Dit soort grappen werd toch al bijna blindelings vergund dus dat valt reuze mee. En zoals gezegd de leges lopen ze mis dus besparen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Minder ambtenaren nodig. Gewoon een ordinaire geld kwestie.
veelal wel hoor.quote:Daar woon je niet zo achterlijk dicht en volgepropt op elkaar als hier. Behalve de elite dan.
Een soort mediation inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet aan jou ligt? Misschien iemand anders laten praten voor jou?
niet als belediging bedoeld overigens, maar gezien je posts in het autisme topqiue
Het is een piepklein tuintje van nog geen 11 meter diepquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach als de uitbouw dan alsnog geen 20 vierkante meter groot is valt dat ook wel weer mee.
Mediation met tokkiefiguren?quote:
Hoe kom je dan aan 50% bebouwing?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een piepklein tuintje van nog geen 11 meter diep!
Een lul van 5 cm is reuzeggroot voor een pygmee.
maak eens een foto?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er staat ook nog een schuur op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan 50% bebouwing?
Je gaf zelf aan dat deze 3,5 meter diep wordt, dan blijft er krap 7,5 meter tuin over.
Hoe het liever anoniem.quote:
20 vierkante meter aanbouw.. pak de breedte van een woning, gemiddeld zo'n 6/7 meter ;ayen we 6.5 meter nemen dus is de aanbouw zo'n 3 meter. Is het niet zo dat je max. 2.5 meter uit je achtergevel vergunningsvrij mag bouwen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Minder ambtenaren op de loonlijst. Dat is de grote kostenpost.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit soort grappen werd toch al bijna blindelings vergund dus dat valt reuze mee. En zoals gezegd de leges lopen ze mis dus besparen?
[..]
Maar niet zo dichtbevolkt als hier hoor.quote:[..]
veelal wel hoor.
Je bedoelt die PvdA-ambtenaren? Want dat is nog altijd de politieke kleur van het gros van de ambtenarij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Minder ambtenaren op de loonlijst. Dat is de grote kostenpost.
[..]
Maar niet zo dichtbevolkt als hier hoor.
Je krijgt gewoon territoriaal gedrag. Maar dat snappen de beleidsmakers kennelijk niet, ze wonen natuurlijk zelf wel riant en royaal.
Woning is smal: 5 meter.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:59 schreef betyar het volgende:
[..]
20 vierkante meter aanbouw.. pak de breedte van een woning, gemiddeld zo'n 6/7 meter ;ayen we 6.5 meter nemen dus is de aanbouw zo'n 3 meter. Is het niet zo dat je max. 2.5 meter uit je achtergevel vergunningsvrij mag bouwen?
En Nederlanders maar graag op de VVD stemmen, want vrijheid blijheidquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:00 schreef Ordos20 het volgende:
Tsja, het past in de trend die een aantal jaar geleden is gestart met het "Heerenveense" model. Dat wil inhouden dat men niet meer op de eisen uit het bouwbesluit ging toetsen, uitgezonderd de constructieve eisen, als de aannemer verklaarde naar het bouwbesluit te bouwen. Zelfregulering.
Ik heb me dood gelachen voor de mensen die toen een nieuwbouwhuis kregen (ik maak offertes voor onze betonprodukten en zie zodoende vergunde bouwplannen onder ogen voordat het uitgevoerd worden).
Deuren met openingen lager dan 2 meter, veel te smalle wc's, gigantische koudebruggen in murern etc. etc.. Maar hey: ze hadden verklaard dat het conform bouwbesluit gebouwd zou gaan worden dus geen enkel probleem en vergunnen maar met die handel!
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:04 schreef longinus het volgende:
dit soort uitbouwen kunnen al jaren hoor, als je binnen de maximum maten bleef krijg je automatisch een vergunning, dat laatste hoeft dus blijkbaar niet meer.
vraag de bouwtekening op, en meet het na, valt dit buiten de maximum maten kan je de bouw laten stil leggen, in de praktijk wordt het dan iets kleiner zodat het wel binnen de gegeven maximum maten komt.
Procederen ertegen is zinloos als je geen zienswijze of bezwaar hebt ingediend., het zal vast aangemeld zijn geweest.
maar ga je gang , ik wens je succes,
ps. mijn buren hebben flink moeten inkorten op hun uitbouw, waar ze erg pissig over waren
Metertje meer dus waar maak je je druk om?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Woning is smal: 5 meter.
Voor 1 oktober jl mocht je maximaal 2.5 meter uitbouwen. Dat is verder een stuk verruimd. Buren willen 3.5 meter uitbouwen.Buiten proportie dus en de wet maakt dit mogelijk
Als je al een schadevergoeding kan krijgen dan weegt die niet op tegen de kosten die je moet maken en de frustratie die het proces je oplevert.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.
Rest dan alleen nog het civiel traject en daarmee ben ik reeds bezig. Ik hoop dat ik de rechter zover zal krijgen dat ze het bouwwerk moeten afbreken of anders mij een forse schadevergoeding toekennen.
Succes. Waardevermindering van je huis zal, als er al sprake van zijn, nihil zijn en is moeilijk te bewijzen. Je zaak wordt dus snel de rechtbank uitgelachen terwijl de verstandhouding met je buren er niet beter op zal worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.
Rest dan alleen nog het civiel traject en daarmee ben ik reeds bezig. Ik hoop dat ik de rechter zover zal krijgen dat ze het bouwwerk moeten afbreken of anders mij een forse schadevergoeding toekennen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je al een schadevergoeding kan krijgen dan weegt die niet op tegen de kosten die je moet maken en de frustratie die het proces je oplevert.
Ik neem aan dat je als planoloog beschikt over een stuk ruimtelijk inzicht? Kom je wel eens buiten?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Metertje meer dus waar maak je je druk om?
Waarom zou dat moeilijk te bewijzen zijn? Dan zou planschade evenzeer moeilijk te bewijzen zijn, en planschades worden vaak genoeg getaxeerd en ook toegekend.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:43 schreef justanick het volgende:
[..]
Succes. Waardevermindering van je huis zal, als er al sprake van zijn, nihil zijn en is moeilijk te bewijzen. Je zaak wordt dus snel de rechtbank uitgelachen terwijl de verstandhouding met je buren er niet beter op zal worden.
Om de simpele reden dat je nu eerst moet gaan bewijzen dat je huis daadwerkelijk minder waard wordt van de uitbouw.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeilijk te bewijzen zijn? Dan zou planschade evenzeer moeilijk te bewijzen zijn, en planschades worden vaak genoeg getaxeerd en ook toegekend.
Als ik een tuin van 5 meter diep zou hebben, zou ik ook niet zitten te wachten op een stenen muur die de halve tuinlengte inneemt en alle zon ontneemt.quote:
Jij zou blij zijn? met zulke buren die je letterlijk het daglicht niet eens gunnen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef De_Rikster het volgende:
Ik wens je veel succes bij de rechter met je instelling, vooral daar ook zo elitair, verongelijkt en recalcitrant doen en winst gegarandeerd
En laat je buren lekker verroten een beetje meer luxe. Het is ikke-ikke-quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:51 schreef klipper het volgende:
Voor je buren is het echt gaaf dat ze dalijk een veel grotere woonkamer hebben.
Dit dus.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat hun huis ook minder waard is doordat er een niets tolererende zeurkous naast woont. Kunnen ze die gevolgschade ook claimen?
je komt hier al zeer gefrustreerd over dat zal bij een proces dat niet naar wens zal verlopen niet beter zijn. Daarnaast gaat het echt maar om een een relatief kleine verandering ten opzichte wat al kon voor deze regelgeving er kwam. Dan is de planschade, als die al toegekend wordt, minimaal. Met een complete woonwijk achter je huis moet je vaak al blij zijn met 20.000 euro. Dan levert een uitbouwtje dat binnen de vergunningsvrije regels past echt helemaal niets opquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Waarom zou je frustraties hebben? En ja heb je en een nee kan je krijgen.
Alle zon lijkt me nogal overdrevenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik een tuin van 5 meter diep zou hebben, zou ik ook niet zitten te wachten op een stenen muur die de halve tuinlengte inneemt en alle zon ontneemt.
En dan is het niet vergunningsvrij en kan je zienswijzen indienen en bezwaar maken tegen de vergunning.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef Leipo666 het volgende:
laat me raden: TS heeft nu al een 2 meter hoge schutting tussen zijn tuin en die van de buren staan en gaat nu zeuren dat dat over een lengte van 3,5 meter 2.40 hoog wordt.
nou poeh poeh wat zul je veel zonlicht verliezenkijk als ze nou ook meteen de 1e verdieping erbij pakken en uitbreiden dan gaf ik je wel gelijk
Makkelijk praten als je het zelf niet aan de hand hebt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef Leipo666 het volgende:
laat me raden: TS heeft nu al een 2 meter hoge schutting tussen zijn tuin en die van de buren staan en gaat nu zeuren dat dat over een lengte van 3,5 meter 2.40 hoog wordt.
nou poeh poeh wat zul je veel zonlicht verliezenkijk als ze nou ook meteen de 1e verdieping erbij pakken en uitbreiden dan gaf ik je wel gelijk
Ik ben verzekerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet wat je doet of dat je een rechtsbijstandverzekering hebt en het op die manier wilt doen want een civiele rechtszaak boven de kantonrechtergrens is verdomd duur, meer dan een paar duizend vaak.
Zeker weten. Die buren zal ik de rekening presteren. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef Sessy het volgende:
*edit*
Ik lees dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, da's maar goed ook...
Klinkt goed. Vergeet niet dat je ernaast woont, brand slaat makkelijk overquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker weten. Die buren zal ik de rekening presteren. Letterlijk en figuurlijk.
Dat is privatisatie en heeft niet zo veel met zelfregulering van doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En Nederlanders maar graag op de VVD stemmen, want vrijheid blijheid!
We hebben in wel gezien waar zelfregulering toe leidt. Lijk maar een naar de postbezorging en NS.
nou vertel: hoe hoog is de schutting die er nu staat? en wat is de orientatie van de zon mbt jullie huizen, de achtertuinen en de uitbouw: dan kunnen we een duidelijk beeld vormen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je het zelf niet aan de hand hebt.
Dat idee heb ik ook, buurman is gewoon jaloers.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Leipo666 het volgende:
nu kom je alleen maar over als een zeur die niet tegen verandering kan en zijn buren helemaal niets gunt
1.75. Dat scheelt wel een stuk.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nou vertel: hoe hoog is de schutting die er nu staat? en wat is de orientatie van de zon mbt jullie huizen, de achtertuinen en de uitbouw: dan kunnen we een duidelijk beeld vormen.
nu kom je alleen maar over als een zeur die niet tegen verandering kan en zijn buren helemaal niets gunt
En omdat we al zo bovenop elkaar wonen met een postzegel aan tuin voor je huis en twee postzegels achter, maakt de overhuid 50% bebouwing voor mogelijk. Hoe achterlijk moet je als land nog worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:53 schreef Cortax het volgende:
Kom op, leg je er bij neer. Het kan vervelend zijn, maar we leven eenmaal in een klein land.
Lees dit arrest van de Hoge Raad maar. Ik ga dezelfde doen.quote:Waar wil je je vordering bij de rechter op gaan baseren? Misbruik van recht? Forget it.
De VVD loopt voorop met het slopen van regelingen. Die zijn naief en denken dat burgers dit zelf wel op kunnen lossen. Met mijn buren heb je dan echt geen kans, ze zijn mega egoïstisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:50 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat is privatisatie en heeft niet zo veel met zelfregulering van doen.
Zelfregulering is wat anders, echt puur regels. Arbeidsomstandighedenwet, Arbeidstijdenwet, Wet Bescherming Persoonsgegevens, besluit bijzondere medische verrichtingen (btw IVF, normen uit de sector), Wet Geneeskundige Behandelovereenkomst etc - dat is allemaal zelfregulering. De mensheid heeft haar hele geschiedenis lang met zelfregulering prima uit de voeten kunnen komen, de afgelopen 200 jaar hebben we de rechtsstaat eens uitgeprobeerd, dat leidde tot een niet te bekostigen en vooral niet mee te werken ambtsapparaat dus nu gaan we terug naar zelfregulering. Dat is ook echt niet alleen een idee van de VVD verder maar goed.
De buren willen hun woongenot verbeteren maar ikke-ikke-quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En laat je buren lekker verroten een beetje meer luxe. Het is ikke-ikke-
ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke----------en de rest kan stikken hier.
Klopt, maakt je een stuk objectiever...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je het zelf niet aan de hand hebt.
Ik ben kan me zo voorstellen dat ze er geen heil in zien.quote:
Dat klinkt angstig dicht in de buurt van een bedreiging...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker weten. Die buren zal ik de rekening presteren. Letterlijk en figuurlijk.
Ik heb op dit moment precies hetzelfde aan de hand met mijn buren, denk alleen dat ik me iets normaler presenteer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[quote]Jij zou blij zijn? met zulke buren die je letterlijk het daglicht niet eens gunnen?!
Typisch dat je die constatering pas doet op het moment dat het op jezelf betrekking heeft.quote:Het is verder ronduit bespottelijk dat zoiets kan in Nederland.
quote:ikke-ikke-
ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke
quote:Nederlanders zijn sowieso een stelletje hufters die alleen maar rekening houden met zichzelf. Dat alleen al is emigratiewaardig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |