Dat snap ik heel goed, ik denk ook niet dat er nu puur en ook echt informatie (alle info) wordt achtergehouden om massa hysterie te voorkomen. Maar wel voor een deel, want nogmaals ik kan je wel een lijst geven van honderden stoffen. Stoffen die ze daar zeker weten hadden liggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zou van zo'n bericht zelfs nieteens lichtjes hysterisch worden, MITS GOEDE VOORLICHTING.
Ik denk dat je nu juist hysterie gaat krijgen door alle non-informatie.
Ik ben niet zo stoer om te zeggen dat het me niks kan schelen, wel wil ik gewoon weten wat the odds zijn.
Precies, en zo zit het ook "gewoon".quote:
Welk filmpje?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:17 schreef Auti het volgende:
[..]
En het meest geschokt ben ik nog van het filmpje van die heftruckchauffeur... want dat is dus complete idioterie.
quote:
Is dat bij dat bedrijf?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:23 schreef Auti het volgende:
[..]
lekker makkelijk, maakt niet uit... haha hihi, lekker lol, lekker gek.. mentaliteit...
edit, en dat is dus een IBC, en die zijn van kunstof en daar hadden ze er heeeeeel veel van staan en die zijn allemaal in de hens gegaan. Groot deel van die zwarte rook en plastic geur komt dus daar vandaan.
Ja. Kijk ook maar naar de videos van die user.. zit een muzikaal momentje inquote:
Dat blijven ze ook maar benadrukken hequote:Chemie-Pack is een familiebedrijf al meer dan zestig jaar een uitstekende naam heeft op het gebied van opslag en verwerken van chemicaliën. In de lange geschiedenis van het bedrijf hebben zich nooit ernstige incidenten voorgedaan omdat altijd alleen gewerkt wordt onder streng toezicht van diverse keuringsinstanties en vergunningverlenende overheidsinstanties.
Hmm, dat is een eh... bijzondere manier van lading lossen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:23 schreef Auti het volgende:
[..]
lekker makkelijk, maakt niet uit... haha hihi, lekker lol, lekker gek.. mentaliteit...
Jij schijnt niet te begrijpen dat ik dit in de context plaats van al die berichten over downplayen en doofpotachtige uitspraken van de overheidquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Het is gewoon een vrij normaal persbericht, weinig opmerkelijks aan. En vergeef me als ik weinig vertrouwen in je vervolgpost hebt als je al meteen met kutclowns aankomt.
Gekeken vanuit de risicocommunicatie is dit best interessant/vermakelijk/leerzaam. Hoge media-aandacht, weinig kennis met als te verwachten gevolg hoge outrage bij mensen.
Voeg daar ook nog maar benzeen bijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:20 schreef Green1 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Naftaleen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xyleen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tolueen
Lekker mengseltje![]()
Niet meteen nee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:16 schreef DuranK het volgende:
[..]
Voeg daar ook nog maar benzeen bijZijn inderdaad 'lekkere' verbindingen maar mensen moeten niet zo bang zijn dat ze daar meteen kanker van krijgen enzo.
[Upd] Kankerverwekkende stoffen in sloten Moerdijkquote:Update 19.03 uur
Het ANP meldt vrijdag dat het saneren van de grond nog maanden gaat duren. Er wordt onderzocht welke stoffen in de grond terecht zijn gekomen. Een woordvoerder van een chemisch opruimbedrijf stelt dat er niet te lang mee gewacht moet worden, omdat chemische stoffen zich verspreiden via het grondwater.
Belangstellenden worden in verband met hun eigen veiligheid op afstand gehouden. Een aantal hulpverleners, brandweerlieden en politiemensen heeft vrijdag last gekregen van hoestbuien, prikkende ogen en keel. Enkele medewerkers moesten zich medisch laten onderzoeken, maar zijn inmiddels weer aan het werk.
omg, chloorhoudende waterstoffen.. we gaan allemaal dood!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:19 schreef DuranK het volgende:
Ik weet niet of die al gepost is. De lijst van chemicaliën in de sloot
http://content1b.omroep.n(...)erdijk_bericht_4.pdf
Ja maar die journalist is ook een flapdrolquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:41 schreef Auti het volgende:
[..]
omg, chloorhoudende waterstoffen.. we gaan allemaal dood!
Dat bedoel ik, als het echt erg was dan waren er mensen gestikt of hadden ze brandwonden zoals die journalist die met zijn hand in het slootwater heeft gezeten. Dit moet je dan ook niet zien als brandwonden maar als een gort en gort droge rode huid die brand als de nete. Want dat krijg je dus van benzenen en tolueen.
Heel simpel en kort gezegd zijn er wél schadelijke stoffen maar is er géén directe blootstelling, tenzij je dus in dat slootwater gaat baden of als je roet gaat happen. De rest is afwachten, water is veilig gesteld.
Als alles in de sloot was geflikkerd en niet was verbrand was het vast giftiger geweestquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:47 schreef THEFXR het volgende:
de vraag is,kan het giftiger dan wat nu is gebeurd?
Dan was Antoin er niet meerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:49 schreef DuranK het volgende:
[..]
Als alles in de sloot was geflikkerd en niet was verbrand was het vast giftiger geweest
Woon je in OBLquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef sharr het volgende:
In Zuid-Beijerland en Mijnsheerenland lag er ook roet op de auto's en dakramen, best vreemd imo aangezien het toch de andere kant opgetrokken zou zijn? In Oud-Beijerland niks gezien trouwens.
Het eerste filmpje, die interviewer heeft een kronkel en spoort niet helemaal, bij 0,36 en 1.11 weigert de interviewer de vraag te beantwoorden en geeft gewoon een ander antwoord. Ziek.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:48 schreef wojiao het volgende:
die burgemeester van Moerdijk weet hoe om te gaan met crisissituaties:
http://www.dumpert.nl/med(...)eester_moerdijk.html
WAT een leider
Met zoveel onnozelheid maandelijks 6000 euro aan fast cash gestort krijgen, dan ben je zeker een baas. En nog wel een van wederzijds formaat.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:52 schreef Tilboy het volgende:
Praat niet over onze burgemeester, hij is een baas!
Inderdaad niet de eerste beste kandidaat voor op de buis, of in een discussie. Echter zegt hij in het eerste interview feitelijk niets verkeerds, en is hij (misschien onbewust) erg wetenschappelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:48 schreef wojiao het volgende:
die burgemeester van Moerdijk weet hoe om te gaan met crisissituaties:
http://www.dumpert.nl/med(...)eester_moerdijk.html
WAT een leider
0800-1351 lijkt me niet een nummer voor een prive persoon, of het moet met 06 ervoor je mobiele nummer zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Markeerstift het volgende:
Ik werd net gebeld door iemand die vragen had over de brand. Wat is het informatienummer? Ik heb nl. helemaal geen logisch nummer voor zoiets?![]()
Mijn nummer begint met de laatste twee cijfers, maar daar is dan alles mee gezegd. Het nummer dat belde kwam wel uit Dordrecht. Beetje raar dus!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
0800-1351 lijkt me niet een nummer voor een prive persoon, of het moet met 06 ervoor je mobiele nummer zijn.
Lol, misschien belt hij iedereen in het telefoonboek om info.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:42 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Mijn nummer begint met de laatste twee cijfers, maar daar is dan alles mee gezegd. Het nummer dat belde kwam wel uit Dordrecht. Beetje raar dus!
Zal hier wel mee te maken hebben.quote:Veiligheidsregio zet nazorgteam op
7 januari 2011
De veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid zet een permanent nazorgteam op. Het team gaat vragen van bezorgde bewoners beantwoorden naar aanleiding van de brand in Moerdijk. Het telefoonnummer van het nazorgteam is 06-51262408.
quote:MOERDIJK - Tientallen hulpverleners die bij deenorme chemische brand inMoerdijk waren, kampenmet acute gezondheidsproblemen.
Agenten, brandweerlieden en ambulancemedewerkers klagen over
geïrriteerde ogen, huidaandoeningen en hebben last
van irritaties aan de mond, keel en luchtwegen. Dit schrijft het AD vandaag. Vooral onbeschermde hulpverleners, zoals agenten, hebben grote risico's gelopen.
De klachten zijn aanleiding om ruim 2500 hulpverleners een brief te sturen wat ze moeten doen bij gezondheidsklachten. Ook is er een meldpunt in het leven geroepen.
Politiebonden ACP en ANPV houden gezondheidsklachten van hun leden scherp in de gaten. Zo informeren ze agenten tot wie zij zich kunnen wenden en inventariseren ze wat de klachten zijn en hoe die kunnen zijn ontstaan.
Eerst wordt er geroepen dat men zich geen zorgen moet maken omdat de gevaarlijke stoffen oplossen of verdunnen door regen en de wind en nu zitten er zelfs gevaarlijke stoffen in het bluswater?quote:Ook hebben agenten waarschijnlijk door het sterk verontreinigde bluswater gelopen. Vrijdag werd bekend dat het bluswater kankerverwekkende stoffen bevat.
Dan liever vragen over de mensen in ruimtepakken na de Bijlmerramp.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Eerst wordt er geroepen dat men zich geen zorgen moet maken omdat de gevaarlijke stoffen oplossen of verdunnen door regen en de wind en nu zitten er zelfs gevaarlijke stoffen in het bluswater?
je hebt gelijk dat hij niets verkeerds zegt, en wat betreft die website, het filmpje is nogal vertekenend, want de burgemeester heeft het in feite over de website van de gemeente Moerdijk! Die logischerwijs plat komt te liggen en niet voorbereid hoeft te zijn op zulke crisissituaties. Natuurlijk is het kwalijk dat crisis.nl plat ligt in zo'n tijd, maar daar heeft die burgemeester niets mee te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:20 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Inderdaad niet de eerste beste kandidaat voor op de buis, of in een discussie. Echter zegt hij in het eerste interview feitelijk niets verkeerds, en is hij (misschien onbewust) erg wetenschappelijk.
Met uitzondering van de reactie over het 'overbelast raken' van crisis.nl, "Je kan alles opblazen, als je op overcapaciteit zit" Dat is gewoon ronduit dom, en zou niet mogen kunnen voor juist een site als crisis.nl (wat - nogmaals - niet gebeurde).
Is het echt te moeilijk om te snappen dat verbrandingsproducten in rook iets heel anders zijn dan het onverbrande goedje drijvend op/vermengd in oppervlaktewater?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Eerst wordt er geroepen dat men zich geen zorgen moet maken omdat de gevaarlijke stoffen oplossen of verdunnen door regen en de wind en nu zitten er zelfs gevaarlijke stoffen in het bluswater?
http://twitter.com/p2kwestbrabantquote:10:46:04 PRIO 2 WVD010 CHEMIE PACK VLASWEG 4 MOERDIJK (1106) BINBR INDUSTRIE (INC: 04) (Classificatie: zeer grote brand)
34 minutes ago via P2000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |