abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:50:56 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90926829
Psychogene groepsziekte in het geval van een groep die elkaar "besmet';
http://books.google.nl/bo(...)groepsziekte&f=false
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_90927184
Bij elke brand wordt dat toch in het nieuws gezegd:

"Volgens de woordvoerder van de brandweer zijn er geen schadelijke stoffen vrijgekomen."

Malloten, zelfs als ik in mijn houtkachel een blok eikenhout verbrand komen er schadelijke stoffen vrij. Als ze gewoon zouden zeggen:

"Er hangen rondom het getroffen gebied schadelijke stoffen in de lucht, en het inademen ervan kan ernstige gezondheidsklachten veroorzaken. Blijf dus liever ver uit de buurt" (wat bij elke grote brand dichter bij de waarheid is dan de eerste quote)

Dan zou iedere huisvrouw met dr kinderen onder dr armen in paniek naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis crossen en daar onder bedreiging met een keukenmes eisen dat ze in een luchtdichte kamer aan de frisse zuurstof mogen. Die bejaarde long emfyseem patiënt? Afkoppelen, mijn kroost eerst!

Dat soort hysterie kunnen we niet gebruiken, dus sussen ze het gewoon een beetje. Intussen zijn de Moerdijkers weer een paar jaar levensverwachting kwijtgeraakt gisteravond. :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:48:08 #53
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_90929377
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Hoeft niet, je wist dat er een grote brand was, ook dan kun je het ineens spontaan 'ruiken'.

Denk eens aan heerlijk versgebakken brood... Ruik je het al :)?

Michielos, jij weet vast wel hoe dit verschijnsel heet :).
Nee, ik ruik geen vers gebakken brood, daarbij ben ik ben ik behoorlijk sceptisch aangelegd dus ik laat me ook nooit dingen aanpraten, ik doe eerder het tegenovergestelde.
Het gaat er bij mij dan ook niet in dat het iets psychosomatisch was.
Ik ruik overigens wel vaker dingen eerder dan anderen, ik heb kennelijk een sterke neus..
pi_90929581
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:58 schreef Gripper het volgende:
Bij elke brand wordt dat toch in het nieuws gezegd:

"Volgens de woordvoerder van de brandweer zijn er geen schadelijke stoffen vrijgekomen."

Malloten, zelfs als ik in mijn houtkachel een blok eikenhout verbrand komen er schadelijke stoffen vrij. Als ze gewoon zouden zeggen:

"Er hangen rondom het getroffen gebied schadelijke stoffen in de lucht, en het inademen ervan kan ernstige gezondheidsklachten veroorzaken. Blijf dus liever ver uit de buurt" (wat bij elke grote brand dichter bij de waarheid is dan de eerste quote)

Dan zou iedere huisvrouw met dr kinderen onder dr armen in paniek naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis crossen en daar onder bedreiging met een keukenmes eisen dat ze in een luchtdichte kamer aan de frisse zuurstof mogen. Die bejaarde long emfyseem patiënt? Afkoppelen, mijn kroost eerst!

Dat soort hysterie kunnen we niet gebruiken, dus sussen ze het gewoon een beetje. Intussen zijn de Moerdijkers weer een paar jaar levensverwachting kwijtgeraakt gisteravond. :')
Denk dat je helemaal gelijk hebt.
pi_90929612
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef laptoptas het volgende:
ik woon er 6 km vandaan en buiten komen is niet echt een aanrader, vooral niet heb gebied rond chemiepack zelf. een zware stinkende lucht, naar mijn gevoel ''verbrand plastic' achtig.
Dat is niet zo gek als je zag hoeveel IBC's daar stonden opgeslagen.
-weg-
pi_90929738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:50 schreef Michielos het volgende:
Psychogene groepsziekte in het geval van een groep die elkaar "besmet';
http://books.google.nl/bo(...)groepsziekte&f=false
Misschien is het met die vogels ook wel zo gegaan.
Maar goed, on topic maar weer.
Moerdijk .
pi_90929913
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nee, ik ruik geen vers gebakken brood, daarbij ben ik ben ik behoorlijk sceptisch aangelegd dus ik laat me ook nooit dingen aanpraten, ik doe eerder het tegenovergestelde.
Het gaat er bij mij dan ook niet in dat het iets psychosomatisch was.
Ik ruik overigens wel vaker dingen eerder dan anderen, ik heb kennelijk een sterke neus..
Als een boer bij jou in de buurt wat oude pallets en snoeihout verbrandt, en hij gooit er "per ongeluk" ook wat lege veevoer zakken op, dan ruikt de hele omgeving ook meteen naar verbrand plastic. Ik woon in Nieuwegein, dus in een nagenoeg rechte lijn tussen Zeist en de vuurhaard 15 km dichter bij Moerdijk dan jij, en heb zowel gisteren als vandaag niks geroken. Alleen de heerlijke geur van houtvuurtjes bij ons in de straat, van mensen die de openhaard aanhebben (waaronder ikzelf :) )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:00:51 #58
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90929991
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:48 schreef SiGNe het volgende:
Nou, dat lijkt me dan erg vervelend voor je, want als er iets in jouw buurt sterk ruikt (of gewoon normaal ruikt), dan moet er meteen 112 gebeld worden om jou naar het ziekenhuis te brengen :D!

Iemand zal maar een poepie laten naast jou, dan kun jij meteen aan de ademhalingsapparatuur _O-
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_90937980
Bij chernobyl werd er ook ruim een week volgehouden dat er geen enkel gevaar was, dit gaat zeker nog wel een staartje krijgen denk bijvoordbeeld aan een toename van kankergevallen in de regio, veel sterfte onder dieren. Het volk wordt graag dom gehouden in onze doofpotcultuur.
pi_90940708
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef Geranium_Opa het volgende:
Bij chernobyl werd er ook ruim een week volgehouden dat er geen enkel gevaar was, dit gaat zeker nog wel een staartje krijgen denk bijvoordbeeld aan een toename van kankergevallen in de regio, veel sterfte onder dieren. Het volk wordt graag dom gehouden in onze doofpotcultuur.
Idd. het kan toch nooit zo zijn dat een chemische rookwolk zomaar ontsnapt?
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_90946049
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:36 schreef Snakey het volgende:
Het heeft op de ´korte´ termijn geen effect op ons. Je hoeft je voor nu dus geen zorgen te maken....
Op korte termijn, over 5 jaar hebben we allemaal kanker, maar ach dat kregen we sowieso al dus waar maken we ons druk om?
Er was eens....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')