abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:43:16 #26
13973 ranja
image means nothing
pi_91278516
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:28 schreef iBenny het volgende:
Bij het zien van die filmpjes vraag ik me af... is dit wel iets voor Nederland? Zijn we er klaar voor, zijn er genoeg van zulke groepen en vooral is er behoefte naar?
Nou ja, bij IDO/XFA zit elk jaar wel een of meer van die beatboxende jochies. Als die zich bij een groep aansluiten kan het vast wel een seizoen mee. Maar inderdaad, wie zit hier op te wachten, of is het omdat het een hype in Amerika is dat het dan wel goed moet zijn?

Ik krijg inderdaad een hoog Korenslag-gevoel, verwacht dan ook in Nederland een hoop religroepjes.
Misschien een paar die we nog kennen van andere shows zoals X6 met een paar mannen er bij?
  ESF Reporter donderdag 13 januari 2011 @ 19:46:11 #27
87554 Cee
Welluk?
pi_91278652
Ik ga dit natuurlijk kijken, want de Amerikaanse versie was echt fenomenaal. Ik vrees echter het ergste voor de SBS versie.
pi_91287954
Nederland heeft helemaal geen zangcultuur zoals in de USA. Daar heeft elk gehucht zijn barbershop groepje en kerkkoortje.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_91298211
Ik denk dat jullie je toch een beetje vergissen in het niveau van ons kleine kikkerlandje. Natuurlijk kan het niveau nooit zo hoog zijn als in Amerika, want de beste 10 van zo'n groot land moet wel beter zijn dan de beste 10 van zo'n klein landje als wij.

Maar ik weet van een aantal groepen dat ze auditie hebben gedaan, en dat klinkt veelbelovend. Van een aantal mensen die mee hebben gedaan heb ik ook gehoord dat de sfeer tijdens de auditie super was en dat het niveau van het programma in Amerika zo veel mogelijk wordt geėvenaard. Het licht en geluid wordt bijvoorbeeld door dezelfde mensen als het programma in Amerika gedaan (dus het wordt sowieso beter dan korenslag ;) ) en de jury die de audities afneemt (is waarschijnlijk een andere jury dan de mensen die je uiteindelijk op tv zult zien) hebben heel veel ervaring in het vak.

zoek op youtube bijvoorbeeld eens naar:
- Shiva Knows
- Vocalicious
- Rock4 (met name Uninvited vind ik zelf waanzinnig)
- The Essence
- D-Base (komt uit Belgiė)
- Prove-It
- iNtrmzzo

En er zijn hiernaast nog wat groepen speciaal voor het programma samengesteld. Bijvoorbeeld een paar beatboxers met wat zangers/zangeressen samen, en een aantal enthousiaste mensen, uit koren die niet mee konden doen doordat meer dan de helft er geen tijd voor heeft ivm drukke banen enzo, die op deze manier bij elkaar zijn gekomen (ik ook ;) )

dit zijn dan alleen nog maar de groepen waarvan ik heb gehoord dat ze auditie hebben gedaan. En er komt nog een auditieronde aan. De beste koren van nederland doen in ieder geval mee :D

ik denk dat het programma een hoop mensen nog zal gaan verbazen
  ESF Reporter vrijdag 14 januari 2011 @ 07:36:17 #30
87554 Cee
Welluk?
pi_91301710
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:19 schreef Tezziejj het volgende:
ik denk dat het programma een hoop mensen nog zal gaan verbazen
Ik geef je het voordeel van de twijfel en hoop dat je gelijk hebt! :) Neem aan dat van bovengenoemde groepen youtube filmpjes te zien zijn? Nu ben ik natuurlijk benieuwd geworden!
pi_91319500
Ik weet niet of deze filmpjes de beste nummers van de betreffende groepen zijn, maar deze vind ik in ieder geval al erg veelbelovend!

Shiva Knows

Vocalicious

Rock4 (moet je zeker ff luisteren tot het einde)

The Essence

D-Base (vooral erg grappig ;) )

Prove-It (zij zongen dit ook in korenslag maar dan doen ze zo'n stomme band erachter en acapella klinkt het echt veel beter :))

iNtrmzzo

vooral het programma gaan kijken zou ik zeggen :Y
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:07:19 #32
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_91320632
Hopelijk maakt SBS er een beetje een leuk programma van dan... :{
With the stars as her umbrella
pi_91330347
Die groepen zijn toch wel veelbelovend ja ^O^
Mis wel een goede leadzanger zoals in de VS, maar de pool is natuurlijk veel groter daar. Wat me ook op valt is dat het toch vooral 30+ers zijn. Waar zijn al die Glee-groepjes in NL? Jammer dat dit een SBS programma is en geen groots aangepakte RTL4 or NL1-2-3 show... misschien dat het op de middelbare school ook populair wordt.
pi_91337875
de reden dat wij hier geen glee-groepjes hebben is omdat alle jonge mensen bij de naam "koor" een kerkkoor voor zich zien. Er is bijna niemand die zich bedenkt dat dit ook bestaat.

Dit kun je eigenlijk ook al zien aan de reacties die hier eerder gegeven werden. Bijna niemand weet dat dit in Nederland ook bestaat, maar het is er echt wel.

Korenslag heeft geprobeerd dit te doorbreken, maar wat doen ze? Ze zenden het uit op de EO en zetten Henny Huisman en later Marc Dik als presentator neer. Ja, dat haalt het kerkkoorgehalte echt naar beneden! Ik ben daarom juist blij dat het niet op ned 1,2 of 3 komt, maar op een commerciele zender. RTL4 was beter geweest maar SBS is wat mij betreft ook goed.. Jammer dat er ook net een nieuwe Xfactor begint in dezelfde periode.

Misschien dat als dit programma populair wordt dat het nu eindelijk populair wordt onder de jongeren. Ik ben zelf 22 en zing sinds mijn 16e in een koor (altijd popmuziek, nooit een kerkkoor), maar ik ben altijd de jongste geweest. Nu zit ik in een relatief jong koor, maar de gemiddelde leeftijd is zeker 30. Misschien dat er na dit programma wat meer jongeren op af komen (hoewel het nu ook al hartstikke leuk is hoor ;)).
pi_91353050
Het is natuurlijk nog maar de vraag of de hippe jeugd van nu warm wordt als er een stel 30+ers -meestal Christelijk en beetje tuttig- met een klunzig houterig choreografietje komen. Effe bot gezegd dan. Dan kunnen ze nog zo goed zingen, maar het ziet er gewoon knullig uit. Ik let daar niet zo op. Voor mij telt zuiverheid en samenzang. Maar het zal toch echt flitsend moeten worden.

Dat filmpje van Vocalicious is tenenkrommend qua uitstraling ondanks dat het prima klinkt...
pi_92579324
We beginnen 12 maart :s)
pi_92579679
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:57 schreef iBenny het volgende:
*G*
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:31:48 #38
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_92579967
SBS maakt Nederland talentenjachten moe
pi_92580013
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Woelli het volgende:
Ik vind het niet erg :D

..maar kan wel begrijpen dat als de ene naar de andere talentenjacht op tv verschijnt dat mensen er genoeg van zullen krijgen. :P
pi_92580309
En komt het weer tegelijk met een talentenjacht op RTL? :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_92580459
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:49 schreef Pisces29 het volgende:
En komt het weer tegelijk met een talentenjacht op RTL? :D
X Factor op vrijdag, The Sing-Off op zaterdag :P
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 09:59:18 #42
9859 crew  Karina
Woman
pi_92580513
Ik ben gek op talentenjachten, dus deze ga ik ook weer kijken w/ Lijkt me een leuk concept trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:00:19 #43
109180 Woelli
pi_92589482
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg :D

..maar kan wel begrijpen dat als de ene naar de andere talentenjacht op tv verschijnt dat mensen er genoeg van zullen krijgen. :P
Dat er zoveel talentenjachten zijn vind ik niet erg, ik vind het juist leuk.
Maar ik denk dat veel mensen talentenjacht moe worden door hoe SBS het naar voren brengt.

RTL gaat er altijd lekker snel (soms te snel) door heen. SBS blijft te lang hangen in elke ronde, waardoor ik denk dat veel mensen niet meer na de versies van RTL kijken.
pi_92600206
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:57 schreef iBenny het volgende:
*O*
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:34:26 #45
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_92602067
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:34 schreef iBenny het volgende:

[..]

Yep :Y *O*
With the stars as her umbrella
pi_92611071
quote:
Eens. Ze hebben Popstars ook al gewoon letterlijk stuk gemaakt door het zo lang te rekken dit jaar
pi_92611568
quote:
Wat denk je van RTL, die X-factor letterlijk achter VOH plakt _O- :%
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_92646694
Het is SBS, dus we kunnen in ieder geval slecht geluid, verknipte optredens, slecht camerawerk en quasi-hippe supersnelle beeldmontage verwachten :Y
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:34:36 #49
109180 Woelli
pi_92651001
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat denk je van RTL, die X-factor letterlijk achter VOH plakt _O- :%
Ja, maar zoals ik al eerder zei. RTL gaat snel door het programma heen.
SBS blijft te lang in elke ronde zitten.

Ik vind talentenjachten heel leuk, maar niet hoe SBS het uitzend.
Ik ben van mening dat veel mensen zo denken (aangezien SBS behoorlijk de plank mis sloeg met het afgelopen seizoen Popstars). Ik denk dat zij het ook een beetje hebben verknald voor de shows van RTL.

Daarnaast denk ik dat TVOH straks ook maar 1,4 miljoen kijkers per aflevering weet de bemachtigen ipv 2 miljoen.
pi_93253027
Nog 2 en een halve week *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')