abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91287059
Nu bezig op RTL4, vandaag 1e aflevering.

Ik zit me echt rot te ergeren aan die ouders van die kids!
Zegt zo'n moeder "sja, als hij (haar zoon) zo doorgaat dan..."
GVD joh, JIJ bent zijn moeder, dus JIJ moet zorgen dat hij gezond eet!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91287121
Ik ben weer weg uit dit topic...tijd om de computer uit te zetten. Veel plezier met de verdere discussie. :*
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:58:16 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91287196
Eens met TT.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Riann het volgende:
En ik bak het vlees wel in nogal wat vet je moet er daarna bouillon bij doen nou dan heb je net soep en soep gooi je niet over je gekookte aardappels tenminste ik niet
Waarom gebruik je zoveel vet?
Ik vermoed nu dat jij je vlees kookt in vet i.p.v. bakt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:59:16 #4
42366 Staal
pi_91287291
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef trovey het volgende:
Ik ben weer weg uit dit topic...tijd om de computer uit te zetten. Veel plezier met de verdere discussie. :*
Slaap lekker, Trovey. :*.

Groet, Stali. ;).
Un certain jeune homme
pi_91287294
Zo, die Tim is slank. Hij weegt nog niet eens de helft van dat van Enrico :D.

http://iptv.rtl.nl/nettv/(...)s_Kind_Is_Te_Dik.mp4

[ Bericht 33% gewijzigd door pberends op 13-01-2011 22:05:52 ]
pi_91287567
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Staal het volgende:
Eens met TT.

[..]

Waarom gebruik je zoveel vet?
Ik vermoed nu dat jij je vlees kookt in vet i.p.v. bakt.
Ik bak het eerst daarna haal ik het eruit dan bak ik even wat ui en knoflook aan en dan gooi ik er een litertje bouillon bij. Dat is zo'n lekkere en magere jus voor over de aardappels
pi_91287693
vette kinderen zorg je zelf voor als ouder zijnde..
dus lekker de atention whore uithangen op tv en huilie huilie doen is win.....

pleur die vette kids op een sport, of achter de tv/pc/spelcomputer weg, laat ze lekker buitenspelen.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_91287817
vader Henk: "Het lijkt wel een dikke Amerikaan, he"

Held :D _O_.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:05:49 #9
42366 Staal
pi_91287841
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:02 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik bak het eerst daarna haal ik het eruit dan bak ik even wat ui en knoflook aan en dan gooi ik er een litertje bouillon bij. Dat is zo'n lekkere en magere jus voor over de aardappels
Snap ik. Maar waarom gebruik je zoveel vet of begrijp ik je post niet goed?
Om te kunnen bakken heb je niet veel vet nodig.

quote:
En ik bak het vlees wel in nogal wat vet je moet er daarna bouillon bij doen nou dan heb je net soep en soep gooi je niet over je gekookte aardappels tenminste ik niet
Vandaar dat ik dacht dat jij je vlees kookt in vet. Dat doen veel mensen trouwens.
Un certain jeune homme
pi_91288065
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Snap ik. Maar waarom gebruik je zoveel vet of begrijp ik je post niet goed?
Om te kunnen bakken heb je niet veel vet nodig.

[..]

Vandaar dat ik dacht dat jij je vlees kookt in vet. Dat doen veel mensen trouwens.
Nou ik gebruik wel wat meer als 5 gram vet voor suddervlees ongeveer een half pakje croma en uit suddervlees bak je echt geen vet uit dat is de grootste kwats die er bestaat.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:50 #11
42366 Staal
pi_91288435
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:08 schreef Riann het volgende:

[..]

Nou ik gebruik wel wat meer als 5 gram vet voor suddervlees ongeveer een half pakje croma en uit suddervlees bak je echt geen vet uit dat is de grootste kwats die er bestaat.
Probeer voor de gein eens 25 gram koeienboter i.p.v. 125 gram Croma.
Un certain jeune homme
pi_91288652
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:12 schreef Staal het volgende:

[..]

Probeer voor de gein eens 25 gram koeienboter i.p.v. 125 gram Croma.
Ik blijf lekker mijn croma gebruiken.
pi_91288885
Onvoorstelbaar hoe naief mensen zijn. Net als je denkt dat het niet erger kan, verzinnen ze zon programma.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:20:15 #14
42366 Staal
pi_91288974
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:15 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik blijf lekker mijn croma gebruiken.
Een half pakje Croma is belachelijk veel en niet lekker. Je moet het zelf weten uiteraard. Dan probeer je het niet. :).
Un certain jeune homme
pi_91291520
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Een half pakje Croma is belachelijk veel en niet lekker. Je moet het zelf weten uiteraard. Dan probeer je het niet. :).
ik vind het lekker ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:58:49 #16
42366 Staal
pi_91291649
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:57 schreef Riann het volgende:

[..]

ik vind het lekker ;)
Mij hoor je niet. Maar het is echt niet lekker. Dat maak je jezelf alleen wijs.
Un certain jeune homme
pi_91291932
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:58 schreef Staal het volgende:

[..]

Mij hoor je niet. Maar het is echt niet lekker. Dat maak je jezelf alleen wijs.
Ik wil geen soep over mijn aardappels gooien.
pi_91292377
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:09 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Coke snuiven!!!!!
haha, ik vind haar echt geen leuk mens.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:17:08 #20
42366 Staal
pi_91292811
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:03 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik wil geen soep over mijn aardappels gooien.
Suddervlees. Lekker stoven, wijn of bier en bouillon toevoegen.

Weet dat het allemaal rete offtopic is maar nu ben ik erg benieuwd naar hoe jij sudder of stoofvees klaarmaakt. Begrijp in ieder geval wel dat je mager rundvlees gebruikt. Maar een half pakje Croma, daar begrijp ik gewoon geen donder van en van het soepverhaal al helemaal niets.

Wat is jouw recept?
Un certain jeune homme
pi_91292956
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:10 schreef Riann het volgende:

[..]

haha, ik vind haar echt geen leuk mens.
VREET GROENTEN KLOTEKIND!
pi_91292963
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Suddervlees. Lekker stoven, wijn of bier en bouillon toevoegen.

Weet dat het allemaal rete offtopic is maar nu ben ik erg benieuwd naar hoe jij sudder of stoofvees klaarmaakt. Begrijp in ieder geval wel dat je mager rundvlees gebruikt. Maar een half pakje Croma, daar begrijp ik gewoon geen donder van en van het soepverhaal al helemaal niets.

Wat is jouw recept?
Dan heb je niet goed gelezen hoe ik het klaar maak. Ik doe er een liter bouillon bij. Anders moet je even terug lezen.
pi_91293117
Oh die deur van de supermarkt was echt te erg. Hebben ze godverdomme geen normale voordeur ofzo?
pi_91293257
Ik bak gewoon alles in olijfolie. Is lekker makkelijk. :')

Verder vind ik het sneu voor die kids. Vooral dat jongetje vandaag (Tim geloof ik) was volgens mij nog gemotiveerder dan zijn ouders.
signatuurloos
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2011 @ 23:24:51 #25
43556 miss_dynastie
pi_91293324
Hoe bizar he, dat een vader die het zonder meer toestaat dat een kind drie keer per week patat vreet, boos is dat zijn dochter aangemoedigd wordt om groente te eten :')

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
Verder vind ik het sneu voor die kids. Vooral dat jongetje vandaag (Tim geloof ik) was volgens mij nog gemotiveerder dan zijn ouders.
Dat jongetje kwam op mij over alsof hij van zijn ouders een tekst ingestudeerd had gekregen (ik wil motiveren, blabla). Ik deel de opvatting van die coach in dit geval wel, eigenlijk.
pi_91293352
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:23 schreef Captain_Maximum het volgende:

klopt, die jongen wou ook echt aan de slag. Ik vond het wel knap van hem.
pi_91293378
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe bizar he, dat een vader die het zonder meer toestaat dat een kind drie keer per week patat vreet, boos is dat zijn dochter aangemoedigd wordt om groente te eten :')
Terechte klacht natuurlijk. Patat is lekker.
pi_91293484
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:25 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat meisje was eigenlijk zwaar depressief door haar gewicht, maar ze bleef maar doorkanen. Zij had er het minste zin in _O-.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:27:51 #29
42366 Staal
pi_91293515
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Riann het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gelezen hoe ik het klaar maak. Ik doe er een liter bouillon bij. Anders moet je even terug lezen.
Dat heb ik juist wel.
quote:
En doe er eens een halve liter bouillon bij als je er geen wijn of bier bij wilt doen.
Maak je een litertje bouillon en vul je bij wanneer nodig, zodat het sowieso geen soep kan worden. Gewoon wat minder van alles en let gewoon op wat er in je pan gaande is.

Echt, een half pak Croma en je liter bouillon. Nu ja, je neemt toch niks aan en als jij het maar lekker vindt en daar gaat het natuurlijk wel om. :) .
Un certain jeune homme
pi_91293811
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat heb ik juist wel.

[..]

En doe er eens een halve liter bouillon bij als je er geen wijn of bier bij wilt doen.
Maak je een litertje bouillon en vul je bij wanneer nodig, zodat het sowieso geen soep kan worden. Gewoon wat minder van alles en let gewoon op wat er in je pan gaande is.

Echt, een half pak Croma en je liter bouillon. Nu ja, je neemt toch niks aan en als jij het maar lekker vindt en daar gaat het natuurlijk wel om. :) .
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:02 schreef Riann het volgende:

[..]

En dat is de magerdere jus dan dat ik gewoon een lapje vlees bak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:45:43 #31
42366 Staal
pi_91294551
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:32 schreef Riann het volgende:

[..]

[..]

En dat is de magerdere jus dan dat ik gewoon een lapje vlees bak.
Dus jij bakt in een half pak Croma een paar stukjes vlees, die haal je er uit, bakt nog wat knoflook en uitjes en dan flikker je daar ook een liter bouillon bij?

Waarom gooi je dat vlees in zoveel vet? Toen ik daarover begon ging jij het hebben over suddervlees en nu kom je toch weer terug op die stukjes vlees en eruit halen en een liter bouillon erbij.

Mij maakt het niet uit, je doet maar hoor en als jij het maar lekker vindt maar ik snap niet dat je veel te veel vet in je pan gooit en om het teveel op te lossen er uiteindelijk maar een liter bouillon erbij mikt om dat vet minder te krijgen. En je kookt je vlees wrs. ook nog in dat vet.

Het zal wel, je neemt toch niets van een ander aan. Maar het klinkt niet alsof je weet wat je doet en al helemaal niet alsof je weet waarom je het doet.
Un certain jeune homme
pi_91295836
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:25 schreef Riann het volgende:

[..]

Ja, mijn eerste gedachte was: damn, wat sneu. Die jongen is heel zelfbewust, volwassen voor zijn leeftijd en snapt precies waar het aan ligt. Hij kan het alleen niet in zijn eentje. En dan heb je zo'n gemotiveerd kind, werk je je kind als ouder alleen maar tegen.

Al zette die post van miss_dynastie me wel aan het denken, het zou toch niet idd allemaal ingestudeerd zijn?

Vond het wel tof dat die voedingscoach gewoon riep: het lijkt wel alsof jullie het alleen maar voor de aandacht doen, niet om je kind gezonder te maken. Ze is een beetje raar, maar eigenlijk vind ik dat ze het wel goed doet. Redelijk no-nonsense en ze laat zich ook niet overhalen om maar soft te gaan doen. En realistisch, niet alsof alles waar maar een beetje vet in zit ineens fout is. Itt tot die trut van een Sonja Bakker, die alles met een paar gram suiker of vet de deur uitmietert (oo, en kijk, wat vind ik hier? Volvette kaas? Dat kan niet hoor! Daar zitten heel veel vetjes in :r )
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_91295920
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:45 schreef Staal het volgende:

[..]

Dus jij bakt in een half pak Croma een paar stukjes vlees, die haal je er uit, bakt nog wat knoflook en uitjes en dan flikker je daar ook een liter bouillon bij?

Waarom gooi je dat vlees in zoveel vet? Toen ik daarover begon ging jij het hebben over suddervlees en nu kom je toch weer terug op die stukjes vlees en eruit halen en een liter bouillon erbij.

Mij maakt het niet uit, je doet maar hoor en als jij het maar lekker vindt maar ik snap niet dat je veel te veel vet in je pan gooit en om het teveel op te lossen er uiteindelijk maar een liter bouillon erbij mikt om dat vet minder te krijgen. En je kookt je vlees wrs. ook nog in dat vet.

Het zal wel, je neemt toch niets van een ander aan. Maar het klinkt niet alsof je weet wat je doet en al helemaal niet alsof je weet waarom je het doet.
Ik snap t ook niet helemaal, maar ik krijg het idee dat Riann het heeft over jus maken voor bij het vlees met het braadvet en een liter ( :? ) bouillon, niet over suddervlees. Maar dan vind ik t nog steeds gek, wat moet je met een liter jus?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_91297737
Geef mij het salaris van nicolette van dam (voor haar acteerwerk) en de andere profs in het programma... en dan vallen die kinderen ook af.

Achterlijk programma is het eigenlijk..
dat ze hier maar eens kamervragen over gaan stellen!!
(of niet want dat kost te veel geld )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_91301641
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:12 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ik snap t ook niet helemaal, maar ik krijg het idee dat Riann het heeft over jus maken voor bij het vlees met het braadvet en een liter ( :? ) bouillon, niet over suddervlees. Maar dan vind ik t nog steeds gek, wat moet je met een liter jus?
Het vlees 3 a 4 uur lang op het vuur bij mij staat het helemaal onder.
pi_91301774
een heel discussie over vlees maken :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:02 schreef prupke het volgende:
Geef mij het salaris van nicolette van dam (voor haar acteerwerk) en de andere profs in het programma... en dan vallen die kinderen ook af.

Achterlijk programma is het eigenlijk..
dat ze hier maar eens kamervragen over gaan stellen!!
(of niet want dat kost te veel geld )
waarom beginnen ze op school niet de tussendoortjes af te schaffen.
kinderen alleen maar fruit en groenten mee te laten nemen?
hier mag mijn dochter alleen maar groenten en fruit meenemen en krijgt 2 uur in de week 'les' erover. (zit net in groep 1)

maar ook de ouders moeten de snoep niet geven als lekker makkelijk maar een heerlijke fruitschaal in het zicht zetten. hier hebben ze nu deze week 1 babykoekje(uit duitsland, strenger met voeding) gehad. wij vergeten ze wel eens wat te geven. nouja een smoothie of iets zelfs gemaakt vinden ze veel lekkerder.
als ik mijn oudste zeg een koekje of wortels neemt ze wortels. als ik vraag wat wil je eten is het spruitjes , zo vind ik dat het hoort ondanks dat ze net 4 is.
mama van 3 kids!
pi_91303851
Snoepen is wel oke, zolang het maar met mate gaat, Je kind een grote zak chips geven, terwijl je het ook in bakje kan doen, is gewoon fout. Maar helemaal verbieden lijkt mij op lange termijn alleen maar slecht werken.
signatuurloos
pi_91304434
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:35 schreef Captain_Maximum het volgende:
Snoepen is wel oke, zolang het maar met mate gaat, Je kind een grote zak chips geven, terwijl je het ook in bakje kan doen, is gewoon fout. Maar helemaal verbieden lijkt mij op lange termijn alleen maar slecht werken.
je moet ook niet verbieden hoor maar leren dat ze er verantwoord mee omgaan.

ik koop geen snoep. maar ze krijgen altijd van anderen, dan ga ik niet zelf kopen.
en de maand dec. is ook zo een rot maand. hier er zijn 5 jarigen waaronder hier thuis 2 en dan de feestdagen waar iedereen denkt dat het vreetdagen zijn. en dan moet ik de strenge moeder zijn om ze te leren dat zoveel snoep niet mag. dat is best moeilijk voor een 3 jarig en 2 jarig kind.
mama van 3 kids!
pi_91305187
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:35 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het maakt niets uit wat je eet, zolang je maar niet teveel neemt :D.
pi_91310335
tvp
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91310823
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Het maakt niets uit wat je eet, zolang je maar niet teveel neemt :D.
Ik denk dat dat juist het probleem is met deze kinderen, niet iedereen heeft de rem om maar 1 koekje te nemen en niet het hele pak. Je zult ze het dus moeten leren wat je wel en niet kunt eten en in welke hoeveelheden. ;)
Optimist tot in de kist
pi_91312222
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist het probleem is met deze kinderen, niet iedereen heeft de rem om maar 1 koekje te nemen en niet het hele pak. Je zult ze het dus moeten leren wat je wel en niet kunt eten en in welke hoeveelheden. ;)
En vooral geen 7 "vleesjes" braden als er slechts 5 personen zijn :').
pi_91312625
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:14 schreef pberends het volgende:

[..]

En vooral geen 7 "vleesjes" braden als er slechts 5 personen zijn :').
Om maar een voorbeeld te noemen. ;) Dat vlees hoeft niet dezelfde dag op...morgen is er weer een dag. :P
Optimist tot in de kist
pi_91315133
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Om maar een voorbeeld te noemen. ;) Dat vlees hoeft niet dezelfde dag op...morgen is er weer een dag. :P
je kunt er ook gewoon 2 minder braden als ze met zoveel in verpaking zit doe je die overige 2 in de vriezer voor een andere keer dan kom je ook niet in de verleiding
pi_91315329
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:13 schreef Riann het volgende:

[..]

je kunt er ook gewoon 2 minder braden als ze met zoveel in verpaking zit doe je die overige 2 in de vriezer voor een andere keer dan kom je ook niet in de verleiding
Beste methode. :Y Heb ik ook wel eens dat het vlees aan elkaar vastgevroren zit. Gewoon alles klaarmaken en dan het overtollige meteen eruithalen en bewaren voor een volgende keer, denoods direct de diepvries in.
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2011 @ 14:59:03 #46
43556 miss_dynastie
pi_91317264
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:13 schreef Riann het volgende:

[..]

Maar die mensen hadden een supermarkt :D Die kunnen er toch ook gewoon 5 laten inpakken door de vleesafdeling? :P
pi_91317365
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar die mensen hadden een supermarkt :D Die kunnen er toch ook gewoon 5 laten inpakken door de vleesafdeling? :P
er zijn ook supermarkten waar het vlees al verpakt binnen komt ;)
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2011 @ 15:04:38 #48
43556 miss_dynastie
pi_91317543
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:00 schreef Riann het volgende:

[..]

er zijn ook supermarkten waar het vlees al verpakt binnen komt ;)
Per zéven? Maar dan nog, je pakt er 2 uit en verkoopt die los, er zijn heus mensen die met zijn tweeen zijn en liever 2 dan 7 stuks kopen :)

Sowieso vind ik het hebben van een supermarkt eigenlijk geen excuus om ongegeneerd de winkel leeg te snaaien. Hoe boeken ze die dingen eigenlijk in de boekhouding, vraag ik me dan af? Diefstal, breuk, verloren gegaan?
pi_91318441
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Per zéven? Maar dan nog, je pakt er 2 uit en verkoopt die los, er zijn heus mensen die met zijn tweeen zijn en liever 2 dan 7 stuks kopen :)

Sowieso vind ik het hebben van een supermarkt eigenlijk geen excuus om ongegeneerd de winkel leeg te snaaien. Hoe boeken ze die dingen eigenlijk in de boekhouding, vraag ik me dan af? Diefstal, breuk, verloren gegaan?
Eigen gebruik?
Optimist tot in de kist
pi_91321196
110114_60385_HelpOnsKindIsTeDik_RTL4.png

Dat dikke figuurtje in het logo valt me nu pas op _O-.
pi_91321653
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Inderdaad en daarom kinderen ook niet gelijk zo'n grote zak chips geven, maar in een bakje doen. Is het op, jammer dan. Gewoon wachten tot de volgende keer.
signatuurloos
pi_91321690
Nicoletje O+
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2011 @ 16:33:34 #54
43556 miss_dynastie
pi_91321980
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Eigen gebruik?
Maar dat zou je toch moeten loggen? Deze kinderen kunnen pakken wanneer het uitkomt zonder iets te vragen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2011 @ 17:34:51 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_91325225
ik vond de ouders eigenlijk de grootste kinderen :(
boos worden omdat je kind groenten moet eten, je zou hem toch o|O
pi_91328393
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat zou je toch moeten loggen? Deze kinderen kunnen pakken wanneer het uitkomt zonder iets te vragen.
Zullen ze wel veel onder diefstal zetten. :P Echt, ik heb geen flauw idee hoe mensen met een winkel zoiets boekhoudkundig verantwoorden alhoewel ik wel boekhoudkundig werk heb gedaan. :')
Optimist tot in de kist
pi_91328449
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik vond de ouders eigenlijk de grootste kinderen :(
boos worden omdat je kind groenten moet eten, je zou hem toch o|O
Dat is, denk ik, ook het grootste probleem in dit programma....ouders zonder ruggengraat die bang zijn dat hun kinderen boos worden als ze hun zin niet krijgen. ;(
Optimist tot in de kist
pi_91342165
Dat meisje dat op haar negende voor het eerst een kopje thee dronk...zo zielig!!
Mijn ouders hadden de perfecte eet-opvoeding. Op zaterdagavond kregen we voor de hele week een ontbijtbordje met wat snoep en een fles frisdrank naar keuze. Daar mocht je zo lang of kort mee doen als je wilde. Voor de rest was het gewoon eten, en om te drinken kon je kiezen uit water of thee.
Nooit gezeur voor mijn ouders en voor ons was het heel duidelijk. Hoe moeilijk kan het zijn??
geniet nooit met mate
pi_91343460
eigelijk is dit een beetje te vergelijken met verwaarlozing van je kinderen...als je ze zo dik laat worden.
pi_91354344
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:59 schreef pberends het volgende:
Zo, die Tim is slank. Hij weegt nog niet eens de helft van dat van Enrico :D.

http://iptv.rtl.nl/nettv/(...)s_Kind_Is_Te_Dik.mp4
Hoe kom jij aan de .mp4 versie? Ik probeer die van de eerste aflevering te vinden maar het lukt me niet. Hoe doe je dit?
pi_91355012
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:24 schreef NvM het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan de .mp4 versie? Ik probeer die van de eerste aflevering te vinden maar het lukt me niet. Hoe doe je dit?
Opnemen met GemistDownloader in MP4 formaat?
Optimist tot in de kist
pi_91359165
quote:
Bekijk hier de tweede uitzending van Help, Ons Kind Is Te Dik via RTL XL terug.
Woordgrap-alert :').
pi_91364989
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:18 schreef gimme.shelter het volgende:
Dat meisje dat op haar negende voor het eerst een kopje thee dronk...zo zielig!!
Mijn ouders hadden de perfecte eet-opvoeding. Op zaterdagavond kregen we voor de hele week een ontbijtbordje met wat snoep en een fles frisdrank naar keuze. Daar mocht je zo lang of kort mee doen als je wilde. Voor de rest was het gewoon eten, en om te drinken kon je kiezen uit water of thee.
Nooit gezeur voor mijn ouders en voor ons was het heel duidelijk. Hoe moeilijk kan het zijn??
Mijn moeder vertelt nog altijd het verhaal over een ouderavond van mijn broer. Een andere moeder over het eetpatroon van haar zoontje. 'hij krijgt elke dag een blikje cola, een zakje chips en een mars mee naar school. Hij wil wel meer, maar meer krijgt hij niet mee'.
pi_91365883
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:02 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Mijn moeder vertelt nog altijd het verhaal over een ouderavond van mijn broer. Een andere moeder over het eetpatroon van haar zoontje. 'hij krijgt elke dag een blikje cola, een zakje chips en een mars mee naar school. Hij wil wel meer, maar meer krijgt hij niet mee'.
Dik Trom :X
Optimist tot in de kist
pi_91366103
Pas als je zo'n aflevering ziet besef je hoe fijn het is om een normale opvoeding te hebben gehad in elk geval wat voeding betreft. :{

Bij ons was thuis wel iets van koek en snoep aanwezig voor speciale momenten. Denk ik, weet het eigenlijk niet precies... (kun je nagaan hoe onbelangrijk het was :P). Ik kan me ook niet herrinneren dat er heel krampachtig over werd gedaan, als je ergens iets kreeg mocht je het ook wel opeten, maar je kreeg het niet standaard elke dag. Er werd dagelijks gekookt, aardappelen met vlees en groenten of pasta of een rijstgerecht. Naar school kreeg je brood en fruit mee en op school schoolmelk. Er waren wel kinderen in de klas die liga's oid bij zich hadden, maar ik vond dat maar rare, droge dingen :D Bij uitzondering werd er thuis weleens iets van patat gegeten, eens per maand ofzo? Dat vond ik op zich best lekker, maar ik gaf er verder niet zoveel om. Ik at als basisschoolkind liever witlof of bloemkool met gekookte aardappelen O+ Frisdrank hadden we ook niet standaard in huis, in het weekend of bij een uitje kregen we weleens een glas, maar dat was het dan.

Tegenwoordig worden kinderen al zielig genoemd als ze niet dagelijks snoep krijgen :|W Dat is gewoon fout gedacht, als je kinderen niet aanleert dat het normaal is dan geven ze er niks om..
pi_91366351
Vond het trouwens wel typisch dat die moeder van Tim eerst beweerde dat het beeld van die vuilniszak met snoep een shot van ervoor was en toen wist ze het ineens weer en waren het koekjes voor de crew _O-
pi_91368036
Een keer per week nasi/macaroni/kip kerrie en de rest van de week groente met aardappels. Dat is blijkbaar iets bijzonders als ik naar dit programma kijk.
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2011 @ 15:30:00 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_91368678
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:14 schreef Terreros85 het volgende:
Een keer per week nasi/macaroni/kip kerrie en de rest van de week groente met aardappels. Dat is blijkbaar iets bijzonders als ik naar dit programma kijk.
wat is er mis met pasta of rijst? ik eet dat soms meerdere keren per week. ik zie het als vervanging voor aardappels. je moet alleen gewoon niet drie keer opscheppen.
pi_91368822
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat is er mis met pasta of rijst? ik eet dat soms meerdere keren per week. ik zie het als vervanging voor aardappels. je moet alleen gewoon niet drie keer opscheppen.
Ik bedoel meer dat er elke dag gekookt wordt :P
pi_91369576
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Kan ook gerust, mits je maar net zoveel groenten toevoegt als je bij aardappels ook zou doen. Veel mensen in Nederland doen dat dus niet, die eten dan een flinke berg macaroni met ham/kaas saus ofzo en hooguit één schepje sla erbij.

Pasta is daarnaast wat compacter dan aardappels, dus het levert per schep meer energie. Maar als je voldoende beweegt hoeft dat geen punt te zijn.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:07:43 #71
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91370200
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:51 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Kan ook gerust, mits je maar net zoveel groenten toevoegt als je bij aardappels ook zou doen. Veel mensen in Nederland doen dat dus niet, die eten dan een flinke berg macaroni met ham/kaas saus ofzo en hooguit één schepje sla erbij.

Pasta is daarnaast wat compacter dan aardappels, dus het levert per schep meer energie. Maar als je voldoende beweegt hoeft dat geen punt te zijn.
Volkoren pasta is dan nog beter. Daar zit je echt wel een tijd vol van. En veel groenten inderdaad. Ik kreeg vroeger ook nooit snoep of chips ofzo. Maar dat keerde zich tegen me toen ik zakgeld kreeg en zelf dingen kon kopen. En helemaal toen ik op kamers ging en zelf al mijn eten ging kopen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:18 schreef gimme.shelter het volgende:
Dit spreekt me dan eigenlijk meer aan. Of inderdaad het ene bakje chips op zaterdagavond wat vriendinnetjes kregen.
pi_91370495
opa's en oma's zijn ook funest met snoep en cola.
pi_91373579
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:15 schreef Terreros85 het volgende:
Was bij mijn ouderlijk huis niet...op de vast bezoekzondag bij oma een glaasje frisdrank...en dan ook in een kinderglaasje. Bij andere bezoekjes niet en grote bergen snoep kan ik me ook niet herinneren, 1 snoepje/koekje/chocolaatje en dat was het. :')
Optimist tot in de kist
pi_91413678
Ik heb het net gekeken en ben zo boos op die ouders. Dit is mishandeling van je kinderen. Vooral die moeder die dan de regels niet opvolgt, het gaat om je kind.
pi_91415899
Inderdaad, en dat terwijl het kind in kwestie juist zo gemotiveerd is ;(

Hij zal ook moeilijke momenten krijgen en dan heeft hij haar steun juist zo hard nodig.
pi_91416506
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:15 schreef Terreros85 het volgende:
nee hoor als je opa's en oma's maar in de hand hebt >:)
ik ben een kreng volgens iedereen en moeten het met mijn regels doen.
ze hebben heel goed aangeleerd aan mij te vragen of ze iets mogen. als ze iets willen geven fruit of voor thuis als het etenstijd in zicht komt.
mama van 3 kids!
pi_91438276
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze al dat snoepgoed en koekjes moeten weggooien?

Bij dat ene kind van 12 was er ook nog een zusje die niets te dik is, en dat meiske wordt gestraft omdat de ouders (voornamelijk moeders) geen ruggegraat hebben.

De wil bij de jongen is er alleen nu verdienen de ouders nog een fikse draai om de oren :)

En dan nog iets wat die moeder zei wat zwaar tenenkrommend was , nadat ze hadden gezien hoe zoonlief eruit zou zien op zijn 45e : Nu moet hij het zelf ook inzien!

Dat doet ie al trut!!! Nu jij nog!!
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 22:30:22 #78
43556 miss_dynastie
pi_91438657
quote:
15s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:25 schreef prupke het volgende:
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze al dat snoepgoed en koekjes moeten weggooien?

Bij dat ene kind van 12 was er ook nog een zusje die niets te dik is, en dat meiske wordt gestraft omdat de ouders (voornamelijk moeders) geen ruggegraat hebben.
Maar ook zusje at te veel van slecht voedsel. Dat weggooien vind ik verschrikkelijk (er is vast wel een voedselbank in de buurt), maar ook zusje moet uit een patroon van slecht eten gehaald worden, dus in die zin is: 'niet in huis hebben' best slim.
pi_91439452
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar ook zusje at te veel van slecht voedsel. Dat weggooien vind ik verschrikkelijk (er is vast wel een voedselbank in de buurt), maar ook zusje moet uit een patroon van slecht eten gehaald worden, dus in die zin is: 'niet in huis hebben' best slim.
Ok daar heb je wel gelijk in denk ik (zusje heeft er gewoon veel minder last van)

Maar dan nog : je moet je kind dingen leren en grenzen stellen.
Dat leren ze niet als je alles wegneemt uit huis.

(ik kan hier zo een nieuw topic over openen...)
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 22:43:12 #80
43556 miss_dynastie
pi_91439704
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:40 schreef prupke het volgende:

[..]

Ok daar heb je wel gelijk in denk ik (zusje heeft er gewoon veel minder last van)

Maar dan nog : je moet je kind dingen leren en grenzen stellen.
Dat leren ze niet als je alles wegneemt uit huis.

(ik kan hier zo een nieuw topic over openen...)
Ben ik helemaal met je eens, op langere termijn is het absoluut geen oplossing. Maar op korte termijn is het wel een goede manier om het patroon dat is ontstaan (even snaaien, even snoepen) te doorbreken.
pi_91440075
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, op langere termijn is het absoluut geen oplossing. Maar op korte termijn is het wel een goede manier om het patroon dat is ontstaan (even snaaien, even snoepen) te doorbreken.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar als de kinderen die mee doen aan dit programma... en ze zijn na 3 maanden (hoe lang het ook is ) allemaal netjes zijn afgevallen... en dat de ouders dan weer in verval raken...

Dus weer snoep en snaaivoedsel in huis halen omdat ze er zelf niet vanaf kunnen blijven.

Begrijp je wat ik bedoel?
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 23:01:09 #82
43556 miss_dynastie
pi_91441125
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:47 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik ben voornamelijk benieuwd naar als de kinderen die mee doen aan dit programma... en ze zijn na 3 maanden (hoe lang het ook is ) allemaal netjes zijn afgevallen... en dat de ouders dan weer in verval raken...

Dus weer snoep en snaaivoedsel in huis halen omdat ze er zelf niet vanaf kunnen blijven.

Begrijp je wat ik bedoel?
Ik begrijp je, maar ik hoop toch maar dat die ouders ('ja, ik haal redbull in huis want eerst dronk hij chocomel en dat is helemaal vet' en 'oh, is yoghurtdrank ongezond, ik dacht dat het zuivel was') ook een stukje opvoeding meekrijgen. Zo niet, dan is het bidden voor inzicht bij de kinderen zélf, maar dan wordt het een hele lange weg voor ze, als de thuisomgeving niet optimaal is.

In elk geval lijkt weghalen van de verboden vruchten me voor nu niet zo'n slecht idee, omdat je om een patroon te doorbreken rigoureus te werk moet gaan, je bent gewoon verslaafd aan zoet en vet en dat moet eruit.... maar ik snap heel goed wat jij wil zeggen :Y
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:33:50 #83
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_91629467
Weer begonnen.
pi_91629491
Ik kijk ook mee *O*
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:35:10 #85
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_91629541
Ik kijk ook weer :)
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_91629575
Spycam die kinderen weten vast wel dat er camera's staan of zullen ze echt verstopt zitten :P
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 20:35:51 #87
9859 crew  Karina
Woman
pi_91629578
Ik kijk ook weer mee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_91629617
Flat screen op kamer die had ik op die leeftijd niet :P
pi_91629624
Ik erger me nu al :D
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 20:37:10 #90
9859 crew  Karina
Woman
pi_91629656
Die moeder vond het nog erger dat die tv weg moest, apart. Is ze bang dat haar kind beneden tv wil kijken of zo?
niet zo tof doen
pi_91629692
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:37 schreef Karina het volgende:
Die moeder vond het nog erger dat die tv weg moest, apart. Is ze bang dat haar kind beneden tv wil kijken of zo?
nee ze heeft liever dat dr kind sterft voor dr 30e :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:38:39 #92
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_91629740
Nicolette die denkt dat elk kind dom is en met een muisgeluid tegen het kind aan moet praten :')
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 20:38:45 #93
9859 crew  Karina
Woman
pi_91629753
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:37 schreef Laysa het volgende:

[..]

nee ze heeft liever dat dr kind sterft voor dr 30e :)
:o Die mensen van de snackbar/kroeg had ik nog niet gezien, dat is echt wel lastig voor een kind, al die patatjes en frikandellen voor je neus.
niet zo tof doen
pi_91629768
quote:
17s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:38 schreef napoleonfour het volgende:
Nicolette die denkt dat elk kind dom is en met een muisgeluid tegen het kind aan moet praten :')
Zo praat ze altijd O+
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 20:39:14 #95
9859 crew  Karina
Woman
pi_91629779
Gesnapt!
niet zo tof doen
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:39:36 #96
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_91629789
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:39 schreef WcPot het volgende:

[..]

Zo praat ze altijd O+
Nu was het nog erger :)
pi_91629809
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:38 schreef Karina het volgende:

[..]

:o Die mensen van de snackbar/kroeg had ik nog niet gezien, dat is echt wel lastig voor een kind, al die patatjes en frikandellen voor je neus.
Papa lust er zelf ook wel pap van :Y
pi_91629817
De moeder van dat supermarkt meisje :r
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 20:40:36 #99
9859 crew  Karina
Woman
pi_91629851
En deze moeder snoept ook af en toe uit de winkel gok ik :P
niet zo tof doen
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:41:06 #100
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_91629874
Haal dat ding dan gewoon weg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')