quote:
Op maandag 11 juli 2011 17:58 schreef Vonkenboer het volgende:[
afbeelding ]
Je kunt zeggen wat je wil; maar dat rek hing wel vast aan de muur !
Die scheur in de muur en het plafond die moet toch ergens vandaan komen ?
Ben je niet bang dat dit weer terugkomt ? Het lijkt net alsof er wat verzakt is en daardoor is gaan werken o.i.d.
Ik vind dat laminaat echt geweldig ! Wordt een mooi vloertje !
Het is niet de enige plaats waar zaken "degelijk" zijn vastgezet

Handig voor dingen die moeten blijven, iets minder handig voor zaken die we liever weg willen.
De scheuren zullen waarschijnlijk wel (gedeeltelijk) terugkomen. De enige goede oplossing is de muur behangen met een soort papier dat je kunt overschilderen. We konden de gaten ook vullen met acryl (dan kunnen ze een beetje "werken" zonder dat er opnieuw scheuren ontstaan) maar dat blijf je toch zien.
We zullen afwachten en zien, erger dan het was (en dat was eigenlijk best ok), zal het in ieder geval niet worden. Hopelijk is het huis nu al een beetje "gezet" en werkt het minder.
Bedankt voor de complimenten over de vloer, we zijn beide ook nog steeds heel tevreden met onze keuze. Vooral beneden is het echt prachtig en volledig onze smaak.
Hierbij ook nog eens wat tijd voor een update. Ondertussen beginnen meer en meer zaken af te raken en alle echt "grote" werken zijn voorbij.
Update slaapkamer:We slapen nu al zo'n drie weken in het nieuwe huis en we kunnen alleen vaststellen dat we extreem goed slapen. Misschien door de frisse lucht (het was in ons appartement onmogelijk om 's nachts een raam open te zetten door het lawaai van de snelweg) of misschien door de volledige stilte?
Er staan nu ook plinten in de slaapkamer en de verwarming hangt terug op zijn plaats. Die kleine zaken maken dat de kamer plots veel netter lijkt.
Gisteren hebben we ook nog de grote kleerkast in elkaar gezet met wat vrienden en hebben we onze nachtkastjes geplaatst. Het resultaat:
![b17%20slaapkamer.JPG]()
![b15%20slaapkamer.JPG]()
Update bureau:Mijn vrouw had slechts een weekje verlof en moest dus al een tijdje geleden terug aan de slag. Ook ik moest vorige week al terug werken. Aangezien we beiden regelmatig van thuis werken, hadden we een tijdelijke werkplek ingericht:
![c11%20bureau.JPG]()
Op die manier werken hou je niet lang vol en echt gezond is het waarschijnlijk ook niet. Na enkele dagen zijn we 's avonds naar Ikea geweest en hebben we daar het nodige aangekocht om het ons toch wat comfortabeler te maken. Na enkele uurtjes puzzelen krijg je dit:
![c12%20bureau.JPG]()
![c13%20bureau.JPG]()
Mooie muren, mooie meubelen maar onafgewerkte plinten, dat kan natuurlijk niet... Daarom ook hier de plinten afgewerkt dit weekend. Het draadloos signaal is eigenlijk best goed over het hele huis maar aangezien de plinten er op voorzien zijn en ik toch graag een kabeltje heb liggen, heb ik dit ook maar gedaan:
![c15%20bureau.JPG]()
![c16%20bureau.JPG]()
Het resultaat:
![c17%20bureau.JPG]()
![c18%20bureau.JPG]()
![c19%20bureau.JPG]()
Doorheen dit alles hebben we ook de deuren afgezaagd (de deuren moeten natuurlijk over het laminaat passen) en geschilderd in de nieuwe kleuren:
![z05%20algemeen.JPG]()
Alleen is de deur van de badkamer beschadigd bij het zagen dus hier moeten we nog een oplossing voor vinden.
De woonkamer:Na de groteren werken op de bovenverdieping, zijn we begonnen aan de benedenverdieping. We zijn hier al een tijdje mee bezig maar het ontbrak me aan tijd om verslag uit te brengen.
De woonkamer was in goede staat de kleuren waren best ok. Alleen vonden we de tegels niet gezellig en wouden we er toch wat warmere kleuren.
Zo zag de woonkamer er uit voor de veranderingen:
![e01%20living.JPG]()
![e02%20living.JPG]()
We zijn begonnen met het verwijderen van de plinten. Dit heeft veel meer werk ingenomen dan ik dacht aangezien de plinten met laagje cement van de muur stonden. Hierdoor moest ik niet alleen de plinten verwijderen maar ook het laagje cement om het verschil met de muur weg te werken. Dit zou anders niet proper uitkomen met nieuwe (houten) plinten:
![e03%20living.JPG]()
![e04%20living.JPG]()
![e05%20living.JPG]()
![e06%20living.JPG]()
![e07%20living.JPG]()
Uiteraard komt bij het uitkappen van het cement veel meer mee uit de muur dan gewenst en moet dit terug worden opgevuld. Hier hebben we, volgens een aantal mensen, een fout gemaakt door het vulmiddel tot op de grond te laten doorlopen. De kans ontstaat dat, als het grondwater hoger staat dan de funderingen, er vocht in de muren terechtkomt via de funderingen en het vulmiddel. We zullen moeten afwachten vrees ik.
![e08%20living.JPG]()
Na het voorbereiden van de muur hebben we opnieuw overal de randen gevuld met acryl en hetzelfde met deurlijsten en ramen. Daarna het plafond en de muren geschilderd in de nieuwe kleuren (die niet zo eenvoudig te kiezen waren

):
![e09%20living.JPG]()
We hebben gekozen om één accentmuur te maken, waar de tv voor komt te staan. We twijfelden wat over de kleur, of het niet te fel zou zijn, maar het resultaat is echt goed in onze ogen.
![e10%20living.JPG]()
![e11%20living.JPG]()
![e14%20living.JPG]()
![e15%20living.JPG]()
Na de muren, was het de beurt aan de ramen en de deurlijsten (een werkje die ik niet zo graag doe)
![e12%20living.JPG]()
![e13%20living.JPG]()
Na het schilderwerk was het tijd voor, zoals boven, laminaat. Het laminaat beneden is dikker heeft vooral grotere planken dan boven. Tussen de planken is een kleine groef en dit zorgt ervoor, vinden wij, dat het veel gezelliger is.
![e16%20living.JPG]()
![e17%20living.JPG]()
Het resultaat, met trotse eigenares:
![e18%20living.JPG]()
![e19%20living.JPG]()
De vloer was net op tijd af voor de levering van onze zetel. Jammer dat één van de stukken een kras heeft en serieuze deuken in de achterkant. Men heeft ons beloofd dat dit stuk zal vervangen worden en hopelijk houden ze hun woord.
![e20%20living.JPG]()
De avond na de levering heb ik werk gemaakt van de plinten in de woonkamer zodat we de zetel toch al op zijn definitieve plaats konden zetten:
![e21%20living.JPG]()
Ondertussen hebben we ook de rest van de meubelen al maar ik heb nog geen tijd gehad om hier foto's van te nemen, later meer
De keuken:De keuken is basic maar zeker voldoende voor ons. Alles is netjes en al het nodige is aanwezig. Hier moest dus niks aan veranderen maar omdat er in de keuken dezelfde tegels lagen als in de woonkamer, hebben we gekozen om ook hier laminaat te leggen. Helaas heb ik niet zoveel foto's van de keuken.
De keuken voor de veranderingen:
![f01%20keuken.JPG]()
De kleur van de keuken vonden we goed maar door de problemen bij het verwijderen van de plinten, moesten we toch opnieuw schilderen. Een hoop extra werk en kosten maar alles is toch terug een stukje properder met een nieuw laagje verf.
Na het schilderen, ben ik begonnen met het verwijderen van de plinten van het keukenmeubel zelf. Achter die plinten, die er waarschijnlijk nooit eerder zijn afgeweest, zat best wel wat stof en vuil.
![f02%20keuken.JPG]()
![f03%20keuken.JPG]()
Na het opkuisen van het vuil en enkele uurtjes werken, krijg je volgend resultaat:
![f04%20keuken.JPG]()
![f05%20keuken.JPG]()
![f06%20keuken.JPG]()
Dat was het voorlopig... We hebben nog een lijstje met dingen die we moeten doen maar we beginnen terug de bomen door het bos te zien:
- deuren beneden schilderen, zijn wel al op de juiste maat
- deur badkamer herstellen en schilderen
- deurlijst + raam badkamer schilderen
- afwerken laminaat langs het trapgat
- plinten in de keuken
- wat rekjes monteren in de garage
- lichten kopen en monteren
- ...
[ Bericht 0% gewijzigd door boeiendboeiend op 18-07-2011 12:09:05 (foutje met foto's) ]