Misschien heel verkeerd, maar ik als Arubaan vind ook wie niet mee doet kan weg gaan.quote:
Ik heb geen idee wat ik van haar moet vinden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:43 schreef WongSeng het volgende:
[..]
Misschien heel verkeerd, maar ik als Arubaan vind ook wie niet mee doet kan weg gaan.
Daar heeft ze helemaal gelijk in!
En jij dan?
Jawel, maar als je de Nederlandse taal niet kent hoe kun je dan meedoen in de Nederlandse samenleving?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoezo meedoen? Mag je niet anders zijn dan de rest?
mensen die dat zegen zijn de personen in feite hun eigen discriminatie in stand houden. Simpel volk. niet op lettenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:41 schreef WongSeng het volgende:
Veel zeggen dat mevrouw Verdonk een racist is omdat ze hard en eerlijk is.
Wat vinden jullie?
Ik begrijp dus dat jij niet meedoet in de Nederlandse samenleving gezien jouw taalbeheersing?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:53 schreef WongSeng het volgende:
[..]
Jawel, maar als je de Nederlandse taal niet kent hoe kun je dan meedoen in de Nederlandse samenleving?
Ik denk dat die liever niet herinnert willen worden aan hun partij.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
Er zijn een paar raadsleden onder de vlag van TON, hoe zouden die het doen eigenlijk?
Komt het Nederlandse nieuws pas na een halfjaar in Aruba aan soms? Rita Verdonk heeft niet meer zoveel te zeggen in de Nederlandse landelijke politiek.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:43 schreef WongSeng het volgende:
[..]
Misschien heel verkeerd, maar ik als Arubaan vind ook wie niet mee doet kan weg gaan.
Wie is TON/Verdonk?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Komt het Nederlandse nieuws pas na een halfjaar in Aruba aan soms? Rita Verdonk heeft niet meer zoveel te zeggen in de Nederlandse landelijke politiek.
Geweldige reacties daar, ze zijn de frustratie over hun verlies nog steeds niet te boven gekomen. Uit nota bene een 'Gelukkig Nieuwjaar' (wens)topic:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef WongSeng het volgende:
Ze bestaat nog, http://www.trotsopnederland.com/index.php?pageID=3&messageID=2084
Zulk bedenkelijk niveau maakt toch wel pijnlijk duidelijk wat voor lager volk zo'n soort partij vaak aantrekt, werkelijk beneden alle peil, en veelzeggend over hun werkwijze. Die 0 zetels blijken achteraf zo verkeerd nog niet, stel je voor dat zo'n randfiguur in de Tweede Kamer zou zittenquote:Geplaatst op 14-01-2011 21:43, door Charles Onderwater
Hoe ik dat in mijn hoofd haal PET? Ik weet dat heel veel mensen zich het lazarus hebben gewerkt om alles op een rijtje te zetten over de meedenkdag, dat het meer werk was dan we verwachtte komt slechts omdat er meer goede ideeen waren dan we ooit hadden durven hopen. En een jaar is helemaal niet lang PET niet voor mensen die gewoon een baan hebben naast het werk dat ze voor hun partij doen, Ons programma zomt va A tot Z uit de pen van onze Trotsmensen en als jij ons van plagiaat uit andere programma's wilt beschuldigen dan moet je dat doen voor de rechtbank als je het lef hebt. Dat je je gaat verlagen tot het mij attenderen op een D/T fout is al helemaal een schandaal , als ik mij niet vergis schreef jij gister ergens "aux serious" dat bestaat in geen enkele taal hoor! kuis dus eerst je eigen gramatica maar eens op voor dat je over die van een ander begint, je hebt er tijd genoeg voor de laatste weken. Ik zit me al jaren te ergeren aan jullie twee hier op die site, er kan hier helemaal niks gezegd of geschreven worden over TROTS of jij of die kwiebus van een GA heeft er wel een of andere negatieve mening over. Rot toch lekker op met je grote bek altijd, Wie heeft jullie ingehuurd om ons af te zeiken? er gaat geen ene godganse dag voorbij of jullie nemen wel de moeite om hier op de site je stront te komen uitsmeren. heb je thuis geen plee? Denk je dat er iemand hier op dat gekanker van jullie leeghoofden zit te wachten? van mij mag je vinden dat je het beter weet hoor maar houd dat voor jezelf of ga je vent daar lekker mee lastig vallen laat ons daarbuiten. Als je even de moeite neemt kun je zien dat dit de site van TROTS is niet van Pet en ook niet van GA. Ik denk dat jullie hier de fora al weer lang zat hebben gemonopoliseerd met je negatieve gebrabbel. En zal dan ook officieel voor jullie beiden weer om een ban vragen bij de moderator. Deze site kan azijnzeikers als jullie missen als kiespijn! Die laatste opmerking over Rita: "machtswellustelinge" was uncalled for! Dit bericht ging over mij! En wat mevrouw Verdonk dit al land heeft bewezen kan jij en zal jij nooit bij in de schaduw kunnen staan, jij bent op alle fronten mislukt! Bij de VVD, Als Juriste en als Zakenvrouw! Breek me de bek niet los, je bent een weggooier eerste klas! En ik hoef ook jouw psychiater niet Pet, bij jou heeft hij tenslotte ook niks geholpen.
Mag ik een teiltjequote:Op zondag 16 januari 2011 23:43 schreef Boldface het volgende:
Verdonk is geen racist en dat is ze ook nooit geweest. Wel is ze hard en populistisch, maar haar "ergste" uitspraken zijn beduidend milder dan die van Wilders. Verdonk maakt altijd onderscheid op basis van gedrag, daar waar Wilders er ook religie en afkomst bijhaalt.
TON heeft in diverse gemeenten aan de raadsverkiezingen meegedaan. In veel meer gemeenten dan de PVV...
Awesome!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:00 schreef Holograph het volgende:
Kijk voor de grap eens:
Nee, dit is geen voice-over...
Als je verstandig zou zijn was je hier weggebleven Gerrit, dan was het vanzelf doodgebloed wegens gebrek aan interesse hier voor TON. Nu maak je het alleen maar erger voor jullie. Op dit forum worden namelijk géén berichten van andersdenkenden verwijderd. Jullie daarentegen verwijderen zonder reden alles wat niet in jullie straatje past. Dat is niet slim Gerrit, want ik zou als kiezer mij wel twee keer bedenken voordat ik mijn stem zou geven aan een partij met dictatoriale trekjes, die alles censureert van personen met een andere mening.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:53 schreef HenryBollocks het volgende:
De Reactie van BFX, is een uit het verband gerukte momentopname.
En zo zijn er nog meerdere voorbeelden, maar oordeelt u zelf. En lees vooral ook de posts van TON-aanhangers 'Macro van der Voorn' en 'J. Zomers': U zult gierend over de grond rollen van het lachen, en u verbazen dat zoveel onbenul kan worden uitgekraamd. Het toont mede aan wat ik hierboven al schreef: "Zulk bedenkelijk niveau maakt toch wel pijnlijk duidelijk wat voor lager volk zo'n soort partij vaak aantrekt."quote:Geplaatst op 23-11-2009 21:15, door Pet
Nog vergeten. Gino Cobru een Ton'er van de afdeling Brunssum stuurde mij een email waarvan ik één passage uitlicht: "pak dat touw en spring van de stoel". Het zijn volgens mij alleen nog idioten die zich vereenzelvigen kunnen met Ton.
Wat u schrijft is onwaar. Iedereen kan lezen dat het een persoonlijke aanval is op slechts één gebruiker ('Pet'). Deze gebruiker heeft nog nooit misplaatste reacties gegeven. U beschuldigt: Dus wijs die posts aan of geef uw ongelijk toe.quote:Het door deze persoon geplaatste bericht is afkomstig uit het forum van Trots op Nederland, , een reactie van een forumbezoeker op een hele reeks beledigingen en zuigerijen van een aantal andere forumbezoekers.
Waar is dat bericht dan? Ik kan het niet vinden. Wijs die post aan of geef uw ongelijk toe.quote:Deze Charles Onderwater is alleen maar een sympathisant van Trots op Nederland en heeft in het bericht dat daarvoor is geplaatst eerst heel duidelijk aangegeven niet namens Trots maar namens zichzelf te spreken.
Dus u vindt schelden en op de man spelen soms terecht? Kunt u mij aangeven in welke gevallen u dat dan terecht vindt? Persoonlijk vind ik dit soort lage acties altijd onterecht, maar uw uitspraak bewijst hiermee wederom het bedenkelijk lage niveau waar ik het al over had: Het milieu waar schelden blijkbaar eigenlijk (alleen hier niet openlijk) wordt goedgekeurd, wanneer iemand het intellectuele vemogen ontbeert om valide argumenten aan te dragen.quote:Overigens is ook dit bericht verwijderd uit de discussie omdat in de fora van Trots schelden en op de man spelen niet is toegestaan, ook niet van aanhangers, hoe terecht soms ook.
Ook onjuist. Ik ben hier al langer, en zoals iedereen kan zien schrijf ik regelmatig op de FP. Maar u als nieuweling die louter uit gefrustreerde onmacht reageert zonder eerst na te denken, weet natuurlijk niet wat de FP is. Een goede raad voor u: Bezint eer ge begint!quote:BFX is vermoedelijk een querulant die op het Trots forum steeds post onder de naam Thomas en telkens wordt verwijderd, uit rancune post hij dit bericht dan maar hier. Vandaar ook dat dit de eerste en enige post van dit persoon hier is.
U wilt ons toch niet wijsmaken dat Charles Onderwater zijn échte naam is? Kom op zeg, wellicht bent u niet anders gewend, maar op dit forum zijn de users niet zo achterlijkquote:De heer Onderwater heeft nooit op enige lijst van Trots op Nederland gestaan en zou derhalve ook nooit voor Trots in de Tweede-Kamer hebben kunnen zitting nemen. Noch in enige Gemeenteraad, noch in de Provinciale Staten.
Aanschouw hier de eerste voorzichtige poging tot schelden van een TON-aanhanger. Doen ze altijd wanneer ze niet met argumenten weten te komen. I rest my case.quote:Het stuk is dus slechts misselijke stemmingmakerij van BFX en als er dan al iemand als randfiguur beschouwd moet worden zijn het types die zich op dergelijke manier op diverse fora manifesteren, net zolang tot ze ook daar worden geweigerd.
Ik heb een verrassing voor u: Op dit forum (net als overal eigenlijk) bepalen wij zélf hoe wij de naam van een partij wensen af te korten. Het is zeer triest als een partij zich druk maakt over een futiliteit als een afkorting (die bovendien onjuist is, TON is de taalkundig enig juiste afkorting, niet Trots). Ik zou mij maar met belangrijker zaken bezighouden als ik jullie was. Een partij die mensen op voorhand gebiedt welke afkorting zij dienen te gebruiken laat blijken tot welke dictatuur zij uiteindelijk in staat zou kunnen zijn.quote:Overigens wordt Trots op Nederland afgekort als Trots, niet als TON.
wat was dat dan precies? Volgens mij staat ze vrij algemeen bekend als een van de slechtste ministers ooit in Nederland.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:12 schreef martin_MH het volgende:
Verdonk wordt echt onderschat.
Wat zij als minister heeft gedaan was fantastisch, zal ik nooit vergeten.
En van beiden bakte ze niet veel.quote:Men moet zich wel voorstellen dat mevrouw Verdonk de volgende taken had:
- Tweede Kamer lid
- Oprichten van een NIEUWE politieke partij
Tja of je nou door kat of de hond gebeten wordt...quote:Mensen kijken niet meer op haar website. Nu heeft ze een visie. Een ABC-lijstje en deed juist in extreem veel debatten mee. Ze was alleen, en kon dus niet overal komen. Zij kwam relatief het meest in de kamer, wat je ook van haar standpunten vind.
En zeg nou zelf, wie heb je liever: een minder-extreem-racistische politica als Rita die ook nog eens kabinetservaring heeft, of een onervaren geblondeerde racist.
For me it's obvious..
Vertel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:12 schreef martin_MH het volgende:
Verdonk wordt echt onderschat.
Wat zij als minister heeft gedaan was fantastisch, zal ik nooit vergeten.
Die zonnebril erbijquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:34 schreef Reuzelbek het volgende:
Ohja haha die waren we bijna vergeten....De partij leeft dus nog! En zo hoort het ook, een echte kapitein verlaat niet zijn zinkende schuit:
[ afbeelding ]
Vooral als je niet al te snugger bentquote:Op donderdag 20 januari 2011 07:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
wat was dat dan precies? Volgens mij staat ze vrij algemeen bekend als een van de slechtste ministers ooit in Nederland.
[..]
En van beiden bakte ze niet veel.
[q
Daarnaast dat zij grote naamsbekendheid had en elke dag op de voet gevolgd werd,
dit vraagt om problemen.
Dat iemand ergens populair door werd wil niet zeggen dat hij of zij het goed of slecht deed. Zeker niet in de politiek waar het voor een groot deel toch draait om de beeldvorming.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:38 schreef martin_MH het volgende:
Jij kunt haar één van de slechtste ministers ooit noemen, maar Verdonk is populair geworden door haar ministersschap. Ze was onderwerp nummer één. Wat wil je nog meer.
Voorderest niet echt meer inhoudelijke argumenten van jouw kant. ''Ze is niet snugger.'' Makkelijk om te zeggen.
Dat ben ik niet met je eens. Na haar breuk met de VVD en de daaropvolgende desastreuze campagne voor haar eigen partij is ze uit de gratie gevallen, maar als minister was ze vrij geliefd bij (vnl. het rechtse deel van) de bevolking.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
wat was dat dan precies? Volgens mij staat ze vrij algemeen bekend als een van de slechtste ministers ooit in Nederland.
Ja, maar toen was achterlijk rechts ook al dominant. Ze deed zich stoer en daadkrachtig voor, en daar trapten die mensen natuurlijk in, maar in feite was het een slappe minister die niks voor elkaar kreeg.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Na haar breuk met de VVD en de daaropvolgende desastreuze campagne voor haar eigen partij is ze uit de gratie gevallen, maar als minister was ze vrij geliefd bij (vnl. het rechtse deel van) de bevolking.
Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Volgens cijfers van het CPB is onder haar ministersschap het aantal nieuwe immigranten sterk gedaald. Daar stond ze ook voor.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar toen was achterlijk rechts ook al dominant. Ze deed zich stoer en daadkrachtig voor, en daar trapten die mensen natuurlijk in, maar in feite was het een slappe minister die niks voor elkaar kreeg.
Bron? Volgens mij was dat namelijk niet zo.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:32 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Volgens cijfers van het CPB is onder haar ministersschap het aantal nieuwe immigranten sterk gedaald. Daar stond ze ook voor.
Volgens mij kwam dat door de wetgeving en het beleid dat Cohen (?) had ingezet. Ik zou graag vernemen wat zij als minister heeft gedaan, niet wat ze aan stoere taal uitsloeg of waar zij voor zei te staan.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:32 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Volgens cijfers van het CPB is onder haar ministersschap het aantal nieuwe immigranten sterk gedaald. Daar stond ze ook voor.
Cohen heeft die wetgeving inderdaad gemaakt. Zij is wel de enige minister die er wat mee gedaan heeft. Zelfs Cohen lijkt zijn eigen beleid te zijn vergeten. Zonde.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat door de wetgeving en het beleid dat Cohen (?) had ingezet. Ik zou graag vernemen wat zij als minister heeft gedaan, niet wat ze aan stoere taal uitsloeg of waar zij voor zei te staan.
Wat heeft ze ermee gedaan dan?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:46 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Cohen heeft die wetgeving inderdaad gemaakt. Zij is wel de enige minister die er wat mee gedaan heeft.
Immigratie sterk laten dalen. Zucht.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat heeft ze ermee gedaan dan?
Kom dan eens met die cijfers van het CPB.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:13 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Immigratie sterk laten dalen. Zucht.
Check mijn link aantal berichten eerder. Artikel niet relevant, tabel wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:31 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Kom dan eens met die cijfers van het CPB.
Ik denk trouwens dat je CBS bedoelt
Sorry, maar ik neem dat niet voor waar aan als het op artikel7.nl staat. Artikel7.nl geeft ook geen verwijzingen naar een betrouwbare site.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:33 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Check mijn link aantal berichten eerder. Artikel niet relevant, tabel wel.
Nee, dat is wetgeving. Ze stond echt niet zelf aan de grens immigranten tegen te houden.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:13 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Immigratie sterk laten dalen. Zucht.
Ow haha, heb jij ook besloten om de oorlog van de Trots-site hier proberen uit te vechten? En ow haha, van welke van de twee heren die dat ook hebben gedaan heeft je getipt?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:01 schreef Paulinetje het volgende:
Ow haha ik vergeet natuurlijk Charles Onderwater maar die heeft zich hier al onsterfelijk belachelijk gemaakt!
Waar heb je het over? Is er een "oorlog" gaande? Welke twee heren bedoel je? Ik snap niet wat de bedoeling van deze sneer is, of waarom hij aan mij gericht is. Ik ben overigens niet actief op de site van trots..... Ben er enkel eens gaan lezen naar aanleiding van de berichten hier!quote:Op zondag 23 januari 2011 18:47 schreef opastokvis het volgende:
[..]
Ow haha, heb jij ook besloten om de oorlog van de Trots-site hier proberen uit te vechten? En ow haha, van welke van de twee heren die dat ook hebben gedaan heeft je getipt?
Ow haha, nobody gives a fuck, jullie maken jezelf onsterfelijk belachelijk, vecht je forumruzies lekker daar uit.
Leuk dat je na paar berichtjes al zoveel commentaar en aandacht krijgt. Zegt denk ik meer over jullie.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:58 schreef Paulinetje het volgende:
Martin_MH, ben jij actief op de site van Trots, als 1 van de aanhangers? Je vertoont erg veel overeenkomsten! Om er een paar te noemen: het niet onderbouwen met feiten van je stellingen, het koppig bij je standpunt blijven zonder dat je het kan onderbouwen, en het toedichten van kwaliteiten aan Verdonk terwijl je feitelijk niet de kennis hebt over wat ze werkelijk GEDAAN heeft. Op de fora van trots zijn mensen actief die deze irritante tekortkomingen tot hun identiteit gemaakt hebben; ik noem een Marcus, een Eric, een Bas en een Gerrit.
Je kunt dus geen daden van haar noemen. Duidelijk en niet onverwacht.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:40 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Leuk dat je na paar berichtjes al zoveel commentaar en aandacht krijgt. Zegt denk ik meer over jullie.
Ik zie dit gewoon als een discussie, waarom meteen dat jij-bakken. Erg jammer.
Wat is er mis met iemand die niet Verdonk belachelijk vindt. Komop, get a life.
Over dat ik niet onderbouw, das onzin. De onderbouwing bevalt jou niet, dat is iets heel anders.
Die tabel. Je ziet een duidelijke dalende lijn in de jaren 2004-2007, onder haar bewind. Dat zijn gewoon keiharde feiten. Enja, het is niet wetgeving door haar gemaakt, maar wel door haar uitgevoerd. En hoe. Daar kunnen nog zat ministers van leren. Die weten van ellende niet meer wat ze moeten doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt dus geen daden van haar noemen. Duidelijk en niet onverwacht.
Het was al duidelijk, je hebt geen flauw benul van wat ze gedaan heeft.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die tabel. Je ziet een duidelijke dalende lijn in de jaren 2004-2007, onder haar bewind. Dat zijn gewoon keiharde feiten. Enja, het is niet wetgeving door haar gemaakt, maar wel door haar uitgevoerd. En hoe. Daar kunnen nog zat ministers van leren. Die weten van ellende niet meer wat ze moeten doen.
En meteen weer zon simpele beschuldiging als men er in de discussie niet meer uitkomt. En dan word ik beschuldig van weinig inhoud.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was al duidelijk, je hebt geen flauw benul van wat ze gedaan heeft.
Die tabel is betrouwbaar, en zou je ook gewoon kunnen accepteren.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Paulinetje het volgende:
Nou, je zou ook gewoon met overtuigende bronnen kunnen komen. Dan zijn dit soort "beschuldigingen" meteen van tafel!
Die tabel komt van artikel7.nl en heeft geen verwijzing naar het CBS, dus het valt niet te checken. Ik vertrouw het dan ook niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:13 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die tabel is betrouwbaar, en zou je ook gewoon kunnen accepteren.
quote:Op zondag 23 januari 2011 23:29 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Die tabel komt van artikel7.nl en heeft geen verwijzing naar het CBS, dus het valt niet te checken. Ik vertrouw het dan ook niet. Precies. Er zal toch een bron moeten zijn voor deze cijfers.
Ja, als jij niet kunt aangeven wat ze nou gedaan heeft als minister, dan heb je kennelijk geen flauw benul daarvan, laat staan inhoud.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef martin_MH het volgende:
[..]
En meteen weer zon simpele beschuldiging als men er in de discussie niet meer uitkomt. En dan word ik beschuldig van weinig inhoud.
Echter heeft zijn dat beleid niet in de stijgers gezet. Dat werd gewoon door ambtenaren uitgevoerd nav de door Paars II ontwikkelde wetgeving.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die tabel. Je ziet een duidelijke dalende lijn in de jaren 2004-2007, onder haar bewind. Dat zijn gewoon keiharde feiten. Enja, het is niet wetgeving door haar gemaakt, maar wel door haar uitgevoerd. En hoe. Daar kunnen nog zat ministers van leren. Die weten van ellende niet meer wat ze moeten doen.
Je bent je er toch wel van bewust dat een groot aantal migrantenzaken door de minister wordt behandeld? Zaken waar de ambtenaren niet uitkomen, of zodanig complex zijn dat de minister (toen dus Rita) de afweging moeten maken. De minister heeft wel degelijk invloed op het beleid.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Echter heeft zijn dat beleid niet in de stijgers gezet. Dat werd gewoon door ambtenaren uitgevoerd nav de door Paars II ontwikkelde wetgeving.
Rita heeft zich vooral met incidentenpolitiek bezig gehouden en niet met nieuw beleid.
Daar snap je dus ook niks van.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Je bent je er toch wel van bewust dat een groot aantal migrantenzaken door de minister wordt behandeld? Zaken waar de ambtenaren niet uitkomen, of zodanig complex zijn dat de minister (toen dus Rita) de afweging moeten maken. De minister heeft wel degelijk invloed op het beleid.
Ik stel een vraag, die kun je beantwoorden. Als jouw mening dat Verdonk iets bereikt heeft als minister ergens op zou slaan, dan zou het geen probleem zijn om iets te noemen wat ze gedaan had.quote:@weltschmerz: jij onderbouwt jouw mening ook op geen enkele wijze. Wat kan ik daarmee.
Ik claim helemaal niet dat het onbetrouwbaar is. Het statistiekje wijst alleen uit dat het beleid van Verdonk tot een toenname heeft geleid, en de daling die daarvoor al lang was ingezet, werd gekeerd. Puur als je naar de jaren kijkt, maar nog meer als je daar ook nog bij betrekt dat het effect van een bepaald beleid niet onmiddellijk achter het inzetten van het beleid aankomt, maar daar vaak wel een jaar tussenzit.quote:Ook weer makkelijk om te zeggen dat artikel7.nl obetrouwbaar is. Als het jou uitkomst had je vast en zeker ook een dergelijke bron gebruikt.
Dat kan wel zijn maar dat gaat vooral om wat randgevallen die voornamelijk onder de oude wet vielen. De bulk wordt gewoon via de ambtenaren geregeld. En een hele hoop zaken waren dus niet geregeld toen ze wegging. Zo'n 26.000.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Je bent je er toch wel van bewust dat een groot aantal migrantenzaken door de minister wordt behandeld? Zaken waar de ambtenaren niet uitkomen, of zodanig complex zijn dat de minister (toen dus Rita) de afweging moeten maken. De minister heeft wel degelijk invloed op het beleid.
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef martin_MH het volgende:
[..]
@weltschmerz: jij onderbouwt jouw mening ook op geen enkele wijze. Wat kan ik daarmee. Ook weer makkelijk om te zeggen dat artikel7.nl obetrouwbaar is. Als het jou uitkomst had je vast en zeker ook een dergelijke bron gebruikt.
Ze snapte haar rol als wetgever ook niet. 'Dit zijn de regels en zou voer ik ze uit' was een beetje haar lijfspreuk, terwijl een minister juist is om regels te veranderen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn maar dat gaat vooral om wat randgevallen die voornamelijk onder de oude wet vielen. De bulk wordt gewoon via de ambtenaren geregeld. En een hele hoop zaken waren dus niet geregeld toen ze wegging. Zo'n 26.000.
Bovendien mag je van een minister verwachten dat ze met nieuw beleid komt op gebieden waar het er nog aan schort. Zeker op het gebied van integratie is daar nog wel het nodige te winnen.
Idd, geen greintje besef dat bepaalde regels misschien wel niet deugen en dat jij de aangwezen persoon bent daar iets aan te doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze snapte haar rol als wetgever ook niet. 'Dit zijn de regels en zou voer ik ze uit' was een beetje haar lijfspreuk, terwijl een minister juist is om regels te veranderen.
Ik zou het wel een heel kortzichtige taak vinden als de enige rol van de minister is om regels te veranderen. Dat zou betekenen dat elke regel, ook regels waar men tevreden over is per definitie moet veranderen. Wat een onzin.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze snapte haar rol als wetgever ook niet. 'Dit zijn de regels en zou voer ik ze uit' was een beetje haar lijfspreuk, terwijl een minister juist is om regels te veranderen.
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:31 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Ik zou het wel een heel kortzichtige taak vinden als de enige rol van de minister is om regels te veranderen. Dat zou betekenen dat elke regel, ook regels waar men tevreden over is per definitie moet veranderen. Wat een onzin.
Het beeld werd geschetst dat het de enige taak was, een betere formulering was op zijn plaats geweest.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:35 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Er zijn altijd slechte regels om te veranderen. Je kunt je als wetgever niet verschuilen achter de regels, want het zijn je eigen regels.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)eden-vertrekken.htmlquote:TON ziet elf raadsleden vertrekken
RIJSWIJK - Trots op Nederland heeft sinds vorig jaar in verschillende gemeenten 11 raadsleden zien vertrekken.
Na de raadsverkiezingen van maart 2010 was de partij met 60 raadsleden vertegenwoordigd in 38 gemeenten. De drie fractieleden van Pijnacker-Nootdorp scheidden zich in juni 2010 af van TON en gingen verder als Gemeentebelangen. Dat was extra zuur voor oprichtster Rita Verdonk die in Nootdorp woont.
Na twee herindelingsverkiezingen in november in Oss en Zuidplas won TON drie zetels en kwam het totale aantal weer op 60 raadsleden uit. Daar zijn er sinds dinsdag 50 van over.
Den Bosch
De twee fractieleden van TON in Den Bosch stapten dinsdag per direct over naar de VVD. Volgens Hanneke Welten en André Rotman '' is het beschadigde imago van Trots op Nederland de grootste reden over te stappen.''
Den Bosch is niet de eerste gemeente waar Trots op Nederland in haar geheel verdween uit de raad. Na Pijnacker-Nootdorp hielden de twee raadsleden van Lelystad het in april voor gezien en gingen verder als Lelystads Belang. TON was in de raad van Den Helder het grootst met vijf zetels. In augustus verlieten twee leden de fractie.
Verder zag de partij van Verdonk raadsleden vertrekken in Almere en Capelle aan den IJssel waar ze elk met één raadslid was vertegenwoordigd. In Capelle ging het raadslid naar de VVD en in Almere was er een verschil van mening met het hoofdbestuur van de partij.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)erlaat-politiek.htmlquote:Rita Verdonk verlaat de politiek
AMSTERDAM - Rita Verdonk verlaat per direct de politiek. Dat maakt ze vrijdagavond bekend in Eenvandaag. Als reden noemt ze de tegenvallende resultaten bij de afgelopen verkiezingen.
Over vier weken moet op een ledenvergadering van haar partij Trots op Nederland worden bepaald of de partij zonder haar doorgaat of wordt opgeheven.
Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)s-op-Nederland.dhtmlquote:'Rita Verdonk stopt met Trots op Nederland'
'Vandaag laat Rita Verdonk weten of ze wel of niet doorgaat als politiek leider van Trots op Nederland'. Dit is de uitspraak van de nummer 2 van de partij, Arthur van der Putte.
Dagblad De Pers maakt melding van het vermeende besluit van Verdonk.
Van der Putte was vandaag aanwezig bij een bijeenkomst in het huis van de leider van ToN, waar gesproken werd over de toekomst van de partij en Verdonk zelf. 'We hebben Rita laten weten dat als zij er een punt achter wil zetten, ze dat vooral moet doen', aldus het raadslid. Hij vindt dat ze het besluit zelf moet nemen, 'dat zullen wij zeker niet doen.'
Volgens een raadslid van Trots op Nederland zou de oud-minister haar besluit vanavond bekendmaken in EenVandaag. Tegenover het programma laat Verdonk weten 'dat ze in het huidige politieke klimaat voor haarzelf geen ruimte meer ziet vanwege de PVV en het beleid van de regering.'
Het raadslid heeft ook laten weten dat Verdonk zou hebben gesproken met Geert Wilders. Ze zou hebben geadviseerd om de overgebleven raadsleden over te stappen naar de PVV. 'In ruil wellicht voor een eventueel ministerschap. Ook daar heeft ze het maandag over gehad. Dat ze zich beschikbaar zou stellen.'
Verdonk is nog niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:48 schreef Elfletterig het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)erlaat-politiek.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |