Ja uhuh.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef Green1 het volgende:
Het rivm zegt dat er geen gevaarlijke stoffen gemeten zijn. (is nu op radio Rijnmond)
Waar hebben ze gemeten? Vlieland?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef Green1 het volgende:
Het rivm zegt dat er geen gevaarlijke stoffen gemeten zijn. (is nu op radio Rijnmond)
Dat zijn die lui toch die ook keer op keer met de griep fout zitten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef Green1 het volgende:
quote:
Ja, klopt, en de mensen die statistieken bijhouden en zich daar blind op staren.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zijn die lui toch die ook keer op keer met de griep fout zitten?
Dat betekend dus... dat er nu ook genoeg kankerverwekkende stoffen naar beneden zijn gekomen. Die de kans op kanker per persoon met 0.0001% verhogen, fijn dit.quote:
99% van de mensen snappen daar toch de ballen van. Maar wel een mening erover klaar hebben hoor!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:14 schreef Pino112 het volgende:
En hier een PDF met meetgegevens: http://content1d.omroep.n(...)erdijk_bericht_4.pdf
Und? Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk met uitspraken als Ja, klopt, en de mensen die statistieken bijhouden en zich daar blind op staren.quote:
De stukjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:22 schreef Cerbie het volgende:
[..]
99% van de mensen snappen daar toch de ballen van. Maar wel een mening erover klaar hebben hoor!
is wel vrij duidelijk en ook voor een leek te snappen...quote:Het oppervlaktewater is sterk verontreinigd met zuurstofvragende stoffen. De concentratie bedraagt 50.000-100.000 mg/l. Ter vergelijking: in huishoudelijk afvalwater is deze concentratie ongeveer 750
mg/l.
Klopt, maar zijn zuurstofvragende stoffen heel erg, die inschatting kan een leek niet maken. En zoiets is helemaal niet te begrijpen:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De stukje
[..]
is wel vrij duidelijk en ook voor een leek te snappen...
100-300 mg/L. Veel, weinig, 10mg boven de normale concentratie?quote:Het oppervlaktewater bevat aromatische verbindingen, zoals xyleen, naftaleen en tolueen. De totale
concentratie bedraagt ongeveer 100-300 mg/l.
Hoe weet jij dat? Laten we het eens over jezelf belachelijk maken hebben, toevallig weet ik WEL van zeer dichtbij wat ze op Voeding en Drinkwater gebied doen, en dat er daar heel erg wordt uitgegaan van de statistieken en wat er op papier staat ipv wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. Maar goed, laat ik het verder afdoen metquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Und? Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk met uitspraken als Ja, klopt, en de mensen die statistieken bijhouden en zich daar blind op staren.
Waarom die drang om je mening te spuwen als je geen flauw idee hebt waar je het over hebt? Het RIVM is wel ietsie groter dan het MOD-team.
Hmm, dat is mooi makkelijk, OM doet onderzoek naar de brand en de bewoners mogen raden naar wat er nu daadwerkelijk allemaal in het water en op de grond is terecht gekomen.quote:Lijst met giftige stoffen blijft geheim
De lijst met honderden gevaarlijke stoffen die Chemie-Pack in Moerdijk herbergde, wordt vooralsnog niet vrijgegeven. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente Moerdijk vrijdag laten weten.
Daardoor blijft voor burgers onduidelijk welke stoffen er woensdag zijn verbrand. Het zou gaan om honderden verschillende chemische stoffen, die een politiewoordvoerder omschreef als 'giftig, bijtend en brandbaar'. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de lijst in beslag genomen in verband met het strafrechtelijk onderzoek, aldus de gemeente. Het OM was nog niet bereikbaar voor commentaar.
Die termen zeggen de meeste mensen toch niets, mensen willen weten of ze kanker kunnen krijgen of mutaties of onvruchtbaarheid.. Ja dat kan. PUNT.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, dat is mooi makkelijk, OM doet onderzoek naar de brand en de bewoners mogen raden naar wat er nu daadwerkelijk allemaal in het water en op de grond is terecht gekomen.
Je bent echt niet de enige die 'insider van het RIVM' is, denk aan je bloeddrukquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Laten we het eens over jezelf belachelijk maken hebben, toevallig weet ik WEL van zeer dichtbij wat ze op Voeding en Drinkwater gebied doen, en dat er daar heel erg wordt uitgegaan van de statistieken en wat er op papier staat ipv wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. Maar goed, laat ik het verder afdoen metkneus....
Want de samenstelling van het bluswater is gelijk aan de rookwolk qua aanwezige stoffen, en de concentratie daarvan?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:25 schreef Auti het volgende:
Ok, ik lees net dat er nog een oplossing bedacht moet worden om dat vervuilde bluswater op een juiste manier te zuiveren.
Ik heb een ingeving.. in die wolk zaten geen gevaarlijke stoffen.. dus; bluswater koken!
Opgelost. Next.
Euh, ik woon hier, ik wil graag weten hoe en wat, en ja dat wilde ik op de dag zelf al.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:22 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Mensen willen tegenwoordig het liefst twee uur voor het incident al weten of er iets schadelijks vrijgekomen is, zeiken als er niets gezegd wordt omdat de meetdata nog niet binnen is, zeiken als er een mogelijkheid wordt genoemd die later genuanceerd wordt. Het maakt het er niet makkelijker op.
Vreet niet uit je eigen moestuin en drink geen slootwater lijkt me een goed advies zodra er zo'n zwarte fluim over je huis heen zweeft. Nauwkeurige metingen over wat er nu echt is neergeslagen en wat ermee gedaan moet worden kost tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euh, ik woon hier, ik wil graag weten hoe en wat, en ja dat wilde ik op de dag zelf al.
Wat moet ik doen om die info EINDELIJK TE MOGEN KRIJGEN UWE HEILIGHEDEN?!
Moerdijk>gif>eng>gedraai>gekonkel>nog meer gedraai
GEEF GODDOMME GEWOON ANTWOORD.
"ja mevrouw de kans dat u kanker krijgt is met 75% verhoogt'
Dan weet ik dat en ga ik weer roken.
Tering, wat wordt er gedacht, dat we collectief hysterisch worden?
Nee, we willen weten hoe en wat, geen gedraai.
Nou, ff, RIVM zit er wel met een kleine regelmaat naastquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vreet niet uit je eigen moestuin en drink geen slootwater lijkt me een goed advies zodra er zo'n zwarte fluim over je huis heen zweeft. Nauwkeurige metingen over wat er nu echt is neergeslagen en wat ermee gedaan moet worden kost tijd.
Als uit de directe metingen blijkt dat er geen gigantische concentratie hangt waar je binnen 2 uur aan doodgaat, er geen dode katten op straat gevonden worden dan kun je weinig anders doen. Evacueren en iedereen die wolk insturen om hun blootstelling te vergroten?
Mensen willen meteen wat weten, iemand roept wat veel te vroeg (dom, backfired altijd), wordt later bijgesteld, mensen boos. Dan krijg je van die droeftoeters als in dit topic die het allemaal beter denken te weten en roepen dat het RIVM flut is, metingen nep zijn en iedereen doodgaat aan kanker omdat ze wat namen hebben gegoogled.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |