Helemaal niet. Als je het blind opvolgen van regels en wetten als argument inbrengt dan mag je best even geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen van zo'n houding.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Een dergelijke vergelijking toont alleen maar aan dat de poster ervan even door de argumenten heen was. Het is gewoon een ouderwets zwaktebod.
En zoals ik aantoonde was daar geen sprake van.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin. De vergelijking is terecht. Je mah best vraagtekens plaatsen bij een bevel is bevel mentaliteit.
Kijk, dit bedoel ikquote:Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als je het blind opvolgen van regels en wetten als argument inbrengt dan mag je best even geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen van zo'n houding.
Daarnaast blijkt dat zo'n houding toch vaak gepaard gaat met buitenlanderhaat, of in elk geval het willen uitzetten van een ziek 8 jarig jongetje, want volgens de de wet mag hij gewoon blijven. En dan hoor je die "ik volg gewoon de wet" types niet ineens vurig pleiten voor het uitvoeren van de wet.
Het nazisme druipt ervan af, en dan moet iedereen zich stilhouden omdat je niet de combinatie van een "befehl ist befehl" mentaliteit (ook al klopt zelfs daar weinig van) met een afkeer tegen buitenlanders mag aanspreken? Alsjeblieft zeg.
Trouwens, ben je niet blij dat de wet wordt uitgevoerd en dat het jongetje mag blijven? Of is dat een Befehl waar je wel ineens tegen bent?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En zoals ik aantoonde was daar geen sprake van.
Je zal vast een leuk persoon zijn om mee om te gaan.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als je het blind opvolgen van regels en wetten als argument inbrengt dan mag je best even geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen van zo'n houding.
Daarnaast blijkt dat zo'n houding toch vaak gepaard gaat met buitenlanderhaat, of in elk geval het willen uitzetten van een ziek 8 jarig jongetje, want volgens de de wet mag hij gewoon blijven. En dan hoor je die "ik volg gewoon de wet" types niet ineens vurig pleiten voor het uitvoeren van de wet.
Het nazisme druipt ervan af, en dan moet iedereen zich stilhouden omdat je niet de combinatie van een "befehl ist befehl" mentaliteit (ook al klopt zelfs daar weinig van) met een afkeer tegen buitenlanders mag aanspreken? Alsjeblieft zeg.
Dus als je het heb over rechtstaat, rechtsgelijkheid en zo dan gedraag je je als een Nazi.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je geen nazi genoemd wil worden, gedraag je dan niet als een nazi. Als je je wel als nazi gedraagt dan mag dat ook rustig gezegd worden.
Ik herhaal slechts wat anderen zeggen. Als je een probleem hebt met die mentaliteit dan moet je die mensen daarop aanspreken, niet mij.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je zal vast een leuk persoon zijn om mee om te gaan.
Je taalgebruik als vergelijkingen als "befehl ist befehl" en het mooie afsluitertje "Asljeblieft zeg." spreekt boekdelen.
Jij herhaalt het, die mensen zeggen niet dat jij het moet herhalenquote:Op zondag 16 januari 2011 15:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik herhaal slechts wat anderen zeggen. Als je een probleem hebt met die mentaliteit dan moet je die mensen daarop aanspreken, niet mij.
Als je zonder enig verder nadenken een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen met die argumenten?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als je het heb over rechtstaat, rechtsgelijkheid en zo dan gedraag je je als een Nazi.
Zozo. Jij zit momenteel echt schuimbekkend achter je computer, of niet? Het is gewoon grappig om te zien hoe jij hier reageert.quote:
Valt wel mee, ik constateer gewoon wat ik zie. En dat vind ik inderdaad vrij schokerend ja.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:30 schreef justanick het volgende:
[..]
Zozo. Jij zit momenteel echt schuimbekkend achter je computer, of niet? Het is gewoon grappig om te zien hoe jij hier reageert.
ditquote:Op zondag 16 januari 2011 15:30 schreef justanick het volgende:
[..]
Zozo. Jij zit momenteel echt schuimbekkend achter je computer, of niet? Het is gewoon grappig om te zien hoe jij hier reageert.
Leg eens uit waar Rechtsgelijkheid en Rechstaat te vinden waren in het NS regiemequote:Op zondag 16 januari 2011 15:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je zonder enig verder nadenken een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen met die argumenten?
Ja, absoluut.
Verder nog argumenten over iemand die met onder het motto "regels zijn regels" een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen beter is dan een nazi?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:30 schreef justanick het volgende:
[..]
Het is buitengewoon laf om je te verschuilen achter de regels wanneer we het over dit jochie hebben. Net of de omstandigheden nooit een rol kunnen spelen bij vormen van een besluit. Het feit dat dit kereltje doodziek lijkt mij reden genoeg om onmiddelijke uitzetting te heroverwegen, ondanks dat dit mogelijk in strijd is met de regels.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leg eens uit waar Rechtsgelijkheid en Rechstaat te vinden waren in het NS regieme
zo, "ich habe nicht gewusst" is je vast ook onbekend...quote:Op zondag 16 januari 2011 15:29 schreef Viajero het volgende:
Ik herhaal slechts wat anderen zeggen. Als je een probleem hebt met die mentaliteit dan moet je die mensen daarop aanspreken, niet mij.
Dat staat er los van. Het werd door de volgelingen geclaimd.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leg eens uit waar Rechtsgelijkheid en Rechstaat te vinden waren in het NS regieme
Waar komt dat nou weer vandaan? Ik spreek juist die befehl ist befehl mentaliteit wel aan, door te herhalen wat die mensen zeggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zo, "ich habe nicht gewusst" is je vast ook onbekend...
Moet ik je nu echt uitleggen wat de nazi's in dit soort gevallen deden? Kom op zeg, je hebt toch wel beter opgelet op school dan je nu suggereert?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Verder nog argumenten over iemand die met onder het motto "regels zijn regels" een doodziek 8-jarig jongetje het ziekenhuis uit wil schoppen beter is dan een nazi?
Schuimbekken is niet echt een argument daarvoor namelijk.
Logisch. Er is niets aan de hand (jongen wordt niet uitgezet, mag nl niet volgens de wetgeving). De discussie wordt alleen consequent in het extreme getrokken doordat mensen nogal emotioneel worden van dit geval.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:38 schreef Disana het volgende:
Het gaat opnieuw echt nergens meer over.
Ik heb in een asielzoekerscentra veel vrijwilligerswerk gedaan. En echt! Er waren mensen bij die 1x per jaar een gesprek hadden. Je maakt mij totaal niet wijs dat je in één gesprek al een oordeel kan vellen, maar er tien jaar over doen heeft echt niet nodig. Je maakt mij ook niet wijs dat er maar tijd is om 1x per jaar een gesprek te hebben. Dan doe je toch als degenen die het onderzoek doen echt iets niet goed.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Zie jij liever dat er binnen een jaartje een incompleet onderzoek wordt gedaan waardoor mensen teruggestuurd worden om vervolgens vermoord te worden in het land van herkomst? 7 Jaar wachten is lang dat geef ik toe, maar er doen hier mensen alsof dat volledig aan de Nederlandse staat te wijten is en dat zij zich dan automatisch over deze personen moet ontfermen.
Zoals ik het zie is het simpel. Zolang dat jongetje te ziek is om verplaatst te worden mag hij sowieso blijven. Als de rechter oordeelt dat ze veilig terug kunnen dan mogen ze blijven zolang dat jongetje te ziek is om verplaatst te worden, als hij echter gezond genoeg is om het ziekenhuis uit te kunnen of overleden is moet zijn moeder (al dan niet met hem) gewoon weer terug naar Sri Lanka.
Wat ik verwacht dat gaat gebeuren is dat door dit verhaaltje ze een pardon krijgen en zowel hij als zijn moeder de rest van hun leven in Nederland mogen blijven. Dit vind ik fout omdat het er op deze manier op neerkomt dat degene die met het zieligste verhaal in de media komt mag blijven. Dan kunnen we net zo goed een soort talentenshow opzetten waar mensen in plaats van met hun talent met een zielig verhaal komen. Vervolgens mogen we stemmen wie zielig genoeg is om te blijven.
Dit soort verhalen hoor ik vaker, ook oa van een arts die een tijd in asielcentra heeft gewerkt, maar het uiteindelijk niet meer uithield nadat een asilezoeker die een arts had aangevallen mocht blijven, en een moeder met twee kinderen die zich supergoed gedroegen wegmoesten.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb in een asielzoekerscentra veel vrijwilligerswerk gedaan. En echt! Er waren mensen bij die 1x per jaar een gesprek hadden. Je maakt mij totaal niet wijs dat je in één gesprek al een oordeel kan vellen, maar er tien jaar over doen heeft echt niet nodig. Je maakt mij ook niet wijs dat er maar tijd is om 1x per jaar een gesprek te hebben. Dan doe je toch als degenen die het onderzoek doen echt iets niet goed.
Ik heb in het asielzoekerscentra meegemaakt dat mensen na terugsturen verdwenen. Meegemaakt dat één van de twee mannen vermoord zijn gevonden in het land van herkomst.
Maar heb ook meegemaakt dat mensen een status kregen die zogenaamd vervolgd werden, maar later wel doodleuk op vakantie gingen naar het land waar ze van gevlucht zijn met dezelfde regering waar ze zo bang voor waren. Ik heb meegemaakt dat iemand tijdens een aanslag zaten te juichen en "dood aan het westen" riepen wel een status kregen. Niemand die ook maar iets aan de begeleiders en of leiding van het asielzoekerscentra over de mensen vragen, maar gewoon naar aanleiding van een paar onderzoeken in vijf a tien jaar een conclusie opmaken over wel of niet blijven. Nee, er deugt iets absoluut niet.
Ga er liever met tegenargumenten tegenin. Die voorbeelden zijn alleen godwins, en dus niet discussie promoverend. Ik heb het trouwens niet tegen één persoon.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mensen die puur naar de regels kijken zonder zich af te vragen of die juist zijn of niet, en die graag een doodziek kind daar het slachtoffer van laten worden, mogen van mij best gewezen worden op de gevolgen die zo'n mentaliteit kan hebben. Waarom zou je niet in het Duits mogen herhalen wat iemand letterlijk in het Nederlands zegt?
Deze helemaal met je eens dusquote:Op zondag 16 januari 2011 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit soort verhalen hoor ik vaker, ook oa van een arts die een tijd in asielcentra heeft gewerkt, maar het uiteindelijk niet meer uithield nadat een asilezoeker die een arts had aangevallen mocht blijven, en een moeder met twee kinderen die zich supergoed gedroegen wegmoesten.
Het asielbeleid is complete willekeur, en een schande voor Nederland.
En dat kan en mag ook best. Niet elk mens kan emotieloos in een topic discussiëren. Zal heus rekening mee gehouden worden.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef justanick het volgende:
[..]
Logisch. Er is niets aan de hand (jongen wordt niet uitgezet, mag nl niet volgens de wetgeving). De discussie wordt alleen consequent in het extreme getrokken doordat mensen nogal emotioneel worden van dit geval.
Oke, ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik zal maar van je aannemen dat er iets goed mis is. Ik vind dit alleen nog steeds geen reden om de moeder van deze jongen hier te laten blijven. Het gaat gewoon regelrecht in tegen het asielbeleid van Nederland en dan kunnen mensen wel zeggen dat je moet kijken of de regels wel goed zijn, maar je kan simpelweg niet kijken naar hoe zielig iemand is. Als je dit gaat doen schep je namelijk een precedent. Nederland kan nou eenmaal niet iedereen in de wereld die zielig is binnenlaten, maar telkens als zoiets in de publiciteit komt willen mensen dit wel doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb in een asielzoekerscentra veel vrijwilligerswerk gedaan. En echt! Er waren mensen bij die 1x per jaar een gesprek hadden. Je maakt mij totaal niet wijs dat je in één gesprek al een oordeel kan vellen, maar er tien jaar over doen heeft echt niet nodig. Je maakt mij ook niet wijs dat er maar tijd is om 1x per jaar een gesprek te hebben. Dan doe je toch als degenen die het onderzoek doen echt iets niet goed.
Ik heb in het asielzoekerscentra meegemaakt dat mensen na terugsturen verdwenen. Meegemaakt dat één van de twee mannen vermoord zijn gevonden in het land van herkomst.
Maar heb ook meegemaakt dat mensen een status kregen die zogenaamd vervolgd werden, maar later wel doodleuk op vakantie gingen naar het land waar ze van gevlucht zijn met dezelfde regering waar ze zo bang voor waren. Ik heb meegemaakt dat iemand tijdens een aanslag zaten te juichen en "dood aan het westen" riepen wel een status kregen. Niemand die ook maar iets aan de begeleiders en of leiding van het asielzoekerscentra over de mensen vragen, maar gewoon naar aanleiding van een paar onderzoeken in vijf a tien jaar een conclusie opmaken over wel of niet blijven. Nee, er deugt iets absoluut niet.
Nee, het gaat een probleem worden voor de discussie. En daar roep ik dan ook blegh op. Het is niet meer dan mondsnoeren.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar du_ke heeft gewoon gelijk. Dat jij onpasselijk wordt van de vergelijking met WOII, is jouw probleem.
Als je je zulke zorgen maakt over immigratie, kan je je dan niet beter uitspreken tegen criminelen die vrolijk mogen blijven ipv erop te staan dat doodzieke 8-jarige kinderen hun ziekenhuisbed uit getrapt worden?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oke, ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik zal maar van je aannemen dat er iets goed mis is. Ik vind dit alleen nog steeds geen reden om de moeder van deze jongen hier te laten blijven. Het gaat gewoon regelrecht in tegen het asielbeleid van Nederland en dan kunnen mensen wel zeggen dat je moet kijken of de regels wel goed zijn, maar je kan simpelweg niet kijken naar hoe zielig iemand is. Als je dit gaat doen schep je namelijk een precedent. Nederland kan nou eenmaal niet iedereen in de wereld die zielig is binnenlaten, maar telkens als zoiets in de publiciteit komt willen mensen dit wel doen.
Het verhaal is opgeblazen door het AD.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:00 schreef paddy het volgende:
[..]
En dat kan en mag ook best. Niet elk mens kan emotieloos in een topic discussiëren. Zal heus rekening mee gehouden worden.
Volgens de wet mag het niet dus, en volgens mij hadden degenen die volgens de wet de beslissing het dus helemaal niet mogen hebben over uitzetting? Welke instantie is daar zo de fout mee ingegaan dan?
Geloof me als ik zeg dat het ik uit het dagelijkse leven ook herken dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat ze zelf in een arm land waren geboren. Het probleem is echter dat je niet iedereen die minderbedeeld is kan helpen. Je moet nou eenmaal een grens trekken anders is Nederland voor je het weet helemaal vol.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:04 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik verbaas mij over de harteloze en arrogante reacties van sommige fokkers.
"Nederland is van ons!"
"Het is niet eerlijk"
"Boehoee!!!"
Sommige mensen moeten eerst maar eens gaan beseffen hoe bijzonder het wel niet is dat ze zelf in een rijk en goed land als Nederland zijn geboren. Het is jammer dat veel mensen dit "geluk" vertalen naar arrogantie en harteloosheid naar de minder bedeelden.
Daar ben ik ook tegen, maar daar gaat dit topic niet over. Niemand pleit trouwens voor dat kind zijn ziekenhuisbed uittrappen. Zolang hij te ziek is om te reizen mag hij blijven. Ik ageer vooral tegen het laten blijven van die jongen als hij gezond genoeg is om het ziekenhuis uit te kunnen of zijn moeder laten blijven als hij overleden is. Ik voel trouwens totaal niet de behoefte om sympathiek over te komen want ik ben er allang achter dat iedereen met een andere mening hier een nazi is.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je je zulke zorgen maakt over immigratie, kan je je dan niet beter uitspreken tegen criminelen die vrolijk mogen blijven ipv erop te staan dat doodzieke 8-jarige kinderen hun ziekenhuisbed uit getrapt worden?
Dan kom je misschien nog iets sympathieker over ook.
Nuchter gekeken? Dit kind is in Nederland ziek geworden. Met een asielaanvraag zes jaar wachten tot uitslag? Vind ik getuigen van luiheid. Het nu dus pas weigeren terwijl het kind doodziek is? Vind ik weer getuigen van niet menselijk zijn. Ze hebben zes jaar nodig gehad (met misschien 2 tot 3 gesprekken met dit gezin...spreek ik uit ervaring) om tot een besluit te komen, en dan komen ze tot dit besluit terwijl het leven van dit gezin totaal op zijn kop staat? Nee, ik kan daar geen begrip voor hebben.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oke, ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik zal maar van je aannemen dat er iets goed mis is. Ik vind dit alleen nog steeds geen reden om de moeder van deze jongen hier te laten blijven. Het gaat gewoon regelrecht in tegen het asielbeleid van Nederland en dan kunnen mensen wel zeggen dat je moet kijken of de regels wel goed zijn, maar je kan simpelweg niet kijken naar hoe zielig iemand is. Als je dit gaat doen schep je namelijk een precedent. Nederland kan nou eenmaal niet iedereen in de wereld die zielig is binnenlaten, maar telkens als zoiets in de publiciteit komt willen mensen dit wel doen.
Je gaat er nu van uit dat de beslissing van het IND redelijk recent is gevallen, terwijl deze jongen ziek was. Dat is een twijfelachtige aanname, aangezien deze jongen na de zomervakantie ziek is geworden (erg recent dus) en er in februari een zaak op de rol staat. Als je een procedure bij de rechtbank start, kan het zo maar zes maanden duren voordat je aan de beurt bent.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Nuchter gekeken? Dit kind is in Nederland ziek geworden. Met een asielaanvraag zes jaar wachten tot uitslag? Vind ik getuigen van luiheid. Het nu dus pas weigeren terwijl het kind doodziek is? Vind ik weer getuigen van niet menselijk zijn. Ze hebben zes jaar nodig gehad (met misschien 2 tot 3 gesprekken met dit gezin...spreek ik uit ervaring) om tot een besluit te komen, en dan komen ze tot dit besluit terwijl het leven van dit gezin totaal op zijn kop staat? Nee, ik kan daar geen begrip voor hebben.
De wet zou in dergelijke gevallen wat breder getrokken worden. Houden we de haters van het westen er misschien uit, en kunnen we verder met mensen die wel echt gevlucht zijn en een toekomst op willen bouwen in dit land.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:02 schreef Monco10 het volgende:
Zou een beetje vreemd zijn om voor elke wet de individuele gevallen / uitzonderingen te moeten gaan bekijken, waar is het eind? Beetje vreemd om te denken dat je elke wet maar moet overrulen.
De gezondheid moet niet meespelen bij de uitslag, zo simpel is het. De gezondheid moet enkel en alleen meespelen bij het uitzetten op zich. Hier wordt dan ook gewoon rekening mee gehouden en een doodziek kind wordt niet uitgezet. Het gaat er dan ook over wat er gebeurt als dat kind gezond genoeg of overleden is. Wat geeft die moeder het recht om te blijven als haar zoon is overleden?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Nuchter gekeken? Dit kind is in Nederland ziek geworden. Met een asielaanvraag zes jaar wachten tot uitslag? Vind ik getuigen van luiheid. Het nu dus pas weigeren terwijl het kind doodziek is? Vind ik weer getuigen van niet menselijk zijn. Ze hebben zes jaar nodig gehad (met misschien 2 tot 3 gesprekken met dit gezin...spreek ik uit ervaring) om tot een besluit te komen, en dan komen ze tot dit besluit terwijl het leven van dit gezin totaal op zijn kop staat? Nee, ik kan daar geen begrip voor hebben.
Ik zeg niets over de status op zich, want daar ga ik ook niet over oordelen, maar we zijn tenslotte geen robots. Zoiets doe je alleen niet.
Achteraf ben ik als mens (misschien met onderbuikgevoelens) blij dat het kind hier kan sterven, maar vind het heel erg dat het kind zich ook nog druk moet maken om zijn moeder terwijl het al zoveel moet lijden. De discussie had nooit nu moeten plaatsvinden, en wanneer de afhandeling ook maar wat menselijk was geweest? Wisten ze wat er in het gezin speelde op dit moment zodat ze het gezin met rust lieten voorlopig. Maar enig menselijk onderzoek van degene die de besluiten nemen zal wel teveel gevraagd zijn.
Het zou pas willekeur worden als die moeder met twee kinderen zou mogen blijven terwijl ze daar eigenlijk geen recht op zou hebben. Vanuit emotionele aspecten begrijp ik je standpunt, maar als je zo gaat redeneren kun je uiteindelijk uitkomen op de volgende situatie:quote:Op zondag 16 januari 2011 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit soort verhalen hoor ik vaker, ook oa van een arts die een tijd in asielcentra heeft gewerkt, maar het uiteindelijk niet meer uithield nadat een asilezoeker die een arts had aangevallen mocht blijven, en een moeder met twee kinderen die zich supergoed gedroegen wegmoesten.
Het asielbeleid is complete willekeur, en een schande voor Nederland.
Heeft ze nog familie daar? Kan ze daar als vrouw nog een leven opbouwen? Wordt ze niet vervolgd? etc Ik kan en wil me daar dus geen oordeel over vellen. Dat horen ze te onderzoeken, maar falen ze keer op keer in. Ik kan je vertellen dat ik echt giftig begin te worden wanneer ik zie dat we de criminelen de haters van het westen, hier houden en gezinnen die echt willen weg sturen.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De gezondheid moet niet meespelen bij de uitslag, zo simpel is het. De gezondheid moet enkel en alleen meespelen bij het uitzetten op zich. Hier wordt dan ook gewoon rekening mee gehouden en een doodziek kind wordt niet uitgezet. Het gaat er dan ook over wat er gebeurt als dat kind gezond genoeg of overleden is. Wat geeft die moeder het recht om te blijven als haar zoon is overleden?
Dat weet ik allemaal niet en kan ik dus ook niet beoordelen. Ik hoop dat ze rekening zullen houden met deze vragen bij de evaluatie, maar ik hoop niet dat ze er rekening mee houden dat het wel heel zielig is dat een vrouw zowel haar man als kind heeft verloren en dat is waar velen hier voor pleiten.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Heeft ze nog familie daar? Kan ze daar als vrouw nog een leven opbouwen? Wordt ze niet vervolgd? etc Ik kan en wil me daar dus geen oordeel over vellen. Dat horen ze te onderzoeken, maar falen ze keer op keer in. Ik kan je vertellen dat ik echt giftig begin te worden wanneer ik zie dat we de criminelen hier houden en gezinnen die echt willen weg sturen.
Ik heb alleen het gevoel dat niemand gaat kijken naar die punten, maar gewoon technisch gaat beoordelen hoe het land is daar. Ik heb dus twee gevallen meegemaakt, waarvan ik met één geval nog steeds een gevoel van boosheid heb en heb die man hier nog op video staan. Iedereen wist dat hij vermoord zou worden zo gauw hij aankwam, want uiteraard werd daar gewoon alles gemeld, maar de robots zijn totaal ongevoelig en kijken alleen naar cijfertjes. Zelfs daar falen ze in.
Er kan natuurlijk altijd een uitzondering gemaakt worden "op humanitaire gronden" zonder dat andere (al dan niet schrijnenede) gevallen daar rechten uit kunnen ontlenen.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:02 schreef Monco10 het volgende:
Zou een beetje vreemd zijn om voor elke wet de individuele gevallen / uitzonderingen te moeten gaan bekijken, waar is het eind? Beetje vreemd om te denken dat je elke wet maar moet overrulen.
quote:Hoewel de Irakees na het uitzitten van zijn straf tot ongewenst vreemdeling werd verklaard, is hij, tot grote woede van de familie, nooit ons land uitgezet. De IND probeerde die fout de afgelopen jaren te herstellen. Hij wist uitzetting te voorkomen, omdat hij niet veilig was in eigen land. Hij volgde een rechtenstudie in Groningen en werd voorzitter van de Koerdische Culturele Vereniging in Friesland. Hij gaf in 2004 Arabische taalles aan soldaten in Assen.
De Raad van State vindt dat Moayad Abdulkadir mag blijven omdat hij hier een kind heeft verwekt, verwijzend naar het Europees Verdrag van de rechten van de mens.
Hoezo mens? Hij weet gewoon hoe je Nederlanders moet manipuleren. Een goedwillend mens kent die mazen in onze wet weer niet. De wet zou dus wel eens breder getrokken mogen worden met een artikeltje. Wil jij hier hetzelfde toepassen als in het land de regels zijn waar je geboren bent, dus er maar op los moorden en onze wetten met de voeten betreden? Wat doe je hier dan. Ga terug naar je regime die je achteraf toch heel erg waardeert door je handelen.quote:De 37-jarige Syrische Gulistan Saleh Saleh werd in 1992 in bijzijn van haar dochters op de Vledderlanden in Vledder op de weg gelegd en meerdere keren overreden. Ze zou overspel hebben gepleegd. Echtgenoot Bohran O. gooide haar die avond van de eerste april op het wegdek en de Iraakse schoonzoon Moayad Abdulkadir hield hij haar armen en benen vast, toen de auto viermaal over haar heenreed. Daarna werd ze nog met een stok doodgeslagen
Dat is het grote probleem. Elke regel wordt aantoonbaar misbruikt, regels die juist voor schrijnende gevallen als Abiram zijn gemaakt.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:48 schreef paddy het volgende:
Dit zijn dus de gevallen waar ik geen begrip voor op kan brengen dat die hier status krijgen. http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=41664
[..]
[..]
Hoezo mens? Hij weet gewoon hoe je Nederlanders moet manipuleren. Een goedwillend mens kent die mazen in onze wet weer niet. De wet zou dus wel eens breder getrokken mogen worden met een artikeltje. Wil jij hier hetzelfde toepassen als in het land de regels zijn waar je geboren bent, dus er maar op los moorden en onze wetten met de voeten betreden? Wat doe je hier dan. Ga terug naar je regime die je achteraf toch heel erg waardeert door je handelen.
De wet zegt: Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd, dus, dan wordt je uitgezet, tenzij.......je te ziek bent om te reizen, dan wordt dat tot nader order uitgesteld. Blijft het kind te ziek om te reizen, dan blijven ze hier totdat hij overleden is, of alsnog opknapt.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat nu gebeurt, maar moeder wil een permanente verblijfsvergunning en zoekt daarom de publiciteit.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
De wet zegt: Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd, dus, dan wordt je uitgezet, tenzij.......je te ziek bent om te reizen, dan wordt dat tot nader order uitgesteld. Blijft het kind te ziek om te reizen, dan blijven ze hier totdat hij overleden is, of alsnog opknapt.
Je blijft dan sowieso de wet volgen.
In elk geval een moeder, want die willen ze nog over laten komen.quote:
Waarschijnlijk beter dan in een land waar ze zelf de taal niet van spreekt.quote:Kan ze daar als vrouw nog een leven opbouwen?
Dan zou daar juist iets aan gedaan moeten worden. Die man hadden ze nooit een status moeten geven toen. Hij studeerde zelfs rechten en handelt nog als een ....-edit- met zijn comphanen en naar aanleiding van het bericht wist hij dondersgoed wat hij deedquote:Op zondag 16 januari 2011 16:49 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem. Elke regel wordt aantoonbaar misbruikt, regels die juist voor schrijnende gevallen als Abiram zijn gemaakt.
Dikke faal om zo'n gevaar voor de samenleving hier status te geven. Tegen dat soort mensen moet het misbruiken van de wet beschermd worden.quote:Hij wist uitzetting te voorkomen, omdat hij niet veilig was in eigen land. Hij volgde een rechtenstudie in Groningen en werd voorzitter van de Koerdische Culturele Vereniging in Friesland. Hij gaf in 2004 Arabische taalles aan soldaten in Assen.
Ik heb het meer over de types die eerst heel hard schreeuwen dat de wet moet worden uitgevoerd, omdat het de wet is. En als dan blijkt dat dat jongetje volgens de wet gewoon mag blijven is die hele adoratie voor de wet ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
De wet zegt: Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd, dus, dan wordt je uitgezet, tenzij.......je te ziek bent om te reizen, dan wordt dat tot nader order uitgesteld. Blijft het kind te ziek om te reizen, dan blijven ze hier totdat hij overleden is, of alsnog opknapt.
Je blijft dan sowieso de wet volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |