Ten eerste had het kind geen hersentumor toen die hier kwam, en ten tweede mag je zo'n kind, of überhaupt zieken, als die inderdaad in Nederland aankomen en asiel aanvragen niet weigeren, die krijgen dan, na overleg van bewijzen (onderzoek door artsen) een vergunning op medische grondenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Derde wereld zit vol doodzieke kinderen, dus als die naar Nederland komen mogen ze dan blijven?
Goh, schop haar meteen het land uit, ze had het lef om in beroep te gaan.quote:
Gek, bij doodzieke Dictators en Terroristen is het juist zo menselijk als ze het land uitgeschopt worden...quote:Op zondag 16 januari 2011 12:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, leten we hem in zijn laatste dagen het ziekenhuis uitschoppen, maakt toch geen kut meer uit, hij gaat toch dood.
Af en toe schaam ik me echt voor mijn medeNederlanders.
Los van dat ik niet echt begrijp waar je het over hebt, jij stelt een 8 jarig kind gelijk aan terroristen en dictators?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek, bij doodzieke Dictators en Terroristen is het juist zo menselijk als ze het land uitgeschopt worden...
Dus, ja, alle doodzieken uit de derde wereld mogen naar Nederland komen en dan hier blijven en het gezondheidssysteem belasten.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste had het kind geen hersentumor toen die hier kwam, en ten tweede mag je zo'n kind, of überhaupt zieken, als die inderdaad in Nederland aankomen en asiel aanvragen niet weigeren, die krijgen dan, na overleg van bewijzen (onderzoek door artsen) een vergunning op medische gronden
Rechtsgelijkheid, ieder mens is voor de wet gelijkquote:Op zondag 16 januari 2011 12:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Los van dat ik niet echt begrijp waar je het over hebt, jij stelt een 8 jarig kind gelijk aan terroristen en dictators?
=edit=. Een 8-jarig kind is voor jou gelijk aan dictators en terroristen. Blanke kinderen ook, of alleen kinderen met een kleurtje?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rechtsgelijkheid, ieder mens is voor de wet gelijk
Lees dat anders nog een goed na .. gelijke omstandigheden=gelijke behandelingquote:Op zondag 16 januari 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rechtsgelijkheid, ieder mens is voor de wet gelijk
Weer met de racismeknoet aan het slaan?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, je bent compleet gestoord. Een 8-jarig kind is voor jou gelijk aan dictators en terroristen. Blanke kinderen ook, of alleen kinderen met een kleurtje?
Je punt is?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Lees dat anders nog een goed na .. gelijke omstandigheden=gelijke behandeling
Eigenlijk moeten die maar mee naar Sri Lanka.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:43 schreef Viajero het volgende:
Je hebt door dat er ook rasechte Nederlanders hier door lijden? Of zijn dat maar verraders, dat ze vriendschap sluiten met zo'n donker illegalenkind?
Volgens de mensenrechten wel.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, je bent compleet gestoord. Een 8-jarig kind is voor jou gelijk aan dictators en terroristen. Blanke kinderen ook, of alleen kinderen met een kleurtje?
Daarover was echt niet iedereen het eens. Er hebben in het vorige topic heel wat mensen gepleit om dat kind zo snel mogelijk uit te zetten en zelfs gesuggereerd dat het humaner zou zijn het kind daar te laten sterven. Er waren zelfs mensen die suggereerden dat het kind of de moeder kanker verzonnen had...quote:Op zondag 16 januari 2011 12:50 schreef Gia het volgende:
Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is dat Abiram niet het land uit hoeft, omdat hij te ziek is om te reizen.
Dus, wordt die uitzetting waarschijnlijk uitgesteld tot nader order.
Er is geen enkele reden om een definitieve verblijfsvergunning te verschaffen.
Het is idd triest om te zien dat mensen het beginsel rechtsgelijkheid niet accepterenquote:
Aha je kent de situatie van mevrouw en weet wat ze hier heeft? bijzonderquote:Op zondag 16 januari 2011 12:23 schreef Gia het volgende:
En zoals ik al eerder zei: Als dit kind is overleden heeft die moeder hier helemaal niks en niemand meer, terwijl er in Sri Lanka nog familie woont.
Toen ze hier kwamen liep het conflict met de Tamiltijgers nog volop en was het bepaald niet veilig. Dus knap dat jij kan beoordelen dat ze hier 7 jaar onterecht hebben verblevenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeven jaar onterecht in Nederland.
Ik heb het over rechtsgelijkheid als basis voor regelgeving en jij maakt me uit voor alles wat je als verachtelijk kan verzinnen.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik sta gewoon versteld van jou botte wreedheid. Maar goed, Befehl ist Befehl, nichtwahr?
Dictators en terroristen worden ook niet uitgezet zonder veroordeeld te zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is idd triest om te zien dat mensen het beginsel rechtsgelijkheid niet accepteren
Het is triest dat volgens de mensenrechten een dictator gelijk staat aan ongeneeslijk ziek 8 jarig jongetje.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is idd triest om te zien dat mensen het beginsel rechtsgelijkheid niet accepteren
Nee hoor, en dat weet jij ook wel, maar hoeveel uitzonderingen gaan we maken?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja uitzonderingen maken het leven voor pietje te ingewikkeld
Jiuj bent degene die keihard een 8 jarig ongeneeslijk ziek kind eruit wilt schoppen met een beroep op regelgeving, terwijl diezelfde regelgeving de zaak in handen van een rechter legt die nog niet eens uitspraak heeft gedaan over het beroep.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het over rechtsgelijkheid als basis voor regelgeving en jij maakt me uit voor alles wat je als verachtelijk kan verzinnen.
Dat jij het niet begrijpt en vanuit je emotie reageerd was mij al duidelijkquote:Op zondag 16 januari 2011 12:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dictators en terroristen worden ook niet uitgezet zonder veroordeeld te zijn.
Ik begrijp echt niet wat je nou wilt.
jij reageert ook met je emotie, alleen ben jij kennelijk zo anti-buitenlander dat je de uitspraak van het beroep liever niet afwacht en een doodziek kind er direct uit wilt schoppen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij het niet begrijpt en vanuit je emotie reageerd was mij al duidelijk
Dat is aan de politiek om te beslissen op een gegeven moment. Een kind van 8 dat hier al 7 jaar woont en binnenkort overlijdt vanwege kanker zie ik vrij snel opkomen als uitzondering. Maar goed wie ben ikquote:Op zondag 16 januari 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, en dat weet jij ook wel, maar hoeveel uitzonderingen gaan we maken?
Nou die emotionele component komt hier bij jou ook zeer nadrukkelijk bovendrijven hoorquote:Op zondag 16 januari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij het niet begrijpt en vanuit je emotie reageerd was mij al duidelijk
Hoeveel uitzonderingen wil je dan gaan maken op het beleid? Alleen voor zieluge 8 jarigen of ook voor 9 jarigen? volwassenen? Alle uitgeprocedeerde asielzoekers? Iedereen die een asielaanvraag doet?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jiuj bent degene die keihard een 8 jarig ongeneeslijk ziek kind eruit wilt schoppen met een beroep op regelgeving, terwijl diezelfde regelgeving de zaak in handen van een rechter legt die nog niet eens uitspraak heeft gedaan over het beroep.
Bespaar me alsjeblieft je law en order bullshit.
En dat heeft de politiek beslotenquote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is aan de politiek om te beslissen op een gegeven moment.
Keine Ausnahmen, Befehl ist Befehl! Sofort deportieren!!quote:Op zondag 16 januari 2011 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel uitzonderingen wil je dan gaan maken op het beleid? Alleen voor zieluge 8 jarigen of ook voor 9 jarigen? volwassenen? Alle uitgeprocedeerde asielzoekers? Iedereen die asiel een asielaanvraag doet?
Leers gaat er inderdaad nog eens naar kijken. Dus besloten is er nog niets volgens mij.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat heeft de politiek besloten
Daar zit je weer met je regeltjes zijn regeltjesmentaliteit. Wanneer je alles in regeltjes wilt gaan gieten en dat dom wilt handhaven dan krijg je dit soort gevallen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel uitzonderingen wil je dan gaan maken op het beleid? Alleen voor zieluge 8 jarigen of ook voor 9 jarigen? volwassenen? Alle uitgeprocedeerde asielzoekers? Iedereen die een asielaanvraag doet?
Dat heet democratie, rechtstaat en rechtsgelijkheid.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zit je weer met je regeltjes zijn regeltjesmentaliteit. Wanneer je alles in regeltjes wilt gaan gieten en dat dom wilt handhaven dan krijg je dit soort gevallen.
Welk gedeelte begrijp je niet ?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 16 januari 2011 13:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Keine Ausnahmen, Befehl ist Befehl! Sofort deportieren!!
Dat is een andere discussie, het gaat hier over dit specifieke geval. Jij wilt dit kind dus voor de laatste paar dagen of weken van zijn leven uitzetten?
nee, dat heet blind dogmatisme. Een eigenschap die vooral gewaardeerd wordt in totalitaire dictaturen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heet democratie, rechtstaat en rechtsgelijkheid.
Jep, dat klopt, dat is het hele beginsel van een rechtstaat.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Welk gedeelte begrijp je niet ?
'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.'
Volgens jou zijn alle zieken dus gelijk en horen gelijk behandelt te worden, maakt niet uit of de een een onschuldig schoolgaand kind is en de ander een veroordeelde terrorist?
Het lastige van uitzonderingen is dat ze per definitie niet in regels te vatten zijn. Maar goed, ik begrijp dat je het simpel en bot wilt houden, zonder oog voor de gevolgen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag
Geef eens antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
nee, dat heet blind dogmatisme. Een eigenschap die vooral gewaardeerd wordt in totalitaire dictaturen.
Dat hoeft ook niet, de wet is glashelder. Hij mag niet worden uitgezet.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leers gaat er inderdaad nog eens naar kijken. Dus besloten is er nog niets volgens mij.
De gevolgen kunnen zijn dat dit een precedent schept waar misbruik van gemaakt kan worden wat weer betaald kan gaan worden door ons.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het lastige van uitzonderingen is dat ze per definitie niet in regels te vatten zijn. Maar goed, ik begrijp dat je het simpel en bot wilt houden, zonder oog voor de gevolgen.
Ah, daar hebben we het punt, je wilt je niet vastleggen maar wel lekker iedere keer lopen gillen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het lastige van uitzonderingen is dat ze per definitie niet in regels te vatten zijn. Maar goed, ik begrijp dat je het simpel en bot wilt houden, zonder oog voor de gevolgen.
Volgens pietverdiet zijn wet moet hij juist worden uitgezet. Niet dat ik de illusie heb dat pietverdriet de Nederlandse wet, die hij zegt blind te volgen, begrijpt.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:10 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, de wet is glashelder. Hij mag niet worden uitgezet.
Nog maar een keer dan: dit kind is niet ziek hier naartoe gekomen, maar is hier ziek geworden. Dus nee, we gaan niet massaal kankerpatiëntjes importeren.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus, ja, alle doodzieken uit de derde wereld mogen naar Nederland komen en dan hier blijven en het gezondheidssysteem belasten.
Lees de edit:quote:Op zondag 16 januari 2011 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het punt, je wilt je niet vastleggen maar wel lekker iedere keer lopen gillen.
Je wilt helemaal geen beleid op dit vlak.
Wie brengen 0,0 in in onze maatschappij?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De gevolgen kunnen zijn dat dit een precedent schept waar misbruik van gemaakt kan worden wat weer betaald kan gaan worden door ons.
Aangezien zij namelijk 0,0 inbrengen in onze maatschappij.
dat zien al zijn vriendjes en vriendinnetjes op die school kennelijk anders, maar goed, Nederlanders die met illegalen omgaan zijn ook 0,0 waard, toch?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De gevolgen kunnen zijn dat dit een precedent schept waar misbruik van gemaakt kan worden wat weer betaald kan gaan worden door ons.
Aangezien zij namelijk 0,0 inbrengen in onze maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |