abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 07:22:25 #201
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_90964293
De korpschef van Twente heeft ook al verklaard zich niet aan het burqa-verbod te houden. Walgelijk die verlinkste politie die alleen maar is ingezet om de plannen van deze rechtse regering te dwarsbomen. Picture this, een hoogbejaarde vrouw vergeet een pak melk af te rekenen bij de plaatselijke supermarkt. Krijgt vervolgens een verbod van een jaar voor de enige supermarkt die op loopafstand bereikbaar is. Maar de helden van het korps laten intimiderende islamietjes met rust.

Dit zijn allemaal angstaanjagende tekens aan de wand voor wat er straks staat te gebeuren als de burgeroorlog in alle hevigheid losbarst. Op verdediging door haar overheid lijken de autochtonen niet te hoeven rekenen.

Weer een reden om op Geert te stemmen. God, wat zal ik op 2 maart gelukkig zijn als links met de broek op de kuiten staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door voice-over op 07-01-2011 08:50:04 ]
pi_90965148
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:22 schreef voice-over het volgende:
De korpschef van Twente heeft ook al verklaard zich niet aan het burqa-verbod te houden. Walgelijk die verlinkste politie die alleen maar is ingezet om de plannen van deze rechtse regering te dwarsbomen. Picture this, een hoogbejaarde vrouw vergeet een pak melk af te rekenen bij de plaatselijke supermarkt. Krijgt vervolgens een verbod van een jaar voor de enige supermarkt die op loopafstand bereikbaar is. Maar de helden van het korps laten intimiderende islamietjes met rust.
Jij vindt een vrouw met een burqa intimiderend? Overigens is de kans niet bijzonder groot dat in Twente een burqa rondloopt, maar dat terzijde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:54:59 #203
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90966334
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 08:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt een vrouw met een burqa intimiderend? Overigens is de kans niet bijzonder groot dat in Twente een burqa rondloopt, maar dat terzijde.
Intimiderend, beledigend en meelijwekkend. Boerka's in Twente is inderdaad weer een geval van "oh kijk, nu kom ik eindelijk een keer in de pers met mijn functie en naam!" Die beste man denkt dat hij maar weer even in de bres moet springen terwijl hij er niks mee te maken heeft. Ik hecht er in ieder geval geen waarde aan wat een Twentse commissaris zegt. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90966410
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Intimiderend, beledigend en meelijwekkend. Boerka's in Twente is inderdaad weer een geval van "oh kijk, nu kom ik eindelijk een keer in de pers met mijn functie en naam!" Die beste man denkt dat hij maar weer even in de bres moet springen terwijl hij er niks mee te maken heeft. Ik hecht er in ieder geval geen waarde aan wat een Twentse commissaris zegt. :')
Mij kan het evenmin weinig schelen wat een opgeschoten boertje van een burqa vindt. Ik kan je verder volgen in de bewering dat burqadraagsters meelijwekkend zijn. Je gunt niemand een verblijf in zo'n tent. Ik vind burqa's daarentegen niet beledigend of intimiderend.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:01:35 #205
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90966497
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mij kan het evenmin weinig schelen wat een opgeschoten boertje van een burqa vindt. Ik kan je verder volgen in de bewering dat burqadraagsters meelijwekkend zijn. Je gunt niemand een verblijf in zo'n tent. Ik vind burqa's daarentegen niet beledigend of intimiderend.
Nou dan verschillen we daarover van mening denk ik dan maar, ik vind een boerka en alles waar het voor staat een belediging voor wat we hier bereikt hebben, en al helemaal omdat ze juist hun thuislanden ontvlucht zijn om diezelfde "onderdrukking".

Ik snap nog steeds niet waarom of immigranten en asielzoekers uit het Midden-Oosten per se weg willen uit die rotzooi, en dan hier zo hard mogelijk je best doen om het weer te verneuken, en deze keer een andere samenleving mee te nemen in je juk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90966577
De korpscheffen hebben natuurlijk helemaal gelijk. Het is te idioot voor woorden om mensen daarvoor op te pakken. Daarnaast is algemeen bekend dat de politie hun inmiddels behoorlijk schaarse middelen beter kunnen inzetten voor zaken die echt belangrijk zijn. Belangrijk zijn vrouwen in apepakkies dan weer niet! ;)
pi_90966605
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nou dan verschillen we daarover van mening denk ik dan maar, ik vind een boerka en alles waar het voor staat een belediging voor wat we hier bereikt hebben, en al helemaal omdat ze juist hun thuislanden ontvlucht zijn om diezelfde "onderdrukking".

Ik snap nog steeds niet waarom of immigranten en asielzoekers uit het Midden-Oosten per se weg willen uit die rotzooi, en dan hier zo hard mogelijk je best doen om het weer te verneuken, en deze keer een andere samenleving mee te nemen in je juk.
Begrijpen doe ik het ook niet. Al heb ik wel eens gehoord dat veel van die burqadraagsters bekeerde Nederlanders zijn. Dat is aan de ene kant ook wel logisch. Bekeerlingen zijn doorgaans het meest extreem. Kijk bijvoorbeeld naar gestopte rokers.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:11:24 #208
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90966741
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Begrijpen doe ik het ook niet. Al heb ik wel eens gehoord dat veel van die burqadraagsters bekeerde Nederlanders zijn. Dat is aan de ene kant ook wel logisch. Bekeerlingen zijn doorgaans het meest extreem. Kijk bijvoorbeeld naar gestopte rokers.
Dan blijft het alsnog een belediging, er is totaal geen reden om als Nederlandse vrouw/man je zo te gedragen als bekeerling en de rest van de Nederlanders er zo mee lastig te vallen. Dat je moslim bent is helemaal oké, maar die halve relifundi's die het licht hebben gezien zijn gevaarlijk.

Ik vraag me dan wel af waarom of ze niet gewoon opbokken naar Iran of een ander land als ze de cultuur zo geweldig vinden. Ik durf te wedden dat ze vast "vriendelijk" worden opgewacht als Westerse wijsneus met een Koran in de hand.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90966894
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan blijft het alsnog een belediging, er is totaal geen reden om als Nederlandse vrouw/man je zo te gedragen als bekeerling en de rest van de Nederlanders er zo mee lastig te vallen. Dat je moslim bent is helemaal oké, maar die halve relifundi's die het licht hebben gezien zijn gevaarlijk.

Ik vraag me dan wel af waarom of ze niet gewoon opbokken naar Iran of een ander land als ze de cultuur zo geweldig vinden. Ik durf te wedden dat ze vast "vriendelijk" worden opgewacht als Westerse wijsneus met een Koran in de hand.
Tsja, ik snap ook niet wat die mensen bezielt. Ook in het Midden-Oosten zie je betrekkelijk weinig burqa's lopen (Muv S-A). De vrouwen die zich in een burqa steken zijn vaak de arme, ongeletterde simplisten. Krijg ook het idee dat die hele burqa geen hol met de islam heeft te maken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:20:02 #210
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90966996
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik snap ook niet wat die mensen bezielt. Ook in het Midden-Oosten zie je betrekkelijk weinig burqa's lopen (Muv S-A). De vrouwen die zich in een burqa steken zijn vaak de arme, ongeletterde simplisten. Krijg ook het idee dat die hele burqa geen hol met de islam heeft te maken.
Je geeft toch zelf de perfecte argumenten om het hier te verbieden, nog afgezien van onderdrukking en ongelijkheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90967096
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je geeft toch zelf de perfecte argumenten om het hier te verbieden, nog afgezien van onderdrukking en ongelijkheid.
Tsja, ik vind verbieden enkel omdat ik iets gaar vind gewoon niet kunnen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:30:09 #212
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90967258
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik vind verbieden enkel omdat ik iets gaar vind gewoon niet kunnen.
Ik vind die onderdrukking en ongelijkheid wel iets meer dan gaar als ik eerlijk moet zijn. Je kan in Amsterdam niet over straat met 1-3-1-2 want dan krijg je een boete en het hele korps op je dak, maar met een boerka over straat is van de zotte er wat tegen te doen?

Aldus hetzelfde Amsterdamse korps.

:')_!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90967356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik vind die onderdrukking en ongelijkheid wel iets meer dan gaar als ik eerlijk moet zijn. Je kan in Amsterdam niet over straat met 1-3-1-2 want dan krijg je een boete en het hele korps op je dak, maar met een boerka over straat is van de zotte er wat tegen te doen?

Aldus hetzelfde Amsterdamse korps.

:')_!
Sorry, maar ik vind die vergelijking nog steeds onzinnig. Jij beschouwt onderdrukking als de overtreding. Maar je wilt dat de politie de burqadraagster gaat beboeten. Dat is hetzelfde als de winkelier wiens winkel is overvallen opsluiten.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:37:28 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90967482
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind die vergelijking nog steeds onzinnig. Jij beschouwt onderdrukking als de overtreding. Maar je wilt dat de politie de burqadraagster gaat beboeten. Dat is hetzelfde als de winkelier wiens winkel is overvallen opsluiten.
We waren het er toch al over eens dat manlief kan rekenen op een aardige straf wanneer hij de stap tot onderdrukking en vernedering zet. Ik ben het met je eens dat de verantwoordelijkheid tot melding bij de vrouw ligt dan, maar ik wil ze wel die optie bieden.

Als ze zo'n ding vrijwillig dragen en blij zijn met hun behandeling dan zullen ze ook geen aangifte doen en is er ook niks aan de hand. Het enige probleem dat ze zullen hebben is dat ze niet met de bus kunnen of de winkel in, maar daar moeten ze maar mee leven, het is nog altijd Nederland.

Vrijheidsbeperkend? Ja, op sommige aspecten vast wel, maar het creëert een veel groter symbool van vrijheid en individuele keuzes kunnen maken. Toestaan van onderdrukking en ongelijkheid gaat mij te ver, daar zitten we in 't verkeerde land voor.

Toegegeven, als ik hier m'n kantoor uit loop zie ik ook 's werelds grootste ongelijkheid, maar ik kan nog altijd met gerust hart zeggen dat ik blij ben dat ik nog altijd 't vliegtuig kan nemen en weg kan uit deze puinzooi en zie hoe 't ook kan, met onze waarden, cultuur en bedrijvigheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90967809
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

We waren het er toch al over eens dat manlief kan rekenen op een aardige straf wanneer hij de stap tot onderdrukking en vernedering zet. Ik ben het met je eens dat de verantwoordelijkheid tot melding bij de vrouw ligt dan, maar ik wil ze wel die optie bieden.

Als ze zo'n ding vrijwillig dragen en blij zijn met hun behandeling dan zullen ze ook geen aangifte doen en is er ook niks aan de hand. Het enige probleem dat ze zullen hebben is dat ze niet met de bus kunnen of de winkel in, maar daar moeten ze maar mee leven, het is nog altijd Nederland.

Vrijheidsbeperkend? Ja, op sommige aspecten vast wel, maar het creëert een veel groter symbool van vrijheid en individuele keuzes kunnen maken. Toestaan van onderdrukking en ongelijkheid gaat mij te ver, daar zitten we in 't verkeerde land voor.

Toegegeven, als ik hier m'n kantoor uit loop zie ik ook 's werelds grootste ongelijkheid, maar ik kan nog altijd met gerust hart zeggen dat ik blij ben dat ik nog altijd 't vliegtuig kan nemen en weg kan uit deze puinzooi en zie hoe 't ook kan, met onze waarden, cultuur en bedrijvigheid.
Wat loop je nou te bazelen? Je wilt hen de mogelijkheid bieden aangifte te doen? Een burqaverbod helpt daar niet bij. Nogmaals; daarmee pak je de vrouw en niet de onderdrukker. Verder stel je dat er niks aan de hand is wanneer zij dat ding vrijwillig dragen, wat natuurlijk onzin is aangezien een verbod inhoudt dat ze dat apparaat niet mogen dragen. Voor alle duidelijkheid: ze hoeven de burqa niet in eigen huis te dragen, tenzij er bezoek over de vloer is.
pi_90967976
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat en geneuzel. Dan kan je beter zeggen wat je echt wil en dat is een immigratie verbod op kansarmen. Is dat niet wat je echt bedoelt?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:01:53 #217
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90968294
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor alle duidelijkheid: ze hoeven de burqa niet in eigen huis te dragen, tenzij er bezoek over de vloer is.
Ja en daar hebben wij niks mee te maken, het gaat er om wat ze doen buitenshuis en daar kunnen we onze stempel op drukken. Bovendien heb ik al eerder aangegeven dat emancipatie niet het enige argument is, maar ook de symboliek en het feit dat het beledigend is en niet bij Nederland hoort.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:02:24 #218
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90968313
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Wat en geneuzel. Dan kan je beter zeggen wat je echt wil en dat is een immigratie verbod op kansarmen. Is dat niet wat je echt bedoelt?
Nee, maar geen slecht idee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90968371
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja en daar hebben wij niks mee te maken, het gaat er om wat ze doen buitenshuis en daar kunnen we onze stempel op drukken. Bovendien heb ik al eerder aangegeven dat emancipatie niet het enige argument is, maar ook de symboliek en het feit dat het beledigend is en niet bij Nederland hoort.
In een ander topic loop je te janken over hoe sancties gevaarlijk zijn, maar hier loop je de halve communist uit te hangen met je dwingende maatregelen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:08:44 #220
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_90968503
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Het geneuzel zit hem in de inhoudelijke benadering van de voorgenomen wetgeving.
Daar gaat deze discussie helemaal niet over. Het gaat nu juist over een korpschef die politiek bedrijft.
Daarbij mag er best wel erkenning zijn dat niet alle situaties hetzelfde zijn en dat de politie in sommige gevallen handhaving op een bepaalde manier invult en weer andere gevallen tot een ander inzicht komt de wet toe te passen.
Het wordt juist pedant als een korpschef van tevoren aangeeft lak te hebben aan de voornemens van de wetgever.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:17:17 #221
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90968803
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In een ander topic loop je te janken over hoe sancties gevaarlijk zijn, maar hier loop je de halve communist uit te hangen met je dwingende maatregelen.
Het heeft te maken met zelfbestuur, daar ben ik voor. Een boerkaverbod is nog altijd zelfbestuur van Nederland, door Nederlanders. Wat Brussel doet is communistische grootheidswaanzin en onderdrukking van individuele soevereiniteit.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90969021
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het geneuzel zit hem in de inhoudelijke benadering van de voorgenomen wetgeving.
Daar gaat deze discussie helemaal niet over. Het gaat nu juist over een korpschef die politiek bedrijft.
Daarbij mag er best wel erkenning zijn dat niet alle situaties hetzelfde zijn en dat de politie in sommige gevallen handhaving op een bepaalde manier invult en weer andere gevallen tot een ander inzicht komt de wet toe te passen.
Het wordt juist pedant als een korpschef van tevoren aangeeft lak te hebben aan de voornemens van de wetgever.
precies. Maar hier heeft iedereen het alleen maar over wel of geen dekbed over je hoofd en gaat volledig voorbij aan het punt waar het daadwerkelijk om zou moeten gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2011 11:24:21 ]
pi_90969045
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het heeft te maken met zelfbestuur, daar ben ik voor. Een boerkaverbod is nog altijd zelfbestuur van Nederland, door Nederlanders. Wat Brussel doet is communistische grootheidswaanzin en onderdrukking van individuele soevereiniteit.
Fuck soevereiniteit. Grenzen zijn ook maar toevalligerwijs tot stand gekomen. En ik wordt eerlijk gezegd liever geregeerd door een Europees Parlement door een kut kabinet dat wordt gedoogd door een blond gezwel dat om de week een donderspeech houdt over de islam.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:33:17 #224
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90969367
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fuck soevereiniteit. Grenzen zijn ook maar toevalligerwijs tot stand gekomen. En ik wordt eerlijk gezegd liever geregeerd door een Europees Parlement door een kut kabinet dat wordt gedoogd door een blond gezwel dat om de week een donderspeech houdt over de islam.
Enge gedachtes heb je, meer kan ik er ook niet over zeggen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90969528
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Enge gedachtes heb je, meer kan ik er ook niet over zeggen.
Ach, en zo vind ik jou weer een doodeng kereltje.
pi_90969906
Ik ben het grondig met Welten eens. Deze maatregel heeft niets met veiligheid te maken, maar is er op gericht om een bepaalde bevolkingsgroep de discrimineren. Dergelijke idiote invloeden van de regering moeten bestreden worden. Ik schaam me voor mijn partij, de VVD, dat ze onder invloed van die rasmongool Wilders dit erdoor heen willen krijgen. We moeten gewoon tegen Wilders zeggen: "U kunt doodvallen met uw verbod".

Voor het eerst ben ik het eens volkomen eens met de Utrechtse beroepszeikerd Kees van Oosten:

http://dnu.nu/column/3779-burgerlijke-ongehoorzaamheid-van-welten

En ja, er zit vast wel ergens een Godwin in, lekker fucking boeiend. Juist nu zijn dergelijke vergelijkingen hard nodig.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2011 11:47:48 ]
pi_90970040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben het grondig met Welten eens. Deze maatregel heeft niets met veiligheid te maken, maar is er op gericht om een bepaalde bevolkingsgroep de discrimineren. Dergelijke idiote invloeden van de regering moeten bestreden worden. Ik schaam me voor mijn partij, de VVD, dat ze onder invloed van die rasmongool Wilders dit erdoor heen willen krijgen. We moeten gewoon tegen Wilders zeggen: "U kunt doodvallen met uw verbod".

Voor het eerst ben ik het eens volkomen eens met de Utrechtse beroepszeikerd Kees van Oosten:

En ja, er zit vast wel ergens een Godwin in, lekker fucking boeiend. Juist nu zijn dergelijke vergelijkingen hard nodig.
U meneer, heeft helemaal gelijk.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:11:22 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90970976
quote:

Godwins komen weer helemaal terug. :Y

Vergelijking met WO II (Godwin)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:42:04 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90987595
quote:

Eens!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_90992888
Welten zit natuurlijk helemaal fout. Weten worden door de regering gemaakt en door het parlement goedgekeurd.

De politie behoort deze wetten vervolgens gewoon uit te voeren. Als de wet hem niet bevalt dan behoort hij niet als politieman daar tegen op te treden.

Ik vraag me af wat mensen die Welten zo goed vinden er van zouden vinden als politiemensen met rechtse ideeen hun eigen mening zouden gaan gebruiken in de uitvoering van hun werk?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:57:55 #231
pi_91007028
quote:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1789952/2011/01/07/Opstelten-praat-met-Welten-over-uitspraken-boerkaverbod.dhtml

AMSTERDAM - Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten heeft een gesprek gevoerd met de Amsterdamse korpschef Welten. Dat meldt de gemeente Amsterdam vrijdagavond.

Het gesprek ging over de uitspraak van Welten dat vrouwen die een boerka dragen waarschijnlijk niet gearresteerd worden in de hoofdstad. Dit kwam hem op forse kritiek te staan, maar burgemeester Eberhard van der Laan steunde hem. Wat er tussen Welten en Opstelten precies is gezegd, is niet bekendgemaakt.

Nog geen invoering
De burgemeester onderstreepte woensdag dat het boerkaverbod nog niet is ingevoerd en dat Welten slechts zijn zorg uitsprak over de uitvoerbaarheid van het kabinetsvoornemen. 'Het zou goed zijn als de zorg van de hoofdcommissaris en de expertise van de Amsterdamse politie een plaats krijgen in het komende wetgevingstraject.' Verder bestaat er 'binnen de Amsterdamse driehoek geen misverstand over dat de wet ook in Amsterdam geldt en wordt gehandhaafd', voegde Van der Laan daaraan toe.

De korpschef van de politie Twente Martin Sitalsing zei daarna ook geen prioriteit geven aan het handhaven van het boerkaverbod. Hij zet de politiecapaciteit liever in voor het terugdringen van overvallen, jeugdcriminaliteit en woninginbraken. Het Twentse korps liet vrijdag in een verklaring weten dat een eventueelk boerkaverbod gewoon wordt gehandhaafd. In de Twentse samenleving is weinig sprake van boerka's in het straatbeeld, staat in de verklaring. 'Dit betekent dat de korpschef zijn capaciteit en prioriteiten kan blijven leggen bij bv. overvallen, woninginbraken en huiselijk geweld.'
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 8 januari 2011 @ 06:04:33 #232
268409 voice-over
pi_91014713
Minister Opstelten heeft dus met de PvdA'er Welten een indringend gesprek gehad. De sociaal-democratische korpschef is naar zijn hok verwezen.

Mooi, en dan nu fijn het PVV-beleid uitvoeren meneer de politie-agent. :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 06:06:40 #233
268409 voice-over
pi_91014720
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een ziek persoon ben jij zeg. Wat een rare gedachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door voice-over op 08-01-2011 06:23:45 ]
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:46:42 #234
268409 voice-over
pi_91015081
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:23 schreef Sakit-Gede het volgende:
Welten zit natuurlijk helemaal fout. Weten worden door de regering gemaakt en door het parlement goedgekeurd.

De politie behoort deze wetten vervolgens gewoon uit te voeren. Als de wet hem niet bevalt dan behoort hij niet als politieman daar tegen op te treden.

Ik vraag me af wat mensen die Welten zo goed vinden er van zouden vinden als politiemensen met rechtse ideeen hun eigen mening zouden gaan gebruiken in de uitvoering van hun werk?
Welten ondermijnt op provocatieve wijze de wetgevende macht van de Staat der Nederlanden. Hij geeft hiermee voor de zoveelste maal aan op een kruiperige manier in het gevlij te willen komen bij zijn meesters (lees: de linkse elite). Wat mij betreft ontslag op staande voet wegens ondermijning der Staat der Nederlanden, insubordinatie, incompetentie en het schenden van de integriteit van het Nederlandse volk. Dat geldt ook voor zijn collega's die achter zijn uitspraken staan. We moeten een linkse staatsgreep voorkomen.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 09:43:00 #235
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91015563
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 08:46 schreef voice-over het volgende:

[..]

Welten ondermijnt op provocatieve wijze de wetgevende macht van de Staat der Nederlanden. Hij geeft hiermee voor de zoveelste maal aan op een kruiperige manier in het gevlij te willen komen bij zijn meesters (lees: de linkse elite). Wat mij betreft ontslag op staande voet wegens ondermijning der Staat der Nederlanden, insubordinatie, incompetentie en het schenden van de integriteit van het Nederlandse volk. Dat geldt ook voor zijn collega's die achter zijn uitspraken staan. We moeten een linkse staatsgreep voorkomen.
Daarom is het ook zo slecht dat Nederland geen Second Amendment heeft. Dat zou de linkse horden aardig in toom houden. Helaas hebben de linksen al vroeg beseft hoe ze het volk het makkelijkst onder de duim kunnen houden: door zelf de wapens te hanteren, en ook hun criminele trawanten de vrije hand te laten.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_91016480
Opzich hoort een politie agent dit niet te doen, maar in dit geval, kan ik zijn punt wel begrijpen. Dat iedereen dit afschildert als linkse actie is een beetje triest. Maar ik denk dat hij eerder het (belachelijke) discussie punt weer naar boven wil halen waarom we eigenlijk die boerka verbieden.

Ik denk dat Opstelten dan ook eerder iets heeft gezegd in de trend van, sorry jong, ik ben het met je eens maar we moeten met Geert mee anders kunnen we politieke represailles verwachten. :Y)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:05:30 #237
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91016673
quote:

Ik ben het niet met jou eens, en bovendien ook niet met het verbod. Wij kiezen een overheid, die heb jij ook gekozen (VVD), wat betekent dat jij hun wil laten besturen over de bevolking. Nu ben je het met één zo'n punt niet eens, en wil je dat het genegeerd wordt? Waarom heb jij op de VVD gestemd, want zo'n verbod had je natuurlijk kunnen verwachten gezien de peilingen voor de uitslag.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:07:19 #238
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91016727
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich hoort een politie agent dit niet te doen, maar in dit geval, kan ik zijn punt wel begrijpen. Dat iedereen dit afschildert als linkse actie is een beetje triest. Maar ik denk dat hij eerder het (belachelijke) discussie punt weer naar boven wil halen waarom we eigenlijk die boerka verbieden.

Ik denk dat Opstelten dan ook eerder iets heeft gezegd in de trend van, sorry jong, ik ben het met je eens maar we moeten met Geert mee anders kunnen we politieke represailles verwachten. :Y)
Het tegendeel is in bijna alle gevallen te begrijpen, maar het gaat puur om het negeren van wetten. Dat kan natuurlijk niet.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:10:35 #239
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91016791
Welten heeft schijt aan kabinet, laat ook zien dat straks piloten, soldaten en politie zelf kunnen afwegen of de gang naar een verweggiland wel is wat ze willen doen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:11:41 #240
pi_91016823
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:07 schreef mlg het volgende:

[..]

Het tegendeel is in bijna alle gevallen te begrijpen, maar het gaat puur om het negeren van wetten. Dat kan natuurlijk niet.
Die wet is er nog helemaal niet. Welten kan zeggen wat ie wil. :D
pi_91016947
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:04 schreef Big-Ern het volgende:
De korpscheffen hebben natuurlijk helemaal gelijk. Het is te idioot voor woorden om mensen daarvoor op te pakken. Daarnaast is algemeen bekend dat de politie hun inmiddels behoorlijk schaarse middelen beter kunnen inzetten voor zaken die echt belangrijk zijn. Belangrijk zijn vrouwen in apepakkies dan weer niet! ;)
Helemaal mee eens. Dat we nu een kabinet hebben dat de caviapolitie en het aanpakken van vrouwen in tenten belangrijker vind dan pakweg het aanpakken van straatcriminaliteit of verkrachters is heel leuk voor rechts Nederland maar dan moet het mechanisme van het gezonde verstand maar ingrijpen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91016973
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is dat voldoende reden om kledingwetten in te voeren? Waarom zou de overheid zich er in hemelsnaam mee bemoeien hoe iemand zich wel of niet kleedt?
pi_91017023
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die wet is er nog helemaal niet. Welten kan zeggen wat ie wil. :D
Inderdaad en hoe meer mensen zich uitspreken tegen achterlijke ideeën als kledingwetten die beter passen in Iran dan in Nederland hoe beter.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:22:54 #244
pi_91017051
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik vind die onderdrukking en ongelijkheid wel iets meer dan gaar als ik eerlijk moet zijn.
Dan moet je DAT aanpakken en niet iets anders.
pi_91017330
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je DAT aanpakken en niet iets anders.
Inderdaad pak de oorzaak aan en niet het gevolg.
pi_91017343
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 06:06 schreef voice-over het volgende:

[..]

Wat een ziek persoon ben jij zeg. Wat een rare gedachten.
_O- Zegt de user die denkt dat moslims de wereld over willen nemen.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:43:38 #247
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91017533
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:22 schreef voice-over het volgende:
Heb je dat voorbeeld helemaal zelf verzonnen. :o
quote:
Dit zijn allemaal angstaanjagende tekens aan de wand voor wat er straks staat te gebeuren als de burgeroorlog in alle hevigheid losbarst. Op verdediging door haar overheid lijken de autochtonen niet te hoeven rekenen.
Je verwacht een burgeroorlog tussen autochtonen en allochtonen? of tussen links en rechts? _O-
quote:
Weer een reden om op Geert te stemmen. God, wat zal ik op 2 maart gelukkig zijn als links met de broek op de kuiten staat.
Wat een onzin.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91017630
Ach Tom, V-O is volledig de weg kwijt. Die is al aan het hamsteren voor een conflict tussen de moslims en niet-moslims.Hij gelooft dan ook in een islamitisch complot om de wereld over te nemen. Laat die jongen dus lekker gaan :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:48:11 #249
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91017654
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 10:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap dan weer niet waarom krakers en ander links tuig niet gewoon met de blanke sabel worden afgerost, gewoon, omdat het nodig is. Als ik echter commissaris van politie was zou ik die politieke mening voor me houden. Dat is een kwestie van rechtsstatelijk besef, en dat ontbreekt ten enenmale ter linkerzijde. Waarmee overigens bewezen is dat die blanke sabel toch echt dringend nodig is.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_91017709
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik snap dan weer niet waarom krakers en ander links tuig niet gewoon met de blanke sabel worden afgerost, gewoon, omdat het nodig is. Als ik echter commissaris van politie was zou ik die politieke mening voor me houden. Dat is een kwestie van rechtsstatelijk besef, en dat ontbreekt ten enenmale ter linkerzijde. Waarmee overigens bewezen is dat die blanke sabel toch echt dringend nodig is.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')