Dit soort grappen werd toch al bijna blindelings vergund dus dat valt reuze mee. En zoals gezegd de leges lopen ze mis dus besparen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Minder ambtenaren nodig. Gewoon een ordinaire geld kwestie.
veelal wel hoor.quote:Daar woon je niet zo achterlijk dicht en volgepropt op elkaar als hier. Behalve de elite dan.
Een soort mediation inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet aan jou ligt? Misschien iemand anders laten praten voor jou?
niet als belediging bedoeld overigens, maar gezien je posts in het autisme topqiue
Het is een piepklein tuintje van nog geen 11 meter diepquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach als de uitbouw dan alsnog geen 20 vierkante meter groot is valt dat ook wel weer mee.
Mediation met tokkiefiguren?quote:
Hoe kom je dan aan 50% bebouwing?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een piepklein tuintje van nog geen 11 meter diep!
Een lul van 5 cm is reuzeggroot voor een pygmee.
maak eens een foto?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er staat ook nog een schuur op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan 50% bebouwing?
Je gaf zelf aan dat deze 3,5 meter diep wordt, dan blijft er krap 7,5 meter tuin over.
Hoe het liever anoniem.quote:
20 vierkante meter aanbouw.. pak de breedte van een woning, gemiddeld zo'n 6/7 meter ;ayen we 6.5 meter nemen dus is de aanbouw zo'n 3 meter. Is het niet zo dat je max. 2.5 meter uit je achtergevel vergunningsvrij mag bouwen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Minder ambtenaren op de loonlijst. Dat is de grote kostenpost.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit soort grappen werd toch al bijna blindelings vergund dus dat valt reuze mee. En zoals gezegd de leges lopen ze mis dus besparen?
[..]
Maar niet zo dichtbevolkt als hier hoor.quote:[..]
veelal wel hoor.
Je bedoelt die PvdA-ambtenaren? Want dat is nog altijd de politieke kleur van het gros van de ambtenarij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Minder ambtenaren op de loonlijst. Dat is de grote kostenpost.
[..]
Maar niet zo dichtbevolkt als hier hoor.
Je krijgt gewoon territoriaal gedrag. Maar dat snappen de beleidsmakers kennelijk niet, ze wonen natuurlijk zelf wel riant en royaal.
Woning is smal: 5 meter.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:59 schreef betyar het volgende:
[..]
20 vierkante meter aanbouw.. pak de breedte van een woning, gemiddeld zo'n 6/7 meter ;ayen we 6.5 meter nemen dus is de aanbouw zo'n 3 meter. Is het niet zo dat je max. 2.5 meter uit je achtergevel vergunningsvrij mag bouwen?
En Nederlanders maar graag op de VVD stemmen, want vrijheid blijheidquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:00 schreef Ordos20 het volgende:
Tsja, het past in de trend die een aantal jaar geleden is gestart met het "Heerenveense" model. Dat wil inhouden dat men niet meer op de eisen uit het bouwbesluit ging toetsen, uitgezonderd de constructieve eisen, als de aannemer verklaarde naar het bouwbesluit te bouwen. Zelfregulering.
Ik heb me dood gelachen voor de mensen die toen een nieuwbouwhuis kregen (ik maak offertes voor onze betonprodukten en zie zodoende vergunde bouwplannen onder ogen voordat het uitgevoerd worden).
Deuren met openingen lager dan 2 meter, veel te smalle wc's, gigantische koudebruggen in murern etc. etc.. Maar hey: ze hadden verklaard dat het conform bouwbesluit gebouwd zou gaan worden dus geen enkel probleem en vergunnen maar met die handel!
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:04 schreef longinus het volgende:
dit soort uitbouwen kunnen al jaren hoor, als je binnen de maximum maten bleef krijg je automatisch een vergunning, dat laatste hoeft dus blijkbaar niet meer.
vraag de bouwtekening op, en meet het na, valt dit buiten de maximum maten kan je de bouw laten stil leggen, in de praktijk wordt het dan iets kleiner zodat het wel binnen de gegeven maximum maten komt.
Procederen ertegen is zinloos als je geen zienswijze of bezwaar hebt ingediend., het zal vast aangemeld zijn geweest.
maar ga je gang , ik wens je succes,
ps. mijn buren hebben flink moeten inkorten op hun uitbouw, waar ze erg pissig over waren
Metertje meer dus waar maak je je druk om?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Woning is smal: 5 meter.
Voor 1 oktober jl mocht je maximaal 2.5 meter uitbouwen. Dat is verder een stuk verruimd. Buren willen 3.5 meter uitbouwen.Buiten proportie dus en de wet maakt dit mogelijk
Als je al een schadevergoeding kan krijgen dan weegt die niet op tegen de kosten die je moet maken en de frustratie die het proces je oplevert.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.
Rest dan alleen nog het civiel traject en daarmee ben ik reeds bezig. Ik hoop dat ik de rechter zover zal krijgen dat ze het bouwwerk moeten afbreken of anders mij een forse schadevergoeding toekennen.
Succes. Waardevermindering van je huis zal, als er al sprake van zijn, nihil zijn en is moeilijk te bewijzen. Je zaak wordt dus snel de rechtbank uitgelachen terwijl de verstandhouding met je buren er niet beter op zal worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is geen weg van bezwaar en beroep, want nogmaals de buren mogen het bouwwerk van de gemeente vergunningsvrij bouwen.
Rest dan alleen nog het civiel traject en daarmee ben ik reeds bezig. Ik hoop dat ik de rechter zover zal krijgen dat ze het bouwwerk moeten afbreken of anders mij een forse schadevergoeding toekennen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je al een schadevergoeding kan krijgen dan weegt die niet op tegen de kosten die je moet maken en de frustratie die het proces je oplevert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |