abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2011 @ 15:25:32 #101
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91412999
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:12 schreef justanick het volgende:

[..]

Een dergelijke vergelijking toont alleen maar aan dat de poster ervan even door de argumenten heen was. Het is gewoon een ouderwets zwaktebod.
Helemaal niet. Als je het blind opvolgen van regels en wetten als argument inbrengt dan mag je best even geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen van zo'n houding.

Daarnaast blijkt dat zo'n houding toch vaak gepaard gaat met buitenlanderhaat, of in elk geval het willen uitzetten van een ziek 8 jarig jongetje, want volgens de de wet mag hij gewoon blijven. En dan hoor je die "ik volg gewoon de wet" types niet ineens vurig pleiten voor het uitvoeren van de wet.

= en dan moet iedereen zich stilhouden omdat je niet de combinatie van een "befehl ist befehl" mentaliteit (ook al klopt zelfs daar weinig van) met een afkeer tegen buitenlanders mag aanspreken? Alsjeblieft zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 16-01-2011 18:29:44 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:26:37 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91413052
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin. De vergelijking is terecht. Je mah best vraagtekens plaatsen bij een bevel is bevel mentaliteit.
En zoals ik aantoonde was daar geen sprake van.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:27:46 #103
45206 Pietverdriet
pi_91413105
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helemaal niet. Als je het blind opvolgen van regels en wetten als argument inbrengt dan mag je best even geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen van zo'n houding.

Daarnaast blijkt dat zo'n houding toch vaak gepaard gaat met buitenlanderhaat, of in elk geval het willen uitzetten van een ziek 8 jarig jongetje, want volgens de de wet mag hij gewoon blijven. En dan hoor je die "ik volg gewoon de wet" types niet ineens vurig pleiten voor het uitvoeren van de wet.

Het nazisme druipt ervan af, en dan moet iedereen zich stilhouden omdat je niet de combinatie van een "befehl ist befehl" mentaliteit (ook al klopt zelfs daar weinig van) met een afkeer tegen buitenlanders mag aanspreken? Alsjeblieft zeg.
Kijk, dit bedoel ik
  zondag 16 januari 2011 @ 15:27:48 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413107
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En zoals ik aantoonde was daar geen sprake van.
Trouwens, ben je niet blij dat de wet wordt uitgevoerd en dat het jongetje mag blijven? Of is dat een Befehl waar je wel ineens tegen bent?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 15:28:01 #105
137949 Disana
pi_91413116
Sinds wanneer is 'ouderwets' een ter zake doend argument?

Er valt soms heel moeilijk aan de gelijkenis te ontkomen. Het is als argument echter te heftig om zonder onderbouwing nog effect te hebben. Maar ik heb heel wat onderbouwing gezien van duke.
pi_91413139
quote:

[..]

Het nazisme druipt ervan af, en dan moet iedereen zich stilhouden omdat je niet de combinatie van een "befehl ist befehl" mentaliteit (ook al klopt zelfs daar weinig van) met een afkeer tegen buitenlanders mag aanspreken? Alsjeblieft zeg.
Je zal vast een leuk persoon zijn om mee om te gaan. :')
Je taalgebruik als vergelijkingen als "befehl ist befehl" en het mooie afsluitertje "Asljeblieft zeg." spreekt boekdelen.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:28:56 #107
45206 Pietverdriet
pi_91413167
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:26 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je geen nazi genoemd wil worden, gedraag je dan niet als een nazi. Als je je wel als nazi gedraagt dan mag dat ook rustig gezegd worden.
Dus als je het heb over rechtstaat, rechtsgelijkheid en zo dan gedraag je je als een Nazi.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:29:11 #108
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413179
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Je zal vast een leuk persoon zijn om mee om te gaan. :')
Je taalgebruik als vergelijkingen als "befehl ist befehl" en het mooie afsluitertje "Asljeblieft zeg." spreekt boekdelen.
Ik herhaal slechts wat anderen zeggen. Als je een probleem hebt met die mentaliteit dan moet je die mensen daarop aanspreken, niet mij.
pi_91413220
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik herhaal slechts wat anderen zeggen. Als je een probleem hebt met die mentaliteit dan moet je die mensen daarop aanspreken, niet mij.
Jij herhaalt het, die mensen zeggen niet dat jij het moet herhalen ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 15:30:19 #110
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413246
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus als je het heb over rechtstaat, rechtsgelijkheid en zo dan gedraag je je als een Nazi.
Als je zonder enig verder nadenken een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen met die argumenten?

Ja, absoluut.
pi_91413271
quote:

Het nazisme druipt ervan af
Zozo. Jij zit momenteel echt schuimbekkend achter je computer, of niet? Het is gewoon grappig om te zien hoe jij hier reageert.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:31:29 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413305
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:30 schreef justanick het volgende:

[..]

Zozo. Jij zit momenteel echt schuimbekkend achter je computer, of niet? Het is gewoon grappig om te zien hoe jij hier reageert.
Valt wel mee, ik constateer gewoon wat ik zie. En dat vind ik inderdaad vrij schokerend ja.
pi_91413322
quote:

[..]

dit :')
  zondag 16 januari 2011 @ 15:31:51 #114
45206 Pietverdriet
pi_91413326
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je zonder enig verder nadenken een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen met die argumenten?

Ja, absoluut.
Leg eens uit waar Rechtsgelijkheid en Rechstaat te vinden waren in het NS regieme
  zondag 16 januari 2011 @ 15:33:08 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413390
quote:

[..]

Verder nog argumenten over iemand die met onder het motto "regels zijn regels" een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen beter is dan een nazi?

Schuimbekken is niet echt een argument daarvoor namelijk.
pi_91413433
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg eens uit waar Rechtsgelijkheid en Rechstaat te vinden waren in het NS regieme
Het is buitengewoon laf om je te verschuilen achter de regels wanneer we het over dit jochie hebben. Net of de omstandigheden nooit een rol kunnen spelen bij vormen van een besluit. Het feit dat dit kereltje doodziek lijkt mij reden genoeg om onmiddelijke uitzetting te heroverwegen, ondanks dat dit mogelijk in strijd is met de regels.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eindredactie Games zondag 16 januari 2011 @ 15:34:23 #117
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91413456
quote:
Op zondag 16 januari 2011 15:29 schreef Viajero het volgende:
zo, "ich habe nicht gewusst" is je vast ook onbekend...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 16 januari 2011 @ 15:34:44 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413479
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat staat er los van. Het werd door de volgelingen geclaimd.

Ga je trouwens nog iets zeggen over hoe je kennelijk nogal fout zat met je kennis van de wet, en nu dat jongetje wel verdedigen, of geldt je "de wet is de wet" dat alleen als de wet je zelf wel uitkomt?
  zondag 16 januari 2011 @ 15:35:36 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91413532
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:34 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zo, "ich habe nicht gewusst" is je vast ook onbekend...
Waar komt dat nou weer vandaan? Ik spreek juist die befehl ist befehl mentaliteit wel aan, door te herhalen wat die mensen zeggen.
pi_91413617
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Verder nog argumenten over iemand die met onder het motto "regels zijn regels" een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen beter is dan een nazi?

Schuimbekken is niet echt een argument daarvoor namelijk.
Moet ik je nu echt uitleggen wat de nazi's in dit soort gevallen deden? Kom op zeg, je hebt toch wel beter opgelet op school dan je nu suggereert?
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 15:38:00 #121
137949 Disana
pi_91413654
Het gaat opnieuw echt nergens meer over.
pi_91413729
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:38 schreef Disana het volgende:
Het gaat opnieuw echt nergens meer over.
Logisch. Er is niets aan de hand (jongen wordt niet uitgezet, mag nl niet volgens de wetgeving). De discussie wordt alleen consequent in het extreme getrokken doordat mensen nogal emotioneel worden van dit geval.
pi_91414145
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Zie jij liever dat er binnen een jaartje een incompleet onderzoek wordt gedaan waardoor mensen teruggestuurd worden om vervolgens vermoord te worden in het land van herkomst? 7 Jaar wachten is lang dat geef ik toe, maar er doen hier mensen alsof dat volledig aan de Nederlandse staat te wijten is en dat zij zich dan automatisch over deze personen moet ontfermen.

Zoals ik het zie is het simpel. Zolang dat jongetje te ziek is om verplaatst te worden mag hij sowieso blijven. Als de rechter oordeelt dat ze veilig terug kunnen dan mogen ze blijven zolang dat jongetje te ziek is om verplaatst te worden, als hij echter gezond genoeg is om het ziekenhuis uit te kunnen of overleden is moet zijn moeder (al dan niet met hem) gewoon weer terug naar Sri Lanka.

Wat ik verwacht dat gaat gebeuren is dat door dit verhaaltje ze een pardon krijgen en zowel hij als zijn moeder de rest van hun leven in Nederland mogen blijven. Dit vind ik fout omdat het er op deze manier op neerkomt dat degene die met het zieligste verhaal in de media komt mag blijven. Dan kunnen we net zo goed een soort talentenshow opzetten waar mensen in plaats van met hun talent met een zielig verhaal komen. Vervolgens mogen we stemmen wie zielig genoeg is om te blijven.
Ik heb in een asielzoekerscentra veel vrijwilligerswerk gedaan. En echt! Er waren mensen bij die 1x per jaar een gesprek hadden. Je maakt mij totaal niet wijs dat je in één gesprek al een oordeel kan vellen, maar er tien jaar over doen heeft echt niet nodig. Je maakt mij ook niet wijs dat er maar tijd is om 1x per jaar een gesprek te hebben. Dan doe je toch als degenen die het onderzoek doen echt iets niet goed.

Ik heb in het asielzoekerscentra meegemaakt dat mensen na terugsturen verdwenen. Meegemaakt dat één van de twee mannen vermoord zijn gevonden in het land van herkomst.

Maar heb ook meegemaakt dat mensen een status kregen die zogenaamd vervolgd werden, maar later wel doodleuk op vakantie gingen naar het land waar ze van gevlucht zijn met dezelfde regering waar ze zo bang voor waren. Ik heb meegemaakt dat iemand tijdens een aanslag zaten te juichen en "dood aan het westen" riepen wel een status kregen. Niemand die ook maar iets aan de begeleiders en of leiding van het asielzoekerscentra over de mensen vragen, maar gewoon naar aanleiding van een paar onderzoeken in vijf a tien jaar een conclusie opmaken over wel of niet blijven. Nee, er deugt iets absoluut niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 16 januari 2011 @ 15:49:54 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91414286
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb in een asielzoekerscentra veel vrijwilligerswerk gedaan. En echt! Er waren mensen bij die 1x per jaar een gesprek hadden. Je maakt mij totaal niet wijs dat je in één gesprek al een oordeel kan vellen, maar er tien jaar over doen heeft echt niet nodig. Je maakt mij ook niet wijs dat er maar tijd is om 1x per jaar een gesprek te hebben. Dan doe je toch als degenen die het onderzoek doen echt iets niet goed.

Ik heb in het asielzoekerscentra meegemaakt dat mensen na terugsturen verdwenen. Meegemaakt dat één van de twee mannen vermoord zijn gevonden in het land van herkomst.

Maar heb ook meegemaakt dat mensen een status kregen die zogenaamd vervolgd werden, maar later wel doodleuk op vakantie gingen naar het land waar ze van gevlucht zijn met dezelfde regering waar ze zo bang voor waren. Ik heb meegemaakt dat iemand tijdens een aanslag zaten te juichen en "dood aan het westen" riepen wel een status kregen. Niemand die ook maar iets aan de begeleiders en of leiding van het asielzoekerscentra over de mensen vragen, maar gewoon naar aanleiding van een paar onderzoeken in vijf a tien jaar een conclusie opmaken over wel of niet blijven. Nee, er deugt iets absoluut niet.
Dit soort verhalen hoor ik vaker, ook oa van een arts die een tijd in asielcentra heeft gewerkt, maar het uiteindelijk niet meer uithield nadat een asilezoeker die een arts had aangevallen mocht blijven, en een moeder met twee kinderen die zich supergoed gedroegen wegmoesten.

Het asielbeleid is complete willekeur, en een schande voor Nederland.
pi_91414494
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mensen die puur naar de regels kijken zonder zich af te vragen of die juist zijn of niet, en die graag een doodziek kind daar het slachtoffer van laten worden, mogen van mij best gewezen worden op de gevolgen die zo'n mentaliteit kan hebben. Waarom zou je niet in het Duits mogen herhalen wat iemand letterlijk in het Nederlands zegt?
Ga er liever met tegenargumenten tegenin. Die voorbeelden zijn alleen godwins, en dus niet discussie promoverend. Ik heb het trouwens niet tegen één persoon.

Zullen we het gew2oon ontopic houden? Iemand de mond willen snoeren met gescheld of iemand dom noemen omdat je degene niet kan overtuigen van een mening? Vind ik alleen maar een poging tot mondsnoeren..En ik heb het echt niet alleen tegen jou hoor :)

Qua het ontopic gedeelte ben ik het trouwens gedeeltelijk met je eens, maar je mag best een andere mening hebben en die ook uitleggen. Hoe cru die ook op je over komt
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')