abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:24:46 #251
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91351151
Maar de stelling die gezet is zijn we het allemaal denk ik mee eens. Tv oorzaak van gebrainwaste mensen. Voornamelijk de grote bedrijven zijn hier schuldig aan. Alleen is dit puur om meer geld te verdienen? Of een onderdeel van een groter plan?
pi_91351317
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:24 schreef Bill_E het volgende:
Maar de stelling die gezet is zijn we het allemaal denk ik mee eens. Tv oorzaak van gebrainwaste mensen. Voornamelijk de grote bedrijven zijn hier schuldig aan. Alleen is dit puur om meer geld te verdienen? Of een onderdeel van een groter plan?
Ik denk dat internet ook een groot aandeel heeft.
pi_91351384
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:24 schreef Bill_E het volgende:
Dit zegt het wel zo'n beetje:

pi_91351961
Wat brainwashed ons eigenlijk?

nieuws, commercials, films, series,documentaires of een combinatie van?

Ik durf voornamelijk vooralsnog alleen vingers te wijzen naar reclames omdat het hele televisiesysteem gemaakt lijkt te zijn zodat jij -als in de kijker- reclames gaat en zult zien.
pi_91352122
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:36 schreef Flammie het volgende:
Wat brainwashed ons eigenlijk?

nieuws, commercials, films, series,documentaires of een combinatie van?

Ik durf voornamelijk vooralsnog alleen vingers te wijzen naar reclames omdat het hele televisiesysteem gemaakt lijkt te zijn zodat jij -als in de kijker- reclames gaat en zult zien.
De televisie domineert in de huiskamers van veeeeele mensen. Dat alleen al is op zich wel apart. Het is een soort hypnose kast :P

Sommige mensen reageren ook niet meer op wat om hen heen gebeurt als ze naar dat ding zitten te staren. Daarnaast durf ik zelfs te stellen dat een groot deel van de normen en waarden door de TV aangeleerd/afgebroken worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 00:42:26 ]
pi_91352224
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De televisie domineert in de huiskamers van veeeeele mensen. Dat alleen al is op zich wel apart. Het is een soort hypnose kast :P

Sommige mensen reageren ook niet meer op wat om hen heen gebeurd als ze naar dat ding zitten te staren.
Het internet is ook wel veel terrein aan het winnen though al kun je daar meer zelf beinvloeden wat je wilt lezen, kijken en/of luisteren en wat niet dus dat is wel een voordeel t.o.v. de televisie.
pi_91352509
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:40 schreef Flammie het volgende:

[..]

Het internet is ook wel veel terrein aan het winnen though al kun je daar meer zelf beinvloeden wat je wilt lezen, kijken en/of luisteren en wat niet dus dat is wel een voordeel t.o.v. de televisie.

Ja en nee... door internet krijg je weer allerlei nieuwe "stoornissen" zoals informatiestress en dat soort dingen. :P Daarnaast zou het juist het doel van "de elite" kunnen zijn om mensen afhankelijk te maken van TV en Internet en ze zo van de straat te houden...

Langzaam laten wennen aan de Orwellian society

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 00:46:26 ]
pi_91357446
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:12 schreef Terecht het volgende:
De Grote Chemtrailsproeierij in onze lucht is een mythe.
Kijk dan de docu eens van What in the world are they spraying?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:21:32 #259
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91359437
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:07 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Daar heb ik stukjes van gezien, het zijn dezelfde aloude claims in een nieuw jasje. My-tho-lo-gie.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:58:54 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91360414
Hoop slowchat op de laatste pagina verwijderd. We zouden er een vraag-elkaar-topic van maken, voor gezellige slowchat naar het SC topic svp. ;)
The truth was in here.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:10:38 #261
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91360756
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:07 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Heeft geen zin. Terecht is een klassiek voorbeeld van een forumtroll. Hij voeldoet aan alle richtlijnen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:21:01 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91361093
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heeft geen zin. Terecht is een klassiek voorbeeld van een forumtroll. Hij voeldoet aan alle richtlijnen
Nee dat is Terecht niet, hij heeft een andere mening dan jou.. zoals iedereen zijn eigen mening heeft over zaken, veel zullen er niet overeen komen met die van jou maar is dan niet automatisch een troll. Kap toch eens met elkaar meteen namen te noemen en accepteer elkaar gewoon, zou het een stuk gemoedelijker maken.
The truth was in here.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:59:10 #263
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91364842
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee dat is Terecht niet, hij heeft een andere mening dan jou.. zoals iedereen zijn eigen mening heeft over zaken, veel zullen er niet overeen komen met die van jou maar is dan niet automatisch een troll. Kap toch eens met elkaar meteen namen te noemen en accepteer elkaar gewoon, zou het een stuk gemoedelijker maken.
Dan is het de meest naïeve burger. Door dergelijk types wordt onze vrijheden verkwanseld. Ik ben meer bang voor hen dan voor de doortrapt corrupte slechteriken van de overheid/corporaties.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:04:56 #264
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91365075
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dan is het de meest naïeve burger. Door dergelijk types wordt onze vrijheden verkwanseld. Ik ben meer bang voor hen dan voor de doortrapt corrupte slechteriken van de overheid/corporaties.
Een andere mening hebben is niet automatisch naief zijn... Dat blijft een lastige ofnie?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_91365125
quote:

[..]

Terecht is volgens mij zeer zeker wel kritisch. Lambiekje, over naïviteit gesproken....echt niet als flame bedoeld hoor, maar ik zie wel vaker dat jij erg snel een conspiracy theorie gelooft en een korte tijd later weer iets compleet anders op dat terrein gelooft. Misschien dat jijzelf wat kritischer zou moeten zijn in wat je wel gelooft en wat niet? :)
Naïviteit bestaat niet alleen in het geloven van de officiële berichten; zomaar alles geloven wat tegen de gevestigde orde in gaat is ook best naïef! ;)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:29:46 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91368668
Ok, misschien is dit dan het juiste topic ervoor :)
Vraagje aan Lambiekje. Wat is er nou zo bijzonder of verhelderend aan Technocalypse? Je begint er redelijk vaak over, dus het lijkt dat je deze best belangrijk vind.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:30:11 #267
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91370975
quote:

[..]

Ik denk toch dat jij een groter potentaatje bent dan ik. Je bent nl een flat character.
pi_91371052
quote:

[..]

Terecht naief? Dat dacht ik toch niet :N
pi_91371267
Die Bankfurt uitspraken zijn allemaal onzin, ik geloof helemaal niet dat er chips in je lichaam zitten en die ELF golven etc etc.. Ik denk dat zei weten hoe het onderbewustzijn in elkaar steekt en ook weten hoe je dat op welke manieren kan beïnvloeden. Dit lijkt mij de meest reële optie. Want met het onderbewustzijn kun je nog veel meer dan wat je met die chips kunt.
If not now, then when.
pi_91374612
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:55 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Right ! Jij hebt het begrepen ! :)
.
Dat bepaal ik zelf wel.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:15:53 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91374708
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:13 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat bepaal ik zelf wel.
:')
The truth was in here.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:34:55 #272
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91375421
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:22 schreef Bill_E het volgende:
TV= Mindcontrol.
Er wordt je verteld wat je moet kopen, wat je in je huis moet zetten, wat je moet koken, welke spelletjes je moet spelen. Er worden een soort goden gecreëerd van b-sterretjes.
Er wordt je verteld wat de laatste trends zijn, er wordt je geleerd dat zaken zoals vreemdgaan, incest, liegen, bedriegen en moorden normaal is ( GTST)

Kortom negeer deze onzin.
Misschien moet je die programma's gewoon niet zo serieus nemen? Ik kijk zelf weinig televisie en soaps kijk al helemaal niet (omdat ik dat gewoon niet boeiend vind). Maar het lijkt me een beetje raar om vreemd te gaan omdat je dat in GTST gezien hebt.

Ook wordt er helemaal niet verteld wat je moet kopen, wel wat je zou kunnen kopen.

En dat sommige mensen amper reageren als ze televisie kijken, is gewoon omdat ze geconcentreerd zijn. Als je aan het werk bent, ben je meestal ook geconcentreerd en reageer je ook niet overal op, is dat dan ook mind-control? (Ja, sommige mensen die met termen als 'loonslaaf' smijten zien dat inderdaad zo.)

Wat die concentratie betreft, ben ik trouwens zelf een slecht voorbeeld, want ik ben zeer snel afgeleid :').

En natuurlijk kun je beinvloed worden door wat je op televisie ziet (en natuurlijk doen reclamemakers extra hun best om je te laten geloven dat hun product het beste is, da's gewoon logisch :)), maar je wordt ook beinvloed door je vrienden, familie, door wat je buiten ziet, door wat je leest. Door alles om je heen eigenlijk :).

quote:
4s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:21 schreef Bastard het volgende:
Inderdaad, Terecht is geen troll, Terecht is een -edit, nee -,

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 15-01-2011 19:05:33 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:22:56 #273
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91377473
Lavenderr, nu je mijn post gewijzigd hebt, lijkt het net alsof er iets heel ergs stond :D! Dat woord wat ik gepost heb (en jij weggehaald hebt) is gewoon een koosnaampje voor hem O+.

De een wordt graag schatje of liefje genoemd en Terecht valt in katzwijm als je hem aanspreekt met dat koosnaampje :).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_91377793
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
Lavenderr, nu je mijn post gewijzigd hebt, lijkt het net alsof er iets heel ergs stond :D! Dat woord wat ik gepost heb (en jij weggehaald hebt) is gewoon een koosnaampje voor hem O+.

De een wordt graag schatje of liefje genoemd en Terecht valt in katzwijm als je hem aanspreekt met dat koosnaampje :).
Dat soort 'koosnaampjes' fluister je maar in zijn oortje als jullie lekker liggen te knuffelen . Niet hier waar het door de meeste mensen als scheldwoord wordt opgevat :o
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:31:39 #275
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91377834
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:58 schreef Bastard het volgende:
Hoop slowchat op de laatste pagina verwijderd. We zouden er een vraag-elkaar-topic van maken, voor gezellige slowchat naar het SC topic svp. ;)
?
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')