abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90913676
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef laptoptas het volgende:
ik woon er 6 km vandaan en buiten komen is niet echt een aanrader, vooral niet heb gebied rond chemiepack zelf. een zware stinkende lucht, naar mijn gevoel ''verbrand plastic' achtig.
Then again, geen enkel brandend gebouw ruikt naar een knisperend haardvuurtje.
Extremistisch gematigd.
pi_90913715
ah
quote:
ik woon er 6 km vandaan en buiten komen is niet echt een aanrader, vooral niet heb gebied rond chemiepack zelf. een zware stinkende lucht, naar mijn gevoel ''verbrand plastic' achtig.
Ah!

Ik dacht al dat ik je herkende.
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_90913738
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:53 schreef PersonalAssistant het volgende:
ah

[..]

Ah!

Ik dacht al dat ik je herkende.
:o
buzz buzz buzz
pi_90913749
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:52 schreef P8 het volgende:

[..]

Then again, geen enkel brandend gebouw ruikt naar een knisperend haardvuurtje.
true true, toch vertrouw ik het niet helemaal (8>
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_90913863
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:53 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

true true, toch vertrouw ik het niet helemaal (8>
Ik ook niet, ben weleens bij chemiepack geweest voor men werk. en ze bewaren daar toch een hoop rotzooi niet normaal..
buzz buzz buzz
pi_90914060
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef laptoptas het volgende:

[..]

Ik ook niet, ben weleens bij chemiepack geweest voor men werk. en ze bewaren daar toch een hoop rotzooi niet normaal..
Rotzooi die onze maatschappij wel nodig heeft. En ergens moet het geproduceerd en/of opgeslagen worden ;)

Maar ik vermoed wel dat er nog wel een staartje aan dit verhaal komt. Waarschijnlijk een letterlijk staartje aan de baby's die geboren gaan worden in de komende jaren.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:02:28 #32
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_90914234
quote:
Die geur ruik ik thuis ook licht en ik woon in Zeist.
Kan je nagaan hoeveel troep er verbrand is.
pi_90914410
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoeveel troep er verbrand is.
en dan heb ik hier nog het geluk dat de rookwolk richting het noorden gaat, mooi dat ik dit wel als excuus gebruik om morgen binnen te blijven!
buzz buzz buzz
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:18:32 #34
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90915180
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Dat is vandaag al een paar keer in verschillende media verteld.
ja, maar de media is toch corrupt e.d.? niet met 2 maten gaan meten nu :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_90915501
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:18 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, maar de media is toch corrupt e.d.? niet met 2 maten gaan meten nu :)
Ik ben ook nog op zoek naar de echte waarheid ;(
pi_90917741
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:32 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Heel die toko ligt vol giftige stoffen. Gaat vervolgens volledig in rook op. De brandweer meet de lucht en vervolgens is al het gif verdwenen.

Dat kan toch nooit. Worden we niet een beetje dom gehouden? :{
Kom je er nu pas achter.....
Sinds wanneer is (bij een brand) rook niet giftig....

[ Bericht 1% gewijzigd door -CRASH- op 06-01-2011 02:42:48 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:50:33 #37
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_90917767
Ik woon daar. Ik heb buiten gelopen. Nu ga ik doid.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_90919967
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:50 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik woon daar. Ik heb buiten gelopen. Nu ga ik doid.
rip
pi_90919992
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:48 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Kom je er nu pas achter.....
Sinds wanneer is (bij een brand) rook niet giftig....
Bij een sigaret ook :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:14:00 #40
3185 Adelante
To let it go now
pi_90920039
Zijn er al vogels naar benedem gevallen, want dat is wel een teken dat de wolken giftig waren he :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:22:17 #41
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90920211
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef SiGNe het volgende:
In Zeist?! Ik geloof niet dat wat jij ruikt van die brand kan zijn :').

Ik woon veel dichterbij. Sterker nog, ik woon zelfs in het gebied waar de ramen/deuren/ventilatie dicht moesten en waar we binnen moesten blijven (Wil je mij aanraken?) en wij hebben hier niks geroken. En ja, we zitten ook in de 'goeie' windrichting.

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat niemand wat geroken kan hebben en/of er last van gehad kan hebben die er nog dichterbij waren, want natuurlijk was het een ontzettende (vieze) brand.

Maar als er in mijn omgeving niemand wat ruikt (ja, we zijn toch zo stout geweest om even buiten te gaan snuffelen) terwijl we hier zelfs ramen/deuren/alles dicht moesten houden en dan gaat iemand uit Zeist beweren dat hij het geroken heeft...

Massahysterie :'), net zoiets als dit dus :).

[ Bericht 24% gewijzigd door JoepiePoepie op 06-01-2011 09:47:18 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:10:18 #42
45 SiGNe
pi_90925074
Ik rook het ook niet heel sterk hoor, maar toch zat ik op een gegeven moment in m'n woonkamer en rook heel lichte geur van verbrand PVC.
Ik dacht eerst nog dat het m'n trui was die ik die dag schoon uit de kast had gepakt maar later las ik op TV brabant dat het in Utrecht ook te ruiken was.
Ik rook het ook niet de hele tijd, maar af en toe rook ik wel een vleug.

Ik gok dat het aan de wind lag, aan de grond ging het richting noorden maar op grotere hoogte ging het richting het oosten.
Volgens Peter Timofeef hing die wolk tot voorbij Apeldoorn.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:16:37 #43
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90925327
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef SiGNe het volgende:
Ik rook het ook niet heel sterk hoor, maar toch zat ik op een gegeven moment in m'n woonkamer en rook heel lichte geur van verbrand PVC.
Ik rook het nog niet eens buiten, laat staan binnen :D!

quote:
maar later las ik op TV brabant dat het in Utrecht ook te ruiken was.
Ja, dat zeg ik: Massahysterie. Jij zal vast niet de enige geweest zijn die beweerd heeft iets geks te ruiken :).
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:20:15 #44
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90925472
Ey ik werd vandaag wakker en zie paars/geel/blauwachtige vlekken op mijn handpalm. Ik heb met open raam geslapen? Wtf is dit?
pi_90925867
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:42 schreef PersonalAssistant het volgende:

[..]

omdat dat de stoffen zijn die daar gebruikt worden.

Chemische producten

Chemie-Pack bewerkt en verpakt chemische producten. Op het terrein van het bedrijf zouden tanks staan waarin brandbare, giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen. Op de website staat een videopresentatie met uitleg over de werkzaamheden van het bedrijf.

Omroep Brabant meldt dat volgens medewerkers van het bedrijf Chemie-Pack zo'n 400.000 liter zwaar kankerverwekkend chemisch materiaal heeft opgeslagen.

en

Gevaarlijke stoffen

Volgens de brandweer zijn er nog geen gevaarlijke stoffen gemeten. Vermoedelijk zitten de stoffen nog in de rookpluim in de lucht en zijn ze vooralsnog niet neergedaald. Het is mogelijk dat dit later op de avond wel zal gaan gebeuren omdat het in het gebied rondom de rampplek is begonnen met regenen.

overal op internet nieuwssites te lezen.
Bovenstaande stukjes komen van hier
En sinds wanneer is wat de media/het internet zegt per se waar? Het is een bron, gebaseerd op een bron, gebaseerd op een gerucht van een onbekende persoon...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90926059
Pers conferentie: Burgemeester Moerdijk, u kunt rustig weer de ramen openzetten en luchten....

Maar als u niet naar buiten moet blijf dan binnen.......

Begrijp ik het nu niet ???
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:33:01 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90926071
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:42 schreef PersonalAssistant het volgende:

[..]

omdat dat de stoffen zijn die daar gebruikt worden.

Chemische producten

Chemie-Pack bewerkt en verpakt chemische producten. Op het terrein van het bedrijf zouden tanks staan waarin brandbare, giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen. Op de website staat een videopresentatie met uitleg over de werkzaamheden van het bedrijf.

Omroep Brabant meldt dat volgens medewerkers van het bedrijf Chemie-Pack zo'n 400.000 liter zwaar kankerverwekkend chemisch materiaal heeft opgeslagen.

en

Gevaarlijke stoffen

Volgens de brandweer zijn er nog geen gevaarlijke stoffen gemeten. Vermoedelijk zitten de stoffen nog in de rookpluim in de lucht en zijn ze vooralsnog niet neergedaald. Het is mogelijk dat dit later op de avond wel zal gaan gebeuren omdat het in het gebied rondom de rampplek is begonnen met regenen.

overal op internet nieuwssites te lezen.
Bovenstaande stukjes komen van hier
heb even wat woorden voor je dikgedrukt gezet. Lees het bericht nu nog eens en neem deze punten in acht
pi_90926400
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:32 schreef JUAN-ROMAN-RIQUELME het volgende:
Pers conferentie: Burgemeester Moerdijk, u kunt rustig weer de ramen openzetten en luchten....

Maar als u niet naar buiten moet blijf dan binnen.......

Begrijp ik het nu niet ???
Nee, die begrijp ik ook niet goed :?
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:41:20 #49
45 SiGNe
pi_90926426
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:16 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik rook het nog niet eens buiten, laat staan binnen :D!

[..]

Ja, dat zeg ik: Massahysterie. Jij zal vast niet de enige geweest zijn die beweerd heeft iets geks te ruiken :).
Het tocht hier redelijk..
En als het massahysterie was, had ik het dan niet pas geroken nadat er bekend was dat het in Utrecht te ruiken was?
Ik dacht eerst dat er hier in de buurt iets in de fik stond, maar dat was volgens P2000 ook niet het geval.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:46:38 #50
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90926646
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:41 schreef SiGNe het volgende:
Het tocht hier redelijk..
En als het massahysterie was, had ik het dan niet pas geroken nadat er bekend was dat het in Utrecht te ruiken was?
Ik dacht eerst dat er hier in de buurt iets in de fik stond, maar dat was volgens P2000 ook niet het geval.
Hoeft niet, je wist dat er een grote brand was, ook dan kun je het ineens spontaan 'ruiken'.

Denk eens aan heerlijk versgebakken brood... Ruik je het al :)?

Michielos, jij weet vast wel hoe dit verschijnsel heet :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')