quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Neuh dr waren al zeker een tiental KL'ers weg voordat ik vertrok
Dat had je nog niet gedaan...quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:54 schreef jankaas020 het volgende:
Ik ga me ook maar ff omkleden en een biertje halen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neuh, wij horen niets, maar lezen des te meer.
Neuj, doe ik nooit.. Ik vind het de moeite niet waard als ik thuis zit om me om te kleden.quote:
Dus je ruikt nog naar schraal bier van het nat maken van je strepen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:02 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Neuj, doe ik nooit.. Ik vind het de moeite niet waard als ik thuis zit om me om te kleden.
Dus?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Neuh dr waren al zeker een tiental KL'ers weg voordat ik vertrok
Artilleristen, de rekenaars van de krijgsmacht. Niet voor niets zijn een hoop (oud) hoge piefen artillerist.quote:
Tegenwoordig wordt heel veel gedaan door computers, maar de basis wordt nog altijd onderwezen met schootstabellen etc.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:13 schreef Vronsky het volgende:
Word dat rekenen nu niet heel erg veel door de PZH zelf gedaan tegenwoordig?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt heel veel gedaan door computers, maar de basis wordt nog altijd onderwezen met schootstabellen etc.
Cobra weet dat ook nog wel.
Haha, het zou wat dat betreft niet echt iets voor mij zijn, maar niets dan respect voor de heren die een stuk metaal 40 kilometer verderop raak weten te plempenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Artilleristen, de rekenaars van de krijgsmacht. Niet voor niets zijn een hoop (oud) hoge piefen artillerist.
Artilleriegraden noemde wij dat, die waren nog opgezet door Napoleon.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt heel veel gedaan door computers, maar de basis wordt nog altijd onderwezen met schootstabellen etc.
Cobra weet dat ook nog wel.
Ik denk dat hij meer naar verschaald bier ruikt, of korten ze nu ook al op de bierdouche bij bevordering?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je ruikt nog naar schraal bier van het nat maken van je strepen?
En de bekaps etc. Arty was en is een kunst opzich.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Artilleriegraden noemde wij dat, die waren nog opgezet door Napoleon.
haha, nee, mijn bevordering was op een kantoortje met een paar off. met koffie en gebak..quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je ruikt nog naar schraal bier van het nat maken van je strepen?
Boog Artillerie gradenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de bekaps etc. Arty was en is een kunst opzich.
Dat is ook lekker, dikke punt appelgebak met slagroomquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
haha, nee, mijn bevordering was op een kantoortje met een paar off. met koffie en gebak..dan nu maar een biertje doen..
Precies! In Uruzgan hebben ze het meegemaakt met de PHwz 2000, daar functioneerde het computersysteem niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]NL is 1 van de weinige landen die het nog standaard leert aan artilleristen. Dit voor het geval van uitval van de systemen.
Ook wel mills genoemd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Boog Artillerie graden
1 ° 17,8 °%
2 ° 35,6 °%
3 ° 53,3 °%
4 ° 71,1 °%
5 ° 88,9 °%
10 ° 177,8 °%
15 ° 266,7 °%
20 ° 355,6 °%
25 ° 444,4 °%
30 ° 533,3 °%
35 ° 622,2 °%
40 ° 711,1 °%
45 ° 800 °%
Die jankt altijd, gezien zijn smilies whehequote:Op woensdag 12 januari 2011 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook wel mills genoemd.![]()
Nu gaat Rave weer janken.
Bij Rave moet het weer in graden...quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die jankt altijd, gezien zijn smilies whehe
FOTO!!!!quote:
Staat Maitje voor je?quote:
Geen foto nodig schat. Jij bent stukken mooier man die brug die me net voorbij schootquote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen foto nodig schat. Jij bent stukken mooier man die brug die me net voorbij schoot
Hoi.quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook wel mills genoemd.![]()
Nu gaat Rave weer janken.
Loop je jezelf alvast in te dekken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef AchJa het volgende:
@ Jan Kaas...
Ik hoop niet dat jij al teveel "verhalen" hebt gehoord over pleunen aan boord van bv de RDM. Pleun in het bed van de homo aan boord enzo...
Afronden is ook een vak.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Onze mortieren maken ook gewoon gebruik van mills hoor, maar als je achter je doosje aan moet lopen is het onzin om mills te gebruiken..
Moet ik het verhaal uit de doeken doen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Loop je jezelf alvast in te dekken?
please!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet ik het verhaal uit de doeken doen?
want dat was jij?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef AchJa het volgende:
@ Jan Kaas...
Ik hoop niet dat jij al teveel "verhalen" hebt gehoord over pleunen aan boord van bv de RDM. Pleun in het bed van de homo aan boord enzo...
Een halve graad verschil is al niet of nauwelijks waar te nemen bij analoge voetverplaatsingen, laat staan een paar mills..quote:
Wel over vrouwelijke vlootjes..quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:11 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
want dat was jij?maar nee, nooit van dat soort verhalen gehoord..
Bovenop de lading kan je ook nog de tijd instellen, of hebben jullie dat niet?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een halve graad verschil is al niet of nauwelijks waar te nemen bij analoge voetverplaatsingen, laat staan een paar mills..
Ik trap graag heilige huisjes omver.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Rave, wil jij oude artjeristen nu echt de les lezen??
Whehehe.... geweldig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
Nou vooruit dan maar, wat was er gebeurd.
Wij lagen als pleunen bijelkaaar in een hut op de RDM (hrms rotterdam) Elke avond zuipen tot falen (ja toen kon dat nog) en ik was van plan om te gaan snurken. Ik kom de hut binnen en al mijn collega's liggen op hun bedje, ik keek nog een keer goed en alle bedjes (4 stuks) waren bezet...
Ik niet te beroerd en ging betrokkene die in mijn bed lag porren, geen respons en geen reactie. Prima, dan zoek ik (landmacht eigen) wel een andere slaapplaats. Dus ik struin die RDM een beetje af en vind een leeg bedje, mooi dacht AchJa, hier ga ik snurken!
Tien minuten later kwam betrokkene van het bed verhaal halen... Hoe ik in vredesnaam in zijn bed lag...
Het was alleen een beetje jammer dat hij de enige "uit de kast" homo aan boord was....
Ik heb niets te maken met mortieren, maar het zal me verbazen als onze mortieren anders zijn dan de KL (60, 81 en 120mm)quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Bovenop de lading kan je ook nog de tijd instellen, of hebben jullie dat niet?
Langer hadden ze dat tempo ook niet volgehouden.quote:
let op de deurquote:
heheheh, je zal de eerste en laatste niet zijn die in een ander bedje kruipt..quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
Nou vooruit dan maar, wat was er gebeurd.
Wij lagen als pleunen bijelkaaar in een hut op de RDM (hrms rotterdam) Elke avond zuipen tot falen (ja toen kon dat nog) en ik was van plan om te gaan snurken. Ik kom de hut binnen en al mijn collega's liggen op hun bedje, ik keek nog een keer goed en alle bedjes (4 stuks) waren bezet...
Ik niet te beroerd en ging betrokkene die in mijn bed lag porren, geen respons en geen reactie. Prima, dan zoek ik (landmacht eigen) wel een andere slaapplaats. Dus ik struin die RDM een beetje af en vind een leeg bedje, mooi dacht AchJa, hier ga ik snurken!
Tien minuten later kwam betrokkene van het bed verhaal halen... Hoe ik in vredesnaam in zijn bed lag...
Het was alleen een beetje jammer dat hij de enige "uit de kast" homo aan boord was....
quote:
Ze hebben allemaal een taak, je ziet de man die achter zit zal wel de Wachtmeester zijn, die geeft leiding, links ernaast zit iemand te richtten, de andere twee links zorgen voorde lading, rechts van het geschut staan de mannen met het kardoes klaar, dus ze doen allemaal wel iets.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:41 schreef hcwp het volgende:
[..]
Wat enorm baas! Die lui moeten half doof zijn als ze uit de dienst komen. Tevens is het voor die twee vooraan hard aanpoten, het lijkt daardoor bijna alsof de rest zich verveelt
Uiteraard, dat is logisch. Het ging meer in het verschil qua belasting per taakquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een taak, je ziet de man die achter zit zal wel de Wachtmeester zijn, die geeft leiding, links ernaast zit iemand te richtten, de andere twee links zorgen voorde lading, rechts van het geschut staan de mannen met het kardoes klaar, dus ze doen allemaal wel iets.
Bij ons was de lader/afvuurder dan ook een grote boerenjongen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:56 schreef hcwp het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is logisch. Het ging meer in het verschil qua belasting per taak
Op zich staan ze zich enorm uit te sloven wat best gevaarlijk kan zijn. Je kan het beter goed en op je gemak doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:56 schreef hcwp het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is logisch. Het ging meer in het verschil qua belasting per taak
Zoek maar eens op yt. Er staan films van Amerikanen die een M109 afvuren met hun handen ipv met een afvuurkoord.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Op zich staan ze zich enorm uit te sloven wat best gevaarlijk kan zijn. Je kan het beter goed en op je gemak doen.
Waarom verbaast me dat niets?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zoek maar eens op yt. Er staan films van Amerikanen die een M109 afvuren met hun handen ipv met een afvuurkoord.
Weltrusten lieve Maitje!quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:21 schreef Maitje het volgende:
Heren van Def en Lotuss... en Cobra
Truste!
Nee.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Thaboel het volgende:
Nog mensen die zich melden voor de nachtdienst?
Ik heb geen dienst en Maitje ligt net in bed. Dus waarom zou ik de nacht op Fok doorbrengen?quote:
Er bestaat ook een leven buiten Fok.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:52 schreef Thaboel het volgende:
maar toch dacht dat je dan wel van het nacht leven was:P
Jij gaat greneeten vengen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er bestaat ook een leven buiten Fok.
En daar ga ik nu iets in doen. Doei
haha dat zeker! Net ff de kroeg in geweest zo lekker een filmpje opzetten en kijken wanneer ik ga slapenquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er bestaat ook een leven buiten Fok.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:31 schreef Thaboel het volgende:
Boeie weekend is kapot zuipen en zondag de verhalen aan horen wat voor stoms je heb gedaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |