Die hebben we in ieder geval twee bij onsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:24 schreef k_i_m het volgende:
Of een Iphone. Je kan ook halverwege de gangen even met hem naar buiten gaan als hij niet wil blijven zitten. Dan even laten rennen en weer mee naar binnen nemen.
Logopedie wordt op de leeftijd van t kind afgestemd. Ive heeft trouwens ook logopedie en dat gaat prima, hij blijft goed bij de les, en die is wat jonger nog dan Kim.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
DJMO, Tyler praat ook nog steeds erg weinig. Logopedie lijkt me niet zinnig nu al. Dat heeft Kim sinds kort en voor haar is het al moeilijk bij de les te blijven.
Maandag moet hij naar het cb, ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.
Estrys alsnog gefeliciteerd!
Een draagbare dvd speler? dat is zooooo 2010quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:13 schreef cattie het volgende:
[..]
Logopedie wordt op de leeftijd van t kind afgestemd. Ive heeft trouwens ook logopedie en dat gaat prima, hij blijft goed bij de les, en die is wat jonger nog dan Kim.
Ik zou naar een restaurant kleurspullen meenemen, boekjes en een draagbare dvdspeler
Januari 2009 was een geboortegolf!!quote:
Net wat Cattie zegt, logopedie wordt op de leeftijd afgestemd. Thies heeft het vanaf zijn tweede jaar en dat ging altijd prima, hij vond het ook erg leuk (nu heeft hij het 3x per week op school).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
DJMO, Tyler praat ook nog steeds erg weinig. Logopedie lijkt me niet zinnig nu al. Dat heeft Kim sinds kort en voor haar is het al moeilijk bij de les te blijven.
Daar zit inderdaad ook wel wat inquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Net wat Cattie zegt, logopedie wordt op de leeftijd afgestemd. Thies heeft het vanaf zijn tweede jaar en dat ging altijd prima, hij vond het ook erg leuk (nu heeft hij het 3x per week op school).
Je kind krijgt niet zo zeer spraakles, als wel allerlei spelletjes waarbij bepaalde technieken worden geoefend (bv beurtgedrag bij een gesprekje, gedachten verwoorden, mondmotoriek etc, net waar het probleem ligt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarna ik dus keurig het goede woord herhaal... als in: wil je ...?18-11-2008 Maarten Alexander
thnx, ik kan me er nu gelijk wat meer bij voorstellen. ik dacht idd ook dat ze woorden zouden gaan oefenen, en dat vond ik dus redelijk onzinnig, (vandaar mijn "tegenzin"om nu al aan de logopedie te gaan) maar dit klinkt heel logisch eigenlijk, en kan imo ook weinig kwaad. baad het niet, dan schaadt het ook niet lijkt me ..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Net wat Cattie zegt, logopedie wordt op de leeftijd afgestemd. Thies heeft het vanaf zijn tweede jaar en dat ging altijd prima, hij vond het ook erg leuk (nu heeft hij het 3x per week op school).
Je kind krijgt niet zo zeer spraakles, als wel allerlei spelletjes waarbij bepaalde technieken worden geoefend (bv beurtgedrag bij een gesprekje, gedachten verwoorden, mondmotoriek etc, net waar het probleem ligt).
Dan heb ik het vast verkeerd begrepen van de logopedistequote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat als ze weinig woordjes zeggen ze meteen een ontwikkelingsstoornies hebben? Dat vind ik wel erg kort door de bocht van de gezinshulp. In mijn beleving ontwikkelen de kinderen die nog niet zo goed praten, op andere gebieden dan weer wel. Lennon is in bepaalde andere dingen wel weer goed. Ze kunnen ook niet alles tegelijk ontwikkelen, lijkt mij. Ze moeten al zoveel leren..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dan heb ik het vast verkeerd begrepen van de logopediste
Die spelletjes zijn wel herkenbaar bij Kim. Nou is de concentratie oa bij haar sowieso wel een moeilijk punt.
Maar goed, de gezinshulp denkt dat Tyler ook wel eens "iets" kan hebben. Op ontwikkelingsstoornis gebied. Voornamelijk omdat hij erg weinig woordjes zegt.
En omdat hij erg boos kan worden, driftig soms.
Het laatste lijkt mij niet heel vreemd voor een net 2 jarige.
Dan ben je nog niet hier in het restaurant geweest, er is geen eens plaats voor een kinderstoel aan tafel. dat vind ik niet erg kindvriendelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:52 schreef p_iglet het volgende:
maar griekse restaurants zijn toch helemaal niet zo onkindvriendelijk![]()
hier gaat Pepijn ook overal mee naar toe, en met continue meeeten wat iedereen heeft liggen (hij mag van ons dus best aan iedereen aan tafel vragen of hij een hapje mag). puzzeltje mee, leesboekje mee, evt tekenspullen mee. En tussendoor af en toe een rondje lopen. Een iphone, ipad of dvd speler hebben we echt nog nooit nodig gehad.
deze puzzeltjes zijn ideaal voor dat soort momenten, 12 stukjes in luciferdoosje formaat.
[ afbeelding ]
dat klinkt echt fijn. heelijk dat hij begrepen wordt en het zo naar zijn zin heeftquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef p_iglet het volgende:
Stom restaurant dan Estrys.
Ingrid die opmerkingen zo zijn niet zo netjes, maar wel fijn dat ook Tyler een beetje in de gaten gehouden wordt.
Ik ben zo dol gelukkig met de nieuwe kinderopvang die we voor Pepijn hebben.
5 min lopen ipv 20 minuten fietsen, en hij heeft het er zoveel beter naar zijn zin!![]()
gastouder/kleinschalig kdv ipv een groot kdv van een mega opvang stichting.
Hij is er vanaf moment 1 perfect op zijn plek, geen hangen, ik wil niet of gedoe meer, maar gewoon met veel plezier gaan en niet meer weg willen omdat hij zo fijn aan het spelen is.
Ik wordt net gebeld, of het goed is als ze nog wat langer blijven op de nieuwjaars receptie van de bso van haar eigen kids (ik wist dat ze daar naar toe gingen), want hij wilde nog niet naar huis. Echt zo fijn!!!
Eindelijk iemand die echt naar Pepijn kijkt ipv alleen naar hoe lastig het is dat hij afwijkt van de groep.
Hier ook een Youtube fan. Filmpjes van treinen zijn favoriet, die zijn vast ook een succes bij Seb. Type maar eens Duplo train, Brio train of Thomas the train in op YT, zitten echt hele gave tussen. Vooral de treinbanen met meerdere lagen worden enthousiast ontvangen, ook door pappa.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan heel goed met de Ipad overweg Diaan. Maar hij kijkt vooral filmpjes. We hebben een You Tube monster geloof ikHij kijkt ook graag naar filmpjes van zichzelf
Is hij daar niet heel snel op uitgekeken? Mijn dochter is echt binnen 5 minuten klaar met zo`n puzzel. En dan in de zin van 'mag ik nu weer rennen?'quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:52 schreef p_iglet het volgende:
maar griekse restaurants zijn toch helemaal niet zo onkindvriendelijk![]()
hier gaat Pepijn ook overal mee naar toe, en met continue meeeten wat iedereen heeft liggen (hij mag van ons dus best aan iedereen aan tafel vragen of hij een hapje mag). puzzeltje mee, leesboekje mee, evt tekenspullen mee. En tussendoor af en toe een rondje lopen. Een iphone, ipad of dvd speler hebben we echt nog nooit nodig gehad.
deze puzzeltjes zijn ideaal voor dat soort momenten, 12 stukjes in luciferdoosje formaat.
[ afbeelding ]
Da's echt zooooo last season.....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:01 schreef p_iglet het volgende:
joh ik zal nog eens een tip geven zonder electonica
Eens. Niet blijven zitten is naar huis, maar omdat wij ook al vroeg zijn begonnen met meenemen is dat eigenlijk maar 1 keer voorgekomen. Ik vind het nog wat anders als je buiten op een terras zit te eten en het wat oudere kinderen zijn die aan de rand van het terras spelen, maar iemand anders kind vermaken terwijl ik zelf zit te eten vind ik ook niet echt geslaagdquote:Op zondag 9 januari 2011 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Buurten in de zin van bij andere mensen aan tafel gaan staan?
Hm dat zou ik niet goed keuren...en als ik ergens uit eten ben zit ik ook niet te wachten op kinderen van andere mensen aan mijn tafel
dat heb ik in zijn kamer ook (al) gedaan, de babykamer en onze kamer moeten nog. Slapen (als hij eenmaal slaapt that is) in een groot bed gaat best goed, hij is nog nooit uit ons bed gevallen, ook niet met slaapzak aan. Hij begint gewoon te krijsen en de boel te slopen tot hij z'n zin krijgt en één van ons naar boven gaat om hem tot kalmte te manen .. en dat negeren is echt onmogelijkquote:Op zondag 9 januari 2011 14:53 schreef Estrys het volgende:
Hij zal toch een keer in een gewoon bed moeten. Dus dan maar nu alvast proberen? Zodra Seb hier uit bed kan klimmen met slaapzak dan gaat hij in een gewoon bed. En ik denk dat dat niet al te lang meer gaat duren. Wel staat de klink hier omhoog zodat hij de deur niet open kan maken.
Zie je het ziten op een peuterbedje te kopen en dan echt een serieus ding van maken. Peuterbedden zijn voor kinderen die IN bed blijven. Kan jij dat ?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef DJMO het volgende:
ik zit even met mijn handen in het haar ..
Jan heeft door hoe hij z'n bed uit kan komen (de spijltjes zijn eruit, maar hij stond met die open kant tegen de muur, dus hij kon er nog niet uit klimmen). Tot vanmiddag: schuift ledikant van de muur af en klimt er alsnog uit. Aangezien ik geen zin heb in constant geschuif van het bedje over dat laminaat, het bed dus maar omgedraaid. Scheelt iig een hoop herrie. Drama is dus nu het slapen .. Hij komt z'n bed uit, en kan dus niet (meer) slapen .. hebben er mensen tips ?? Ledikant vastschroeven is geen optie overigensde spijltjes terugzetten ook niet, die trapt hij er binnen 2 seconden weer uit.
Dat bedoel ik. Ik zou wel het ledikant bewaren, als hij dus zijn bed uitkomt, dan kan hij het ledikant weer in. Dan wel een constructie bedenken, zodat hij er niet uit kan.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:01 schreef DJMO het volgende:
Je bedoelt hem voor de uitdaging te stellen KP ? (in de hoop dat hij me snapt) vragen of hij zelf denkt er groot genoeg voor te zijn? Omdat hij dus nog amper praat had ik daar eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht, hoewel hij wel (vrijwel) alles snapt wat je zegt. Dat kan ik dus wel proberen. thnx voor de tip![]()
oh en dat vergat ik helemaal .. Jan heeft twee duidelijke woordjes gezegd!! Gisteren Bumba en vandaag Koekje(buiten het papapapapa en amamamamama om dan) het was allebei eenmalig, het lijkt wel alsof hij van zichzelf schrok dat hij een woord uitsprak
![]()
Nou daar zit ik ook niet op te wachten hoor. Eens een jongetje aan onze tafel gehad die steeds patat kwam bietsen. Erg leuk, maar blijf maar lekker bij papa en mamaquote:Op zondag 9 januari 2011 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Buurten in de zin van bij andere mensen aan tafel gaan staan?
Hm dat zou ik niet goed keuren...en als ik ergens uit eten ben zit ik ook niet te wachten op kinderen van andere mensen aan mijn tafel
Linde heeft zo'n periode gehad met haar peuterbedje en dat was een kwestie van een paar dagen bij uit bed, oppakken en zonder iets te zeggen terugleggen. In bed welterusten zeggen, aai over de bol en klaar. Vooral geen overbodige aandacht aan geven want dan is het al snel een heel leuk spelletje. Duurde een avondje of 2 en toen was het overquote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef DJMO het volgende:
Jan heeft door hoe hij z'n bed uit kan komen (de spijltjes zijn eruit, maar hij stond met die open kant tegen de muur, dus hij kon er nog niet uit klimmen). Tot vanmiddag: schuift ledikant van de muur af en klimt er alsnog uit. Aangezien ik geen zin heb in constant geschuif van het bedje over dat laminaat, het bed dus maar omgedraaid. Scheelt iig een hoop herrie. Drama is dus nu het slapen .. Hij komt z'n bed uit, en kan dus niet (meer) slapen .. hebben er mensen tips ?? Ledikant vastschroeven is geen optie overigensde spijltjes terugzetten ook niet, die trapt hij er binnen 2 seconden weer uit.
Dat kutding hebben wij ook. Inderdaad....quote:Op zondag 9 januari 2011 22:25 schreef k_i_m het volgende:
Dat gaat hier niet meer werken. Mevrouw krijgt bijna alles open inmiddels. En tegenwoordig heeft ze een nieuw terrordevice; het opstapje van de IKEA. Ze zat vanmiddag ineens op het aanrecht.
Het bed met een paar beugeltjes aan de muur vast zetten?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef DJMO het volgende:
muren zijn broos, weinig zin om te moeten gaan stucen als hij overgaat naar een peuterbed. Daarnaast is het lastig met verschuiven als hij weer eens een knuffel of speen achter z'n bed heeft gegooid (papa is niet altijd in de buurt en ik kan niet zo makkelijk meer op de grond gaan liggen atm). Verder staat het bedje door de plakplinten een stukje van de muur af, dus krijg hem niet strak tegen de muur om vast te kunnen zettenquote:Op maandag 10 januari 2011 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het bed met een paar beugeltjes aan de muur vast zetten?
Hoezo is dat geen optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in eerste instantie vond ik dit ook geen optie, maar het moet maar even. Ik heb geen zin om juist het laatste trimester met een afgedraaide peuter te zitten omdat hij niet kan slapen. Dan maar zo. Wanneer ik dan overga naar het peuterbedje moet ik even zien. Ik bewaar z'n ledikant wel, voor als het echt niet gaat.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
mijn vriendin d'r zonen slapen beide beneden, zij en d'r man slapen boven. Op de deur van de jongste zit nu ook een haakje omdat hij zelf zijn bed uit komt, naar de keuken gaat en de messen uit de la haalt..quote:
Hm nee, dan slaap je ook niet rustig.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
mijn vriendin d'r zonen slapen beide beneden, zij en d'r man slapen boven. Op de deur van de jongste zit nu ook een haakje omdat hij zelf zijn bed uit komt, naar de keuken gaat en de messen uit de la haalt..
uhh neej niet echt!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:54 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hm nee, dan slaap je ook niet rustig.
Dat vond ik ook altijd, totdat ik me zojuist realiseerde dat de situatie niet echt anders is. Marlien kan niet uit haar bed, dus het maakt weinig uit als ze niet van haar kamer kan wanneer ze een peuterbed heeft...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef appelsap het volgende:
Ik vind zo'n haakje altijd eng! (Ik ben nogal bang dat er brand uitbreekt en hij niet van zijn kamer af kan ofzo.)
Check! Tuigje. Ik heb gewoon een ding me een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze wilt niet dat ik steeds haar hand vasthou, maar in zuidfrankrijk is het te warm om te dragen en een drukke markt is ook geen buggy een optie en zo raakte ik haar niet kwijt.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:10 schreef simmu het volgende:
nu we het er toch over hebben, gebruikt er nu hier iemand nog zo'n tuigje? ikke niet, maar ik stop mijn gebroed in een draagdoek, klinkt een stuk vriendelijker, maar komt op hetzelfde neer
![]()
ik ben gewoon nieuwsgierig hoormaar er was een hele tijd terug zo'n topic over en ik merk dat zelfs een haakje op de deur al wat beladen is!
tsjek! idd situatie waarbij ik het dan zekers ook wel zou doen! tweelingwagen meenemen is ook weer zowat, doek is te warm.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Check! Tuigje. Ik heb gewoon een ding me een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze wilt niet dat ik steeds haar hand vasthou, maar in zuidfrankrijk is het te warm om te dragen en een drukke markt is ook geen buggy een optie en zo raakte ik haar niet kwijt.
op het moment zie ik het gewoon even niet hoe. Toen hij nog baby was kon ik 'm voorlezen, liedje zingen en dan alleen laten. Toen begon hij me uit te lachen en wilde absoluut niet meer slapen als ik dat deed, werd het in bed leggen, zwaaien en maken dat ik de kamer uitkwam. Dat is eigenlijk zo gebleven, in bed babbelen en zingen is geen probleem, maar zodra hij kan gaan spelen buiten z'n bed is het hek van de dam en kan hij niet meer slapen. Gisteren bij wijze van test, hem in ons bed gelegd en zelf naar beneden gegaan, deur open, half uur later kwam ik boven, hij was nog wel wakker, maar was 't bed niet uitgekomen en lag rustig in het donker "te wachten" tot hij in slaap zou vallen leek het welquote:Op maandag 10 januari 2011 21:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Een tuigje(voor buiten) hebben we niet gebruikt. Chris luistert ook wel redelijk goed.
Laatste zag ik een dreumes lopen met een rugzakje. Daar zat een lijntje aan vast voor de ouder. Dat vond ik er wel fijner uitzien dat zo'n harnasje (ook al is het eigenlijk hetzelfde).
DJMO, kun je hem niet op een andere manier laten kalmeren? Misschien rustiger de dag afsluiten, een massage voor het slapengaan, wat speelgoed/boekjes in bed of iets anders?
Nou is Chris altijd wel een goede slaper geweest, maar hij ligt nog regelmatig 30+ minuten alleen in bed te babbelen, zingen, spelen of in een boekje te bladeren. Dat is niet erg, zo komt hij vanzelf tot rust, doet zijn lampje uit en gaat slapen
Tyler moet toch ook wel naar logopedie. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Zonet voor Chris een afspraak gemaakt bij logopedie. Eens kijken hoe dat gaat werken.
gefeliciteerd julliequote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:09 schreef Raissa het volgende:
Mila en ik komen ons ook melden hier, 2 jaar geleden om 6:04 is ze geboren. A.s. zondag haar feestje, vandaag haar 'feestje' op het kdv.![]()
Ik ken dat jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:45 schreef Raissa het volgende:
Het speelgoed opruimen is hier ook een klusje vandaag.. Maar ik ben niet zo goed in kiezen wat nou weg kan, ik lijk dan zelf wel een kind
Ik kan dat dus heel goed. Weg ermee. Tijdje niet mee gespeeld ? Berging in en eens kijken wat er in de berging staat waar ze nu weer even mee kunnen spelen. In de kamer staat een keuken en daar spelen ze veel mee, ook tekenen ze veel. Voor de rest rotzooit het de hele dag aan met weetikveelwat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:45 schreef Raissa het volgende:
Het speelgoed opruimen is hier ook een klusje vandaag.. Maar ik ben niet zo goed in kiezen wat nou weg kan, ik lijk dan zelf wel een kind
Die namen die ze er dan aan geeftquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Speelgoed wegdoen, ben ik ook niet zo goed in, tis allemaal nog zo mooi enzo....
Knuffels daarentegen, die kan ik wel wegdoen. Alleen mijn prinses niet.
Soms verstop ik weleens wat knuffels maar ze heeft het altijd meteen door....
"waar is mijn lollifant? En Prinses Ariane? En koos? en paarsie????"
In de oosterpoort was ik vanmorgen nog. Ik ben met Twan naar Elly... nog wat geweest. Zit aan Hengelosestraat. Maar zij is samen gegaan met nog 2 andere logopedisten.. en ze houden zelfs praktijk bij mijn eigen huisarts. Dus als Lennon moet (en die kans is groot denk ik) dan ga ik denk weer daar naartoe. Mn neefje is nu ook bij haar en zij kende Twan nog.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
De 1e was Logopediepraktijk Ludden (vlakbij stokhorstschool), de 2e Logopediepraktijk Greven (in de oosterpoort). Hier staan nog meer: http://logopedietwente.nl/
Gaat kp met je mee op vakantie?quote:
quote:
Zo probeer ik het ook altijd te doen, maar ze heeft me al-tijd doorquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik leg tegenwoordig wat speelgoed aan de kant en als ze er naar vraagt mag het weer terug in de speelgoedkist en vraagt ze er niet meer naar komt het ook niet meer terug.
Ze heeft zo belachelijk veel dat ze het dus meestal niet mist
Ik zie haar op mijn lijstje staan. De oosterpoort is wel lekker practisch qua afstand.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
In de oosterpoort was ik vanmorgen nog. Ik ben met Twan naar Elly... nog wat geweest. Zit aan Hengelosestraat. Maar zij is samen gegaan met nog 2 andere logopedisten.. en ze houden zelfs praktijk bij mijn eigen huisarts. Dus als Lennon moet (en die kans is groot denk ik) dan ga ik denk weer daar naartoe. Mn neefje is nu ook bij haar en zij kende Twan nog.Vooral de situatie, omdat de ene week ik er met Twan was en de andere week mn ex.
Ja, dat is lekker dichtbij.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik zie haar op mijn lijstje staan. De oosterpoort is wel lekker practisch qua afstand.
Daar niks ernstigs te doen hoop ik?
was het een saai boek?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:17 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb dentinox en neusspray gedaan, een klein lichtje aan gedaan en een boek gegeven. 5 minuten later was het stil. Waar het aan heeft gelegen weet ik niet?
hier is het al een paar keer dat hij pas tegen één uur, half twee gaat slapen en dan tot half vier (voorheen twaalf tot half twee, twee uur) en dan pas rond half zeven naar bed (voorheen om half zes, kwart voor zes). ik vind het nog wel wennen, maar de nieuwe avondbedtijd icm met half uur later eten bevalt me wel goed (geloof ik)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Tinuviel, fijn dat hij uiteindelijk wel is gaan slapen. Nu hopen dat het vannacht beter gaat.
Chris heeft nou al 3 dagen op rij zijn middagslaapje overgeslagen. Heb hem vanavond maar om 19.15 in bed gestopt, ipv 20.30. En heb hem ook niet meer gehoord. Ik vermoed dat het slaapje nu echt snel gaat verdwijnen..
Tussen 19 en 19.30 liggen ze erin. Op donderdag en vrijdag, dan gaan ze naar de creche, is het vaak 19 uur al helemaal stil.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:30 schreef Memmel het volgende:
Half zes slapen? Jemig, dan ben ik nog onderweg uit mijn werk.
Zeven uur ligt het spul er hier in.
Ga je straks toch een spelletje met haar doen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zwaar teleurgesteld meisje hier: we gingen naar de speelochtend van de spelotheek, maar die was er onverwacht niet. Ze heeft de hele weg terug gehuild, zelfs toen we al thuis waren nog. Nu ligt ze op mijn schoot te slapen.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:16 schreef simmu het volgende:
de juf heeft al wel geleerd dat een tafeltje met een waxinelichtje erop niet zo'n goed idee is met 6 kindjes tussen de 2 en de 4
Ikeaquote:
klinkt goed!quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:34 schreef Books het volgende:
Ja op zich gaat het eindelijk is een keer rustig hier in huis. Doe wel effe een update in het hoe gaat het met ons. Maar met de peuter gaat het eindelijk weer de goede kant op.
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens langskom met Lennon. Dat kan nu wel.... Wat fijn dat Chris nu lekker aan het spelen is geweest.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Books, fijn dat het beter gaat!
DJMO, het is een begin
Chris staat in de Ikea ook vaak bij de keukentje te spelen. Thuis heeft hij een fornuisje van de hema met de pannetjes van de Ikea. Wat zelf gemaakte vilt-voedsel erbij. Niet zo duur, en past in een kistje in de kast.
Vanochtend met Chris weer naar de speelochtend geweest in de wijk. Normaal zit hij dan veel bij mij, en vindt de andere kindjes maar druk. Maar vanochtend toch een vriendje gemaakt. Samen met de bal gespeeld en gestoeid. Heerlijk om te zien dat hij dan zo lekker bezig is.
Kan ik dan wel gewoon komen en meegaan eigenlijk? Of moet ik ons ergens aanmelden?quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna, Bij Chris gaat die weerbaarheid nu goed vooruit. Maar het moet natuurlijk niet te erg worden. Chris gaf alles maar af als een kindje hem aankeek. Maar dat is de laatste maanden echt duidelijk beter geworden. Hij houd het speeltje nu wel goed vast. En duwt als het kindje doorzet. Dus hier was het een kwestie van tijd.
Gezellig Diaan, volgende week gaan we naar een binnenspeeltuin (Borne). De week erna gaan we "gezonde" toetjes koken.
geen ervaring hier maar wel eenquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:50 schreef appelsap het volgende:
Wij hebben een brief gekregen van de GGD voor een extra onderzoek.
Er staat in: Dit is een onderzoek naar de algemene ontwikkeling (met kind) naar aanleiding van het vorige onderzoek.
Wij krijgen dit onderzoek ivm mijn psychische problemen en dus vinden ze het belangrijk om Damian goed in de gaten te houden.
Maar nu maak ik me dus al zorgen en ik heb echt geen idee wat ik me bij dat onderzoek moet voorstellen...? Iemand hier wel eens van gehoord?
ik weet niet in hoeverre je tegenstander bent van kant en klaar, maar wat ik dus sinds kerst ofzo doe, is na z'n avondeten en toetje ook nog een zakje knijpfruit geven. hoe slecht hij ook eet, z'n toetje beland vaak ondersteboven op het blad, z'n knijpfruit gaat wel altijd op. Wellicht dat hij zo toch net die boost extra krijgt om weer "normaal" te gaan eten?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:44 schreef Marie79 het volgende:
Mila met d'r keukentje
Jan op de fiets
Appelsapook hier geen ervaring...
De lactulose doet goed zijn werk hier... Al 2x een (dunne) poepluier. Morgen dus maar iets minder geven en kijken of Maarten ook (bijna) elke dag blijft poepen.
Nu ook weer wat beter gaan eten (brood gaat wel redelijk), maar avondeten en toetjeVan de week nog gewogen, en 12 kg woog hij, lijkt me netjes, dus maak me geen zorgen hierover. Komt wel weer goed...
wowquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:54 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag zonder luier: 1 ongelukje. Ze was ook heel boos omdat dat haar kittybroek was. Daarna een roze broek, na veel onderhandelen, en die bleef droog want die mocht ook niet vies worden. Gaaf hè?
da's ook nog een idee! ik heb nog een heel schattige foto van selene smachtend voor de tralies van de speelplaats van de psz!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar een fotolijstje met een foto van Selene erin daarentegen is weer leuker om te bewaren.
Wow Tico, wat knap!!!!
het is niet aanmatigend? ik vind het toch zo eng om met zulke dingen dan een foto van je kind te gevenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb zelf ook weleens van kindjes dingetjes gekregen met fotootje erop, dat zijn wel de dingen die je bewaart.
je hebt helemaal gelijk! de stomme dingen waar een mens zich druk om kan maken he! ik heb nu wel weer een plan: een zelfgemaakt lijstje, (wisselbaar uiteraard) met aan de ene kant die foto van selene voor de peuterspeelzaal en aan de andere kant een tekening van selenequote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou dan is het toch duidelijk...dan doe je dat niet.
Ja, zo doe ik het, met de kookwekker erbij. Helemaal trots is ze als ze hem zelf weer mag zetten. En dat is dan ook het enige waar ze enthousiast van wordtquote:Op zondag 16 januari 2011 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Elk half uur vragen en elk uur op de wc, of ze nu nee zegt maakt niet uit gewoon proberen. Favoriet onderbroek aan, en steeds benadrukken dat grote meisjes op de wc plassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |