Bron? Volgens mij was dat namelijk niet zo.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:32 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Volgens cijfers van het CPB is onder haar ministersschap het aantal nieuwe immigranten sterk gedaald. Daar stond ze ook voor.
Volgens mij kwam dat door de wetgeving en het beleid dat Cohen (?) had ingezet. Ik zou graag vernemen wat zij als minister heeft gedaan, niet wat ze aan stoere taal uitsloeg of waar zij voor zei te staan.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:32 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Volgens cijfers van het CPB is onder haar ministersschap het aantal nieuwe immigranten sterk gedaald. Daar stond ze ook voor.
Cohen heeft die wetgeving inderdaad gemaakt. Zij is wel de enige minister die er wat mee gedaan heeft. Zelfs Cohen lijkt zijn eigen beleid te zijn vergeten. Zonde.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat door de wetgeving en het beleid dat Cohen (?) had ingezet. Ik zou graag vernemen wat zij als minister heeft gedaan, niet wat ze aan stoere taal uitsloeg of waar zij voor zei te staan.
Wat heeft ze ermee gedaan dan?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:46 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Cohen heeft die wetgeving inderdaad gemaakt. Zij is wel de enige minister die er wat mee gedaan heeft.
Immigratie sterk laten dalen. Zucht.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat heeft ze ermee gedaan dan?
Kom dan eens met die cijfers van het CPB.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:13 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Immigratie sterk laten dalen. Zucht.
Check mijn link aantal berichten eerder. Artikel niet relevant, tabel wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:31 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Kom dan eens met die cijfers van het CPB.
Ik denk trouwens dat je CBS bedoelt
Sorry, maar ik neem dat niet voor waar aan als het op artikel7.nl staat. Artikel7.nl geeft ook geen verwijzingen naar een betrouwbare site.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:33 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Check mijn link aantal berichten eerder. Artikel niet relevant, tabel wel.
Nee, dat is wetgeving. Ze stond echt niet zelf aan de grens immigranten tegen te houden.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:13 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Immigratie sterk laten dalen. Zucht.
Ow haha, heb jij ook besloten om de oorlog van de Trots-site hier proberen uit te vechten? En ow haha, van welke van de twee heren die dat ook hebben gedaan heeft je getipt?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:01 schreef Paulinetje het volgende:
Ow haha ik vergeet natuurlijk Charles Onderwater maar die heeft zich hier al onsterfelijk belachelijk gemaakt!
Waar heb je het over? Is er een "oorlog" gaande? Welke twee heren bedoel je? Ik snap niet wat de bedoeling van deze sneer is, of waarom hij aan mij gericht is. Ik ben overigens niet actief op de site van trots..... Ben er enkel eens gaan lezen naar aanleiding van de berichten hier!quote:Op zondag 23 januari 2011 18:47 schreef opastokvis het volgende:
[..]
Ow haha, heb jij ook besloten om de oorlog van de Trots-site hier proberen uit te vechten? En ow haha, van welke van de twee heren die dat ook hebben gedaan heeft je getipt?
Ow haha, nobody gives a fuck, jullie maken jezelf onsterfelijk belachelijk, vecht je forumruzies lekker daar uit.
Leuk dat je na paar berichtjes al zoveel commentaar en aandacht krijgt. Zegt denk ik meer over jullie.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:58 schreef Paulinetje het volgende:
Martin_MH, ben jij actief op de site van Trots, als 1 van de aanhangers? Je vertoont erg veel overeenkomsten! Om er een paar te noemen: het niet onderbouwen met feiten van je stellingen, het koppig bij je standpunt blijven zonder dat je het kan onderbouwen, en het toedichten van kwaliteiten aan Verdonk terwijl je feitelijk niet de kennis hebt over wat ze werkelijk GEDAAN heeft. Op de fora van trots zijn mensen actief die deze irritante tekortkomingen tot hun identiteit gemaakt hebben; ik noem een Marcus, een Eric, een Bas en een Gerrit.
Je kunt dus geen daden van haar noemen. Duidelijk en niet onverwacht.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:40 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Leuk dat je na paar berichtjes al zoveel commentaar en aandacht krijgt. Zegt denk ik meer over jullie.
Ik zie dit gewoon als een discussie, waarom meteen dat jij-bakken. Erg jammer.
Wat is er mis met iemand die niet Verdonk belachelijk vindt. Komop, get a life.
Over dat ik niet onderbouw, das onzin. De onderbouwing bevalt jou niet, dat is iets heel anders.
Die tabel. Je ziet een duidelijke dalende lijn in de jaren 2004-2007, onder haar bewind. Dat zijn gewoon keiharde feiten. Enja, het is niet wetgeving door haar gemaakt, maar wel door haar uitgevoerd. En hoe. Daar kunnen nog zat ministers van leren. Die weten van ellende niet meer wat ze moeten doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt dus geen daden van haar noemen. Duidelijk en niet onverwacht.
Het was al duidelijk, je hebt geen flauw benul van wat ze gedaan heeft.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die tabel. Je ziet een duidelijke dalende lijn in de jaren 2004-2007, onder haar bewind. Dat zijn gewoon keiharde feiten. Enja, het is niet wetgeving door haar gemaakt, maar wel door haar uitgevoerd. En hoe. Daar kunnen nog zat ministers van leren. Die weten van ellende niet meer wat ze moeten doen.
En meteen weer zon simpele beschuldiging als men er in de discussie niet meer uitkomt. En dan word ik beschuldig van weinig inhoud.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was al duidelijk, je hebt geen flauw benul van wat ze gedaan heeft.
Die tabel is betrouwbaar, en zou je ook gewoon kunnen accepteren.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Paulinetje het volgende:
Nou, je zou ook gewoon met overtuigende bronnen kunnen komen. Dan zijn dit soort "beschuldigingen" meteen van tafel!
Die tabel komt van artikel7.nl en heeft geen verwijzing naar het CBS, dus het valt niet te checken. Ik vertrouw het dan ook niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:13 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die tabel is betrouwbaar, en zou je ook gewoon kunnen accepteren.
quote:Op zondag 23 januari 2011 23:29 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Die tabel komt van artikel7.nl en heeft geen verwijzing naar het CBS, dus het valt niet te checken. Ik vertrouw het dan ook niet. Precies. Er zal toch een bron moeten zijn voor deze cijfers.
Ja, als jij niet kunt aangeven wat ze nou gedaan heeft als minister, dan heb je kennelijk geen flauw benul daarvan, laat staan inhoud.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef martin_MH het volgende:
[..]
En meteen weer zon simpele beschuldiging als men er in de discussie niet meer uitkomt. En dan word ik beschuldig van weinig inhoud.
Echter heeft zijn dat beleid niet in de stijgers gezet. Dat werd gewoon door ambtenaren uitgevoerd nav de door Paars II ontwikkelde wetgeving.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Die tabel. Je ziet een duidelijke dalende lijn in de jaren 2004-2007, onder haar bewind. Dat zijn gewoon keiharde feiten. Enja, het is niet wetgeving door haar gemaakt, maar wel door haar uitgevoerd. En hoe. Daar kunnen nog zat ministers van leren. Die weten van ellende niet meer wat ze moeten doen.
Je bent je er toch wel van bewust dat een groot aantal migrantenzaken door de minister wordt behandeld? Zaken waar de ambtenaren niet uitkomen, of zodanig complex zijn dat de minister (toen dus Rita) de afweging moeten maken. De minister heeft wel degelijk invloed op het beleid.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Echter heeft zijn dat beleid niet in de stijgers gezet. Dat werd gewoon door ambtenaren uitgevoerd nav de door Paars II ontwikkelde wetgeving.
Rita heeft zich vooral met incidentenpolitiek bezig gehouden en niet met nieuw beleid.
Daar snap je dus ook niks van.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Je bent je er toch wel van bewust dat een groot aantal migrantenzaken door de minister wordt behandeld? Zaken waar de ambtenaren niet uitkomen, of zodanig complex zijn dat de minister (toen dus Rita) de afweging moeten maken. De minister heeft wel degelijk invloed op het beleid.
Ik stel een vraag, die kun je beantwoorden. Als jouw mening dat Verdonk iets bereikt heeft als minister ergens op zou slaan, dan zou het geen probleem zijn om iets te noemen wat ze gedaan had.quote:@weltschmerz: jij onderbouwt jouw mening ook op geen enkele wijze. Wat kan ik daarmee.
Ik claim helemaal niet dat het onbetrouwbaar is. Het statistiekje wijst alleen uit dat het beleid van Verdonk tot een toenname heeft geleid, en de daling die daarvoor al lang was ingezet, werd gekeerd. Puur als je naar de jaren kijkt, maar nog meer als je daar ook nog bij betrekt dat het effect van een bepaald beleid niet onmiddellijk achter het inzetten van het beleid aankomt, maar daar vaak wel een jaar tussenzit.quote:Ook weer makkelijk om te zeggen dat artikel7.nl obetrouwbaar is. Als het jou uitkomst had je vast en zeker ook een dergelijke bron gebruikt.
Dat kan wel zijn maar dat gaat vooral om wat randgevallen die voornamelijk onder de oude wet vielen. De bulk wordt gewoon via de ambtenaren geregeld. En een hele hoop zaken waren dus niet geregeld toen ze wegging. Zo'n 26.000.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Je bent je er toch wel van bewust dat een groot aantal migrantenzaken door de minister wordt behandeld? Zaken waar de ambtenaren niet uitkomen, of zodanig complex zijn dat de minister (toen dus Rita) de afweging moeten maken. De minister heeft wel degelijk invloed op het beleid.
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef martin_MH het volgende:
[..]
@weltschmerz: jij onderbouwt jouw mening ook op geen enkele wijze. Wat kan ik daarmee. Ook weer makkelijk om te zeggen dat artikel7.nl obetrouwbaar is. Als het jou uitkomst had je vast en zeker ook een dergelijke bron gebruikt.
Ze snapte haar rol als wetgever ook niet. 'Dit zijn de regels en zou voer ik ze uit' was een beetje haar lijfspreuk, terwijl een minister juist is om regels te veranderen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn maar dat gaat vooral om wat randgevallen die voornamelijk onder de oude wet vielen. De bulk wordt gewoon via de ambtenaren geregeld. En een hele hoop zaken waren dus niet geregeld toen ze wegging. Zo'n 26.000.
Bovendien mag je van een minister verwachten dat ze met nieuw beleid komt op gebieden waar het er nog aan schort. Zeker op het gebied van integratie is daar nog wel het nodige te winnen.
Idd, geen greintje besef dat bepaalde regels misschien wel niet deugen en dat jij de aangwezen persoon bent daar iets aan te doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze snapte haar rol als wetgever ook niet. 'Dit zijn de regels en zou voer ik ze uit' was een beetje haar lijfspreuk, terwijl een minister juist is om regels te veranderen.
Ik zou het wel een heel kortzichtige taak vinden als de enige rol van de minister is om regels te veranderen. Dat zou betekenen dat elke regel, ook regels waar men tevreden over is per definitie moet veranderen. Wat een onzin.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze snapte haar rol als wetgever ook niet. 'Dit zijn de regels en zou voer ik ze uit' was een beetje haar lijfspreuk, terwijl een minister juist is om regels te veranderen.
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:31 schreef martin_MH het volgende:
[..]
Ik zou het wel een heel kortzichtige taak vinden als de enige rol van de minister is om regels te veranderen. Dat zou betekenen dat elke regel, ook regels waar men tevreden over is per definitie moet veranderen. Wat een onzin.
Het beeld werd geschetst dat het de enige taak was, een betere formulering was op zijn plaats geweest.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:35 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Er zijn altijd slechte regels om te veranderen. Je kunt je als wetgever niet verschuilen achter de regels, want het zijn je eigen regels.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)eden-vertrekken.htmlquote:TON ziet elf raadsleden vertrekken
RIJSWIJK - Trots op Nederland heeft sinds vorig jaar in verschillende gemeenten 11 raadsleden zien vertrekken.
Na de raadsverkiezingen van maart 2010 was de partij met 60 raadsleden vertegenwoordigd in 38 gemeenten. De drie fractieleden van Pijnacker-Nootdorp scheidden zich in juni 2010 af van TON en gingen verder als Gemeentebelangen. Dat was extra zuur voor oprichtster Rita Verdonk die in Nootdorp woont.
Na twee herindelingsverkiezingen in november in Oss en Zuidplas won TON drie zetels en kwam het totale aantal weer op 60 raadsleden uit. Daar zijn er sinds dinsdag 50 van over.
Den Bosch
De twee fractieleden van TON in Den Bosch stapten dinsdag per direct over naar de VVD. Volgens Hanneke Welten en André Rotman '' is het beschadigde imago van Trots op Nederland de grootste reden over te stappen.''
Den Bosch is niet de eerste gemeente waar Trots op Nederland in haar geheel verdween uit de raad. Na Pijnacker-Nootdorp hielden de twee raadsleden van Lelystad het in april voor gezien en gingen verder als Lelystads Belang. TON was in de raad van Den Helder het grootst met vijf zetels. In augustus verlieten twee leden de fractie.
Verder zag de partij van Verdonk raadsleden vertrekken in Almere en Capelle aan den IJssel waar ze elk met één raadslid was vertegenwoordigd. In Capelle ging het raadslid naar de VVD en in Almere was er een verschil van mening met het hoofdbestuur van de partij.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)erlaat-politiek.htmlquote:Rita Verdonk verlaat de politiek
AMSTERDAM - Rita Verdonk verlaat per direct de politiek. Dat maakt ze vrijdagavond bekend in Eenvandaag. Als reden noemt ze de tegenvallende resultaten bij de afgelopen verkiezingen.
Over vier weken moet op een ledenvergadering van haar partij Trots op Nederland worden bepaald of de partij zonder haar doorgaat of wordt opgeheven.
Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)s-op-Nederland.dhtmlquote:'Rita Verdonk stopt met Trots op Nederland'
'Vandaag laat Rita Verdonk weten of ze wel of niet doorgaat als politiek leider van Trots op Nederland'. Dit is de uitspraak van de nummer 2 van de partij, Arthur van der Putte.
Dagblad De Pers maakt melding van het vermeende besluit van Verdonk.
Van der Putte was vandaag aanwezig bij een bijeenkomst in het huis van de leider van ToN, waar gesproken werd over de toekomst van de partij en Verdonk zelf. 'We hebben Rita laten weten dat als zij er een punt achter wil zetten, ze dat vooral moet doen', aldus het raadslid. Hij vindt dat ze het besluit zelf moet nemen, 'dat zullen wij zeker niet doen.'
Volgens een raadslid van Trots op Nederland zou de oud-minister haar besluit vanavond bekendmaken in EenVandaag. Tegenover het programma laat Verdonk weten 'dat ze in het huidige politieke klimaat voor haarzelf geen ruimte meer ziet vanwege de PVV en het beleid van de regering.'
Het raadslid heeft ook laten weten dat Verdonk zou hebben gesproken met Geert Wilders. Ze zou hebben geadviseerd om de overgebleven raadsleden over te stappen naar de PVV. 'In ruil wellicht voor een eventueel ministerschap. Ook daar heeft ze het maandag over gehad. Dat ze zich beschikbaar zou stellen.'
Verdonk is nog niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:48 schreef Elfletterig het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)erlaat-politiek.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |