Je bent toch een sneller en makkelijker doelwit denk ik. Natuurlijk zijn er nog duizend andere redenen waar je om gepest kan worden. Maar kinderen zijn heel snel van niveautje 'Frits hahaha bips' zeg maar.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tegelijk maakt het geen drol uit. Als je als kind pispaal bent heeft je naam er weinig mee te maken. Dan ben je dat toch wel. Of juist niet, al heb je de meest achterlijke naam
Het eerste kind met die naam moet nog geboren worden. Zeker een kind van een stel fokkerquote:
en als Frits dan zegt: boem, wat heb je mooie blauwe ogen. Wat zei je nou net?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je bent toch een sneller en makkelijker doelwit denk ik. Natuurlijk zijn er nog duizend andere redenen waar je om gepest kan worden. Maar kinderen zijn heel snel van niveautje 'Frits hahaha bips' zeg maar.
Whehehe, mijn volgende kat maar FIPO noemenquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het eerste kind met die naam moet nog geboren worden. Zeker een kind van een stel fokker
Psies, je hoeft ook geen aanleiding voor handen te geven.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je bent toch een sneller en makkelijker doelwit denk ik. Natuurlijk zijn er nog duizend andere redenen waar je om gepest kan worden. Maar kinderen zijn heel snel van niveautje 'Frits hahaha bips' zeg maar.
Ik denk het ook wel.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee maar zo zijn alle kinderen niet. Gelukkig maarquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en als Frits dan zegt: boem, wat heb je mooie blauwe ogen. Wat zei je nou net?
Wedden dat ie dan niet meer gepest wordt.
Of je volgende kind.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Whehehe, mijn volgende kat maar FIPO noemen
who's there?quote:
Griep denk ikquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Of je volgende kind.
Wat is er nou met Samara? Ik las laatst met een half oog iets. Had geen tijd om verder te lezen.
Nee, ik had die wetenschappelijk onderzoek zijn gang moeten laten gaan zeker.quote:
FIP iddquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef oh-oh het volgende:
Fipo is ook maar een rare naam voor een kat, klinkt als een kattenziekte
To Who, sukkelquote:
Da's een leuk verhaal voor later, als hij onder observatie staat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De bewering dat kinderen hard zijn en dat er veel gepest wordt impliceert tegelijk dat kinderen soms ook zo hard zijn om hard te reageren. En de kans dat een kind dat maar vaak genoeg gepest wordt zou zomaar eens zo kunnen reageren. Of jij dat nouquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee maar zo zijn alle kinderen niet. Gelukkig maarWat een oplossing.
Zo dat is lekker pedagogisch verantwoord, als je ze naam niet mooi vinden mep je ze maar op hun harses :quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat het kind moet uitleggen hoe je het schrijft, lijkt me niet zo'n probleem? De meest simpele namen, zoals de mijne, weten mensen ook zovaak niet hoe ze het moeten schrijven. Maakt me echt niks uit als ik dat uit moet leggen. Ik zie er ook geen jongensnaam in, maar ik zal er nog eens over nadenkenquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Omdat het een engels woord is voor ijs. Niet echt warm/aardig imo. Omdat ik het link aan gagsta. Omdat het kind altijd moet uitleggen hoe je het schrijft. Omdat het kind gegarandeerd regelmatig bij jongetjes ingedeeld gaat worden. En ik kan nog wel wat persoonlijke bezwaren verzinnen.
Ik vind het echt een lelijke naam. Voor zowel een jongen als een meisje.
Nou kom op zeg, laten we dingen niet in het idiote trekken. Dat kinderen snel gepest worden om bv. een naam is geen nieuws volgens mij. En het zou een mooie boel worden als ze dan maar gelijk op de basisschool daar tikken om uit gaan delen. Natuurlijk heb je die er tussen, en het is echt niet slecht soms van je af te bijten... maar als jij werkelijk denkt dat het een oplossing is voor het voorbeeld wat gaf dan vind ik datquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De bewering dat kinderen hard zijn en dat er veel gepest wordt impliceert tegelijk dat kinderen soms ook zo hard zijn om hard te reageren. En de kans dat een kind dat maar vaak genoeg gepest wordt zou zomaar eens zo kunnen reageren. Of jij dat nouvindt of niet
Dat weet dat kind niet als ie het meer dan zat is. En dat ie gelijk onder toezicht komt te staan als ie dat eens doet is knap overdreven.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's een leuk verhaal voor later, als hij onder observatie staat.![]()
Geweld lost het écht niet op.
Ja, dus ga je ieg de dingen die je wel zelf in de hand hebt niet als pestaanleiding aangeven, lijkt me zoquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De bewering dat kinderen hard zijn en dat er veel gepest wordt impliceert tegelijk dat kinderen soms ook zo hard zijn om hard te reageren. En de kans dat een kind dat maar vaak genoeg gepest wordt zou zomaar eens zo kunnen reageren. Of jij dat nouvindt of niet
Het heeft de voorkeur dat dat niet met geweld gaat, inderdaad. Net als niet pesten de voorkeur heeft. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als kind een keer doet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou kom op zeg, laten we dingen niet in het idiote trekken. Dat kinderen snel gepest worden om bv. een naam is geen nieuws volgens mij. En het zou een mooie boel worden als ze dan maar gelijk op de basisschool daar tikken om uit gaan delen. Natuurlijk heb je die er tussen, en het is echt niet slecht soms van je af te bijten... maar als jij werkelijk denkt dat het een oplossing is voor het voorbeeld wat gaf dan vind ik datja
Of nee, eigenlijk![]()
dan
Ik werd in de brugklas uitgescholden voor "koe", en geschopt en geslagen door 3 jongens...quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef senesta het volgende:
Och, ik werd vroeger op de basisschool gepest door ene Carl omdat ik rood haar heb (Hij zei altijd Annieenzo) Die heb ik wel eens met zijn hoofd in een vuilnisbak terecht doen komen
![]()
En ja toen was het over
En dat moet je spellen?quote:
Je hebt niet alles wat aanleiding kan zijn in de hand. En alles en werkelijk alles kan aanleiding zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, dus ga je ieg de dingen die je wel zelf in de hand hebt niet als pestaanleiding aangeven, lijkt me zo
Ja dat snap ik, maar dat vind ik heeeeeel wat anders dan dat er een opmerking over een naam komt en je DIRECT er op mept. Dan zou menig school volgens mij meer een battlefield zijn dan dat er les werd gegevenquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het heeft de voorkeur dat dat niet met geweld gaat, inderdaad. Net als niet pesten de voorkeur heeft. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als kind een keer doet.
Kijk... ik WAS pispaal, en na 5 jaar heb ik een keer goed gemept. En het was ook wel gelijk klaar.
Ik schrijf altijd Miesjelluhquote:
Natuurlijk staat hij niet meteen onder toezicht. En natuurlijk staat gepest worden niet garant voor een leven van het goede pad af. Geldt ook terugslaan als je gepest wordt. Maar als je merkt dat slaan beloond wordt (doordat je niet meer gepest wordt) is het verleidelijk dat middel nog eens te gaan toepassen. Op andere mensen. En wellicht om andere redenen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:42 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat weet dat kind niet als ie het meer dan zat is. En dat ie gelijk onder toezicht komt te staan als ie dat eens doet is knap overdreven.
Of Michel en dan met een vrouwenteken erachter.quote:
Ja maar als je met een normale naam gepest wordt dan vonden ze wss wel iets anders om af te zeiken als het die naam niet was.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je hebt niet alles wat aanleiding kan zijn in de hand. En alles en werkelijk alles kan aanleiding zijn.
Tsja, je noemt je kind geen pispaal, dat snap ik wel. Maar echt de meest normale namen kunnen het doen of juist niet.
Er was een soort van relletje met PGRFerrari over een Michellequote:
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar als je met een normale naam gepest wordt dan vonden ze wss wel iets anders om af te zeiken als het die naam niet was.
Als je Spijker genoemd wordt door je ouders en mensen vinden het daarom leuk om je elke keer bij het langslopen een hengst op je kop te geven dat is toch gewoon ook wel een bietje vragen om ellende
Heeft Ll een relaaaatie met PGR?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Er was een soort van relletje met PGRFerrari over een Michelle
En Ll heeft daardoor een "gespannen relatie" met PGR
maar wat als iedereen je zwabber noemt?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar als je met een normale naam gepest wordt dan vonden ze wss wel iets anders om af te zeiken als het die naam niet was.
Als je Spijker genoemd wordt door je ouders en mensen vinden het daarom leuk om je elke keer bij het langslopen een hengst op je kop te geven dat is toch gewoon ook wel een bietje vragen om ellende
Zul je net zien dat dat dan een uiterst stoer kind is met wie iedereen vriendjes wil zijnquote:
Ja nee serieus, mijn vader zou dat doen dus he, als een van ons een kind zo zou noemen, elke keer op die kop tikken en dan zeggen sorry spijker, ik kon het niet latenquote:
Ow haha vandaar. Gelukkig zijn er meer Michelle'squote:Op donderdag 13 januari 2011 21:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Er was een soort van relletje met PGRFerrari over een Michelle
En Ll heeft daardoor een "gespannen relatie" met PGR
bopbopbopbopbopbopbopbopbopbopbopbopquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zul je net zien dat dat dan een uiterst stoer kind is met wie iedereen vriendjes wil zijn
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Of Stofferquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
maar wat als iedereen je zwabber noemt?![]()
En Ynske de knuffels hakenquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:50 schreef oh-oh het volgende:
Ll ik wil een kind met je![]()
En JIJ mag de naam bedenken
Nou, leuk voor dat kind.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja nee serieus, mijn vader zou dat doen dus he, als een van ons een kind zo zou noemen, elke keer op die kop tikken en dan zeggen sorry spijker, ik kon het niet laten![]()
Zo noemen we het kind van mn nichtje ook pertinent Stom ipv Storm
Zou jij het niet doen dan?quote:
Voldoet Zwabber zijn zaad niet meer?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:50 schreef oh-oh het volgende:
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
maar wat als iedereen je zwabber noemt?![]()
Dat is wel degelijk een naamquote:
irl noemt niemand me stofferquote:
Jongen die ik kende heet Stoffer - Klaasquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk een naam
Neefje van mijn oma heette zo. Ik geloofde het eerst ook niet tot ik op het kerkhof zijn graf zag.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:53 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand nog dubbeltje op zijn kant naast de foute namen versie?![]()
Bij mijnman in de familie komt de naam Kommer bij de ouderen nog veel voor.quote:
Ava als tweede naam. Of misschien wel als eerste, ff bedenken waar het allemaal op rijmtquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou het denken en mezelf dan een schop onder mijn kont geven voor mijn onzalige gedachten,maar wel in bed nog liggen hikken van de lach. Bad!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zou jij het niet doen dan?
Eg wel![]()
Ik zou zo een opblaashamer kopen hoor.
En die ouders zouden niet bij me moeten komen jankzakken
Cavaquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ava als tweede naam. Of misschien wel als eerste, ff bedenken waar het allemaal op rijmt
En Sacha, Robin, Daan, Boquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ken Anne als meisjes en jongens naam. De Belgen konden dat niet helemaal bevatten.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
![]()
Hele domme vrouw, hele naïeve man en hele oude herhaling.
Wait for it......quote:
Wij zien heel dat kind nooit hoor, maar als we het er over hebben dan noemen we m Stomquote:
ik bedenk weleens dat ik jou tegenkom, wat niet helemaal ondenkbaar ik, en dat ik dat dan inderdaad roepquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:52 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
irl noemt niemand me stoffer![]()
het gebeurt wel eens, dat ik bijvoorbeeld over rotterdam centraal loop en dan ineens keihard "HE ZWABBER" of "ZWABBIEEEEE" hoor
En toch kan het heel effectief zijn.. Ik ben op de basisschool altijd gepest, niet vanwege een bijzondere naam, maar omdat ik graag in een hoekje zat te dromen, niet erg hip. Jarenlang gepest, nooit een leerkracht die er iets van zei en ouders die riepen geef die tuthola (de aanstichter) toch eens een dreun.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Natuurlijk staat hij niet meteen onder toezicht. En natuurlijk staat gepest worden niet garant voor een leven van het goede pad af. Geldt ook terugslaan als je gepest wordt. Maar als je merkt dat slaan beloond wordt (doordat je niet meer gepest wordt) is het verleidelijk dat middel nog eens te gaan toepassen. Op andere mensen. En wellicht om andere redenen.
Ik vind het dan ook (zacht gezegd) niet het meest slimme advies om aan een kind te geven.
Probeer dan de groep waarin hij zich beweegt zich bewust te maken van hun gedrag en het gevolg ervan.
En - om bij het begin terug te komen- geef een kind een naam die een beetje bij de standaard past.
En ik weet dat er mensen zijn die daarop kotsen en iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf vindt, maar je kunt je op veel meer manieren onderscheiden dan alleen met je naam. Die verdien je niet eens, die krijg je gewoon. En je moet het er maar mee doen.
Ik een man die Bo heetquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kende een meisje dat Beau heet.
WTF
Bo?!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Maar Daan en Bo vind ik wel echt jongensnamen
Ik ookquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kende een meisje dat Beau heet.
WTF
Ik ken alletwee, dus ik vind het voor alletwee kloppenquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Namen voor beide geslachten maakt me niet zo veel uit, maar ik vind t wel raar als je de "meisjesvariant" (Sasha en Sascha) voor een jongen gaat gebruiken (Sacha)quote:
Bo is heul geen jongensnaam!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan is het een afkorting maar heet ze wel Daniellequote:
Hèhè, ik vond dat dus ook de grootste shockerquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef oh-oh het volgende:
Jezus fuck, als je Jarig heet dan ben je ook nog niet jarig zeg
Floor van Florisquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef oh-oh het volgende:
Bo is voor een meisje, Beau voor een jongen.
Ik ken een Daan en Floor.
En Daan is het meisje, Floor is de jongen
Ik ken gewoon een Daan-meisje, geen afkortingquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
Namen voor beide geslachten maakt me niet zo veel uit, maar ik vind t wel raar als je de "meisjesvariant" (Sasha en Sascha) voor een jongen gaat gebruiken (Sacha)
Bo vind ik juist weer meer een meisjesnaam
Daan, als daan een jongen, maar daan als afkorting van daniëlla weer niet
Robin kan voor mijn gevoel beide
maar bv Gé vind ik echt een jongensnaam, hoewel, eigenlijk vind ik t geen naam
dat, maar daar denk ik bij een jongen meteen aan nicky verstappenquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef LekkerApart het volgende:
Nicky wordt ook gebruikt voor jongens en meisjes
Toen ik klein was noemden mensen mij weleens Daan of Daantje.Dan werd ik boos en zei: ik ben toch geen jongen of een boer. Ik heet Daniellequote:Op donderdag 13 januari 2011 21:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
Namen voor beide geslachten maakt me niet zo veel uit, maar ik vind t wel raar als je de "meisjesvariant" (Sasha en Sascha) voor een jongen gaat gebruiken (Sacha)
Bo vind ik juist weer meer een meisjesnaam
Daan, als daan een jongen, maar daan als afkorting van daniëlla weer niet
Robin kan voor mijn gevoel beide
maar bv Gé vind ik echt een jongensnaam, hoewel, eigenlijk vind ik t geen naam
Ik kende een jongen die Anders heettequote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef oh-oh het volgende:
Jezus fuck, als je Jarig heet dan ben je ook nog niet jarig zeg
afkorting van Philipquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:01 schreef oh-oh het volgende:
Pip is een jongensnaam volgens Dickens
Puck kan ook voor alletweequote:Op donderdag 13 januari 2011 22:01 schreef oh-oh het volgende:
Pip is een jongensnaam volgens Dickens
Wat? iets met behang?quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef vamperotica het volgende:
Nok... ik heb iets gruwelijk fouts gedaan!
Das een afkorting van Philippa bijdehandjequote:
Ik ken een jongen die Shirley heetquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:02 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja ik ken ook een jongens Ashley, maar die doet zn naam eer aan en tis een meganicht
Dat vind ik echt van die dyslectische kansloze kutnamen jaquote:
Niet altijd, net zoals Pip niet altijd een afkorting is voor Philip.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Das een afkorting van Philippa bijdehandje
Hoe raad je het?quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat vind ik echt van die dyslectische kansloze kutnamen ja
Christanquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:29 schreef tombolafan het volgende:
En ik hou van scandinavische namen voor jongens
wat is jouw tweede naam?quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Christan
Dat geeft hier trouwens wel veel verwarring, ze kennen eigenlijk alleen Christian. Dus dat moeten we altijd weer laten veranderen
Mijn eigen naam is helemaal een drama hier. Die kennen ze alleen als jongensnaam dus ze noemen me altijd Herr. En mijn tweede naam helpt ook niet, want die kennen ze helemáál niet
Deel het met ons!quote:
Dat was mijn keuze geweest als we nog een zoon hadden gekregen, vind ik zo'n mooie naam!quote:
Neuj, da's meisje.quote:
W innifredquote:
Christan vind ik te langquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Christan
Dat geeft hier trouwens wel veel verwarring, ze kennen eigenlijk alleen Christian. Dus dat moeten we altijd weer laten veranderen
Mijn eigen naam is helemaal een drama hier. Die kennen ze alleen als jongensnaam dus ze noemen me altijd Herr. En mijn tweede naam helpt ook niet, want die kennen ze helemáál niet
Dies uit de categorie lomp, net als Femke en Babs.quote:
vroegerquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat was mijn keuze geweest als we nog een zoon hadden gekregen, vind ik zo'n mooie naam!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |