Rotzooi die onze maatschappij wel nodig heeft. En ergens moet het geproduceerd en/of opgeslagen wordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef laptoptas het volgende:
[..]
Ik ook niet, ben weleens bij chemiepack geweest voor men werk. en ze bewaren daar toch een hoop rotzooi niet normaal..
Die geur ruik ik thuis ook licht en ik woon in Zeist.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef laptoptas het volgende:
ik woon er 6 km vandaan en buiten komen is niet echt een aanrader, vooral niet heb gebied rond chemiepack zelf. een zware stinkende lucht, naar mijn gevoel ''verbrand plastic' achtig.
en dan heb ik hier nog het geluk dat de rookwolk richting het noorden gaat, mooi dat ik dit wel als excuus gebruik om morgen binnen te blijven!quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die geur ruik ik thuis ook licht en ik woon in Zeist.
Kan je nagaan hoeveel troep er verbrand is.
ja, maar de media is toch corrupt e.d.? niet met 2 maten gaan meten nuquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Dat is vandaag al een paar keer in verschillende media verteld.
Ik ben ook nog op zoek naar de echte waarheidquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja, maar de media is toch corrupt e.d.? niet met 2 maten gaan meten nu
Kom je er nu pas achter.....quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:32 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Heel die toko ligt vol giftige stoffen. Gaat vervolgens volledig in rook op. De brandweer meet de lucht en vervolgens is al het gif verdwenen.
Dat kan toch nooit. Worden we niet een beetje dom gehouden?
ripquote:Op donderdag 6 januari 2011 01:50 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik woon daar. Ik heb buiten gelopen. Nu ga ik doid.
Bij een sigaret ookquote:Op donderdag 6 januari 2011 01:48 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kom je er nu pas achter.....
Sinds wanneer is (bij een brand) rook niet giftig....
In Zeist?! Ik geloof niet dat wat jij ruikt van die brand kan zijnquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef SiGNe het volgende:
Die geur ruik ik thuis ook licht en ik woon in Zeist.
Ik rook het nog niet eens buiten, laat staan binnenquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef SiGNe het volgende:
Ik rook het ook niet heel sterk hoor, maar toch zat ik op een gegeven moment in m'n woonkamer en rook heel lichte geur van verbrand PVC.
Ja, dat zeg ik: Massahysterie. Jij zal vast niet de enige geweest zijn die beweerd heeft iets geks te ruikenquote:maar later las ik op TV brabant dat het in Utrecht ook te ruiken was.
En sinds wanneer is wat de media/het internet zegt per se waar? Het is een bron, gebaseerd op een bron, gebaseerd op een gerucht van een onbekende persoon...quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:42 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
omdat dat de stoffen zijn die daar gebruikt worden.
Chemische producten
Chemie-Pack bewerkt en verpakt chemische producten. Op het terrein van het bedrijf zouden tanks staan waarin brandbare, giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen. Op de website staat een videopresentatie met uitleg over de werkzaamheden van het bedrijf.
Omroep Brabant meldt dat volgens medewerkers van het bedrijf Chemie-Pack zo'n 400.000 liter zwaar kankerverwekkend chemisch materiaal heeft opgeslagen.
en
Gevaarlijke stoffen
Volgens de brandweer zijn er nog geen gevaarlijke stoffen gemeten. Vermoedelijk zitten de stoffen nog in de rookpluim in de lucht en zijn ze vooralsnog niet neergedaald. Het is mogelijk dat dit later op de avond wel zal gaan gebeuren omdat het in het gebied rondom de rampplek is begonnen met regenen.
overal op internet nieuwssites te lezen.
Bovenstaande stukjes komen van hier
heb even wat woorden voor je dikgedrukt gezet. Lees het bericht nu nog eens en neem deze punten in achtquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:42 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
omdat dat de stoffen zijn die daar gebruikt worden.
Chemische producten
Chemie-Pack bewerkt en verpakt chemische producten. Op het terrein van het bedrijf zouden tanks staan waarin brandbare, giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen. Op de website staat een videopresentatie met uitleg over de werkzaamheden van het bedrijf.
Omroep Brabant meldt dat volgens medewerkers van het bedrijf Chemie-Pack zo'n 400.000 liter zwaar kankerverwekkend chemisch materiaal heeft opgeslagen.
en
Gevaarlijke stoffen
Volgens de brandweer zijn er nog geen gevaarlijke stoffen gemeten. Vermoedelijk zitten de stoffen nog in de rookpluim in de lucht en zijn ze vooralsnog niet neergedaald. Het is mogelijk dat dit later op de avond wel zal gaan gebeuren omdat het in het gebied rondom de rampplek is begonnen met regenen.
overal op internet nieuwssites te lezen.
Bovenstaande stukjes komen van hier
Nee, die begrijp ik ook niet goedquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:32 schreef JUAN-ROMAN-RIQUELME het volgende:
Pers conferentie: Burgemeester Moerdijk, u kunt rustig weer de ramen openzetten en luchten....
Maar als u niet naar buiten moet blijf dan binnen.......
Begrijp ik het nu niet ???
Het tocht hier redelijk..quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik rook het nog niet eens buiten, laat staan binnen!
[..]
Ja, dat zeg ik: Massahysterie. Jij zal vast niet de enige geweest zijn die beweerd heeft iets geks te ruiken.
Hoeft niet, je wist dat er een grote brand was, ook dan kun je het ineens spontaan 'ruiken'.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:41 schreef SiGNe het volgende:
Het tocht hier redelijk..
En als het massahysterie was, had ik het dan niet pas geroken nadat er bekend was dat het in Utrecht te ruiken was?
Ik dacht eerst dat er hier in de buurt iets in de fik stond, maar dat was volgens P2000 ook niet het geval.
Nee, ik ruik geen vers gebakken brood, daarbij ben ik ben ik behoorlijk sceptisch aangelegd dus ik laat me ook nooit dingen aanpraten, ik doe eerder het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hoeft niet, je wist dat er een grote brand was, ook dan kun je het ineens spontaan 'ruiken'.
Denk eens aan heerlijk versgebakken brood... Ruik je het al?
Michielos, jij weet vast wel hoe dit verschijnsel heet.
Denk dat je helemaal gelijk hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:58 schreef Gripper het volgende:
Bij elke brand wordt dat toch in het nieuws gezegd:
"Volgens de woordvoerder van de brandweer zijn er geen schadelijke stoffen vrijgekomen."
Malloten, zelfs als ik in mijn houtkachel een blok eikenhout verbrand komen er schadelijke stoffen vrij. Als ze gewoon zouden zeggen:
"Er hangen rondom het getroffen gebied schadelijke stoffen in de lucht, en het inademen ervan kan ernstige gezondheidsklachten veroorzaken. Blijf dus liever ver uit de buurt" (wat bij elke grote brand dichter bij de waarheid is dan de eerste quote)
Dan zou iedere huisvrouw met dr kinderen onder dr armen in paniek naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis crossen en daar onder bedreiging met een keukenmes eisen dat ze in een luchtdichte kamer aan de frisse zuurstof mogen. Die bejaarde long emfyseem patiënt? Afkoppelen, mijn kroost eerst!
Dat soort hysterie kunnen we niet gebruiken, dus sussen ze het gewoon een beetje. Intussen zijn de Moerdijkers weer een paar jaar levensverwachting kwijtgeraakt gisteravond.
Dat is niet zo gek als je zag hoeveel IBC's daar stonden opgeslagen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef laptoptas het volgende:
ik woon er 6 km vandaan en buiten komen is niet echt een aanrader, vooral niet heb gebied rond chemiepack zelf. een zware stinkende lucht, naar mijn gevoel ''verbrand plastic' achtig.
Misschien is het met die vogels ook wel zo gegaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:50 schreef Michielos het volgende:
Psychogene groepsziekte in het geval van een groep die elkaar "besmet';
http://books.google.nl/bo(...)groepsziekte&f=false
Als een boer bij jou in de buurt wat oude pallets en snoeihout verbrandt, en hij gooit er "per ongeluk" ook wat lege veevoer zakken op, dan ruikt de hele omgeving ook meteen naar verbrand plastic. Ik woon in Nieuwegein, dus in een nagenoeg rechte lijn tussen Zeist en de vuurhaard 15 km dichter bij Moerdijk dan jij, en heb zowel gisteren als vandaag niks geroken. Alleen de heerlijke geur van houtvuurtjes bij ons in de straat, van mensen die de openhaard aanhebben (waaronder ikzelfquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, ik ruik geen vers gebakken brood, daarbij ben ik ben ik behoorlijk sceptisch aangelegd dus ik laat me ook nooit dingen aanpraten, ik doe eerder het tegenovergestelde.
Het gaat er bij mij dan ook niet in dat het iets psychosomatisch was.
Ik ruik overigens wel vaker dingen eerder dan anderen, ik heb kennelijk een sterke neus..
Nou, dat lijkt me dan erg vervelend voor je, want als er iets in jouw buurt sterk ruikt (of gewoon normaal ruikt), dan moet er meteen 112 gebeld worden om jou naar het ziekenhuis te brengenquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:48 schreef SiGNe het volgende:
Ik ruik overigens wel vaker dingen eerder dan anderen, ik heb kennelijk een sterke neus..
Idd. het kan toch nooit zo zijn dat een chemische rookwolk zomaar ontsnapt?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef Geranium_Opa het volgende:
Bij chernobyl werd er ook ruim een week volgehouden dat er geen enkel gevaar was, dit gaat zeker nog wel een staartje krijgen denk bijvoordbeeld aan een toename van kankergevallen in de regio, veel sterfte onder dieren. Het volk wordt graag dom gehouden in onze doofpotcultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |