Gisteren ook 't 2e deel gezien, maar ik ben er nog niet hoor.
Tuurlijk Eva Green is een feest voor 't oog, maar 't verhaal wil nog niet echt hoor.
Bovendien moet je volgens mij echt helemaal nog nooit iets van de Arthur legende gehoord hebben om er een beetje van te kunnen genieten denk ik want het is allemaal zo zwakjes aangezet.
Een strijd in Groot Brittannië om de kroon en dat wordt dan in de serie uitgevochten als een knokpartijtje tussen een mannetje of 30-40 ?!?....
Waar waren de legers, de siege torens, de maandenlange, slopende gevechten en allianties die gesmeed moeten worden om die slopende strijd te beslechten ?!? Waar zijn de intriges, het verraad, waar is de magie behalve dan in wat mistige, donkere shots in een nietszeggend bos, waar is 't kameraadschap tussen de ridders en hun heldhaftige verhalen ?
Deze serie mag je ècht niet in een naam met Gladiator noemen, laat staan Rome (die er op eenzame hoogte vèr bovenuit torent).
De serie Rome straalde de macht van het Romeinse rijk uit in al z'n landstreken en culturele beslommeringen. Gladiator was gerelateerd aan de gladiatorspelen in Rome en moest 't meer hebben van de gladiatorvoorbereidingen en het spel daaromheen.
Maar dit moet de Arthur legende voorstellen maar het lijkt wel een boerengehuchten gedoe terwijl het toch echt de strijd om de heerschappij van Groot Brittannië moet voorstellen...
Nee, visueel is 't best een mooi schouwstukje en het heeft goede plot-twists, maar 't verhaal en de karakters laten 't zwaar afweten. Had dan gewoon een onbestaand verhaal gemaakt en je eigen geschiedenis geschreven. Dit leunt te zwaar op iets wat 't totaal niet waar maakt.
SPOILER
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain