quote:di 11 jan 2011, 14:40 |
Ashton verguld met bijdrage trainingsmissie
DEN HAAG - De buitenlandchef van de Europese Unie, Catherine Ashton, is erg verguld met de beoogde Nederlandse bijdrage aan de Europese politiemissie EUPOL in Afghanistan. Dat zei de Hoge Vertegenwoordiger voor Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid dinsdag na een gesprek met premier Mark Rutte.
De EUPOL-missie is echt belangrijk”, zei Ashton.
Het biedt volgens haar een gelegenheid om een basistraining te geven aan Afghaanse politiemensen zodat die in staat zijn om zelf in hun land actief te zijn. Ashton is benieuwd naar het debat in de Tweede Kamer over de missie. „Het zal een groot verschil maken voor alle mensen in Afghanistan”, stelde ze.
Bij Fortuyn had je dat anders niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg altijd zo'n ongemakkelijk gevoel als Europese politici spreken, alsof niemand ze wat gevraagd heeft.
Dat gevoel heb ik dus bij de PVVquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg altijd zo'n ongemakkelijk gevoel als Europese politici spreken, alsof niemand ze wat gevraagd heeft.
ach doen ze het met gebarentaal.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik hoop wel dat ze mooie opleidingsmappen meenemen in het afghaans.
Ooh wacht, 80% is analfabeet, dus verder dan wat schietoefeningen komen ze waarschijnlijk niet.
Wat een kolder.
Dat hebben ze allang geleerd in de Al Qaida traningskampen, ze kunnen wrs. beter schieten dan "onze politie", conditietraining is ook niet nodig, koffiepauzes, lunches, gevulde koeken kennen ze niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik hoop wel dat ze mooie opleidingsmappen meenemen in het afghaans.
Ooh wacht, 80% is analfabeet, dus verder dan wat schietoefeningen komen ze waarschijnlijk niet.
Wat een kolder.
Ik vermoed dat die Afghaanse politie de bommenleggers veelal persoonlijk kennen, als het geen familie isquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat hebben ze allang geleerd in de Al Qaida traningskampen, ze kunnen wrs. beter schieten dan "onze politie", conditietraining is ook niet nodig, koffiepauzes, lunches, gevulde koeken kennen ze niet.
Je vraagt je af wat ze in godsAllahsnaam dan wel gaan leren.
Het enige wat ik kan verzinnen is bonnen schrijven.
Niet meedoen kost voor Nederland internationale invloed.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
We zijn knettergek. KNETTERGEK ZEG IK JE! We hebben daar niets te zoeken. Groot hek er omheen en elkaar af laten maken. Wij hebben hier in het westen vroeger ook met veel pijn en moeite onze rechten verworven. Als het volk er klaar voor is, dan kiezen ze vanzelf een keer de juiste weg. Tot die tijd: jammer dan. Dat ingrijpen van ons werkt alleen maar vertragend op de natuurlijke gang van zaken.
Ja. Boeiend. Daar zet ik mijn principes niet voor opzij.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Niet meedoen kost voor Nederland internationale invloed.
Gaat nogal moeilijk als je niet kunt lezen of schrijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:34 schreef Oud_student het volgende:
Het enige wat ik kan verzinnen is bonnen schrijven.
Ja, maar wat heb je aan invloed als je die alleen mag gebruiken om het met elkaar eens te zijn. Want blijkbaar houdt onze invloed op als we "nee" verkopen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wie denk je? Die rat van het CDA natuurlijk. Verhagen is echt de grootste elleboog die de Nederlandse politiek in de laatste jaren heeft voortgebracht. Zit echt tot zijn oksel in elke reet die hij kan vinden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:05 schreef Hamilcar het volgende:
Christus, wie hebben ze een mooi baantje in de EU beloofd? Elke euro die we uitgeven aan Afghanistan is weggegooid geld. Laat staan een mensenleven. En dan komt er zo'n lelijke Brit al stuiterend voorbij om ons mede te delen dat ze super blij is dat we ook meedoen. Laat lekker je eigen jongens daar zinloos doodgaan.
quote:+ Huidige schatting van die kosten, in euros per jaar vanaf het begin van de operatie: 358.750.000 (Artikel-100-brief aan de kamer, van 30 november 2007)
+ Totale overheidsuitgaven, per jaar in euros, aan het behoud van het Nederlands cultureel erfgoed: 180.000.000 (Rijksbegroting 2007)
+ Aantal dollars dat China de komende jaren zal investeren in een Afghaanse kopermijn: 3.400.000.000 (China Economic Review, november 2007)
+ Prijs van het in Uruzgan gebruikte, onbemande vliegtuigje de Sperwer, in euros: 2.500.000. Aantal Sperwers dat inmiddels is neergestort: 2 (Ministerie van Defensie)
+ De export van opium als percentage van het Afghaans bbp: 50 (Afghan Opium Survey 2007, UNODC)
+ Aantal dollars dat de VS uittrokken voor de vernietiging van de papaveroogsten, in het jaar 2005 alleen: 780.000.000 (US State Department)
+ Het aantal dollars dat Amerika in Irak heeft gestopt sinds het begin van de oorlog, volgens het Witte Huis: 804.000.000.000 (Whitehouse.org)
+ De factor waarmee dit bedrag volgens het door Democraten beheerste congres moet worden vermenigvuldigd voor de werkelijke kosten: 2 (Washington Post)
+ Het bedrag dat Witte Huis-econoom Lawrence B. Lindsey in 2002 noemde, een voorspelling die hem zijn baan kostte: 200.000.000.000 (Washington Post)
+ Positie van Nederland op de ranglijst meest oorlogszuchtige landen sinds de Tweede Wereldoorlog: 5 (Human Security Report/PRIO; Vier andere voormalig koloniale machten staan boven Nederland)
+ Aantal oorlogen dat Afghanistan begon tegen een ander land, sinds de Tweede Wereldoorlog: 0 (Fund for Peace)
Welke invloed hebben die ja-knikkers uit Holland dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
dooddoener, wie naar de Rotterdamse haven wil om te laden / lossen die komt heus welquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |