quote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef TheeLiefhebber het volgende:
[..]
je mag niet zelf mee doen, dat is niet eerlijk!
Het plaatje was van redunzlquote:Op maandag 17 januari 2011 22:31 schreef TheeLiefhebber het volgende:
[..]
je mag niet zelf mee doen, dat is niet eerlijk!
is dat Nelson, op die paal ? Trafalgar square dan, maar ik mis de trappenquote:
Goede land iigquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:00 schreef quirigua het volgende:
Denemarken, ergens ; niet : @ Hans Christian Andersen
quote:
Genoeg gezocht naar skylines in de VSquote:
I knowquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:12 schreef Skande het volgende:
[..]
Genoeg gezocht naar skylines in de VS![]()
Ik herkende het gebouw rechts, wist niet precies welke stad, maar dan is het snel gevonden
ik neem aan dat dit goed is, ben er vaak genoeg geweest en ik meen de toren van Albion's kerk op de achtergrond te zien.quote:
Het was inderdaad goed.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:21 schreef QCC het volgende:
[..]
ik neem aan dat dit goed is, ben er vaak genoeg geweest en ik meen de toren van Albion's kerk op de achtergrond te zien.
[ afbeelding ]
raar, bij mij doet hij het ook niet meer... ff opnieuw naar een andere host.quote:
verkeerde continentquote:
Omagh is goedquote:Op maandag 7 februari 2011 14:01 schreef Individual het volgende:
Omagh, County Tyrone?
Trouwens de hint zou dan RIRA moeten zijn, maar dat is een klein detail.
Noord Ierland is prachtig!
quote:- HINTS: Post een hint na maximaal 24 uur zonder reactie of na een aantal foutieve antwoorden.
ja, zover was ik nu ook gekomen ; aan de kust, er staan wel meer high rise buildings ;quote:
yep !quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:07 schreef Individual het volgende:
Dial M for Mubarak? Sharm el Sheikh?
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:09 schreef quirigua het volgende:
[..]
yep !
dialing - - - - mr Mubarak is out until further notice ;
Progress Report : standbeeld = Inca King Manco ; manco capac ; die standbeelden staan daar zowat overal ;quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:52 schreef Individual het volgende:
Peru is goed. De stad zal ook niet meer moeilijk moeten zijn.
gaan we zo beginnen?quote:
Ja, dat moet wel als jij met een fotootje komt van een boerderij-met-waterpomp-op-dorpspleintje ; daar zijn er duizenden vanquote:
nee dat witte landhuis van jouw, daar kwam ik ook alleen maar toevallig achter omdat ik wit landhuis googledequote:Op zondag 13 februari 2011 21:38 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ja, dat moet wel als jij met een fotootje komt van een boerderij-met-waterpomp-op-dorpspleintje ; daar zijn er duizenden van
nee, helemaal de verkeerde kant op.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:50 schreef potienza het volgende:
Wow, wat heeft Gelderland toch een ontzettend lelijke vlag.
Is het Elburg?
Aan de schaduw te zien is het ergens onder of vlakbij de evenaar. En : geen hoogbouw, dus een arm land. Niet : Kenya, Tanzania ; ook niet Malawi, Angola. Verder nog geen idee.quote:
Libya heeft wel wat meer geld.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:20 schreef quirigua het volgende:
t ziet er orderlijk uit, zelfs kleurig, heb in Libya gezocht maar vind het niet ;
zal wel fout zijn : Libya is niet een arm land
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:59 schreef Igen het volgende:
Banjul, hoofdstad van Gambia.
En die foto is dan zeker genomen vanaf hier.
En waar ze Engels spreken..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:11 schreef Igen het volgende:
Dat was wel een moeilijke! Vooral omdat Banjul op Google Maps ook gewoon totaal niet opvalt - ik had al een paar keer foto's van Serrekunda opgevraagd en snapte al niet waarom ik het niet kon vinden. Zo veel van dit soort plaatsen, aan zee, in Afrika, rond de evenaar, waar de kust in een duidelijk convexe vorm verloopt zijn er immers nou ook weer niet.
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Ouro Preto, Brasil?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:11 schreef Igen het volgende:
Dat was wel een moeilijke! Vooral omdat Banjul op Google Maps ook gewoon totaal niet opvalt - ik had al een paar keer foto's van Serrekunda opgevraagd en snapte al niet waarom ik het niet kon vinden. Zo veel van dit soort plaatsen, aan zee, in Afrika, rond de evenaar, waar de kust in een duidelijk convexe vorm verloopt zijn er immers nou ook weer niet.
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Nee, zelfs niet hetzelfde werelddeelquote:
Kan je inderdaad uitsluiten, is het nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:40 schreef CHZ het volgende:
Gibraltar is het vast niet maarja toch maar effe uitsluiten/proberen..
Oh, nee, sorry, ander werelddeel ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef CHZ het volgende:
Oehh wel dat wereldeel dus.. anders had je dat wel 'uitgesloten'.Lastige wel
Een landsgrens of een staatsgrens?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:29 schreef Viajero het volgende:
Een hint, tussen de stad op de voorgrond en de stad op de achtergrond ligt een grens.
(ik zoek de stad op de voorgrond)
Een landsgrens.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:13 schreef potienza het volgende:
[..]
Een landsgrens of een staatsgrens?
wat is het verschil ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:15 schreef Viajero het volgende:
[Een landsgrens of een staatsgrens?]
Een landsgrens.
Sommige landen zijn onderverdeeld in staten, zoals de Verenigde Staten bijvoorbeeldquote:
Dat is geen stad! Wel het juiste continent.quote:
dat was nog maar deel 1 van t antwoord ; deel 2 had wat tijd nodig ;quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is geen stad! Wel het juiste continent.
Nope.quote:
niet voordat er overtuigend bewijs is geleverd in de vorm van een foto, of dat degene die de opgave heeft geplaatst het heeft bevestigd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:19 schreef potienza het volgende:
[..]
....tijd voor een nieuwe. Dit is hem toch?
Je kan inderdaad vanuit die stad lekker met een biertje in je hand Saudi Arabie zien, terwijl Russische sletjes in bikini voorbij paraderen : )quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:41 schreef quirigua het volgende:
deel 3 : meest waarschijnlijk is de rand van Arabia, wegens bergen, droogte, licht, en omdat het er wel behoorlijk wealthy uitziet ; maarre - - - - ik kan nergens iets vinden wat lijkt en dan met die grens ; Aden en die kust rondom lijkt er behoorlijk op, maar geen grens, nee dus ;
met Arabia bedoel ik de rand rondom SaudiArabie, die staten rondom aan zee ;
ik had ook eerder aan Korea gedacht, nee dus ;
Dat is hem!quote:
Ik was een paar biertjes aan het drinken in een pub, anders had ik het wel eerder bevestigd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:43 schreef ETA het volgende:
[..]
niet voordat er overtuigend bewijs is geleverd in de vorm van een foto, of dat degene die de opgave heeft geplaatst het heeft bevestigd.
edit: heb even bewijs gezocht, en het is inderdaad Eilat:
http://yeahthatskosher.com/wp-content/uploads/2009/04/eilat.jpg
dus Maarten-Pieter mag een nieuwe opgave posten
Neequote:
Nope.quote:
Goedzo. Mijn vriendin heeft er heel lang gewoond.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:33 schreef Igen het volgende:
Kostanay, Kazachstan
http://images.travelpod.c(...)concert-kostanay.jpg
Sorry! Tijdje niet bijgehouden! En het is Maarten-Pieter...quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:11 schreef CHZ het volgende:
Pieter heeft er niet zoveel zin in lijkt het ..
Thnx voor de ondersteuning van het PET-idee. Ik heb met "PET" eig. (ook) die satelietlanden bedoeld rondom China en Rusland. Soms zie je ze nog in Zuid Amerika, de spaanse pet traditie mag er ook wezen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:20 schreef CHZ het volgende:
[..]
Nee
Tip 2: Wat betreft die petten, er zit wel logica in die gedachtengang.Zeker in Rusland en China maar er zijn nog een hoop van die landen met grote petten. Magisch woord: tussenweg.
Het land is goed, maar als dit dicht bij elkaar ligt ligt Oss bijvoorbeeld ook vlakbij Helmond.quote:
Die liggen toch ook dicht bij elkaar?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:53 schreef KaheemSaid het volgende:
Het land is goed, maar als dit dicht bij elkaar ligt ligt Oss bijvoorbeeld ook vlakbij Helmond.
Je hebt gelijk. Als je een spel over de wereld doet is dat vlak bij mekaar inderdaad. Maar Coventry Oxford is 70 kilometer en dat vind ik een tering eind als ik lopen moet.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:17 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die liggen toch ook dicht bij elkaar?
In denk trouwens Coventry. Ook al is die stad vrijwel platgebombardeerd, een klein deel van de oude huizen en de kathedraal stonden nog overeind en daar lijkt dit op.
Ik heb vrienden die in hetzelfde land als jou wonen en dan ben ik het met je eens. In the UK vind ik toch minder het geval.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:36 schreef Fogel het volgende:
Waar ik woon is 50km vlakbij
Zelfs 150km hoort nog bij "niet zo ver".
Maargoed, UIO, gooi een nieuwe foto in de groep!
Wordt hier wel vaker zolang niet gereageerd?quote:Op maandag 21 februari 2011 11:02 schreef Fogel het volgende:
Het lijkt me een typisch beeld voor Cannes, maar mijn zoektocht levert alleen andere borsten op
Plus 2 in Portugalquote:Op zondag 27 februari 2011 21:34 schreef MCH het volgende:
[..]
het is sowieso Spanje, want El Corte Ingles (spaans warenhuis) is duidelijk te herkennen
Je hebt gelijk!quote:Op zondag 6 maart 2011 12:47 schreef -J-D- het volgende:
Ik denk Thessaloniki, maar ben niet zeker. Dat ronde gebouw en die toren herken ik in ieder geval op deze foto.
http://www.panoramio.com/photo/14893654
Doe deze maar danquote:Op zondag 6 maart 2011 16:34 schreef -J-D- het volgende:
Heb even geen tijd voor een nieuwe.
Wie wil er eentje zoeken?
Verkeerd werelddeel, kan ik alvast verklappen.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:06 schreef Fogel het volgende:
Is het Jodhpur: India's Blue City in Rajasthan?
Veel blauwe huizen, en een berg op de achtergrond...
Nee, helaas.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:06 schreef Fogel het volgende:
Is het Jodhpur: India's Blue City in Rajasthan?
Veel blauwe huizen, en een berg op de achtergrond...
Ah, jij weet 'm?quote:Op maandag 7 maart 2011 22:08 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Verkeerd werelddeel, kan ik alvast verklappen.
Ben daar vorig jaar geweest.quote:
Verwarrend, bij mij staat die pic als Benghazi : met six lane highway (niet eight lane highway), verder lijkt t wel ; ok dan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:08 schreef Rollufie het volgende:
Ik zou zeggen plaats een nieuwe , want het is goedBewijs
Ach ja, kan gebeuren toch? Maar ik heb nog even gepuzzeld en jouw foto is toch echt in Tripoli genomen, als ik het goed heb op deze plek - de boulevard die je op de foto ziet is dan de Al Fatah-straat:quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:21 schreef quirigua het volgende:
[..]
Verwarrend, bij mij staat die pic als Benghazi : met six lane highway (niet eight lane highway), verder lijkt t wel ; ok dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |