maar goed je zag in deze situatie een precedentwerking. Hoe dan precies? Dat kind is hier niet met kanker gekomen voor zover we weten.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat men in Den Haag zeer voorzichtig te werk moet gaan om misbruik te voorkomen.
Dat men dus inderdaad hierheen komt en vrolijk meld dat men kanker heeft of iets dergelijks om bij ons hier te genezen en daarna weer vrolijk weg gaat.
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om die rekening te gaan betalen als belastingbetaler.
Als een illegale hier al 10 jaar woont en werkt heb ik er totaal geen problemen mee.
En lees vooral het stukje Woont en Werkt goed.
Ik heb moeite met dat soort oordelen. In art. 1 van de Grondwet staat dat we allemaal gelijk zijn. Onderscheid maken is mi racistisch, en dat moeten we niet willen met zn allen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
De medische voorzieningen zijn er inderdaad minder goed dan hier. Of heb je andere ervaringen?
En dat is dus precies waar ik mogelijk een probleem zie.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar goed je zag in deze situatie een precedentwerking. Hoe dan precies? Dat kind is hier niet met kanker gekomen voor zover we weten.
Ik leg je geen woorden in de mond. Jij komt met een nogal suggestieve post aanzetten en daar reageer ik op. Jij snapt het niet, ik verduidelijk het en dan is het weer niet goed...quote:Op zondag 16 januari 2011 13:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar ik mogelijk een probleem zie.
Daarbij komt dat ik geen glazen bol heb en ik heb gezegd dat dat mogelijk als precedent kan gaan werken.
Voor het zelfde geldt zit ik er compleet naast.
Zou mooi zijn want dan worden alleen diegene geholpen welke het echt verdienen.
Ook jij gaat mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd hebt.
Is dat normaal geworden in NWS dat men woorden tegen iemand gebruikt die niet gezegd zijn?
Sorry, maar dat is in dit geval wel degelijk te bewijzen dat het zo niet is gegaan. Wanneer het kind hier met 1.5 jaar was, zal er vast niet meteen gekeken zijn met een hersenscan. Ik weet niet welke Tumor dit is, maar wanneer dit kind met 1/5 jaar hier komt kan je dat redelijk zien als geen opzet, dus zou niet eens een discussie waard mogen zijn. Tenminste het verblijf van dit jongetje.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zie hier wel een misbruiksysteem van komen dat iedereen die ongeneselijk ziek is hierheen komt en zegt dat hij/zij hier ziek geworden is en dat diegene hier dan maar lekker verzorgt mag gaan worden....
En die mensen brengen dus niks in.
Nou, dan mag dat kind toch hier blijven, maar die moeder terug naar het overlijden van dat kind.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is aan de politiek om te beslissen op een gegeven moment. Een kind van 8 dat hier al 7 jaar woont en binnenkort overlijdt vanwege kanker zie ik vrij snel opkomen als uitzondering. Maar goed wie ben ik.
Ze hadden het niet zover moeten laten komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:06 schreef paddy het volgende:
Ik verwacht dat onze regering over genoeg EQ bezit om in te zien dat dit kind hier gewoon in alle rust moet kunnen sterven.
Ze? Deze regering zit koud een half jaar.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hadden het niet zover moeten laten komen.
Dat knulletje kan al vanaf z'n geboorte een tumor hebben gehad zonder dat hij daar last van had.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is in dit geval wel degelijk te bewijzen dat het zo niet is gegaan. Wanneer het kind hier met 1.5 jaar was, zal er vast niet meteen gekeken zijn met een hersenscan. Ik weet niet welke Tumor dit is, maar wanneer dit kind met 1/5 jaar hier komt kan je dat redelijk zien als geen opzet, dus zou niet eens een discussie waard mogen zijn. Tenminste het verblijf van dit jongetje.
Ik verwacht dat onze regering over genoeg EQ bezit om in te zien dat dit kind hier gewoon in alle rust moet kunnen sterven.
Wanneer een regering er vijf tot tien jaar over doet i,p,v 1 jaar? Dan mag wat mij betreft alle mensen die door een ziekte het niet zullen overleven hier sterven. Wanneer ze een beetje capabel zijn en genoeg mensen inzetten, heb je die vijf jaar echt niet nodig om door te krijgen of iemand bewust hier heen komt omdat ze hier verzorgd worden en het andere land ze gewoon weg laten kwijnen....en vind ik menselijker dan mensen hier eerst 5 a 10 jaar van de vrijheden te laten proeven en ze dan zonder ook maar iets op de trein te zetten.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel uitzonderingen wil je dan gaan maken op het beleid? Alleen voor zieluge 8 jarigen of ook voor 9 jarigen? volwassenen? Alle uitgeprocedeerde asielzoekers? Iedereen die een asielaanvraag doet?
Ben ik wel mee eens, maar blijkbaar falen we hier goed in, want criminelen en haters krijgen hier wel een paspoort en kunnen vervolgens ook niet uitgezet worden, maar mensen die echt willen en hulp nodig hebben sturen we weg. Ik wil het liever andersom.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat knulletje kan al vanaf z'n geboorte een tumor hebben gehad zonder dat hij daar last van had.
Dus dat zegt werkelijk 0,0.
Jij kan het zien als geen opzet, dat wil niet meteen zeggen dat het ook zo is.
Daarbij zeg ik ook niet dat het wel opzet is, maar zulke dingen zijn gewoon zeer moeilijk te bewijzen, als het überhaupt al kan.
Als we iedereen maar op z'n woord moeten geloven waren we als Nederland allang failliet geweest.
de politiek in het algemeen heb ik het dan over. dat er bij de IND zaken totaal niet goed gaan mag wel duidelijk zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ze? Deze regering zit koud een half jaar.
Ik ook.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:15 schreef paddy het volgende:
Ik verwacht gewoon dat deze jongen hier mag blijven trouwens.
Kan je nog wel een beetje prettig leven met zo'n cynische mentaliteitquote:Op zondag 16 januari 2011 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat knulletje kan al vanaf z'n geboorte een tumor hebben gehad zonder dat hij daar last van had.
Daarbij zeg ik ook niet dat het wel opzet is, maar zulke dingen zijn gewoon zeer moeilijk te bewijzen, als het überhaupt al kan.
Als we iedereen maar op z'n woord moeten geloven waren we als Nederland allang failliet geweest.
Zie jij liever dat er binnen een jaartje een incompleet onderzoek wordt gedaan waardoor mensen teruggestuurd worden om vervolgens vermoord te worden in het land van herkomst? 7 Jaar wachten is lang dat geef ik toe, maar er doen hier mensen alsof dat volledig aan de Nederlandse staat te wijten is en dat zij zich dan automatisch over deze personen moet ontfermen.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer een regering er vijf tot tien jaar over doet i,p,v 1 jaar? Dan mag wat mij betreft alle mensen die door een ziekte het niet zullen overleven hier sterven. Wanneer ze een beetje capabel zijn en genoeg mensen inzetten, heb je die vijf jaar echt niet nodig om door te krijgen of iemand bewust hier heen komt omdat ze hier verzorgd worden en het andere land ze gewoon weg laten kwijnen....en vind ik menselijker dan mensen hier eerst 5 a 10 jaar van de vrijheden te laten proeven en ze dan zonder ook maar iets op de trein te zetten.
En idd wel moordenaars en grote criminelen gewoon status laten houden van Nederland terwijl ze ook nog eens vluchten naar het land van hun andere paspoort. Ik begrijp daar helemaal niets van.
Ik verwacht gewoon dat deze jongen hier mag blijven trouwens.
Gatver. Kunnen jullie eens ophouden mensen met een andere mening te bashen en het persoonlijke geneuzel achterwege te laten? Iemand meteen voor racist uit te maken, of te verwijzen naar de hitlertijd is zo irri. Kom liever met tegenargumenten.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dit is je dom proberen te verschuilen achter regeltjes. De befehl ist befehl mentaliteit.
Mensen die puur naar de regels kijken zonder zich af te vragen of die juist zijn of niet, en die graag een doodziek kind daar het slachtoffer van laten worden, mogen van mij best gewezen worden op de gevolgen die zo'n mentaliteit kan hebben. Waarom zou je niet in het Duits mogen herhalen wat iemand letterlijk in het Nederlands zegt?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Gatver. Kunnen jullie eens ophouden mensen met een andere mening te bashen en het persoonlijke geneuzel achterwege te laten? Iemand meteen voor racist uit te maken, of te verwijzen naar de hitlertijd is zo irri. Kom liever met tegenargumenten.
Sowieso, reageren met emotie en onderbuik gevoelens.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mensen die puur naar de regels kijken zonder zich af te vragen of die juist zijn of niet, en die graag een doodziek kind daar het slachtoffer van laten worden, mogen van mij best gewezen worden op de gevolgen die zo'n mentaliteit kan hebben. Waarom zou je niet in het Duits mogen herhalen wat iemand letterlijk in het Nederlands zegt?
Luister, puur de regels volgen zonder daar verder vragen bij te stellen heeft niets met links of rechts te maken.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:53 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Sowieso, reageren met emotie en onderbuik gevoelens.
Regelgeving heeft schijt aan die mensen. En dan ook nog Godwin's gebruiken.
Sneuer links gevalletje ben ik nog niet tegengekomen.
Weet niet hoor, maar du_ke heeft gewoon gelijk. Dat jij onpasselijk wordt van de vergelijking met WOII, is jouw probleem.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Gatver. Kunnen jullie eens ophouden mensen met een andere mening te bashen en het persoonlijke geneuzel achterwege te laten? Iemand meteen voor racist uit te maken, of te verwijzen naar de hitlertijd is zo irri. Kom liever met tegenargumenten.
Een dergelijke vergelijking toont alleen maar aan dat de poster ervan even door de argumenten heen was. Het is gewoon een ouderwets zwaktebod.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar du_ke heeft gewoon gelijk. Dat jij onpasselijk wordt van de vergelijking met WOII, is jouw probleem.
Idd. Dat zal niet lang meer duren als we alleen nog maar vanuit emotie en medeleven gaan bepalen of mensen wel of niet mogen blijven. Want iedereen die als asielzoeker hier binnen komt heeft een schrijnend verhaal, anders waren ze wel in het land van herkomst gebleven. Maar een groot gedeelte is gelukszoeker en leugenaar, dat weten we inmiddels.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet. En dat gegodwin is de standaard poisening the well techniek die altijd naar boven komt als migratie ter sprake komt om iedere vorm van discussie dood te slaan.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar du_ke heeft gewoon gelijk. Dat jij onpasselijk wordt van de vergelijking met WOII, is jouw probleem.
Onzin. De vergelijking is terecht. Je mah best vraagtekens plaatsen bij een bevel is bevel mentaliteit.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Een dergelijke vergelijking toont alleen maar aan dat de poster ervan even door de argumenten heen was. Het is gewoon een ouderwets zwaktebod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |