abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2011 @ 21:04:06 #126
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91133494
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik een goede set argumenten krijg voorgeschoteld waaruit blijkt dat het opheffen van het verbod een goede zet is, dan ben ik bereid mijn mening te herzien. Ik ben namelijk niet dogmatisch in die zin dat ik mij wanhopig vastklamp aan mijn meningen. Een verstandig persoon neemt nieuwe informatie tot zich en past zo nodig zijn mening aan.
Dat vind ik een goede instelling. Ik ben zelf dan ook niet zo'n voorstander van politieke partijen die zijn ontstaan vanuit een bepaalde ideologie. Het liefst zou ik zien dat iedereen per standpunt een afweging maakte wat de juiste keuze is en dan zou ik het niet erg vinden dat ze er anders over denken dan ik. Nu zie ik vooral dat standpunten worden bepaald omdat het nou eenmaal bij de ideologie past en dat vind ik dan weer minder.

Edit: Sterker nog, deze gedachte is de reden dat ik deze username heb gekozen. :D
pi_91133518
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik zal een links argument noemen: Positieve discriminatie is toegestaan.
Dat is geen links argument. Ik ben zelfs alles behalve links, maar het helpt de discussie niet als je parodieën creëert.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_91133560
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:01 schreef MotorCitySoul het volgende:

[..]

Misschien had jij dat ook moeten doen, zodat je had geweten dat het 'nachtburgemeester' is in plaats van 'nachtburgermeester'
Ah schattig, helemaal mijn fotoboek checken en dan met zoiets komen :*.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 10 januari 2011 @ 21:09:09 #129
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91133767
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:04 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat is geen links argument. Ik ben zelfs alles behalve links, maar het helpt de discussie niet als je parodieën creëert.
Ik zal het dan maar in het net verwoorden: Het is een argument wat ten gunste is van de belangen die links behartigt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:15:45 #130
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91134137
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:48 schreef mlg het volgende:

[..]

Je mening baseren op een eenzijdig onderzoek of boek is wel iets anders dan een mening baseren op inzicht. Dat is zeer relevant voor een liberaal. Het eerste is een geworven liberaal, en niet een moreel liberaal. Een liberaal is hij vanwege morele principes, niet vanwege wetenschappelijke principes, want dan ben je een technocraat. Een goed voorbeeld is papierversnipperaar, die erg liberaal oogt, maar zichzelf als technocratisch beschouwd. Zijn zelfbeeld klopt.
Wetenschap draait in eerste instantie niet om principes, maar om feiten en theoriën die deze feiten kunnen verklaren. Neem bijvoorbeeld ons productie patroon, het is duidelijk aantoonbaar dat wij onze bronnen opmaken en omzetten in afval. Mijn politieke mening die hieruit voortvloeit is dat we moeten inzetten op duurzame energie en hergebruik van materialen. Een belangrijk principe is voor mij is daarom Duurzaamheid . Een ander zal willen inzetten op efficienter gebruik van bronnen om gevolgen uit te stellen.
Ik kan mezelf niet indelen in een hokje, ik voel me wel aangetrokken tot verschillende stromingen. Het liberalisme is er daarvan één, maar ik heb wel mijn bezwaren tegen sommige punten. Ik vind dat de vrije markt te weinig rekening houdt met op de maatschappij afgewentelde kosten. En daarom mag de overheid corrigeren.
quote:
[..]

Dat is waar, maar dan moet je niet met wetenschappelijke onderbouwing van het gevolg komen. Neem dan een wetenschappelijke onderbouwing van de oorzaak of de mens rationeel handelt.
Daar heb ik net op geantwoord, indien niet leg dan even uit wat je van me wil.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91134162
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:09 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik zal het dan maar in het net verwoorden: Het is een argument wat ten gunste is van de belangen die links behartigt.
Ook dat is in mijn ogen een grove simplificering, op zijn zachtst gezegd. Ik ken heel veel 'linksen' die totaal niets zien in positieve discriminatie. Zelfs Groenlinks (doorgaans toch erg fout in mijn ogen) is niet voor positieve discriminatie.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_91135615
Ik verdien best veel, maar stem geen VVD. Ik ben namelijk ondernemer en in dit regeerakkoord stond namelijk helemaal niets positiefs voor ondernemers. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken.
pi_91135941
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef bloodymary het volgende:
Ik verdien best veel, maar stem geen VVD. Ik ben namelijk ondernemer en in dit regeerakkoord stond namelijk helemaal niets positiefs voor ondernemers. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken.
Je had het regeerakkoord gezien voordat je ging stemmen?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_91136569
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef bloodymary het volgende:
^O^ Met andere woorden alle ondernemers stemmen links en alle groene hippies stemmen rechts? No wonder dat ik me soms zo irriteer aan die 'rechtsen' hier :') :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91139174
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je had het regeerakkoord gezien voordat je ging stemmen?
Het gaat toch over de komende verkiezingen? Ja dan heb ik het gezien.
pi_91139336
Maar ik kan me daar echt aan ergeren, dat heel ondernemers roepen: ik stem VVD want die zijn goed voor ondernemers. Of dat mensen zeggen: jij als ondernemer stemt zeker VVD? Nou die zijn er echt niet voor ondernemers. En ik snap ook niet wat er liberaal is aan allerlei vrijheidsbeperkingen en nog meer regels.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:43:54 #137
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91140034
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:15 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Wetenschap draait in eerste instantie niet om principes, maar om feiten en theoriën die deze feiten kunnen verklaren. Neem bijvoorbeeld ons productie patroon, het is duidelijk aantoonbaar dat wij onze bronnen opmaken en omzetten in afval. Mijn politieke mening die hieruit voortvloeit is dat we moeten inzetten op duurzame energie en hergebruik van materialen. Een belangrijk principe is voor mij is daarom Duurzaamheid . Een ander zal willen inzetten op efficienter gebruik van bronnen om gevolgen uit te stellen.
Ik kan mezelf niet indelen in een hokje, ik voel me wel aangetrokken tot verschillende stromingen. Het liberalisme is er daarvan één, maar ik heb wel mijn bezwaren tegen sommige punten. Ik vind dat de vrije markt te weinig rekening houdt met op de maatschappij afgewentelde kosten. En daarom mag de overheid corrigeren.

[..]

Daar heb ik net op geantwoord, indien niet leg dan even uit wat je van me wil.
Maar dat is ook wat ik uitgelegd had. De verworven liberaal, en de morele liberaal. Jouw voorbeeld heeft vooral een technocratische insteek, want een moreel liberaal zou zeggen dat je de vrijheid hebt om bronnen op te maken, en om te zetten in afval als dat jouw eigendom is mits je daarmee geen schade aan buitenstaanders aanricht. Een moreel liberaal zou ook zeggen dat jij niet het recht mag/moet hebben om over het productie patroon te beslissen, omdat je daar geen eigendomsrechten op hebt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:22:43 #138
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_91152395
Mijn h dank aan de bijdragers van de leuke discussie die nu ontstaan is. Maar begrijp ik het goed dat je dus niet kan spreken van een minimum inkomensgrens waarboven je VVD moet stemmen om er niet op achteruit te gaan danwel jezelf in je voet schieten, los van je eigen aangehangen ideologie natuurlijk.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')