abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91251379
quote:
Kerstmis en Pasen ontbreken op EU-kalender

BRUSSEL - Kerstmis, Pasen en alle andere christelijke feestdagen ontbreken op een kalender van de Europese Commissie. De belangrijkste dagen van andere grote godsdiensten worden wel vermeld. Een woordvoerder van de commissie spreekt over een tamelijk grove fout.

De 3,2 miljoen kalenders werden in zo'n 21.000 scholen aan 12- tot 16-jarigen uitgedeeld.

Op de kalender staan teksten over het beleid van de Europese Unie. De kalenders kostten 5 miljoen euro belastinggeld. (ANP/AK)
Tja, waar te beginnen?

* Uitdelen van kalenders is geen taak van de Europese Unie.
* Een grove fout? Wat denkt de woordvoerder van beleid dat goed past in de cultuurrelativistische houding die bij veel voorstanders van een groot Europa te zien is? Voor cultuurrelativisten moet het een gruwel zijn om te zien dat er nog steeds zo veel aandacht is voor Christelijke feestdagen.
* Typisch dat ze het weer op jonge mensen gemunt hebben, die nog niet hebben geleerd om zelf na te denken. Op die manier krijg je de mensen wel geindoctrineerd. Ein grosses Europa!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_91251674
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tja, waar te beginnen?

Voorlichten over de EU daarentegen weer wel
quote:
* Een grove fout? Wat denkt de woordvoerder van beleid dat goed past in de cultuurrelativistische houding die bij veel voorstanders van een groot Europa te zien is? Voor cultuurrelativisten moet het een gruwel zijn om te zien dat er nog steeds zo veel aandacht is voor Christelijke feestdagen.
Wat een onzin, dit is gewoon een enorm domme fout geweest. Hier een complot achter zoeken is wel heel sneu :').

quote:
* Typisch dat ze het weer op jonge mensen gemunt hebben, die nog niet hebben geleerd om zelf na te denken. Op die manier krijg je de mensen wel geindoctrineerd. Ein grosses Europa!
:').

Wat een ontiegelijk sneu en kansloos topic dit Lyrebird valt me erg van je tegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91251687
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:36 schreef Lyrebird het volgende:
We hebben er weer een!

Jankbal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:52:48 #4
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91251724
Dan laten ze toch de kindertjes zelf 25 december en april intekenen. Ik zie het probleem niet, jemig een paar datums vergeten. ;(

quote:
Voorlichting over waar de EU mee bezig is natuurlijk wel.

quote:
Jij denkt seieus dat dit bewust gedaan is, anders slaat dit argument namelijk helemaal nergens op. Dat alle cultuurrelativisten atheïsten zouden zijn is natuurlijk grote onzin, waarom zouden cultuurrelativisten problemen hebben met christelijke feestdagen?

quote:
Doe normaal. Iedere instantie maakt een beetje reclame voor zichzelf en laat aan de bevolking zien waar zij mee bezig is.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91251739
Moslims nemen de EU over. Red jezelf!
pi_91251766
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
En ze hebben ook de klimaathoax bedacht :( :'( :(
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91251788
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

En ze hebben ook de klimaathoax bedacht :( :'( :(
Die gesluierde, rokdragende ratten. :(
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:00:42 #8
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91251873
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
Niet de moslims zijn gevaarlijk, maar de Islam is gevaarlijk. |:( Geert heeft niets tegen moslims, alleen tegen de islam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91251957
5 Miljoen voor een stel kutkalenders, verspilde moeite, ik moet het eerste kind nog tegenkomen dat daadwerkelijk zo'n domme kalender bij gaat houden met feestdagen van elke religie (behoudens hun eigen dan, want die zit er niet tussen).

Stop dat geld in meer asfalt ofzo. :{w
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91251964
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben er weer een!

[ afbeelding ]

Jankbal.
Je moet wel erg naief zijn om te denken dat het om een foutje gaat, als feestdagen van andere religies wel staan aangegeven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_91252014
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je moet wel erg naief zijn om te denken dat het om een foutje gaat, als feestdagen van andere religies wel staan aangegeven.
Wat hebben de boze mannen bij de EU precies te bereiken met dat foutje? Ze willen dat wij kerstmis afzweren en het suikerfeest omarmen? De Unie is begonnen het continent te islamiseren? Heb jij goddomme een kalender nodig om kerst te kunnen vieren?
pi_91252068
gelukkig, die gekke christenen ook.
pi_91252077
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb jij goddomme een kalender nodig om kerst te kunnen vieren?
Zie, geldverspilling.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91252590
Eerder andersom, de EU wil dat iedereen op rechtspopulistische partijen gaat stemmen zodat ze nog meer macht kunnen uitoefenen over de burger.
Dit soort dingen zijn om de mensen bang te maken.

/als we toch tinfoil gaan doen
pi_91252654
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:32 schreef IHVK het volgende:
Eerder andersom, de EU wil dat iedereen op rechtspopulistische partijen gaat stemmen zodat ze nog meer macht kunnen uitoefenen over de burger.
Dit soort dingen zijn om de mensen bang te maken.

/als we toch tinfoil gaan doen
Onafhankelijk van wie er in het EP zit, doet de EC toch wat ze zelf wil. Daar hebben zelfs referenda in verschillende landen niets aan veranderd.
pi_91252693
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onafhankelijk van wie er in het EP zit, doet de EC toch wat ze zelf wil. Daar hebben zelfs referenda in verschillende landen niets aan veranderd.
En wie zitten er in de EC?

Sarkozy , Berlusconi , en Merkel hun vriendjes.

Juist.
pi_91252713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat hebben de boze mannen bij de EU precies te bereiken met dat foutje? Ze willen dat wij kerstmis afzweren en het suikerfeest omarmen? De Unie is begonnen het continent te islamiseren? Heb jij goddomme een kalender nodig om kerst te kunnen vieren?
Moet er een doel zijn? Het gaat hier wel om de EU, een instelling die nou niet direct bekend staat om het behalen van haar doelen. Feit is dat er Christelijke feestdagen ontbreken op een kalender. Het lijkt me best interessant om te weten hoe dat komt. Dat dit een 'foutje' is, gaat er bij mij niet in.
pi_91252720
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

En wie zitten er in de EC?

Sarkozy , Berlusconi , en Merkel hun vriendjes.

Juist.
Dat is nieuw voor mij.
pi_91252768
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor mij.
De regeringsleiders sturen toch hun vertegenwoordiging naar de Europese Commissie?
pi_91252963
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

De regeringsleiders sturen toch hun vertegenwoordiging naar de Europese Commissie?
Klopt, maar ze zitten er zelf niet.
pi_91253002
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zitten er zelf niet.
Ja de zin is wat vreemd geformuleerd maar als je het goed leest is dat wat ik schreef.
pi_91253023
Ah ... hun vriendjes - had ik overheen gelezen.
pi_91253069
Sjesus, zo'n janktopic had ik niet van de t/s verwacht.

Jammer.
pi_91253317
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:50 schreef Poepoog het volgende:
Sjesus, zo'n janktopic had ik niet van de t/s verwacht.

Jammer.
Je vindt het een janktopic? Beetje in de stijl van Koosvogels en du_ke, maar je vindt het wel best dat de EU kalenders weggeeft aan jongeren?
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:02:36 #25
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91253375
Hopelijk wel een vermelding van alle dagen van de Ramadan + precieze tijden
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91253439
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Moet er een doel zijn? Het gaat hier wel om de EU, een instelling die nou niet direct bekend staat om het behalen van haar doelen. Feit is dat er Christelijke feestdagen ontbreken op een kalender. Het lijkt me best interessant om te weten hoe dat komt. Dat dit een 'foutje' is, gaat er bij mij niet in.
Wat is de reden volgens jou? Dit is onderdeel van de zelfislamisering van Europa? Of misschien willen de makers dat wij ons bekeren tot het jodendom. Die feestdagen staan namelijk wel op de kalender.
pi_91254277
Waarom moet de EU in vredesnaam 5 miljoen aan kalenders voor scholen spenderen? Alsof die kinderen zich überhaupt interesseren voor "het beleid van de Europese Unie"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:37:21 #28
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91254509
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom moet de EU in vredesnaam 5 miljoen aan kalenders voor scholen spenderen? Alsof die kinderen zich überhaupt interesseren voor "het beleid van de Europese Unie"...
Waarom moeten paupers altijd commentaar hebben op gemeenschaps uitgaven?
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:40:37 #29
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_91254622
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Alsof die kinderen zich überhaupt interesseren voor "het beleid van de Europese Unie"...
Dat is nu juist de rede om daar wat aan te doen gozer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:45:20 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91254817
De EU :')
Begon goed, is verworden tot een moloch.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91254831
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:37 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk "paupers" die geld uitgeven dat ze niet hebben, en onverantwoord omgaan met financiële middelen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:47:21 #32
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91254875
Bij de EU heerst ook zo'n mentaliteit van "we gaan het nog een keer uitleggen". Zie je bij een bepaalde partij hier ook, dat hoef ik niet nader toe te lichten. Nog steeds vasthouden aan oude Instituten die krakend tot stand komen. Maar echt, het gaat goed!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:47:31 #33
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91254878
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk "paupers" die geld uitgeven dat ze niet hebben, en onverantwoord omgaan met financiële middelen.
Als je het beter kan, zat je nu niet te fokken. Pauper.
pi_91254942
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is de reden volgens jou? Dit is onderdeel van de zelfislamisering van Europa? Of misschien willen de makers dat wij ons bekeren tot het jodendom. Die feestdagen staan namelijk wel op de kalender.
Feit is dat men 'vergeten' is om Christelijke feestdagen op een kalender aan te brengen, terwijl de feestdagen van andere geloven wel op de kalender zijn gezet.

Wat kan daar de reden voor zijn?

IMHO leeft de EU gedachte het beste onder cultuurrelativisten en multiculturalisten, en minder onder groepen die daar niets van moeten hebben. Kan me voorstellen dat die eerste groep ook een flinke vinger in de pap heeft als het om de uitvoer gaat van EU taken, zoals - blijkbaar - het maken van kalenders waarmee scholieren wordt uitgelegd wat de EU doet. Heb ik geen bewijs voor dat het daar stikt van de cultuurrelativisten en multiculturalisten, maar ik zou nooit een functie bij de EU accepteren.

Nou heeft de groep van cultuurrelativisten en multiculturalisten het ook bij Amerikaanse universiteiten voor het zeggen, waardoor iedere verwijzing naar Kerstmis op een Amerikaanse universiteit uit den boze is. Ik heb zo'n tien jaar in die omgeving doorgebracht, dus het feit dat de EU 'vergeten' was om Kerst en Pasen op een kalender aan te geven, deed bij mij - misschien onterecht - een belletje rinkelen: cultuurrelativisten en multiculturalisten door de bocht! Dit afdoen als een 'foutje', lijkt me naief. Binnen de burelen van de EU kun je nog niet eens een scheet laten zonder een formulier in drievoud in te vullen.
pi_91254952
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:47 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Als je het beter kan, zat je nu niet te fokken. Pauper.
Zeg, dat je zelf jouw afwezigheid van eigenwaarde hier tentoonspreid door jezelf te verwijten van gebrek aan "nut" in de wereld (ik spreek je overigens niet tegen hoor, je zal best nutteloos zijn), wil niet zeggen dat 't geld voor iedere Fokker.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91255197
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Feit is dat men 'vergeten' is om Christelijke feestdagen op een kalender aan te brengen, terwijl de feestdagen van andere geloven wel op de kalender zijn gezet.

Wat kan daar de reden voor zijn?

IMHO leeft de EU gedachte het beste onder cultuurrelativisten en multiculturalisten, en minder onder groepen die daar niets van moeten hebben. Kan me voorstellen dat die eerste groep ook een flinke vinger in de pap heeft als het om de uitvoer gaat van EU taken, zoals - blijkbaar - het maken van kalenders waarmee scholieren wordt uitgelegd wat de EU doet. Heb ik geen bewijs voor dat het daar stikt van de cultuurrelativisten en multiculturalisten, maar ik zou nooit een functie bij de EU accepteren.

Nou heeft de groep van cultuurrelativisten en multiculturalisten het ook bij Amerikaanse universiteiten voor het zeggen, waardoor iedere verwijzing naar Kerstmis op een Amerikaanse universiteit uit den boze is. Ik heb zo'n tien jaar in die omgeving doorgebracht, dus het feit dat de EU 'vergeten' was om Kerst en Pasen op een kalender aan te geven, deed bij mij - misschien onterecht - een belletje rinkelen: cultuurrelativisten en multiculturalisten door de bocht! Dit afdoen als een 'foutje', lijkt me naief. Binnen de burelen van de EU kun je nog niet eens een scheet laten zonder een formulier in drievoud in te vullen.
Allemaal leuk en aardig, maar wat hopen die cultuurrelativisten hiermee te bereiken?
pi_91255505
Schandalig dat Kerstmis en Pasen ontbreken op de kalender.

De goddeloosheid regeert weer eens.
pi_91255579
quote:
13s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Schandalig dat Kerstmis en Pasen ontbreken op de kalender.

De goddeloosheid regeert weer eens.
God? Kerst draait toch om de verjaardag van de kerstman? En pasen is toch de sterfdag van de Paashaas?
pi_91255631
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar wat hopen die cultuurrelativisten hiermee te bereiken?
Vraag het de cultuurrelativisten en multiculturalisten.
pi_91255677
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

God? Kerst draait toch om de verjaardag van de kerstman? En pasen is toch de sterfdag van de Paashaas?
Nee lieve schat.

De belangrijkste gebeurtenissen in het bestaan van de aarde, is de geboorte van Jezus Christus en zijn sterven. :)
pi_91255679
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vraag het de cultuurrelativisten en multiculturalisten.
Ik ben een cultuurrelativist maar ik zie geen reden om kerst van een kalender te schrappen.
pi_91255737
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee lieve schat.

De belangrijkste gebeurtenissen in het bestaan van de aarde, is de geboorte van Jezus Christus en zijn sterven. :)
Ik maakte een glappie, EG. De christelijke kerstdagen zijn er bij mij ingestampt tijdens mn jeugd. Ik kan die verhalen klakkeloos opdreunen van begin tot eind :)
pi_91256279
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De islamisering van de EU toch? Had je al toegegeven volgens mij.
pi_91256307
Zolang er maar blanke mensen op de kalender staan, hè IHVK?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91256338
Nou ja 1 Fatima mag wel.
pi_91256422
Vergeet Hassan niet, alleen Fatima's is slecht voor ons respect voor de afwezigheid van emancipatie binnen hun culturele denkwereld.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91256540
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik maakte een glappie, EG. De christelijke kerstdagen zijn er bij mij ingestampt tijdens mn jeugd. Ik kan die verhalen klakkeloos opdreunen van begin tot eind :)
Ik dacht dat wel :)
pi_91257196
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:37 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Misschien omdat die "paupers" - middels belastingafdracht - dat gemeenschapsgeld op mogen hoesten?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:17:36 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_91268855
- verkeerd gelezen, excuus -
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:29:07 #50
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91269437
Ik kreeg van de EC een agenda :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties