quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Neuh dr waren al zeker een tiental KL'ers weg voordat ik vertrok
Dat had je nog niet gedaan...quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:54 schreef jankaas020 het volgende:
Ik ga me ook maar ff omkleden en een biertje halen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neuh, wij horen niets, maar lezen des te meer.
Neuj, doe ik nooit.. Ik vind het de moeite niet waard als ik thuis zit om me om te kleden.quote:
Dus je ruikt nog naar schraal bier van het nat maken van je strepen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:02 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Neuj, doe ik nooit.. Ik vind het de moeite niet waard als ik thuis zit om me om te kleden.
Dus?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Neuh dr waren al zeker een tiental KL'ers weg voordat ik vertrok
Artilleristen, de rekenaars van de krijgsmacht. Niet voor niets zijn een hoop (oud) hoge piefen artillerist.quote:
Tegenwoordig wordt heel veel gedaan door computers, maar de basis wordt nog altijd onderwezen met schootstabellen etc.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:13 schreef Vronsky het volgende:
Word dat rekenen nu niet heel erg veel door de PZH zelf gedaan tegenwoordig?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt heel veel gedaan door computers, maar de basis wordt nog altijd onderwezen met schootstabellen etc.
Cobra weet dat ook nog wel.
Haha, het zou wat dat betreft niet echt iets voor mij zijn, maar niets dan respect voor de heren die een stuk metaal 40 kilometer verderop raak weten te plempenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Artilleristen, de rekenaars van de krijgsmacht. Niet voor niets zijn een hoop (oud) hoge piefen artillerist.
Artilleriegraden noemde wij dat, die waren nog opgezet door Napoleon.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt heel veel gedaan door computers, maar de basis wordt nog altijd onderwezen met schootstabellen etc.
Cobra weet dat ook nog wel.
Ik denk dat hij meer naar verschaald bier ruikt, of korten ze nu ook al op de bierdouche bij bevordering?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je ruikt nog naar schraal bier van het nat maken van je strepen?
En de bekaps etc. Arty was en is een kunst opzich.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Artilleriegraden noemde wij dat, die waren nog opgezet door Napoleon.
haha, nee, mijn bevordering was op een kantoortje met een paar off. met koffie en gebak..quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je ruikt nog naar schraal bier van het nat maken van je strepen?
Boog Artillerie gradenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de bekaps etc. Arty was en is een kunst opzich.
Dat is ook lekker, dikke punt appelgebak met slagroomquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
haha, nee, mijn bevordering was op een kantoortje met een paar off. met koffie en gebak..dan nu maar een biertje doen..
Precies! In Uruzgan hebben ze het meegemaakt met de PHwz 2000, daar functioneerde het computersysteem niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]NL is 1 van de weinige landen die het nog standaard leert aan artilleristen. Dit voor het geval van uitval van de systemen.
Ook wel mills genoemd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Boog Artillerie graden
1 ° 17,8 °%
2 ° 35,6 °%
3 ° 53,3 °%
4 ° 71,1 °%
5 ° 88,9 °%
10 ° 177,8 °%
15 ° 266,7 °%
20 ° 355,6 °%
25 ° 444,4 °%
30 ° 533,3 °%
35 ° 622,2 °%
40 ° 711,1 °%
45 ° 800 °%
Die jankt altijd, gezien zijn smilies whehequote:Op woensdag 12 januari 2011 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook wel mills genoemd.![]()
Nu gaat Rave weer janken.
Bij Rave moet het weer in graden...quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die jankt altijd, gezien zijn smilies whehe
FOTO!!!!quote:
Staat Maitje voor je?quote:
Geen foto nodig schat. Jij bent stukken mooier man die brug die me net voorbij schootquote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen foto nodig schat. Jij bent stukken mooier man die brug die me net voorbij schoot
Hoi.quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook wel mills genoemd.![]()
Nu gaat Rave weer janken.
Loop je jezelf alvast in te dekken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef AchJa het volgende:
@ Jan Kaas...
Ik hoop niet dat jij al teveel "verhalen" hebt gehoord over pleunen aan boord van bv de RDM. Pleun in het bed van de homo aan boord enzo...
Afronden is ook een vak.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Onze mortieren maken ook gewoon gebruik van mills hoor, maar als je achter je doosje aan moet lopen is het onzin om mills te gebruiken..
Moet ik het verhaal uit de doeken doen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Loop je jezelf alvast in te dekken?
please!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet ik het verhaal uit de doeken doen?
want dat was jij?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef AchJa het volgende:
@ Jan Kaas...
Ik hoop niet dat jij al teveel "verhalen" hebt gehoord over pleunen aan boord van bv de RDM. Pleun in het bed van de homo aan boord enzo...
Een halve graad verschil is al niet of nauwelijks waar te nemen bij analoge voetverplaatsingen, laat staan een paar mills..quote:
Wel over vrouwelijke vlootjes..quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:11 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
want dat was jij?maar nee, nooit van dat soort verhalen gehoord..
Bovenop de lading kan je ook nog de tijd instellen, of hebben jullie dat niet?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een halve graad verschil is al niet of nauwelijks waar te nemen bij analoge voetverplaatsingen, laat staan een paar mills..
Ik trap graag heilige huisjes omver.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Rave, wil jij oude artjeristen nu echt de les lezen??
Whehehe.... geweldig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
Nou vooruit dan maar, wat was er gebeurd.
Wij lagen als pleunen bijelkaaar in een hut op de RDM (hrms rotterdam) Elke avond zuipen tot falen (ja toen kon dat nog) en ik was van plan om te gaan snurken. Ik kom de hut binnen en al mijn collega's liggen op hun bedje, ik keek nog een keer goed en alle bedjes (4 stuks) waren bezet...
Ik niet te beroerd en ging betrokkene die in mijn bed lag porren, geen respons en geen reactie. Prima, dan zoek ik (landmacht eigen) wel een andere slaapplaats. Dus ik struin die RDM een beetje af en vind een leeg bedje, mooi dacht AchJa, hier ga ik snurken!
Tien minuten later kwam betrokkene van het bed verhaal halen... Hoe ik in vredesnaam in zijn bed lag...
Het was alleen een beetje jammer dat hij de enige "uit de kast" homo aan boord was....
Ik heb niets te maken met mortieren, maar het zal me verbazen als onze mortieren anders zijn dan de KL (60, 81 en 120mm)quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Bovenop de lading kan je ook nog de tijd instellen, of hebben jullie dat niet?
Langer hadden ze dat tempo ook niet volgehouden.quote:
let op de deurquote:
heheheh, je zal de eerste en laatste niet zijn die in een ander bedje kruipt..quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
Nou vooruit dan maar, wat was er gebeurd.
Wij lagen als pleunen bijelkaaar in een hut op de RDM (hrms rotterdam) Elke avond zuipen tot falen (ja toen kon dat nog) en ik was van plan om te gaan snurken. Ik kom de hut binnen en al mijn collega's liggen op hun bedje, ik keek nog een keer goed en alle bedjes (4 stuks) waren bezet...
Ik niet te beroerd en ging betrokkene die in mijn bed lag porren, geen respons en geen reactie. Prima, dan zoek ik (landmacht eigen) wel een andere slaapplaats. Dus ik struin die RDM een beetje af en vind een leeg bedje, mooi dacht AchJa, hier ga ik snurken!
Tien minuten later kwam betrokkene van het bed verhaal halen... Hoe ik in vredesnaam in zijn bed lag...
Het was alleen een beetje jammer dat hij de enige "uit de kast" homo aan boord was....
quote:
Ze hebben allemaal een taak, je ziet de man die achter zit zal wel de Wachtmeester zijn, die geeft leiding, links ernaast zit iemand te richtten, de andere twee links zorgen voorde lading, rechts van het geschut staan de mannen met het kardoes klaar, dus ze doen allemaal wel iets.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:41 schreef hcwp het volgende:
[..]
Wat enorm baas! Die lui moeten half doof zijn als ze uit de dienst komen. Tevens is het voor die twee vooraan hard aanpoten, het lijkt daardoor bijna alsof de rest zich verveelt
Uiteraard, dat is logisch. Het ging meer in het verschil qua belasting per taakquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een taak, je ziet de man die achter zit zal wel de Wachtmeester zijn, die geeft leiding, links ernaast zit iemand te richtten, de andere twee links zorgen voorde lading, rechts van het geschut staan de mannen met het kardoes klaar, dus ze doen allemaal wel iets.
Bij ons was de lader/afvuurder dan ook een grote boerenjongen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:56 schreef hcwp het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is logisch. Het ging meer in het verschil qua belasting per taak
Op zich staan ze zich enorm uit te sloven wat best gevaarlijk kan zijn. Je kan het beter goed en op je gemak doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:56 schreef hcwp het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is logisch. Het ging meer in het verschil qua belasting per taak
Zoek maar eens op yt. Er staan films van Amerikanen die een M109 afvuren met hun handen ipv met een afvuurkoord.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Op zich staan ze zich enorm uit te sloven wat best gevaarlijk kan zijn. Je kan het beter goed en op je gemak doen.
Waarom verbaast me dat niets?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zoek maar eens op yt. Er staan films van Amerikanen die een M109 afvuren met hun handen ipv met een afvuurkoord.
Weltrusten lieve Maitje!quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:21 schreef Maitje het volgende:
Heren van Def en Lotuss... en Cobra
Truste!
Nee.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Thaboel het volgende:
Nog mensen die zich melden voor de nachtdienst?
Ik heb geen dienst en Maitje ligt net in bed. Dus waarom zou ik de nacht op Fok doorbrengen?quote:
Er bestaat ook een leven buiten Fok.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:52 schreef Thaboel het volgende:
maar toch dacht dat je dan wel van het nacht leven was:P
Jij gaat greneeten vengen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er bestaat ook een leven buiten Fok.
En daar ga ik nu iets in doen. Doei
haha dat zeker! Net ff de kroeg in geweest zo lekker een filmpje opzetten en kijken wanneer ik ga slapenquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er bestaat ook een leven buiten Fok.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:31 schreef Thaboel het volgende:
Boeie weekend is kapot zuipen en zondag de verhalen aan horen wat voor stoms je heb gedaan!
I like you....quote:
Wanneer eens zuipfen dan?quote:
Tijd voor een nieuwe DEF meet zeg ik!quote:
Ik ga voor Utrecht (= centraal en de meesten kennen het wel redelijk)quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:57 schreef Thaboel het volgende:
ik zeg doen! 's avond happie eten daarna avondje stappen of ligt de gemiddelde leeftijd hier te hoog voor?
En in Utrecht hebben ze een goede Irish Pubquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:57 schreef Vronsky het volgende:
DEF meet bij een pub.
(Waar ze fristi hebben uiteraard.)
Ik ben het niet vaak met je eens, maar NU welquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:59 schreef Vronsky het volgende:
Er is ook geen betere stad dan Utrecht in ons land.
Eerst hier even animo peilen, als er animo voor is, dan open ik een topic en maak ik er een sticky van.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:05 schreef Thaboel het volgende:
020 sowieso! Dat is er ingegoten bij mij. Al kan voetbal me weinig interesseren.
Wie opent een meeting topic?
Dat zeg ik, een Grieks eetcafé als buurmanquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:06 schreef Vronsky het volgende:
Sowieso, feyenoord en ajax ZUIGEN.
Mijn club:
Anorthosis Famagusta.![]()
[ afbeelding ]
Ik zeg, doen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:06 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Eerst hier even animo peilen, als er animo voor is, dan open ik een topic en maak ik er een sticky van.
Ik woon in Amsterdam, maar ik ben het hier wel mee eens helaas. Het was wel eens andersquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef Thaboel het volgende:
Zal het maar eensch zijn want stappen @ amsterdam verdient geen hoofdprijs
Hey jij ook hierquote:
Count me in!quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:06 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Eerst hier even animo peilen, als er animo voor is, dan open ik een topic en maak ik er een sticky van.
Truste Vortix!quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:09 schreef Vortix het volgende:
Beste mensen, ik ga tukken. Tot morgen!
Kan ik mn lowa's ook nog meenemenquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:09 schreef Lotusss het volgende:
Voor de mensen die ik hier "ken" vind ik het prima als het bij mij thuis gehouden wordt. Veel ruimte om te slapen, eetcafé als buurman en met kwartiertje doorstappen ben je in het centrum wat ook best te pruimen is hier
Que?quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:12 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kan ik mn lowa's ook nog meenemen
Dit was mijn waarde wederhelft ErwinRommelquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:12 schreef Lotusss het volgende:
stelletje pisvlekken, wel bier meenemen!!!!
quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Count me in!
@vronsky
Hier een fan van de olifanten!
[ afbeelding ]
Standaar bij een weekendburger lupa toch?quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:12 schreef Lotusss het volgende:
Geachte heer ER, heeft u nog voorkeuren?quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:12 schreef Lotusss het volgende:
Hertog Jan!!!! Goedgekeurd door zowel ER als Lotusss!quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:13 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Geachte heer ER, heeft u nog voorkeuren?
en met kwartiertje doorstappen ben je in het centrum wat ook best te pruimen is hiequote:
Als je dit al eng vindt dan denk ik niet dat jij Defensie-materiaal bentquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:14 schreef Vronsky het volgende:
Wat is er toch mis vanavond, eerst Utrecht.
Nu hertog jan.
Ik vind dit eng.
ER heeft zijn optrekje in Breda, ikzelf heb een appartementje in Gorinchem. Net 2 km boven de grens naar Brabantquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:15 schreef Thaboel het volgende:
Word er daar in Breda niet standaart Jupiler geschonken?
Ja, maar het is onderhand doodnormaal dat iedereen het met me oneens is, dus dit is toch schrikbarend erg?quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als je dit al eng vindt dan denk ik niet dat jij Defensie-materiaal bent
Ach man, die weet-ie zelf allang niet meerquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:17 schreef Thaboel het volgende:
Lotusss heeft ER je nog wat afkortingen voorgelegt die gisternacht in de SC zijn besproken?
Dat valt weer tegen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ach man, die weet-ie zelf allang niet meer
Alcoholquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:19 schreef Vronsky het volgende:
ZO oud is hij nou toch ook weer niet?
:pquote:
Lekker man, sporten in de regen. Mijn favoriete sportweer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:52 schreef Vortix het volgende:
Goeiemorgen. Alsof het gisteren nog niet genoeg kutweer was
Aah.. gelukkig wonen we niet in Brisbane of Brazilië ...:Dquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:52 schreef Vortix het volgende:
Goeiemorgen. Alsof het gisteren nog niet genoeg kutweer was
Hahah, so truequote:Op donderdag 13 januari 2011 12:12 schreef Maitje het volgende:
[..]
Aah.. gelukkig wonen we niet in Brisbane of Brazilië ...:D
Mooie pica's, vooral nummer 19quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:54 schreef hcwp het volgende:
Speciaal voor LightningNL: http://thebrigade.com/201(...)-there-23-hq-photos/
Gezienquote:
quote:Het beste nieuws van deze week komt, zo vlak voor het weekend, uit Spanje. Wetenschappers aldaar beweren dat een glas bier per dag gezond is. Sterker nog, je valt er zelfs enkele kilo's van af.
Volgens de Spaanse onderzoekers Ramon Estruch en Rosa Lamuela helpt een kleine hoeveelheid bier per dag aandoeningen als diabetes en een hoge bloeddruk tegengaan. Volgens hen bevat het goudgele sap dezelfde goede bestanddelen als wijn. Zo zit er onder andere foliumzuur, vitamines, ijzer en calcium in. fp, fok.nl
esses militair toch? Het is donderdag stappen!!quote:
quote:
Bereid je maar vast voor, dr gaat morgen een grafstemming hangen..quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:44 schreef demspec het volgende:
Moet morgen naar het walhalla omdat we zelf geen normaal uitrustingsmagazijn hebben.
Niet dat ik weet. Is dat goed of slecht nieuws?quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor, dr gaat morgen een grafstemming hangen..
Heb jij vanavond een belletje gehad?
Hoe dat zo dan?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:13 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Er is niets aan de hand, los van het feit dat de hart en ziel uit het Korps wordt gerukt..
Dit jaar 200, volgend jaar 300 zoals het er naar uit ziet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:12 schreef demspec het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Is dat goed of slecht nieuws?
Heeft het te maken met fps fase1 contracten? Daar is bij ons ook best veel onrust over geweest deze week.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:13 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Er is niets aan de hand, los van het feit dat de hart en ziel uit het Korps wordt gerukt..
Pff. Lekker dan. Ben ook benieuwd wat dat betekent voor de huidige vacatures (sorry als dat wat egoïstisch overkomt).quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dit jaar 200, volgend jaar 300 zoals het er naar uit ziet.
Verschillende buddies hebben een belletje gehad dat de goedkeuring op hun verzoek tot fase 2 ingetrokken word en ze iets anders mogen gaan zoeken..
Ik ben niet gebeld, maar laat me verassen...
Jij wilt van die strafkolonie af?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Pff. Lekker dan. Ben ook benieuwd wat dat betekent voor de huidige vacatures (sorry als dat wat egoïstisch overkomt).
Hebben we ondertussen al genoeg verbindelaars/ASers dan? het schijnt dat er zelfs lui die al in de vvo zaten bedankt zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jij wilt van die strafkolonie af?
Dr zijn twee groepen waar een groot tekort aan is (naast ouwe poep 1e klassers), namelijk korporaals en grootmajoors.
En wat doen die lichtpuntjes?
Kicken alle ervaren mariniers die 4 tot 6 jaar bij de baas zitten en rijp zijn voor de korporaalsopleiding, en subalterne officieren die al kapitein zijn in hun eerste contract eruit...
De ongelooflijke kort- kort- kortzichtigheid zou lachwekkend zijn als het niet om de toekomst van zo'n 1 op de focking 7 (!!!) ging..
Die snap ik niet?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Tsja. Het is belachelijk, maar er moet op korte termijn geld gevonden worden. Dat is voor de politiek blijkbaar bevredigender dan kapitaalvernietiging.quote:Dr zijn twee groepen waar een groot tekort aan is (naast ouwe poep 1e klassers), namelijk korporaals en grootmajoors.
Kicken alle ervaren mariniers die 4 tot 6 jaar bij de baas zitten en rijp zijn voor de korporaalsopleiding, en subalterne officieren die al kapitein zijn in hun eerste contract eruit...
De ongelooflijke kort- kort- kortzichtigheid zou lachwekkend zijn als het niet om de toekomst van zo'n 1 op de focking 7 (!!!) ging..
Ik zou m'n ziel verkopen en bij de verbindingsdienst gaan als blijkt dat je daar baangarantie krijgt...quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:30 schreef demspec het volgende:
[..]
Hebben we ondertussen al genoeg verbindelaars/ASers dan? het schijnt dat er zelfs lui die al in de vvo zaten bedankt zijn.
In ieder geval: ik ben er morgen rond de koffie.
Tering...quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dr zijn twee groepen waar een groot tekort aan is (naast ouwe poep 1e klassers), namelijk korporaals en grootmajoors.
Je goed insmeren.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:32 schreef Vronsky het volgende:
Dus.. wat raad jij komende zomer aan om te doen?
De kortzichtigheid is gewoon humoristisch belachelijk..quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die snap ik niet?
[..]
Tsja. Het is belachelijk, maar er moet op korte termijn geld gevonden worden. Dat is voor de politiek blijkbaar bevredigender dan kapitaalvernietiging.
Kort gezegd: kut.
Ik kan op dit moment niets aanraden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:32 schreef Vronsky het volgende:
een burgerbaan zoeken met uitzicht! Defensie de ooit zo baanvaste werkgever die het ook was... Tering rave_nl dit is echt zwaar naar de klote man!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:32 schreef Vronsky het volgende:
Liever een compleet bataljon waardoor de andere nog steeds organiek kunnen functioneren, dan een bijna compleet bataljon (+- 500 man) over de gehele linie op te doeken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Eigenlijk mag het Korps Mariniers nog niet klagen als men bekijkt dat er bij LMB vrijwel zeker 1 geheel bataljon opgedoekt gaat worden!
Kun je intern niet doorsolliciteren? Ik weet niet precies wat je rang en opleiding precies is?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment niets aanraden.
Ik weet niet eens wat ik zelf moet gaan doen..
Hoe dan ook, het zijn barre tijdenquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Liever een compleet bataljon waardoor de andere nog steeds organiek kunnen functioneren, dan een bijna compleet bataljon (+- 500 man) over de gehele linie op te doeken.
Zie het hele Korps voor je en zet bij elk zevende hoofdje een kruisje..
Geen punt.. blijf het wel even aankijken hoe en wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment niets aanraden.
Ik weet niet eens wat ik zelf moet gaan doen..
Nogmaals, ga niet naar Lille, Parijs oid's.....quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:43 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Geen punt.. blijf het wel even aankijken hoe en wat er gaat gebeuren.
Kan altijd nog naar parijs en VOLUNTAIRE POUR LEGION bleren.
(Dat was niet serieus bedoelt)
Ik sta op de hoogste manschaptrap.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Kun je intern niet doorsolliciteren? Ik weet niet precies wat je rang en opleiding precies is?
Dat is niet definitief toch? Alleen voor dit jaar meen ik.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Lees net dat KCT gestopt is met burgeraanname en alleen nog onder militairen werft, wie zal het zeggen?
Ja, zijn alle mods op vakantie?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
Ik bied me aan als aanvullende moderator, tijd zat![]()
Rip Dick winters
DEF [SC] #106 Het korps weer te traag was.
Dat klinkt niet rooskleurig. Heb je Tevredenheidsbetuigingen in bezit of een groepwaardering en iemand die voor je kan instaan?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als mijn contract niet verkend wordt loopt hij volgend jaar af, en de onderofficiersopleidingen zitten compleet vol. Rest mij alleen nog de officiersopleiding waar ik gezien mijn politiek correcte gedrag voorlopig naar kan fluiten (maar wie weet).
Burgermaatschappij wil ik nog niet over nadenken.
Lees net dat KCT gestopt is met burgeraanname en alleen nog onder militairen werft, wie zal het zeggen?
Clan als mod.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:
Ik bied me aan als aanvullende moderator, tijd zat![]()
Rip Dick winters
DEF [SC] #106 Het korps weer te traag was.
Bel de vakbond... laatst is er bij ons een mail rond gegaan dat ze die niet kunnen weigeren *vanuit de vakbond*quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dit jaar 200, volgend jaar 300 zoals het er naar uit ziet.
Verschillende buddies hebben een belletje gehad dat de goedkeuring op hun verzoek tot fase 2 ingetrokken word en ze iets anders mogen gaan zoeken..
Ik ben niet gebeld, maar laat me verassen...
Dat, plus een specialisatie of twee, wat kwaliteiten en opleidingen waarvan 1 als best man, en op een enkele na met zeer goede resultaten..quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat klinkt niet rooskleurig. Heb je Tevredenheidsbetuigingen in bezit of een groepwaardering en iemand die voor je kan instaan?
Houd die OO opleiding in de gaten, er vallen altijd mensen af die het niet aankunnen, ik zou er, vooral nu bovenop blijven zitten, bel ze maar plat dat ze zien dat je een gemotiveerd collega bent.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dat, plus een specialisatie of twee, wat kwaliteiten en opleidingen waarvan 1 als best man, en op een enkele na met zeer goede resultaten..
Alleen heb bij m'n vorige onderdeel tegen wat schenen geschopt om overgeplaatst te worden naar een volwassen club, maar dat was een smetje op een anders vlekkeloze record..
Heb zelfs nooit een bakje getrokken..
Bij ons word je ongeacht specialisatie eruit geknikkerd, dus bij een extreme stijging van beschikbaar personeel, waaronder langeafstandschutters, demolitieexperts, verbindinggoeroe's, allemaal vakgebieden die al met een been bij de KCT binnen staan omdat ze omgeschoold moeten worden na de groene baret, niet compleet opgeleid.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is niet definitief toch? Alleen voor dit jaar meen ik.
Ik zou je nochthans niet rijk rekenen, al helemaal niet nu het KCT wellicht te maken zou kunnen krijgen aan een over-aanbod sinds wellicht 13LMB opgeheven gaat worden. Daar waar ook lieden zitten die bepaalde specialisaties hebben en daardoor met 1 been al in het KCT zouden kunnen staan. Kortom, het KCT zou dus in principe kunnen putten uit een hele grote put van hen die op de schopstoel staan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij ons word je ongeacht specialisatie eruit geknikkerd, dus bij een extreme stijging van beschikbaar personeel, waaronder langeafstandschutters, demolitieexperts, verbindinggoeroe's, allemaal vakgebieden die al met een been bij de KCT binnen staan omdat ze omgeschoold moeten worden na de groene baret, niet compleet opgeleid.
En aangezien dat kostenplaatje zal het me niets verbazen dat zolang deze bron van kennis nog niet opgedroogd is, de KCT zal wachten met het aannemen van burgers..
Wat ik van een kennis heb vernomen zijn die massaal een ipleiding aan het volgen voor in de burgermaatschappij, veelal op HBO niveau.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zou je nochthans niet rijk rekenen, al helemaal niet nu het KCT wellicht te maken zou kunnen krijgen aan een over-aanbod sinds wellicht 13LMB opgeheven gaat worden. Daar waar ook lieden zitten die bepaalde specialisaties hebben en daardoor met 1 been al in het KCT zouden kunnen staan. Kortom, het KCT zou dus in principe kunnen putten uit een hele grote put van hen die op de schopstoel staan.
Dank je, biertje gaat er altijd in.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:14 schreef Sunglasses het volgende:
Wow Rave, wat ontzettend kut voor jou en je collegas.
Een rondje bier van mij vanavond voor jullie allemaal!
Lekker.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:14 schreef Sunglasses het volgende:
Wow Rave, wat ontzettend kut voor jou en je collegas.
Een rondje bier van mij vanavond voor jullie allemaal!
Leden van 13LMB???quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat ik van een kennis heb vernomen zijn die massaal een ipleiding aan het volgen voor in de burgermaatschappij, veelal op HBO niveau.
Ik had het ook over militairen defensiebreed, daarna ter verduidelijking pas over ons.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zou je nochthans niet rijk rekenen, al helemaal niet nu het KCT wellicht te maken zou kunnen krijgen aan een over-aanbod sinds wellicht 13LMB opgeheven gaat worden. Daar waar ook lieden zitten die bepaalde specialisaties hebben en daardoor met 1 been al in het KCT zouden kunnen staan. Kortom, het KCT zou dus in principe kunnen putten uit een hele grote put van hen die op de schopstoel staan.
hahahahahaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:20 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik had het ook over militairen defensiebreed, daarna ter verduidelijking pas over ons.
En daarnaast hoeven LMB'ers zich al minder aan te passen, die zijn dat foeilelijke tenue gewend..
Dat mooie fabeltje dat je je laatste contractjaar parttime een opleiding kan volgen..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat ik van een kennis heb vernomen zijn die massaal een ipleiding aan het volgen voor in de burgermaatschappij, veelal op HBO niveau.
Is al afgehandeld! En de TS is in de kliko!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Eindelijk een moderator die wakker is geworden
Leek me al sterk om 1 geheel bataljon een oplkeiding te geven voor de burgetmaatschappij, met name op HBO niveau.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:22 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik vergis me, dat zijn de Stoottroepen, nee laat maar
Ik ken een Wachtmeester van LMB die nu al meer dan een jaar een HBO studie volgt, die had zich na zijn missie Uruzgan meteen aangemeld hiervoor.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dat mooie fabeltje dat je je laatste contractjaar parttime een opleiding kan volgen..
..en dan nu te horen krijgen dat je na een half jaartje kan opkankeren...
Hoor spookverhalen dat wiens contract wél behouden blijft en niet bij de andere bataljons ondergebracht kan worden, op een painf-stoel geplaatst worden..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leek me al sterk om 1 geheel bataljon een oplkeiding te geven voor de burgetmaatschappij, met name op HBO niveau.
Ben toch heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Goed, men zal de gaten opvullen binnen het 11de en 12de bat LMB, om zo voor een 100% vulling te gaan.
Maar de rest? Met name het kader? Ben erg benieuwd wat er met hen gaat gebeuren.
Politiek m'n beste, politiek gehakketak.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:22 schreef hcwp het volgende:
Waarom gaan ze nu juist op zaken als het korps mariniers bezuinigen? Als je dan toch gaat bezuinigen kan je beter een gespecialiseerd defensieapparaat overhouden zoals het korps mariniers. Er zijn vast wel andere onderdelen die meer algemeen en minder relevant voor dit moment zijn die met minder grote gevolgen deze bezuinigingen kunnen incasseren?
Blijkbaar niet
Wat heeft dat te maken met wat ik post?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ken een Wachtmeester van LMB die nu al meer dan een jaar een HBO studie volgt, die had zich na zijn missie Uruzgan meteen aangemeld hiervoor.
Opleiding volgen binnen Defensie is vrijwillig, als je niet hebt aangemeld zal je ook niet iets volgen. Zo'n opleiding kost Defensie peanuts, men wordt namelijk al betaald door de overheid.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leek me al sterk om 1 geheel bataljon een oplkeiding te geven voor de burgetmaatschappij, met name op HBO niveau.
Ben toch heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Goed, men zal de gaten opvullen binnen het 11de en 12de bat LMB, om zo voor een 100% vulling te gaan.
Maar de rest? Met name het kader? Ben erg benieuwd wat er met hen gaat gebeuren.
Dat zal zuur zijn voor hen die echt LMB wilden blijven, echter de omslag van LMB naar Painf is minder dan die van bv Mariniers naar Landmacht. Dat is een gehele cultuuromslag.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoor spookverhalen dat wiens contract wél behouden blijft en niet bij de andere bataljons ondergebracht kan worden, op een painf-stoel geplaatst worden..
Helemaal niets, was een antwoord op ER, maar ik had per ongeluk jou quote geplaatst, bril zat even scheefquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat ik post?
Die zag de bui denk ik al hangen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat ik post?
Mijn ex is ook Marinier en is ook 2 jaar terug met zn HBO begonnen, niet wetende dat hij dat papiertje nu dus nog beter dan ooit zou kunnen gebruiken. Ik weet niet hoe het werkt bij Defensie maar er zal waarschijnlijk een pot met geld zijn om dat soort opleidingen te bekostigen. Maar dat zijn tevens de potten waar keihard op wordt bezuinigd als het economisch minder gaat met een organisatie. Dus als je nu nog niet een eind op pad met een burgeropleiding, ben je te laat en heb je dikke pech ben ik bang.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ken een Wachtmeester van LMB die nu al meer dan een jaar een HBO studie volgt, die had zich na zijn missie Uruzgan meteen aangemeld hiervoor.
Zit dinges droog?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:29 schreef EllaN het volgende:
Wat kut allemaal Rave.. Aai over de bol voor jullie allemaal.
Schat, hoezeer je het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, vind ik het toch ontzettend klote!!!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoor spookverhalen dat wiens contract wél behouden blijft en niet bij de andere bataljons ondergebracht kan worden, op een painf-stoel geplaatst worden..
Als ik het goed heb kun je tegenwoordig pas gaan declareren bij de baas na voltooiing. Dus iedereen die nu te horen heeft gekregen dat ze op moeten bokken kunnen sowieso alles uit eigen zak betalen, als ze al überhaupt het geld ooit terug gaan zien..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:30 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Mijn ex is ook Marinier en is ook 2 jaar terug met zn HBO begonnen, niet wetende dat hij dat papiertje nu dus nog beter dan ooit zou kunnen gebruiken. Ik weet niet hoe het werkt bij Defensie maar er zal waarschijnlijk een pot met geld zijn om dat soort opleidingen te bekostigen. Maar dat zijn tevens de potten waar keihard op wordt bezuinigd als het economisch minder gaat met een organisatie. Dus als je nu nog niet een eind op pad met een burgeropleiding, ben je te laat en heb je dikke pech ben ik bang.
Ja, wat wil de vakbond doen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:49 schreef Esses het volgende:
[..]
Bel de vakbond... laatst is er bij ons een mail rond gegaan dat ze die niet kunnen weigeren *vanuit de vakbond*
Oei.. ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet in welke contactvorm hij zit, is opgekomen in 2001. Maar het gaat natuurlijk niet om dat geld, het gaat om de wijze waarop. En om het feit dat zon organisatie op deze manier zijn personeelsbeleid voert.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als ik het goed heb kun je tegenwoordig pas gaan declareren bij de baas na voltooiing. Dus iedereen die nu te horen heeft gekregen dat ze op moeten bokken kunnen sowieso alles uit eigen zak betalen, als ze al überhaupt het geld ooit terug gaan zien..
Ex? Heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:42 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Oei.. ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet in welke contactvorm hij zit, is opgekomen in 2001. Maar het gaat natuurlijk niet om dat geld, het gaat om de wijze waarop. En om het feit dat zon organisatie op deze manier zijn personeelsbeleid voert.
Ex klaagde ook regelmatig over collegas die al jaren achter hetzelfde bureau zaten en ieder jaar opnieuw het wiel uit gingen vinden. Niemand die hen beoordeelde en niemand die op leek te merken dat er mannen stonden te trappelen om die functies naar een hoger plan te tillen. Maar de hierarchie liet dat niet toe.. en nu blijven die mannen zitten en gooien ze de gemotiveerde jonge honden eruit
Nou niet alleen de Mariniers hoor. Of heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:51 schreef Vortix het volgende:
Klinkt alsof het Korps een beetje standaard de zak is in dit soort situaties... Zonde
Defensie is over vijf jaar een V&V-filiaal.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:46 schreef Royyy het volgende:
Pff kut voor je Rave![]()
Ze zijn Defensie hier in NL echt goed naar de klote aan het helpen zo te horen
Clas?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:51 schreef Clan het volgende:
@Rave
Ik weet niet of ze nog met Clas 1 t/3 werken, maar bij welke Clas zit jij?
Ik wil je niet té vaak gelijk geven Rave, maar denk echt dat je hierin gelijk hebt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Defensie is over vijf jaar een V&V-filiaal.
Geen nieuwe aanwas, alleen V&V-manschappen geleidt door V&V-onderofficieren. Waar de manschappen, na het betalen van hun eigen AMO als ROCleerling, na vier jaar voor een hongerloontje het contract uitdienen op straat worden gezet voor de nieuwe lichting V&V..
Mark my words.
Klinkt als het ideaalbeeld van Defensie van alle extreemlinkse figurenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Geen nieuwe aanwas, alleen V&V-manschappen geleidt door V&V-onderofficieren. Waar de manschappen, na het betalen van hun eigen AMO als ROCleerling, na vier jaar voor een hongerloontje het contract uitdienen op straat worden gezet voor de nieuwe lichting V&V..
Mark my words.
Ik heb momenten dat ik had gewild dat dat het geval was...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nou niet alleen de Mariniers hoor. Of heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd?
Waarschijnlijk zien jullie mij nu als naieve wereldverbeteraar (en dat begrijp ik maar al te goedquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ex? Heb ik iets gemist?
En ja, vorig decennium hadden ze zoiets ook al geflikt. Toen moest er een volledig opgetopt derde bataljon bij komen, waardoor de opleidingseisen naar beneden gingen en het Korps werd overspoelt met nieuwe mariniers. Even later bleek het toch niet ideaal te zijn dus brachten ze het terug naar 2 bats, en aflopende contracten werden niet verlengd...
Dus van de lui die vooraan stonden te trappelen om de onderofficiersopleiding in te stromen. Weer een paar jaar later is er een gigantisch tekort aan onderofficieren... Rara politiepet..
Nu is dat tekort eindelijk bijna teruggebracht naar acceptabel niveau, doen ze het gewoon weer...
Iets met stenen en ezels..
Parate Classificatiequote:
Ik denk dat dat al een tijdje uit het raam is..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Parate Classificatie
Clas 1 is op uitzending geweest, dat is 3 jaar werkveldkennis
Clas 2 Moet cursussen volgen
Clas 3 Einde oefening
Breek me de bek niet open..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mark my words.
Maar ben je ooit op uitzending geweest als ik vragen mag, want die mensen gooien ze er niet uit, dat weet ik zeker.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:09 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al een tijdje uit het raam is..
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar ben je ooit op uitzending geweest als ik vragen mag, want die mensen gooien ze er niet uit, dat weet ik zeker.
Niets is zeker, en zelfs dat niet..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar ben je ooit op uitzending geweest als ik vragen mag, want die mensen gooien ze er niet uit, dat weet ik zeker.
Deze naïviteit is gewoon schattig.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:10 schreef Clan het volgende:
[..]
De situatuie nu is dezelfde als 20 jaar geleden, daarom vraag ik je ook of je op uitzending bent geweest, want mensen met drie uitzendingen ( minstens ) achter de rug hebben zo'n stevig contract dat Defensie anders met de vakbond in aanraking komt, geloof me, ik heb ervaring hiermee.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Deze naïviteit is gewoon schattig.
Welkom bij defensie anno nu.
Het gaat hoofdzakelijk om fase 1 contracten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:22 schreef Clan het volgende:
[..]
De situatuie nu is dezelfde als 20 jaar geleden, daarom vraag ik je ook of je op uitzending bent geweest, want mensen met drie uitzendingen ( minstens ) achter de rug hebben zo'n stevig contract dat Defensie anders met de vakbond in aanraking komt, geloof me, ik heb ervaring hiermee.
Iemand hier die Staffunctie heeft bekleed?
Van mij mag je.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:35 schreef Rave_NL het volgende:
Eigenlijk maar 1 passende titel voor de volgende SC..
Als jullie zo vriendelijk willen zijn om die aan mij over te laten..
Yepquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |