Voor de statistiekfreaks heeft Piles een overzichtje met stats gemaakt: Piles' statsquote:In memoriam: SebasserOp zondag 15 november 2009 bereikte ons het droevige bericht dat KSC'er van het eerste uur Sebasser op veel te jonge leeftijd is overleden na een slopende ziekte. Tussen 6 maart 2007 en 2 november 2009 dronk hij hier regelmatig een bakkie mee.
Sebasser, rust in vrede.
Hoeft niet zo nodigquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef D. het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je ook een Alfa wilde
das een goede volvo VWquote:
oh, vorig jaar nog dusquote:
ik weet nog waar ze zitten ookquote:
ligt aan de blaarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef Myraela het volgende:
Blaren doorprikken, is dat goed of slecht?
Byequote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben (al) de meeste tijd in TAL. Tot later misschien!!
Dag liefies!![]()
Jaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:00 schreef Trevland het volgende:
Kan iemand even nummer aan passen in op
Tweedehandsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef Stuart het volgende:
Een Golf GTI is gewoon ruim 40,000 euro
http://www.autotrader.nl/(...)r=1&total=442&pos=10
Bis Laterquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben (al) de meeste tijd in TAL. Tot later misschien!!
Dag liefies!![]()
Goffer.quote:
volgens mij moest je ze door en door prikken (dus 2 gaatjes erin) maar nou ga ik google gebruikenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef Myraela het volgende:
*bump*quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:02 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Goffer.
Doe ik eens een complimentje....
Ja, vind ik niet normaal gewoon die prijzenquote:
Als iemand anders de OP doet, doe ik de TT welquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:00 schreef Trevland het volgende:
Kan iemand even nummer aan passen in op
Nee ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, vind ik niet normaal gewoon die prijzen
Op is allang gedaanquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als iemand anders de OP doet, doe ik de TT wel.
Ow, was het dat?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:02 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Goffer.
Doe ik eens een complimentje....
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef Myraela het volgende:
quote:Behandeling van blaren
Alle bovenstaande adviezen ten spijt heb je tijdens het wandelen toch blaren gekregen. Wat nu? Wel of niet doorprikken? Ook hierover zijn de meningen verdeeld.
Als je besluit wél door te prikken: was allereerst je voeten. Neem een schone naald of een blarenprikker en prik in de zijkant van de blaar. Prik daarbij zoveel mogelijk in de looprichting, dan loop je het achtergebleven of navolgende vocht er vanzelf uit. Eventueel kun je de naald vooraf verhitten (in de blauwe vlam, anders krijg je roet). Zorg dat je alleen de bovenhuid doorprikt en niet de onderliggende huid, anders gaat de blaar bloeden.
Druk het vocht met een schone zakdoek of steriel gaasje door het gaatje uit de blaar. Er zijn wandelaars die gelijk het hele vel weghalen. Dit is wel riskant vanwege mogelijke infecties.
Eventueel kun je nog betadine - of jodium, maar dat wordt nog maar weinig verkocht - aanbrengen ter ontsmetting. Sommige EHBO'ers doen er boeghemzalf op. Dat is een brandzalf, maar verzacht ook bij wandelblaren.
Plak de blaar dakpansgewijs af met (liefst brede) leukoplast of sporttape. Geen gewone pleisters gebruiken! Met deze laag zorg je voor een tweede huid en gaat de blaar niet kapot.
In plaats van doorprikken kun je de blaar gewoon met rust laten en afplakken. Bijvoorbeeld met Compeed, ovale pleisters die je over de blaar heen plakt. Eenmaal goed aangebracht kun je er nog dagen of zelfs meer dan een week mee doorlopen, totdat de blaar is verdwenen en er nieuwe huid onder zit.
Let wel: de meningen over Compeed zijn verdeeld. Behalve dat het vrij duur is, blijft het gemakkelijk plakken aan de sokken. Dat laatste is echter te verhelpen met een eenvoudige remedie: breng bovenop de Compeed-pleister nog extra leukoplast of sporttape aan.
Gebruik in geen geval Compeed op opengeprikte blaren. De ellende is niet te overzien als je het er later weer af trekt.
Wie niet tevreden is over Compeed, kan Second Skin of Comfeel eens proberen. Deze zijn veel dunner en blijven minder plakken aan je sokken. Second Skin is met name geschikt bij open blaren. Het principe is hetzelfde: plak 'm bovenop de blaar en laat 'm verder rustig zitten, totdat de blaar genezen is.
Sommige huidartsen schrijven zinkzalf voor. Daardoor droogt de blaar veel sneller in en is het lopen de volgende dag minder pijnlijk.
Als je een blaar voelt aankomen of er al een hebt die nog niet zo groot is, dan kan Moerasspirea soelaas bieden. Kneus een blaadje van dit plantje, smeer het sap op de plek en wacht even tot het is ingetrokken. Niet op open blaren gebruiken. Het sap van de blaadjes zorgt ervoor dat de huid bijna meteen stugger wordt en dus meer kan hebben. Vaak zet de blaar dan niet door of trekt sneller weg. Moerasspirea groeit op drassig braakliggend land en bij moerassige slootkanten. Niet bij veeweilanden; omdat het giftig is voor koeien, wordt het daar vaak weggehaald.
Bij erg slecht zittende wandelschoenen of bij onzorgvuldige behandeling van blaren kunnen bloedblaren ontstaan, die vaak erg pijnlijk kunnen zijn. Een bloedblaar behandel je op dezelfde manier als een gewone blaar. bron
Hmm, maar dat is voor voetblaren. Maar dat is denk ik wel hetzelfde als op de hand. Ik ga ze wel even prikken, want ik kan mijn vinger niet eens strekken zonder dat het gevoelig is.quote:
heb ik verdomme nog een zwak voor je ookquote:
33quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:07 schreef D. het volgende:
Mijn eerste voiture (nee, niet deze, maar een zelfde model)
[ afbeelding ]
Ja, verdommequote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:07 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
heb ik verdomme nog een zwak voor je ook
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:07 schreef D. het volgende:
[ afbeelding ]
jezusmina, wat een lelijk ding!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:07 schreef D. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk laat ik even netjes vragen en er niet van uitgaan dat het maar zo gebeurtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan is de TT extra service, je hoefde er niet eens om te vragen.
mijn eerste was een RODE 75quote:
Ja, dat dusquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
jezusmina, wat een lelijk ding!
zo lelijk dat hij eigenlijk best tof is
quote:
let ik even niet op, ben ik mijn voorleeskoffiebabe kwijtquote:
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:07 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
heb ik verdomme nog een zwak voor je ook
Ik zag er toevallig afgelopen zondag nog eentje rijden. Een witte/geplamuurdequote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Alfa 33 is wel een karakterbak ja. Al ben je wel een tikkeltje gek om erin te gaan rijden. Je ziet ze ook nooit meer. De 75 was helemaal een bazenkar
MPG wou toch wel invallenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:10 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
[..]
let ik even niet op, ben ik mijn voorleeskoffiebabe kwijt
[..]
ik ben gewoon een beetje een slettebakquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:10 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
[..]
let ik even niet op, ben ik mijn voorleeskoffiebabe kwijt
[..]
Bedoel je gebroken wit?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:11 schreef D. het volgende:
[..]
Ik zag er toevallig afgelopen zondag nog eentje rijden. Een witte/geplamuurde
die heeft toch geen tietenquote:
is dat allesquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:11 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
ik ben gewoon een beetje een slettebak
Kunnen we hem wel gevenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:12 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
die heeft toch geen tieten
[..]
is dat alles![]()
dus je leest nog wel voor
ja, tuulluk wel!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:12 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
die heeft toch geen tieten
[..]
is dat alles![]()
dus je leest nog wel voor
mijn eerste auto was een witte lada 2107quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:11 schreef Stuart het volgende:
Mijn eerste autootje was een rode Toyota Corolla
Zoals op deze foto maar die van mij was niet verlaagd
[ afbeelding ]
Op je 18equote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:12 schreef suikertaartje het volgende:
Mijn eerste auto was een Volvo V40
maar wel de allerliefste slettebak van de hele wereldquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:11 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
ik ben gewoon een beetje een slettebak
mijn eerste auto een blauwe alfa guilietta, tweede een witte 75, derde een champagne kleur 33, vierde een zwarte 155, vijfde een zwarte 164 en nu (tot de volgende alfa) daihatsu (en wrs ruil ik die in voor een BMW die we misschien van onze schoonouders krijgen)quote:
Wij hadden vroeger ook een Corolla thuisquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:11 schreef Stuart het volgende:
Mijn eerste autootje was een rode Toyota Corolla
Zoals op deze foto maar die van mij was niet verlaagd
[ afbeelding ]
dat ben jij toch al?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:14 schreef LovelyLady het volgende:
maar wel de allerliefste slettebak van de hele wereld![]()
Oh die zou ik nog wel net kunnen betalen denk ik. Als ik zou willenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:13 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
mijn eerste auto was een witte lada 2107
[ afbeelding ]
WB LLquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
onze ouders hadden een carinaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:15 schreef D. het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger ook een Corolla thuis
[ afbeelding ]
jij ook hoorquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:13 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
mijn eerste auto was een witte lada 2107
[ afbeelding ]
oplaadbaar?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:16 schreef DaMart het volgende:
Mijn eerste auto was een Micra uit '86.
[ afbeelding ]
Geen blauwe overigens, en hij had ook geen stekker aan de voorkant.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:16 schreef LovelyLady het volgende:
oh? Nee hoor ik haal het niet bij jou
Ook geen 'groene' dus?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:16 schreef DaMart het volgende:
Mijn eerste auto was een Micra uit '86.
[ afbeelding ]
Geen blauwe overigens, en hij had ook geen stekker aan de voorkant.
volgens mij is dat type uitgestorvenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die zou ik nog wel net kunnen betalen denk ik. Als ik zou willen
mijn 2de auto was een beige lada 2107quote:
ik wil een vw t1quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:18 schreef suikertaartje het volgende:
Dit was mijn eerste auto![]()
[ afbeelding ]
Coolquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:18 schreef suikertaartje het volgende:
Dit was mijn eerste auto![]()
[ afbeelding ]
Zo eentje met scheve stoel waar je een gratis petje bij krijgt?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:18 schreef Stuart het volgende:
Ik heb nu geen eigen auto meer omdat ik die hier niet nodig heb maar zou een Golf 5 of 6 kopen als ik iets moest kopen
quote:
ik had hem verlaagd, getint glas, alarm erin, een stereo die meer waard was dan 25 lada's met volle tank samen, verstalers erop en breedte stralers eronder EN stippingquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:18 schreef D. het volgende:
[..]
En dan wilde ik 'm verlagen, matzwart spuiten, vlammen op de zijkant...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |