quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:55 schreef Jeetjejom het volgende:
OMG, ik krijg mijn dagen wel weer om met de lijst van SVB....
Omdat de tweede naam bij ons met een W begint even gaan checken hoe vaak die voorkwam (0x, maar voor een tweede naam maakt het me niet zo heel veel uit hoe mensen erover denken, wij vinden hem leuk) maar alleen al de W bij jongens zit vol met pareltjes:
- Waas (ouders hadden hem helemaal voor ogen)
- Wannakrich (doet me ergens denken aan Want a Krieg, wil een oorlog)
- Wei (staat de koe in)
- West (ga dan altijd op zoek naar oost, noord en zuid)
- Winter (maar ja, Lente is ook heel normaal en Summer vind ik ook niet heel vreemd)
- Wisdom
- Woody (hoe fan van Toystory of Woody Allen/Harrelson ben je?)
- Woyciech (Heb geen idee hoe je het uitspreekt, lijkt me Pools ofzo)
Onze jongensnaam is btw 6x gegeven vorig jaar, de meisjesnaam 1x (zoals wij hem wilden spellen, 8x andere spelling, en nee we hebben geen overbodige y's of h's in gedachten!)
Ip lees ik toch altijd als LP (ik weet dat het er niet staat, maar toch)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:29 schreef cattie het volgende:
Fae vind ik trouwens ook wel een leuke schrijfwijze van Fee. In tegenstelling tot Fay, Faye, Fey of Feye.
Aure en Aurore blijf ik ook mooie meisjesnamen vinden.
En Ip voor een jongen.(en ik ben niet de enige, want die is 1x gegeven vorig jaar!)
oeh, knáp!quote:
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met die circumflex zit qua uitspraakquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oeh, knáp!ik kwam niet voorbij Joesoef
Zou het niet fari-èn-sly zijn?
ik weet dat ie in het fries van een U een oe maakt bijvoorbeeld.maar met een e?? ja, ik ben wel blij voor 'm.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met die circumflex zit qua uitspraak
Maar goed, wel fijn voor die jongen.
3??? Bleef je 3 niet lang genoeg hangen??quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik weet dat ie in het fries van een U een oe maakt bijvoorbeeld.maar met een e?? ja, ik ben wel blij voor 'm.Tegen de tijd dat ie zijn naam kan zéggen is ie 12. Voordat ie m kan spellen 3 denk ik.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:51 schreef Sorbootje het volgende:
Sverre moet 't worden![]()
Ja of Juhsuphfariênsly natuurlijk
Je komt hier in de regio regelmatig 'Maria Wilhelmina we noemen haar Klaartje'-achtige situaties tegen, die tellen toch ook mee in deze lijstjes?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:08 schreef Takkembah het volgende:
Ik ook (Alexa's 2e naam, mijne ook), maar als eerste naam en zo vaak (plaats nummer 40) kan ik me niet voorstellen.
Ja, die Maria wel, maar Klaartje dan weer niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je komt hier in de regio regelmatig 'Maria Wilhelmina we noemen haar Klaartje'-achtige situaties tegen, die tellen toch ook mee in deze lijstjes?
Ja, ik bedoelde ook alleen Maria, was niet helemaal duidelijk, sorry.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:25 schreef Leandra het volgende:
Ja, die Maria wel, maar Klaartje dan weer niet.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:02 schreef Jeetjejom het volgende:
En voor de personen die het nog niet wisten, maar het wel interesseert:
De SVB-lijst van 2010 is er weer
Ik eindigde met:
[..]
Dan klopt die lijst niet, want ik heb afgelopen jaar nog 2 Ambers op de werled helpen zetten!quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Amber is uit de lijst verdwenen... en Tess is gezakt..
ja de SVB lijst. Amber is gezakt naar 33 waar die naam voorheen nog in de top 10 stondquote:Op woensdag 12 januari 2011 15:58 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik neem aan uit de SVBlijst toch Vicky? Dacht uit het namenlijstje van FOK.
Amber helemaal weg? Das wel heeeeeel raar!
Laat maar, ben gaan checken, en je bedoelt uit de top 10?
Echt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:10 schreef SacreCoeur het volgende:
F ebe dat is echt een hele leuke naam.
Neenee, je begijpt het verkeerd... Dit meisje heet echt F ebe. Niet Fiebie, maar echt Fé-be.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Phoebe vind ik mooier staan, maar hé het klinkt 't zelfde![]()
Dus beide vind ik erg leuk!
Bramquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
Gezocht: leuke jongensnaam die past bij J e l l e
Wel: nederlands, kort, ondubbelzinnig te spellen
Niet: met een j als eerste letter en geen bas of bart (helaas)
Tomquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
(alles kun je anders spellen zoals je wilt, dus hierbij wat suggesties op basis van de andere eisen)quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
Gijsquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
Mijn moeder vertelde dat ze iemand kende waarvan het kind Poebe heette..... Kindje heette dus Phoebe, maar dat had mijn moeder niet helemaal begrepenquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt?
Ik vind het eig. klinken als een soort van Phoebe, maar dan voor mensen die dat niet uit kunnen spreken dan wel schrijven.
Ik hoop het nietquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn laatste gok:
Ivan en Lonne!
Wimquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
Stijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
lol!quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:12 schreef trui het volgende:
Anko? klinkt als 't vakantiehuisje van Annie en Kobus.
ha, goed idee!quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:39 schreef oeke het volgende:
Volgens P. zijn broer kan Ko zich later ook Buss/Buzz noemen. Als hij in bv de surfscene terecht komt.
![]()
quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:36 schreef snoopy het volgende:
Er was vroeger een man op mijn werk die Ko Bus heette
Kobe vind ik tofquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:24 schreef oeke het volgende:
Kobus komt van Jacobus.
Ko, Kootje, Cobus, Kobe, Jacob etc
Koby was de werktitel die P. eraan gaf, die vond ikzelf wat minder.
lol das geenquote:
je eigen sneeuwwitje!quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:54 schreef huuphuup het volgende:
In dit geval:
Yuki = sneeuw
ko = kind, maar wordt dus vnml voor vrouwen gebruikt dus zeg maar meisje.
Ooh en dan kan je haar Yuki-chan noemenquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
lol das geentoch?
![]()
In dit geval:
Yuki = sneeuw
Dat is wel een enorme Charmed-fanquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:51 schreef Melochan het volgende:
Hier in de buurt drie meisjes Phoebe, Paige en Piper
Mooi!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
lol das geentoch?
![]()
In dit geval:
Yuki = sneeuw
Rommequote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
Tomquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:05 schreef mefke79 het volgende:
Boh, hijs de mooiste hond jaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:48 schreef mefke79 het volgende:
even off topic: oh-oh wat een gave hond! (knap is ie niet, ik ken het ras, maar wel enorm lief)
http://babybytes.nl/namen/jongens/Ankoquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:12 schreef trui het volgende:
Anko? klinkt als 't vakantiehuisje van Annie en Kobus.
oja, trouwens: Kobus is ook een leuke naam, mefke!
Neh dat is eerder een Sverre.. zo'n blonde god met blauwe ogen xDquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:14 schreef debuurvrouw het volgende:
oh echt? ik denk bij Mats aan een stoere hunk met een sixpack en een voorliefde voor snowboarden.écht!
ik ook! (ik ken er ook zoeen, en geen kalende bier-mats).quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:14 schreef debuurvrouw het volgende:
oh echt? ik denk bij Mats aan een stoere hunk met een sixpack en een voorliefde voor snowboarden.écht!
Altijd leuk namen en associaties.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind Sverre meer een naam voor een boekenwurm eigenlijk.
Je kan zeggen wat je wil, maar het is wél origineel...quote:Op zondag 16 januari 2011 09:09 schreef Vanyel het volgende:
Welgeteld 3 namen in de jongenslijst die ik leuk vind...
Laatst in de intermediair een Mecx. "We vonden een naam met x wel stoer, maar Mex leek teveel op het kledingmerk, dus hebben we er iets bijzonders van gemaakt."
Toch is die naam ook al 4x gegeven. Ik weet nie, ik ben niet zo, een naam is hoe die is, als je het uitspreekt als Mex moet het ook Mex zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:30 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar het is wél origineel...
Volgens mij verward je origineel met uniek. Als een naam in 2010 door 4 van de kweetniehoeveel nieuwe ouders is gegeven, kan ie nog wel origineel zijn, maar niet uniek, dan zou er namelijk 1 van zijn. En dan niet per jaar, maar at all, zeg maar. Als je een unieke naam wil, tja, dan zul je niet ontkomen aan idiote spellingen, denk ik...quote:Op zondag 16 januari 2011 11:27 schreef Troeta het volgende:
[..]
Toch is die naam ook al 4x gegeven. Ik weet nie, ik ben niet zo, een naam is hoe die is, als je het uitspreekt als Mex moet het ook Mex zijn.
Mexx is toch niet alleen kinderkleding...? Volgens mij lopen er meer volwassenen in dan kinderen...quote:Op zondag 16 januari 2011 11:27 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik heb nog getwijfeld over de naam door het kledingmerk,maar na hun 12e dragen ze toch meestal geen Mexx meer, dus vond het best, heb wel heel veel Mexxkleertjes gekregen van de kraamvisite.
2 jongensnamen vind ik wel gaan en 5 meisjesnamen vind ik echt heel leuk.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:23 schreef Troeta het volgende:
De namenlijsten van 2010 staan online op de site van de SVB
Jongensnamen Top 20
Meisjesnamen Top 20
mexx is geen kinderkledingmerk, voor hetzelfde geld krijg je dat hij straks als 18-jarige alleen nog maar mexx-broeken wil dragen omdat die hem zo goed staanquote:Op zondag 16 januari 2011 11:27 schreef Troeta het volgende:
[..]
Toch is die naam ook al 4x gegeven. Ik weet nie, ik ben niet zo, een naam is hoe die is, als je het uitspreekt als Mex moet het ook Mex zijn.
En je hebt ook deze:
230 Mexes 1
228 Mexx 3
230 Mexz 1
230 Mexzley 1
Ik heb nog getwijfeld over de naam door het kledingmerk,maar na hun 12e dragen ze toch meestal geen Mexx meer, dus vond het best, heb wel heel veel Mexxkleertjes gekregen van de kraamvisite.
quote:trotse moeder van Thiez en Brendt
Dan vraag je het toch af.... Hoe reageer je als je zoon/dochter belt en zegt dat je kleinkind sujyangellieesha heet?quote:Op maandag 17 januari 2011 00:25 schreef Finland. het volgende:
Die pdf'jes zijn een geweldig leedvermaak.
Net gezien: Sujyangellieësha
Het arme wicht zal later haar ouders erg gaan haten
hahhahaquote:Op donderdag 20 januari 2011 08:12 schreef Vanyel het volgende:
Dan zeg je: "OMG D'Shontay, wat een prachtige originele naam!".
quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:12 schreef Vanyel het volgende:
Dan zeg je: "OMG D'Shontay, wat een prachtige originele naam!".
D'Shontay is al bezet hoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat D'Shontay maar de foknaam moet worden voor onze dochter![]()
Bekt zo lekker
quote:
ja dat ja.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:09 schreef debuurvrouw het volgende:
het was de door Huup verzonnen naam om haar (schoon?)moeder een hartverzakking te bezorgen. Een proef van het geboortekaartje met die naam er op laten slingeren. Niet echt, maar gewoon als ideetje.![]()
Toen dit een eigen leven ging leiden was het niet grappig meer idd.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn dochter heeft trpouwens een koosnaampje voor haar broertje en ik krijg het er nu al niet meer uitgeramd. Ze kan het perfect zeggen, maar ze noemt hem:
Laafje![]()
![]()
.
De oudste is de prins want die is haar beste vriend. Met nummer 2 heeft ze altijd ruzie, die heet heksquote:
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Willow en Olivia. Go for it Innepin!
quote:
Zo zou ik het ook zeggenquote:
Nou gewoon.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:15 schreef 3e.ronde het volgende:
Hoe spreken jullie Olivia dan uit?
Van Innepin kan ik me indenken dat ze het op zn Engels uitspreekt, vooral vanwege Willow, maar er zijn ook mensen die zeggen O-lief-ia.
Doe es vertellen Asy!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:05 schreef Asyniur het volgende:
Ik denk ook meteen Oo-lie -viaa
Evie en Nora, dat staat wel leuk samen
Ik heb al namen in mijn hoofd voor nummer 2.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Willow en Olivia. Go for it Innepin!
Ja, dan moet ik wel even wat inspiratie hebben!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En als het straks dan wel luuuuuukt, zul je zien dat het een jongske is.
En dat vind ik dan niet weer leukquote:
Willow en Doraquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:42 schreef innepin het volgende:
Haha ja psies BE. Er schijnt ook een tekenfilmpje te zijn (A kind of magic ofzo?) waar een fee genaamd Willow in zit. We gaan gewoon de ochtend-tekenfilmpjes af qua namen
Liamquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:37 schreef innepin het volgende:
[..]
En dat vind ik dan niet weer leuk
Ik blijf de naam Liam pushen, maar die is echt wel dertig keer geveto'd door manlief. Evenals Samuel. Nou ja, ik heb nog wel ff de tijd
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:59 schreef debuurvrouw het volgende:
ik ben de enige die aan een grote donkere man moet denken daarbij?of negert op zijn Fok!s?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
ik wilde al enthousiast roepen: moet je even op zwart zaad zitten.![]()
ik weet niet wat ik heb vanmorgen. sorry.
OMGquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Nee hoor. Lief opperde de naam ook toen ik zwanger was van Ivan en ik zag meteen een muziekneger voor me!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:59 schreef debuurvrouw het volgende:
ik ben de enige die aan een grote donkere man moet denken daarbij?of negert op zijn Fok!s?
Lena is de allllermooistequote:Op donderdag 20 januari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Het zal jullie niet zijn ontgaan dat wij een naam hebben gekozen voor ons meisje die hier niet geheel origineel is. Ik heb Poppedein wel eerst om toestemming gevraagd.En zij kent de naam weer door Lishe. Ik vind het toch zo'n geweldige naam.
We krijgen er ook veel positieve reacties op, dat de naam echt bij ons past. Grappig genoeg denken veel mensen dat Lena een Oost-Europese naam is. Dat is niet zo, maar voelt door de combinatie met Ivan klaarblijkelijk zo.
Groofsken, jij zat trouwens met je laatste gok - Lonne was het toch? - wel erg in de buurt!
Voor wie alsnog nieuwsgierig is naar de namen die afgevallen zijn: Nora is lange tijd onze favoriet geweest. Ik vind het nog steeds een mooie naam. Een andere kanshebber is Olivia geweest. Tot slot was Luuke (ook van Lishe!) een van mijn favoriete namen, maar daar kon mijn lief zich niet in vinden.
pm-raden mag, hier raden liever niequote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:11 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat ik de naam van huup weet! Zomaar een gevoel!
Heel herkenbaar! Bij Lotte hadden we de klik gelijk, bij Jelle niet. We vonden de keuze voor zijn naam dan ook vreselijk moeilijk en hebben uiteindelijk rond 38 weken de knoop doorgehakt.quote:[b]Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef Poppedein het volgende:[/
Jongensnamen blijf ik gewoon lastig vinden, we hebben een knoop doorgehakt nu, maar met van beide kanten het zinnetje er achter aan "tenzij we wat vinden wat we allebei leuker vinden".... ik mis gewoon echt het hallelujah gevoel wat ik bij Lena wel had, maar heb me er ook maar bij neergelegd dat er geen jongensnaam zal zijn die met die vonk wel zal geven, en áls ie al enigzins in de buurt komt (Ivan blijft vonkjes uitlokken) dan vindt mn Lief t helaas niets...Al moet ik zeggen dat ik inmiddels ook alweer helemaal gewend raak aan de naam en de combinatie hoor
Nog mazzel dat je met een "pronounce: Fillen" iig het voordeel hebt dat het in het Engels en Nederlands hetzelfde klinkt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef Vicky het volgende:
Van de twitter van Sunnery:
Thank you all for the lovely tweets! We're in love with him! Can't describe this feeling! Phyllon (pronounce: Fillen) is in our life! <3
Ja hey je moet er natuurlijk ook wel in Suriname mee aan kunnen komen hè....quote:
quote:Doutzen Kroes is vanmorgen om acht uur bevallen van een zoontje. Dat heeft haar management bevestigd aan RTL Boulevard. Het jongetje heet Phyllon Gorré en weegt 8 pond. "Doutzen straalt, het is een prachtig kind, donker haar, donkere ogen. Doutzen ligt nog in het ziekenhuis, maar komt vandaag nog naar huis."
Siemen waarschijnlijk danquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:28 schreef huuphuup het volgende:
En heeft ie nou ook een tweede naam? Wytze ofzo?of Thymen
Phyllen Wytze Siemenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:35 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Siemen waarschijnlijk danDat combineert zo lekker Frysk en Engels
Ik moest hardop lachen.quote:
Originaliteit is wel contextgebonden! Hier is de naam niet origineel, en ik ken de naam dan ook door Poppedeinsquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:37 schreef Vlindur het volgende:
Lena is geweldig Claudia! Ik had een orginelere naam gedacht, maar Lena past fantastisch bij Ivan
Met origineel bedoelde ik een onbekendere naam zoals bijvoorbeeld die van Ivan. Hij de enige Ivan hier.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Originaliteit is wel contextgebonden! Hier is de naam niet origineel, en ik ken de naam dan ook door Poppedeinsprachtige dochter
. We krijgen nu juist veel opmerkingen dat mensen de naam zo origineel vinden, dat 'ie helemaal bij ons past ookal zouden ze de naam zelf nooit hebben kunnen raden. Dat voelt wel eens wat suf, hoor, maar ik ga ook niet rondbazuinen dat ik op een zeker forum rondhang waar ik de naam door ken.
Vandaag kwam een mevrouw de hielprik doen die indertijd ook bij Ivan kwam. Ze zei nog zoiets als: "Ohja, ik herinnerde me dat hij een niet veel voorkomende naam had." Daar stond ik wel van te kijken, want in mijn beleving is Ivan een vrij gebruikelijke naam. Maar ik ken zelf eigenlijk ook geen Ivans.
Ik vind Sid helemaal geweldig! Maar ik vind het voor hier te honds klinken als ik mn kinderen moet roepen: Wolf, Sid. als in: zitquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:17 schreef She-Wolf het volgende:
Voor een jongen vond ik Jason, Sid of Ace leuk.
Ja, het is eigenlijk echt een leuke ''gewone'' naam, totdat ik het uit ging spreken naast elkaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:54 schreef innepin het volgende:
Hahaha Poppejans, Wolf, zit!Ik vond het zo wel een leuke combinatie tot je dat zei
heel moooooiquote:
Oh jammer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heel moooooi![]()
ware het niet dat de dochter van mijn zus al Mare heet
Oh wat toevallig!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppejans, Sid heeft ook op mijn lijstje gestaan voor S. Net zoals Sil en Casper trouwens. Maar dat was allemaal nog voor de 20weken echo, dus echt lang heeft dat lijstje niet bestaan.![]()
PM mag altijd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 08:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh wat toevallig!
Skylar gaat hem hier trouwens niet worden. Wij hebben al een poos DE namen voor een tweede.
Jongen krijgt een Engelse naam, de naam van een meisje is Nederlands.
En het zijn bewust geen namen in de categorie ''apart''
Maar dan roep je ze toch in een andere volgordequote:Poppejans
[..]
Ik vind Sid helemaal geweldig! Maar ik vind het voor hier te honds klinken als ik mn kinderen moet roepen: Wolf, Sid. als in: zit![]()
en Skylar staat hier op het namenlijstje maar dat wist je al dat ik die naam ook super vind
Want "Zit, Wolf!" is beter dan "Wolf, zit!"?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar dan roep je ze toch in een andere volgorde
Jepquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:52 schreef innepin het volgende:
[..]
Want "Zit, Wolf!" is beter dan "Wolf, zit!"?
Precies!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:39 schreef cattie het volgende:
Nou, ik zou het niet doen, zo'n combi.
Frank en Stijn zou ik ook niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |