Die hebben we in ieder geval twee bij onsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:24 schreef k_i_m het volgende:
Of een Iphone. Je kan ook halverwege de gangen even met hem naar buiten gaan als hij niet wil blijven zitten. Dan even laten rennen en weer mee naar binnen nemen.
Logopedie wordt op de leeftijd van t kind afgestemd. Ive heeft trouwens ook logopedie en dat gaat prima, hij blijft goed bij de les, en die is wat jonger nog dan Kim.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
DJMO, Tyler praat ook nog steeds erg weinig. Logopedie lijkt me niet zinnig nu al. Dat heeft Kim sinds kort en voor haar is het al moeilijk bij de les te blijven.
Maandag moet hij naar het cb, ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.
Estrys alsnog gefeliciteerd!
Een draagbare dvd speler? dat is zooooo 2010quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:13 schreef cattie het volgende:
[..]
Logopedie wordt op de leeftijd van t kind afgestemd. Ive heeft trouwens ook logopedie en dat gaat prima, hij blijft goed bij de les, en die is wat jonger nog dan Kim.
Ik zou naar een restaurant kleurspullen meenemen, boekjes en een draagbare dvdspeler
Januari 2009 was een geboortegolf!!quote:
Net wat Cattie zegt, logopedie wordt op de leeftijd afgestemd. Thies heeft het vanaf zijn tweede jaar en dat ging altijd prima, hij vond het ook erg leuk (nu heeft hij het 3x per week op school).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
DJMO, Tyler praat ook nog steeds erg weinig. Logopedie lijkt me niet zinnig nu al. Dat heeft Kim sinds kort en voor haar is het al moeilijk bij de les te blijven.
Daar zit inderdaad ook wel wat inquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Net wat Cattie zegt, logopedie wordt op de leeftijd afgestemd. Thies heeft het vanaf zijn tweede jaar en dat ging altijd prima, hij vond het ook erg leuk (nu heeft hij het 3x per week op school).
Je kind krijgt niet zo zeer spraakles, als wel allerlei spelletjes waarbij bepaalde technieken worden geoefend (bv beurtgedrag bij een gesprekje, gedachten verwoorden, mondmotoriek etc, net waar het probleem ligt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarna ik dus keurig het goede woord herhaal... als in: wil je ...?18-11-2008 Maarten Alexander
thnx, ik kan me er nu gelijk wat meer bij voorstellen. ik dacht idd ook dat ze woorden zouden gaan oefenen, en dat vond ik dus redelijk onzinnig, (vandaar mijn "tegenzin"om nu al aan de logopedie te gaan) maar dit klinkt heel logisch eigenlijk, en kan imo ook weinig kwaad. baad het niet, dan schaadt het ook niet lijkt me ..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Net wat Cattie zegt, logopedie wordt op de leeftijd afgestemd. Thies heeft het vanaf zijn tweede jaar en dat ging altijd prima, hij vond het ook erg leuk (nu heeft hij het 3x per week op school).
Je kind krijgt niet zo zeer spraakles, als wel allerlei spelletjes waarbij bepaalde technieken worden geoefend (bv beurtgedrag bij een gesprekje, gedachten verwoorden, mondmotoriek etc, net waar het probleem ligt).
Dan heb ik het vast verkeerd begrepen van de logopedistequote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat als ze weinig woordjes zeggen ze meteen een ontwikkelingsstoornies hebben? Dat vind ik wel erg kort door de bocht van de gezinshulp. In mijn beleving ontwikkelen de kinderen die nog niet zo goed praten, op andere gebieden dan weer wel. Lennon is in bepaalde andere dingen wel weer goed. Ze kunnen ook niet alles tegelijk ontwikkelen, lijkt mij. Ze moeten al zoveel leren..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dan heb ik het vast verkeerd begrepen van de logopediste
Die spelletjes zijn wel herkenbaar bij Kim. Nou is de concentratie oa bij haar sowieso wel een moeilijk punt.
Maar goed, de gezinshulp denkt dat Tyler ook wel eens "iets" kan hebben. Op ontwikkelingsstoornis gebied. Voornamelijk omdat hij erg weinig woordjes zegt.
En omdat hij erg boos kan worden, driftig soms.
Het laatste lijkt mij niet heel vreemd voor een net 2 jarige.
Dan ben je nog niet hier in het restaurant geweest, er is geen eens plaats voor een kinderstoel aan tafel. dat vind ik niet erg kindvriendelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:52 schreef p_iglet het volgende:
maar griekse restaurants zijn toch helemaal niet zo onkindvriendelijk![]()
hier gaat Pepijn ook overal mee naar toe, en met continue meeeten wat iedereen heeft liggen (hij mag van ons dus best aan iedereen aan tafel vragen of hij een hapje mag). puzzeltje mee, leesboekje mee, evt tekenspullen mee. En tussendoor af en toe een rondje lopen. Een iphone, ipad of dvd speler hebben we echt nog nooit nodig gehad.
deze puzzeltjes zijn ideaal voor dat soort momenten, 12 stukjes in luciferdoosje formaat.
[ afbeelding ]
dat klinkt echt fijn. heelijk dat hij begrepen wordt en het zo naar zijn zin heeftquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef p_iglet het volgende:
Stom restaurant dan Estrys.
Ingrid die opmerkingen zo zijn niet zo netjes, maar wel fijn dat ook Tyler een beetje in de gaten gehouden wordt.
Ik ben zo dol gelukkig met de nieuwe kinderopvang die we voor Pepijn hebben.
5 min lopen ipv 20 minuten fietsen, en hij heeft het er zoveel beter naar zijn zin!![]()
gastouder/kleinschalig kdv ipv een groot kdv van een mega opvang stichting.
Hij is er vanaf moment 1 perfect op zijn plek, geen hangen, ik wil niet of gedoe meer, maar gewoon met veel plezier gaan en niet meer weg willen omdat hij zo fijn aan het spelen is.
Ik wordt net gebeld, of het goed is als ze nog wat langer blijven op de nieuwjaars receptie van de bso van haar eigen kids (ik wist dat ze daar naar toe gingen), want hij wilde nog niet naar huis. Echt zo fijn!!!
Eindelijk iemand die echt naar Pepijn kijkt ipv alleen naar hoe lastig het is dat hij afwijkt van de groep.
Hier ook een Youtube fan. Filmpjes van treinen zijn favoriet, die zijn vast ook een succes bij Seb. Type maar eens Duplo train, Brio train of Thomas the train in op YT, zitten echt hele gave tussen. Vooral de treinbanen met meerdere lagen worden enthousiast ontvangen, ook door pappa.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan heel goed met de Ipad overweg Diaan. Maar hij kijkt vooral filmpjes. We hebben een You Tube monster geloof ikHij kijkt ook graag naar filmpjes van zichzelf
Is hij daar niet heel snel op uitgekeken? Mijn dochter is echt binnen 5 minuten klaar met zo`n puzzel. En dan in de zin van 'mag ik nu weer rennen?'quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:52 schreef p_iglet het volgende:
maar griekse restaurants zijn toch helemaal niet zo onkindvriendelijk![]()
hier gaat Pepijn ook overal mee naar toe, en met continue meeeten wat iedereen heeft liggen (hij mag van ons dus best aan iedereen aan tafel vragen of hij een hapje mag). puzzeltje mee, leesboekje mee, evt tekenspullen mee. En tussendoor af en toe een rondje lopen. Een iphone, ipad of dvd speler hebben we echt nog nooit nodig gehad.
deze puzzeltjes zijn ideaal voor dat soort momenten, 12 stukjes in luciferdoosje formaat.
[ afbeelding ]
Da's echt zooooo last season.....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:01 schreef p_iglet het volgende:
joh ik zal nog eens een tip geven zonder electonica
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |