abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91252402
oei das geen fijne nacht Miss!!! Beterschap voor Senna!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91252582
Oh bah miss -O-
is het misschien niet een idee om die pcm in zulke dagen doorlopend te geven? Dus zeg maar iedere 4 uur een nieuwe (of wanneer ze 's nachts wakker wordt in t geval van 's nachts)?
Misschien krijgt Senna wel een beetje een dreun steeds van het beter voelen en dan na een paar uur weer buh voelen ofzo.

Heel veel beterschap iig hoop dat ze vannacht beter slaapt, knappen ze altijd gelijk een stuk van op. :*

Trix :o huuuu wat een schrik!

Vicks beterschap :* wat een schatje is Tess toch O+ je zou B. echt op kunnen vegen hoor als Amélie zoiets zou zeggen :D drollewol O+

Dierengeluiden doen we hier niet aan :P behalve kwak dan. Maar ik merk aan haar dat ze wel precies weet wat ze kan verwachten want als er een plaatje met een konijntje voorbij komt staat ze al met haar nekje gek te doen en af te wachten tot ik erin snuffel :D of een varkentje dan staat ze al met dr neusje in de lucht gestoken :D

De nacht hier was hectisch. Vaak wakker geworden. Ik had neit de indruk dat het van de buikpijn was maar gewoon algemene onrustigheid zeg maar, ze heeft natuurlijk ook een dag voor dr kiezen gehad gister. Ze heeft zo af en aan tussen ons in gelegen en dan dommelde ze wel weer weg, daarna sliep ze wel weer een uur of anderhalf in dr bedje enz.

Vanmiddag komt mn moeder toevallig dus we kunnen straks aan de gang met poging twee voor t plaszakje.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91252621
je meisje heeft gewoon een hele dag liggen verwerken vannacht Huup.. is ook neit zo gek...
Hopelijk lukt ht vandaag met het plaszakje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91252860
Oe huup, was het plaszakje gisteren niet gelukt? Wat een ellendige dingen zijn het ook. Succes ermee!

Iedere 4 uur pcm, is dat niet wat veel? van die 240 mg mogen ze toch 3 of 4 per dag? Maar ik bedacht me idd dat we maar eens moeten proberen om het aansluitend te geven, misschien dat dat verschil maakt. Ze reageert daar echt zo sterk op. Ik denk alleen iedere keer als ze dan weer een nieuwe mag en het best nog ok gaat dat ik beter kan wachten...die bekende terughoudendheid met pcm, maar misschien is het handiger idd om het anders te doen.

Ow ja Vicky wat lief van Tess O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91252888
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:02 schreef Incantrix het volgende:
Nou, echt zeg, zó vreselijk dom gewoon.. Ohja, en het ging hier toch laatst over op een positieve manier iets afleren i.p.v. je kind iets verbieden? Kan iemand me alsjeblíeft even vertellen wat dan de positieve insteek is van "Blijf van dat toetsenbord af anders sloop je ook de andere knopjes! :( " ? Ik kan 'm niet vinden namelijk :')
Thijs heeft een eigen laptop. Die had ik ook in de buurt staan, en als hij dan aan mijn knoppen ging rukken, zei ik op een hele blije toon 'Ooooh wat een mooie laptop heb jij!!!' en dan gaf ik hem de zijne. Hielp als een trein.....

(Hij heeft de Vtech Pooh laptop, erg leuk, hoewel ik wel eens wat moe word van 'Iejoor is minder somber vandaag..... Teigetje houdt van springen .... Kanga is de moeder van Roe... Knorretje is een goede vriend. Maar dan moffel ik hem gewoon weer even weg als Thijs in bed ligt).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_91252889
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Oe huup, was het plaszakje gisteren niet gelukt? Wat een ellendige dingen zijn het ook. Succes ermee!

Iedere 4 uur pcm, is dat niet wat veel? van die 240 mg mogen ze toch 3 of 4 per dag? Maar ik bedacht me idd dat we maar eens moeten proberen om het aansluitend te geven, misschien dat dat verschil maakt. Ze reageert daar echt zo sterk op. Ik denk alleen iedere keer als ze dan weer een nieuwe mag en het best nog ok gaat dat ik beter kan wachten...die bekende terughoudendheid met pcm, maar misschien is het handiger idd om het anders te doen.

Ow ja Vicky wat lief van Tess O+
volgens mij mag het om de 6 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91252904
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

volgens mij mag het om de 6 uur.
Ja, die van 240 wel.... maar je kunt overwegen een spiegel op te bouwen met 120.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_91252925
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja, die van 240 wel.... maar je kunt overwegen een spiegel op te bouwen met 120.
ja dat ou ook kunnen en dan elke 3 uur. 4x 240 is idd misschien een te grote "kick"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91252938
Dat is een idee, met de 120 aan de gang gaan. Eens kijken of ik die nog heb! Thanks voor het meedenken :*
pi_91253011
Oh ja sorry om de 6, maar als ze zich op zo'n lichtere pcm al beter voelt zou je die ook om de 4 uur kunnen geven?
Nouja hoe dan ook beterschap!

neuh dat plaszakje... Ze plaste ineens een hele tijd niet en toen ze eindelijk plaste heeft ze het ding eraf geplast :D :') het zal wel raar voelen ook zo'n ding in je luier. Er zit nu een nieuw zakje om, ben benieuwd. Gelukkig geeft dit verder geen problemen voor haar zeg maar, ze hoeft er nie om te huilen ofzo, alleen dr moet wel een plasje in natuurlijk. Gehannes is t!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91253034
Oh haha ik post vanaf mn foon dus ik ben spuit elf, srry :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91253582
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Dat is een idee, met de 120 aan de gang gaan. Eens kijken of ik die nog heb! Thanks voor het meedenken :*
Graag gedaan hoor, ik doe dat ook (120 x 6) bij 'lichte koorts en misère'. Bij hoge koorts (39.5 en hoger) doe ik 240 x 4.

Ik kom trouwens op 120 x 6 omdat Thijs 's nachts tot nu toe altijd gewoon sliep, maar 120 x 7 of 8 mag natuurlijk ook.
pi_91253627
Stomme plaszakjes ook!
Ik merk dat Niels gaat plassen als hij net wakker is, als ik hem niet eerst laat kletsen in bed en zijn luier dus wat te vroeg verschoon plast hij op het aankleedkussen. Misschien kun je proberen of dat bij Amélie ook zo werkt? Direct uit bed een plaszakje op en misschien even haar shirt uit zodat ze het wat koud krijgt (daar krijg je een plasprikkel van). Misschien kun je dan wel direct op het aankleedkussen wat opvangen.

Arme zieke Senna :* Hopelijk werkt het om een pcm spiegel van een lagere dosis op te bouwen en wordt ze daar niet hyper van.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91253695
Nou, dat er af plassen was hier dus ook telkens het probleem. Had ik met veel moeite dat ding vastgemaakt, vind ik iets later een hele natte dikke luier en een leeg plaszakje wegens losgeraakt. Fijn dat ze er niet veel last van heeft iig!

Lau, toen ik gisteren thuiskwam, had ze ook 40 graden koorts, dus vond ik die 240 wel op zijn plaats. Maar als ik het nu lager kan houden met 120 is dat misschien voor haar zelf ook wel fijner!
pi_91253796
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Nou, dat er af plassen was hier dus ook telkens het probleem. Had ik met veel moeite dat ding vastgemaakt, vind ik iets later een hele natte dikke luier en een leeg plaszakje wegens losgeraakt. Fijn dat ze er niet veel last van heeft iig!

Lau, toen ik gisteren thuiskwam, had ze ook 40 graden koorts, dus vond ik die 240 wel op zijn plaats. Maar als ik het nu lager kan houden met 120 is dat misschien voor haar zelf ook wel fijner!
Ja, ik zit het nu na te zoeken, maar ze adviseren toch om er 4 uur tussen te laten steeds. Dan zou je dus 120 mg 6 keer kunnen geven. Zolang ze maar niet boven de 60 mg per kilo per dag komt.

Als voorbeeld Thijs, die is 12 kilo en mag dus maximaal 720 mg pcm per etmaal = 6 keer 120 mg of 3 keer 240 mg.
pi_91253856
Senna is 10 kg, dus die mag 600 mg per etmaal dus maar 5 keer 120 mg en 2,5 keer 240.
Volgens mij begint ze wakker te worden.

toen ik net naar haar kamer liep om de pcm te checken, stond ik met mijn voet in water: een lekkage van het dak.
Van mij mag deze dag wel al voorbij zijn :')
pi_91253927
Incantrix, schrikken zeg...
Die kleine ontdekkingsreizigers lijken het altijd precies te weten wanneer er ergens wat te ontdekken valt...
En tandjespijn, arm manneke :*

Vicky, beterschap!

Isabeau, lekker geslapen goed zo!

Miss_sly, wat een nacht... misschien vandaag de kans om nog even te gaan liggen als Senna ook in bed ligt?

Huup, succes vandaag met het zakje!

Ik dacht ook dat pcm om de 6 uur was. Zeker op van die dagen dat ze echt naar zijn zou ik het gewoon doorgeven. Of idd met 120 en dan wat vaker, kijken of dat ook werkt.
Fake it till you make it...
pi_91253963
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:11 schreef Twinkly het volgende:
Stomme plaszakjes ook!
Ik merk dat Niels gaat plassen als hij net wakker is, als ik hem niet eerst laat kletsen in bed en zijn luier dus wat te vroeg verschoon plast hij op het aankleedkussen. Misschien kun je proberen of dat bij Amélie ook zo werkt? Direct uit bed een plaszakje op en misschien even haar shirt uit zodat ze het wat koud krijgt (daar krijg je een plasprikkel van). Misschien kun je dan wel direct op het aankleedkussen wat opvangen.

Arme zieke Senna :* Hopelijk werkt het om een pcm spiegel van een lagere dosis op te bouwen en wordt ze daar niet hyper van.
Ja ze was net wakker net, ze had wat slaap in te halen van vannacht. Ik heb hier meestal 's morgens een hele zware luier van de nacht en dan idd een uur of twee uur later weer een flinke.

Ff puinruimen voor mn moeder komt en daarna snel weer kijken of ze al geplast heeft. En bedenken hoe ik het in een potje krijg voordat ze dat zakje uit mn handen trekt ofzo. Zul je net zien :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91253986
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:20 schreef Nijna het volgende:

Ik dacht ook dat pcm om de 6 uur was. Zeker op van die dagen dat ze echt naar zijn zou ik het gewoon doorgeven. Of idd met 120 en dan wat vaker, kijken of dat ook werkt.
Ja idd, want voor ze 4 keer 240 mogen, moeten ze wel 16 kilo zijn (en dan ga je vast over op een andere dosering?)
pi_91254031
huup, het plaszakje dat ik van het ziekenhuis had gekregen had een opening aan de onderkant zodat je het gemakkelijk in een containertje kon laten lopen; heeft deze dat ook misschien?
pi_91254081
Inkie, wat schrikken joh, Stef van de trap gevallen. Gelijk huilen breekt je hart, maar is wel goed.

Wees niet te hard voor jezelf (en je man ook niet). Dit zijn van die dingen die gewoon gebeuren, en het is nou eenmaal gebeurd dus jezelf teveel verwijten maken helpt niet.....
pi_91254232
Ohja, even iets terzijde... als het mag. Het gaat niet over Thijs of een andere dreumes, maar in dit topic zitten nou eenmaal mijn 'vriendinnetjes'.....

Een kindje van stage ligt al sinds oud en nieuw in het ziekenhuis. Ze heeft een vorm van epilepsie die heel moeilijk instelbaar is, maar over het algemeen gaat het vrij goed. Tot oudjaarsdag dus... ze heeft toen een heleboel aanvallen achter elkaar gehad, valium hielp niet, is naar het MCL gebracht en vervolgens met gillende sirenes naar het UMCG omdat ze daar een kinder IC hebben. Via Hyves volg ik de updates, maar het gaat slecht. Ze is een aantal dagen in slaap gehouden, toen weer wakker gemaakt. Het ging even goed, maar het was weer bal en ze is nu weer voor 48 uur in slaap gebracht. Ze had al een 'verstandelijke beperking' maar het is de vraag hoe ze hier nu weer uitkomt.

Ik vind het zo kut..... sommige kinderen raken op het eerste gezicht je hart, en zij is er één van.... In kaarsjes branden en duimen enzo geloof ik niet echt, maar willen jullie helpen hopen dat ze hier zonder al teveel schade uitkomt, en überhaupt uit komt?
pi_91254311
Oh, dat had ik helemaal niet gelezen. Au! Arme Stef! :'( Wat enorm schrikken Incantrix! :*
En al die stomme kiezen die doorkomen :*

Een panda zegt "hatsjoe!" trouwens.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91254857
Hatsjoe panda O+

McLaura, heftig dat soort dingen :*
pi_91255215
McLaura wat ontzettend verdrietig voor dat meisje en haar ouders. Ik help heel hard mee hopen.

Miss wat een nacht, bleh. Toen Xeentje een keer veel pijn had door oorontsteking adviseerde de kinderarts om de pcm spiegel constant te houden door iedere vier uur een 120 te geven (toen was ze rond de 7 kilo).

Incantrix wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig 'alleen maar een buil'. En wat McLaura zegt inderdaad, geef jezelf niet zo hard op je kop, hoe voorzichtig je ook bent, zulke dingen gebeuren. Zo is Xeentje laatst uit ons bed gevallen. Ze slaapt altijd in ons bed en van 8 uur totdat wij zelf ook naar bed gaan, ligt ze dan tussen drie grote dikke voedingskussens. Gaat altijd goed... tot die ene keer. Geen idee hoe ze het gedaan heeft, de kussens lagen nog goed, maar Xeentje stond te huilen naast het bed. Je schrikt je lam. De hele nacht wakker gelegen en gecontroleerd of ze geen hersenschudding had, maar gelukkig ook 'alleen maar een buil'. Nu hebben we ook nog extra matrassen om ons bed op de grond gelegd. Maar ze leren er ook van, Xeentje ligt sindsdien keurig op haar plek midden in het bed.

Huup ik lees soms tussen de regels door dat jullie toch best vaak zware nachten hebben, maar je klaagt er nooit over. Dat vind ik echt knap van je :* Is de poep er vannacht nog uitgekomen?
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:59:19 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91255311
McLaura, wat een heftig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je zo meeleeft :*

Een :* voor de slechte nachten!!!!

Incantrix :o... Wat Xenia zegt idd. Hier idem dito met Alexa. Is een aardige ondernemer, en voor wat ze de hele dag doet, is het soms nog verwonderlijk dat er niet vaker zoiets gebeurt.

Huup :* hoest nou?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:51:21 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91262159
Huup, hier wordt altijd na het wakker worden geplast. Dus mocht het nu (weer) niet gelukt zijn met die plaszakjes, zet Amelie dan als ze net wakker is even op het potje. Dan heb je waarschijnlijk binnen een paar tellen je plasje...
pi_91262794
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:51 schreef Asyniur het volgende:
Huup, hier wordt altijd na het wakker worden geplast. Dus mocht het nu (weer) niet gelukt zijn met die plaszakjes, zet Amelie dan als ze net wakker is even op het potje. Dan heb je waarschijnlijk binnen een paar tellen je plasje...
k heb em al :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging als een tiet!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91263019
haha, zo heb ik het ook gedaan idd :D werkt veul beter dan die stomme plaszakjes :Y
pi_91263184
Huup! _O-
Nou even briljant nog, want het is gelukt! *O*

Arme Stef, meis daar kun je niks aan doen. Die Stef is gewoon goed bij de tijd en bedacht dat ie zelf wel naar boven kon. Les voor later en alles is gelukkig goed :* :*

(We waren Rienk kwijt, dachten ook dat de deur dicht was, horen we ineens gehuil van de gang; stond Rienk op de 8e! tree en kon niet verder want zn broek zat in de knoop door het klimmen :X :{ Maar goed dat hij bleef staan en zich niet vallen liet. Ik kon hem er zo vandaan halen. Sindsdien checken we wel 2 keer of de deur dicht zit. Rienk kan namelijk al heel snel trapklimmen..)

He McLaura wat sneu. Ik hoop met je mee :*

Senna, beterschap :*

Arme Lars! Hoe is het nu met zijn oog Karin?

En verder weet ik het even niet meer :@

Rienk is nog steeds zwaankleefaan dus heb het er druk mee. Maar hij slaapt _O_
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91263228
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:12 schreef miss_sly het volgende:
haha, zo heb ik het ook gedaan idd :D werkt veul beter dan die stomme plaszakjes :Y
ja ik herinnerde het me van jou en van stiemie geloof ik, die kwam daar toen mee voor Senna.
Ik vind het wel prima, ik heb 3 zakjes geprobeerd en dat ging van geen kant, nu had ik in no-time een keurig plasje.

Ik heb de tub schoongemaakt en haar voetjes en beentjes enzo voor ik haar erin zette. En ik heb het gemeld bij de poli toen ik het in ging leveren zodat ze eventueel nog een opmerking erbij konden schrijven ofzo. Maar dat was niet eens nodig.
"oh ja zo kan het ook, ja we gebruiken die zakjes omdat het wat handiger is in t gebruik"

que? :o :D :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91263265
ja hoor, stukken handiger :')
pi_91263639
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:17 schreef miss_sly het volgende:
ja hoor, stukken handiger :')
ja nou echt hè?
ik moest er in de auto op weg terug naar huis nog om grinniken :D

ik moest wel enorm lachen om dat gefascineerde koppie van Amélie toen ze aan het plassen was :D "verrek dr komt wat uit!" :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91265349
Kijk die oogjes nou...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:06:42 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91265482
Aggos Tessje! Wat een sneu smoeltje zo!
pi_91265515
Awh Tess ;( heeft ze ontstoken oogjes? (sorry, gemist denk ik)

Haha Huup, wat goed!! ^O^ Lol dat ze denken dat plaszakjes makkelijker in gebruik zijn :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91265589
Arm Tessje -O- :*
pi_91265653
Ze is strontverkouden en heeft hele erge traanogen, Twink.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91265795
Awh dan heeft ze het echt flink te pakken zeg :'(

Het was net even droog, dus gingen we naar buiten. Eerst liep Niels netjes op de plassen heen, ondanks dat ik voordeed hoe je erin stampt :P Maar na een tijdje kreeg hij de smaak te pakken en ging hij de plassen opzoeken. Lekken stampen, aan het water voelen, er middenin zitten en de hele tijd lachen :D

Toen we thuis kwamen zag hij er zo uit:

Dus ik ga maar eens op zoek naar een regenbroekje ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91266410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:48 schreef huuphuup het volgende:
Oh ja sorry om de 6, maar als ze zich op zo'n lichtere pcm al beter voelt zou je die ook om de 4 uur kunnen geven?
Nouja hoe dan ook beterschap!

neuh dat plaszakje... Ze plaste ineens een hele tijd niet en toen ze eindelijk plaste heeft ze het ding eraf geplast :D :') het zal wel raar voelen ook zo'n ding in je luier. Er zit nu een nieuw zakje om, ben benieuwd. Gelukkig geeft dit verder geen problemen voor haar zeg maar, ze hoeft er nie om te huilen ofzo, alleen dr moet wel een plasje in natuurlijk. Gehannes is t!
Hier werd de luier stuk geknipt en het plaszakje door het gat gehangen en dan kleding eroverheen.
Ik weet bij jongens gaat het iets handiger, maar vanwege het gewicht knipte de vp er een gat in en dan plaszak erdoorheen, kon het ook niet gemakkelijk los komen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91266763
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zou het echt niet weten, wat een giraf zegt.

Een giraffe heeft geen stembanden en kan dus niets zeggen, dus dat geluid word ook lastig aangezien die geen geluid kan maken. Ze kunnen wel kuchen
Bij een dolfijn maak ik een wat grappig geluid wat beetje trillend uit mijn mond komt.
Een nijlpaard maakt volgens mij een soort geeuwend geluid

[ Bericht 1% gewijzigd door _Bar_ op 13-01-2011 15:43:16 ]
pi_91267125
mc Laura heftig voor jou en voor je vriendinnetje van de psz :* Word er ook helemaal naar van.

Miss_sly heftige nacht beterschap voor Senna :*
Tess zo verkouden :*
Incatrix :* voor jou
Huup voor jou en Amelie :* nog veel poepluiers gehad?
Seilram heerlijk smerig verhaaltje :7
Lente ik was je volgens mij gisteren vergeten maar wat kun jij leuk vingerverven O+
pi_91269183
Ach Tessje meisje, wat sneu :*

Niels lekker in de plassen stampen met je mooie regenlaarzen O+ Heerlijk he, dat dat dan gewoon kan! Lijkt me voor zo'n kind ook zo fijn om uit te kunnen proberen ipv een moeder erbij die maar probeert te zorgen dat dat stampen niet lukt omdat een kind dan nat en vies kan worden!

McLaura, natuurlijk hoop ik met je mee. Wat naar is dat he? :*

Iets voor 11 uur werd Senna wakker, 120 mg pcm erin. Daarvan werd ze niet hyper, maar ze voelde zich wel wat beter, dat was duidelijk. 3 boterhammen als ontbijt :o Veel zat er niet in, dus ze heeft voornamelijk op de bank gehangen en Dora gekeken :') Nu slaapt ze inmiddels dik anderhalf uur en als ze er weer uit komt, krijgt ze weer 120 mg. Hopelijk wil ze dan straks ook wat eten, want na de boterhammen wilde ze niets, ook niet blauwe besjes of peer, wat ze anders altijd graag eet.
pi_91271247
Tess, wat een sneu koppie!

Senna, dat is een stevig ontbijtje, 3 boterhammen :o.

Niels, leuk he stampen in de plassen...
pi_91273557
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:41 schreef _Bar_ het volgende:
mc Laura heftig voor jou en voor je vriendinnetje van de psz :* Word er ook helemaal naar van.
Gespecialiseerde kinderopvang (op zaterdag), dit meisje is 7.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:08:40 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91274291
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja ik herinnerde het me van jou en van stiemie geloof ik, die kwam daar toen mee voor Senna.
Ik vind het wel prima, ik heb 3 zakjes geprobeerd en dat ging van geen kant, nu had ik in no-time een keurig plasje.

Ik heb de tub schoongemaakt en haar voetjes en beentjes enzo voor ik haar erin zette. En ik heb het gemeld bij de poli toen ik het in ging leveren zodat ze eventueel nog een opmerking erbij konden schrijven ofzo. Maar dat was niet eens nodig.
"oh ja zo kan het ook, ja we gebruiken die zakjes omdat het wat handiger is in t gebruik"

que? :o :D :')
Toen ik indertijd een plasje moest aanleveren, kwam ik daar met plasje in potje. De verpleegster: uhm, maar had u dan al plaszakjes? Ik: nee, hij heeft op het potje geplast. Zij: ow, dus het werkt echt? Ik: :? Zij: ja dokter B had het wel gezegd, maar wij geloofden het eigenlijk niet :D
maar goed uiteindelijk moest het arme kind alsnog een catheter maar dat terzijde

Fijn dat het gelukt is!
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:10:59 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91274407
Och kijk nou die sneue Tess :{

Laura, ik duim mee hoor!

Nielsje :D

En die filmpjes die ik de afgelopen dagen voorbij heb zien komen O+
pi_91274994
Bijgelezen, ik pik er even een paar uit

Huup, ik las het hele verhaal over de onderzoeken van Amelie gisteren. Wat verschrikkelijk zielig voor haar, zo sneu dat je het nog niet kan uitleggen aan die kleintjes he?
Pff de wetenschap dat je kind heel hard ligt te huilen en je er niet bij kan zou mij in tranen doen uitbarsten. Dapper klein meisje heb je hoor. Hopelijk krijgt ze toch niet hele erge buikpijn van de sterke pilletjes.
Wat een briljante oplossing om plas op te vangen :D die ga ik echt onthouden

Inca, wat schrikken joh! Maar neem jezelf niks kwalijk, zoiets kan iedereen overkomen

McLaura wat heftig zeg. Pff wat vreselijk voor die ouders.En ook voor jullie als leiding kan ik het me voorstellen dat je hoofd constant bij dat kleine meisje is. Ik hoop dat haar toestand gauw weer stabiel is.
Wat een leuke stage loop jij trouwens, zoiets heeft me ook altijd erg boeiend geleken

Ieeeeeuw Seilram wat goor :D

Beterschap voor zieke Senna :*

ach gossie, Tess ook ziek, die ziet er ook echt enorm zielig uit zeg :*

Oeke, ik kan het even niet terug vinden, maar ga je Ko inschrijven op die psz? Was het verder leuk daar?

ik zag hier en in het fototopic Niels die erg druk geweest is buiten hahaha. Nu heeft ie wel mooi de kans om zn laarsjes te gebruiken! Wat een weer he
Leuke foto's
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91277190
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:25 schreef Poppejans het volgende:
McLaura wat heftig zeg. Pff wat vreselijk voor die ouders.En ook voor jullie als leiding kan ik het me voorstellen dat je hoofd constant bij dat kleine meisje is. Ik hoop dat haar toestand gauw weer stabiel is.
Wat een leuke stage loop jij trouwens, zoiets heeft me ook altijd erg boeiend geleken

Is ook heel boeiend ^O^

Het is zaterdagopvang voor kinderen met een verstandelijke beperking. In één groep (6 kinderen) zitten altijd verschillende 'beperkingen'. We hebben een gestructureerd rooster, maar elke keer een ander thema. Er zijn kinderen bij die niet aan de activiteiten meedoen (zoals 1 jongen met klassiek autisme), maar er wordt geprobeerd om wel dingen met hem te doen anders zit hij van 9-4 wieltjes te draaien (ja echt). Ik kan inmiddels dingen van hem gedaan krijgen, juist door nooit dwang uit te oefenen en geen dingen te vragen die je niet mag verwachten (interactie, aankijken, etc).

Mijn toekomst lag wat mij betreft niet in de gespecialiseerde opvang, maar door mijn stage begin ik steeds meer te twijfelen.
pi_91277340
Ik duim ook voor dat meisje en haar ouders Lau!

Kusje voor Senna en Tess en de andere ziekies.

Huup, wat een creatieve oplossing! Heeft zich ondertussen al poep aangediend?

De vaste leidster van Isabeau vertelde iets heel liefs. Op donderdag is er altijd één meisje (van net een jaar) dat om 13.00u gebracht wordt. En Isabeau gaat áltijd, als ze binnenkomt een speeltje naar dat meisje brengen. Soms een blokje, soms een puzzelstukje, soms een poppetje, maar echt altijd gaat ze iets brengen. Dat vond ik zó lief! O+
pi_91280769
Ik zou zoveel geweldige dingen over mijn zoon kunnen vertellen... I love him!.

zo, verder tot de orde van de dag.
pi_91280981
Groofs, dat ís de orde van de dag!

Isabeau lief zorgzaam meisje O+
pi_91281010
Och Senna en Tess ziek, kus voor jullie!

Voor de rest niet bijgelezen. Het gehooronderzoek met Mette was een ramp vertelde vriendlief. Ze vond het verschrikkelijk. Haar linkeroor waren niet alle waardes goed ook de drukmeting was te pijnlijk voor dr, dus dat was ook niet echt goed. Ben benieuwd naar maandag.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91281491
Och arme Mette!

Groofs, als je weer een computer hebt moet je het hier wel allemaal komen vertellen!
pi_91283356
Oh nee toch niet nog meer zieken..... :'( gauw beter worden allemaal :*

Hoezo benieuwd naar maandag Wickie? Moet je dan terug komen?
Wat balen dat het zo akelig was voor Mette.....

Oei die trapstunters.....Stef en Rienk.... :o
Jullie bezorgen jullie mama's nog eens een hartaanval.
Kan me voorstellen dat je je helemaal rot schrikt en je schuldig voelt.
Een ongeluk zit in een klein hoekje he....

Vlindur, het gaat goed met Lars' oogje, er zit een kras boven en onder,maar verder geen schade te zien. Zijn oogonsteking is ook eindelijk over. Sinds een paar dagen,.... heeft echt ruim 2 weken geduurd... }:|

Ik vind het maar verbazingwekkend om te zien hoe makkelijk onze kinderen zich aanpassen en schikken in de nieuwe situatie. Lars en Meike hebben er nog geen minuut minder om geslapen, zijn vrolijk en blij. Echt, daar word ik nou gelukkig van O+
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_91284935
Karin wat fijn dat de kids geen probleem met de verhuizing hebben!

Vandaag was alleen een test, die is standaard. Maandag hebben we de afspraak met de KNO arts.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:31:55 #156
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91285204
Haai! Hoe is het hier dan?

McLaura, ik ga duimen voor dat meiske, en (mocht ik ze opgegraven krijgen uit de berg dozen op zolder :') ) een kaarsje branden, ok? Wat een enorm nare situatie, jeetje zeg.. Hoe teer zo'n kindje dan is.. :'(

Tess, arm ding! Vicks, beterschap voor die dame van je, wat sneu zo zeg!

Niels, hahaaa, wat superlief O+ Te gek zeg, superleuke laarsjes ook! I lurv dem! O+

Huupz, fijn dat het is gelukt met dat plasje, haha, mooie oplossing :D Hoe is het verder gegaan met dat medicijn van vandaag? Of lees ik daar nou overheen?

Groofs, vertel op! o|O Ons een beetje lekker maken en dan niks vertellen.. R. is altijd zó lief, in je omschrijvingen, op filmpes, alles O+ En die weelderige haardos.. :)

Karin, fijn dat Lars en Meike zo vrolijk door zijn gehobbeld, het ging hier precies zo! Fijn joh, dat sterkt een mens toch :)

Mette, hè, jemig zeg, dan ga je dus van 'och, het is standaard, hoort erbij, doen we even' naar 'oh crap!' :{ Ik hoop dat het tóch mee zal vallen uiteindelijk, jeetje zeg :*

Senna! Hoe is het vanavond gegaan met slapen, Miss? :* voor Senna en voor jou, zo is het helemaal niet leuk hoor -O- Ik wens jullie beiden een goede nachtrust :*

Poppejansje, hoe is het met Wolf?

En pff, hè, jullie zijn lief, thnx :* Het is inderdaad zo'n enorm ik-sla-mezelf-voor-mijn-kop-gevoel, aan den andere kant weet je ook wel dat het gewoon kan gebeuren, en dat dat kind heus in zijn leven wel meer stuiters zal maken.. Maar het blijft gewoon naar, zo'n klap, en dat terwijl je er al heen aan het rennen was omdat je al aan voelde komen wat er ging gebeuren :') Xenia, wat naar dat Xeentje toen ook zo gevallen is, toch schrikken he? :* Hoe gaat het verder met jullie? :*

Stef was vandaag wel weer Vrolijke Frans hoor, gelukkig.. Al was hij wel even heel onuitstaanbaar aan het uitdagen toen ik achter de pc zat (Jeuh! Toetsenbord slopen FTW! :') ) en tijdens het verschonen wilde het écht niet ook, maar dat snap ik wel, want we hebben alweer dágenlang enorme hoeveelheden tandjespoep in da house en zijn billen beginnen nu weer open te gaan :'( Verschonen doet waarschijnlijk gewoon hardstikke zeer, echt zo sneu.. Maarja, ik heb maandag geen eneke luier zonder poep gehad en vandaag ééntje zonder, op het KDV en lief gisteren was dat ook al niet anders.. Wel naar, maar niet gek dus. En hij heeft vandaag zijn eerste paar échte schoenen gekregen en ik en mijn moeder hebben een stukje met hem gelopen O+ Het was zo leuk, hij vond het zó geweldig! De dame van de schoenenwinkel vond dat hij er meteen al erg goed op liep, dus dat was wel fijn :) Hij heeft alleen nogal brede voeten en hoge wreven, dus schoenen kopen zal wel een gezellig iets worden in de toekomst. Nouja, so be it. Maar kijk nou!

3!
pi_91288409
zo ongeveer bij gelezen. Tjee Huup nog geen enorme luiers dus. Vervelend!
Miss, geef je zetpil of vloeibaar? Zetpil 120 doet heel weinig bij driekus terwijl het oraal wel goed werkt. En dan mag je inderdaad vaker geven, dat vind ik fijner werken.
O en nu weet ik gewoon de rest niet meer en terug lezen op de foon is lastig. Sorry dus en beterschap voor de zieken!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91290827
Oooh Stef!! Stoere stappers man!! O+
En fijn dat ie weer opgeknapt leek.

Wickie wat sneu dat die test zo'n drama was -O- succes gewenst alvast voor maandag.

Die foto van Tess ah gos wat zielig!

Karin superfijn dat Lars (en Meike ook!) al goed slaapt zeg! Dat scheelt toch weer een zorg. Komt vast door de fijne kamertjes die je geklust hebt ;)

Wat lief van Isabeau dat ze dat speelgoed aan komt dragen, schattig!

Weet niet meer wie t allemaal vroeg maar we hebben nog geen poep. En ik denk dat ik weet waarom }:| ze heeft op de tablet gekauwd en das niet de bedoeling. Nou zijn die pilletjes echt superklein (denk anticonceptieformaat) maar dus toch. In principe moet ze ze met water innemen en gister ging dat goed, vanmorgen was ze dus fanatiek aan het kauwen en krunch krunch enzo en daarna een slok water. De werkzame stof bereikt dan de darmen niet dus hmmm... niet handig.
Ik bel morgen de HA even voor de zekerheid of het ook okay is als ik het pilgeval in een stukje banaan prop ofzo (omdat er zo expliciet staat dat het met water ingenomen moet worden en zus en zo om die buitenste beschermlaag maar te ontzien zeg maar, weet niet wat banaan met dat laagje doet...) en als dat niet kan dan vraag ik toch maar om de zetpil-variant want ik wil niet dat er teveel van dat spul zo in haar maag terecht komt.
Gedoe.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91291050
he shit Huup. Tja je kan moeilijk zeggen dat ze niet mag kauwen.
pi_91291231
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:50 schreef mefke79 het volgende:
he shit Huup. Tja je kan moeilijk zeggen dat ze niet mag kauwen.
Ja psies :P van die dingen die handiger zijn met een wat groter kind haha.

En B. zei nog in een opwelling ja nouja anders neem je er zelf eentje en doe je het voor! :Y)
Ja grapjurk... en dan zelf vannacht niet meer van die wc te slaan zijn zeker }:| ohja...

Nouja goed, even bellen maar. Ik twijfel of k beter de HA of beter de apotheek kan bellen met zo'n vraag over toediening...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91291436
Misschien kan de apotheek je vraag beter beantwoorden Huup... althans daar zou ik het denk ik eerst proberen...
Kan het anders niet in een hapje vla of pap? Misschien slikt ze het dan wel gewoon door, maar ook daarbij is het dan natuurlijk de vraag of dat kan...
pi_91291779
Oh Stef, heb jij even stoer stappers! Ziet er goed uit! O+

Huup, succes met Amélie, hoop dat je advies kan krijgen!

Hoe is het nu met Senna Miss?

Rienk was vandaag eindelijk weer een beetje blij en bij het verschonen zag ik rode stippen op zn billen, dus maar wat zalf er op en na zijn slaapje zijn we zijn wishbonebike wezen omruilen omdat zn zadel los zat en daarna door naar de Chinees want mem was te lui om te koken :Y)
Dus niks aan de hand, blije beeb enzo en we komen thuis, zet Rienk op de grond en ineens brullen! :o Ik denk die heeft honger maar hij wilde niet eens een hap. Brullen en krijsen, totaal overstuur. Nog even een rondje door de kamer gelopen met hem op de arm maar dat hielp ook niet, slokje drinken ook niet. Ik denk, dan maar even een schone luier, misschien zit er wel poep dwars? Dus ik doe zn broek uit en zn luier verschuift en ik zie het al. *knalrood* ;( Dus nog meer zalf er op en een zetpil er in.
Ben met hem op de grond gaan zitten terwijl hij in zn blote kontje aan me hing hartverscheurend te huilen ;( Hij was echt zo sneu.. (ik hield het zelf ook niet droog) Na een minuut of wat klom ie van me af, ging bij het tvmeubel staan en liet een plasje. Echt een man he *) Wel fijn dat ie dat dus niet óp mij deed ;) Maar het ging toen wel weer. Beetje rondkeutelen in de keuken en toen maar een luier aan gedaan. Nu ligt hij al even in bed, maar heeft dus niet gegeten. Ik geef hem nog maar een fles. Hoop zo dat het morgen beter gaat :{
Arm kind -O-

Dus nu met spoed op bed, zal wel weer een kort nachtje worden.

Welterusten :*
pi_91292191
Mooie schoenen, Stef! O+
Leuk is het, om buiten te wandelen.

Lastig Huup, hopelijk kan het gewoon in een stukje banaan, of ik een lepeltje yoghurt?

Wickie, dat is wel moeilijk, zo'n test, en dat het dan pijn doet. Succes voor maandag!

Kusje voor alle zieke kindjes en voor Rienk zijn billetjes. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91292443
yoghurt of vla/pap hebben we ook aan gedacht maar in de bijsluiter stond expliciet dat t niet met melk mocht want dan ging dat beschermlaagje stuk. Ik denk dat yoghurt dan ook niet zo heel handig is? Nouja ik bel wel ff morgen, de volgende pil hoeft er toch pas morgen in.

Ah gos Rienk wat sneu -O- ;( hoop dat de ergste roodheid asap wegtrekt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91292575
He verdikkie, das wel lastig dan. In een lepeltje en dan op de tong leggen? Nou, ik weet het niet, de apotheek of ha zal er wel meer ervaring mee hebben. :*
pi_91293146
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:14 schreef oeke het volgende:
He verdikkie, das wel lastig dan. In een lepeltje en dan op de tong leggen? Nou, ik weet het niet, de apotheek of ha zal er wel meer ervaring mee hebben. :*
ja het naar binnenkrijgen is t punt niet maar ze begon heel enthousiast te kauwen :') :D
ondanks dat ik het best wel wat naar achter op de tong had gelegd zeg maar.

Echt hè, ik hoorde ineens mezelf praten zoals ik altijd doe, "goed kauwen hè toetie! niet zomaar doorslikken" omdat ze dr mandarijntje altijd in hele partjes naar binnen slikt.
... dat krijg je dr van :D kauwt ze, is t weer niet goed :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91293435
Dank jullie O+
Ik lig er nu in en Rienk heeft de fles leeg. We hebben zijn luier verschoont en zijn billen zijn echt al veel minder rood *0* Ook maar geen zetpil gegeven dat kan vannacht nog wel als dat nodig blijkt. Trusten!!
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:26:54 #168
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91293441
Ehm, ja, ik heb wel een pillenschieter van de katten te leen hoor, maar de vraag is of je het zó wil doen bij je meisje ;) :P Nee, echt, dat lijkt me superlastig hoor, ik kan het me ook echt ff niet bedenken..

En ja, leuk zijn ze he? Hij loopt er ook zo schattig op O+

Och Rienk, bah :'( Wat een bagger, Vlindur, zo pijnlijk is dat..
3!
pi_91293449
Haha! Ja net als ik altijd tegen Ko roep: Niet proppen, rustig eten, als hij weer 5 partjes mandarijn naar binnen duwt.
pi_91301504
ik zeg dat juist bij banaan: doe maar rustig, is voor jou, mama lust het niet. En mandarijn gaat hier in halve partjes want hij zuigt ze leeg, maar kauwen ho maar. vlindur hopelijk geneest het snel!
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 08:35:49 #171
5428 crew  miss_sly
pi_91302507
Stoere stappers van Stef! Mooi, trix O+ En leuk he, met je kleine man wandelen!

Arme Rienk, kapotte billetjes zijn zo zielig. Kusje er op :*

haha, ja een pillen schieter moest ik ook aan denken, maar dat is natuurlijk niet heel fijn voor je meisje, huup. Misschien heeft de apotheek wel iets om dit soort dingen gemakkelijker te maken. Ze hebben dat voor drankjes, dus misschien ook wel voor pilletjes.

Senna is nog ziek. Arm ding. Ze heeft wel van 23 tot...nou ja nu, want ze slaapt nog, geslapen. Zo nu en dan even hoesten of kort huilen, maar ze werd altijd alweer stil voor ik mijn bed uit was (en dat kan ik heel snel als Senna huilt :+ ). De pcm spiegel is nu natuurlijk weer weg, maar als ze straks wakker wordt, begin ik maar weer met 120 mg, dat werkte wel ok.

Op de bank in slaap gevallen, check die rode wangetjes van de koorts

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:29:03 ]
pi_91302849
ah gos senna. Beterschap weer voor haar :*

oh nee banaan gaat keurig in kleine hapjes :Y
het zou mooi zijn als het gewoon simpel in een klein stukje banaan kan ofzo, de pilletjes zijn echt maar heel klein maar ze kauwt erop omdat ze iets in haar mond voelt dan en omdat het zo lekker kraakt ofzo want ze moet erom lachen :')
over kwartiertje ofzo maar ff bellen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 14 januari 2011 @ 08:54:06 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_91302912
Misschien in appelmoes Huup? Ik hoop dat het snel effect heeft.

Arme Senna. Beterschap Miss!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_91303347
Stef wat heb je mooie schoenen :D En wat leuk dat jullie meteen buiten hebben gelopen :D

Och Senna meisje toch, nog steeds niet fit? :*

En Rienkje ook al zo sneu, luieruitslag is echt rot :( Heb je al maizena geprobeerd? Dat werkt hier echt super, vooral als het zo erg is..

Huup heb je nog handige tips gekregen?

Timo heeft weer last van doorkomende kiesjes.. de achterste vier, die pas rond 2 jaar door horen te komen.. ze zitten nu al een paar maanden af en aan te vervelen.. hij kwijlt zich het ongans en heeft weer enorm zure tandjespoep.. ik hoop dat het nu toch echt snel klaar is, laat die dingen nou maar doorkomen..
pi_91303640
Arme Rienk :'( hoe ging het vannacht? Hij zal wel honger hebben nu!

Och Senna, hopelijk werkt het vele slapen en ben je snel weer beter! :*

Jeetje, Timo nu al de achterste kiezen! :o Zielig hoor, ook die tandjespoep. Maar hij is er nu wel snel vanaf, ik kan me niet herinneren dat de kiezen die kinderen rond hun twaalfde ofzo krijgen ook pijnlijk zijn bij het doorkomen.

Stef wat heb je een stoere stappers gekregen! Zie hem daar nou lopen met oma O+
En ook al last van tandjespoep :*

Huup, had de apotheker nog een goede tip? Lastig hoor!

Niels was vanmorgen chagrijnig joh :X Hij had ook wat verhoging. Gelukkig hielp het wel om filmpjes te kijken op YouTube. Amélie die met water speelt is heel interessant :D En het hap-filmpje van het Zandkasteel werd met open mond bekeken.
pi_91304253
Oh Rienk jongen wat zielig, kapotte billetjes zijn niet leuk :N

Senna ziek, beterschap :* Wat ligt ze daar zielig op de bank, arm meiske

Ook een :* voor Amélie

Nog meer tandjes leed bij Timo :*

Wat een ziekenboeg hier! (sorry voor iedereen die ik vergeet)

Finn is ook nog flink aan het hoesten, maar voelt zich gelukkig niet slecht! Proppen met eten dat doet hij ook! Lastig ook als ik een stukje krijg, dat zijn er dan meestal ook 4 tegelijk! :Y)
pi_91304410
Nou misschien moet ik toch maar aan de pillenschieter :P

Heb gebeld en de apothekers-assistente gaat overleggen met t apotheek-opperhoofd daar en ze gaat ook de kinderarts bellen om te overleggen erover. Ze heeft na zo'n tablet bisacodyl én 15 mg forlax gistermiddag nu nog steeds niet gepoept terwijl ze normaliter na 4 mg forlax alleen al best een behoorlijke luier produceerde.

De bisocadyl is ook verkrijgbaar in een zetpil maar het idee was eigenlijk om de anus met rust te laten ten eerste na die onderzoekjes enzo maar vooral ook omdat ze nog steeds scheurtjes en dergelijke heeft. T is dus eigk wel nodig dat het daar allemaal een beetje ontzien wordt.

En het probleem met die stomme pillen is dat er een soort coating overheen zit waardoor het pas in de darm kapot gaat ipv in de maag. Maar blijkbaar gaat die coating van van alles en nog wat 'stuk' waardoor het in de maag al oplost en dan doet het dus niets én er kunnen forse maagklachten ontstaan. Met name dat laatste zit k niet zo om te springen :{

Wat een soap zeg :D

FTA :D herkenbaar :') Amélie propt ook graag bij mij ja haha en mandarijnstukjes knijpt ze graag fijn want dat splet zo lekker tussen die vingertjes door :')

Ooooh Timo menneke toch wat heb je toch een haast met je tandjes joh! Ik hoop dat ze snel door zijn dan Chan :* t kan maar voorbij zijn :{

Niels :D nouja goed, je kunt niet altijd je dag hebben :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91304475
Oh, die foto van Senna is zó schattig! O+ De situatie is niet zo leuk, maar kijk nou toch wat je op je bank hebt liggen, miss!

Het is maar lastig, huup. Ik hoop dat de apotheek met een handige tip komt. (Bij mijn apotheek zijn ze helaas niet al te snugger.)

Twinkly, heb jij eigenlijk recentelijk een bezoekje gebracht aan het consultatiebureau, of heb je een bezoek op het programma staan?

Wij zijn gister weer geweest (met precies 14 maanden) en ik heb het idee dat wij wat vroeger zijn dan de meesten? Ivan heeft voorlopig zijn laatste prikjes gehad en het was een groot drama. Ik heb hem nog nooit zo boos gezien. In de wachtkamer probeerden we hem na afloop wat te troosten met een speen en een stukje banaan, maar hij smeet alles van zich af. Oké dan. In de auto was hij gelukkig meteen weer vrolijk. Nu maar hopen dat hij de komende twee weken niet ziek wordt van een van de prikjes.

En voor de statistieken: hij weegt nu 12,25 kg en volgt wat gewicht betreft keurig het lijntje tussen het gemiddelde en het bovengemiddelde in. Dat gaat dus lekker! Op de borstvoedingscurve zit hij wel heel hoog.

Sinds een tijdje zegt hij ook 'papa'. Zo lief! Het is meestal een 'pápa' met een Japanse tongval. Dat krijg je ervan als je te veel Japanse filmpjes met opa kijkt. Soms is het ook 'bapa'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91304702
Pff Huup -O- Wat lastig dat die coating van alles oplost! Een pillenschieter vind ik eng klinken, straks komt het pilletje nog in haar luchtpijp terecht.

Oh, Niels zegt ook vaak "bápa", ik vind dat zo schattig O+
Goed aan het groeien zeg die Ivan ^O^ Hoe lang is hij eigenlijk? Arme Ivan, die stomme prikken ook. Ik zou ook boos worden hoor! Krijgen ze er dan weer twee? Dat is ook gemeen! :(
Wij gaan volgende week woensdag weer naar het CB, dan krijgt hij ook pas zijn eerste BMR prik. Ons CB heeft een wat ander bezoekschema waardoor de tussenpozen tussen de bezoeken niet ineens heel lang of kort zijn. Ik ben erg benieuwd hoe lang en zwaar Niels nu is.
pi_91304916
oh nee joh ik ga niet aan een pillenschieter :D dat vind ik zelf ook eng en te gevaarlijk.
Zolang er alternatieven zijn zoals een zetpil ga ik niet zulke stunts uithalen. Het is alleen lastig af te wegen of de nadelen van het opkauwen van het tablet opwegen tegen het toch geven van een zetpil, of andersom. Wat een warrige zin... nouja gewoon lastig dus. Ik laat die beslissing liever aan hen over geloof ik. Ze gaat me later terugbellen erover.

Ivan goed gegroeid jungske!
Volgens mij hebben wij die voorlopig laatste prikken ook gehad met 14 maanden Claudia :Y

Twinks ga je naar een antroposofisch cb?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91305021
Och Senna.. Beterschap meisje!!
Huup, hopelijk is er snel een andere oplossing.
Wow Claudia, volgens mij s Ivan een stevige beer :) ik heb een idee wat Tess weegt.

Madammetje is weer een stuk beter gelukkig. Ze was vanmorgen weet lekker ondeugend de schuim van mij latte aan het oplepelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91305037
Ivan is nu ongeveer 80cm lang. Wat lengte betreft volgt hij het gemiddelde, dus hij is gezien zijn lengte wat aan de zware kant. Maar daar hoor je ze op het consultatiebureau niet over. Ze vinden het vooral wonderlijk dat hij altijd goed eet, gelukkig.

Ik merk wel dat het met sommige kleertjes lastig begint te worden. De tuinbroek die hij nu bijvoorbeeld van de Zara heeft is eigenlijk veel te lang, maar in de breedte vind ik het maar nét kunnen.

Oh, hij kreeg inderdaad twee prikken, deze keer allebei in de armen. Ze waren met z'n tweeen dus ze konden het tegelijkertijd doen.
pi_91305136
Claudia 12 kilo! Hoe lang is ie dan? Ons manneke haalt de 11 nog niet, ik vrees na afgelopen week de 10,5 niet eens...maar wel groeien in de lengte, hij zal rond de 85 zitten.
pi_91305276
12 kg klinkt zwaar maar valt dus wel mee als je de curve van het consultatiebureau aanhoudt. Het is bovengemiddeld, maar komt lang niet in de buurt van de bovenste lijn (ik weet niet het hoeveelste percentiel dat is, het 90e?). Ik vind Ivan ook niet echt dik ogen, hij heeft gewoon een lekker buikje. :P En ik weet uit ervaring dat postuur op deze leeftijd niks hoeft te zeggen. Mijn vriend is altijd een magere lat geweest en is nog steeds prachtig slank terwijl hij een stevig kindje was.

Haha, die foto van Tess! Die is duidelijk weer de gebruikelijke deugniet.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:25:21 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91305424
Ik heb even voor je gekeken Claudia. Kon zo snel alleen het boekje van mijn middelste bul vinden, en die was 12 kilo met 14 maanden en 83 cm. ik weet even zo snel niet hoe oud Ivan is?
Ik kreeg wel altijd commentaar namelijk. Vooral dat ie teveel at.

Nou is heus niet ieder kind hetzelfde, snap ik. Maar nu eet ie nog als een bootwerker. Maar inmiddels is hij te licht voor zijn lengte. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91305672
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
En ik weet uit ervaring dat postuur op deze leeftijd niks hoeft te zeggen. Mijn vriend is altijd een magere lat geweest en is nog steeds prachtig slank terwijl hij een stevig kindje was.
En ik ben het levende bewijs dat het ook andersom kan }:|

Ik vind Ivan op de foto's ook niet dik ogen. Gewoon een lekkere hap-dreumes!
pi_91305688
Ik vind Ivan ook absoluut niet dik ogen. Misschien is het ook wel een goede voorbereiding voor de eigenwijze peutertijd waarin hij tegen alles "nee" gaat zeggen en niets meer wil eten :D

Oh, haha, gelukkig Huup, je kunt mij alles wijsmaken hoor ;) Mij klinkt een zetpil toch beter in de oren dan een tablet die schade aan de maag aan kan brengen, misschien hebben ze die ook wel zo klein als de 60 mg pcm zetpillen, dan kun je haast niets beschadigen toch.

Wij gaan gewoon naar een "normaal" CB hoor, er is er zelfs maar 1 in onze stad :D Ze hebben er gewoon voor gekozen het schema iets aan te passen omdat ze de kindjes dan met regelmatigere tussenpozen te zien krijgen.

Hmm, Niels hoest ook weer in zijn slaap. Hij zal wel verkouden aan het worden zijn.
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 10:37:31 #188
5428 crew  miss_sly
pi_91305824
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik vind Ivan op de foto's ook niet dik ogen. Gewoon een lekkere hap-dreumes!
Mijn broertje ook, hoor. Die was als baby echt heeeel minnetjes, heel mager kereltje. Tegenwoordig is het een kerel van bijna 190 en ik denk meestal ruim over de 100 kg. Uitsmijter geweest bij disco's, dat type dus :')

Ivan oogt niet dik, idd!
pi_91306167
Arme Senna, wat sneu nou. Maar wat ligt ze daar lief zeg. Klein poppetje O+

Wat knap dat jullie kindjes fruit eten. Rienk wil het gewoon niet eens. Dan geef ik hem een partje appel en dat knaagt hij er een stukje af en dan geeft hij me zo'n blik van 'jemig, wat doe je me aan?' En dat is ook zo met banaan en peer. Ander fruit geef ik dus maar gewoon niet :') Ik hou het wel bij potjes. Dat eet hij wel.

Timo Kiesjes, wat een leed hè Chan :( Kauwt Timo ook op zijn vingers?

Niels chagrijnig, raar is dat vind ik, als die lieve dreumes met zijn verkeerde been uit bed is gestapt. Wel tof dat ie met filmpjes te paaien is!

Huup, zeker een soap. Maar het wordt er vast een met een goeie afloop! :*

Ivan beertje O+ In welke maat zit hij dan nu Claudia? En prikken in de armen. Jakkie. Rienk moet 28 februari, dan krijgt hij zn bmr en mc. Ik vind Ivan ook niet dik trouwens. Gewoon een lekkere dreumes O+

Tess weer beter. Top!

Rienk heeft vannacht gelukkig doorgeslapen. Ik heb mn man dus nog een fles laten geven en niks meer gehoord verder. Om 7:30 werd hij wakker. Vrolijk en blij maar een half uurtje later weer krijsen en brullen. Maar wel een volle luier gepoept.
Verschoont met een washandje en piepende oren. (Jemig wat kan hij hard huilen :'( ) Daarna naar beneden maar algauw weer krijsen en brullen. Weer *Knalrood* en een klein dun flutterig poepje. We hebben de huisarts gebeld omdat die wondercreme bijna op is, maar we krijgen gelukkig nieuwe. Die kunnen we vanmiddag ophalen.
Hij heeft een kwartier bij me gehangen, al huilend en piepend en daarna ben ik maar naar boven gegaan, zodat we op ons bed konden liggen. Maar dat was een teken om een feestje te bouwen ;) Dus de zetpil werkte. En nu ligt hij in bed. Lekker koesen en even de billen tot rust laten komen. (Hij slaapt op zijn buik)

Dit wordt een lange dag.. Morgen gelukkig 'vrij' en zondag naar mijn jarige zus. Dus ik hoop dat het dan beter is. Want het is 2 uur rijden om er alleen maar te komen..

/end dagboek
pi_91306285
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb even voor je gekeken Claudia. Kon zo snel alleen het boekje van mijn middelste bul vinden, en die was 12 kilo met 14 maanden en 83 cm. ik weet even zo snel niet hoe oud Ivan is?
Ik kreeg wel altijd commentaar namelijk. Vooral dat ie teveel at.
Vergelijkbaar: 14 maanden, 12 kilo, 80cm. Naar verhouding is hij dus iets dikker.

Ik krijg gelukkig geen commentaar. Alleen mijn schoonmoeder vindt dat ik hem geen pap moet geven. :+ Maar ze beknibbelt zelf gelukkig ook niet op boterhammen en zo, dus dat zit wel goed. Het is wel iets wat ik zelf altijd in mijn achterhoofd heb, voorkomen dat hij te dik wordt en geconfronteerd wordt met een wereld die vindt dat hij op dieet moet. Daarom is het fijn dat de statistieken nu de lijn die we getrokken hebben 'bevestigen': hij groeit nog, heeft energie nodig, hij krijgt gezonde dingen en we letten een beetje op de hoeveelheden. Hij krijgt bijvoorbeeld eerst één boterham en als hij nog moppert een tweede, maar we geven hem niet bij voorbaat al twee boterhammen.

quote:
Nou is heus niet ieder kind hetzelfde, snap ik. Maar nu eet ie nog als een bootwerker. Maar inmiddels is hij te licht voor zijn lengte. :P
Ik ben ervan overtuigd dat Ivan ook een slungel wordt, ooit. O+
pi_91306310
Mart is met 10,5 maand al 12 kilo .
En oogt ook niet te dik. Hij is dan ook 77 cm.
Bovenste lijntje. En het mooiste is nog wel, dat hij echt niet veel eet :D
Dus waar het vandaan komt.....

Zo, ik kwam even uit lurk stand. Nog eventjes en we gaan het grote babietjes topic verlaten en mogen dan ook hier posten. Wat gaat het hard.
pi_91306403
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Same here.
pi_91306424
Toch een lastige situatie Huup. Maar fijn dat ze erover nadenken wat de beste oplossing in jullie situatie is. :Y :*

Arme Senna, zo ziekig en koortsig. Echt niet fijn. :*

Fijn dat Ivan zo goed groeit! Het is een knap jongetje, helemaal niet te dik ofzo.
Ko is pas geweest en een kilo lichter en 2,5 cm langer! Juist iets onder het gemiddelde van de CB curve. Het viel me laatst al op, dat ze bijna even groot zijn! O+
Bijzonder vind ik, al die verschillen tussen kindjes.
Mijn achterneefje is 8 maanden en ook 12 kilo. Dat is echt een grote baby! Ik ben benieuwd hoe hij zal groeien. Zijn vader is echt een dunne spriet.

Vlindur, hij zal wel niet gewend zijn aan de structuur van fruit als je potjes geeft. Heb je hem weleens frambozen gegeven? Heel zoet en zacht en ze zijn en enorm gezond. Of blauwe besjes?
Hopelijk zijn zijn billetjes gauw weer beter!
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:25 schreef Poppejans het volgende:
Oeke, ik kan het even niet terug vinden, maar ga je Ko inschrijven op die psz? Was het verder leuk daar?
Nog even onder een spoiler dan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91306587
o hij is niet dik, dat bedoel ik niet! Ik verbaas me er eerder over hoe weinig mijn manneke weegt. Ik was tot 2,5 jaar ook heel stevig, daarna niet meer tot ik op kamers ging.
pi_91306661
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:58 schreef mefke79 het volgende:
o hij is niet dik, dat bedoel ik niet! Ik verbaas me er eerder over hoe weinig mijn manneke weegt. Ik was tot 2,5 jaar ook heel stevig, daarna niet meer tot ik op kamers ging.
Dat is het ook voor mij hoor, ik realiseer me steeds meer dat ik een klein fijntje heb.
Gezien dat Wolf en Niels en Driekus en Ivan kleren dragen in een grotere of dezelfde maat als Ko die toch echt wel een paar maanden ouder is. :')
pi_91306729
Ik ben ook eigenlijk gewoon heel blij hoe het hier gaat. Hij eet makkelijk, hij eet met smaak en hij wordt er zo vrolijk van! Na het avondeten is het altijd zingkwartiertje, zo gezellig. O+ Gewoon geen drama's met eten en goed groeien, heerlijk.

Maar ik weet ook hoe het met jonge kinderen al gaat, de opmerkingen en goedbedoelde adviezen die ze kunnen krijgen van de buitenwacht. Ik wil dat ze hem bespaard blijven. Nu krijgt hij er nog niets van mee, maar ik kon zelf bijvoorbeeld dagenlang niet slapen als ik wist dat de schoolarts kwam en iedereen op de weegschaal moest en gewicht tussen de kinderen onderling werd vergeleken en besproken. Achteraf was het allemaal zo zinloos, want in de puberteit schoot ik de lengte in en werd ik door het vele fietsen naar school gewoon een behoorlijk normaal meisje. Maarja, ik heb altijd dat dikkemeisjescomplex gehad en daar ben ik vooral aan het einde van mijn puberteit en in mijn studententijd flink naar gaan leven.

Ik wou nog meer schrijven maar ik krijg even een wee tussendoor. :X Nog even snel: ik vind Kobus zo'n heerlijk mannetje. O+ Het is inderdaad heel geweldig, al die verschillen tussen kinderen.
pi_91306738
Wolf is Niels volgens mij wel aan het inhalen en Driekus is veel langer dan Niels toch?
Ik ben nu wel benieuwd naar de groeicurve van Kobus!
pi_91306791
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wou nog meer schrijven maar ik krijg even een wee tussendoor. :X
:D

Ik was als kind mollig, als puber dik aan het eind van de puberteit te dun en nu normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')