abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:53:40 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_90849730
quote:
'Disney wil internetverbod in Nederland'

Amerikaanse bedrijven hebben geprobeerd om in Nederland een internetverbod in te voeren, zo meldt Bits of Freedom. De burgerrechtenbeweging ontving van een anonieme bron standaard concept-contracten van Disney en Warner Bros. uit 2006. Volgens de bron werden die contracten gebruikt bij de onderhandelingen over licenties met internetproviders in Nederland. In het contract dringt Disney erop aan dat internetproviders hun gebruikers afsluiten als deze auteursrechtinbreuk plegen. Ook het contract van Warner pleit voor een internetverbod.

Bits of Freedom weet niet of Nederlandse internetproviders de standaard-contracten hebben geaccepteerd. "Maar we weten wel dat internetprovider @Home (tegenwoordig bekend als Ziggo) in 2006 met Warner een video-on-demand afspraak maakte. En in het kader van die afspraak heeft Ziggo beloofd om klanten die in strijd met het auteursrecht van Warner handelen, af te sluiten."

Tweede Kamer
Het kabinet heeft meerdere keren gezegd dat internetgebruikers niet lichtvaardig mogen worden afgesloten, maar volgens de burgerrechtenbeweging bestaat er dus ook in Nederland een internetverbod. In Groot-Brittannië en Frankrijk kunnen burgers worden afgesloten worden als ze auteursrechtelijk beschermd materiaal downloaden.

Bits of Freedom wil dat de Tweede Kamer de contentindustrie de pas afsnijdt en een contractueel internetverbod voorkomt. "De Tweede Kamer moet de Telecommunicatiewet, die binnenkort wordt behandeld, aanpassen, zodat providers wordt verboden om gebruikers zomaar van internet af te sluiten."

bron
Tada !!! Er is dus wel degelijk een internetverbod in Vernederland.
Het is juist een zege voor de contentindustrie dat we alles kunnen downloaden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 04-01-2011 20:02:25 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:58:19 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_90849980
En wat als Ziggo het werkelijk zou doen. Dan loopt iedereen weg en houden ze niemand over. Want het kan niemand iets schelen dat je met een ADSL verbinding je youtube filmpje langer moet inladen.
Mensen nemen snel internet om te downloaden (de meeste mensen dan).
Een downloadverbod zal dan ook de hele internetmarkt, en dan met name de grote bedrijven, kapot kunnen maken.
pi_90850279
Ach, de enternainmtentindustrie die weer eens boven de wet probeert te staan. Niks nieuws onder de zon.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_90850307
Een internetverbod :')
٩๏̯͡๏)۶
pi_90850353
Ironisch dat BoF vindt dat de overheid moet ingrijpen omdat bedrijven iets doen wat hun niet zint.
pi_90850384
2006. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_90850392
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:05 schreef twaalf het volgende:
Ironisch dat BoF vindt dat de overheid moet ingrijpen omdat bedrijven iets doen wat hun niet zint.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:07:46 #8
52357 Lambiekje
pi_90850473
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Een internetverbod :')
Je hebt zeker geen notie wat er in Frankrijk speelt?!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:10:01 #9
52357 Lambiekje
pi_90850594
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:10:35 #10
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_90850630
En dan ga je via SSL een connectie opzetten. Wat wil de overheid dan nog doen? Er is altijd een omweg en de overheid is veel te dom om er structureel iets aan te kunnen doen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:11:36 #11
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_90850683
:')
Do androids dream of electric sheep?
pi_90850745
Zodra Ziggo begint met klanten afsluiten, beginnen de klanten met Ziggo af te sluiten en stappen ze over naar de concurrent.
pi_90850894
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:10 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zou er geen concurrentie kunnen zijn met providers die wel toegang tot internet bieden? Denk je dat marktwerking verdwijnt?
pi_90852408
quote:
[ afbeelding ]
Dat plaatje is een advertentie voor een gecensureerd internet? Nog nooit eerder gezien.

Zoiets is in Nederland in ieder geval ondenkbaar
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:53:37 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_90853437
In 2006 afgesproken, en er is nog nooit iemand afgesloten. Onzinnieuws dus. Als Ziggo dit zou flikken zou het pure zelfmoord zijn.
pi_90853846
Ik moet zeggen dat ik wel om dit soort redenen bij XS4ALL blijf, ik heb het idee dat die nog het best met dit soort zaken omspringen (in het voordeel van de klant/consument dus) en zich niet zomaar laten peoplen door overheid/bedrijven.

Voor de rest wel weer typisch Lambiekje TT :')
pi_90854564
Casema,(Ziggo) er stonk toch sowieso iets bij Casema. Iets met Dick Cheney of wapens maar ik weet niet meer wat.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:24:55 #19
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_90862357
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:59 schreef tjoptjop het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel om dit soort redenen bij XS4ALL blijf, ik heb het idee dat die nog het best met dit soort zaken omspringen (in het voordeel van de klant/consument dus) en zich niet zomaar laten peoplen door overheid/bedrijven.

Voor de rest wel weer typisch Lambiekje TT :')
De tijd dat xs4all voorop liep met dit soort zaken is zeker 5 jaar geleden. Tegenwoordig maken ze alleen nog handig gebruik van hun reputatie. Toen Sjoerd Nas er nog zat kon je er wel van op aan idd. Die zit tegenwoordig echter bij BoF (zie post hier boven). Als je nu nog bij xs4all zit, betaal je alleen maar voor een hoop gebakken lucht. Hun serviceniveau wordt ook al gehaald door partijen als Alice.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_90862617
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:24 schreef pisnicht het volgende:

[..]

De tijd dat xs4all voorop liep met dit soort zaken is zeker 5 jaar geleden. Tegenwoordig maken ze alleen nog handig gebruik van hun reputatie. Toen Sjoerd Nas er nog zat kon je er wel van op aan idd. Die zit tegenwoordig echter bij BoF (zie post hier boven). Als je nu nog bij xs4all zit, betaal je alleen maar voor een hoop gebakken lucht. Hun serviceniveau wordt ook al gehaald door partijen als Alice.
Hmm...

Als dit zo is, dan is het die premium idd niet waard.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:32:29 #21
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90865146
Waarom mogen andere wets overtreders wel worden aangepakt maar degene die dit online doen niet?
pi_90865304
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:32 schreef Berlitz het volgende:
Waarom mogen andere wets overtreders wel worden aangepakt maar degene die dit online doen niet?
Omdat Disney/USP niet de rechter is.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:42:24 #23
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90865403
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Omdat Disney/USP niet de rechter is.
En waarom mogen er geen wetten gemaakt worden dat internet kan worden afgesloten?
pi_90865816
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:42 schreef Berlitz het volgende:

[..]

En waarom mogen er geen wetten gemaakt worden dat internet kan worden afgesloten?
Omdat je internet nodig hebt voor je communicatie met de overheid.
pi_90866210
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:42 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ja hoor, maar dat is een taak van de overheid. Niet van Disney/USP, zij zijn geen uitvoerende macht
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:18:27 #26
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90866245
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Vernederland.

Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90866279
boeien zolang usenet nog riskfree is is er geen vuiltje aan de lucht :P en anders weer oldskool FTPen :D
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_90866304
internetverbod?

wehyehehehehehwehwhewhehwehwehe .
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:25:13 #29
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90866388
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:00 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waarom is dat een reden dat het niet af gesloten mag worden?
In de gevangenis is er ook geen internet en daar lukt de communicatie met overheid ook.
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:29:21 #30
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90866460
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:25 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Waarom is dat een reden dat het niet af gesloten mag worden?
In de gevangenis is er ook geen internet en daar lukt de communicatie met overheid ook.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90866833
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk dat internet afgesloten moet kunnen worden. Alleen moet dat op basis van bewezen strafbare feiten (oftewel een rechterlijke uitspraak) en niet omdat Disney dat vermoeden heeft.
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:39:51 #32
52357 Lambiekje
pi_90868747
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:12 schreef Nemephis het volgende:
Zodra Ziggo begint met klanten afsluiten, beginnen de klanten met Ziggo af te sluiten en stappen ze over naar de concurrent.
dat gaat nog al in ons regeltjes regeltjes land.
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:41:02 #33
52357 Lambiekje
pi_90868761
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:37 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat plaatje is een advertentie voor een gecensureerd internet? Nog nooit eerder gezien.

Zoiets is in Nederland in ieder geval ondenkbaar
nee .. vooralsnog ondenkbaar
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:52:08 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_90868857
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 07:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee .. vooralsnog ondenkbaar
Je hebt nu al gristelijke internetproviders die ervoor zorgen dat hun leden alleen websites kunnen bezoeken die zij geschikt achten.

Vooral de gereformeerden maken daar gebruik van.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:52:44 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_90868861
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 07:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat gaat nog al in ons regeltjes regeltjes land.
Ja, dat gaat gewoon.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:56:12 #36
141482 Q.
JurassiQ
pi_90868876
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 07:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je hebt nu al gristelijke internetproviders die ervoor zorgen dat hun leden alleen websites kunnen bezoeken die zij geschikt achten.

Vooral de gereformeerden maken daar gebruik van.
Maar dat is wel op vrijwillige basis. :7
For great justice!
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:57:49 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_90868889
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 07:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Maar dat is wel op vrijwillige basis. :7
Mja, dat was dat voorbeeld van Lambiekje ook. Je hoeft niet per se die provider te gebruiken natuurlijk.

Daarbij, zo vrijwillig is dat niet voor de gemiddelde grefo. Tenzij je sociale zelfmoord wilt plegen natuurlijk.
pi_90869175
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:00 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ooit van bibliotheken of zelfs McDonalds gehoord?

Vroeger hadden we telefooncellen omdat niet iedereen telefoon had, same difference
pi_90869307
quote:
Downloaders overtreden nog altijd niet de wet in Nederland, uploaders wel....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:44:13 #40
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_90869327
quote:
[ afbeelding ]
Dat is een hele oude fotosoep. :')
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_90869526
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:42 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Downloaders overtreden nog altijd niet de wet in Nederland, uploaders wel....
Dit dacht ik dus ook. Volgens mij is downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal nog steeds niet strafbaar in Nederland. Dus als de Ziggo af zou willen sluiten, dan kunnen ze dat best in AV opnemen, maar dan zijn ze hun klanten ook zo kwijt.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_90872028
quote:
Downloaden is niet de wet overtreden! Dit is iets wat Brein er dus (met succes) van heeft gemaakt.
Tijdens voorlichting zeggen ze overal dat het illegaal is om te downloaden. Feit is dat downloaden in Nederland gewoon mag mits het om media gaat. Software daarentegen is illegaal om te downloaden.

Ik vraag me af of Brein wel in zijn recht staat om dit soort structurele leugens te voorkondigen.
pi_90872471
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:53 schreef Lambiekje het volgende:
...Vernederland....
Ik zie dat je mijn benaming hebt overgenomen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:07:37 #44
52357 Lambiekje
pi_90875521
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:44 schreef cerror het volgende:

[..]

Dat is een hele oude fotosoep. :')
klopt. Toen was het een grap. Nu is het bloedserieus.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:08:52 #45
52357 Lambiekje
pi_90875567
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie dat je mijn benaming hebt overgenomen...
ik weet niet of het precies jouw woord is.. het komt sinds een poosje op meerdere websites/blogs voor. Persoonlijk vind ik het wel een toepasselijke naam voor ons kikkerland.
pi_90876677
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:33 schreef heegenees het volgende:

[..]

Downloaden is niet de wet overtreden! Dit is iets wat Brein er dus (met succes) van heeft gemaakt.
Tijdens voorlichting zeggen ze overal dat het illegaal is om te downloaden. Feit is dat downloaden in Nederland gewoon mag mits het om media gaat. Software daarentegen is illegaal om te downloaden.

Ik vraag me af of Brein wel in zijn recht staat om dit soort structurele leugens te voorkondigen.
Grappig dan dat de website van Brein nergens stelt dat downloaden niet mag, maar ach...
pi_90876730
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik weet niet of het precies jouw woord is.. het komt sinds een poosje op meerdere websites/blogs voor. Persoonlijk vind ik het wel een toepasselijke naam voor ons kikkerland.
Eerder een nivotje kleuterschool. Nederland loopt bepaald niet voorop in deze en dankzij de uitermate pragmatische wetgeving hier is downloaden gewoon toegestaan. Dat content eigenaren daar niet blij mee zijn, soit, dat is hun probleem.
pi_90876737
quote:

[..]

ze proberen het idee erin te krijgen, zodat het op ten duur echt verboden wordt. iemand zou die gasten eens voor de rechter moeten slepen inderdaad, voor hun valse beweringen.

trouwens, we hebben die hele wereldwijde auteursrechten wetgeving aan disney te danken, he..zij hebben die wetten gepushed bij de amerikaanse regering, en die hebben het wereldwijd gepushed.
terwijl disney groot geworden is met o.a. sneeuwwitje, een 'geleend' verhaaltje..
pi_90876764
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ook, en met name de manier waarop slachtoffers van (gewelds)misdrijven behandeld (vernederd) worden door ons zogenaamd geweldige "recht"ssysteem...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_90876960
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:41 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ze proberen het idee erin te krijgen, zodat het op ten duur echt verboden wordt. iemand zou die gasten eens voor de rechter moeten slepen inderdaad, voor hun valse beweringen.
Doe eens leuk, zoek de valse beweringen eens hier: http://www.anti-piracy.nl/wat_mag/wat_mag.asp
pi_90879458
Weer lekker uit zijn verband gerukt zie ik al wel, ben je uit je winterslaap ontwaakt Lambiekje?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90881430
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doe eens leuk, zoek de valse beweringen eens hier: http://www.anti-piracy.nl/wat_mag/wat_mag.asp
okee ik doe wel even leuk

Verveelvoudigen is het maken van exemplaren (kopieën) of bijvoorbeeld het kopiëren van digitale bestanden (up- en downloaden). Openbaarmaken is het verspreiden van werken: verhandelen, weggeven, ruilen, of in het openbaar vertonen of ten gehore brengen. Zonder toestemming van de rechthebbende mogen zijn werken niet worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt. Auteursrecht is dus ook een verbodsrecht.

http://www.anti-piracy.nl/piraterij/wat_is_piraterij.asp

[ Bericht 2% gewijzigd door okiokinl op 05-01-2011 14:51:22 ]
pi_90881470
en lees even het laatste stukje op deze pagina:

http://www.anti-piracy.nl/piraterij/omvang_schade.asp

dat is dus brein die jou zn MENING geeft dat downloaden slecht en gemeen is. dat is dus opinie beinvloeding, zoals ik al zei. het heeft niks met wetgeving te maken, want downloaden is gewoon legaal.

[ Bericht 31% gewijzigd door okiokinl op 05-01-2011 14:51:09 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:02:58 #54
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90882382
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:41 schreef okiokinl het volgende:

[..]

trouwens, we hebben die hele wereldwijde auteursrechten wetgeving aan disney te danken, he..zij hebben die wetten gepushed bij de amerikaanse regering, en die hebben het wereldwijd gepushed.
terwijl disney groot geworden is met o.a. sneeuwwitje, een 'geleend' verhaaltje..
Disney is inderdaad de grootste auteursrechten schendende organisatie ooit en toch staan ze altijd weer te popelen iemand hiervoor voor het gerecht te slepen.
pi_90882497
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef fruityloop het volgende:
Weer lekker uit zijn verband gerukt zie ik al wel, ben je uit je winterslaap ontwaakt Lambiekje?
Inderdaad.
pi_90882758
Het begon als een warm klein bedrijfje en werd al snel een bloeddorstig monster, en nu komen ze voor ons! ;)

Heel interessante docu over Walt Disney en het begin, vanuit het perspectief van de animators die er vanaf het begin bij waren (echt aanrader):

woensdag 5 januari 2011 @ 15:30:24 #57
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90883547
quote:

[..]

Ik zij online de wet overtreden kinderporno en dat soort dingen.
Waarom mag internet dan niet worden afgesloten?
pi_90884367
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:30 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik zij online de wet overtreden kinderporno en dat soort dingen.
Waarom mag internet dan niet worden afgesloten?
Omdat internet niet van de overheid is.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:43:24 #59
52357 Lambiekje
pi_90894139
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Brein weet niet waarover ze praten dat zijn volslagen idioten. Zij snappen nog steeds niet dat downloaden ook legaal kan. Zij zien downloaden als iets slechts. Volstrekt bespottelijk.

En daarnaast is het één-richting van wie beboet wordt, de GOED willende klant. Als een platenmaatschappij rechten claimt die zij niet hebben gaat niemand hen beboeten.

Gratis downloaden is de mooiste reclame die je kunt hebben.
pi_90894386
En laten we wel wezen; zouden 3D films echt zo snel op de markt gekomen zijn als wij niet massaal films gedownload hadden en weer naar de bios gelokt moesten worden?

Mooi; marktwerking. 8-)

woensdag 5 januari 2011 @ 19:02:48 #61
52357 Lambiekje
pi_90895201
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:47 schreef El_Matador het volgende:
En laten we wel wezen; zouden 3D films echt zo snel op de markt gekomen zijn als wij niet massaal films gedownload hadden en weer naar de bios gelokt moesten worden?

Mooi; marktwerking. 8-)
Klopt daarom werden biosfilms ook in breedbeeld gemaakt toen de TV in opmars kwam.

De videorecorder moest en zou verboden worden want ondergang blablabla. En wat blijkt het was juist een goudmijn.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:09:19 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90895636
Disney maakt een product en biedt het te koop aan.
Men wil niet voor het product betalen.
Men eist wel van het product te kunnen genieten.

Als je niet wil betalen, dan neem je het niet af, sim-pel.

Maar nee, als de producent probeert af te dwingen dat er inderdaad voor z'n product betaald wordt dan is de producent een fascist. :').

Stelletje commuhippies.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_90895851
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:09 schreef Dagonet het volgende:

Maar nee, als de producent probeert af te dwingen dat er inderdaad voor z'n product betaald wordt dan is de producent een fascist. :').

Stelletje commuhippies.
:N

O+ moderne rechtse hippies O+

woensdag 5 januari 2011 @ 19:12:57 #64
182714 RitseB
pi_90895878
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:09 schreef Dagonet het volgende:

Stelletje commuhippies.
Helemaal gelijk jóh, ik gebruik het internet ook alleen maar om Disney producten te piraten. Met mij volgens mij de rest van de bevolking ook. Laten we iedereen maar afsluiten van het internet, ook geen last meer van piraten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:14:08 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90895963
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef RitseB het volgende:

[..]

Helemaal gelijk jóh, ik gebruik het internet ook alleen maar om Disney producten te piraten. Met mij volgens mij de rest van de bevolking ook. Laten we iedereen maar afsluiten van het internet, ook geen last meer van piraten.
Volgens mij wil Disney het alleen bij een inbreuk van hun auteursrecht. :).
Maak daar geen inbreuk op en je hebt geen enkel probleem.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_90895965
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef RitseB het volgende:

[..]

Past ook mooi bij die walgelijk moralistische dingen in hun films. :')

woensdag 5 januari 2011 @ 19:16:27 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90896130
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef El_Matador het volgende:
:N

O+ moderne rechtse hippies O+
Het is in ieder geval duidelijk dat producenten geen rechten hebben als ze niet iets produceren wat alleen in tastbare vorm bestaat.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:17:14 #68
182714 RitseB
pi_90896195
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Afsluiten van internet, really? Ik download een keer een film én laat mijn torrent uploaden en Disney mag mijn van mijn digitale omgeving afsluiten? Is dat niet uit proportie?
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:20:12 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90896398
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:17 schreef RitseB het volgende:
Afsluiten van internet, really? Ik download een keer een film én laat mijn torrent uploaden en Disney mag mijn van mijn digitale omgeving afsluiten? Is dat niet uit proportie?
Het zal nooit permanent zijn en ze moeten het eerst maar eens proberen in de wet te krijgen, maar dat ze daarvoor lobbyen, waarom niet? Hun goed recht.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:22:10 #70
182714 RitseB
pi_90896530
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het zal nooit permanent zijn en ze moeten het eerst maar eens proberen in de wet te krijgen, maar dat ze daarvoor lobbyen, waarom niet? Hun goed recht.
Het is ook mijn goed recht om er grondig mee oneens te zijn. Ze moeten eerst maar hier in Nederland een fatsoenlijk legaal alternatief aanbieden. Pas dan gaan praten over het afsluiten van internet.
pi_90897038
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Brein weet niet waarover ze praten dat zijn volslagen idioten. Zij snappen nog steeds niet dat downloaden ook legaal kan. Zij zien downloaden als iets slechts. Volstrekt bespottelijk.
Hierin moet ik je gelijk geven: bij de FAQ op hun website geven ze alleen voorbeelden die verboden zijn. Dat is misleidend.
pi_90897178
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is in ieder geval duidelijk dat producenten geen rechten hebben als ze niet iets produceren wat alleen in tastbare vorm bestaat.
Tijden veranderen. Wees maar creatief met je media. Serieus, downloaders dragen bij aan software- EN hardware-ontwikkeling.

pi_90898295
Zonder rechterlijke uitspraak iemand afsluiten van internet is hoe dan ook onacceptabel. Een ISP die dat doet zou zelf vervolgd moeten worden.

De enige uitzondering hierop zouden technische redenen moeten zijn, denk aan abusemeldingen m.b.t. spam, deelname aan botnets, of malware o.i.d... dan is de ISP namelijk de partij die het beste de situatie kan beoordelen. In het geval van juridische zaken is dat een rechter.
pi_90903702
films zijn voor bioscopen. van de week nog de cijfers, dit jaar MEER mensen nar de bisocoop geweest.
maar dan gaat het op dvd voor verkoop, dan voor verhuur, dan voor tv rechten. dat is nog 3 keer geld verdienen aan hetzelfde product. want ze hebben op de een of andere manier ooit bedongen, dat wat er ook gebeurd, de film blijft van disney, zelfs al koop jij hem voor geld.
ik vind dat belachelijk. wil je dat mensen niet dingen met je film gaan doen, gooi hem dan niet het publiek in.

hetzelfde met muziek. vroeger maakten muziekanten platen om hun kwaliteiten te promoten, konden ze ineens overal optreden omdat iedereen hun liedjes kenden, super promotie. nu treden muziekanten op om hun cd verkoop te promoten. als ze uberhaubt al iets live kunnen, zonder studio om er nog wat van te maken. de omgekeerde wereld is het, ik werk er met veel plezier aan mee om dat weer terug te draaien. :)
pi_90905003
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:47 schreef Henno het volgende:
Zonder rechterlijke uitspraak iemand afsluiten van internet is hoe dan ook onacceptabel. Een ISP die dat doet zou zelf vervolgd moeten worden.
Als het in de voorwaarden staat, kunnen ze dat gewoon doen. Internet is geen recht.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:07:49 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90914588
quote:

[..]

De Franse overheid komt hier hun inwoners bestraffen als ze hier een joint roken? Nee he...
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:10:37 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90914771
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:22 schreef RitseB het volgende:

[..]

Het is ook mijn goed recht om er grondig mee oneens te zijn. Ze moeten eerst maar hier in Nederland een fatsoenlijk legaal alternatief aanbieden. Pas dan gaan praten over het afsluiten van internet.
En een legaal alternatief voor je aan de regels houden niet te vergeten
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:13:24 #78
182714 RitseB
pi_90914918
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

En een legaal alternatief voor je aan de regels houden niet te vergeten
14.gif
  donderdag 6 januari 2011 @ 07:38:42 #79
52357 Lambiekje
pi_90918841
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tijden veranderen. Wees maar creatief met je media. Serieus, downloaders dragen bij aan software- EN hardware-ontwikkeling.
... en het stimuleren van verkoop. Windows en Photoshop zijn daarmee groot geworden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 07:39:51 #80
52357 Lambiekje
pi_90918848
quote:

[..]

Dan mag je het ook niet met 10+ thuis bekijken.

Een kinderfeestje en vervolgens een Disneyfilm bekijken is illegaal en strafbaar.
  donderdag 6 januari 2011 @ 07:42:09 #81
52357 Lambiekje
pi_90918858
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:33 schreef twaalf het volgende:

[..]

Als het in de voorwaarden staat, kunnen ze dat gewoon doen. Internet is geen recht.
Volgens mij is internet inmiddels al een 1e levensbehoefte.
pi_90919496
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 07:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gebruik misschien, maar het hebben van een verbinding heoft dat niet te zijn natuurlijk. Je kan altijd voor de broodnodige online dingen naar een bibliotheek gaan, of dit even op de zaak doen. En als die verbinding je zo heilig is, is het simpelweg slim om geen strafbare dingen uit te voeren met die verbinding.

Als jij 50+ te hard rijdt ben jij je rijbewijs ook kwijt, ook als je dat nodig hebt voor je werk.

Don't do the crime if you can't do the time op zijn Amerikaans.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90919588
quote:

[..]

Dan kunnen daar natuurlijk nog bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:10:36 #84
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90930479
quote:

[..]

Water ook maar als jij er niet voor betaald wordt je gewoon afgesloten.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:19:56 #85
182714 RitseB
pi_90930882
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 14:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Water ook maar als jij er niet voor betaald wordt je gewoon afgesloten.
Als je water gebruikt om je lieftallige echtgenote te water blaffen lijkt mij niet echt de taak van het nutsbedrijf om je daarvan af te sluiten. Meer iets voor de politie om je tegen te houden
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:41:26 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90931941
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:19 schreef RitseB het volgende:
Als je water gebruikt om je lieftallige echtgenote te water blaffen lijkt mij niet echt de taak van het nutsbedrijf om je daarvan af te sluiten. Meer iets voor de politie om je tegen te houden
Dat was het punt niet. Lambiekje stelt dat internet een 1e levensbehoefte is, water is dat nog meer. Ook van water kan je worden afgesloten. Dat iets een primaire levensbehoefte is wil niet zeggen dat het je maar aangeleverd moet worden zonder dat er voorwaarden aan vast zitten.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:43:25 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90932053
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:22 schreef RitseB het volgende:
Er zijn voldoende legale alternatieven. Dat jíj er geen zin in hebt wil niet zeggen dat je dan het recht hebt illegale manieren te gebruiken om aan luxeproducten te komen.
  Eindredactie Games donderdag 6 januari 2011 @ 20:21:42 #88
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_90948260
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 08:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het gebruik misschien, maar het hebben van een verbinding heoft dat niet te zijn natuurlijk. Je kan altijd voor de broodnodige online dingen naar een bibliotheek gaan, of dit even op de zaak doen. En als die verbinding je zo heilig is, is het simpelweg slim om geen strafbare dingen uit te voeren met die verbinding.

Als jij 50+ te hard rijdt ben jij je rijbewijs ook kwijt, ook als je dat nodig hebt voor je werk.

Don't do the crime if you can't do the time op zijn Amerikaans.
het probleem is dat Disney op zijn kop kan staan en zijn adem inhouden totdat hij dood neervalt ( :') ) , maar ik mag alle films gewoon binnenkuiken van de Nederlandse wet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_90953154
oh ja nog even eentje downloaden voor straks. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:03:04 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90953866
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:21 schreef donald_dick het volgende:
maar ik mag alle films gewoon binnenkuiken van de Nederlandse wet.
Nog wel, tijd om daar verandering in aan te brengen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:43:06 #91
52357 Lambiekje
pi_90956282
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nog wel, tijd om daar verandering in aan te brengen.
En dus is 99% van de Nederlander met terugwerkend kracht een crimineel.
pi_90961728
Disney :D

Dat hele bedrijf is verdomme gebouwd op gejatte content. Eerst lekker gebruik maken van verhalen die al tijden publieke kennis zijn en ze verfilmen. Vervolgens er voor zorgen dat de copyright-duur enorm word verlengt omdat hun eerste werken bijna vrij zouden komen.

Mickey Mouse Protection Act

Word in deze docu ook nog even behandeld (aanrader in het algemeen trouwens):
RiP: A remix manifesto

[ Bericht 14% gewijzigd door Unstoppable op 07-01-2011 01:00:40 ]
pi_90962564
quote:

[..]

Nou en? Niets let bedrijven om samen een dealtje te maken om hun winst te vergroten.
pi_90962633
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:19 schreef RitseB het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, ik zal ze even repareren. In dit geval belt de werknemer van de echtgenote het nutsbedrijf op om een dealtje te sluiten. De deal is als volgt: de werknemer betaalt het nutsbedrijf als het nutsbedrijf het water afsluit van mensen die het water gebruiken om hun echtgenote te waterboarden. Daarvoor moet dat natuurlijk eerst in de algemene voorwaarden komen van het nutsbedrijf, maar dat is zo geregeld.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:28:04 #95
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90984933
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En dus is 99% van de Nederlander met terugwerkend kracht een crimineel.
Zeg ik dat het met terugwerkende kracht moet zijn?

Ik snap nog steeds niet waarom jij denkt recht te moeten hebben op de producten van anderen zonder daarvoor te hoeven betalen.
pi_90986154
Het gebeurt vaker dan je denkt dat men eerst het product downloadt en wanneer het bevalt men het product origineel aanschaft. Bevalt het product niet dan wordt het weer verwijderd.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:05:48 #97
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90986306
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:01 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Het gebeurt vaker dan je denkt dat men eerst het product downloadt en wanneer het bevalt men het product origineel aanschaft. Bevalt het product niet dan wordt het weer verwijderd.
En dat is niet hoe de producent het wil aanbieden. Mogen ze dat even lekker zelf bepalen?
pi_90986521
Ja natuurlijk en terugnemen omdat het product niet bevalt doen we lekker ook niet.. Gekocht is gekocht, mogen ze inderdaad helemaal lekker zelf weten
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_90986550
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En dat is niet hoe de producent het wil aanbieden. Mogen ze dat even lekker zelf bepalen?
Gechargeerd: als jij een cd koopt en hem vervolgens aan mij uitleent, mag de producent dat niet aan banden leggen, nee.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:12:19 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90986566
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:11 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ja natuurlijk en terugnemen omdat het product niet bevalt doen we lekker ook niet.. Gekocht is gekocht, mogen ze inderdaad helemaal lekker zelf weten
Je kan het product altijd terugbrengen naar de winkel. Binnen de gestelde periode.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')