Dan heb jij boer Marcel nog niet meegemaakt. Of boer Richard. Of boerin Annemarie. Bovendien: 4.5 mln mensen beg to differ of het al dan niet een leuk programma is.quote:
Waarom niet? Als de overheid meer belasting heft voor hetgeen je verzekert, wordt de wig tussen verwacht uitgekeerd bedrag en betaalde premie groter. Met andere woorden; dit kan wel verzekeringen, aanvullende dekkingen of "niet-verplichte" verzekeringen geld kosten.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is minder zichtbaar en er zal geen verzekering minder om worden afgesloten.
Verzekeringen zijn bedoelt om risico's die je zelf niet kan lopen te betalen. Ik zorg voor een voldoende financiele buffer om dit zelf te voldoen en dat heeft dan ook niets te maken met de uitkeringsvraag, maar eerder de noodzaak een uitvaartverzekering te nemen als ik weet dat ik bij overlijden op z'n minst voldoende heb om de uitvaart te betalen.quote:Of juist daarom. Dan weet je dat verzekeraars er alles aan doen om zo min mogelijk uit te keren.
Dat vind ik nooit een bijster sterk argument. Een gemiddelde zouteloze talentenshow trekt ook al minimaal een miljoen kijkers.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan heb jij boer Marcel nog niet meegemaakt. Of boer Richard. Of boerin Annemarie. Bovendien: 4.5 mln mensen beg to differ of het al dan niet een leuk programma is.
die kosten meestal maar een paar cent dus dan valt die verhoging niet zo op.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom niet? Als de overheid meer belasting heft voor hetgeen je verzekert, wordt de wig tussen verwacht uitgekeerd bedrag en betaalde premie groter. Met andere woorden; dit kan wel verzekeringen, aanvullende dekkingen of "niet-verplichte" verzekeringen geld kosten.
Het zou kunnen maar ik geloof daar nog niet zo in, niet dat ik voor deze verhoging ben hoor. Overigens kunnen de kosten van een ongeluk wel flink oplopen mocht je onverhoopt iemand invalide maken.quote:Het blijft een inbreuk op m'n vrijheid dat ondanks voldoende financiele middelen om elk ongeluk 10 keer te betalen, ik nog steeds verplicht een WA-verzekering moet afsluiten en dan bijna 10% belasting moet betalen over hetgeen ik gedwongen wordt af te nemen. Dat kan voor sommigen wel een reden zijn zich niet langer te verzekeren (de wenselijkheid daarvan kunnen we betwisten).
Oh ik ben ook erg terughoudend (naast een goedkope zorgverzekering heb ik WA en inboedel (bij elkaar 7 euro per maand), een reisverzekering en via de VVE nog een opstalverzekering. laatst een gesprek gehad met de Unive maar die hadden al snel door dat ze aan mij weinig konden verdienenquote:Verzekeringen zijn bedoelt om risico's die je zelf niet kan lopen te betalen. Ik zorg voor een voldoende financiele buffer om dit zelf te voldoen en dat heeft dan ook niets te maken met de uitkeringsvraag, maar eerder de noodzaak een uitvaartverzekering te nemen als ik weet dat ik bij overlijden op z'n minst voldoende heb om de uitvaart te betalen.
Zelfs al sterf ik morgen.
Tja dan verschillen we toch van meningquote:Op maandag 17 januari 2011 22:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan heb jij boer Marcel nog niet meegemaakt. Of boer Richard. Of boerin Annemarie. Bovendien: 4.5 mln mensen beg to differ of het al dan niet een leuk programma is.
Die redenatie slaat ook nergens op.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Het maakt niet uit of er een zak aan is. Het is kwaliteitsTV, want PO.
Voorstanders van de PO geven altijd het argument dat de PO moet blijven omdat ze, in tegenstelling tot de commercielen, wel kwaliteit maken. Boer zoekt vrouw is van de publieken, dus kwaliteit.quote:
Zo praat je elke belastingverhoging goed. Het is op de autoverzekering van m'n vader ongeveer ¤ 30,80 per jaar. Niet veel natuurlijk, dat betaal je tegenwoordig bijna per uur aan inkomensbelasting, maar het is gewoon zo ontzettend raar iemand te moeten zeggen die altijd schadevrij heeft gereden, nooit iets verkeerds heeft gedaan, alweer 4 jaar ¤ 1500,- voor z'n autoverzekering betaald, nu ¤ 1530,- te moeten vragen omdat de staat even aan een verplichte verzekering wilt vangen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
die kosten meestal maar een paar cent dus dan valt die verhoging niet zo op.
Klopt. Daarom moet je voorkomen dat mensen vanwege een te hoge prijs voor hun autoverzekering dan maar zonder verzekering gaan rondrijden. Als je aan de ene kant zegt dat de armen het zo slecht hebben en dat ze elk dubbeltje moeten omdraaien, is het verrekte onhandig dat ze de premie van de autoverzekering maar een maandje laten zitten en dan, net toevallig, een fietser scheppen en tussen de 2,5 - 5 miljoen moeten afbetalen, de rest van hun leven.quote:Het zou kunnen maar ik geloof daar nog niet zo in, niet dat ik voor deze verhoging ben hoor. Overigens kunnen de kosten van een ongeluk wel flink oplopen mocht je onverhoopt iemand invalide maken.
Mee eens.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voorstanders van de PO geven altijd het argument dat de PO moet blijven omdat ze, in tegenstelling tot de commercielen, wel kwaliteit maken. Boer zoekt vrouw is van de publieken, dus kwaliteit.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voorstanders van de PO geven altijd het argument dat de PO moet blijven omdat ze, in tegenstelling tot de commercielen, wel kwaliteit maken. Boer zoekt vrouw is van de publieken, dus kwaliteit.
Oh, maar du_ke is meester in elke actie van de overheid goed te praten.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo praat je elke belastingverhoging goed.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:36 schreef betyar het volgende:
Zo net een aanvraag gehad voor een ledikant. Een goed scherpe offerte gemaakt waar ikzelf bijna goed aan verdien. . Nu is het nog hobby he.
Ben SBS aan het kijken.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:37 schreef Cerbie het volgende:
Vergeleken met SBS6 is je kwaliteit natuurlijk al snel hoger.
Yup van "Interview". Niet echt een topper geworden in Amerika dacht ik.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:26 schreef Morendo het volgende:
Tem, die Buscemi deed toch ook ooit een remake van een Van Gogh-film. Was dat nog een geslaagd iets geworden?
Ik zit nog steeds te wachten tot SBS6 met een Nederlandse versie van FOX News komt. Ik zou er gewoon weer TV-abbo voor nemen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:37 schreef Cerbie het volgende:
Vergeleken met SBS6 is je kwaliteit natuurlijk al snel hoger.
Mooi. Eerst het woord rond krijgen. Wil je het hebben van mond- op mondreclame, of komt er tezijnertijd nog een website waar je je diensten aanbiedt?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:36 schreef betyar het volgende:
Zo net een aanvraag gehad voor een ledikant. Een goed scherpe offerte gemaakt waar ikzelf bijna goed aan verdien. . Nu is het nog hobby he.
Pass me een Schultenbrau Henk.quote:
Enkel Hollandia in huis.quote:
Een ledikant namaken wat niet te verkrijgen is in een winkel. Kijk je op de site kost dat bed 399 voor semi-massief eiken. De beste man weet nu wel wat massief eiken kost. Dat wilde hij komt de prijs wel een veel hoger te liggen dan die 399. Dat bed verschuif je dan ook niet voor de lol zullen we maar zeggen.quote:
Ach valt het iig niet om als er een kind of volwassene op gaat klimmenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Een ledikant namaken wat niet te verkrijgen is in een winkel. Kijk je op de site kost dat bed 399 voor semi-massief eiken. De beste man weet nu wel wat massief eiken kost. Dat wilde hij komt de prijs wel een veel hoger te liggen dan die 399. Dat bed verschuif je dan ook niet voor de lol zullen we maar zeggen.
Ook een website, websites dragen bijzonder goed bij. Mensen willen wat zien.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi. Eerst het woord rond krijgen. Wil je het hebben van mond- op mondreclame, of komt er tezijnertijd nog een website waar je je diensten aanbiedt?
Ik geef 2 zinnen verderop aan dat ik er niet voor benquote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo praat je elke belastingverhoging goed.
Tja het is de weg van de minste weerstand van het kabinet.quote:Het is op de autoverzekering van m'n vader ongeveer ¤ 30,80 per jaar. Niet veel natuurlijk, dat betaal je tegenwoordig bijna per uur aan inkomensbelasting, maar het is gewoon zo ontzettend raar iemand te moeten zeggen die altijd schadevrij heeft gereden, nooit iets verkeerds heeft gedaan, alweer 4 jaar ¤ 1500,- voor z'n autoverzekering betaald, nu ¤ 1530,- te moeten vragen omdat de staat even aan een verplichte verzekering wilt vangen.
Dat moet je inderdaad voorkomen maar daarvoor is deze belastingverhoging volgens mij laag genoeg. En voor degenen die financieel zo krap zitten dat ze de autoverzekering laten schieten gaat veelal op dat ze goedkopere auto's hebben en minder verzekering betalen waardoor die verhoging ook minder doortikt.quote:Klopt. Daarom moet je voorkomen dat mensen vanwege een te hoge prijs voor hun autoverzekering dan maar zonder verzekering gaan rondrijden. Als je aan de ene kant zegt dat de armen het zo slecht hebben en dat ze elk dubbeltje moeten omdraaien, is het verrekte onhandig dat ze de premie van de autoverzekering maar een maandje laten zitten en dan, net toevallig, een fietser scheppen en tussen de 2,5 - 5 miljoen moeten afbetalen, de rest van hun leven.
Inderdaad en anders blijft het lokaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook een website, websites dragen bijzonder goed bij. Mensen willen wat zien.
En weer geen schroefje aan de pas he. En ik hoef er nu nog niet veel aan te verdienen. Zo ben ik lekker bezig.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach valt het iig niet om als er een kind of volwassene op gaat klimmen
Knuppel lees mijn hele reactie dan even.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, maar du_ke is meester in elke actie van de overheid goed te praten.
Al drie jaar gratis TV uit de muur hierquote:Op maandag 17 januari 2011 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten tot SBS6 met een Nederlandse versie van FOX News komt. Ik zou er gewoon weer TV-abbo voor nemen.
Ik kwam niet verder dan de eerste zin en heb de quotes van jou niet gelezen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Knuppel lees mijn hele reactie dan even.
Lijkt me verstandig mensen gaan toch vaak eerst op internet kijken tegenwoordig.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook een website, websites dragen bijzonder goed bij. Mensen willen wat zien.
Zelf?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad en anders blijft het lokaal.
Pak het een beetje vakkundig aan (maar doe het wel zelf) en je hebt zo een puike website die met een paar bijzondere zoektermen bovenaan de google-lijsten verschijnt.
Wie zou de Nederlandse Bill O'Reilly moeten zijn?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten tot SBS6 met een Nederlandse versie van FOX News komt. Ik zou er gewoon weer TV-abbo voor nemen.
Goh.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan de eerste zin en heb de quotes van jou niet gelezen.
Joost Eerdmans.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie zou de Nederlandse Bill O'Reilly moeten zijn?
Behalve voor hen die op -7 schadevrije jaren staan omdat ze de afgelopen 2 jaar toevallig een ongelukje of 3 hebben gehad. Dan mag je 7 jaar zo'n 2,5k per jaar aftikken. De zwakkeren van de samenleving boehoehoe...quote:Op maandag 17 januari 2011 22:42 schreef du_ke het volgende:
Dat moet je inderdaad voorkomen maar daarvoor is deze belastingverhoging volgens mij laag genoeg. En voor degenen die financieel zo krap zitten dat ze de autoverzekering laten schieten gaat veelal op dat ze goedkopere auto's hebben en minder verzekering betalen waardoor die verhoging ook minder doortikt.
Hier ook, maar ik geloof dat ik nu wel digitale TV-doorgifte heb aangezien ik sinds een paar dagen internet via de kabel heb ipv. koper.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Al drie jaar gratis TV uit de muur hier
Het design moet wel een beetje lekker zijn misschien ken je nog wel iemand die er een beetje handig mee is en voor je een beetje een vriendelijk te onderhouden site kan bouwen?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Zelf?![]()
Ik heb vroeger in een grijs verleden ooit een website gemaakt met frontpage. Dat bestaat volgens mij niet meer.
Die komt in de verste verte niet in de buurt.quote:
Wil je aan een of andere CMD-joker 10 euro per uur betalen? Daar moet jij heel wat zwaluwstaart of pen-gatverbindingen voor maken om zo'n puisterig Fok!-nerdje te kunnen betalen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Zelf?![]()
Ik heb vroeger in een grijs verleden ooit een website gemaakt met frontpage. Dat bestaat volgens mij niet meer.
tja als je 200 euro per maand aan verzekering moet betalen zou je bepaalde keuzes moeten gaan heroverwegen denk ik. En op dat bedrag is de belasting wel meer maar dan zijn er meer redenen dat je veel dokt.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Behalve voor hen die op -7 schadevrije jaren staan omdat ze de afgelopen 2 jaar toevallig een ongelukje of 3 hebben gehad. Dan mag je 7 jaar zo'n 2,5k per jaar aftikken. De zwakkeren van de samenleving boehoehoe...
Klopt, Frontpage is overleden. Dreamweaver is nu het ding om te hebben.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Zelf?![]()
In de SC gaat ik niet alles uitgebreid lezen.quote:
Ze zijn er iig. druk mee bezigquote:Moeten we al bijna een fietshelm op?
Zou wel kunnen. Mocht Ziggo hier ooit de kabel toch afsluiten dan ga ik denk ik voor glasvezel. Die hebben wel aardige pakketten hier.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik geloof dat ik nu wel digitale TV-doorgifte heb aangezien ik sinds een paar dagen internet via de kabel heb ipv. koper.
Ik denk dat er ook geen Nederlandse Bill O'Reilly rondloopt. Je hebt natuurlijk wel zogenaamdequote:Op maandag 17 januari 2011 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die komt in de verste verte niet in de buurt.
Hmmmm dat is ook zo. Misschien dat publisher kan ofzo.Even uitzoekenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wil je aan een of andere CMD-joker 10 euro per uur betalen? Daar moet jij heel wat zwaluwstaart of pen-gatverbindingen voor maken om zo'n puisterig Fok!-nerdje te kunnen betalen.
Klopt helemaal, maar dat gaat natuurlijk wel in tegen het nivelleringsbeginsel van je.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja als je 200 euro per maand aan verzekering moet betalen zou je bepaalde keuzes moeten gaan heroverwegen denk ik. En op dat bedrag is de belasting wel meer maar dan zijn er meer redenen dat je veel dokt.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In de SC gaat ik niet alles uitgebreid lezen.
[..]
Ze zijn er iig. druk mee bezig
quote:Because of these considerations, a mandatory law for bicycle helmet use has not been thought an acceptable or appropriate safety measure in the Netherlands
Als je daar mooie foto's van hebt valt dat ook weer in een site te verwerken.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Hmmmm dat is ook zo. Misschien dat publisher kan ofzo.Even uitzoeken
Niks is zo mooi als een strakke zwaluwstaart verwerkt in twee verschillende houtsoorten.![]()
.
Ik zou eerder gaan voor een simpel content management systeempje. Iets als simplecms ofzo.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Hmmmm dat is ook zo. Misschien dat publisher kan ofzo.Even uitzoeken
Niks is zo mooi als een strakke zwaluwstaart verwerkt in twee verschillende houtsoorten.![]()
.
Oh allicht maar of je vanwege deze verhoging nu 5 of 15 euro meer per jaar gaat betalen maakt op de totale financiële veranderingen dit jaar ook weer niet zoveel uit.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat gaat natuurlijk wel in tegen het nivelleringsbeginsel van je.
Ik wilde alleen m'n punt maken; diegene die het zwakst staan, beginnend bestuurders, mensen met veel schades en vermindert kredietwaardigen gaan het grootste deel van deze verhoging voelen. Een incidentele Ferrari-bestuurder daargelaten. Dat is het gevolg.
Ik weet hoe ze het hier aangelegd hebbenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Cerbie het volgende:
Als je eenmaal glasvezel hebt wil je niet anders meer
Klopt. Nog een eerstejaarspracticum gehad.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef betyar het volgende:
.
Pfoe ... dat wordt wel lastig, net als een Nederlandse Glen Beck.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie zou de Nederlandse Bill O'Reilly moeten zijn?
Er lopen op Fok! wel wat kandidaten rond, maar een publiek figuur zou ik voor dergelijke rollen zo niet kunnen verzinnen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Pfoe ... dat wordt wel lastig, net als een Nederlandse Glen Beck.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Nog een eerstejaarspracticum gehad.
Bouwknoop heette het.
Oh zeker maar ze werken ook niet al te snel dus die fles komt deze kant op.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig komen overheden nooit terug op eerdere onderzoeken.
effe googlenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou eerder gaan voor een simpel content management systeempje. Iets als simplecms ofzo.
Zekerquote:Op maandag 17 januari 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Als je dit maakt .....Dan mag je toch trots op je werk zijn?
Jack van Gelder: 'Zeg het maar jongens'. Misschien ook niet bij nader inzien.....quote:Op maandag 17 januari 2011 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er lopen op Fok! wel wat kandidaten rond, maar een publiek figuur zou ik voor dergelijke rollen zo niet kunnen verzinnen.
Is dat een onderdeel van de Björn? Ja, het is nog een hele klus om dat zelf in elkaar te zetten.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Voorafgegaan door 'Ik hoorde dat Mark Rutte het stiekem doet met minderjarige Marokkaanse jongens...' zou dat conform de stijl van FOX zijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jack van Gelder: 'Zeg het maar jongens'. Misschien ook niet bij nader inzien.....
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Zeker. Dan denk ik alleen; ga als de wiedeweerga aan de slag voor jezelf,quote:Op maandag 17 januari 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik zie de handige Harry's al staan met een schroevendraaier als beitel.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat een onderdeel van de Björn? Ja, het is nog een hele klus om dat zelf in elkaar te zetten.
Nee, de Fox stijl is "Mark Rutte ontkende niet dat hij het met minderjarige Marokkaanse jongens deed!"quote:Op maandag 17 januari 2011 22:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voorafgegaan door 'Ik hoorde dat Mark Rutte het stiekem doet met minderjarige Marokkaanse jongens...' zou dat conform de stijl van FOX zijn.
Ziet er prima uit, bij mij zou een poging resulteren in uit frustratie aan gort gemept hout.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Same here. Ik heb 2 linkerhanden.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ziet er prima uit, bij mij zou een poging resulteren in uit frustratie aan gort gemept hout.
Die foto is trouwens niet van mij hoor. Maar die kwaliteit door handwerk kan ik leveren, ja en dan ben je echt trots.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker. Dan denk ik alleen; ga als de wiedeweerga aan de slag voor jezelf,
laat dat ondergewaardeerde bouwplaats-werk zitten waar je toch al tegenaan hikte en wat overgenomen wordt door houtbewerkers met een "lagere standaard" (let op het gevoel voor understatement).
Ik denk dat duct tape m'n dag zou reddenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ziet er prima uit, bij mij zou een poging resulteren in uit frustratie aan gort gemept hout.
Dat mag dan ook gerust, ik hou wel van ouderwets vakwerk...het is maar al te zeldzaam tegenwoordig.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Die foto is trouwens niet van mij hoor. Maar die kwaliteit door handwerk kan ik leveren, ja en dan ben je echt trots.
Duck-duct zit ik ook altijd mee in de warquote:Op maandag 17 januari 2011 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat duct tape m'n dag zou redden
Wiki zegt;quote:Op maandag 17 januari 2011 23:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Duck-duct zit ik ook altijd mee in de war
quote:Duct tape (ook wel "duck tape" genaamd) is een zelfklevend en waterdicht soort plakband op textielbasis.
Ik heb vanmiddag twee scholieren over een duct tape brug zien lopenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat duct tape m'n dag zou redden
Mythbusters hebben ze een keer een auto opgetild en een vlot/boot gerepareerd met die tape.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag twee scholieren over een duct tape brug zien lopen
Het is duct tape ... tape voor ducts, Duck is een merk duct tape.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Duck-duct zit ik ook altijd mee in de war
In Denemarken, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk en Zwitserland idem dito.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:02 schreef Morendo het volgende:
In bijvoorbeeld Duitsland wordt vakwerk inderdaad meer gewaardeerd dan hier ter lande.
Mythbusters hebben een kanon gemaakt van duct tape en ze hebben er ook een kogelvrij vest van gemaakt.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Mythbusters hebben ze een keer een auto opgetild en een vlot/boot gerepareerd met die tape.
Dat komt omdat hier in Nederland het motto is: morgen beginnen gisteren af.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:02 schreef Morendo het volgende:
In bijvoorbeeld Duitsland wordt vakwerk/vakmanschap inderdaad meer gewaardeerd dan hier ter lande.
Aye, wegwerpkultuur. Hier in Wales kun je ook nog fantastisch vakwerk vinden, gelukkig.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Denemarken, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk en Zwitserland idem dito.
Wij hebben een nogal consumerende houding ten aanzien van houtbewerking, in plaats van een op kunst- en nijverheid gerichte attitude.
Nederland heeft ook weinig bos om mooie dingen van te maken.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Denemarken, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk en Zwitserland idem dito.
Wij hebben een nogal consumerende houding ten aanzien van houtbewerking, in plaats van een op kunst- en nijverheid gerichte attitude.
Pffftt, mooi onbewerkt hout is gewoon te koop hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nederland heeft ook weinig bos om mooie dingen van te maken.
Dat hadden we wel. Maar dat is nu op.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nederland heeft ook weinig bos om mooie dingen van te maken.
Ja, is sterk spul inderdaad.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Mythbusters hebben ze een keer een auto opgetild en een vlot/boot gerepareerd met die tape.
Ja, dat is een leuk programma, sommige huizen denk je echt van "oh mijn god, wat is dat FOUT" maar soms is het wel bijzonder.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:07 schreef betyar het volgende:
op de gewone Discovery en de Travel en Living kijk ik altijd Grand Designs, die is nu ook bezig, daar komen vaak mooie en aparte huizen met veel mooi gedetailleerd werk.
Mwa, die paar bomen die hier stonden is niets in vergelijking met de uitgestrekte bossen van Zweden of Duitsland. Bovendien ging al het Nederlandse hout op aan boten.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat hadden we wel. Maar dat is nu op.
Hoe dan ook, we zijn een industrieel volkje.
Klopt. Alleen is het hippie-gehalte vaak zo hoogquote:
Je weet dat Holland voor houtland stond?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mwa, die paar bomen die hier stonden is niets in vergelijking met de uitgestrekte bossen van Zweden of Duitsland. Bovendien ging al het Nederlandse hout op aan boten.
Heeft Koos niks beters te doen dan POL voltrollen?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef TomLievense het volgende:
http://www.thuisserver.ne(...)rum=56&tab=tab_table
Dit is een leuke site.
Godsamme, het is maar goed dat ik donderdag een paar daagjes wegga.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef TomLievense het volgende:
Dit is een leuke site.
Ik ben verdomd actief deze maand.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef TomLievense het volgende:
Dit is een leuke site.
Gut, zelfs IK sta er nog in..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef TomLievense het volgende:
Dit is een leuke site.
Nu is er wel een leuke bezig mogen bouwen terwijl er 90 bezwaren waren ingediend.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Alleen is het hippie-gehalte vaak zo hoog.
Maak eens iets mooi en moderns, in plaats van een duurzaamheidsbunker.
Eerste "rechtse" userquote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef TomLievense het volgende:
Dit is een leuke site.
Dat zegt dan ook weer genoegquote:Op maandag 17 januari 2011 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gut, zelfs IK sta er nog in..
dan krijg je weer topics als dit.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Alleen is het hippie-gehalte vaak zo hoog.
Maak eens iets mooi en moderns, in plaats van een duurzaamheidsbunker.
Ik vind ook dat de Bijlmer moet blijven.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan krijg je weer topics als dit.
Bijlmerflat is werelderfgoed
Ach dan bel je toch gewoon EL-AL als je ze plat wil hebben. Zetten we Wilders boven op de flat met wat zaklampen dan kan ie zwaaienquote:Op maandag 17 januari 2011 23:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan krijg je weer topics als dit.
Bijlmerflat is werelderfgoed
Komt omdat ik helemaal los kan gaan op mn werk. Ik schrijf belachelijk snel artikelen. Dus wanneer ik een verhaal van 600 woorden moet tikken, dan ben ik binnen een half uurtje klaar. Dat maakt dat ik veel kan posten.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eerste "rechtse" user![]()
Nee, zonder dollen, Koos, wat post je belachelijk vaak. Jouw stats zijn 2:1 die van mij en ik ben een luie student met maar 2 banen, 2 studies en een uitgebreid sociaal leven (maar wel een smartphone).
er zitten hele bijzondere elementen in inderdaad.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de Bijlmer moet blijven.
Als architectuurliefhebber dan.
Woon jij in Eindhoven? Zijn we bijna burenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de Bijlmer moet blijven.
Als architectuurliefhebber dan.
Op je werk ongestoord op Fok! kunnen (en willen) rondhangen scheelt wel enorm inderdaad.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt omdat ik helemaal los kan gaan op mn werk. Ik schrijf belachelijk snel artikelen. Dus wanneer ik een verhaal van 600 woorden moet tikken, dan ben ik binnen een half uurtje klaar. Dat maakt dat ik veel kan posten.
Ik heb hoogleraren die in vakbladen schrijven en zeggen dat twee pagina's een middag werk is.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt omdat ik helemaal los kan gaan op mn werk. Ik schrijf belachelijk snel artikelen. Dus wanneer ik een verhaal van 600 woorden moet tikken, dan ben ik binnen een half uurtje klaar. Dat maakt dat ik veel kan posten.
Dat is drie seconde per woord. Dat kan sneller!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder alles goed in Whiskers land?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gut, zelfs IK sta er nog in..
Ik kan mijn posts er ook wel rap uitrammelen, dat scheelt bestquote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb hoogleraren die in vakbladen schrijven en zeggen dat twee pagina's een middag werk is.
Het meest dankbaar ben ik m'n ouders voor m'n typdiploma, rijbewijs is handig, maar het typdiploma heeft me nu al honderden studieuren aan tijd gescheeld.
Eh, ik neem aan dat je doelt op de bewoners. Wat mij betreft mogen ze die zooi zo platgooien, totale mislukking dat het is.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
er zitten hele bijzondere elementen in inderdaad.
Nope.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Verder alles goed in Whiskers land?
Ga je mond spoelen!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik neem aan dat je doelt op de bewoners. Wat mij betreft mogen ze die zooi zo platgooien, totale mislukking dat het is.
Niet mijn ding, dus nee.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat ook...aangemeld voor het Keldertje, Whiskers?
quote:
Nee ik doel op de opbouw en oorspronkelijke ideeën. Daar is veel niet goed gegaan natuurlijk dat weet ik ook wel maar het was een interessant experiment.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik neem aan dat je doelt op de bewoners. Wat mij betreft mogen ze die zooi zo platgooien, totale mislukking dat het is.
Dat klopt ook wel. Het tabloidformaat maakt echter dat de lengte van de verhalen tegenwoordig niet lang meer is. En op zich type ik niet eens zo gek snel, maar als ik een verhaal in mn kop heb dan ram ik die er in moordend tempo uit. Vandaag bijvoorbeeld vijf verhalen getikt, waarvan drie grote, en ik houd nog zat tijd over om te posten.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb hoogleraren die in vakbladen schrijven en zeggen dat twee pagina's een middag werk is.
Het meest dankbaar ben ik m'n ouders voor m'n typdiploma, rijbewijs is handig, maar het typdiploma heeft me nu al honderden studieuren aan tijd gescheeld.
Dat is helemaal waarquote:Op maandag 17 januari 2011 23:19 schreef Monolith het volgende:
Het ligt natuurlijk ook aan de inhoud van de posts. Dit SC geneuzel kost 10 seconden. Een coherent, goed onderbouwd betoog kost je minstens enkele minuten.
Ja, natuurlijk zijn er punten misgegaan met de uitwerking, maar je hebt echt ongelofelijk veel woonruimte voor je geld, midden in het groen en een perfecte scheiding tussen de verschillende verkeersstromen (meerdere niveau's) en tussen recreeeren, werken en wonen. Als je weet dat Nassuth zich destijds heeft laten inspireren door le Corbusier - zie afbeelding hieronder - en je verdiept in de architectuurfilosofie van die tijd, snap je waarom dit uitbreidingsplan tot stand is gekomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Serieus? Waarschijnlijk bekijk jij het met andere ogen als ik.
Dan moet ik maar gauw weer weg hier.. Of tellen posts elders of Fok! ook mee?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:20 schreef TomLievense het volgende:
[..]
![]()
BTW... Cijfers zijn van 2011.
Ach hiervan krijgen we die barbaren toch niet overtuigd.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zijn er punten misgegaan met de uitwerking, maar je hebt echt ongelofelijk veel woonruimte voor je geld, midden in het groen en een perfecte scheiding tussen de verschillende verkeersstromen (meerdere niveau's) en tussen recreeeren, werken en wonen. Als je weet dat Nassuth zich destijds heeft laten inspireren door le Corbusier - zie afbeelding hieronder - en je verdiept in de architectuurfilosofie van die tijd, snap je waarom dit uitbreidingsplan tot stand is gekomen.
[ afbeelding ]
Ah oke.quote:
Nee, inderdaad, ik trek toch twee dagen uit voor een artikel van 1200 - 1600 woorden. Op zich gaat het nog niet eens zozeer om het typen, want als ik alle kennis vergaard heb, dan ratel ik het wel op papier, daar schrijf ik wollig genoeg voor, maar bronnen, verwijzingen, een literatuurlijst, quotering, inlezen in de materie. Dat kost echt een hoop en ik kan me er niet vanaf maken met een opinierend stukje over 't een of 't ander.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel. Het tabloidformaat maakt echter dat de lengte van de verhalen tegenwoordig niet lang meer is. En op zich type ik niet eens zo gek snel, maar als ik een verhaal in mn kop heb dan ram ik die er in moordend tempo uit. Vandaag bijvoorbeeld vijf verhalen getikt, waarvan drie grote, en ik houd nog zat tijd over om te posten.
Nu zijn het ook niet de moeilijkste verhalen om te schrijven. Het blijft regionale journalistiek
Gladiool..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Ah oke.
Vandaag weer eens naar het ziekenhuis met de second opinion in mijn hoofd en op een papiertje. Zegt die mongool van een orthopeed, wij verschillen dan van mening. Door intensief en gericht te therapieën moeten de pijn klachten minder worden. Vraag ik dus waarom iemand anders op een echo meer ziet dan hij op een MRI krijg je als antwoord: Dat kan niet.
Hoe weet die man dan wel waar ik klachten heb precies de plekken aan kan wijzen waar ik pijn heb?
Vandaag bij de huisarts een verwijsbrief gevraagd om naar de privékliniek te gaan. Morgen lag de brief klaar en hebben we weer hoop.
What else is new?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:26 schreef remlof het volgende:
Effe uitblazen hier van het PVV topic. Wat een platen voor de kop
PHP terug?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:26 schreef remlof het volgende:
Effe uitblazen hier van het PVV topic. Wat een platen voor de kop
Nee Holograph. PHP is niet zo radicaal en consequentquote:
Och, het kost ook moeite een mislukt plan te verdedigen, dus ik heb niet de illusie dat het me zal lukken een leek te overtuigen, maar het is zonde dat een plan als de Bijlmer faalde en stierf in z'n schoonheid. En natuurlijk speelt het gebrek aan diversiteit een rol, hell, zelfs de onafhankelijkheid van Suriname kan ik aan dit project linken.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach hiervan krijgen we die barbaren toch niet overtuigd.
Lijkt mij overigens ook veel leuker om te doen. Beetje research doen, inlezen, meerdere mensen interviewen en na een paar dagen een artikel afleveren. Wij moeten elke dag een krant brengen met een klein groepje redacteuren. Gevolg is dat we geen week mogen of kunnen uittrekken voor onderzoek. Het is een uurtje interviewen, naar de redactie, uitwerken en klaar is kees. Alles gaat snel snel. Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld een politieke analyse getikt, 500 woorden, half uurtje werk. Tsja...quote:Op maandag 17 januari 2011 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, ik trek toch twee dagen uit voor een artikel van 1200 - 1600 woorden. Op zich gaat het nog niet eens zozeer om het typen, want als ik alle kennis vergaard heb, dan ratel ik het wel op papier, daar schrijf ik wollig genoeg voor, maar bronnen, verwijzingen, een literatuurlijst, quotering, inlezen in de materie. Dat kost echt een hoop en ik kan me er niet vanaf maken met een opinierend stukje over 't een of 't ander.
Klopt het is gewoon heel lastig om zo'n grootschalig opgezette wijk langdurig een goede invulling te geven. Zeker met Nederlanders die (achteraf) gewoon niet zitten te wachten op hoogbouw. In veel andere landen zijn de grote uitbreidingswijken uit die tijd echter nog veel harder mislukt dus dat scheelt weerquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och, het kost ook moeite een mislukt plan te verdedigen, dus ik heb niet de illusie dat het me zal lukken een leek te overtuigen, maar het is zonde dat een plan als de Bijlmer faalde en stierf in z'n schoonheid. En natuurlijk speelt het gebrek aan diversiteit een rol, hell, zelfs de onafhankelijkheid van Suriname kan ik aan dit project linken. Prachtig stukje stedelijk management.
Verhagen is daar wat gladder in.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och, het kost ook moeite een mislukt plan te verdedigen.
Telegraaf?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb dan ook niet de intentie om te lang bij een regionaal blad te blijven werken. Mijn ambitieniveau is hoger.
Ik moest bij deze opmerking denken aan onderstaand filmpje.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij overigens ook veel leuker om te doen. Beetje research doen, inlezen, meerdere mensen interviewen en na een paar dagen een artikel afleveren. Wij moeten elke dag een krant brengen met een klein groepje redacteuren. Gevolg is dat we geen week mogen of kunnen uittrekken voor onderzoek. Het is een uurtje interviewen, naar de redactie, uitwerken en klaar is kees. Alles gaat snel snel. Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld een politieke analyse getikt, 500 woorden, half uurtje werk. Tsja...
Ik heb dan ook niet de intentie om te lang bij een regionaal blad te blijven werken. Mijn ambitieniveau is hoger.
Samen met neveneffecten toch wel een van de leukere Vlaamse satirische programma's.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik moest bij deze opmerking denken aan onderstaand filmpje.
"De redactie bij de humo is allang niet meer bezig te bepalen, wat zetten we erin, neen, wat steken we erbij!"
Die kunnen het wel inderdaadquote:Op maandag 17 januari 2011 23:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Samen met neveneffecten toch wel een van de leukere Vlaamse satirische programma's.
We schaffen juist de overheid af, nu Betyar aan den lijve heeft ondervonden hoezeer eigen initiatief wordt ontmoedigd en hij zeker en vast het libertarische pad op zal gaan als zelfstandig ondernemer.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:32 schreef remlof het volgende:
Deze SC is toch niet verworden tot een links praatgroepje hè?
Daar heb ik m'n irl vrienden al voor
Die is goed inderdaadquote:Op maandag 17 januari 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik moest bij deze opmerking denken aan onderstaand filmpje.
"De redactie bij de humo is allang niet meer bezig te bepalen, wat zetten we erin, neen, wat steken we erbij!"
Zeur nietquote:Op maandag 17 januari 2011 23:32 schreef remlof het volgende:
Deze SC is toch niet verworden tot een links praatgroepje hè?
Daar heb ik m'n irl vrienden al voor
Hmm.. Dat lijkt me niet zo heel boeiend. Kan je dan echt niet 3 redactieleden easy-writing-news laten opstellen en al roulerend een redacteur een echt diepgaand artikel laten opstellen? Bij mij moet het leuk blijven, 3 - 4 keer per jaar een uitgave vereist veel kwaliteit, maar brengt ook rust na een deadline.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die is goed inderdaadAl zijn wij vooral bezig met de vraag; hoe vullen we met zn drieen of vieren elke dag negen regionale pagina's.
Nee, al zou ik bepaalde bekenden daar heel gelukkig mee makenquote:
Een linkse pen door de telegraaf accepteren ze nooit daar.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, al zou ik bepaalde bekenden daar heel gelukkig mee maken
Als je de telegraaf op de schop zou nemen juich ik dat toe.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, al zou ik bepaalde bekenden daar heel gelukkig mee maken
quote:
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Mijn bekentenis:
...
.....
Ik lees de Volkskrant
Vroeger kon dat, maar de redacties moeten inkrimpen. Ach, het heeft zn leuke kanten, maar ik beschouw het vooral als een goede leerschool. Landelijke dagbladen vragen enkele jaren redactionele ervaring. Met meer dan 1500 artikelen op mn naam, heb ik hen tenminste iets om te laten zienquote:Op maandag 17 januari 2011 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Dat lijkt me niet zo heel boeiend. Kan je dan echt niet 3 redactieleden easy-writing-news laten opstellen en al roulerend een redacteur een echt diepgaand artikel laten opstellen? Bij mij moet het leuk blijven, 3 - 4 keer per jaar een uitgave vereist veel kwaliteit, maar brengt ook rust na een deadline.
Ik de halve week (weekend+) verder de nrcnext en regelmatig de lokale krant.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Mijn bekentenis:
...
.....
Ik lees de Volkskrant
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Mijn bekentenis:
...
.....
Ik lees de Volkskrant
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:41 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb een proefabonnement op De Gelderlander
En ook de VARA gids?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Mijn bekentenis:
...
.....
Ik lees de Volkskrant
Bestaat die nogquote:
Oh, die lees je dus niet en ja hij bestaat nog.quote:
Nee, ik had een abonnement op de NRC-next, totdat m'n fiets werd gejat door een of andere mongool en kwam net de Volkskrant met een aanbieding incl. beach cruiser. Slechtste fiets die ik ooit gehad heb, daarvoor had ik een degelijke Unionquote:Op maandag 17 januari 2011 23:43 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Oh, die lees je dus niet en ja hij bestaat nog.
Ik lees wel altijd NRC.nl, maar verder krijg ik alleen linkse informatie via de VARA en de Volkskrant.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ik had een abonnement op de NRC-next, totdat m'n fiets werd gejat door een of andere mongool en kwam net de Volkskrant met een aanbieding incl. beach cruiser. Slechtste fiets die ik ooit gehad heb, daarvoor had ik een degelijke Union.
En in de trein uiteraard pers, metro of spits indien ik een gewoon dagblad vergeten ben.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:48 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik lees wel altijd NRC.nl, maar verder krijg ik alleen linkse informatie via de VARA en de Volkskrant.![]()
Zullen we de vraag ook omdraaien GS?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En in de trein uiteraard pers, metro of spits indien ik een gewoon dagblad vergeten ben.
Maar Tom, even eerlijk, heb jij jezelf ooit de kans gegeven rechts te worden?
Graag nadat ik antwoord heb gekregen op m'n vraag. En ja, Whiskers, ook jij mag je zegje doen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zullen we de vraag ook omdraaien GS?
Da's mooi, maar deze beker etc..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Graag nadat ik antwoord heb gekregen op m'n vraag. En ja, Whiskers, ook jij mag je zegje doen.
Ok, maar zo P&W kijken, als het Oog is afgelopenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
En nu weer gewoon posten he?
Ik ben je kwijt.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Da's mooi, maar deze beker etc..
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, maar zo P&W kijken, als het Oog is afgelopen
Deze beker laat ik aan me voorbijgaan..quote:
Is dit te persoonlijk?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze beker laat ik aan me voorbijgaan..
Vond het alleen wel netjes als jij ook uit zou leggen waarom jij..
WATTES???quote:Op maandag 17 januari 2011 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
In het Oog gaat het nu over slurfdragers.
Nee hoor, ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal in deze.. Waarom jij "rechts"bent dus, en je niet hebt laten verleiden naar de andere kant..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dit te persoonlijk?
Enfin, ik heb nog geen reactie van Tom en dus zullen we allebei het antwoord schuldig blijven.
Ik was gewoon benieuwd of de telg van een PvdA-nest de kans kreeg "rechts" te zijn.
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En in de trein uiteraard pers, metro of spits indien ik een gewoon dagblad vergeten ben.
Ik dat mijn ouders mij geweldig hebben gebrainwashed en kan niet ontkennen dat dit een belangrijke invloed heeft gehad. In die zin heb ik mezelf niet de kans gegeven rechts te zijn. Toch probeer ik per onderwerp onafhankelijk ernaar te kijken en probeert te denken vanuit de waarden. Gelijke kansen blijft voor mij heel belangrijk, dus dit maakt mij links.quote:Oja, die lees ik ook wel eens.
Maar Tom, even eerlijk, heb jij jezelf ooit de kans gegeven rechts te worden?
Owh, ok.. Dan is het goed..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Mammoeten en olifanten
En hun DNA.
Geduld is een schone zaak, trouwens ik heb net gereageerd.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dit te persoonlijk?
Enfin, ik heb nog geen reactie van Tom en dus zullen we allebei het antwoord schuldig blijven.
Ik was gewoon benieuwd of de telg van een PvdA-nest de kans kreeg "rechts" te zijn.
En wij zijn nieuwsgierig naar jouw verhaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal in deze.. Waarom jij "rechts"bent dus, en je niet hebt laten verleiden naar de andere kant..
Volkskrant vind ik niet echt links. Ze proberen zo hard om niet links meer te zijn dat ze veelal matige rechtse opinieartikelen publiceren. Als je in en maand een aantal keer een stuk van mijn geliefde docent Fennema plaatst is er wel iets heel erg mis met een krant. Fennema is voor mij de pannekoek van 2010quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Mijn bekentenis:
...
.....
Ik lees de Volkskrant
Een muziekske he daar word je toch wel stil van!quote:
Akkoord, zelfkritisch en genuanceerd. Mooi om te lezen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:57 schreef TomLievense het volgende:
Ik dat mijn ouders mij geweldig hebben gebrainwashed en kan niet ontkennen dat dit een belangrijke invloed heeft gehad. In die zin heb ik mezelf niet de kans gegeven rechts te zijn. Toch probeer ik per onderwerp onafhankelijk ernaar te kijken en probeert te denken vanuit de waarden. Gelijke kansen blijft voor mij heel belangrijk, dus dit maakt mij links.
Bovendien ben ik niet voor maatregelen, omdat ze links zijn. Ik ben bijvoorbeeld best voor harde bezuinigingen in de kust en cultuur sector.
Oh, daar wil ik best wat over kwijt.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee hoor, ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal in deze.. Waarom jij "rechts"bent dus, en je niet hebt laten verleiden naar de andere kant..
Sorry!quote:
Doe maar ff niet.. Voel me niet goed..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:01 schreef TomLievense het volgende:
[..]
En wij zijn nieuwsgierig naar jouw verhaal.
Oké, beterschap.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe maar ff niet.. Voel me niet goed..
Luchtig reageren gaat nog net..
Niet!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:57 schreef Picchia het volgende:
Er zijn nog genoeg olifanten en mammoeten in Amerika.
Ach, minder erg dan een of andere pornolink die je nog op je klembord hebt geplaatstquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Toch vreemd dat mijn naam niet compleet kwam, maar die bezit ook een raar teken.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, minder erg dan een of andere pornolink die je nog op je klembord hebt geplaatst
ROFL ! En LOLquote:Op maandag 17 januari 2011 23:38 schreef Cerbie het volgende:
Het lukte niet het PVV-topique om te vormen tot linkse circlejerk?
,,,, <<--- neukzequote:
Net zoals de wereld te veel tijd verliest aan nutteloos applaus, herhaal ik periodiek even : ja ja welterusten, ik ga dat niet telkens typen, draad-vervuiling... Ik wens iedereen doorlopende een goede nachtrust, dat is beter voor iedereen en dus ook onderling.quote:
Je hebt gelijk. Ik zal het niet meer doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:13 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Net zoals de wereld te veel tijd verliest aan nutteloos applaus, herhaal ik periodiek even : ja ja welterusten, ik ga dat niet telkens typen, draad-vervuiling... Ik wens iedereen doorlopende een goede nachtrust, dat is beter voor iedereen en dus ook onderling.
eeuuhhh.... Even denken. denk denk denk........... nee, ik zo ook nog mijn sociale normen en waarden.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We schaffen juist de overheid af, nu Betyar aan den lijve heeft ondervonden hoezeer eigen initiatief wordt ontmoedigd en hij zeker en vast het libertarische pad op zal gaan als zelfstandig ondernemer.
Des te meer een reden om libertarier te worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:33 schreef betyar het volgende:
Goede morgen deze morgen
[..]
eeuuhhh.... Even denken. denk denk denk........... nee, ik zo ook nog mijn sociale normen en waarden.
Zodat we op kunnen naar een maatschappij waar de sterkste het weer ouderwets voor het zeggen heeft?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Des te meer een reden om libertarier te worden.
Als je dat wil hoef je bijna helemaal niets te veranderen. Nee, ik ben er niet voor dat iemand met veel geld een machtsmonopolie naar z'n hand kan zetten dmv. druk en lobbies. Dat soort ellende en de gevolgen daarvan laat ik over aan de etatisten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodat we op kunnen naar een maatschappij waar de sterkste het weer ouderwets voor het zeggen heeft?
QFTquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je dat wil hoef je bijna helemaal niets te veranderen. Nee, ik ben er niet voor dat iemand met veel geld een machtsmonopolie naar z'n hand kan zetten dmv. druk en lobbies. Dat soort ellende en de gevolgen daarvan laat ik over aan de etatisten.
Grappig dat jij dit meent maar wel een kapitalist bent, en dus volledig het systeem steunt dat je met woorden zegt niet te steunen. Druk en macht zijn de werkwijzen van de kapitalist, en de enige wijze die hij kent, en zonder overheid zal dit niet veranderen. Het systeem is in de basis fout, de overheid is er slechts een uitingsvorm van.quote:
Wat snap je niet aan "etatisten"?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Grappig dat jij dit meent maar wel een kapitalist bent, en dus volledig het systeem steunt dat je met woorden zegt niet te steunen. Druk en macht zijn de werkwijzen van de kapitalist, en de enige wijze die hij kent, en zonder overheid zal dit niet veranderen. Het systeem is in de basis fout, de overheid is er slechts een uitingsvorm van.
Verschuil je maar achter termpjes ja. Verder ben jij dat net zo hard natuurlijk, want ook jij vindt dat de overheid dient in te grijpen in sommige dingen. Dus is het wel vrij hilarisch dat je dan anderen ervan beschuldigd. Iedereen is een etatist.quote:
Dat is het toch al een tijdje?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie snapt waarom de VVD ineens zo hot is
Mensen stemmen nou eenmaal graag op het winning team. Misschien moet ik in het vervolg ook maar eens VVD gaan stemmen, want de partijen op wie ik de afgelopen keren heb gestemd vissen telkens achter het net.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie snapt waarom de VVD ineens zo hot is
Dat "ineens" is inderdaad niet op zijn plaats.quote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen stemmen nou eenmaal graag op het winning team. Misschien moet ik in het vervolg ook maar eens VVD gaan stemmen, want de partijen op wie ik de afgelopen keren heb gestemd vissen telkens achter het net.
De meeste mensen zijn vreselijk opportunistisch. Als het minder gaat met de VVD dan stemmen ze weer op een andere partij. Zo gaat het altijd. Er zijn er maar een aantal die hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat "ineens" is inderdaad niet op zijn plaats.
En Koos heeft een punt dat mensen graag op een winning team stemmen.
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef TomLievense het volgende:
[..]
PvdA zal the winning team van 2011 zijn.
Wishful thinking.quote:
Eens. De kiezer is inderdaad zeer opportunistisch geworden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef StarGazer het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn vreselijk opportunistisch. Als het minder gaat met de VVD dan stemmen ze weer op een andere partij. Zo gaat het altijd. Er zijn er maar een aantal die hun hele leven op dezelfde partij blijven stemmen.
Al een hele tijd PvdA.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat stem jij eigenlijk tegenwoordig?
Goed inlezen is vaak een hele klus. En mensen zijn gevoelig voor populisme he.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eens. De kiezer is inderdaad zeer opportunistisch geworden.Vluchtigheid alom.
Ik denk dat veel mensen niet eens weten waarop ze stemmen.
En als je moest kiezen tussen GL of SP?quote:
Mede dankzij Cohen.quote:
Nee. Ik vond Bos wel een stuk beter.quote:
Dan kan ik beter geen PvdA stemmen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef TomLievense het volgende:
[..]
PvdA zal the winning team van 2011 zijn.
Waarom stemmen op een persoon? Of daar nu Cohen, Bos of voor mijn part Piet Paulusma boven aan die lijst staat interesseert mij geen drol.quote:
Heb je al een telefoontje van Rita Verdonk gehad?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kan ik beter geen PvdA stemmen.
Je laat je toch wel niet leiden door dat soort onzin? Job Cohen heeft een ludiek poppenkast spel uitgevoerd, dat de telegraaf hier vervolgens misbruik van maakt is niet zijn schuld. Ja, hij had het misschien kunnen weten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Ik vond Bos wel een stuk beter.
Maar Cohen deugt. Maar doet soms domme dingen, die Bos nooit zou doen. Zoals een paar dagen terug in een achterlijke VPRO poppenkast gaan staan.Tja, dan is het prijsschieten bij de Telegraaf en GS.
Klopt. Ik heb ooit eens gepleit dat je het stemrecht moet verdienen. Veel mensen stemmen als een idioot en als je vraagt waarom, dan weten ze het niet. Dat is toch triest?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:22 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Goed inlezen is vaak een hele klus. En mensen zijn gevoelig voor populisme he.
Ken een dame die op Wilders heeft gestemd vanwege zijn haar. Nou om je dood te schamenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ooit eens gepleit dat je het stemrecht moet verdienen. Veel mensen stemmen als een idioot en als je vraagt waarom, dan weten ze het niet. Dat is toch triest?
Vrouwen die ooit PvdA stemden, omdat Bos een mooie kont heeft!
Wat mij ergert is de enorme oppervlakkigheid van de Nederlanders, kijk maar eens naar het kijkgedrag maar eens. Alleen goedkoop amusement scoort nog. Echte inhoudelijke programma's kijken, forget it.
Als ze de VPRO nog eens omzeep helpen, dan gooi ik mijn TV uit het raam...
Dacht je dat dit in andere landen anders was? Nee hoor, in andere landen is het precies het zelfde. Maar hoe zie je dat je je stemrecht moet verdienen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ooit eens gepleit dat je het stemrecht moet verdienen. Veel mensen stemmen als een idioot en als je vraagt waarom, dan weten ze het niet. Dat is toch triest?
Vrouwen die ooit PvdA stemden, omdat Bos een mooie kont heeft!
Wat mij ergert is de enorme oppervlakkigheid van de Nederlanders, kijk maar eens naar het kijkgedrag maar eens. Alleen goedkoop amusement scoort nog. Echte inhoudelijke programma's kijken, forget it.
Als ze de VPRO nog eens omzeep helpen, dan gooi ik mijn TV uit het raam...
Nee, ik verschuil me helemaal nergens achter. Hard-core libertarisme gaat uit van de afschaffing van de overheid, minarchisme gaat uit van een minimale overheidsbemoeiing en etatisme of statisme gaat uit van de filosofie dat de overheid de samenleving in de gewenste richting moet sturen. Daarnaast zeg je in de post daarboven dat kapitalisme inherent verbonden is aan een sterke overheid, wat B_A en ik zeggen is dat we voor een kapitalistisch stelsel zijn, zonder de corruptie, het machtsmisbruik en de schending van vrijheden die een corporatistische (for the lack of a better word) overheid kenmerkt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Verschuil je maar achter termpjes ja. Verder ben jij dat net zo hard natuurlijk, want ook jij vindt dat de overheid dient in te grijpen in sommige dingen. Dus is het wel vrij hilarisch dat je dan anderen ervan beschuldigd. Iedereen is een etatist.
Door iedereen morgenavond mee te laten doen met de nationale iq test bij BNN, als je hoger scoort dan Dries Roelvink mag je stemmen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:32 schreef TomLievense het volgende:
Maar hoe zie je dat je je stemrecht moet verdienen?
Dan zou ik voor SP gaan. ik ben nogal conservatief.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:22 schreef TomLievense het volgende:
[..]
En als je moest kiezen tussen GL of SP?
Geef eens een aantal voorbeelden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:34 schreef Picchia het volgende:
Wat is dat toch met al die onpatriottische PvdA'ers die onze vrijheden haten.
Of een joint accepterenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Ik vond Bos wel een stuk beter.
Maar Cohen deugt. Maar doet soms domme dingen, die Bos nooit zou doen. Zoals een paar dagen terug in een achterlijke VPRO poppenkast gaan staan.Tja, dan is het prijsschieten bij de Telegraaf en GS.
Hoeft ook nietquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:37 schreef ethiraseth het volgende:
Oh Gsbrdr ik weet niet wat je allemaal getypt hebt, maar ik heb geen zin het te lezen.
Op de foto met een T-shirt 'fuck drugs' met een biertje in je hand.quote:
GeluksVogelquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:39 schreef ethiraseth het volgende:
Oh nee, ik ben al twee uur wakker, maar het voelt als net wakker.
Allemaal niet handig nee. Zeker als je al in de hoek zit waar de klappen vallen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:39 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Op de foto met een T-shirt 'fuck drugs' met een biertje in je hand.
Zeker, het was ludiek. Maar Cohen moet wel beseffen wat beeldvorming doet. Hij moet niet overal aan meedoen, vind ik...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:28 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je laat je toch wel niet leiden door dat soort onzin? Job Cohen heeft een ludiek poppenkast spel uitgevoerd, dat de telegraaf hier vervolgens misbruik van maakt is niet zijn schuld. Ja, hij had het misschien kunnen weten.
Ik denk nog elke dag aan hem. Ik vond zijn presentatie en debat meesterlijk. Hoe hij daadkrachtig optrad in de bankencrisis.quote:Overigens ben ik ook een Wouter Bos fan.
Precies.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:29 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ken een dame die op Wilders heeft gestemd vanwege zijn haar. Nou om je dood te schamen. Als je niet serieus kan stemmen, stem dan helemaal niet.
Wat is het alternatief, afschaffing van de democratie?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies.
Helaas is Oh Oh Cherso-stemmen wel realiteit vandaag de dag.
De meeste zelfverklaarde PvdA stemmers op Fok hebben niets met de democratie en enkele afgeleide vrijheden daarvan, zoals vrijheid van meningsuiting, scheiding tussen kerk en staat e.d.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:37 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Geef eens een aantal voorbeelden.
Dat heb ik ook niet, besef terdege dat het huidige stelsel de minst slechte is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is het alternatief, afschaffing van de democratie?
Laten we daarover stemmen.
Dat was ook super triest. Balkenende was volgens mij een beetje de weg kwijt....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:39 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Op de foto met een T-shirt 'fuck drugs' met een biertje in je hand.
Tsja, dit zorgt enkel voor een intellectuele drempel om te stemmen. Ik geloof dat Tijger_m gisteren nog aanhaalde dat er nu al mensen zijn die tegen de diplomacratie zijn en het beklagen dat de volksvertegenwoordiging niet minimaal 60% MBO of lager heeft. Dat stemrijbewijs zorgt er alleen voor dat sommigen niet capabel geacht worden te stemmen. Einde democratie, dunkt me.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet, besef terdege dat het huidige stelsel de minst slechte is.
Ooit was ik voor de invoering van het "stemrijbewijs". Eigenlijk ben ik dat nog steeds.
Precies, en dat is ook de grootste "maar" die je nu noemt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, dit zorgt enkel voor een intellectuele drempel om te stemmen. Ik geloof dat Tijger_m gisteren nog aanhaalde dat er nu al mensen zijn die tegen de diplomacratie zijn en het beklagen dat de volksvertegenwoordiging niet minimaal 60% MBO of lager heeft. Dat stemrijbewijs zorgt er alleen voor dat sommigen niet capabel geacht worden te stemmen. Einde democratie, dunkt me.
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. De scheiding tussen kerk en staat ben ik voorstander van, wij voorstander van en ook de vrijheid van meningsuiting. Laat mij een moment zien waarbij een PvdA-adept zegt dat Wilders niet mag zeggen wat hij denkt. Nee, die zijn er nauwelijks. De PvdA-adepten gaan er dan tegenin en dan heet het opeens 'demoniseren'.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
De meeste zelfverklaarde PvdA stemmers op Fok hebben niets met de democratie en enkele afgeleide vrijheden daarvan, zoals vrijheid van meningsuiting, scheiding tussen kerk en staat e.d.
Ik ben geen voorstander van het plan, maar als er al zo'n examen en cursus moet komen. Moet het gaan over waarover je stemt, dat men weet wat de Tweede Kamer zoal doet. Het moet zeker geen verkapte intelligentie test worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook de grootste "maar" die je nu noemt.
Een alternatief is een stemcursus volgen, zonder verplicht examen.
Oh Oh Cherso modusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat ik maar eens VVD ga stemmen op 3 maart. Wil ook wel eens op het winning team stemmen
Giften aan de kerk?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:53 schreef GSbrder het volgende:
PVV-stemmers doneren het minst aan goede doelen
Voorspelbaar.
ChristenUnie: ¤ 823 p/persoon
CDA: ¤ 224 p/persoon
GroenLinks: ¤ 146 p/persoon
D66: ¤ 133 p/persoon
PvdA: ¤ 107 p/persoon
VVD: ¤ 105 p/persoon
SP: ¤ 63 p/persoon
PVV: ¤ 54 p/persoon
Vooral CU lijkt een belachelijk hoog bedrag aan goede doelen te geven. PvdA en SP valt me dan weer een beetje tegen, PvdA is individueel nauwelijks socialer dan de VVD.
De aanhang van de christelijke partijen geven veel geld aan kerk en collectes in de kerk. Verder valt me wel tegen dat PvdA'ers nauwelijks meer geld geven dan VVD'ers. Eigenlijk zou je het moeten uitdrukken in percentages van het inkomen, dat zou veel eerlijker zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:53 schreef GSbrder het volgende:
PVV-stemmers doneren het minst aan goede doelen
Voorspelbaar.
ChristenUnie: ¤ 823 p/persoon
CDA: ¤ 224 p/persoon
GroenLinks: ¤ 146 p/persoon
D66: ¤ 133 p/persoon
PvdA: ¤ 107 p/persoon
VVD: ¤ 105 p/persoon
SP: ¤ 63 p/persoon
PVV: ¤ 54 p/persoon
Vooral CU lijkt een belachelijk hoog bedrag aan goede doelen te geven. PvdA en SP valt me dan weer een beetje tegen, PvdA is individueel nauwelijks socialer dan de VVD.
Dan nog, een gezin met 5 - 7 kinderen (CU-grootte) een kleine 7k aan giften per jaar.quote:
Ik hoopte al op die reactiequote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De aanhang van de christelijke partijen geven veel geld aan kerk en collectes in de kerk. Verder valt me wel tegen dat PvdA'ers nauwelijks meer geld geven dan VVD'ers. Eigenlijk zou je het moeten uitdrukken in percentages van het inkomen, dat zou veel eerlijker zijn.
Ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
Wat die giften betreft; dat mag geen verrassing heten neem ik aan. Gewetensvraag: hebben onze lieve FOK!kers in 2010 geld gedoneerd aan een goed doel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |