abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:40:35 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_91648481
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vraag me wel eens af als iedere roker nu zou stoppen hoe de overheid dit financiele gat zou opvangen? Al ben ik geen roker het is wel zo dat de overheid er flink aan verdient.
Hetzelfde als nu: Ze noemen het vergrijzing, een probleem (heee! weer een nieuw probleem :9 ) en dan schaffen ze de pensioenen helemaal af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:42:52 #102
pi_91648535
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:28 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dat is een keuze die je gemaakt hebt toen je ging roken. Je hoefde niet te gaan roken ..
Wat lul je nou? Anti-rokers zoals jij profiteren juist van rokers. Wat voor leugenachtige winstmaximalisatie-propagandist ben jij?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_91648641
het is allemaal begonne met het rook verbod in de cafe's. Vanwegn dat de niet rokers niet in de rook hoeven zitten.

Het is aan de niet roker zelf om in de cafe te gaan zitten waar ze wel of niet roken.

wil je niet in de rook gaan zitten ga dan ergens anders heen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:51:14 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91648731
Rokers zijn losers.

Anyway; ik zit volgend weekend in Polen.
Kosten de peuken daaro? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91648792
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:51 schreef Hyperdude het volgende:
Rokers zijn losers.

Anyway; ik zit volgend weekend in Polen.
Kosten de peuken daaro? :P
Niet veel zo ver ik weet. Maar of de sigaretten daar aan de eisen voldoen is een ander verhaal. Volgensmij zit er allerlei troep doorheen dat nog schadelijker is dan de normale Nederlandse sigaretten. :P
pi_91648801
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Anti-rokers zoals jij profiteren juist van rokers. Wat voor leugenachtige winstmaximalisatie-propagandist ben jij?
;`) .. Ik ben niet anti roken hoor. Moet je zelf weten, maak ik me niet druk om. Het gaat mij erom dat je gaat zeiken als het weer duurder wordt. Je wordt ook nog eens gefinancierd als je wil stoppen, terwijl chronisch zieken vaak het grootste gedeelte uit eigen zak mogen proberen te kloppen. Wel een zwak teken dat je zo quasi agressief moet reageren :`)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:54:26 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91648819
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Infection het volgende:
... Volgensmij zit er allerlei troep doorheen dat nog schadelijker is dan de normale Nederlandse sigaretten. :P
A. Don't believe the hype
B. Echte rokers kan dat ech nie boeie.

NB.8 sloffen is legaal zie ik.
In Trans-Nistrië kosten ze maar ¤0,80 per pakje; daar komt Tatjana toch ook vandaan?
Ik ga emigreren! :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91648837
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef snep87 het volgende:
het is allemaal begonne met het rook verbod in de cafe's. Vanwegn dat de niet rokers niet in de rook hoeven zitten.

Het is aan de niet roker zelf om in de cafe te gaan zitten waar ze wel of niet roken.

wil je niet in de rook gaan zitten ga dan ergens anders heen.
Nee hoor. Dat is zodat medewerkers niet in een zaak werken waar wordt gerookt. Zoals bij vrijwel alle bedrijven in Nederland. Niet dom zomaar iets gaan roepen.
pi_91648892
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:54 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is zodat medewerkers niet in een zaak werken waar wordt gerookt. Zoals bij vrijwel alle bedrijven in Nederland. Niet dom zomaar iets gaan roepen.
nou dat is dan aan hun de keus om daar te gaan werken.
pi_91649000
Ik ben dan al een tijdje gestopt maar wat een verschrikkelijke klote maatregel.

Laat mensen lekker zelf bepalen of ze roken. Overheid/regering/president/w/e heeft daar niets mee te maken.
Conscience do cost.
pi_91649057
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:56 schreef snep87 het volgende:

[..]

nou dat is dan aan hun de keus om daar te gaan werken.
Geef ik je helemaal gelijk in !
pi_91649088
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

de meeste horeca mensen roken en die niet roken vinden het niet erg.
het stinkt nu naar alcohol en zweet.
pi_91649193
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:03 schreef snep87 het volgende:

[..]

de meeste horeca mensen roken en die niet roken vinden het niet erg.
het stinkt nu naar alcohol en zweet.
Klopt helemaal (ik ben ook ex barman :P) .. Ik heb er ook nooit een probleem van gemaakt hoor, overigens niemand die ik ken heeft daar ooit een probleem van gemaakt.
pi_91649244
Ik denk dat ik weer ga beginnen met roken. het wordt nu echt een elite product en eckte bazen willen graag hun doekoe showen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:11:31 #115
pi_91649296
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

;`) .. Ik ben niet anti roken hoor. Moet je zelf weten, maak ik me niet druk om. Het gaat mij erom dat je gaat zeiken als het weer duurder wordt. Je wordt ook nog eens gefinancierd als je wil stoppen, terwijl chronisch zieken vaak het grootste gedeelte uit eigen zak mogen proberen te kloppen. Wel een zwak teken dat je zo quasi agressief moet reageren :`)
Omdat rokers goedkoper zijn voor de samenleving dan niet-rokers. Dan is het raar als ze extra moeten betalen.
pi_91649328
Het zou helemaal een mooie besparing zijn als medische zorg voor rokers met klachten naar aanleiding van het roken wordt afgeschaft, tenzij ze het natuurlijk helemaal zelf betalen.
pi_91649342
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef Deetch het volgende:
Ik denk dat ik weer ga beginnen met roken. het wordt nu echt een elite product en eckte bazen willen graag hun doekoe showen.
Net zoals vroegah! :Y
pi_91649483
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Het zou helemaal een mooie besparing zijn als medische zorg voor rokers met klachten naar aanleiding van het roken wordt afgeschaft, tenzij ze het natuurlijk helemaal zelf betalen.
dat slaat echt nergens op.

Dus dat zou dan betekenen als je valt met je fiets en je breekt je been moet je dat ook zelf betalen.
want je kiest er ook zelf voor om ook te gaan fietsen.
pi_91649639
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:18 schreef snep87 het volgende:

[..]

Dus dat zou dan betekenen als je valt met je fiets en je breekt je been moet je dat ook zelf betalen.
Plus alle vergoedingen aan hobby gerelateerde gezondheidsklachten, plus alle werkgerelateerde klachten (beroepskeuze is ook redelijk vrij)...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91649727
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Plus alle vergoedingen aan hobby gerelateerde gezondheidsklachten, plus alle werkgerelateerde klachten (beroepskeuze is ook redelijk vrij)...
werk maakt wel verschil hoor
pi_91649775
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:40 schreef slacker_nl het volgende:
Vind het argument van prijzen verhogen levert minder rokers op niet valide, aangezien de rokers echt wel doorpaffen, ondanks de prijsverhogingen.
Verleden wijst anders uit...

quote:
Mijn gezondheid gaat niet samen met het gemiddelde omhoog. Mijn gezondheid blijft mijn gezondheid. En een hoger gemiddelde betekend alleen maar hogere kosten. Ik ga er dus door achteruit: ik word niet gezonder, maar betaal wel meer.
Uit het feit dat je geen waarde toekent aan een langer en gezonder leven blijkt wel dat een deel van de rokers de keuze niet zelf kunnen maken en de overheid dus in beeld komt om voor je belangen op te komen ook al erken je die belangen niet.

quote:
Laat mensen lekker zelf bepalen of ze roken. Overheid/regering/president/w/e heeft daar niets mee te maken.
Dubbele standaard natuurlijk, zou niet alleen voor roken moeten opgaan maar voor meer situaties en daar wordt weinig tot geen aandacht aan geschonken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

De positie van de werknemer is in deze dusdanig zwak dat een overheidsingreep hierin nodig is.

quote:
werk maakt wel verschil hoor
Vandaar dat ik het aanhaal ;)
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91649824
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:27 schreef De_Rikster het volgende:

[..]
[..]

Dubbele standaard natuurlijk, zou niet alleen voor roken moeten opgaan maar voor meer situaties en daar wordt weinig tot geen aandacht aan geschonken.
Geen dubbele standaard dus want dat mag wat mij betreft inderdaad voor (veel) meer situaties op gaan.
Conscience do cost.
pi_91649839
Gewoon met z'n allen lekker bestellen dus, http://www.rokersplaza.nl/ . Sloffen voor 2 tientjes enzo. Als ze de prijs verlagen ga ik ze wel weer gewoon hier halen.
pi_91649899
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:18 schreef snep87 het volgende:

[..]

Nee, je redenatie is verkeerd.

Fietsen geeft geen garantie tot gezondheidsklachten. Roken geeft wel garantie tot gezondheidsklachten. Oftewel, als je op een fiets stapt kun je niet van tevoren weten dat je in een ongeluk terecht komt, terwijl als je rookt je wel weet dat het slecht voor je gezondheid is.

Twee compleet andere situaties.

Wat mij betreft rechtvaardigt de tweede situatie het uitsluiten van rokers van gezondheidszorg als de klachten gerelateerd zijn aan het roken, tenzij ze natuurlijk 100% van de kosten op zich nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2011 10:32:54 ]
pi_91649959
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:31 schreef Nielsch het volgende:

Wat mij betreft rechtvaardigt de tweede situatie het uitsluiten van rokers van gezondheidszorg als de klachten gerelateerd zijn aan het roken, tenzij ze natuurlijk 100% van de kosten op zich nemen.
Dat is alleen lastig te bewijzen denk ik ..
pi_91649962
Ach ja, als er hier hopelijk ooit nog meer marktwerking in de zorg komt, zullen rokers hopelijk uitgesloten kunnen worden van zorgverzekeringen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2011 10:34:01 ]
pi_91649986
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:33 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, als er hier hopelijk ooit nog meer marktwerking in de zorg komt, zullen rokers hopelijk uitgesloten kunnen worden van zorgverzekeringen
Niet waar helaas. Als zij uitgesloten worden dienen wij met minder mensen nog steds diezelfde premie op te hoesten. Dan gaat de kost per verzekerde omhoog ..
pi_91650011
quote:
Rokers betalen al meer dan niet-rokers :') Niet-rokers kosten feitelijk al meer... dan zouden wij dus méér moeten betalen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_91650012
quote:

[..]

Nee, je redenatie is verkeerd.

Fietsen geeft geen garantie tot gezondheidsklachten. Roken geeft wel garantie tot gezondheidsklachten. Oftewel, als je op een fiets stapt kun je niet van tevoren weten dat je in een ongeluk terecht komt, terwijl als je rookt je wel weet dat het slecht voor je gezondheid is.

Twee compleet andere situaties.
roken ook niet,somige mensen sporten elke dag en krijgen een hart aanval en zij dood en somige doen der hele leven roken en worden 100.

dus er bestaat een kans dat je een ongeluk krijg met de fiets en dat je ziek word van het roken.
pi_91650017
Nielsch. Wat doe je dan met dikke mensen die aan dikheid gerelateerde gezondsheidsklachten krijgen? Moeten die ook 100% van de kosten op zich nemen? Ik wil zo'n samenleving niet.

De enige reden die ik zie van de overheid om cigaretten weer duurder te maken is dat het makkelijke inkomsten zijn.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:36:07 #131
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_91650035
quote:
Als fietsers met een auto in aanraking komen is dat gegarandeerd een ritje ziekenhuis.

quote:
Hetzelfde zou dan moeten gelden voor mensen die diabetes II krijgen, mensen met overgewicht, mensen die niet sporten, mensen die te lange dagen draaien en burnouts krijgen, mensen die verkeerd eten, mensen die gevaarlijke sporten beoefenen. En ik vergeet zo vast nog wel een paar oorzaken waardoor je in de zorg terecht komt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_91650115
inderdaad. van allebij is iets te zeggen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:10:15 #133
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_91651226
En mensen die kinderen krijgen waarvan ze weten dat er gebreken zijn, die moeten ook alle zorg voor dat kind zelf betalen. Want je weet dat een kind die geboren wordt met een afwijking meer gaat kosten en daarin kan de overheid natuurlijk niet in gaan meebetalen. Goed idee Nielsch!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_91651274
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:10 schreef slacker_nl het volgende:
En mensen die kinderen krijgen waarvan ze weten dat er gebreken zijn, die moeten ook alle zorg voor dat kind zelf betalen. Want je weet dat een kind die geboren wordt met een afwijking meer gaat kosten en daarin kan de overheid natuurlijk niet in gaan meebetalen. Goed idee Nielsch!
Want die kiezen er uiteraard voor dat er een kind groeit met een afwijking ... :`) .. het begint een beetje te simpel modder gooien te worden nu.
pi_91651366
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:11 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Want die kiezen er uiteraard voor dat er een kind groeit met een afwijking ... :`) .. het begint een beetje te simpel modder gooien te worden nu.
Die kiezen er wel voor om het kind te houden binnen een wettelijk kader dus vergelijking gaat wel degelijk op. Enige morele zwaarte in de keuze maakt het dus meteen met modder gooien?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:21:29 #136
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_91651636
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:11 schreef DutchieBre het volgende:
Jazeker, er zijn zat mensen die zo'n keuze maken. Sterker nog: http://www.uitgesprokeneo(...)-meer-gehandicapten/

En der was nog op de KRO/EO of elders, weet het niet meer, iig, op tv een gelovig stel dat een kind kreeg waarvan ze wisten dat het niet OK zou zijn en die toch wilde hebben omdat God het zo bedoeld had. Dat zijn dan ouders die m.i. precies weten wat ze in huis halen en de redenatie volgend, als je weet dat het schadelijk is moet je het niet doen en als je het toch doet, moet je maar betalen, moeten dit soort ouders ook de zorg voor dat soort kinderen uit eigen zak betalen.

Ik gooi niet met modder, maar ik geef vergelijkbare situaties aan waarvan iemand zegt, als jij die keus maakt moet je daar zelf voor opdraaien. Prima, maar dan zou dat ook moeten gebeuren in gevallen X, Y, Z.
pi_91652352
Ben wel benieuwd waar ze de belasting weg willen halen wanneer er enorm veel mensen gaan stoppen nu.
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:03 schreef HLV_Siempre het volgende:
Ik ga weer beginnen. Roken wordt vanzelf weer chique zo.
Ik moest grinniken om deze :7
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:57:33 #138
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_91652938
Al maken ze het 5 euro duurder per pakje, echte verslaafden blijven toch wel roken
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:24:50 #139
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91653846
quote:
Och en jij leeft volgens een nette jongen in een glazen stulp en doet niets maar dan ook niets ongezonds of verkeerds. Sluiten we meteen mensen met RSI ook uit die jaren lang achter een computer zitten voor hun werk. En wat dacht je van te dikke mensen, of mensen die een auto ongeluk krijgen. Want ook auto rijden ben je niet verplicht maar is een keuze. Dus krijg je een ongeluk ben je het zelf schuld. Had je maar niet auto moeten rijden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:41:41 #140
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91654415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 03:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

:') Lees het bericht in de openingspost nog eens. Het is de tabaksfabrikant die de prijzen verhoogt. Hun lobby heeft succes gehad nu het rookverbod in de horeca deels wordt teruggedraaid. Daardoor wordt roken niet ontmoedigd, blijven mensen roken en aangezien het nogal verslavend is en aangezien velen een slappe ruggengraat hebben, kan Phillip Morris dus probleemloos de kassa laten rinkelen.

Kennelijk zie je niet in hoe je het slaafje van de tabaksindustrie bent en hoe die industrie de boel dusdanig manipuleert dat ze uiteindelijk de consumenten optimaal kunnen uitzuigen.

Stond die K trouwens voor kanker; de ziekte waaraan zo veel rokers doodgaan?
Wat heeft roken of niet roken met slappe ruggengraat te maken. Iedereen is een slaaf van de maatschappij. En als ik de huidige situatie en generatie op de werkvloer bekijk hebben we alleen nog maar ja knikkers. Bang voor hun baantje durven ze de bek niet open te trekken. Schei uit over slappe ruggengraat. Wie is er dan slaaf?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:45:26 #141
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_91663003
Ach ja, als er hier hopelijk ooit nog meer marktwerking in de zorg komt, zullen mensen die teveel drinken hopelijk uitgesloten kunnen worden van zorgverzekeringen
pi_91663851
quote:
Volgens hun eigen heilige overtuiging zullen ze daar financieel veel baat bij hebben. Het schijnt dat rokers gemiddeld minder zorgkosten maken. Geen wonder als je veel eerder doodgaat aan kanker...

Wat veel rokers niet door hebben, is hoe ze door grote tabaksfabrikanten worden gemanipuleerd en voor het karretje worden gespannen. Via een krachtige lobby (onder meer met hulp van CDA-politicus Hillen) is het rookverbod deels van tafel. Dat betekent dat meer mensen blijven roken (lees: verslaafd blijven), waarna de fabrikant met gemak prijzen flink kan verhogen, zonder dat het tot gevolg heeft dat consumenten massaal weglopen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:10:29 #143
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_91664172
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:03 schreef Boldface het volgende:
Volgens hun eigen heilige overtuiging zullen ze daar financieel veel baat bij hebben. Het schijnt dat rokers gemiddeld minder zorgkosten maken. Geen wonder als je veel eerder doodgaat aan kanker...

Wat veel rokers niet door hebben, is hoe ze door grote tabaksfabrikanten worden gemanipuleerd en voor het karretje worden gespannen. Via een krachtige lobby (onder meer met hulp van CDA-politicus Hillen) is het rookverbod deels van tafel. Dat betekent dat meer mensen blijven roken (lees: verslaafd blijven), waarna de fabrikant met gemak prijzen flink kan verhogen, zonder dat het tot gevolg heeft dat consumenten massaal weglopen.
Ach het ligt er maar net aan hoe je er tegen aan kijkt. Zonder een krachtige lobby van de Stivoro en consorten zouden we geen rookverbod hebben. Bovendien is de overheid natuurlijk de volgende in het rijtje om de accijnzen te verhogen om zo meer inkomsten binnen te halen.
Het is net zo als met autorijden, mensen zijn ervan afhankelijk, dus het maakt niet uit hoe duur je maakt, de mensen betalen toch wel.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')