abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91623490
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Minder ambtenaren nodig. Gewoon een ordinaire geld kwestie.
Dit soort grappen werd toch al bijna blindelings vergund dus dat valt reuze mee. En zoals gezegd de leges lopen ze mis dus besparen?

[..]
quote:
Daar woon je niet zo achterlijk dicht en volgepropt op elkaar als hier. Behalve de elite dan.
veelal wel hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91623558
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het niet aan jou ligt? Misschien iemand anders laten praten voor jou?
niet als belediging bedoeld overigens, maar gezien je posts in het autisme topqiue
Een soort mediation inderdaad.
pi_91623559
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach als de uitbouw dan alsnog geen 20 vierkante meter groot is valt dat ook wel weer mee.
Het is een piepklein tuintje van nog geen 11 meter diep :')!

Een lul van 5 cm is reuzeggroot voor een pygmee.
pi_91623634
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een soort mediation inderdaad.
Mediation met tokkiefiguren? _O-

Maar jij bent net zo'n ambtenaar die niet weet hoe het in de praktijk werkt. :) Net zo goed als die figuren die de idioterie van de WABO hebben verzonnen. :r
pi_91623670
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe kom je dan aan 50% bebouwing?
Je gaf zelf aan dat deze 3,5 meter diep wordt, dan blijft er krap 7,5 meter tuin over.
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:57:47 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91623676
quote:

[..]

maak eens een foto?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91623691
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:57 schreef klipper het volgende:

[..]

Hoe kom je dan aan 50% bebouwing?
Je gaf zelf aan dat deze 3,5 meter diep wordt, dan blijft er krap 7,5 meter tuin over.
Er staat ook nog een schuur op.
pi_91623695
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maak eens een foto?
pi_91623729
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maak eens een foto?
Hoe het liever anoniem.

De bedoeling van het topic is dat meer mensen met soortgelijke problematiek ook melden.
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:58:57 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91623742
O en look on the bright side, op deze manier bespaar je wel een paar duizend euro aan zonwering :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:59:34 #61
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91623773
quote:

[..]

20 vierkante meter aanbouw.. pak de breedte van een woning, gemiddeld zo'n 6/7 meter ;ayen we 6.5 meter nemen dus is de aanbouw zo'n 3 meter. Is het niet zo dat je max. 2.5 meter uit je achtergevel vergunningsvrij mag bouwen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:00:30 #62
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_91623829
waar blijven de foto's ??
zo goed..?
pi_91623847
Tsja, het past in de trend die een aantal jaar geleden is gestart met het "Heerenveense" model. Dat wil inhouden dat men niet meer op de eisen uit het bouwbesluit ging toetsen, uitgezonderd de constructieve eisen, als de aannemer verklaarde naar het bouwbesluit te bouwen. Zelfregulering.

Ik heb me dood gelachen voor de mensen die toen een nieuwbouwhuis kregen (ik maak offertes voor onze betonprodukten en zie zodoende vergunde bouwplannen onder ogen voordat het uitgevoerd worden).

Deuren met openingen lager dan 2 meter, veel te smalle wc's, gigantische koudebruggen in murern etc. etc.. Maar hey: ze hadden verklaard dat het conform bouwbesluit gebouwd zou gaan worden dus geen enkel probleem en vergunnen maar met die handel!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_91623876
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit soort grappen werd toch al bijna blindelings vergund dus dat valt reuze mee. En zoals gezegd de leges lopen ze mis dus besparen?

[..]

Minder ambtenaren op de loonlijst. Dat is de grote kostenpost.
quote:
[..]

veelal wel hoor.
Maar niet zo dichtbevolkt als hier hoor.

Je krijgt gewoon territoriaal gedrag. Maar dat snappen de beleidsmakers kennelijk niet, ze wonen natuurlijk zelf wel riant en royaal. :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:03:02 #65
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91623987
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Minder ambtenaren op de loonlijst. Dat is de grote kostenpost.

[..]

Maar niet zo dichtbevolkt als hier hoor.

Je krijgt gewoon territoriaal gedrag. Maar dat snappen de beleidsmakers kennelijk niet, ze wonen natuurlijk zelf wel riant en royaal. :')
Je bedoelt die PvdA-ambtenaren? Want dat is nog altijd de politieke kleur van het gros van de ambtenarij.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91624030
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:59 schreef betyar het volgende:

[..]

20 vierkante meter aanbouw.. pak de breedte van een woning, gemiddeld zo'n 6/7 meter ;ayen we 6.5 meter nemen dus is de aanbouw zo'n 3 meter. Is het niet zo dat je max. 2.5 meter uit je achtergevel vergunningsvrij mag bouwen?
Woning is smal: 5 meter.

Voor 1 oktober jl mocht je maximaal 2.5 meter uitbouwen. Dat is verder een stuk verruimd. Buren willen 3.5 meter uitbouwen. |:( Buiten proportie dus en de wet maakt dit mogelijk
pi_91624054
dit soort uitbouwen kunnen al jaren hoor, als je binnen de maximum maten bleef krijg je automatisch een vergunning, dat laatste hoeft dus blijkbaar niet meer.

vraag de bouwtekening op, en meet het na, valt dit buiten de maximum maten kan je de bouw laten stil leggen, in de praktijk wordt het dan iets kleiner zodat het wel binnen de gegeven maximum maten komt.

Procederen ertegen is zinloos als je geen zienswijze of bezwaar hebt ingediend., het zal vast aangemeld zijn geweest.

maar ga je gang , ik wens je succes,

ps. mijn buren hebben flink moeten inkorten op hun uitbouw, waar ze erg pissig over waren :P
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_91624177
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:00 schreef Ordos20 het volgende:
Tsja, het past in de trend die een aantal jaar geleden is gestart met het "Heerenveense" model. Dat wil inhouden dat men niet meer op de eisen uit het bouwbesluit ging toetsen, uitgezonderd de constructieve eisen, als de aannemer verklaarde naar het bouwbesluit te bouwen. Zelfregulering.

Ik heb me dood gelachen voor de mensen die toen een nieuwbouwhuis kregen (ik maak offertes voor onze betonprodukten en zie zodoende vergunde bouwplannen onder ogen voordat het uitgevoerd worden).

Deuren met openingen lager dan 2 meter, veel te smalle wc's, gigantische koudebruggen in murern etc. etc.. Maar hey: ze hadden verklaard dat het conform bouwbesluit gebouwd zou gaan worden dus geen enkel probleem en vergunnen maar met die handel!
En Nederlanders maar graag op de VVD stemmen, want vrijheid blijheid :')!

We hebben in wel gezien waar zelfregulering toe leidt. Lijk maar een naar de postbezorging en NS. :N
pi_91624306
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:04 schreef longinus het volgende:
dit soort uitbouwen kunnen al jaren hoor, als je binnen de maximum maten bleef krijg je automatisch een vergunning, dat laatste hoeft dus blijkbaar niet meer.

vraag de bouwtekening op, en meet het na, valt dit buiten de maximum maten kan je de bouw laten stil leggen, in de praktijk wordt het dan iets kleiner zodat het wel binnen de gegeven maximum maten komt.

Procederen ertegen is zinloos als je geen zienswijze of bezwaar hebt ingediend., het zal vast aangemeld zijn geweest.

maar ga je gang , ik wens je succes,

ps. mijn buren hebben flink moeten inkorten op hun uitbouw, waar ze erg pissig over waren :P
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.

Rest dan alleen nog het civiel traject en daarmee ben ik reeds bezig. Ik hoop dat ik de rechter zover zal krijgen dat ze het bouwwerk moeten afbreken of anders mij een forse schadevergoeding toekennen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:10:01 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91624384
Afbreken gebeurd eigenlijk nooit, schadevergoeding is niet te bepalen. Ik zou mij de moeite besparen en de energie in leukere dingen steken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91624408
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Woning is smal: 5 meter.

Voor 1 oktober jl mocht je maximaal 2.5 meter uitbouwen. Dat is verder een stuk verruimd. Buren willen 3.5 meter uitbouwen. |:( Buiten proportie dus en de wet maakt dit mogelijk
Metertje meer dus waar maak je je druk om?
pi_91624495
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.

Rest dan alleen nog het civiel traject en daarmee ben ik reeds bezig. Ik hoop dat ik de rechter zover zal krijgen dat ze het bouwwerk moeten afbreken of anders mij een forse schadevergoeding toekennen.
Als je al een schadevergoeding kan krijgen dan weegt die niet op tegen de kosten die je moet maken en de frustratie die het proces je oplevert.
pi_91629991
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Succes. Waardevermindering van je huis zal, als er al sprake van zijn, nihil zijn en is moeilijk te bewijzen. Je zaak wordt dus snel de rechtbank uitgelachen terwijl de verstandhouding met je buren er niet beter op zal worden.
pi_91631421
Bezwaar buren tegen vergunningsvrije aanbouw[Gesteld op: 03-05-2010]
Toelichting:
Onze buurman heeft bezwaar tegen onze (nog te plaatsen) vergunningsvrije aanbouw. Wij hebben de intentie om er samen met de buren uit te komen echter tot nu toe heeft dit niet tot resultaat geleid. De buurman kan overgaan tot een privaatrechtelijke casus waarbij hij zich beroept op het burenrecht. Gevolg kan zijn een bouwstop en een hoop kosten/frustraties. Wij wonen in een gewoon rijtjeshuis met een tuin op het noorden. De zon staat gedurende de dag alleen maar achter in de tuin. De buurman is bang dat zijn woonkamer nu helemaal donker zal worden door onze uitbouw. Wij willen over 1,5 maand beginnen met de verbouwing en hebben geen zin een bouwstop. Nu is voor ons de grote vraag wie er sterk in zijn schoenen staat als wij ondanks protest toch doorgaan met de verbouwing. Heeft u een advies in deze?

Antwoord:
Voor zover ik kan zien zijn er voor de buurman weinig mogelijkheden om u dwars te zitten. Hij kan inderdaad wel naar de voorzieningenrechter gaan en een voorlopige voorziening vragen, zodat hij u inderdaad in theorie kan dwingen tot stoppen met bouwen tot de rechter een oordeel velt, maar als u zich strikt aan de regels voor vergunningvrij bouwen houdt, en geen bestemmingsplan overtreedt, zijn er uiteindelijk voor zover ik kan zien, weinig mogelijkheden voor hem, maar hij kan wel e.e.a. traineren door van allerlei civiele rechtsprocedures te starten. Uiteindelijk zal hij aan het kortste eind trekken, maar dat kan wel vervelend lang duren.

Lijkt me niet leuk, zo'n buurman.

Hopelijk komt u er met hem uit.
pi_91633827
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je al een schadevergoeding kan krijgen dan weegt die niet op tegen de kosten die je moet maken en de frustratie die het proces je oplevert.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.

Waarom zou je frustraties hebben? En ja heb je en een nee kan je krijgen.
pi_91633923
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Metertje meer dus waar maak je je druk om?
Ik neem aan dat je als planoloog beschikt over een stuk ruimtelijk inzicht? Kom je wel eens buiten? :)

Dat maakt echt veel uit. Zeker als je ziet hoe klein het hier allemaal is.
pi_91634105
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:43 schreef justanick het volgende:

[..]

Succes. Waardevermindering van je huis zal, als er al sprake van zijn, nihil zijn en is moeilijk te bewijzen. Je zaak wordt dus snel de rechtbank uitgelachen terwijl de verstandhouding met je buren er niet beter op zal worden.
Waarom zou dat moeilijk te bewijzen zijn? Dan zou planschade evenzeer moeilijk te bewijzen zijn, en planschades worden vaak genoeg getaxeerd en ook toegekend.

Verder: de WOZ bestaat bij de gratie bij taxaties en ook hier geldt net zo goed dat taxeren natuurlijk geen exacte wetenschap is. Maar niettemin weet overheid het wel op te leggen aan de burgers.
pi_91636951
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeilijk te bewijzen zijn? Dan zou planschade evenzeer moeilijk te bewijzen zijn, en planschades worden vaak genoeg getaxeerd en ook toegekend.
Om de simpele reden dat je nu eerst moet gaan bewijzen dat je huis daadwerkelijk minder waard wordt van de uitbouw.
pi_91638026
Voor je buren is het echt gaaf dat ze dalijk een veel grotere woonkamer hebben. :+
pi_91646789
Ik wens je veel succes bij de rechter met je instelling, vooral daar ook zo elitair, verongelijkt en recalcitrant doen en winst gegarandeerd :')
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91648023
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad
Als ik een tuin van 5 meter diep zou hebben, zou ik ook niet zitten te wachten op een stenen muur die de halve tuinlengte inneemt en alle zon ontneemt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_91648796
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef De_Rikster het volgende:
Ik wens je veel succes bij de rechter met je instelling, vooral daar ook zo elitair, verongelijkt en recalcitrant doen en winst gegarandeerd :')
Jij zou blij zijn? met zulke buren die je letterlijk het daglicht niet eens gunnen? :')!

Het is verder ronduit bespottelijk dat zoiets kan in Nederland.

Nederlanders zijn sowieso een stelletje hufters die alleen maar rekening houden met zichzelf. Dat alleen al is emigratiewaardig.
pi_91648853
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:51 schreef klipper het volgende:
Voor je buren is het echt gaaf dat ze dalijk een veel grotere woonkamer hebben. :+
En laat je buren lekker verroten een beetje meer luxe. Het is ikke-ikke-
ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke----------en de rest kan stikken hier. :r
pi_91649165
laat me raden: TS heeft nu al een 2 meter hoge schutting tussen zijn tuin en die van de buren staan en gaat nu zeuren dat dat over een lengte van 3,5 meter 2.40 hoog wordt.

nou poeh poeh wat zul je veel zonlicht verliezen :') kijk als ze nou ook meteen de 1e verdieping erbij pakken en uitbreiden dan gaf ik je wel gelijk :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_91649307
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat hun huis ook minder waard is doordat er een niets tolererende zeurkous naast woont. Kunnen ze die gevolgschade ook claimen?
Dit dus.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91649771
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb een rechtsbijstandverzekering.

Waarom zou je frustraties hebben? En ja heb je en een nee kan je krijgen.
je komt hier al zeer gefrustreerd over dat zal bij een proces dat niet naar wens zal verlopen niet beter zijn. Daarnaast gaat het echt maar om een een relatief kleine verandering ten opzichte wat al kon voor deze regelgeving er kwam. Dan is de planschade, als die al toegekend wordt, minimaal. Met een complete woonwijk achter je huis moet je vaak al blij zijn met 20.000 euro. Dan levert een uitbouwtje dat binnen de vergunningsvrije regels past echt helemaal niets op :).
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als ik een tuin van 5 meter diep zou hebben, zou ik ook niet zitten te wachten op een stenen muur die de halve tuinlengte inneemt en alle zon ontneemt.
Alle zon lijkt me nogal overdreven :).
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef Leipo666 het volgende:
laat me raden: TS heeft nu al een 2 meter hoge schutting tussen zijn tuin en die van de buren staan en gaat nu zeuren dat dat over een lengte van 3,5 meter 2.40 hoog wordt.

nou poeh poeh wat zul je veel zonlicht verliezen :') kijk als ze nou ook meteen de 1e verdieping erbij pakken en uitbreiden dan gaf ik je wel gelijk :)
En dan is het niet vergunningsvrij en kan je zienswijzen indienen en bezwaar maken tegen de vergunning.
pi_91650284
*edit*

Ik lees dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, da's maar goed ook...
pi_91650361
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef Leipo666 het volgende:

Makkelijk praten als je het zelf niet aan de hand hebt.
pi_91650386
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik hoop dat je weet wat je doet of dat je een rechtsbijstandverzekering hebt en het op die manier wilt doen want een civiele rechtszaak boven de kantonrechtergrens is verdomd duur, meer dan een paar duizend vaak.
Ik ben verzekerd. :Y
pi_91650406
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef Sessy het volgende:
*edit*

Ik lees dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, da's maar goed ook...
Zeker weten. Die buren zal ik de rekening presteren. Letterlijk en figuurlijk.
pi_91650478
Wat ben ik blij dat jij niet naast me woont, volgens mij ben jij
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klinkt goed. Vergeet niet dat je ernaast woont, brand slaat makkelijk over ;)

Maar jij klinkt ook niet echt als de makkelijkste, niemand kan iets goed doen. Ga naar Noord-Korea, daar wordt alles voor je besloten. DAAAG je zal niet gemist worden
All management is Strategic Management.
pi_91650562
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En Nederlanders maar graag op de VVD stemmen, want vrijheid blijheid :')!

We hebben in wel gezien waar zelfregulering toe leidt. Lijk maar een naar de postbezorging en NS. :N
Dat is privatisatie en heeft niet zo veel met zelfregulering van doen.

Zelfregulering is wat anders, echt puur regels. Arbeidsomstandighedenwet, Arbeidstijdenwet, Wet Bescherming Persoonsgegevens, besluit bijzondere medische verrichtingen (btw IVF, normen uit de sector), Wet Geneeskundige Behandelovereenkomst etc - dat is allemaal zelfregulering. De mensheid heeft haar hele geschiedenis lang met zelfregulering prima uit de voeten kunnen komen, de afgelopen 200 jaar hebben we de rechtsstaat eens uitgeprobeerd, dat leidde tot een niet te bekostigen en vooral niet mee te werken ambtsapparaat dus nu gaan we terug naar zelfregulering. Dat is ook echt niet alleen een idee van de VVD verder maar goed.
pi_91650567
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

nou vertel: hoe hoog is de schutting die er nu staat? en wat is de orientatie van de zon mbt jullie huizen, de achtertuinen en de uitbouw: dan kunnen we een duidelijk beeld vormen.

nu kom je alleen maar over als een zeur die niet tegen verandering kan en zijn buren helemaal niets gunt :N
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_91650589
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Leipo666 het volgende:
nu kom je alleen maar over als een zeur die niet tegen verandering kan en zijn buren helemaal niets gunt :N
Dat idee heb ik ook, buurman is gewoon jaloers.
pi_91650646
Kom op, leg je er bij neer. Het kan vervelend zijn, maar we leven eenmaal in een klein land. Waar wil je je vordering bij de rechter op gaan baseren? Misbruik van recht? Forget it.
pi_91650763
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nou vertel: hoe hoog is de schutting die er nu staat? en wat is de orientatie van de zon mbt jullie huizen, de achtertuinen en de uitbouw: dan kunnen we een duidelijk beeld vormen.

1.75. Dat scheelt wel een stuk.

en foto's plaats ik niet om privacyredenen.

Heeft niks te maken met gunnen. Wil ik iets dergelijk ook, dan kan ik dat. Maak je geen zorgen.

En waarom weer die suggestie van jaloezie altijd?

Het ziet er gewoon niet uit. En ja, het haalt de zon van mijn terras en woonkamer. En ja, mijn huis wordt minder aantrekkelijk als ik het weer verkoop. En dat betekent dus vermogenschade. En dit omdat de buren zo graag willen :')
pi_91650833
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:53 schreef Cortax het volgende:
Kom op, leg je er bij neer. Het kan vervelend zijn, maar we leven eenmaal in een klein land.

En omdat we al zo bovenop elkaar wonen met een postzegel aan tuin voor je huis en twee postzegels achter, maakt de overhuid 50% bebouwing voor mogelijk. Hoe achterlijk moet je als land nog worden. |:(

Ik voorspel een reeks aan burenruzies.
quote:
Waar wil je je vordering bij de rechter op gaan baseren? Misbruik van recht? Forget it.
Lees dit arrest van de Hoge Raad maar. Ik ga dezelfde doen.

http://jure.nl/at8823
pi_91650940
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Sessy het volgende:

[..]

Dat is privatisatie en heeft niet zo veel met zelfregulering van doen.

Zelfregulering is wat anders, echt puur regels. Arbeidsomstandighedenwet, Arbeidstijdenwet, Wet Bescherming Persoonsgegevens, besluit bijzondere medische verrichtingen (btw IVF, normen uit de sector), Wet Geneeskundige Behandelovereenkomst etc - dat is allemaal zelfregulering. De mensheid heeft haar hele geschiedenis lang met zelfregulering prima uit de voeten kunnen komen, de afgelopen 200 jaar hebben we de rechtsstaat eens uitgeprobeerd, dat leidde tot een niet te bekostigen en vooral niet mee te werken ambtsapparaat dus nu gaan we terug naar zelfregulering. Dat is ook echt niet alleen een idee van de VVD verder maar goed.
De VVD loopt voorop met het slopen van regelingen. Die zijn naief en denken dat burgers dit zelf wel op kunnen lossen. Met mijn buren heb je dan echt geen kans, ze zijn mega egoïstisch.
pi_91650970
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En laat je buren lekker verroten een beetje meer luxe. Het is ikke-ikke-
ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke----------en de rest kan stikken hier. :r
De buren willen hun woongenot verbeteren maar ikke-ikke-
ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke vind dat ik hierin een zwaarder belang heb.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt, maakt je een stuk objectiever...

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben verzekerd. :Y
Ik ben kan me zo voorstellen dat ze er geen heil in zien.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klinkt angstig dicht in de buurt van een bedreiging...
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

[quote]Jij zou blij zijn? met zulke buren die je letterlijk het daglicht niet eens gunnen? :')!
Ik heb op dit moment precies hetzelfde aan de hand met mijn buren, denk alleen dat ik me iets normaler presenteer.
quote:
Het is verder ronduit bespottelijk dat zoiets kan in Nederland.
Typisch dat je die constatering pas doet op het moment dat het op jezelf betrekking heeft.
quote:
ikke-ikke-
ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke
quote:
Nederlanders zijn sowieso een stelletje hufters die alleen maar rekening houden met zichzelf. Dat alleen al is emigratiewaardig.
:W
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91650978
Maar vergunnningsvrij betekent toch dat je mag bouwen in overleg met je buren? Misschien lees ik er overheen, maar heeft dat al plaats gevonden?

Naar wat ik heb gehoord is de bedoeling dat het bij vergunningsvrij bouwen als volgt gaat:
Buurman wil iets neerzetten en informeert buren. Bouw gaat door als buren geen bezwaar hebben.
Hebben buren wel bezwaar, dan gaat gemeente naar regeltjes kijken (die in vrij ruim kunnen zijn) en dan kan het ja/nee doorgaan. Mag het niet en wordt er gebouwd, dan kun je laten stopzetten/afbreken (maar wel onmiddellijk ingrijpen)

Reageer je niet, of pas als het bouwwerk klaar zou zijn (zoals je hier, geloof ik, ergens zegt), dan ben je te laat en wordt uitgegaan van de dan ontstane situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')