Gewoon je ding doen alsof het een rijles is zoals ieder andere. Goed laten zien dat je kijkt en de situatie ook gezien hebt cq. overziet en er naar handelen. Dode hoek nooit vergeten bij het wisselen van baan, achterrem gebruiken, de ruimte zoeken, zorg dat je wat bijzondere details over je lesmotor weet, zoals het aantal PK's bijvoorbeeld, dat is al een goede binnenkomer als het BRAVOK verhaal ter sprake komt. Uiteindelijk is het belangrijk dat je alle situaties zo veilig mogelijk oplost en dat hoeft niet te zijn door als een opa te rijden. Even naar de ruimte toe speren wordt meer gewaardeerd dan je twijfelend in een klein gaatje proberen te proppen. Succes in ieder geval! Ben benieuwdquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef daantje1044 het volgende:
donderdag heb ik examen avd, ging de laatste lessen best wel goed, paar kleine puntjes alleen.
iemand nog tips voor mijn examen?
Succesquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:43 schreef daantje1044 het volgende:
Bedankt voor je tips! Zal ze in mijn achterhppfd houden.
Op zich heb ik een gunstige tijd om examen te doen, 9.45 uur, dan is er hier in zeeland niet zo heel veel meer te beleven op de weg. En voor het examen heb ik nog een les.
dank je wel!quote:
Hoeveel lessen heb jij gehad als ik vragen magquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef daantje1044 het volgende:
donderdag heb ik examen avd, ging de laatste lessen best wel goed, paar kleine puntjes alleen.
iemand nog tips voor mijn examen?
pardon?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:02 schreef beantsje het volgende:
Ik ben gewoon geen talent en heb veel lessen nodig gehad voor mijn AVB, stuk of 15. Ben de tel kwijtgeraakt...maar goed, in 2 pogingen toch gehaald. En ach, ik ben 45 én vrouw
Haha, ik zat ook al te kijken. Zoveel zal dat toch niet uitmaken, eerder met je leeftijd. Als je ouder bent, schijn je nou eenmaal minder snel te lerenquote:
ik snap de gevolgtrekking uit deze zin niet?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:21 schreef ArnosL het volgende:
De auto gaat altijd naar de garage, dit is alleen voor de motoren denk ik.
Tja, ik kan het niet ontkennen; gemiddeld hebben vrouwen meer lessen nodig dan mannen. Maar ze slagen wel vaker in 1 x.quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef Yreal het volgende:
AVB gehaald na 12 lessen !
En nog foutloos ook
gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef Yreal het volgende:
AVB gehaald na 12 lessen !
En nog foutloos ook
Congratzquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!![]()
![]()
Feli Daantjequote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!!
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!!
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!![]()
![]()
Zodan, zijn de wachttijden zo langquote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:59 schreef Anne het volgende:
Ik had extra het examen nog niet in laten plannen want "het was toch niet druk".
Vanmiddag toch maar wel gedaan.. kan ik pas in maart terecht!
BoeIk had gehoopt het aankomende maand te gaan halen..
Nu heb ik voortaan ook maar één les in de week ingepland, want anders wordt het imho te duur.
heb jij trouwens licht of zwaar gedaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:42 schreef daantje1044 het volgende:
ff snel een verslagje van mijn examen.
na een kort gesprekje met de examinator, gaan we naar de motor, en de enige vraag die ik kreeg was hoeveel cilinders heeft de motor. dus daar kwam ik al makkelijk vanaf.
Daarna zijn we gaan rijden eerst richting de snelweg, dat ging goed, een paar vrachtwagens ingehaald, en ik kon de volgende afslag er weer af. Daarna een stuk 80 weg en toen een klein dorpje in. Daar een stukje door heen gereden en toen waren we alweer op weg naar Goes.
Door de stad heen terug naar het CBR en dat was mijn examen al.
al met al nog geen 20 minuten gereden!
ik heb licht gereden hoezo?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:01 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
heb jij trouwens licht of zwaar gedaan?
valt nog mee, mijn CBF250 hield het voor gezien bij 115quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:42 schreef densmee het volgende:
vanmorgen voor het eerst de snelweg op, zonder ruitje.
ik had vandaag de 25kw motor en die gaf het bij 135kmh op.
die heeft echt niks over ook bij het invoegen is het volle gas
ik had met lessen een cb250 gereden, die kreeg ik met heel veel moeite op de 120 haha.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
valt nog mee, mijn CBF250 hield het voor gezien bij 115
Is het ook niet, vind het wel een beetje twijfel maatregel, want als je veel tweewieler ervaring hebt zoals ik toen beroepsmatig, vind ik het niet echt nodig, maar goed toon dat maar aan. Voor iemand die niet weet wat een brommer of motor is, is het prima, eerst maar eens flink ervaring op doen. Eigenlijk zou de regeling 125 cc rijbewijs (ultra light) vanaf 16 moeten gaan gelden als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:23 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
ik had met lessen een cb250 gereden, die kreeg ik met heel veel moeite op de 120 haha.
maar ja klopt eerst 2 jaar op een lichte, maar vind het niet zo erg!
ik ben wel oud genoeg om gelijk een zware te mogen rijden, maar aangezien het zo ontzettend slecht ging op de zware, heb ik het een lesje op de lichte geprobeerd, en dat voelde zo veel beter dat ik besloten heb om daarop examen te doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Is het ook niet, vind het wel een beetje twijfel maatregel, want als je veel tweewieler ervaring hebt zoals ik toen beroepsmatig, vind ik het niet echt nodig, maar goed toon dat maar aan. Voor iemand die niet weet wat een brommer of motor is, is het prima, eerst maar eens flink ervaring op doen. Eigenlijk zou de regeling 125 cc rijbewijs (ultra light) vanaf 16 moeten gaan gelden als je het mij vraagt.
ben je zelf toevallig niet handig(genoeg)? 450euro is een normale prijs, maar blijft een hoop geld! enigste waarvoor je langs motorzaak moet is nieuwe band om je wiel te laten zettenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:11 schreef HeetBoven het volgende:
mijn eerste banden en oliewissel gaan een feit worden. Nu 6000 km zelf gereden binnen 4 maanden. Achterband was redelijk toen ik de broem kocht, maar nu is hij echt kaler en gladder dan de schedel van Pim Fortuyn. Voor komende vrijdag een afspraak gemaakt voor een beurtje. Vervangen worden: achterband, bougies, olie, oliefilter, luchtfilter, en mogelijk de remblokjes. Totaal bijna ¤450
Ik zou misschien best handig genoeg zijn, alleen moet je de faciliteiten ook hebben. Om het allemaal op straat te gaan doen gaat me een beetje te ver. Bovendien moet je er ook nog zin in hebben. En als er nu iets aan mankeert kan ik nog terug...quote:Op zondag 23 januari 2011 08:49 schreef Spro het volgende:
[..]
ben je zelf toevallig niet handig(genoeg)? 450euro is een normale prijs, maar blijft een hoop geld! enigste waarvoor je langs motorzaak moet is nieuwe band om je wiel te laten zetten
Ik heb les op een Yamaha Fazer naked, alleen die kapt er met wind tegen ook mee bij de 120 / 130quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
valt nog mee, mijn CBF250 hield het voor gezien bij 115
Priveberichtje gestuurdquote:Op zondag 23 januari 2011 11:49 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik zou misschien best handig genoeg zijn, alleen moet je de faciliteiten ook hebben. Om het allemaal op straat te gaan doen gaat me een beetje te ver. Bovendien moet je er ook nog zin in hebben. En als er nu iets aan mankeert kan ik nog terug...
Dat is ongeveer zo hard als dat ik hem krijg met het gas vol open in zijn 6quote:Op zondag 23 januari 2011 15:02 schreef ArnosL het volgende:
Weet iemand hoe hard een CB500 gaat op de snelweg? Volgens 25kilowatt.nl moet ie rond de 150 gaan, maar als ik deze verhalen zo lees zal dat ook wel flink toeren maken worden op de snelweg.
Heb jij hem op 25kw of vol vermogen?quote:Op zondag 23 januari 2011 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is ongeveer zo hard als dat ik hem krijg met het gas vol open in zijn 6
quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef Yreal het volgende:
AVB gehaald na 12 lessen !
En nog foutloos ook
Allebei gefeliciteerd!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!![]()
![]()
Op 25kw , maar 150 is opzich nog hard zat hoor. Je gaat er geen Audi's mee boeken op de snelweg maar bijblijven lukt prima en buiten de snelweg is het heerlijk rijdenquote:Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Heb jij hem op 25kw of vol vermogen?
Dan hoop ik dat de lesmotor dat ook haalt, dan hoef ik tenminste niet hele tijd hoog in toeren te rijden op de snelwegquote:Op zondag 23 januari 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op 25kw , maar 150 is opzich nog hard zat hoor. Je gaat er geen Audi's mee boeken op de snelweg maar bijblijven lukt prima en buiten de snelweg is het heerlijk rijden
Reken maar op een bak ellende. Snelweg op een cb250, dat was pas leukquote:Op zondag 23 januari 2011 22:42 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de lesmotor dat ook haalt, dan hoef ik tenminste niet hele tijd hoog in toeren te rijden op de snelweg
Ik rij 50> altijd met vizier dicht, anders vind ik het te irritant. Eronder vind ik het juist lekker om 'm open te hebben, dan hebbie de wind een beetje in je kopquote:Op maandag 24 januari 2011 16:49 schreef Usert het volgende:
verder voor het eerst met vizier dicht gereden (leek me noodzakelijk op de snelweg) vooral vervelend dat hij als je voor een stoplicht staat weer beslaat... verder lekker rustig aan je hoofd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |