Wat let je precies?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat iemand een belangengroep start voor gedupeerden.
Neen, het bouwwerk valt onder vergunningsvrij bouwen. Dan is dus gene vergunning nodig, en daarmee is ook geen weg van bezwaar en beroep.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als het goed is had je bezwaar kunnen maken tegen de bouwvergunning. Die kans heb je gehad.
Tja er zijn landelijk afspraken gemaakt over wat buitenproportioneel is en wat niet. Voldoet het aan die voorwaarden (niet te hoog, diep, groot ook en ten opzichte van de tuin) dan mag het gebouwd worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, want de uitbouw is buitenproportioneel. Waarom zou ik dat moeten dulden?
Vermindering van de regeldruk. Niks mis mee.quote:Jij bent planoloog. Wat is nou tegen een vergunningstoets vooraf met de mogelijkheid van bezwaar en beroep?
Een vergunningsvrije bouwvergunning?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als het goed is had je bezwaar kunnen maken tegen de bouwvergunning. Die kans heb je gehad.
Wel in relatie tot het huis en de reeds volgepropte omgeving.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:26 schreef Maanvis het volgende:
Het is geen buitenproportionele uitbouw by the way.
En waarom zou dat niet eerst kunnen zonder toets vooraf door de overheid? Om de meest extreme gevallen uit te vissen.?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:33 schreef betyar het volgende:
![]()
Door bouwvergunningen te verruimen gaan mensen eerder bouwen eerder bouwen betekent meer werk in de bouwsector. Meer werk in de bouwsector = meer werk in de meeste branches.
De meest extreme gevallen worden er al uitgevist omdat er een max zit aan wat er vergunningsvrij mag.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet eerst kunnen zonder toets vooraf door de overheid? Om de meest extreme gevallen uit te vissen.?
Een ordinaire bezuiniging. Overheid laat gedupeerden gewoon stikken. Zo van: burgers zoek het lekker zelf onderling uit. Maar dat werkt natuurlijk gewoon niet. Nederlanders zijn gewoon de ergste egoïsten, iedereen gaat maar zijn eigen gaan en je hebt als gedupeerden gewoon het nakijken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja er zijn landelijk afspraken gemaakt over wat buitenproportioneel is en wat niet. Voldoet het aan die voorwaarden (niet te hoog, diep, groot ook en ten opzichte van de tuin) dan mag het gebouwd worden.
[..]
Vermindering van de regeldruk. Niks mis mee.
Ja, ze zitten op 50% bebouwing van de achtertuinoppervlakte.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:43 schreef Ordos20 het volgende:
Wow, ik geloofde er in eerste instantie geen bal van maar.... wow ze hebben de regels echt helemaal los gelaten of niet? Toen ik mijn ABW 1 haalde waren de regels een stuk strenger
Hebben ze nu meer dan de halve tuin volgeplempt (inclusief tuinhuisjes etc.)
Neuh gewoon een poging de bureaucratie weer een beetje terug te dringen.quote:
Ach in de meeste landen mag nog veel meerquote:Het liefste wil ik hier gewoon weg, als dat kon.
50% bebouwen. Dat is wel heel extreem.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
De meest extreme gevallen worden er al uitgevist omdat er een max zit aan wat er vergunningsvrij mag.
Minder ambtenaren nodig. Gewoon een ordinaire geld kwestie.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh gewoon een poging de bureaucratie weer een beetje terug te dringen.
[..]
Daar woon je niet zo achterlijk dicht en volgepropt op elkaar als hier. Behalve de elite dan.quote:Ach in de meeste landen mag nog veel meer
Ik ben van mening dat je altijd vergunningsvrij mag bouwen, maar je wel rekening dient te houden met de buren, als de buren het er niet mee eens zijn, moeten ze altijd bezwaar in kunnen dienen en dient het getoetst te worden. Nu is het maar al te vaak dat de ambtenaar kijkt naar wie de tekening heeft gemaakt en er een stempel op zet als hij de tekenaar in kwestie kent.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet eerst kunnen zonder toets vooraf door de overheid? Om de meest extreme gevallen uit te vissen.?
Het is gewoon compleet losgeslagen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:49 schreef Ordos20 het volgende:
Op of erover? iedereen vergeet dat een tuinhuisje erbij hoort. Dus als jij je tuin volmept met tuinhuisjes moet je een bouwvergunning aanvragen!
Ik vindt het trouwens achterlijk die nieuwe regels.
Heb maar geen nood: de OZB wordt vanzelf gevonden.quote:Nu lopen ze een horde leges mis!
Zo ben jij toch zelf ook? Je gunt de buren hun uitbreiding niet waardoor ze in hun te kleine woonruimte moeten blijven wonen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een ordinaire bezuiniging. Overheid laat gedupeerden gewoon stikken. Zo van: burgers zoek het lekker zelf onderling uit. Maar dat werkt natuurlijk gewoon niet. Nederlanders zijn gewoon de ergste egoïsten, iedereen gaat maar zijn eigen gaan en je hebt als gedupeerden gewoon het nakijken.
Dan mag ik >1500m2 volbouwen? Ik dacht het niet er zijn bouwvlakken bijgekomen en dat is vaak geen 50%. Je mag maximaal 100m2 vergunningsvrij aan bij- of aanbouwen hebben.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, ze zitten op 50% bebouwing van de achtertuinoppervlakte.
![]()
![]()
Met die kut buren van mij valt niet te praten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je altijd vergunningsvrij mag bouwen, maar je wel rekening dient te houden met de buren, als de buren het er niet mee eens zijn, moeten ze altijd bezwaar in kunnen dienen en dient het getoetst te worden. Nu is het maar al te vaak dat de ambtenaar kijkt naar wie de tekening heeft gemaakt en er een stempel op zet als hij de tekenaar in kwestie kent.
Meestal komen de buren er zelf wel uit. Beetje geven en nemen.
Dan word het lastig.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met die kut buren van mij valt niet te praten.
Ach als de uitbouw dan alsnog geen 20 vierkante meter groot is valt dat ook wel weer mee.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
50% bebouwen. Dat is wel heel extreem.
Weet je zeker dat het niet aan jou ligt? Misschien iemand anders laten praten voor jou?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met die kut buren van mij valt niet te praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |