quote:
Op donderdag 20 januari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:Het zal jullie niet zijn ontgaan dat wij een naam hebben gekozen voor ons meisje die hier niet geheel origineel is. Ik heb Poppedein wel eerst om toestemming gevraagd.

En zij kent de naam weer door Lishe. Ik vind het toch zo'n geweldige naam.
We krijgen er ook veel positieve reacties op, dat de naam echt bij ons past. Grappig genoeg denken veel mensen dat Lena een Oost-Europese naam is. Dat is niet zo, maar voelt door de combinatie met Ivan klaarblijkelijk zo.
Groofsken, jij zat trouwens met je laatste gok - Lonne was het toch? - wel erg in de buurt!
Voor wie alsnog nieuwsgierig is naar de namen die afgevallen zijn: Nora is lange tijd onze favoriet geweest. Ik vind het nog steeds een mooie naam. Een andere kanshebber is Olivia geweest. Tot slot was Luuke (ook van Lishe!) een van mijn favoriete namen, maar daar kon mijn lief zich niet in vinden.
Lena is de allllermooiste

Grappig ook, want als onze Lena nu een zusje zou krijgen zou ze (ook) Nora/Noor geheten hebben..of Ella, maar die discussie hebben we dus uiteindelijk niet meer hoeven voeren

Olivia vind ik ook prachtig, maar ik heb m nu een paar keer op z'n Drents uitgesproken gehoord en dat doet de naam geen eer aan helaas..Het wordt zo'n enorm lange "-jaaaaaaaaaaaa" klank op t eind, dat valt met de A van Lena gelukkig wel mee.
Jongensnamen blijf ik gewoon lastig vinden, we hebben een knoop doorgehakt nu, maar met van beide kanten het zinnetje er achter aan "tenzij we wat vinden wat we allebei leuker vinden".... ik mis gewoon echt het hallelujah gevoel wat ik bij Lena wel had, maar heb me er ook maar bij neergelegd dat er geen jongensnaam zal zijn die met die vonk wel zal geven, en áls ie al enigzins in de buurt komt (Ivan blijft vonkjes uitlokken

) dan vindt mn Lief t helaas niets...Al moet ik zeggen dat ik inmiddels ook alweer helemaal gewend raak aan de naam en de combinatie hoor
[ Bericht 3% gewijzigd door Poppedein op 21-01-2011 12:37:39 ]