Ik mag hopen dat jij niet zijn nieuwe buuf bent.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:50 schreef Microtubuli het volgende:
Haal aub dat lelijke zonnescherm van je E60 af. En hoe kom je aan een Russische vrouw als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Bedankt!quote:Op maandag 10 januari 2011 23:47 schreef Staal het volgende:
Gefeliciteerd!
De klussen zijn goed te overzien. Hebben jullie al kennis gemaakt met de buren?
Zou zelf ook het gaas vervangen door een schutting neer te zetten.
Da's (jammer genoeg) mijn beemer nietquote:Op maandag 10 januari 2011 23:50 schreef Microtubuli het volgende:
Haal aub dat lelijke zonnescherm van je E60 af. En hoe kom je aan een Russische vrouw als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Wel niet 100% onze stijl maar een enorme verbetering met wat we nu hebben. Eindelijk terug een bad, we missen dit beide enorm en het was toch een eis voor een nieuw huis.quote:
Deze viel me op, want ik zit in dezelfde fase als jij en wil zeker het toilet vervangen door een zwevende. Wat ga je precies doen met jouw toilet? Waarom alleen tegels?quote:• Tegels in het toilet aanpakken
Het klinkt mij ook een beetje vreemd in de oren, hoe zit dat dan eigenlijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 15:19 schreef aloe_vera het volgende:
waarom betaal je nu al hypotheek als je er pas in juni in kan trekken?![]()
In NL is dit in ieder geval ongebruikelijk, tenzij je huis nog gebouwd wordt.
Mogelijk zitten er nu nog huurders in? Waarvan het jaarcontract in juni afloopt? En dat ze nu hypotheek al betalen, maar huurinkomsten ervoor terugkrijgen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het klinkt mij ook een beetje vreemd in de oren, hoe zit dat dan eigenlijk![]()
Verder wel een erg ruim huis, maar het zou qua uitstraling niet mijn eigen keuze zijn
Aangezien het ons aan budget ontbreekt zouden we in eerste instantie proberen om de tegels wat neutraler te schilderen, het zijn vergelijkbare tegels qua stijl als in de badkamer. Een zwevend toilet en mooi tegelwerk is iets voor later vrees ik.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:51 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Deze viel me op, want ik zit in dezelfde fase als jij en wil zeker het toilet vervangen door een zwevende. Wat ga je precies doen met jouw toilet? Waarom alleen tegels?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:19 schreef aloe_vera het volgende:
waarom betaal je nu al hypotheek als je er pas in juni in kan trekken?![]()
In NL is dit in ieder geval ongebruikelijk, tenzij je huis nog gebouwd wordt.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het klinkt mij ook een beetje vreemd in de oren, hoe zit dat dan eigenlijk![]()
Verder wel een erg ruim huis, maar het zou qua uitstraling niet mijn eigen keuze zijn
Normale gang van zaken om een huis te kopen in België:quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Mogelijk zitten er nu nog huurders in? Waarvan het jaarcontract in juni afloopt? En dat ze nu hypotheek al betalen, maar huurinkomsten ervoor terugkrijgen?
quote:Op zondag 16 januari 2011 12:04 schreef Adelante het volgende:
IKEA bedje en PAX kast krijgen mijn stem
Het valt best mee eigenlijk. We zijn natuurlijk ook iets boven ons gepland budget gegaan omdat het toevallig altijd de dingen zijn die net buiten je budget liggen het leukst zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:27 schreef MaGNeT het volgende:
Wel mijn smaak en ook ver boven mijn budget
Bed 1 moet sowieso al een wat hogere matras (die komt bijn 100% zeker van Ikea) aangezien ik 1m88 ben en op mijn buik slaap (maw: mijn voeten liggen buiten het bedquote:Op zondag 16 januari 2011 12:33 schreef loecje het volgende:
set 1 past meer bij de rest van de meubels (voor zover je slaapkamer op je woonkamer moet lijken)
dat bed 1 lager is is misschien op te lossen met een dikker matras?
bij ikea bedden heb je vaak 2 standen voor de lattenbodems.
Uhu en voorlopig nog geen minuut spijt van gehad. Vandaag heb ik beneden ook het laminaat gelegd en ziet er nog beter uit dan we hadden durven hopenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:38 schreef bart1977 het volgende:
Die slaapkamer is echt 100% opgeknapt. Dat laminaat ziet ook echt keurig uit -- ben je bij je keuze voor Quickstep gebleven?
Het is niet de enige plaats waar zaken "degelijk" zijn vastgezetquote:Op maandag 11 juli 2011 17:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt zeggen wat je wil; maar dat rek hing wel vast aan de muur !![]()
Die scheur in de muur en het plafond die moet toch ergens vandaan komen ?
Ben je niet bang dat dit weer terugkomt ? Het lijkt net alsof er wat verzakt is en daardoor is gaan werken o.i.d.![]()
Ik vind dat laminaat echt geweldig ! Wordt een mooi vloertje !
Volgens mij verwar je het bureau met de slaapkamer. In onze slaapkamer hangt momenteel nog gewoon een spaarlamp met een kroonsteentje uit het plafondquote:Op maandag 18 juli 2011 12:49 schreef rubje het volgende:
Leuk allemaal ts,maar 1 vraagje. Waarom geen grote lamp ipv die spots in je slaapkamer?![]()
[ afbeelding ]
zonder dat ijzeren uitsteeksel dus.
Quickstep Largo LPU1286: http://www.quick-step.com/europe/be/nl/floor/408189.aspxquote:Op maandag 18 juli 2011 12:52 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wow, jullie hebben een hoop gedaan!
Mooi laminaat trouwensWelke soort/kleur van Quickstep is het precies?
Pottedimme... Dit is de overtreffende trap van Goossens publiek... Niet alleen de tafel + dressoir + salontafel + tv meubel exact hetzelfde, maar dan ook nog een extra kast erbij die exact hetzelfde is.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:15 schreef boeiendboeiend het volgende:
Volgende hebben we gekocht voor de woonkamer:
Barkast:
[ afbeelding ]
Dressoir:
[ afbeelding ]
Tafel:
[ afbeelding ]
Salontafeltje:
[ afbeelding ]
Tv-kast (de tv komt wel aan de muur)
[ afbeelding ]
Smaken verschillen, zo blijkt!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:37 schreef doubts het volgende:
En leuk alle meubels uit dezelfde lijn in de woonkamer.
Bedanktquote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:37 schreef doubts het volgende:
Wat een ontzettend mooie kledingkast!
En leuk alle meubels uit dezelfde lijn in de woonkamer.
De prijs was ¤217k excl. kosten (+-10% extra voor notaris en registratierechten) en met de voorwaarde dat de toenmalige eigenaars er nog +-10 maand konden blijven wonen. Er staan/stonden twee vergelijkbare woningen te koop in de buurt voor ¤249k (exact hetzelfde maar iets moderner ingericht) en ¤260k (iets kleiner maar iets meer grond).quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:27 schreef Minisuisse het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn, wat heeft deze woning gekost? Ben benieuwd naar het verschil met Nederland
Idd, ik vind het wel mooie meubels maar toch iets teveel van het goede. Verder erg mooi gedaan!quote:
Vergelijkbaar met Nederland dus inderdaadquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:39 schreef boeiendboeiend het volgende:
[..]
BedanktWe zijn nog altijd heel tevreden met onze keuze. We hebben dan ook genoeg tijd gehad om te kiezen
[..]
De prijs was ¤217k excl. kosten (+-10% extra voor notaris en registratierechten) en met de voorwaarde dat de toenmalige eigenaars er nog +-10 maand konden blijven wonen. Er staan/stonden twee vergelijkbare woningen te koop in de buurt voor ¤249k (exact hetzelfde maar iets moderner ingericht) en ¤260k (iets kleiner maar iets meer grond).
De prijzen zijn hier sterk afhankelijk van de regio. We wonen aan de grens met Frankrijk en op +-100km afstand van Brussel en Antwerpen. Eenzelfde woning in de buurt van Gent kan je zomaar het dubbele kosten. Ga je naar Antwerpen of Brussel, bijvoorbeeld Ukkel dan mag je er nog een stukje bijdoen.Qua kosten voor onze veranderingen denk ik dat we in de buurt van ¤4,5k komen (laminaat, plinten, verf, materiaal en klein gerief).
Dat is in NL ook echt afhankelijk waar je woont hoor, in de randstad (Zuid-Holland in mijn geval) mag je voor zo'n woning toch (nog steeds) minstens 300k neerleggen (en dan schat ik dit nog heel voorzichtig).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:22 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Nederland dus inderdaadThanks!
Zoveel eigen grond en m2 huis kost in grote delen van nederland aanzienlijk meer heur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:49 schreef DS4 het volgende:
Tot zover de mythe dat de huizen in NL vele malen duurder zijn dan in België. Das war einmal...
hahaha dat was ook mijn eerste ingeving toen ik de OP las !quote:Op maandag 10 januari 2011 23:47 schreef Staal het volgende:
Gefeliciteerd!
De klussen zijn goed te overzien. Hebben jullie al kennis gemaakt met de buren?
Zou zelf ook het gaas vervangen door een schutting neer te zetten.
Totally agree!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:07 schreef Peter het volgende:
Ziet er allemaal goed uit, kwalitatief prima en netjes afgewerkt! Ik mis alleen nog een foto van de trotse eigenaars samen die in hun paleisje poseren.
Lees het antwoord nog eens goed: in België ook!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
Dat is in NL ook echt afhankelijk waar je woont hoor,
Aan de grens met Frankrijk... Dat kun je eigenlijk vergelijken met Noordoost Nederland... Ik schat in dat je daar eerder minder dan meer betaalt voor een vergelijkbare woning... 265 m2 eigen grond is ook niet heel veel buiten de Randstad...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zoveel eigen grond en m2 huis kost in grote delen van nederland aanzienlijk meer heur.
Dezelfde stijl of dezelfde serie?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:17 schreef boeiendboeiend het volgende:
Over de meubels: het is hier (in België/Vlaanderen) toch redelijk standaard om alles in dezelfde stijl te nemen.
En lees jij nog eens goed op wie ik reageerde... (over goed lezen gesproken...)quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees het antwoord nog eens goed: in België ook!
Jij reageerde op "vergelijkbaar met NL" , wat weer sloeg op het antwoord vanTS en daar wens jij aan toe te voegen dat de locatie uit maakt en uit niets blijkt dat de poster waar jij op reageert daar anders over denkt... integendeel zelfs!quote:Op zondag 31 juli 2011 09:03 schreef KillerBee4ever het volgende:
En lees jij nog eens goed op wie ik reageerde... (over goed lezen gesproken...)
Precies als bij TS toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat is in NL ook echt afhankelijk waar je woont hoor, in de randstad (Zuid-Holland in mijn geval) mag je voor zo'n woning toch (nog steeds) minstens 300k neerleggen (en dan schat ik dit nog heel voorzichtig).
Hierbij let ik vooral op grootte van het huis en plek voor je auto (garage), in de randstad, waar parkeren vaak een hel is en huizen relatief klein, zijn dit twee grote pluspunten, en dus gewild en duur...
Sorry voor het offtopic!![]()
Mooi huis voor een imho erg mooie prijs, TS
Ja ik weet het... heb al zitten denken hoe ik het (eenvoudig) kan oplossen. Misschien gewoon een schroef indraaien, dat maakt het al minder donker.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:11 schreef RanTheMan het volgende:
goed bezig![]()
wel jammer van die gaten in je badkamer tegels, daar heb ik ook zo'n hekel aan, waar het kan boor ik in de voeg,
Niet echt, zo'n 3500km daar vandaan... hoe kom je daarop?quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:17 schreef TR08 het volgende:
Komt je dame toevallig uit Novosibirsk?
Misschien wat onduidelijk op de foto maar dat zijn de draden van de kookplaat naar de oven (waar ook de knoppen opzitten voor de bediening van de kookplaten). De oven krijgt stroom via de witte kabel die uit de muur komt. Aan die draden van de kookplaat hangt een grote brede stekker die past in het onderste stuk dus het hoort zo volgens mij (ken er ook niet zoveel van).quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:04 schreef junkiexp het volgende:
Mooi huis, en in België, ik ben jaloers
Maar die bos draden vanaf je kookplaat, horen die er zo bij te bungelen zonder dubbele isolatie?
Leuke babykamer. Mooie kleur ook. Dit had ik ook voor mijn dochtertje.quote:
Dank jequote:Op woensdag 18 januari 2012 22:14 schreef nikky het volgende:
Leuke babykamer. Mooie kleur ook. Dit had ik ook voor mijn dochtertje.
Je vrouw kan het wel leuk aankleden met roze.
Leuk een meisje!
We hebben al ene hele tijd een stickerset liggen maar we willen eerst zeker zijn van de positie van de meubelen om die te gebruiken. Ook de lamp moet nog vervangen worden (nu gewoon een spaarlamp uit het plafond).quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Heel erg nette babykamer, komen er nog zaken aan de wand te hangen ? Die ogen namelijk wel wat leeg
90% heet lack bij ikeaquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:22 schreef bobenjanneke het volgende:
Ze hebben bij de IKEA handige planken met verborgen beugel.
Zijn heel fijn voor bijvoorbeeld boven de commode!
Heten volgens mij Lack.
Ja precies.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:25 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
90% heet lack bij ikea![]()
maar je bedoelt de Lack Plank
Bedankt voor de tip maar toch nog even goed over nadenken. We hadden ook zo'n planken in onze appartement (wel niet van Ikea) en het is inderdaad heel handig... tot je de kamer anders wil indelen. Dan zit je met enkele gaten in je muur die niet snel gemakkelijk weg krijgt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:22 schreef bobenjanneke het volgende:
Ze hebben bij de IKEA handige planken met verborgen beugel.
Zijn heel fijn voor bijvoorbeeld boven de commode!
Heten volgens mij Lack.
Wij hebben ze gekocht bij Weba in Gent (B) maar volgens mij moet je ze elders ook wel vinden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:14 schreef Dajo het volgende:
Dat is echt heel leuk! Waar heb je die stickers vandaan?
Wij krijgen over 2 weken een nieuw appartement, en over 6 weken een kleine, dus wij kunnen ook wel wat leuke aankleding gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |