SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, je wil altijd anoniem blijven. Misschien is dat wel omdat je een bn- er bentquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Hoe kom je überhaupt op het idee
En foei mrs lezzer voor de foute voorlichting!
Moeten we maar snel door posten. Want die kleine krijgt natuurlijk ook al een naamtopic...quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:53 schreef Vanyel het volgende:
Heeft me wel een tweede naamtopic in een maand opgeleverd. Hoera!
Jammer dat ik t waarschijnlijk niet voor elkaar ga krijgen om nog tijdens dit topic te bevallen..
Geen idee, vrouw wilde zappen, want " ik keek toch niet en Olivia was toch uit beeld"quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:54 schreef Vanyel het volgende:
Heeft Olivia nu nog steeds hetzelfde shirtje aan?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Moeten we maar snel door posten. Want die kleine krijgt natuurlijk ook al een naamtopic...
Nee, maar we kunnen toch wat creatiefs met jouw naam doen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Helaas onmogelijk. Naam van de kleine is ongewoon genoeg om niet online te gooien.
Ohquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:58 schreef Vanyel het volgende:
Olivia heeft een haske stoere eindondervraging gedaan en als rechtgeaard fan zat jij niet te kijken? Foei toch!
Dat zijn heel gevaarlijke dingen om zo uitgesproken te roepen tegen iemand die t kind de naam nog moet gevenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Magenta het volgende:
Hopelijk is het niet zoiets gezochts als 'Appel' of 'Vrede'
Wellicht, maar wel eerlijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zijn heel gevaarlijke dingen om zo uitgesproken te roepen tegen iemand die t kind de naam nog moet geven
Zo zeldzaam is t nou ook weer niet. Zo afschuwelijk ook niet overigens.
Pff, hypocriet gedoe.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef Vanyel het volgende:
Ben je wel eens in OUD geweest? Ze zouden je lynchen.
Daarom ga ik nou ook niet roepen wat ik allemaal stom vindquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zijn heel gevaarlijke dingen om zo uitgesproken te roepen tegen iemand die t kind de naam nog moet geven
Tja, das makkelijk gezegd als het om iets gaat waar jij geen belang bij hebt.quote:
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen eigenlijk. Ik ben ook wel blij dat ik de namen van de kinderen van mijn zus niet van te voren wist. Ook al vind ik ze leuk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef Vanyel het volgende:
Naam geven is echt teringmoeilijk en enhousiast geuite kritiek op iemands voorgenomen naam schijnt heul heul pijnlijk te zijn.
Is op een forum wel even iets anders als in het echt. Maar goed het is mìjn mening. Als iemand zou zeggen 'ik noem mijn kind Bep' en ik zou reageren 'Wat eenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tja, das makkelijk gezegd als het om iets gaat waar jij geen belang bij hebt.
Hou je ook zo van eerlijkheid als het om dingen gaat die jou wel rechtstreeks raken?
Dat loopt idd wel los denk ik. Denk trouwens dat je prima kunt roepen wat je allemaal stom vindt, de kans dat daar namen bij zitten die wij willen geven is buitengewoon klein.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daarom ga ik nou ook niet roepen wat ik allemaal stom vind
Niet dat je je daar wat van aan trekt.
Dat heb ik ook. Ik vind ze bij mijn zus misschien niet echt afschuwelijk, maar geen van alle namen zou ooit maar in de buurt van mijn kind mogen komen. Aan de andere kant wisten we dat ook wel van elkaar..quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef lezzer het volgende:
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen eigenlijk. Ik ben ook wel blij dat ik de namen van de kinderen van mijn zus niet van te voren wist. Ook al vind ik ze leuk.
Abnormaal is per definitie verkeerd dus? Zit je hier op de goeie plek!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Magenta het volgende:
Dat zal best, maar hoe moet dat kind zich voelen? (ja sorry, ik vind het gewoon een abnormale naam).
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef lezzer het volgende:
Hebben jullie niet dat je ook namen stom vindt van mensen die je stom vindt?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:22 schreef lezzer het volgende:
Mag je trouwens een soort van teken dragen? Zijn daar niet allerlei richtlijnen voor?
Helaas mag dat dus niet. Strikte richtlijnen voor sieraden e.d. Ik mag wel mn tas versieren met sleutelhangers/speldjes, ofzo. Maar dat vind ik dan net weer iets te opzichtig, van; kijk mij nou gay zijn. Zo'n pen vond ik wel subtiel.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tig gadgets te vinden hoor, doe een ring, armband, ketting en oorbellen met regenboogjes, kan niemand het meer missen
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:17 schreef lezzer het volgende:
Dus Sandra Bullock op tv en iedereen hier pleite?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
Da's toch niet raar? Iemand vindt iets stom dat jij helemaal geweldig vindt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Vanyel het volgende:
Zo ver gaat het bij mij dan ook weer niet, maar ik zou wel goed gefokt zijn nu als wij de onze Appel hadden willen noemen. Hormonen he...
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef Magenta het volgende:
Oh krijgen we die discussie..weet je laat maar.
Ik heb daar normaal niet zo'n last van gelukkig. Bij dit soort dingen ligt het wat gevoeliger. Deels ws vanwege hormonen, deels omdat het zo moeilijk is om iets te bedenken wat je allebei leuk vindt, wat past, wat je kind hopelijk ook leuk kan vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Da's toch niet raar? Iemand vindt iets stom dat jij helemaal geweldig vindt.
Alleen dat al zou genoeg zijn voor mij.
quote:Op tv... Een stel met een doorlopend krediet van 60K
Je trekt je blijkbaar graag terug uit de 'discussie'. Ik zwaai je daaruit uit.quote:
Ik vind het niet de moeite een discussie daarover aan te gaan. Jij denkt er blijkbaar anders over dan mij. Maar vind het een beetje vreemd dat je dan met zo'n zwaai-smiley komt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je trekt je blijkbaar graag terug uit de 'discussie'. Ik zwaai je daaruit uit.
dan zal ik dat wel altijd hebben, die hormonen. Ik heb er trouwens steeds minder last van hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb daar normaal niet zo'n last van gelukkig.
de dsb bank denk ikquote:
Wie verleent zoiets?
Ja, ik heb dat ook aanstaan. Wtf echt. Ik snap mensen gewoon niet soms hoor. Je hebt echt niet uit het niets klabbam 60k aan schuld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Da's toch niet raar? Iemand vindt iets stom dat jij helemaal geweldig vindt.
Alleen dat al zou genoeg zijn voor mij.
Op tv... Een stel met een doorlopend krediet van 60K
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef Magenta het volgende:
Oh krijgen we die discussie..weet je laat maar.
Die van het stalken van iemand met heel veel schulden?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef lezzer het volgende:
de dsb bank denk ik
* lezzer zit in WGR ook in zo'n DSB topic.
Omdat je iets erbij betrekt dat niets met de issue te maken heeft. Omdat ik Appel een abnormale naam vind, vind ik alles wat afwijkend is meteen om te kotsen ofzo? Dat zijn jouw woorden, daar ga ik geen discussie mee voortzetten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:30 schreef Vanyel het volgende:
Zo vind ik het een beetje vreemd dat je ergens over begint om vervolgens te komen met
[..]
Nou, het is ook wel hoor, hoe komen die lui aan zo'n krediet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:30 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat ook aanstaan. Wtf echt. Ik snap mensen gewoon niet soms hoor. Je hebt echt niet uit het niets klabbam 60k aan schuld.
Dit voornamelijkquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:30 schreef Qebbel het volgende:
Wat die namen betreft; tja mensen moeten het zelf weten, maar ik denk soms ook weleens van pffff, wat is er mis met gewoon Sophie of Daan?
Al minstens twee jaar de populairste meisjesnaam in het land. Dan zit je dus met tig kinders met dezelfde naam in de klas. Zeker als je een veel voorkomende achternaam hebt is dat niet zo tof.quote:v
als eerste naam: 10072
Ja, van 1800 is " bovenmodaal". En toen zei ik iets lelijks.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die van het stalken van iemand met heel veel schulden?
Dat zijn ten eerste niet mijn woorden en ten tweede ging het om de vraag of het nodig is om eerlijk te zijn als je daarmee het risico loopt iemand enorm op zijn of haar ziel te trappen. Niet om de vraag of Appel nou een normale naam is of niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef Magenta het volgende:
[..]
Omdat je iets erbij betrekt dat niets met de issue te maken heeft. Omdat ik Appel een abnormale naam vind, vind ik alles wat afwijkend is meteen om te kotsen ofzo? Dat zijn jouw woorden, daar ga ik geen discussie mee voortzetten.
Ik ben geloof ik te vroeg afgehaakt! 1800 is bovenmodaal?? En lezzer die iets lelijks zegt?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, van 1800 is " bovenmodaal". En toen zei ik iets lelijks.
Dan vind ik die vraag wellicht interessanter om over te discussieren. Je kunt altijd je mond maar houden omdat je anders -wellicht- iemand op zijn of haar teentjes trapt, maar is dat altijd de oplossing? Ik vraag het me af.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zijn ten eerste niet mijn woorden en ten tweede ging het om de vraag of het nodig is om eerlijk te zijn als je daarmee het risico loopt iemand enorm op zijn of haar ziel te trappen. Niet om de vraag of Appel nou een normale naam is of niet.
Ja dat ben ik inderdaad met je eens. 't Is wel leuk om een beetje een originele naam te hebben/geven. Maar vind je het niet soms ook wat ver gezocht? Of dat mensen een verkorte versie van de achternaam als voornaam nemen; Taeke Taekemaquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit voornamelijk
[..]
Al minstens twee jaar de populairste meisjesnaam in het land. Dan zit je dus met tig kinders met dezelfde naam in de klas. Zeker als je een veel voorkomende achternaam hebt is dat niet zo tof.
Truste!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, het is ook wel hoor, hoe komen die lui aan zo'n krediet?
* lezzer gaat naar bed. Truste!
En dat is nou puur en alleen wat ik bedoelde. (die kotssmiley was blijkbaar te extreem erbij).quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:39 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja dat ben ik inderdaad met je eens. 't Is wel leuk om een beetje een originele naam te hebben/geven. Maar vind je het niet soms ook wat ver gezocht? Of dat mensen een verkorte versie van de achternaam als voornaam nemen; Taeke Taekema![]()
Datquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:37 schreef Magenta het volgende:
[..]
Dan vind ik die vraag wellicht interessanter om over te discussieren. Je kunt altijd je mond maar houden omdat je anders -wellicht- iemand op zijn of haar teentjes trapt, maar is dat altijd de oplossing? Ik vraag het me af.
Het beste voorbeeld is misschien nog wel als je uit je mond zou stinken..zou je dat willen horen of niet? Ik dus graag. Pijnlijk, maar uiteindelijk heb je er wel wat aan.
Het is alleen niet wat je zei. Jij had het specifiek over de naam die ik aan mijn kind ga geven.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef Magenta het volgende:
[..]
En dat is nou puur en alleen wat ik bedoelde. (die kotssmiley was blijkbaar te extreem erbij).
Hoe is die reactie op mijn opmerking dat het een ongebruikelijke naam wordt niet persoonlijk?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Magenta het volgende:
Hopelijk is het niet zoiets gezochts als 'Appel' of 'Vrede'
Zo zag ik tijdens de gala-avond in het hotel op oudejaarsavond een vrouw met haar tepel uit haar jurk lopen. Ja, wat doe je dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:37 schreef Magenta het volgende:
Het beste voorbeeld is misschien nog wel als je uit je mond zou stinken..zou je dat willen horen of niet? Ik dus graag. Pijnlijk, maar uiteindelijk heb je er wel wat aan.
Ik hou van originele namen waarbij je niet het gevoel krijgt dat het een kunstgreep is. Maar dat is nog redelijk subjectief, er zijn namen die al heel lang voorkomen maar zo onbekend zijn dat ze heel gezocht lijken (denk aan iets als Bengt...).quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:39 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja dat ben ik inderdaad met je eens. 't Is wel leuk om een beetje een originele naam te hebben/geven. Maar vind je het niet soms ook wat ver gezocht? Of dat mensen een verkorte versie van de achternaam als voornaam nemen; Taeke Taekema![]()
quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zo zag ik tijdens de gala-avond in het hotel op oudejaarsavond een vrouw met haar tepel uit haar jurk lopen. Ja, wat doe je dan?![]()
Is onderstaande zo overdreven?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef Magenta het volgende:
Ik had het anders kunnen zeggen, maar ik vond je reactie ook tamelijk overdreven.
Het ging mij uiteindelijk eigenlijk niet zozeer om de naam, maar omdat je in reactie op bovenstaande zei dat het wel eerlijk was. Daarop vroeg ik me af of eerlijkheid altijd per se nodig is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had het meer over reacties die daarna kwamen en de link naar abnormaal en de relatie tot dit topic.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is onderstaande zo overdreven?
[..]
Het ging mij uiteindelijk eigenlijk niet zozeer om de naam, maar omdat je in reactie op bovenstaande zei dat het wel eerlijk was. Daarop vroeg ik me af of eerlijkheid altijd per se nodig is.
Volgens mij zeg ik nergens dat anderen geen mening mogen uiten over namen.
Ik ken een heeeeeel stomme Sebastiaan. Afleidingen daarvan zijn dus ook hevig besmet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef Qebbel het volgende:
Ik vind Seb van Barbara Barend wel leuk trouwens!
Actie=reactiequote:Op donderdag 6 januari 2011 22:50 schreef Magenta het volgende:
[..]
Ik had het meer over reacties die daarna kwamen en de link naar abnormaal en de relatie tot dit topic.
Graag wel een gerelateerde reactie dan. Vind het niet eerlijk dat je mijn mening over 'abnormaal' in twijfel trekt.quote:
Pot, ketel?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ken een heeeeeel stomme Sebastiaan. Afleidingen daarvan zijn dus ook hevig besmet.
Ja, dan is het sowieso klaar met die naam idd. Zonde soms bij leuke namen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ken een heeeeeel stomme Sebastiaan. Afleidingen daarvan zijn dus ook hevig besmet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Ik reageerde daarmee op een reactie die mijns inziens niks met het onderwerp van gesprek te maken had (onderwerp=moet je altijd per se eerlijk zijn, opmerking was dat Appel een abnormale naam is). Die opmerking was dan ook niet geheel serieus.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:53 schreef Magenta het volgende:
[..]
Graag wel een gerelateerde reactie dan. Vind het niet eerlijk dat je mijn mening over 'abnormaal' in twijfel trekt.
Zie ik anders. Dat kind is er al, ik zeg het niet tegen de naamgever en ik geef geen oordeel over de naam op zich, maar zeg iets over mijn associatie ermee.quote:[..]
Pot, ketel?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:58 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja, dan is het sowieso klaar met die naam idd. Zonde soms bij leuke namen.
Ik kijk naar iemand op tv die met een pan water z'n broek probeert te strijken... Wtf![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als in dat ie heet water op zijn broek zet? Dan zou ik toch eerder een goedkoop strijkijzer op de kop tikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
En als het kind van mijn zus Sebastiaan had geheten..maar die vlieger gaat dus niet op. Je hangt trouwens zelf een negatief waardeoordeel aan het woord 'abnormaal' terwijl je het op mij projecteert.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik reageerde daarmee op een reactie die mijns inziens niks met het onderwerp van gesprek te maken had (onderwerp=moet je altijd per se eerlijk zijn, opmerking was dat Appel een abnormale naam is). Die opmerking was dan ook niet geheel serieus.
[..]
Zie ik anders. Dat kind is er al, ik zeg het niet tegen de naamgever en ik geef geen oordeel over de naam op zich, maar over mijn associatie ermee.
Dan blijft dat iets anders dan zeggen dat ik hoop dat je zus het kind geenquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:01 schreef Magenta het volgende:
[..]
En als het kind van mijn zus Sebastiaan had geheten..maar die vlieger gaat dus niet op.
Bedoel je nou te zeggen dat ik 'abnormaal' negatief beoordeel terwijl het voor jou gewoon een neutraal woord is?quote:Je hangt trouwens zelf een negatief waardeoordeel aan het woord 'abnormaal' terwijl je het op mij projecteert.
Dat dus. Maar als noodoplossing?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als in dat ie heet water op zijn broek zet? Dan zou ik toch eerder een goedkoop strijkijzer op de kop tikken
In de badkamer hangen en heel heet douchen?quote:
Ik vind unisex namen ook leuk. Ik had laatst een meisje bij de balie en die heette Puckquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:11 schreef Bakfiets. het volgende:
Kindernamen, jaaaa.
Ik vind het altijd heel leuk als meisjes unisex of eigenlijk jongensnamen hebben. Bijvoorbeeld het bekende Shane, of Alex en Sam. Misschien is het iets potteus, ik weet het niet.
Voor mij wordt het in ieder geval Katherine Elizabeth en voor een jongen Katherine Elizabeth.
Ik krijg geen zoon. Mocht dit onverhoopt wel het geval zijn, dan is het zijn EIGEN schuld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan me zomaar voorstellen dat je zoon het wat moeilijk krijgt met uitleggen hoe ie aan die meisjesnamen komtEn als je er van allebei een krijgt, noem je ze dan hetzelfde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EN JAAA, PUCK IS OOK FANTASTISCH.
Mijn naam stond jaren lang in de top 10 van meest gegeven namen. Hoeveel mensen ik wel niet ken met mijn naam.
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
Als ik opblijf na middernacht, krijg ik altijd ontzettende zin in ijskoud water.quote:
Gaat heen en pakt!quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:45 schreef Qebbel het volgende:
Ik heb altijd (koud) water bij mn bed. Jum. Behalve nu
Omdat het fucking grappig isquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:52 schreef Bakfiets. het volgende:
Waarom blijf ik dit zo leuk vinden:
Deze is de mijne:quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:56 schreef Vanyel het volgende:
Ik kende m nog niet![]()
Ik vind 100 miljoen miljard de leukste die ik ken.
Ik weet niet hoe betrouwbaar babybytes is. Probeer anders eens de site van het meertens instituut. Veel info en kaartjes met geografische spreiding.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:55 schreef Qebbel het volgende:
Op babybytes.nl zeggen ze dat er maar 1 meisje in 2008 is geboren met mijn naam. Weinig zeg! Ik heb toch wel echt een Nederlandse makkelijke naam. Maar ik kom zelden mensen met mijn naam tegen idd.
[..]
Omdat het fucking grappig is
Oh ja, grappig. In 2006 staat ie op 232.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe betrouwbaar babybytes is. Probeer anders eens de site van het meertens instituut. Veel info en kaartjes met geografische spreiding.
Ik had laatst iemand die heette Tietje. Omfgquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:06 schreef Bakfiets. het volgende:
Bij mij op rond de 14.000
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Laabhwatie
Hihihiquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:10 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik had laatst iemand die heette Tietje. Omfg![]()
![]()
Best een populaire naam geweest nog!![]()
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/tietje
Je kunt je ook afvragen waarom je ongevraagd een (sterke negatieve) mening per se wil spuien natuurlijk, zonder dat je wat wordt gevraagd, dat het iets gaat veranderen en uberhaupt eigenlijk nut heeft.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:37 schreef Magenta het volgende:
[..]
Dan vind ik die vraag wellicht interessanter om over te discussieren. Je kunt altijd je mond maar houden omdat je anders -wellicht- iemand op zijn of haar teentjes trapt, maar is dat altijd de oplossing? Ik vraag het me af.
Ik kreeg gister post voor een heel andere straat (wel hetzelfde huisnummer) en daar zaten medicijnen in. Ook knap kut voor de oorspronkelijke ontvangerquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Postbode?
Onze buren hebben de À-variant van ons huisnummer en ik loop zeker 1 keer per week naar hun brievenbus.
Op babynamen.nl heeft mijn naam 1 streepje. Ik ken wel redelijk wat mensen van mijn leeftijd met mijn (heel Nederlandse) naam.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:55 schreef Qebbel het volgende:
Op babybytes.nl zeggen ze dat er maar 1 meisje in 2008 is geboren met mijn naam. Weinig zeg! Ik heb toch wel echt een Nederlandse makkelijke naam. Maar ik kom zelden mensen met mijn naam tegen idd.
Ja, ik keek net effe, en het scheelt inderdaad nogalquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:57 schreef wonderer het volgende:
Nope, niet in die variant. Mijn ouders wilden weer wat bijzondersMijn hele leven heb ik mensen lopen verbeteren: "Nee, met 1 a".
Omdat die ene discodude het met een k schrijft?quote:En nu is het "Nee, met ch"
Nee, mensen maken er heel snel Mis(c)ha van om de een of andere reden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, ik keek net effe, en het scheelt inderdaad nogal
[..]
Omdat die ene discodude het met een k schrijft?
Mijn moeders naam ook niet. (ik heb van alles opgezocht, zo ben ik dan ook wel weer).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:01 schreef Vanyel het volgende:
Mijn naam komt niet genoeg voor om een grafiekje van te maken..
Geef niks, we houden nog steeds Van ye (l)quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Geef niks, we houden nog steeds Van ye (l)
Ik heb ook iedereen opgezochtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:03 schreef lezzer het volgende:
Je bedoelt de geboortenaam van Wonderer?
[..]
Mijn moeders naam ook niet. (ik heb van alles opgezocht, zo ben ik dan ook wel weer).
Ja, dat wel, maar nu moet ik dus nog uitzoeken waarom hij het niet doet. Overigens was dit geen nieuwe PC of zo... er is gewoon nooit geupdate.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:13 schreef Vanyel het volgende:
Irritant als je dingen voor niks doet. Aan de andere kant zijn die servicepacks er ook niet voor niks, dus t was een goeie daad
Ja heej, nou heet je ineens anders voor mijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Venjul met de klemtoon op de e en een niet opvallende u.
Ja, maar dat is gewoon gek. Ik heet gewoon niet zo en dan moet ik daaraan wennen. Ik heb eraan gedacht toen ik terugkwam van Amerika om het gewoon zo te houden, want toen was ik eraan gewend. Maar iedereen kent me als anders en ik voel me gewoon een ... zoals mn roepnaam.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:15 schreef Vanyel het volgende:
Qebbel als je je paspoortnaam zoveel leuker vindt, waarom laat je je dan niet gewoon zo noemen?
Met dat liedje denk ik meteen aan Suzanne, maar dat komt denk ik vooral omdat daar veel liedjes over gemaakt zijn.
Dat hangt van mijn bui afquote:
Ik moest meteen aan Helene denken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja, maar dat is gewoon gek. Ik heet gewoon niet zo en dan moet ik daaraan wennen. Ik heb eraan gedacht toen ik terugkwam van Amerika om het gewoon zo te houden, want toen was ik eraan gewend. Maar iedereen kent me als anders en ik voel me gewoon een ... zoals mn roepnaam.
Het is geen Nederlands liedje
Ja, ik ook... Zal ik? Ouwe mailtjes opzoeken?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik moest meteen aan Helene denken.
Het stomme is, volgens mij wist ik ooit hoe jij in het echt heet...
Ik weet het alquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:24 schreef Qebbel het volgende:
![]()
Ik vind Vanyel ook met Daniel (engels) rijmen! Of doen wij het verkeerd?
Ik wil jullie wel pm-en hoor, dan zijn jullie van t gelazer af. Wil het alleen niet hier neerzetten.
Slaap lekker! Jouw inbox is ook vol...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet het al
En ik ga morgen wel verder troubleshooten, het is laat
Ik wilde ook pm. MSN gebruik ik bijna niet meer sinds ik al mijn hotmailcontacten heb gewistquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik ben altijd online hoor. Spreek alleen nooit meer iemand.
Dat was het advies toch bij die lui die spam zaten te versturen via je account. Die hadden echt daadwerkelijk het wachtwoord achterhaald blijkbaar.quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom je ongevraagd een (sterke negatieve) mening per se wil spuien natuurlijk, zonder dat je wat wordt gevraagd, dat het iets gaat veranderen en uberhaupt eigenlijk nut heeft.
Wat een overtrokken reactie op een gematigde opmerking.quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:41 schreef Magenta het volgende:
[..]
(en dat is ook meteen het laatste wat ik er nog over zeg).![]()
Ja naar jou ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:42 schreef Vanyel het volgende:
DM? Niet naar mij toch?
Zit best een lastig wachtwoord op die hotmail, kan me slecht voorstellen dat dat zomaar gekraakt is.
Nou, kappen nou. Ik weet dat het lastig terug keren en toegeven is, maar nou is het wel genoeg.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:47 schreef Magenta het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan moet wonderer niet nog gaan natrappen.
Jij en wonderer vinden dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, ik wel. Dat is ALLES waar het de afgelopen pagina's over ging. Zinloze discussie, dus IK ga er niet verder over door.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Vanyel het volgende:
Dus mag ook niemand anders iets vinden van wat je toch graag nog even wilde spuien
Jammer, zo werkt het dus niet.
Euh, volgens mij zeggen ze dat niet hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:49 schreef Magenta het volgende:
[..]
Jij en wonderer vinden dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, ik wel. Dat is ALLES waar het de afgelopen pagina's over ging. Zinloze discussie, dus IK ga er niet verder over door.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, kappen nou. Ik weet dat het lastig terug keren en toegeven is, maar nou is het wel genoeg.
Jullie keren allebei niet om.
Je loopt weg van elkaar.
Keertje kutten moet kunnen, maar je moet wel weer omdraaien, want het gaat echt helemaal nergens om (en dat geldt voor allebei).
Jij vindt Appel een belachelijke naam. Da's goed. Het kind van Vanyel gaat geen Appel heten. Iedereen blij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Verschil van interpretatie. Maar zoals ik zei; zinloze discussie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Euh, volgens mij zeggen ze dat niet hoor.
Ik las uit Wonderer z'n reactie dat je niet hoeft te reageren op iets dat misschien kwetsend is voor de ander. Dat ben ik dus wel met 'm eens.
Als je iemands haar heel lelijk vindt, terwijl diegene net naar de kapper is geweest, dan kun je er ook voor kiezen om gewoon te zeggen "leuk". Als die ander daar nou blij mee is...
En als je niks gevraagd wordt dan kun je ook gewoon niks zeggen.
Dan moet je dus ook daadwerkelijk ophouden met de discussie en niet steeds terugkomen met een opmerking om die af te sluiten met 'maar ik hou er nu over op'. Daarmee nodig je uit tot reactie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:49 schreef Magenta het volgende:
[..]
Jij en wonderer vinden dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, ik wel. Dat is ALLES waar het de afgelopen pagina's over ging. Zinloze discussie, dus IK ga er niet verder over door.
De enige manier om een discussie daadwerkelijk te stoppen, is door echt daadwerkelijk te stoppen met reageren. Het laatste woord is niet altijd het beste.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:53 schreef Magenta het volgende:
[..]
Verschil van interpretatie. Maar zoals ik zei; zinloze discussie.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:55 schreef Qebbel het volgende:
Er is gewoon een verschil tussen het gewoon mededelen dat je een naam als Appel bijv. niet mooi vindt (moet kunnen naar mijn mening) en het recht in iemands face snauwen, wanneer iemand trots aankondigt zijn/haar dochter Appel te noemen. Dat kan dus niet, naar mijn mening.
Allebei jaquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Heb je het recente werk wel zo'n beetje gezien?
Moet het een goed eind hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Ik was dagen van slagquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:01 schreef lezzer het volgende:
Oh, ik moest zo huilen toen...
Claire of the moon al ooit gezien?
-ik blijf evangeliseren-
Heel traag en 80's, maar ik vind 'm de moeite.quote:
Ik zag dat topic. Ik moet nog terug kijkenquote:Trouwens dat programma van de KRO is wel begonnen: Uit de Kast.
Ja die heb ik gezien, ook TWU. Eens kijken naar Clair of the Moon...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:05 schreef lezzer het volgende:
The World Unseen?
Vond ik mooi. Is wel veel recenter.
Die van Sarah Waters heb je gezien neem ik aan he?
quote:
Oh, daar word ik niet gelukkig van vanavond. 't Mag wel een beetje drama, maar niet dat we verslagen op de bank zitten...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:13 schreef lezzer het volgende:
Als je heel veel drama aan kunt: Oranges are not the only fruit.
Maar, geen mooie meiden, en een ontzettend beklemmend verhaal.
Ja, waarom zit jij niet op mijn msn eigenlijk ja?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:20 schreef Bakfiets. het volgende:
En ik ben weer wakker. Ik droomde dat ik naar een gaybar ging met een eland.
Ik heb niemand van jullie op MSN. Wel op Skype.Daar werkt mijn webcam namelijk beter.
Je vind me niet lief.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:20 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, waarom zit jij niet op mijn msn eigenlijk ja?
WAT IS EEN DM-KNOPJE? NOEM JE MIJ NOU D(O)M?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef lezzer het volgende:
JA JIJ HEBT TOCH OOK ZO'N DM-KNOPJE
hhhmmppffff aarrggGGHHHhhhgg.
quote:
Niet boos.quote:
Ja tragisch he. Mijn tere kinderzieltjequote:
Mijn moeder zei dat altijd. JANKEN dat ik deed.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja tragisch he. Mijn tere kinderzieltje
Da's ook honderd keer lomper dan zeggen dat je boos bent. Zeker tegen vrouwenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:05 schreef Bakfiets. het volgende:
[..]
Mijn moeder zei dat altijd. JANKEN dat ik deed.
NOU WAAROM ZEG JE HET DAN.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:11 schreef Vanyel het volgende:
Mijn moeder zei het gelukkig nooit. Ik vind het ook een onvoorstelbare kutopmerking.
Het was een grapje kleine Fiets. En moest jij niet aan je verslag werken?quote:
Wat een heerlijke dag hebben jullie! Ikea en dan de snackbar. Vertederend gewoonquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef lezzer het volgende:
goffer, zijn we bijna klaar met die kantoormeubels, is een stoel kapot. moet ik weer terug naar ikea
eerst naar huis en friet halen![]()
Goed getroffen!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:06 schreef wonderer het volgende:
M'n massagetherapeute heeft een trans huisgenootDus dat was geen probleem
quote:
Dat, en ik heb hoofdpijn, doofheid en een verstopte neus. Maar het voordeel is dat ik het van mijn vriendin gekregen heb, dus we kunnen gewoon lekker close zijn zonder bang te hoeven zijn dat we elkaar besmettenquote:
Win!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:06 schreef wonderer het volgende:
M'n massagetherapeute heeft een trans huisgenootDus dat was geen probleem
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:48 schreef Vanyel het volgende:
Sta je al tot je enkels in het water lezzzz?
Sterkte ermee skunk.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:48 schreef skunkasaur het volgende:
ALSO: Vanyel, hoe lang nog? Ik begin plaatsvervangende nervositeit te vertonen
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Nergens voor nodig hoor, als t goed is nog 3 weken.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Nergens voor nodig hoor, als t goed is nog 3 weken.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:15 schreef AdvancedPower het volgende:
In dit topic posten dus allemaal maar lesbiennes?
Dan is die mythe nu ontkracht, want nu post er ook een hetero!
Mijn vriendin is ook strontverkouden, maar ik had nog nergens last van. Vrees voor het ergste nu.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:47 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dat, en ik heb hoofdpijn, doofheid en een verstopte neus. Maar het voordeel is dat ik het van mijn vriendin gekregen heb, dus we kunnen gewoon lekker close zijn zonder bang te hoeven zijn dat we elkaar besmetten
we zijn gewoon naar z-holland gereden. 20m onder nap ofzoquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:48 schreef Vanyel het volgende:
Sta je al tot je enkels in het water lezzzz?
Oh, goeie! Nee, ik wist niet eens dat dat bestond! Ik ga gelijk ff zoeken!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:41 schreef Vanyel het volgende:
Skunk heb je sms backup eigenlijk al geïnstalleerd?
Nooit meer smsjes van je lief (of iemand anders) kwijtraken
Piemels?? Zijn weing aantrekkelijke dingen.. ZELFS als je hetero bentquote:Op zondag 9 januari 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Hoi. Mag wel, als je lief bent en niet over piemels praat.
Thanks!quote:Op zondag 9 januari 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Hoi. Mag wel, als je lief bent en niet over piemels praat.
Wat willen jullie weten?quote:Op zondag 9 januari 2011 03:06 schreef wonderer het volgende:
Welkom dan maarVertel es wat over jezelf. Da's voor de teruglezers morgen.
Waarom wil je meedoen als nietlesbo?quote:
Precies... NIET duss..quote:Op zondag 9 januari 2011 03:06 schreef Vanyel het volgende:
Schijnt zomaar dat daar de meningen nogal over verdeeld zijn.
edit: over de aantrekkelijkheid van piemels dus. Waar we het hier niet over hebben. Dus.
Waarom niet? Mijn zus is lesbisch.. en voor zover ik weet is zij een mens en ik ook...quote:
Ik snap er niks van... Maar kennelijk moet ik iets doen???quote:Op zondag 9 januari 2011 03:18 schreef Vanyel het volgende:
Het magvraagstuk had wonderer volgens mij al opgelost, niet?
Waar hang je trouwens uit w? Ik kan niet slapen, doe iets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |