de melk was lekkerquote:Op maandag 17 januari 2011 00:04 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb 2 keer van Paresto mogen "genieten" in Amsterdam, weet niet of ik er nou positief over moet zijn
Het eten is blijkbaar bij de echte kazernes nog erger?
Ik zat zelf te denken aan waar we bagger opgediend krijgen...quote:
De lunch met het broodje kroket?quote:Op maandag 17 januari 2011 00:04 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb 2 keer van Paresto mogen "genieten" in Amsterdam, weet niet of ik er nou positief over moet zijn
Hoe groter, hoe kutter. Schoolbats en dergelijke zijn dus goed klote. En Oirschotquote:Op maandag 17 januari 2011 00:04 schreef Vronsky het volgende:
Oirschot is schoolbat geplaatstquote:Op maandag 17 januari 2011 00:07 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hoe groter, hoe kutter. Schoolbats en dergelijke zijn dus goed klote. En Oirschot
http://www.defensie.nl/cdc/catering/contact/quote:Op maandag 17 januari 2011 00:09 schreef Vronsky het volgende:
ER aan de slag bij paresto.
Is er niemand hier die wat invloed kan uitoefenen?
Op MissieMax-dag in november was het ook zeer goed geregeld! Was zelfs verbaasd dat we nergens voor hoefden te betalen, want dat had me eigenlijk niet meer dan logisch geleken.quote:Op maandag 17 januari 2011 00:12 schreef EllaN het volgende:
Op de dagen dat ik als thuisblijver op een kazerne ben geweest hadden we van die Johma broodjes en wraps en soep en allerlei lekkers. Was heel prima geregeld voor het thuisfront moet ik zeggen.
Dus datquote:Op maandag 17 januari 2011 00:15 schreef jankaas020 het volgende:
Bij ons doen ze op dat soort dagen altijd blauwe hap, als ik persoonlijk iets niet te vreten vind is het wel blauwe hap!
quote:Op maandag 17 januari 2011 00:12 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Oirschot is schoolbat geplaatst![]()
Nachtmerries als ik terug denk aan dat avond eten!
Euhm.... eerst iets anders toch?quote:Op maandag 17 januari 2011 00:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, lig nu op bed, Lotusss naast me. Zo lekker pitten........
naha! ER is ziek kan ze energie wel ergens anders voor gebruiken dan de afwas doen...quote:
Hij is sinds vanmiddag wonderbaarlijk genezen!quote:Op maandag 17 januari 2011 00:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
naha! ER is ziek kan ze energie wel ergens anders voor gebruiken dan de afwas doen...
Ola!quote:
conciërge ofzo toch?quote:
quote:Op maandag 17 januari 2011 00:15 schreef jankaas020 het volgende:
Bij ons doen ze op dat soort dagen altijd blauwe hap, als ik persoonlijk iets niet te vreten vind is het wel blauwe hap!
quote:
ik zit er ook aan te denkenquote:Op maandag 17 januari 2011 01:24 schreef Thaboel het volgende:
5 Feb eens langs de opendag van het CIOS te haarlem misschien is dat wat
Haha mini-meet! 1e jaar is gewoon les en in het 2e jaar heb je 1hoofdkeuze vak en 1kleinkeuze vak ofzo leek me wel interessant om buitensportinstructeur+watersport te doenquote:
42quote:
waar haal je de info vandaan? ik heb echt niks kunnen vinden, en ik heb echt gezochtquote:Op maandag 17 januari 2011 01:37 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Haha mini-meet! 1e jaar is gewoon les en in het 2e jaar heb je 1hoofdkeuze vak en 1kleinkeuze vak ofzo leek me wel interessant om buitensportinstructeur+watersport te doen
Vriend van me doet nu CIOS (hij doet fitnes+golf)quote:Op maandag 17 januari 2011 01:39 schreef m.k het volgende:
[..]
waar haal je de info vandaan? ik heb echt niks kunnen vinden, en ik heb echt gezocht
ahaquote:Op maandag 17 januari 2011 01:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Vriend van me doet nu CIOS (hij doet fitnes+golf)
nee, morgen middag op bezoek. moet ik een anti bacterie pak aanquote:Op maandag 17 januari 2011 02:50 schreef Vronsky het volgende:
nee, maar, zit niet echt op fok
MK, weet je al wat meer over dingus of nog steeds niet?
honestly ik zou liever zo naar binnen lopen, kan me geen hol schelen maarja dat ken nie hequote:
quote:Op maandag 17 januari 2011 02:59 schreef m.k het volgende:
wat moet ik er mee doen dan? er in pissen en zeggen, ja ik moest nodig.
1500?quote:Op maandag 17 januari 2011 03:04 schreef Thaboel het volgende:
jawel maar pas om 3dus ik heb nog eventjes
Nope, supermarkt en werk wanneer nodigquote:
Dat is op oproepbasis, ik neem aan dat je ernaast nog een studie doet, neem me niet kwalijk als ik daar overheen gelezen heb, lees namelijk niet alles door.quote:Op maandag 17 januari 2011 03:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nope, supermarkt en werk wanneer nodigdeze week ma, wo, do,vrij 3-9 en za 1 - 9
Nope elke week een rooster wat wel steeds verandert per week. En hopelijk over 2/3weekjes mn plannen erdoorheen drukken dat ze eens in blokken gaan werken zodat het efficiënter gaat. Ook nog ff een plan opstellen zodat de winkel klantvriendelijker word en de werknemers de winkel schoner houden zonder dat het ze extra werk gaat kosten.quote:Op maandag 17 januari 2011 03:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is op oproepbasis, ik neem aan dat je ernaast nog een studie doet, neem me niet kwalijk als ik daar overheen gelezen heb, lees namelijk niet alles door.
Infanterieopleiding heb ik ook gedaan toen ik beroeps werd, heel kort bijgezeten.quote:Op maandag 17 januari 2011 03:24 schreef Thaboel het volgende:
Infanterie opleiding niet echt heel speciaal. Werk alleen met wat volk dat te dom is om te poepen en de rest van de teamleiders liggen nogal slecht met de rest van het personeel.
sollicitatie ging ongv zo: Hoi ik ben Thaboel en ik vroeg me af of jullie werk hadden.
Manager: Ja dat hebben we wat is je werk ervaring?
Ik: Heb wat maanden bij een garage gewerkt en een paar maanden in het leger
Manager: Dus je heb verandwoordelijkheidsgevoel?
Ik: Zoiets ja
Manager: Oke aangenomen en zou je misschien wat leidinggevende taken op je willen nemen?Ach zodra ik wat anders heb wil ik graag dat de manager ff op papier zet want ik ben officieel gewoon vakkevuller
Jawel, maar die belg dacht dat de vlag van kroatie wasquote:Op maandag 17 januari 2011 08:00 schreef gerco94 het volgende:
Heb je geen NLD vlag op je arm?
Belgen
Meen je nietquote:Op maandag 17 januari 2011 09:11 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Jawel, maar die belg dacht dat de vlag van kroatie was
het gaat je lukkenquote:
Je moet ze minimaal 2 uur laten kokenquote:Op maandag 17 januari 2011 01:01 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik heb erwten soep opstaan, maar de split erwten worden maar niet zacht.
ga ik doenquote:
Lachen, ik ookquote:
naar het ziekenhuis om mijn broer te bezoeken in een anti bacterie pakquote:
Ze lijken dan ook heel erg veel op elkaar. Dat gezegd hebbende, die Belg had een bril nodig.quote:
quote:Op maandag 17 januari 2011 10:59 schreef m.k het volgende:
[..]
naar het ziekenhuis om mijn broer te bezoeken in een anti bacterie pak
ben erger gewend van hem, hij is een nierpatiënt met een heel slecht immuunsysteem. met de nodige complicaties als gevolg. de artsen zijn aan het twijfelen of hij het Norovirus heeft of Mexicaanse griep. op zich geen probleem maar aangezien zijn mindere immuunsysteem moet er snel gehandeld wordenquote:Op maandag 17 januari 2011 11:05 schreef EllaN het volgende:
[..]! Dit heb ik gemist. Is er iets ernstigs met hem?
Ahh wat vervelendquote:Op maandag 17 januari 2011 11:09 schreef m.k het volgende:
[..]
ben erger gewend van hem, hij is een nierpatiënt met een heel slecht immuunsysteem. met de nodige complicaties als gevolg. de artsen zijn aan het twijfelen of hij het Norovirus heeft of Mexicaanse griep. op zich geen probleem maar aangezien zijn mindere immuunsysteem moet er snel gehandeld worden
thanksquote:Op maandag 17 januari 2011 11:13 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ahh wat vervelend. Heel veel beterschap en sterkte aan hem gewenst! En sterkte aan jullie als familie ook.
hij is er al weer bovenop eigenlijk, hij is nu alweer de verplegers aan het pestenquote:
quote:
Kwam hij uit Wallonië?quote:Op maandag 17 januari 2011 04:19 schreef Bouke-p het volgende:
Zo, gisteren een flinke stapel schoolboeken kunnen overhandigen aan een lokale school.
De directeur kwam ze bij de poort van t kamp ophalen, het was alleen wat minder dat een collega en ik een half uur BUITEn de poort hebben staan wachten. Nog wel binnen bereik van de wachtpost, maar ik voelde me niet echt op mn gemak met alleen mn glock. Volgende keer neem ik toch een C7/C8 mee.
Het gezicht van de belg bij de poort was ook hilarisch. Hij begon engels te lullen toen ik aankwam om toestemming te vragen om naar buiten te gaan. Hij snapte t ff niet toen ik in het nederlands antwoorde
Toen ik dat schreef stond hij al een paar uurtjes opquote:Op maandag 17 januari 2011 10:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je moet ze minimaal 2 uur laten koken
Holaquote:
Ah dat is een probleem jaquote:Op maandag 17 januari 2011 11:58 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Toen ik dat schreef stond hij al een paar uurtjes op
Had het over nacht in een slow cooker en nu beginnen ze zacht te worden. dus vanavond kan er snert gegeten worden.quote:
Hoi piepeloi EllaN, veel success met je tentame starksquote:
Heel apart... Ik kook ze altijd tegelijk met het vlees, wellicht dat dat een verschil maakt...quote:Op maandag 17 januari 2011 12:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Had het over nacht in een slow cooker en nu beginnen ze zacht te worden. dus vanavond kan er snert gegeten worden.
[..]
Hoi piepeloi EllaN, veel success met je tentame starks
Nee, t zijn nu nog allemaal vlamingenquote:
Ik had ze eerst gekookt en nadat ik het had afgeschuimd, het vlees er bijgedaan. Op het moment dat ik schreef dat de (split) erwten nog hard waren stond het zooitje dus samen met het vlees en de rest van de groenten (winterwortel, prei etc.) al een paar uur te koken. Maar zoals ik al schreef, stond overnacht lekker te pruttelen en flikker er vanavond een rookworst in en dan kan er lekker snert gegeten worden.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heel apart... Ik kook ze altijd tegelijk met het vlees, wellicht dat dat een verschil maakt...
Oh en halloMijn nieuwe bank komt vanmiddag!
een goede conditie voor een tijdje... dus bijhouden die conditiequote:Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Nee, t zijn nu nog allemaal vlamingen
heeft iemand hier ervaring met een tijd op hoogte(1900m) wonen/sporten en wat voor effect dat heeft als je weer in Nederland bent?
Heb er ervaring mee (hoog trainen en laag werken. Is enkel bevoordelijk, omdat je in hogere regio minder zuurstof hebt zal je aan het begin daar sneller moe zijn etc. maar omgekeerd (terug kerenend naar een lagere regio) zal je er enkel maar voordeel mee ondervinden.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Nee, t zijn nu nog allemaal vlamingen
heeft iemand hier ervaring met een tijd op hoogte(1900m) wonen/sporten en wat voor effect dat heeft als je weer in Nederland bent?
Wel bijhouden dan he!quote:Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef Bouke-p het volgende:
Hmmm dat zou dan mooi zijn. Ik ben n slechte hardloper maar dat heb ik hier wel opgepakt en nu gaat t me een stuk beter af. Als het dan in NL nog net wat soepeler gaat kom ik niet meer als één van de laatsen binnen hobbelen bij de compagnies veldloop.
Kunnen die pluggenneukers allejezus hard speren dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef Bouke-p het volgende:
Hmmm dat zou dan mooi zijn. Ik ben n slechte hardloper maar dat heb ik hier wel opgepakt en nu gaat t me een stuk beter af. Als het dan in NL nog net wat soepeler gaat kom ik niet meer als één van de laatsen binnen hobbelen bij de compagnies veldloop.
Die vonkentrekkers gaan soms sneller dan het licht.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Kunnen die pluggenneukers allejezus hard speren dan?
Als alles goed is gaat Paresto er zeer binnenkort uitquote:Op maandag 17 januari 2011 00:12 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
http://www.defensie.nl/cdc/catering/contact/
Bron?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:25 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Als alles goed is gaat Paresto er zeer binnenkort uit
quote:Sourcing
In de eerste helft van 2009 is een onderzoek gestart naar de mogelijkheden om de catering van Defensie minstens net zo effectief maar tegen minder kosten te realiseren. Dit is de zogenoemde sourcingtoets. Onder andere mogelijkheden tot uitbesteden van delen van de catering, samenwerking met civiele partijen en catering voor andere departementen worden dan tegen het licht gehouden. De studie moet resulteren in een rapport van mogelijkheden waarop de ambtelijke leiding van Defensie een besluit neemt.
Bron komt van binnenuit!quote:Op maandag 17 januari 2011 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bron?
http://www.defensie.nl/cdc/catering/ontwikkelingen/
Dat duurt dan ook wel erg lang dat onderzoek whehehe
Ontwikkelingen
De laatste ontwikkelingen binnen Paresto.
[..]
Oeh en wat geeft die bron aan als vervanging van Paresto?quote:
sommige wel ja, maar ik ben 4tonner chauf, Dr staat dan ook niet voor niets NL(Niet Lopen) op dat ouwe hok van me.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die vonkentrekkers gaan soms sneller dan het licht.
ja hoor... Dat word al heellang gezegt!quote:Op maandag 17 januari 2011 17:25 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Als alles goed is gaat Paresto er zeer binnenkort uit
Kan niet wachten tot bij ons de kombuis weer open gaat...quote:Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef jankaas020 het volgende:
Gelukkig eet ik weer aan boord, vanmiddag lekker pasta gehad!
IJs?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:06 schreef EllaN het volgende:
. Tentamen ging errrrgg slecht. Ik hoop op een wonder en ga nu maar comfortfood eten
.
Pizza met salami, fles gekoelde rosé en als toetje een grote bak B&Jquote:Op maandag 17 januari 2011 18:06 schreef EllaN het volgende:
. Tentamen ging errrrgg slecht. Ik hoop op een wonder en ga nu maar comfortfood eten
.
Ander bedrijf, waarschijnlijk eentje met winstoogmerk oftewel KWALITEIT voor je geld ipv een monopolypositie van Parestoquote:Op maandag 17 januari 2011 17:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Oeh en wat geeft die bron aan als vervanging van Paresto?
Weer legerkoks of een ander cateringbedrijf?
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:41 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Ander bedrijf, waarschijnlijk eentje met winstoogmerk oftewel KWALITEIT voor je geld ipv een monopolypositie van Paresto
Dat dus....quote:Op maandag 17 januari 2011 18:53 schreef jankaas020 het volgende:
Hoe kom ik aan het idee dat dit neerkomt op nog meer betalen voor nog minder?
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:41 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Ander bedrijf, waarschijnlijk eentje met winstoogmerk oftewel KWALITEIT voor je geld ipv een monopolypositie van Paresto
Paresto moest tijdens de invoering laten zien dat ze het GOEDKOPER konden doen dan defensie met eigen koks en uitbaters (ff een jaar of wat verlies draaien) toen het contract eenmaal binnengeharkt was en ze alleenheerser waren was het hek van de dam. Dalende kwaliteit en stijgende prijzen.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:53 schreef jankaas020 het volgende:
Hoe kom ik aan het idee dat dit neerkomt op nog meer betalen voor nog minder?
Dan zijn ze net zo creatief met boekhouden als ze zijn met chilipoeder op de aardappelschijfjes..quote:Op maandag 17 januari 2011 19:49 schreef Erasmo het volgende:
Was het trouwens niet dat zoParesto
maar 2% winst mag maken?
Was wel benieuwd op welke manier ze dan het geld wegsluizen.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan zijn ze net zo creatief met boekhouden als ze zijn met chilipoeder op de aardappelschijfjes..
Oew.. wat heeft die persoon?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:27 schreef m.k het volgende:
het was alleen een schort,mondkapje en handschoenen. heb het meteen uitgedaan toen ik binnen was![]()
(op de foto alles weer aangedaan voor de show)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 januari 2011 20:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oew.. wat heeft die persoon?
Avond trouwens
quote:Op maandag 17 januari 2011 11:09 schreef m.k het volgende:
[..]
ben erger gewend van hem, hij is een nierpatiënt met een heel slecht immuunsysteem. met de nodige complicaties als gevolg. de artsen zijn aan het twijfelen of hij het Norovirus heeft of Mexicaanse griep. op zich geen probleem maar aangezien zijn mindere immuunsysteem moet er snel gehandeld worden
Het wordt een ander cateringbedrijf. De voeding krijgen we echt niet terug in eigen beheer. Past ook niet in de hele CDC --> OPCO gedachte. Helaasquote:Op maandag 17 januari 2011 17:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Oeh en wat geeft die bron aan als vervanging van Paresto?
Weer legerkoks of een ander cateringbedrijf?
Sorry.. even gemist.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:56 schreef m.k het volgende:
Ik verwacht niet van je dat je alles leest dus geen probleemquote:Op maandag 17 januari 2011 21:03 schreef Maitje het volgende:
[..]
Sorry.. even gemist.
Vervelend zeg...
Hahaha.. okequote:Op maandag 17 januari 2011 21:06 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik verwacht niet van je dat je alles leest dus geen probleem![]()
En het is allemaal weer goed hoor, hij moet alleen blijven omdat ze eerst willen weten of hij zwaar besmettelijk is
Als nierpatient zit hij in Voorschoten wel goed (ivm Ziekenhuis Leidenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:06 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik verwacht niet van je dat je alles leest dus geen probleem![]()
En het is allemaal weer goed hoor, hij moet alleen blijven omdat ze eerst willen weten of hij zwaar besmettelijk is
Ja en waarom had je het dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef Maitje het volgende:
Ik had boerenkool.... had er echt geen zin aan!
LUMC is een goed ziekenhuis maar het was volquote:Op maandag 17 januari 2011 21:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Als nierpatient zit hij in Voorschoten wel goed (ivm Ziekenhuis Leiden)
Ja kwa nieraandoeningen denk ik dat je niet veel beter kan dan het LUMCquote:Op maandag 17 januari 2011 21:31 schreef m.k het volgende:
[..]
LUMC is een goed ziekenhuis maar het was voldus nu ligt hij in een ziekenhuis 100 meter verderop, ook een prima ziekenhuis trouwens. is wat kleiner dus wat persoonlijker
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:32 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja kwa nieraandoeningen denk ik dat je niet veel beter kan dan het LUMC
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ben ik dan ff blij dat ik bepaal wat er hier op tafel komt
ieuwlquote:Op maandag 17 januari 2011 21:39 schreef Erasmo het volgende:
Oh en er staat hier al sinds vanochtend een pan sucadelappen op
WTF is dat?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:39 schreef Erasmo het volgende:
Oh en er staat hier al sinds vanochtend een pan sucadelappen op
Sucadelappen = runderlappen (grofweg)quote:
K, wat wij draadjes vlees noemdequote:Op maandag 17 januari 2011 21:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Sucadelappen = runderlappen (grofweg)
Stoofvlees dus
Yup!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:50 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
K, wat wij draadjes vlees noemde
wat?quote:
Nee, echt internet verbinding.. Ik had een telefoontje en ik kwam terug en toen lag die eruit en nu zit ik illegaal op iemand anders zijn internet verbindingquote:Op maandag 17 januari 2011 22:04 schreef Sine_Pari het volgende:
Is het werkelijk het net of ligt het aan jou? LOL
Doe dan maar stampot rauwe andijviequote:Op maandag 17 januari 2011 22:15 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Laat dat maar niet door Maitje lezen, die schijnt er niet zo kapot van te zijn
klinkt lekkerquote:Op maandag 17 januari 2011 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja echt wel, met hush puppies, backed beans, etc. en als toetje cornbread and milk
Ken je ook mais corn? van die snoepjes?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja is het ook, men heeft hier (the South) best wel lekker eten (Grits, barbecue, etc.)
Bedoel je corn candy welke men geduurde Halloween heeft?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:21 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ken je ook mais corn? van die snoepjes?
JOAH!quote:Op maandag 17 januari 2011 22:23 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bedoel je corn candy welke men geduurde Halloween heeft?
[ afbeelding ]
Ja ik denk als ik in NLD moest wonen ik ook meer zaken die hier gebruikelijk zijn zou missen dan dat ik nu NLD zaken mis.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef Maitje het volgende:
[..]
JOAH!![]()
Zo'n 6 jaar terug zat er een Amerikaans meisje in de klas en die had die dingen...die waren lekker, alleen ken je hier niet kopen
Oliebollen?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:26 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja ik denk als ik in NLD moest wonen ik ook meer zaken die hier gebruikelijk zijn zou missen dan dat ik nu NLD zaken mis.
Ebayquote:Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef Maitje het volgende:
[..]
JOAH!![]()
Zo'n 6 jaar terug zat er een Amerikaans meisje in de klas en die had die dingen...die waren lekker, alleen ken je hier niet kopen
Nou, ik ken weinig vanuit de vs, alleen die snoepjes en die mogen wat mij betreft hier verkocht worden...quote:Op maandag 17 januari 2011 22:26 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja ik denk als ik in NLD moest wonen ik ook meer zaken die hier gebruikelijk zijn zou missen dan dat ik nu NLD zaken mis.
Zou bij mij al beginnen bij Grizzly dip (kauwtabac), maar ook Dr. Peper, Mountain Dew, Sonic, etc etc etc etcquote:Op maandag 17 januari 2011 22:30 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, ik ken weinig vanuit de vs, alleen die snoepjes en die mogen wat mij betreft hier verkocht worden...
Dr. pepper hebben we hier ook, maar dat is ranzigquote:Op maandag 17 januari 2011 22:32 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Zou bij mij al beginnen bij Grizzly dip (kauwtabac), maar ook Dr. Peper, Mountain Dew, Sonic, etc etc etc etc
Wat is dat dan voor iets?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:34 schreef EllaN het volgende:
Mountain Dew kun je ook krijgen, maar het is wel duur.
Ken ik idd niet!quote:Op maandag 17 januari 2011 22:36 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja maar in NLD heb je waarschijnlijk enkel die viese McDonald en Burger King, maar Bojangles of Hardees of Sonics kent men daar warschijnlijk niet
Ik wil graag! Maar durf nietquote:Op maandag 17 januari 2011 22:36 schreef Vronsky het volgende:
Mountain Dew.![]()
Maitje, als jij ooit op vakantie daar gaat in de VS gaat er zo te horen echt een wereld voor je open.
Appelkanjers of echte Limburgse vlaai?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:29 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Oliebollen etc kan ik hier gewoon zelf maken.
Half haantje of gehaktbal uit jus, hebben ze dat daar?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:36 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja maar in NLD heb je waarschijnlijk enkel die viese McDonald en Burger King, maar Bojangles of Hardees of Sonics kent men daar warschijnlijk niet
Een wereld van dikke mensen! dat is wat me opvalt als ik de foto's van vacanties zie.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:36 schreef Vronsky het volgende:
Mountain Dew.![]()
Maitje, als jij ooit op vakantie daar gaat in de VS gaat er zo te horen echt een wereld voor je open.
Ja want elke Amerikaan is dik, lui en vreet de hele dag... het is soms net Europa...quote:Op maandag 17 januari 2011 22:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Een wereld van dikke mensen! dat is wat me opvalt als ik de foto's van vacanties zie.
Wil het niet kleinere maar je moet gewoon denken dat er minder kan gebeuren in een vliegtuig dan op de fiest of in de auto.quote:
Ja en buiten dat kan je hier dus ook ng eens overheerlijke meatloaf etenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Half haantje of gehaktbal uit jus, hebben ze dat daar?
Nu heb ik toevalligerwijze zo een leuk afval programma op sbs 6 gezien, maar daar deden de Nederlanders niks onder aan de dikke die men hier heeft.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Een wereld van dikke mensen! dat is wat me opvalt als ik de foto's van vacanties zie.
Ik heb nog een foto van mij in Nevada in een 8XL broek..quote:Op maandag 17 januari 2011 22:42 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nu heb ik toevalligerwijze zo een leuk afval programma op sbs 6 gezien, maar daar deden de Nederlanders niks onder aan de dikke die men hier heeft.
Ja alsof je die in Nederland niet ziet.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto van mij in Nevada in een 8XL broek..
Dat eerste en laatste klopt wel redelijk, de dikste Europeanen zijn mischien wel de Britten, maar die eten ook zo ongezond.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:40 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja want elke Amerikaan is dik, lui en vreet de hele dag... het is soms net Europa...
Dat dus.. je hebt meer kans om morgen geschept te worden door een auto als je de straat oversteekt dan dat je vliegtuig neerstort.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Wil het niet kleinere maar je moet gewoon denken dat er minder kan gebeuren in een vliegtuig dan op de fiest of in de auto.
[..]
Ja en buiten dat kan je hier dus ook ng eens overheerlijke meatloaf eten
Gehaktbrood is idd erg lekker.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Wil het niet kleinere maar je moet gewoon denken dat er minder kan gebeuren in een vliegtuig dan op de fiest of in de auto.
[..]
Ja en buiten dat kan je hier dus ook ng eens overheerlijke meatloaf eten
Clan.. alsof dat hier niet zo is.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat eerste en laatste klopt wel redelijk, de dikste Europeanen zijn mischien wel de Britten, maar die eten ook zo ongezond.
Mijn zoon gaat vaak naar de VS, en die is alleen maar negatief, de koffie is slap, het eten te veel of te vet, broodje kaas gooien ze er mayo bij, na het ontbijt op bezoek bij een klant staat er een grote doos met vette donuts, hij maakt er elke keer foto's van dat we het zien, en ik hoor daar veel mensen over als ze terug zijn uit de VS.
Het leger heeft daar ook al problemen mee, dat veel de training niet doorkomen vanwege obesitas.
Probleem is daar vooral dat fast food goedkoper is dan verse groenten en verder gezond voedsel.
Weet ik, maar als dat zo makkelijk ging, had ik nu al de helft van de wereld gezienquote:Op maandag 17 januari 2011 22:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
[..]
Engeland is erger, daar hebben ze nu ook landelijk een 'zwaar' probleem met zwaarlijvigen, maar als je daar een vette kidney pie besteld krijg je er nog een sloot gravy bij. Enige wat die britten doen is bier drinken, vette hap naar binnenwerken en naar voetbal kijken. Laatste zomer daar flink wat kilo's aangekomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:42 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nu heb ik toevalligerwijze zo een leuk afval programma op sbs 6 gezien, maar daar deden de Nederlanders niks onder aan de dikke die men hier heeft.
Goh.. het zijn net mensen die Brittenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Enige wat die britten doen is bier drinken, vette hap naar binnenwerken en naar voetbal kijken. Laatste zomer daar flink wat kilo's aangekomen.
Naja, daar zit die angst niet. De angst zit in het neerstorten en geen controle meer hebben..quote:Op maandag 17 januari 2011 22:49 schreef Vronsky het volgende:
Kijk.. dat is dus het eerste probleem, mijn zus had ook vliegangst tot ze eens ging vliegen en zag dat het helemaal niet ZO eng is als het lijkt
Vliegen is veiliger dan in een auto zitten, en je zit binnen dus hoogtevrees en dergelijke kan je niet krijgen.quote:
Het percentage met een BMI over 30 lijkt mij voorlopig in Amerika nog een stukje groter dan in Nederland, maar het lijkt alsof wij alles doen om de inhaalslag te maken..quote:Op maandag 17 januari 2011 22:44 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja alsof je die in Nederland niet ziet.
Clan ik weet niet waar je zoon zit maar zeker nog nooit in hier in het zuiden geweest. Trouwens ook weer leuk/typisch dat men als Nederlander wil weten hoe het hier in het leger is, en daar maakt het dus mijn achtens geen moer uit hoevaak je hier op bezoek geweest ben. Maar ik heb bij jou sterk het vermoede dat je wat betreft de U.S. zoiezo niet te spreken bent, en dan kan ik als landsverrader lullen als brugman, maar dat helpt toch niet.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:46 schreef Clan het volgende:
Het leger heeft daar ook al problemen mee, dat veel de training niet doorkomen vanwege obesitas.
Probleem is daar vooral dat fast food goedkoper is dan verse groenten en verder gezond voedsel.
Ik weet dat vliegen veiliger is.. Maar goed, tzit er nu eenmaal..quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Vliegen is veiliger dan in een auto zitten, en je zit binnen dus hoogtevrees en dergelijke kan je niet krijgen.
parachute als hand bagagequote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja, daar zit die angst niet. De angst zit in het neerstorten en geen controle meer hebben..
Dikke mensen! Ik dacht voorheen altijd dat Duitsers het ergste waren, maar die Britten zijn een stuk erger.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Goh.. het zijn net mensen die Britten
Idd.. en begint al op jonge leeftijd:quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het percentage met een BMI over 30 lijkt mij voorlopig in Amerika nog een stukje groter dan in Nederland, maar het lijkt alsof wij alles doen om de inhaalslag te maken..
Dat stond laatst hier op Fok bij het nieuws, dat de VS in de Tweede Oorlog juist te magere mensen had en dat het Pentagon nu al de bel had getrokken dat het gros wat zich aanmeldde te dik was.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Clan ik weet niet waar je zoon zit maar zeker nog nooit in hier in het zuiden geweest. Trouwens ook weer leuk/typisch dat men als Nederlander wil weten hoe het hier in het leger is, en daar maakt het dus mijn achtens geen moer uit hoevaak je hier op bezoek geweest ben. Maar ik heb bij jou sterk het vermoede dat je wat betreft de U.S. zoiezo niet te spreken bent, en dan kan ik als landsverrader lullen als brugman, maar dat helpt toch niet.
Hij heeft wel een punt dat fastfood goedkoper is dan groente ed. Ik weet niet of je de docu Food inc. kent?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Clan ik weet niet waar je zoon zit maar zeker nog nooit in hier in het zuiden geweest. Trouwens ook weer leuk/typisch dat men als Nederlander wil weten hoe het hier in het leger is, en daar maakt het dus mijn achtens geen moer uit hoevaak je hier op bezoek geweest ben. Maar ik heb bij jou sterk het vermoede dat je wat betreft de U.S. zoiezo niet te spreken bent, en dan kan ik als landsverrader lullen als brugman, maar dat helpt toch niet.
Ach.. je hebt echt alle extremen daar op sommige plekken, CA ben ik nou op sommige punten ook niet echt over te spreken.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee ken de docu niet, en kan er natuurlijk dan ook niet over meepraten, tenslotte woon ik hier enkel maar.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat fastfood goedkoper is dan groente ed. Ik weet niet of je de docu Food inc. kent?
Zeer interessant om te kijkenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:55 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee ken de docu niet, en kan er natuurlijk dan ook niet over meepraten, tenslotte woon ik hier enkel maar.
Dat heb ik een keertje gezien, overdreven gezwemelquote:Op maandag 17 januari 2011 22:56 schreef Vronsky het volgende:
Meh, food inc.
Ga dan maar gewoon super size me kijken!
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Size_Me
quote:
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat er mensen zijn die zoiets dag in, dag uit zouden eten.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:00 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat heb ik een keertje gezien, overdreven gezwemel
Onderschat de oneindige achterlijkheid van bepaalde mensen niet.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:01 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat er mensen zijn die zoiets dag in, dag uit zouden eten.
(Niet dat Mcdonalds over het algemeen lekker voedsel heeft... )
Ik zou een week crackers eten na zoiets..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:02 schreef Clan het volgende:
Ja maar SIne, dit is toch geen hamburger meer?![]()
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Ik weet niet of ze tegenwoordig nog periodieke keuring om de 2 jaar hebt bij het leger, maar denk niet dat je nog voor defensie werkt als je geen 10 minuten hardlopen vol kan houden. Ik heb tot mijn FLO een gespierd lichaam gehad, pas toen ik thuiszat begon ik een buikje te krijgen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:56 schreef Maitje het volgende:
Obesitas komt overal voor..
Wil trouwens niet veel zeggen, maar kijk is overdag in de sportschool op de kazerne, of naar bepaalde politie agenten op straat.. die kennen nog geen 10 meter hardlopen... (Zo dikke buuk jonge!!)
Dus het gebeurd overal ter wereld.. (zelfs zijn er al Afrikaanse obesitas mensen gevunden!)
Hadden ze die maar hier...quote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Sine_Pari het volgende:
Hardees en Sonic hebben mijn achtens na veel betere burgers dan Mac of BK. En Clan dat is de hamburger die ik minimaal een keer per week eet.
Die keuring is er.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze tegenwoordig nog periodieke keuring om de 2 jaar hebt bij het leger, maar denk niet dat je nog voor defensie werkt als je geen 10 minuten hardlopen vol kan houden. Ik heb tot mijn FLO een gespierd lichaam gehad, pas toen ik thuiszat begon ik een buikje te krijgen.
Nou, bij de kazerne zou ik natuurlijk iet weten wat voor functie zij precies uitvoeren, ik vraag daar ook niet naar, maar als ik kijk wat er soms voor blauw op straat loopt en dat moet al hardlopend een achtervolging inzettenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze tegenwoordig nog periodiek keuring om de 2 jaar hebt bij het leger, maar denk niet dat je nog voor defensie werkt als je geen 10 minuten hardlopen vol kan houden. Ik heb tot mijn FLO een gespierd lichaam gehad, pas toen ik thuiszat begon ik een buikje te krijgen.
Really!!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Sine_Pari het volgende:
Hardees en Sonic hebben mijn achtens na veel betere burgers dan Mac of BK. En Clan dat is de hamburger die ik minimaal een keer per week eet.
En de rest van de week zit je in de sportschool al die calorieën er af te trainen?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef Sine_Pari het volgende:
Je kunt soms ook nog om mensen geven.. of heb je geen hart?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef Thaboel het volgende:
Lekker huilen om andere mensen zolang je zelf maar het lichaam van een god heb is alles goed!
Nee was sacastisch bedoel, ken hier namelijk niemand die zijn hamburger zo eet, of het moet voor een of andere gekke weddenschap of zo zijn.quote:
quote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee was sacastisch bedoel, ken hier namelijk niemand die zijn hamburger zo eet, of het moet voor een of andere gekke weddenschap of zo zijn.
ISS is hier eruit gekicked vwb schoonmaakwerkzaamheden. We hebben nu een andere club, morgen ff goed kijken wat de naam is.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:02 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Het wordt een ander cateringbedrijf. De voeding krijgen we echt niet terug in eigen beheer. Past ook niet in de hele CDC --> OPCO gedachte. Helaas![]()
In de wandelgangen wordt het bedrijf ISS veel genoemd. Dit bedrijf heeft eind 2010 ook de schoonmaak gunningen gekregen in de hele kop Noord Holland.
geef wel om mensen maar als ze graag 3maal daags een mac menutje naar binnen schuiven be my guest! Uit thuis ook altijd gezond en probeer dagelijks 2 stuk fruit te eten maar als iemand anders dat niet wil veel succes ik hoef dat ziekenhuis niet in omdat ik verstopte aderen heb. Eet zelf ook wel hamburgers en troep maar ik probeer zoveel mogelijk te sporten wanneer het kanquote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je kunt soms ook nog om mensen geven.. of heb je geen hart?
Is toch schandalig, dit zijn beroepen waar je je lichaam toch goed moet onderhouden.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:07 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, bij de kazerne zou ik natuurlijk iet weten wat voor functie zij precies uitvoeren, ik vraag daar ook niet naar, maar als ik kijk wat er soms voor blauw op straat loopt en dat moet al hardlopend een achtervolging inzetten
[..]
Really!!HELD!
Tot een Nederlander dat hier deed, die viel alleen maar af en werd gezonder...quote:Op maandag 17 januari 2011 22:56 schreef Vronsky het volgende:
Meh, food inc.
Ga dan maar gewoon super size me kijken!
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Size_Me
Ik heb dan ook het lichaam van een godquote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef Thaboel het volgende:
Lekker huilen om andere mensen zolang je zelf maar het lichaam van een god heb is alles goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmo op 17-01-2011 23:18:01 ]
Omdat die, uit het zicht van de camera continue boven de wc hing?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tot een Nederlander dat hier deed, die viel alleen maar af en werd gezonder...
Inderdaad. Er zit bijzonder weinig nuttigs in de gemiddelde McDonald's-burger.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Omdat die, uit het zicht van de camera continue boven de wc hing?
Nee, was als reactie op die docu. Zal eens kijken of ik het ergens kan vinden.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van Sine_Pari. ik vond deze foto nog van jequote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Je hebt de verkeerde photo gebruikt.![]()
[ afbeelding ]
Nee omdat als men het in NLD doet automatisch gezonder is, tenslotte zit er ook een huize hoog verschil in hoe de stofwisseling werkt bij een Nederlander dan bij een Amerikaan. Amerikanen worden namelijk vet geboren met een hamburger in hun mond.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het in de photo om softair hobby soldaatjes gaat, en ik dus niet in de verste verte maar ook enigzins op dat dikkertje lijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van Sine_Pari. ik vond deze foto nog van je
Ik vind die broodjes van de McDonalds zo vies, waar ik woon kwam de eerste McDonalds pas rond 1990, maar het heeft mij nooit kunnen bekoren.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zit bijzonder weinig nuttigs in de gemiddelde McDonald's-burger.
Ik kan dat beamenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:19 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het in de photo om softair hobby soldaatjes gaat, en ik dus niet in de verste verte maar ook enigzins op dat dikkertje lijk.
Dat bedoel ik dus niet. Die knaap in die docu overdreef alles tot the max. Ook al vol, toch stug volhouden.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee omdat als men het in NLD doet automatisch gezonder is, tenslotte zit er ook een huize hoog verschil in hoe de stofwisseling werkt bij een Nederlander dan bij een Amerikaan. Amerikanen worden namelijk vet geboren met een hamburger in hun mond.
Alles voor de kijkcijfersquote:Op maandag 17 januari 2011 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus niet. Die knaap in die docu overdreef alles tot the max. Ook al vol, toch stug volhouden.
Ik ook niet hoor, en gelukkig velen met ons, ook in de VS.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:21 schreef Clan het volgende:
Super size me heb ik ook gezien, maar wie gaat nu elke dag van dat fastfood eten, ik zou het niet kunnen velen.
Als ik elke avond 4 borden aardappelen met snijbonen naar binnen werk ben ik ook 10 kilo aangekomen aan het eind van de maand.quote:
Tja, maar je eet niet zo snel 4 borden piepers op, een menu van welke keten dan ook gaat dat wel bij lukken, vrees ik.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik elke avond 4 borden aardappelen met snijbonen naar binnen werk ben ik ook 10 kilo aangekomen aan het eind van de maand.
En "tegoed"quote:Op maandag 17 januari 2011 23:23 schreef Sine_Pari het volgende:
Overal waar "te" voor staat is slecht, de enigste uitzondering is tevreden en thuis zeiden me ouders vroeger altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |