abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91015046
P_iglet, fijn dat de nieuwe opvang zo goed werkt!

Chris kan nu met Mario-kart en Cars op de wii ook prima spelen. Opeens had hij het sturen+gasgeven door met de controler.
Op de pc klikt hij af en toe zelf door YT. Paint wil ook al, echt grappig dat ze dat zo snel doorhebben. Hij speelt niet eens zo vaak met de wii of pc..
  zondag 9 januari 2011 @ 00:42:01 #52
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91051826
(uit) eten gaat hier eigenlijk een beetje zoals p_iglet beschrijft (alleen hebben wij niet zo'n puzzel in een lucifersdoosje :P ) Maar in ieder geval niet rondrennen want dat vind ik gewoon link met al de obers met dienbladen vol hete soep, koffie en thee :X

Linde kijkt ook graag filmpjes op de laptop/telefoon. En inderdaad gewoon zelf een ander filmpje uitzoeken enzo.
  zondag 9 januari 2011 @ 01:25:27 #53
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_91053482
Piglet, wat fijn dat de opvang voor Pepijn zo'n succes is!

Uit eten met kleine kinderen hebben wij nauwelijks gedaan. De oplossingen om je kinderen bezig te houden heb ik nooit bij stilgestaan. Nou hebben wij ook niet van die renners, dus dat scheelt natuurlijk wel. Ze vinden het interessant genoeg om rond te kijken en te zien wat er allemaal gebeurt.
Met Marlien zijn we 2x uit eten geweest, beide keren was er een speelhoek.
Volgende week gaan we weer met de kinderen uit eten (zijn we 12,5 jaar getrouwd), ben benieuwd hoe het gaat (we hebben wel een kindvriendelijk restaurant uitgezocht).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_91057797
wij hebben het een keer gedaan. maar dat was na sangdrax zn promotie en een totale ramp, aangezien we er toen een reis van 3 uur, gevolgd door officieel gedoe van een uurtje of wat, gevolgd door een borrel achter de rug hadden. dit alles onder supervisie van tamelijk hysterische grootouders. ik had toen wel mijn poot stijf gehouden en een kindvriendelijk pannekoekenrestaurant uitgezocht (wat ik nu nog verweten krijg). zodra ravi goed in de kinderstoel kan zitten staat hier het buffet bij de chinees op het programma :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91059276
Hier gaat ze altijd mee uit eten :Y Meestal blijft ze lief zitten en soms gaat ze buurten.
Iedereen vragen of ze lekker hebben geslapen en of het eten smaakt. O+

Ik neem X overal mee naar toe als het binnen haar bedtijden valt.
Restaurants, festival, braderie, overal gaat ze mee en tot nu toe gaat het heel goed :Y

Dit jaar met kerst was ze niet echt lekker en dus wilde ze niet eten maar binnen 5 min had ze een jongetje aan haar bips hangen en een vriendinnetje gevonden. die hebben de hele avond kiekeboe gedaan met andere gasten en last had je er niet van..
pi_91062283
Buurten in de zin van bij andere mensen aan tafel gaan staan?
Hm dat zou ik niet goed keuren...en als ik ergens uit eten ben zit ik ook niet te wachten op kinderen van andere mensen aan mijn tafel :@
  zondag 9 januari 2011 @ 14:10:41 #57
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_91064355
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hm dat zou ik niet goed keuren...en als ik ergens uit eten ben zit ik ook niet te wachten op kinderen van andere mensen aan mijn tafel :@
Eens. Niet blijven zitten is naar huis, maar omdat wij ook al vroeg zijn begonnen met meenemen is dat eigenlijk maar 1 keer voorgekomen. Ik vind het nog wat anders als je buiten op een terras zit te eten en het wat oudere kinderen zijn die aan de rand van het terras spelen, maar iemand anders kind vermaken terwijl ik zelf zit te eten vind ik ook niet echt geslaagd :N.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_91064974
Het ging boven verwachting goed. Seb was heel lief, kreeg nog een cadeautje van zijn tante voor zijn verjaardag. Een grote scoop van Bob de Bouwer. Die heeft zo'n fijne ratel in de wielen :X Vonden de andere mensen in het restaurant vast ook fijn :D Alleen duurde het anderhalf uur voordat ons eten kwam :X We zaten er om zes uur, toen het eten kwam hoefde Seb niks meer natuurlijk. Ik had het al gevraagd waar het eten bleef en dat het te lang duurde. De serveerster zou het navragen in de keuken, niks meer van vernomen. (dat is ook de laatste keer daar geweest)

Op het laatst heeft Seb nog het zandkasteel zitten kijken, nou ja zitten hij lag met zijn hoofd op zijn knuffel op de tafel te kijken. En precies toen wij ons bord leeg hadden was het van het ene op het andere moment ook klaar. Het arme manneke was doodmoe. Had 's middags zijn verjaardag gehad op het kdv de dag ervoor visite. Hij was helemaal overstuur toen we thuis kwamen. Zo zielig ;( Was een slecht idee van ons om mee uiteten te gaan, achteraf.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_91065015
ooh nee ze buurt alleen bij mensen die er voor open staan dat voelt ze heel goed aan.
Niet dat ze elk willekeurig tafeltje af gaat :D Dat zou ik ook niet leuk vinden.
Maar er zijn als we uit eten gaan zoveel mensen die naar haar zwaaien of iets vragen of weet ik wat.
Dan wens ik haar veel plezier. (Nu moet ik wel zeggen dat het een restaurant is met buffet en wokken waar we vaak eten en waar je bij moet lopen dus dan heb je al snel dat ze langs mensen loopt :D ) En na het praatje zegt ze fijn weekend of slaap lekker en gaat weer aan tafel zitten.

Net als laatst doet ze kiekeboe met het vriendinnetje en ineens allemaal lui die het ook met ze gingen doen in de tafels er naast. :D Dan mag ze van mij best daar op in gaan. :Y

Rennen en druk doen vind ik een ander verhaal. En in een restaurant waar niet gelopen zal worden dus ook. :Y Dan verwacht ik wel dat ze blijft zitten maar dat doet ze ook dan :Y
  zondag 9 januari 2011 @ 14:26:32 #60
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_91065143
Wat fijn dat het zo goed met Pepijn gaat!

En kleine kinderen van een ander zou ik ook niet waarderen. Ik zou tegen de ouders zeggen dat ik dat niet op prijs stel.

Vandaag moest ik even naar school, dus op weg naar de uitgang loop ik langs de kleuterlokalen waar de meiden zitten over een half. pien en floor waren mee en waren er niet weg te slaan. Ze zijn er helemaal vol van!
pi_91065246
Seb heeft weer een leuke fase: papa doen, nee mama weg, papa doen. Daar is papa ook errug blij mee :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 januari 2011 @ 14:46:22 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91065994
ik zit even met mijn handen in het haar ..

Jan heeft door hoe hij z'n bed uit kan komen (de spijltjes zijn eruit, maar hij stond met die open kant tegen de muur, dus hij kon er nog niet uit klimmen). Tot vanmiddag: schuift ledikant van de muur af en klimt er alsnog uit. Aangezien ik geen zin heb in constant geschuif van het bedje over dat laminaat, het bed dus maar omgedraaid. Scheelt iig een hoop herrie. Drama is dus nu het slapen .. Hij komt z'n bed uit, en kan dus niet (meer) slapen .. hebben er mensen tips ?? Ledikant vastschroeven is geen optie overigens :') de spijltjes terugzetten ook niet, die trapt hij er binnen 2 seconden weer uit.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91066154
Doorbikkelen!
Proberen aan het verstand te krijgen dat die moet blijven liggen..
En anders is het pech :+
pi_91066293
Hij zal toch een keer in een gewoon bed moeten. Dus dan maar nu alvast proberen? Zodra Seb hier uit bed kan klimmen met slaapzak dan gaat hij in een gewoon bed. En ik denk dat dat niet al te lang meer gaat duren. Wel staat de klink hier omhoog zodat hij de deur niet open kan maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 januari 2011 @ 15:02:23 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91066699
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:53 schreef Estrys het volgende:
Hij zal toch een keer in een gewoon bed moeten. Dus dan maar nu alvast proberen? Zodra Seb hier uit bed kan klimmen met slaapzak dan gaat hij in een gewoon bed. En ik denk dat dat niet al te lang meer gaat duren. Wel staat de klink hier omhoog zodat hij de deur niet open kan maken.
dat heb ik in zijn kamer ook (al) gedaan, de babykamer en onze kamer moeten nog. Slapen (als hij eenmaal slaapt that is) in een groot bed gaat best goed, hij is nog nooit uit ons bed gevallen, ook niet met slaapzak aan. Hij begint gewoon te krijsen en de boel te slopen tot hij z'n zin krijgt en één van ons naar boven gaat om hem tot kalmte te manen .. en dat negeren is echt onmogelijk :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_91067792
Waarom zou je dat willen negeren? :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 januari 2011 @ 15:37:28 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91068177
Voorheen was (even) negeren als hij naar bed moest vaak een oplossing. Dan was het vijf minuten huilen en dan slapen .. Maar dat werkt dus niet als hij z'n bed uit is ;)

zondag 9 januari 2011 @ 16:55:40 #68
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_91071713
quote:
Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef DJMO het volgende:

Jan heeft door hoe hij z'n bed uit kan komen (de spijltjes zijn eruit, maar hij stond met die open kant tegen de muur, dus hij kon er nog niet uit klimmen). Tot vanmiddag: schuift ledikant van de muur af en klimt er alsnog uit. Aangezien ik geen zin heb in constant geschuif van het bedje over dat laminaat, het bed dus maar omgedraaid. Scheelt iig een hoop herrie. Drama is dus nu het slapen .. Hij komt z'n bed uit, en kan dus niet (meer) slapen .. hebben er mensen tips ?? Ledikant vastschroeven is geen optie overigens :') de spijltjes terugzetten ook niet, die trapt hij er binnen 2 seconden weer uit.
Zie je het ziten op een peuterbedje te kopen en dan echt een serieus ding van maken. Peuterbedden zijn voor kinderen die IN bed blijven. Kan jij dat ?

Zoiets ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 januari 2011 @ 18:01:52 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91074621
Je bedoelt hem voor de uitdaging te stellen KP ? (in de hoop dat hij me snapt) vragen of hij zelf denkt er groot genoeg voor te zijn? Omdat hij dus nog amper praat had ik daar eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht, hoewel hij wel (vrijwel) alles snapt wat je zegt. Dat kan ik dus wel proberen. thnx voor de tip :)

oh en dat vergat ik helemaal .. Jan heeft twee duidelijke woordjes gezegd!! Gisteren Bumba en vandaag Koekje :') (buiten het papapapapa en amamamamama om dan) het was allebei eenmalig, het lijkt wel alsof hij van zichzelf schrok dat hij een woord uitsprak :? _O-

zondag 9 januari 2011 @ 18:12:26 #70
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_91075080
quote:
Op zondag 9 januari 2011 18:01 schreef DJMO het volgende:
Je bedoelt hem voor de uitdaging te stellen KP ? (in de hoop dat hij me snapt) vragen of hij zelf denkt er groot genoeg voor te zijn? Omdat hij dus nog amper praat had ik daar eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht, hoewel hij wel (vrijwel) alles snapt wat je zegt. Dat kan ik dus wel proberen. thnx voor de tip :)

oh en dat vergat ik helemaal .. Jan heeft twee duidelijke woordjes gezegd!! Gisteren Bumba en vandaag Koekje :') (buiten het papapapapa en amamamamama om dan) het was allebei eenmalig, het lijkt wel alsof hij van zichzelf schrok dat hij een woord uitsprak :? _O-
Dat bedoel ik. Ik zou wel het ledikant bewaren, als hij dus zijn bed uitkomt, dan kan hij het ledikant weer in. Dan wel een constructie bedenken, zodat hij er niet uit kan.
pi_91075353
Met Mirte ging het in het peuterbed eerst goed en daarna hebben we een periode gehad dat ze tot laat op de avond aan het drentelen en spelen was op haar kamer. Ook dat ging uiteindelijk over. Maar dat duurde wel een paar weken...
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 januari 2011 @ 18:21:04 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91075450
in dat geval zou ik de kledingkast tegen het ledikantje aan kunnen schuiven, maar dan kom je dus bijna niet meer bij het bedje, vandaar ook dat ik dat nog niet als optie uitgetest heb.

Drentelen en spelen an sich vind ik niet zo heel erg Nijna, wel het krijsen tot je erbij neervalt. Hij had voorheen ook periode's (vooral smiddags) dat hij wakker was in z'n bedje, dan hoorde ik 'm "zingen" of keuvelen, en dat is zelfs een genot om naar te luisteren via de babyfoon.

zondag 9 januari 2011 @ 18:44:24 #73
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91076372
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nou daar zit ik ook niet op te wachten hoor. Eens een jongetje aan onze tafel gehad die steeds patat kwam bietsen. Erg leuk, maar blijf maar lekker bij papa en mama :W
  zondag 9 januari 2011 @ 18:48:35 #74
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91076548
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef DJMO het volgende:

Linde heeft zo'n periode gehad met haar peuterbedje en dat was een kwestie van een paar dagen bij uit bed, oppakken en zonder iets te zeggen terugleggen. In bed welterusten zeggen, aai over de bol en klaar. Vooral geen overbodige aandacht aan geven want dan is het al snel een heel leuk spelletje. Duurde een avondje of 2 en toen was het over :)
pi_91083353
Eigenlijk horen wij hier nog een week of drie niet thuis.

P_iglet fijn dat het zo goed gaat met de nieuwe kinderopvang. Het is fijn om te weten dat er naar de behoeften van je kind word gekeken en niet ernaar of hij/ zij binnen een gemiddeld gedrag/ ontwikkeling past. Wij hadden een soortgelijk probleem dat gelukkig veel beter is sinds Jair een stuk eerder naar de grotere groep mocht.

Uit eten hebben wij al niet meer gedaan met Jair sinds hij supermobiel is. Daarvoor ging het altijd goed. Estrys fijn dat het uit eten goed ging. Het restaurant zou ik nooit meer doen, klinkt erg onprettig, naar slechte service en bovendien erg kindonvriendelijk.

Jair roept als hij de Ipad ziet altijd dat hij Jair wil kijken/ poes kijken door de foto's van hem en kattenfilmpjes op youtube die mijn man hem heeft laten zien. Het kind is dan ook gek naar dieren.

Lastig DJMO, ik hoop dat je een oplossing vind voor het slapen probleem. De idee van kapiteinpannekoek klinkt leuk.

Wij hebben een vergelijkbaar iets wat de reden is dat ik hier post. Jair ziet de laatste tijd erg op tegen het slapen gaan s'avonds en s'nachts als hij wakker word. Hij weet dan dat hij niet meer mag gaan spelen. S'nachts is het vaak, dat hij wil doorzetten dat hij in ons bed wil gaan slapen of gaan spelen. Herkennen jullie dit? Soms heb ik een beetje het idee dat hij misschien bang is voor het donker of het slapen gaan. S'nachts heb ik ook weleens geprobeerd een lamp aan te laten, maar dat was geen succes. Hebben jullie misschien tips hoe ik hem zijn angst kan nemen? S'avonds is het meestal even huilen en dan is het goed. S'nachts zijn wij weleens uren bezig met af en toe binnenkomen neerleggen en weer weggaan, met hem praten, proberen dingen uit te leggen en heel duidelijk en strikt zijn. Het helpt allemaal weinig. Als wij hem laten merken, dat het op een gegeven moment genoeg is en wij niet meer binnenkomen houdt hij naar een tijdje op (half uur of iets langer). Dus tegen een tijd dat wij en waarschijnlijk de meeste buren klaarwakker zijn. Als jullie goede tips hebben hoor ik dat erg graag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')