abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90911147
Voortaan gewoon naar Mao's China of Stalin's Russia refereren. Zelfde crap. Zwarte uniformen en verraders in de straat en deathcamps enalles.

Mensen die met Godwin schermen terwijl de referentie met de situatie in fascistisch Duitsland relevant is, zijn in feite de mensen die zulke geschiedenis mogelijk maken.
pi_90912808
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:58 schreef mlg het volgende:

[..]

Nee, je lult onzin.
Nee, hij spreekt de waarheid vieze klootzak.
pi_90912950
quote:
Mensen die met Godwin schermen terwijl de referentie met de situatie in fascistisch Duitsland relevant is, zijn in feite de mensen die zulke geschiedenis mogelijk maken.
Is dit een soort Godwin in het kwadraat? _O-
wel één van de meer genuanceerde reacties die je kunt geven, trouwens.

"Nazi? je bent gvd zelf een nazi!"

haha, goed werk!
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:42:14 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_90913127
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:38 schreef ampburner het volgende:

[..]

Is dit een soort Godwin in het kwadraat? _O-

haha, goed werk! wel één van de meer genuanceerde reacties die je kunt geven, trouwens.

"Nazi? je bent gvd zelf een nazi!"
Nee, it's the awful truth.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:45:38 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90913321
Tsja, ik zie helaas de parellen ook.. En nog wel eerdere ook, als de beschrijvingen van Plato over samenlevingen (staten/steden) leest..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_90913625
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, it's the awful truth.
Wat, dat iedereen die de vergelijking niet maakt een nazi is? Zo kun je iedere redenering rechtpraten: als je het er niet mee eens bent, hoor je bij het komplot.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:57:23 #182
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_90913910
quote:
8s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:05 schreef Salvad0R het volgende:
Voortaan gewoon naar Mao's China of Stalin's Russia refereren. Zelfde crap. Zwarte uniformen en verraders in de straat en deathcamps enalles.

Is dit een trollpost? :')

De referentie naar de situatie in Nazi-Duitsland is niet relevant. Als je parallellen ziet moet je maar een topic openen in BNW. Ik heb nooit een geslaagde argumentatie voor deze 'relevante referentie' gezien. Die bestaat ook niet omdat het simpelweg een totaal andere situatie is.

Mensen zijn graag bang, lijkt het wel. BNW-gezever in POL :').
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:58:35 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_90913982
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:

[..]

Wat, dat iedereen die de vergelijking niet maakt een nazi is? Zo kun je iedere redenering rechtpraten: als je het er niet mee eens bent, hoor je bij het komplot.
Nee, dat je realistische vergelijkingen serieus moet nemen en niet afdoen met een oneliner.
pi_90914189
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat je realistische vergelijkingen serieus moet nemen en niet afdoen met een oneliner.
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar jij zei dat de redenering 'als je de parallel niet ziet, ben je zelf een nazi' the afwul truth was. Zo'n redenering is niet stabiel.
pi_90914371
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:57 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Is dit een trollpost? :')

De referentie naar de situatie in Nazi-Duitsland is niet relevant. Als je parallellen ziet moet je maar een topic openen in BNW. Ik heb nooit een geslaagde argumentatie voor deze 'relevante referentie' gezien. Die bestaat ook niet omdat het simpelweg een totaal andere situatie is.

Mensen zijn graag bang, lijkt het wel. BNW-gezever in POL :').
Waarom zou je zwarte paginas in de geschiedenis willen censureren door te schermen met Godwin? Je weet toch dat degenen die zich niet bewust zijn van geschiedenis gedoemd zijn het te herhalen? Of wil je dat graag?

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:

[..]

Hoe kan je er mee eens zijn dat je geen vergelijking mag maken naar een bepaalde genocidale gebeurtenis in de geschiedenis?

Dat is als realiteit ontkennen, niet alleen zou je daarmee het aantal mensen wat bewust is van fascistische terrorisatie laag houden, je zou ook even compleet negeren dat dodenkampen ook nu plaatsvinden.

Het gaat niet om welke religieuze groepering toen of nu weer de lul is, het gaat erom dat wanneer corporaties de macht hebben, mensen lelijk sterven.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:04:54 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_90914388
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:01 schreef twaalf het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens. Maar jij zei dat de redenering 'als je de parallel niet ziet, ben je zelf een nazi' the afwul truth was. Zo'n redenering is niet stabiel.
Nee, ik reageerde indirect op
quote:
8s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:05 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen die met Godwin schermen terwijl de referentie met de situatie in fascistisch Duitsland relevant is
pi_90914528
Mensen "schermen" niet met Godwin. De "Godwin" is een manier waarop discussie ontwikkelen.
Wir haben es gewusst
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:08:59 #188
177885 JoaC
Het is patat
pi_90914660
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:07 schreef trekhengel het volgende:
Mensen "schermen" niet met Godwin. De "Godwin" is een manier waarop discussie ontwikkelen.
LOL @ je onderschrift in dit topic
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90914804
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoe kan je er mee eens zijn dat je geen vergelijking mag maken naar een bepaalde genocidale gebeurtenis in de geschiedenis?
Natuurlijk mag je dat wel. Maar ik herinner je graag even aan jouw zin: Mensen die met Godwin schermen [...], zijn in feite de mensen die zulke geschiedenis mogelijk maken. Daarmee zeg je dat de mensen die de vergelijking niet zien, degenen zijn die hebben gezorgd voor genocide. Dat stuit me nogal tegen de borst: omdat ik Wilders niet zie als nieuwe Hitler, word ik een genocideur.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:13:43 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_90914942
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:11 schreef twaalf het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat wel. Maar ik herinner je graag even aan jouw zin: Mensen die met Godwin schermen [...], zijn in feite de mensen die zulke geschiedenis mogelijk maken. Daarmee zeg je dat de mensen die de vergelijking niet zien, degenen zijn die hebben gezorgd voor genocide. Dat stuit me nogal tegen de borst: omdat ik Wilders niet zie als nieuwe Hitler, word ik een genocideur.
Je kan het ook uitleggen als: mensen die de geschiedenis niet kennen in dezelfde fouten kunnen vervallen als in het verleden is gebeurd.

En dat onderschrijf ik wel.
pi_90915025
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:08 schreef JoaC het volgende:

[..]

LOL @ je onderschrift in dit topic
Elke post van mij ondersteund Godwin door mijn onderschrift :)
Wir haben es gewusst
pi_90915079
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Je kan het ook uitleggen als: mensen die de geschiedenis niet kennen in dezelfde fouten kunnen vervallen als in het verleden is gebeurd.

En dat onderschrijf ik wel.
Ik kén de geschiedenis wel maar trek de vergelijking niet.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:16:37 #193
177885 JoaC
Het is patat
pi_90915082
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:15 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Elke post van mij ondersteund Godwin door mijn onderschrift :)
Self-fullfilling prophecy.

Stiekem is trekhengel Godwin zelf
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90915221
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:11 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ik doel juist op de mensen die een vergelijking naar WW2 proberen te ontkrachten door "Godwin" te roepen. Zij zijn degenen die in feite ontkennen dat nazi-shit niet plaats zou kunnen vinden in de huidige wereld. Sterker nog, hier heb je een plaatje van het globale netwerk van Amerikaanse concentratiekampen voor Moslims:

donderdag 6 januari 2011 @ 00:19:40 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_90915230
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:16 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ik kén de geschiedenis wel maar trek de vergelijking niet.
Ik wel. Ik ken de verhalen van mijn ouders hoe joodse vrienden en vriendinnetjes het steeds moeilijker kregen en op een gegeven moment helemaal verdwenen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:23:20 #196
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_90915401
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Waarom zou je zwarte paginas in de geschiedenis willen censureren door te schermen met Godwin? Je weet toch dat degenen die zich niet bewust zijn van geschiedenis gedoemd zijn het te herhalen? Of wil je dat graag?
Je moet de geschiedenis uiteraard niet censureren door een one-liner neer te baggeren. Ik ben best bereid om serieus op een onderbouwd betoog in te gaan waar iemand stelt dat de geschiedenis zich herhaald. Het komt echter maar al te vaak voor dat men kul-argumenten gebruikt zoals 'Hitler was net als Wilders nu een populist!'. Dát is een godwin :).

quote:
[..]

Het mag best van mij maar ik vind ook dat het ook betrekkelijk onhandig. Waarom heb je überhaupt een verwerpelijke historische gebeurtenis nodig om zaken die nu gebeuren verwerpelijk te vinden? Ook begeeft zich men maar al te vaak in wazige toekomstvoorspellingen: Vaak een denktrant waar in een vergelijking tussen toen en nu enkele overhaaste conclusies worden gemaakt, waaruit dan weer geconcludeerd wordt dat we afstevenen op een fascistische staat naar het model van nazi-Duitsland.

quote:
Dat is als realiteit ontkennen, niet alleen zou je daarmee het aantal mensen wat bewust is van fascistische terrorisatie laag houden, je zou ook even compleet negeren dat dodenkampen ook nu plaatsvinden.
Ik ontken geen realiteit, zelfs niet als ik het verwijzen naar het verleden in deze discussie onzinnig zou vinden. Ik kan toch best bekennen dat er in de geschiedenis vreselijke dingen zijn gebeurd, maar ook deze vreselijke dingen nu erkennen en verafschuwen? Kanttekening is dan dat ik slechts vind dat verwijzen naar de geschiedenis een onzuivere manier van argumentatie vind.

quote:
Het gaat niet om welke religieuze groepering toen of nu weer de lul is, het gaat erom dat wanneer corporaties de macht hebben, mensen lelijk sterven.
Huh? :')
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:24:36 #197
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_90915446
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wel. Ik ken de verhalen van mijn ouders hoe joodse vrienden en vriendinnetjes het steeds moeilijker kregen en op een gegeven moment helemaal verdwenen.
Je kan toch ook zonder die vergelijking beargumenteren dat wat je nú ziet naar onze huidige maatstaven onjuist is?
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:25:35 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_90915489
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:24 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Je kan toch ook zonder die vergelijking beargumenteren dat wat je nú ziet naar onze huidige maatstaven onjuist is?
Ja, het wegzetten van een hele bevolkingsgroep als minderwaardig/gevaarlijk.
pi_90915491
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:19 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik doel juist op de mensen die een vergelijking naar WW2 proberen te ontkrachten door "Godwin" te roepen. Zij zijn degenen die in feite ontkennen dat nazi-shit niet plaats zou kunnen vinden in de huidige wereld.
Dat mogen die mensen doen. Maar noem die mensen dan niet de oorzaak van 'nazi-shit'. Want wat als jij nu eens ongelijk hebt? Dan ben jij opeens de nieuwe Stalin, die de nazi's bestreed met nog veel ergers!
quote:
Sterker nog, hier heb je een plaatje van het globale netwerk van Amerikaanse concentratiekampen voor Moslims:

[ afbeelding ]
Meer uitleg bij het plaatje a.u.b. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:26:00 #200
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_90915509
quote:

[..]

Ik doel juist op de mensen die een vergelijking naar WW2 proberen te ontkrachten door "Godwin" te roepen. Zij zijn degenen die in feite ontkennen dat nazi-shit niet plaats zou kunnen vinden in de huidige wereld. Sterker nog, hier heb je een plaatje van het globale netwerk van Amerikaanse concentratiekampen voor Moslims:

[ afbeelding ]
Concentratiekampen voor moslims? Komaan zeg. Jij bent hier degene die hier de geschiedenis niet kent. Er zijn nare dingen gebeurd in enkele Amerikaanse detentiecentra met daarin krijgsgevangen, maar om de vergelijking naar de nazi-concentratiekampen te trekken is ronduit walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')