Iedereen die zich onder Hitler in Duitsland bevond, voelde zijn vrijheid slinken. Goed, de joden nog eens extra, maar dat geldt onder de Pvda ook voor blanke mannen die elke positieve disciminatie missen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de nazi's perkten vooral de vrijheid in van hen die ze minderwaardig vonden. De sovjets en oostduitsers vonden iedereen gelijk.
De genocide was maar een zijsprong van facisme. Hoofdzaak was leven voor de staat.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat erom of de vergelijking in potentie gevaar kan opleveren. Net als de nazi's, is ook de VVD ferm voorstander van meer asfalt. Maakt dat de VVD een gevaarlijke partij? Nee, natuurlijk niet. De nazi's waren zo beangstigend omdat zij minderheden in het verdomhoekje plaatsten en op den duur zelfs systematisch begonnen om te leggen. Ik zie de PvdA nog geen stempels drukken op bevolkingsgroepen.
hahahaahahaaahahaaaaaahhaaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de nazi's perkten vooral de vrijheid in van hen die ze minderwaardig vonden. De sovjets en oostduitsers vonden iedereen gelijk.
Het zal me een worst wezen hoe de nazi's hun stat inrichten, wat de nazi's zo verderfelijk maakte waren de misdaden tegen de menselijkheid en de oorlog die zij in gang hebben gezet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef twaalf het volgende:
[..]
De genocide was maar een zijsprong van facisme. Hoofdzaak was leven voor de staat.
Het was een perspectiefbenadering van fascisme en geen bagatellisering.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal me een worst wezen hoe de nazi's hun stat inrichten, wat de nazi's zo verderfelijk maakte waren de misdaden tegen de menselijkheid en de oorlog die zij in gang hebben gezet.
Hoor ik jou het facisme goedpraten? Goed bezig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal me een worst wezen hoe de nazi's hun stat inrichten, wat de nazi's zo verderfelijk maakte waren de misdaden tegen de menselijkheid en de oorlog die zij in gang hebben gezet.
We zijn echter niet op zoek naar de meest fascistische club van Nederland.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:05 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het was een perspectiefbenadering van fascisme en geen bagatellisering.
Sorry, maar jij zegt dat dwang en inbreuk op persoonlijke vrijheid slecht is. Ik gaf daarom voorbeelden, wanneer dat niet zo is. Het is goed dat je me terug op de rails zet, ik zal reageren.quote:
Vrijheid is voor mij één van de kernwaarden die afgewogen moeten worden en zijn voor mij ook andere waarden zoals gelijkheid en zaken als volksgezondheid.quote:Je vergeet even dat het net ging over iets minder voor de hand liggende verboden van pvdA-huize. Verbod op eigen schoolkeuze, verbod op sollicitatie, verbod op zonnebank...
Daar was dit topic voor bedoeld: vergelijkingen met de facisten. Tegen het geluid dat de PVV facisten zijn, plaats ik het geluid dat de Pvda ook facistische trekken heeft.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn echter niet op zoek naar de meest fascistische club van Nederland.
Oke, dat klopt ten dele. Maar het gaat mij persoonlijk meer om de kenmerken van een partij die een direct gevaar opleveren voor de inwoners van ons land.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:08 schreef twaalf het volgende:
[..]
Daar was dit topic voor bedoeld: vergelijkingen met de facisten. Tegen het geluid dat de PVV facisten zijn, plaats ik het geluid dat de Pvda ook facistische trekken heeft.
Ik overdreef inderdaad een beetje.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar de hoofdregel van een liberaal is wel, dat je mag doen wat je wil, zolang je maar geen schade aan anderen toebrengt. In dat geval zijn dioxine giftige palingen verboden.
Het verhogen van de maximumsnelheid is ook meer een conservatief-populistisch voorstel dan een liberaal voorstel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:12 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik overdreef inderdaad een beetje.
Die vraag interesseert me eigenlijk niet. Ik ben bereid van alle stromingen iets over te nemen in mijn eigen levensvisie. Als je toch een etiket wil plakken doe dan maar sociaal-democraat.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat ben je dan eigenlijk wel? Je bent in ieder geval wel realistisch, want liberaal en economische-links zijn, is een combinatie wat nauwelijks samen gaat.
Dat was niet het verderfelijke van het regime, imo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef twaalf het volgende:
[..]
De genocide was maar een zijsprong van facisme. Hoofdzaak was leven voor de staat.
Ik gaf het als voorbeeld om te bewijzen dat vrijheidsbeperkingen niet altijd uit den boze zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:15 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het verhogen van de maximumsnelheid is ook meer een conservatief-populistisch voorstel dan een liberaal voorstel.
Gelijkheid en vrijheid kunnen prima samengaan. Als je alle mensen zo ver als redelijk mogelijk vrij laat leven, zijn mensen gelijk en vrij.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:07 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Vrijheid is voor mij één van de kernwaarden die afgewogen moeten worden en zijn voor mij ook andere waarden zoals gelijkheid en zaken als volksgezondheid.
Gevaar is opgebouwd uit enerzijds de invloed en anderzijds de kans. De invloed van een genocide is enorm, maar het lijkt mij nog een beetje ver weg.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dat klopt ten dele. Maar het gaat mij persoonlijk meer om de kenmerken van een partij die een direct gevaar opleveren voor de inwoners van ons land.
Vrijheid zit vol dilemma's. een op het oog vrijheidsbeperkende maatregel kan de vrijheid juist verruimen. De voorstellen die jij deed zijn dan ook vrijheidsbeperkend.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:18 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik gaf het als voorbeeld om te bewijzen dat vrijheidsbeperkingen niet altijd uit den boze zijn.
Dit is dezelfde gebakken lucht als de argumenten die de CGB gebruikt. Maatregelen die niet-discriminerend zijn worden daar als discriminerend bestempeld en andersom.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Vrijheid zit vol dilemma's. een op het oog vrijheidsbeperkende maatregel kan de vrijheid juist verruimen.
Risico = Impact x Kans.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:20 schreef twaalf het volgende:
[..]
Gevaar is opgebouwd uit enerzijds de invloed en anderzijds de kans. De invloed van een genocide is enorm, maar het lijkt mij nog een beetje ver weg.
Dus er bestaat zoiets als absolute vrijheid en absolute gelijkheid?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:22 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dit is dezelfde gebakken lucht als de argumenten die de CGB gebruikt. Maatregelen die niet-discriminerend zijn worden daar als discriminerend bestempeld en andersom.
De wereld is nu eenmaal niet twee dimentionaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:22 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dit is dezelfde gebakken lucht als de argumenten die de CGB gebruikt. Maatregelen die niet-discriminerend zijn worden daar als discriminerend bestempeld en andersom.
Luister ik snap wel waar je naartoe wilt over sociale vrijheid, economische vrijheid en dat soort vrijheden. Maar dat zijn allemaal afgeleide vrijheden, uitgevonden door de sociologen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus er bestaat zoiets als absolute vrijheid en absolute gelijkheid?
Dat is helaas zo. Maar het is wel een parallel met de nazi's.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Risico = Impact x Kans.
Klopt, maar dat genocide slecht is zijn we het allemaal eens, over dat vrijheidsbeperking niet goed is zijn wel het slechts ten dele met elkaar eens.
Afgeleid waarvan?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:28 schreef twaalf het volgende:
[..]
Luister ik snap wel waar je naartoe wilt over sociale vrijheid, economische vrijheid en dat soort vrijheden. Maar dat zijn allemaal afgeleide vrijheden, uitgevonden door de sociologen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |