abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90964245
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:42 schreef HansvD het volgende:

[..]

Betere baas zoeken!

Mijn salaris wordt jaarlijks met minimaal de inflatie verhoogt en de laatste jaren nog wat meer ook.

Nog even zo door gaan en de hypotheek schuld is een makkie!
Dat is gunstig voor jouw situatie, feit is dat een heleboel werknemers er minder gunstig vanaf komen. Het advies om een beter betaalde baan te zoek is natuurlijk een open deur...
De meeste mensen zijn niet in de gelegenheid dit te doen, enerzijds omdat ze niet hun zekere positie durven te verlaten anderzijds omdat ze niet in aanmerking komen voor een beter betaalde baan.
Dat is m
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90964256
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kun je dan niet beter wachten tot die Bubble is leeggelopen?

Dat kan.... maar je kan ook naar Nieuw Amsterdam ;)

quote:
Tering he, alleen al 60.000 woningzoekenden in A'dam. Daar valt het aantal te koop staande woningen op Funda relatief gezien helemaal bij in het niets...

Die mensen wonen niet op straat hoor..... er zullen ook vast 60k mensen in 020 wonen die interesse hebben in een Ferrari.

quote:
Zie je nou wel Xeno dat ook jij gesubsidieerd woont. :Y
:')

Woningcorporaties bouwen tegen veel lagere kosten dan particuliere leenhuisbezitters... de risico's voor de banken zijn dan ook een heel stuk lager.... vandaar de lagere rente. Leenhuisbezitters vormen een hoog risico en worden ondanks dat alsnog gesubsidieerd 8)7
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:35:06 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90964867
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:09 schreef xenobinol het volgende:
feit is dat een heleboel werknemers er minder gunstig vanaf komen.
Bron? (ik weet het... heb je niet, maar ik blijf het vragen)
Ik vermoed (zie? Ik heb geen bron, daarom presenteer ik het niet als feit ;) ) dat verreweg het grootste deel van de mensen (in een land met bijna de laagste werkloosheid ter wereld) zelfs gedurende de crisis met minimaal de inflatie omhoog gingen in salaris. Er zijn ook gevallen waarbij dat niet het geval is natuurlijk, maar daar tegenover staan mensen zoals ik die tijdens de crisis hun bruto salaris bijna verdubbeld hebben. (Maak je geen zorgen, ik ben géén bankier! ;) )

quote:
Het advies om een beter betaalde baan te zoek is natuurlijk een open deur...
De meeste mensen zijn niet in de gelegenheid dit te doen, enerzijds omdat ze niet hun zekere positie durven te verlaten anderzijds omdat ze niet in aanmerking komen voor een beter betaalde baan.
50% zijn huurders toch? En die zijn toch allemaal zo ontzettend flexibel? _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_90966022
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 08:35 schreef Whuzz het volgende:

Bron? (ik weet het... heb je niet, maar ik blijf het vragen)
Ik vermoed (zie? Ik heb geen bron, daarom presenteer ik het niet als feit ;) ) dat verreweg het grootste deel van de mensen (in een land met bijna de laagste werkloosheid ter wereld) zelfs gedurende de crisis met minimaal de inflatie omhoog gingen in salaris. Er zijn ook gevallen waarbij dat niet het geval is natuurlijk, maar daar tegenover staan mensen zoals ik die tijdens de crisis hun bruto salaris bijna verdubbeld hebben. (Maak je geen zorgen, ik ben géén bankier! ;) )

Jij kent zeker geen ZZP'ers :') Sommigen van hen hebben hun inkomsten zelfs zien halveren. De mensen die werken voor bedrijven met een CAO komen er waarschijnlijk nog het meest gunstige vanaf maar er zijn genoeg werknemers die dus niet werken bij een bedrijf met een CAO.
Als je geen bankier bent, mag ik dan vragen in welke sector je wel werkzaam bent? (zodat ik mijn vooroordeel over je persoon kan optimaliseren ;) )

quote:
50% zijn huurders toch? En die zijn toch allemaal zo ontzettend flexibel? _O-
Wat hebben je mogelijkheden op de arbeidsmarkt te maken met het wel of niet huren van een woning :?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:25:39 #205
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90967135
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:41 schreef xenobinol het volgende:
Jij kent zeker geen ZZP'ers :') Sommigen van hen hebben hun inkomsten zelfs zien halveren.
Het bedrijf waar ik werkte ging eind 2008 kapot door de crisis. (Dus ik weet wat de crisis inhoud uit eigen ervaring)
Toen ben ik als ZZP-er aan de slag gegaan (en ken uit dat "wereldje" dus een heleboel ZZP-ers). Heb sindsdien onafgebroken werk gehad waarbij mijn bruto salaris zo'n meer dan verdubbeld was t.o.v. mijn eerder loondienstverband.
Je weet al van mijn gezinssituatie en hoe het voor mij het meest gunstig was om een huis te kopen. Omdat ik vanwege de hypotheek én de verantwoordelijkheid voor vriendin+kind (t.o.v. alleen verantwoordelijkheid voor mijzelf ) meer zekerheid wilde heb ik kort geleden een vast contract getekend bij mijn hoofdopdrachtgever. Ik ga er bruto iets op achteruit, maar daar staat minder risico tegenover. Mijn nieuwe brutoloon is nog steeds bijna het dubbele van wat ik eind 2008 verdiende.

Zoals al gezegd, ik ken een boel ZZP-ers. Een heel klein deel daarvan heeft problemen door de crisis. Net als een heel klein deel van de huizenbezitters in de problemen komt. Net als een heel klein deel van de huurders in de schuldsanering beland. Tuurlijk zijn er trieste verhalen bij. Er zijn altijd mensen die hun zaken niet goed aanpakken. En die vind je onder ZZP-ers, onder huurders, onder koper, onder beleggers, onder putjesscheppers, etc etc. Maar het is maar een heel klein deel. Helaas is dat het enige deel waar jij over kunt praten. (en dan niet eens uit eigen ervaring)

quote:
De mensen die werken voor bedrijven met een CAO komen er waarschijnlijk nog het meest gunstige vanaf maar er zijn genoeg werknemers die dus niet werken bij een bedrijf met een CAO.
Als je geen bankier bent, mag ik dan vragen in welke sector je wel werkzaam bent? (zodat ik mijn vooroordeel over je persoon kan optimaliseren ;) )
Ja hoor. Ik werk momenteel in de automotive industrie. Mooi he? Da's ook nog eens één van de hardst getroffen sectoren in de crisis. En tóch is er nog zat werk. Overigens is mijn vakgebeid een stuk breder dan alleen Automotive (Embedded Controls, Software Process Development om precies te zijn), maar de laatste 5 jaar waren het toevallig allemaal automotive projecten.
Als je goed bent in wat je doet, of dat nou een process developer is of een putjesschepper, is er altijd werk. Als je maar wat aanmoddert... tja, dan is het lastig tijdens een crisis.
Nogmaals, er zijn schrijnende gevallen, maar dat is een klein deel. Daar tegenover staan mensen die ook tijdens de crisis mooie stappen maakten. En daar tussenin zit het merendeel van de mensen voor wie het gewoon normaal doorkabbelt inclusief inflatiecorrectie op hun inkomen.

quote:
Wat hebben je mogelijkheden op de arbeidsmarkt te maken met het wel of niet huren van een woning :?
Als je huurt kun je elk moment verkassen en dus overal naar toe verhuizen en dus overal een baan zoeken. Dat zijn *jouw* woorden overigens, niet de mijne. Ik ben niet inflexibeler geworden nu ik een huis heb gekocht. Mijn werk kan ook vanuit huis gedaan worden. (alhoewel ik persoonlijk liever on-site werk, maar da's slechts een voorkeur)
pi_90968174
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:25 schreef Whuzz het volgende:

Het bedrijf waar ik werkte ging eind 2008 kapot door de crisis. (Dus ik weet wat de crisis inhoud uit eigen ervaring)
Toen ben ik als ZZP-er aan de slag gegaan (en ken uit dat "wereldje" dus een heleboel ZZP-ers). Heb sindsdien onafgebroken werk gehad waarbij mijn bruto salaris zo'n meer dan verdubbeld was t.o.v. mijn eerder loondienstverband.
Je weet al van mijn gezinssituatie en hoe het voor mij het meest gunstig was om een huis te kopen. Omdat ik vanwege de hypotheek én de verantwoordelijkheid voor vriendin+kind (t.o.v. alleen verantwoordelijkheid voor mijzelf ) meer zekerheid wilde heb ik kort geleden een vast contract getekend bij mijn hoofdopdrachtgever. Ik ga er bruto iets op achteruit, maar daar staat minder risico tegenover. Mijn nieuwe brutoloon is nog steeds bijna het dubbele van wat ik eind 2008 verdiende.
Feitelijk werkte je dus een aantal jaren onder je marktwaarde. Eigenlijk ben je door de crisis gedwongen uit je vastgeroeste bestaan te stappen en heb je ontdekt dat de markt bereid is meer voor jouw talenten te betalen. In jouw geval is de crisis dus erg gunstig geweest :)
Dat je hierdoor erg optimistisch bent geworden over de huizenmarkt komt waarschijnlijk door de euforie van het moment, gelukkig ben ik er om je weer wat realiteitsbesef bij te brengen :D

quote:
Zoals al gezegd, ik ken een boel ZZP-ers. Een heel klein deel daarvan heeft problemen door de crisis. Net als een heel klein deel van de huizenbezitters in de problemen komt. Net als een heel klein deel van de huurders in de schuldsanering beland. Tuurlijk zijn er trieste verhalen bij. Er zijn altijd mensen die hun zaken niet goed aanpakken. En die vind je onder ZZP-ers, onder huurders, onder koper, onder beleggers, onder putjesscheppers, etc etc. Maar het is maar een heel klein deel. Helaas is dat het enige deel waar jij over kunt praten. (en dan niet eens uit eigen ervaring)

Dat kleine deel waar jij over praat is gewoon een groeiende groep, jou situatie is vrij uniek en daarom niet representatief voor de algemene staat van de economie :)

quote:
Ja hoor. Ik werk momenteel in de automotive industrie. Mooi he? Da's ook nog eens één van de hardst getroffen sectoren in de crisis. En tóch is er nog zat werk. Overigens is mijn vakgebeid een stuk breder dan alleen Automotive (Embedded Controls, Software Process Development om precies te zijn), maar de laatste 5 jaar waren het toevallig allemaal automotive projecten.
Als je goed bent in wat je doet, of dat nou een process developer is of een putjesschepper, is er altijd werk. Als je maar wat aanmoddert... tja, dan is het lastig tijdens een crisis.
Nogmaals, er zijn schrijnende gevallen, maar dat is een klein deel. Daar tegenover staan mensen die ook tijdens de crisis mooie stappen maakten. En daar tussenin zit het merendeel van de mensen voor wie het gewoon normaal doorkabbelt inclusief inflatiecorrectie op hun inkomen.

Er zijn ook genoeg mensen die niet aanmodderen en toch hun bron van inkomsten zien wegvallen of afnemen. Soms moet je ook gewoon geluk hebben. Trouwens... wat bedoel je met embedded? Dat je firmware ontwikkeld?

quote:
Als je huurt kun je elk moment verkassen en dus overal naar toe verhuizen en dus overal een baan zoeken. Dat zijn *jouw* woorden overigens, niet de mijne. Ik ben niet inflexibeler geworden nu ik een huis heb gekocht. Mijn werk kan ook vanuit huis gedaan worden. (alhoewel ik persoonlijk liever on-site werk, maar da's slechts een voorkeur)
Ik kan mijn werk ook gewoon vanuit huis doen, voor mij maakt het dus ook niet uit waar ik woon, althans niet voor mijn werk. Toch kies ik ervoor om met regelmaat naar het kantoor te gaan, simpelweg omdat het een stuk directer werkt met collega's. Thuis werken klinkt leuk maar er zitten een hoop nadelen aan als je moet werken als een team. Ik werk ook met collega's in Azié, dat gaat via Skype, video conferencing en e-mail... toch blijft de afstand erg lastig... om over de culturele verschillen nog maar te zwijgen :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:18:10 #207
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90968831
Prachtig voorbeeldje weer hoe jij (zoals altijd) foute conclusies trekt uit de weinige informatie die je tot je beschikking hebt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:57 schreef xenobinol het volgende:
Feitelijk werkte je dus een aantal jaren onder je marktwaarde.
Hoe weet je dat? Hoe heb jij mijn marktwaarde gemeten? Of is dat de Xeno-Duim? Xeno-duimpje ;)

Ik deed in loondienst iets anders dan ik als ZZP-er ging doen. (wel in dezelfde branche overigens) Ik heb mijzelf ontwikkeld en zo mijn marktwaarde vergroot. Daar ben ik mee doorgegaan terwijl ik ZZP-er was, zodat ik nu uiteindelijk weer in loondienst werk, maar meer waard ben (en dus meer verdien) dan eerst. Investeren heet dat.

quote:
Eigenlijk ben je door de crisis gedwongen uit je vastgeroeste bestaan te stappen
Waaruit concludeer je dat Xenoduimpje? Ik ben voor ik ZZP-er was elke 2 jaar van baan gewisseld. Daar was niets vastgeroests aan. Overigens was het heel jammer dat het bedrijfje waar ik toen werkte ten onder ging. Ik leerde daar nog enorm veel en het was een enorm leuk bedrijf. Eigenlijk heb ik sinds de crisis nu voor het langst voor één werk/opdrachtgever gewerkt...

quote:
en heb je ontdekt dat de markt bereid is meer voor jouw talenten te betalen. In jouw geval is de crisis dus erg gunstig geweest :)
Weer Xenoduimpje. Ik ontdekte niet dat de markt ineens meer voor mij wilde betalen. Ik heb me ontwikkeld en een overstap gemaakt. Die had ik liever binnen het bedrijf gemaakt waar ik eerst werkte (en tot de crisis was die mogelijkheid er ook). De crisis is voor mij niet gunstig geweest, maar ook niet ongustig. Het leverde slechts een andere omstandigheid op.

quote:
Dat je hierdoor erg optimistisch bent geworden over de huizenmarkt komt waarschijnlijk door de euforie van het moment, gelukkig ben ik er om je weer wat realiteitsbesef bij te brengen :D
Duimpje at work. Wie zegt dat ik optimistisch ben over de huizemarkt? Ik weet niet wat die markt gaat doen, dat heb ik je al een paar keer verteld. Ik waag me ook niet aan voorspellingen er over. Ik ben optimistisch over mijn eigen toekomst, omdat ik zaken goed regel en goed aanpak. Mijn huis zit wel snor, wat de huizenmarkt ook doet.

quote:
Dat kleine deel waar jij over praat is gewoon een groeiende groep, jou situatie is vrij uniek en daarom niet representatief voor de algemene staat van de economie :)
Bron? Ik zie juist weer een opgaande trend (al een maand of 4-6) binnen mijn ZZP-kennisen kring. Het bedrijf waar ik voor werk had een half jaar geleden geen vacatures, nu 14 nieuwe vacatures in de laatste 2 maanden. Mijn situatie is wellicht wat extreem, net zoals de sitaties van mensen die in de problemen komen extreem zijn. Nogmaals, het overgrote deel kabbelt gewoon voort, ondanks de crisis.

quote:
Er zijn ook genoeg mensen die niet aanmodderen en toch hun bron van inkomsten zien wegvallen of afnemen. Soms moet je ook gewoon geluk hebben. Trouwens... wat bedoel je met embedded? Dat je firmware ontwikkeld?
Tuurlijk zijn die er. Pechgevallen heb je altijd. Maar dat is heel wat anders dan het doemscenario wat jij telkens voorspiegelt. Dat klopt mijn inziens gewoon niet met wat ik om me heen zie.
Embedded Software is alle software die in apparaten zit zonder dat je het "ziet". Dat is firmware, maar ook zeer complexe software zoals in motormanagement systemen. Ik maak zelf geen software, ik ontwerp processen waarmee software wordt gemaakt.

quote:
toch blijft de afstand erg lastig... om over de culturele verschillen nog maar te zwijgen :')
Precies. In mijn team werken Duitsers, Fransen, Nederlanders, een Koreaan, 4 Japanners, een Zweed en een Chinees. Daarnaast heb ik wekenlijks contact met afdelingen in de UK, Zweden, Barcelona en Japan. Maar dat kan net zo goed vanaf huis natuurlijk.
pi_90970184
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:18 schreef Whuzz het volgende:
Prachtig voorbeeldje weer hoe jij (zoals altijd) foute conclusies trekt uit de weinige informatie die je tot je beschikking hebt.

Sure.... voor welke merken ontwikkel je software? .... ik ben blij dat ik een oud barrel rijdt :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:54:06 #209
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90970304
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:
Sure.... voor welke merken ontwikkel je software? .... ik ben blij dat ik een oud barrel rijdt :')
Jouw Starlet heeft anders ook een MMS met Embedded Software ;)
Ik mag helaas niets zeggen over customers, maar laat ik zeggen dat veel van de grote merken die in Europa rondrijden (dus niet alleen van Europese origine) tot de customers behoren.
pi_90970442
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jouw Starlet heeft anders ook een MMS met Embedded Software
;)
Ik mag helaas niets zeggen over customers, maar laat ik zeggen dat veel van de grote merken die in Europa rondrijden (dus niet alleen van Europese origine) tot de customers behoren.
En sinds 1992 nog nooit een update gehad :P

Aaah.... de bekende Europesche merken... ik blijf voorlopig mijn Japanner nog even trouw ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_90970494
Newsflash:

quote:
Gemeente verlengt hulp aan starters op de huizenmarkt

Vanwege de goede resultaten met de starterslening en de verwachting dat de behoefte voorlopig aanhoudt, wil de gemeente deze financiële hulp blijven bieden. Dit betekent dat de raad wordt voorgesteld om een nieuw budget van EUR 6 miljoen beschikbaar te stellen voor startersleningen.

Vooral jonge starters op de huizenmarkt met een bescheiden inkomen tonen veel belangstelling voor de starterslening in Zoetermeer. De gemeente wil deze groep starters graag bedienen.

De starterslening van de gemeente is vanaf oktober 2006 goed op gang gekomen en voorziet sindsdien duidelijk in een behoefte. Inmiddels zijn ruim 200 startersleningen verstrekt. Met het nieuwe budget verwacht het college de starterslening in heel 2011 en 2012 voort te kunnen zetten.

Starters op de koopwoningenmarkt waarvoor een koopwoning net niet bereikbaar is, kunnen via de gemeente Zoetermeer een starterslening aanvragen. Deze lening overbrugt het verschil tussen de aankoopkosten en het bedrag dat de starter maximaal kan lenen volgens de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) tot een maximum van EUR 40.000. De starterslening kent gunstige voorwaarden. De eerste drie jaar is de lening aflossings- en rentevrij. Daarna bekijkt de gemeente de financiële draagkracht van de aspirant-koper opnieuw en volgt een aanpassing van de te betalen rente en aflossing.

Meer informatie over de starterslening leest u in de digitale balie.

Zoetermeer..... het nieuwe leentokkieparadijs :?

Of zou een van de lokale wethouders zijn huis graag willen verkopen :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:13:08 #212
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90971037
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En sinds 1992 nog nooit een update gehad :P

Aaah.... de bekende Europesche merken... ik blijf voorlopig mijn Japanner nog even trouw ;)
Le-zen. Ik zeg alle grote merken die in Europa rondrijden, ook die van niet-europese origine. Jouw Toyota heeft met 100% zekerheid een MMS gemaakt door het bedrijf waar ik werk. (Geen geheim, oud model, dus dat mag ik zeggen)
pi_90971055
quote:
'Huiseigenaar weigert registratie VvE'

AMSTERDAM - Het wordt de grote steden moeilijker gemaakt om verpaupering tegen te gaan omdat veel huiseigenaren hun Vereniging van Eigenaren weigeren te registreren.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

De registratie is sinds 1 januari 2010 verplicht, maar van de circa 119.000 VvE's hebben slechts 71.722 huiseigenaren zich ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

De grote steden willen met de verplichte registratie die 26 euro kost, de verpaupering tegengaan en tegelijkertijd schilders, aannemers en dakdekkers een aanspreekpunt geven als zij appartementen willen opknappen.

Nut

De reden voor de weigering ligt hem in het feit dat veel huiseigenaren het nut niet inzien van de inschrijving.

Volgens de KvK beschouwen veel eigenaren van een kleine VvE een aanmelding als een door de overheid opgelegde bureaucratie. Het benodigde onderhoud kan ook wel met de buurman geregeld worden, aldus de huiseigenaren.

Het KvK zal in januari een laatste waarschuwingsbrief uit doen gaan naar de betreffende eigenaren. Als men zich niet registreert dan kan een boete worden opgelegd die kan oplopen tot zo'n 19.000 euro.
© NU.nl
Veel van de leenappartementen worden dus bewoond door opstandelingen die de wet weigeren te respecteren.... ik zeg uitroken en verbannen naar een asocontainer

Lekker je appartementje laten verpauperen... want na de veels te hoge maandelijkse rentelasten is er natuurlijk geen 26 eurie meer beschikbaar voor zo'n registratie.... laat staan voor onderhoud.
I'll sing you a lullaby.
pi_90971111
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Le-zen. Ik zeg alle grote merken die in Europa rondrijden, ook die van niet-europese origine. Jouw Toyota heeft met 100% zekerheid een MMS gemaakt door het bedrijf waar ik werk. (Geen geheim, oud model, dus dat mag ik zeggen)
Ooh :@

In dat geval heb ik een stuk meer vertrouwen in je professionele werkzaamheden ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_90972562
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:13 schreef xenobinol het volgende:
Lekker je appartementje laten verpauperen... want na de veels te hoge maandelijkse rentelasten is er natuurlijk geen 26 eurie meer beschikbaar voor zo'n registratie.... laat staan voor onderhoud.
Nou..... uit je eigen tekst:

quote:
De grote steden willen met de verplichte registratie die 26 euro kost, de verpaupering tegengaan en tegelijkertijd schilders, aannemers en dakdekkers een aanspreekpunt geven als zij appartementen willen opknappen.
Ik zou er ook niet op zitten te wachten om 26,- euro te betalen zodat je een grote berg reclame over je heengestort kunt krijgen.

Een soort 'bel-me-alsjeblieft-en-zo-vaak-mogelijk-wel' register. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90972660
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:42 schreef HansvD het volgende:

[..]

Betere baas zoeken!

Mijn salaris wordt jaarlijks met minimaal de inflatie verhoogt en de laatste jaren nog wat meer ook.

Nog even zo door gaan en de hypotheek schuld is een makkie!
Ambtenaar?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:58:40 #217
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90972777
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:42 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

(En Sjabba, dat zijn hyperlinks. Daar hoef je niet op te klikken als je niet wil.)
Jankerd. Linken naar een topic of linken naar een commerciële site is iets heel anders. Maargoed, aangezien het de enige site is waar je op terug kan vallen zie ik het door de vingers.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90972828
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jankerd. Linken naar een topic of linken naar een commerciële site is iets heel anders. Maargoed, aangezien het de enige site is waar je op terug kan vallen zie ik het door de vingers.
Jankerd..... zo'n beetje elke webpagina staat vol met hyperlinks
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:04:18 #219
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90973015
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jankerd..... zo'n beetje elke webpagina staat vol met hyperlinks
Leg mij eens uit wat een link naar een commerciële website toevoegt als de post alleen maar de link bevat zonder enige verdere verwijzing?

Zelf over dat kan jij en de Dromer niet de hand in eigen boezem steken. Wat betreft jullie visie/wens op de woningmarkt zit je helemaal in een tunnel zonder einde...
and made it rain upward
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:05:10 #220
324665 meth77
to do or not to do
pi_90973041
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Veel van de leenappartementen worden dus bewoond door opstandelingen die de wet weigeren te respecteren.... ik zeg uitroken en verbannen naar een asocontainer
waar gaan ze die vrijstaande asocontainers neerzetten ??
en waar kan ik me opgeven of moet ik eerst de kinderen van een buurvrouw uitschelden
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:11:26 #221
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90973297
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:
In dat geval heb ik een stuk meer vertrouwen in je professionele werkzaamheden ;)
Dank, ik zal het op mijn CV zetten ;)

Over die KvK inschrijving door VVE's... ik vond het maar een rare conclusie. De gemeente vind dat sommige VVE's de boel laten verpauperen. Dan verplichten ze de VVE om zich in te schrijven bij de KvK. Een aantal doen dat niet. En dan komt er in het nieuws dat VVE's die zich niet bij de KvK inschrijven de boel laten verpauperen :? Volgens mij staan die twee dingen los van elkaar.
Daarnaast wens ik zelfs Xeno nog geen KvK inschrijving toe. Zijn huur-brievenbusje zou bezwijken onder een hoeveelheid spam waar zelfs zeepsoppie nog een puntje aan kan zuigen...
pi_90973565
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:11 schreef Whuzz het volgende:

Dank, ik zal het op mijn CV zetten ;)
Je mag me altijd opgeven als referentie.

quote:
Over die KvK inschrijving door VVE's... ik vond het maar een rare conclusie. De gemeente vind dat sommige VVE's de boel laten verpauperen. Dan verplichten ze de VVE om zich in te schrijven bij de KvK. Een aantal doen dat niet. En dan komt er in het nieuws dat VVE's die zich niet bij de KvK inschrijven de boel laten verpauperen :? Volgens mij staan die twee dingen los van elkaar.
Mee eens.

quote:
Daarnaast wens ik zelfs Xeno nog geen KvK inschrijving toe. Zijn huur-brievenbusje zou bezwijken onder een hoeveelheid spam waar zelfs zeepsoppie nog een puntje aan kan zuigen...
Joepie... lekker doodgespamd worden met samples van pennen en briefpapier met je eigen naam erop :D
I'll sing you a lullaby.
  Eindredactie Games vrijdag 7 januari 2011 @ 13:18:00 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_90973575
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:05 schreef meth77 het volgende:

[..]

waar gaan ze die vrijstaande asocontainers neerzetten ??
en waar kan ik me opgeven of moet ik eerst de kinderen van een buurvrouw uitschelden
Op de plek van Xeno's sociale woningbouwkamertje uiteraard.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_90973608
quote:
Wonen is een eerste levensbehoefte, feitelijk zou de staat aangeklaagd moeten worden omdat ze verzuimd voor hoor burgers te zorgen.
Getver, wat een vies socialistisch mannetje ben je toch ook....
pi_90973619
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Op de plek van Xeno's sociale woningbouwkamertje uiteraard.
Dat zou nog eens asociaal zijn :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_90973757
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef GoudIsEcht het volgende:

Getver, wat een vies socialistisch mannetje ben je toch ook....
In Nederland hebben we helaas niets anders, liberalisme is hier zo goed als dood.
I'll sing you a lullaby.
pi_90973792
quote:
Wel lopen zeuren dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuze om te kopen, maar intussen ook huilen dat de staat voor woonruimte moet zorgen voor zijn burgers en het normaal vinden dat de gemeente zich ook met koophuizen en onderhoud gaat bemoeien.

Hoe kan je, men zo'n overheidsminnende houding, nou stellen dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun koop?

Dat is toch ook de schuld van de overheid? Die moet zich toch overal mee bemoeien en voor woonruimte zorgen?

Het komt me wat hypocriet, of op zijn minst scheef over.
pi_90973839
quote:
In Nederland hebben we helaas niets anders, liberalisme is hier zo goed als dood.
Dat betekent nog niet dat je dat socialisme in stand moet houden door zelf propaganda te verspreiden.

Maar ik begrijp eindelijk waarom je zo op kopers afgeeft: je houdt er gewoon niet van dat mensen zelf dingen kiezen.

Dat zou de overheid voor ze moeten doen.

Je neemt er wel een flinke omweg voor om dat te vertellen zeg...
  Eindredactie Games vrijdag 7 januari 2011 @ 13:25:33 #229
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_90973908
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat zou nog eens asociaal zijn :Y
maar ik zou wel huilen van geluk als dit zou gebeuren
pi_90974281
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:23 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat je dat socialisme in stand moet houden door zelf propaganda te verspreiden.

Maar ik begrijp eindelijk waarom je zo op kopers afgeeft: je houdt er gewoon niet van dat mensen zelf dingen kiezen.

Dat zou de overheid voor ze moeten doen.

Je neemt er wel een flinke omweg voor om dat te vertellen zeg...
Welnee.... ik vindt het juist prima als de overheid zich niet met de woningmarkt bemoeit. Het probleem is echter dat de overheid dat juist wel doet. Het is dus ook te verwachten dat de overheid zich bemoeit met verpaupering... in zowat elk aspect van de Nederlandse woningmarkt heeft de overheid een beste vinger in de pap. Ik probeer eigenlijk de hypocrisie aan te tonen van kopers... wel willen ze allemaal overheidssubsidie... maar als de overheid zich dan met hun gaat bemoeien doen ze huilie huilie.
I'll sing you a lullaby.
pi_90974299
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

maar ik zou wel huilen van geluk als dit zou gebeuren [ afbeelding ]
Ik vrees dat je gewoon moet gaan huilen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90974453
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welnee.... ik vindt het juist prima als de overheid zich niet met de woningmarkt bemoeit. Het probleem is echter dat de overheid dat juist wel doet. Het is dus ook te verwachten dat de overheid zich bemoeit met verpaupering... in zowat elk aspect van de Nederlandse woningmarkt heeft de overheid een beste vinger in de pap. Ik probeer eigenlijk de hypocrisie aan te tonen van kopers... wel willen ze allemaal overheidssubsidie... maar als de overheid zich dan met hun gaat bemoeien doen ze huilie huilie.
Kopers doen huilie huilie? Ik hoor meer huurders klagen over hoe oneerlijk het allemaal is dan kopers. Maar kennelijk heb jij de cbs cijfers over huilie huilie gedrag gevonden dit dit weerspreken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:40:23 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90974528
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:38 schreef lutser.com het volgende:
Kopers doen huilie huilie? Ik hoor meer huurders klagen over hoe oneerlijk het allemaal is dan kopers.
Ja maar het is ook heel oneerlijk. Dat Xeno's belastinggeld linearecta op gaat aan mijn HRA is nou niet bepaald eerlijk toch? Wel grappig, dat dan weer wel. ;)
pi_90975227
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:55 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ambtenaar?
Nee, ICT, zonder CAO.

Gewoon voor jezelf opkomen en goed je werk doen, levert elk jaar een verhoging op.
pi_90975261
quote:
Welnee.... ik vindt het juist prima als de overheid zich niet met de woningmarkt bemoeit. Het probleem is echter dat de overheid dat juist wel doet.
Hoe kan je dat nou zeggen als je elders roept dat de overheid moet aangeklaagd worden omdat er niet voldoende huisvesting (eerste levensbehoefte dus overheidsverantwoordelijkheid volgens je redenatie daar) zou zijn.

Je wil dus dat de overheid zich niet met de woningmarkt bemoeid, maar tegelijkertijd wel verantwoordelijk is (want kan aangeklaagd worden) voor voldoende huisvesting.

Ik van dat wat paradoxaal zoals ik al aangaf.

Ik ben persoonlijk - net als jij dat voor de helft lijkt te zijn - dat de overheid zich minder met de woningmarkt zou moeten bemoeien. Maar dan moet je dus niet ook de overheid willen gaan aanklagen vanuit een verantwoordelijkheid die je bij ze neerlegt. Als je overheidsbemoeienis wil tegengaan moet je ze denk ik eerder minder dan meer verantwoordelijkheid geven.
pi_90975327
quote:
Ik probeer eigenlijk de hypocrisie aan te tonen van kopers... wel willen ze allemaal overheidssubsidie... maar als de overheid zich dan met hun gaat bemoeien doen ze huilie huilie.
Zolang je zelf met hypocriete praat komt denk ik dat je vooral je eigen hypocrisie aantoont.

En dat zou zomaar als bij-effect kunnen hebben dat mensen denken dat je daarmee juist aantoont dat kopers niet hypocriet zijn.

Krijg je met nog een paradox te maken... het is ook niet gemakkelijk allemaal.
pi_90975625
@goud:

Ik bedoel dat als je als overheid de markt verziekt en mensen dus niet in staat stelt of verhindert op een fatsoenlijke en eerlijke manier een woning te verwerven je wat mij betreft voor de rechter gedaagd dient te worden. Noem het hypocriet... maar als je als overheid ergens mee wilt bemoeien doe het dan goed en niet half zoals hier in Nederland :)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:27:05 #238
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90976490
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:06 schreef xenobinol het volgende:
Ik bedoel dat als je als overheid de markt verziekt en mensen dus niet in staat stelt of verhindert op een fatsoenlijke en eerlijke manier een woning te verwerven
lol. Hoor ik daar enige frustratie van een huurder die niet kan kopen? Ik denk dat jouw definitie van "een fatsoenlijke en eerlijke manier" een beetje krom is. Dat *jij* geen huis kunt kopen wil niet zeggen dat het daarom niet fatsoenlijk of eerlijk is. Niet iedereen kan nu eenmaal een huis kopen.

De afgelopen jaren hebben verschillende overheden mensen wijs gemaakt dat iedereen een huis zou moeten kopen. DAT was niet fatsoenlijk en oneerlijk. Van dat idee moeten we dan ook af.
Als je een starter op de arbeidsmarkt bent, geen spaargeld hebt en een TV op afbetaling omdat je hem niet cash kon afrekenen, dan kun je geen huis kopen nee.
Dat betekent niet dat mensen die wél genoeg verdienen niet fatsoenlijk en eerlijk een huis kunnen kopen.
pi_90976795
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:27 schreef Whuzz het volgende:

[..]

lol. Hoor ik daar enige frustratie van een huurder die niet kan kopen? Ik denk dat jouw definitie van "een fatsoenlijke en eerlijke manier" een beetje krom is. Dat *jij* geen huis kunt kopen wil niet zeggen dat het daarom niet fatsoenlijk of eerlijk is. Niet iedereen kan nu eenmaal een huis kopen.

De afgelopen jaren hebben verschillende overheden mensen wijs gemaakt dat iedereen een huis zou moeten kopen. DAT was niet fatsoenlijk en oneerlijk. Van dat idee moeten we dan ook af.
Als je een starter op de arbeidsmarkt bent, geen spaargeld hebt en een TV op afbetaling omdat je hem niet cash kon afrekenen, dan kun je geen huis kopen nee.
Dat betekent niet dat mensen die wél genoeg verdienen niet fatsoenlijk en eerlijk een huis kunnen kopen.
:-) inderdaad,

en hopelijk blijft de overheid bezig met vele regeltjes en voordeeltjes via toeslagen weet ik wat allemaal, zou er toch niet aan moeten denken dat alles tegen elkaar wordt weggestreept van de broekzak vestzak dingen....
Want als dat zou gebeuren houden wij in de dienstensector bijna geen werk meer over :(
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_90976814
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:27 schreef Whuzz het volgende:

Iedereen kan een huis kopen met een zak instantgeld, dat is nu juist het grote probleem. Juist omdat iedereen vrijwel onbeperkt gefinancierd kon worden is de zeepbel tot enorme proporties opgeblazen. In dit proces is werkelijke elke fatsoensnorm ver overschreden. Ik ben overigens niet gefrustreerd over het wel of niet kunnen kopen van een woning, ik heb een dak boven mijn hoofd. Ik maak mij echter grote zorgen over de staat van de economie en de enorme tekorten in de overheidsbegroting. Jij hebt kinderen toch? Maak jij je dan helemaal geen zorgen over de chaos die zij van jouw gaan erven?

quote:
Ik vindt dat iedere Nederlander gewoon recht heeft op fatsoenlijke huisvesting, echter de huizenmarkt is gekaapt door criminelen die de markt gebruiken als melkkoe voor hun eigenbelang. De overheid heeft hier op alle mogelijke manieren aan meegewerkt en weet nu niet meer welke exit strategie ze moeten gebruiken.
I'll sing you a lullaby.
pi_90976854
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef ender_xenocide het volgende:

:-) inderdaad,

en hopelijk blijft de overheid bezig met vele regeltjes en voordeeltjes via toeslagen weet ik wat allemaal, zou er toch niet aan moeten denken dat alles tegen elkaar wordt weggestreept van de broekzak vestzak dingen....
Want als dat zou gebeuren houden wij in de dienstensector bijna geen werk meer over :(
I'll sing you a lullaby.
pi_90976940
HansvD zou in ieder geval geen werk meer hebben :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:52:06 #243
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90977700
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:Ik maak mij echter grote zorgen over de staat van de economie en de enorme tekorten in de overheidsbegroting. Jij hebt kinderen toch? Maak jij je dan helemaal geen zorgen over de chaos die zij van jouw gaan erven?
Mijn vriendin heeft een kind ja. Als die straks bij mij komen wonen dan heb ik practisch gesproken een kind inderdaad. (Dat om even de situatie helder te maken. Het is niet mijn kind, maar ik ga wel voor hem zorgen ja :) )
En ja, ik maak me wel eens zorgen om zijn toekomst. Hij gaat van *mij* echter geen chaos erven. Zijn leefsituatie wordt beter door bij mij te komen wonen. Mijn vriendin werkt hard om goed voor hun beiden te kunnen zorgen, maar ze wonen nu heel klein.
Verdere informatie: ze zijn Tsjechisch en wonen daar nu ook nog. De situatie in Tsjechië is niet slecht, goede sociale voorzieningen, maar het is nog steeds minder welvarend dan hier. Hij heeft nu niet eens een echt eigen kamer. (Da's daar gebruikelijk(er) dan hier overigens)
Ook zijn toekomstperspectief is hier beter. De scholing staat hier internationaal gewoon beter aangeschreven.
We voeden hem drie-talig op (NL, EN, Tsjechisch). We zullen sparen voor zijn studie, ik zal mijn best doen hem goede normen en waarden mee te geven en dat is zo'n beetje het maximum wat je kunt doen denk ik.

Wat hij van de rest van wereld als chaos gaat erven... dáár maak ik me wel eens zorgen over ja. Maar ik lig er ook weer niet wakker van. Net als van de huizenmarkt. Wat die doet, daar heb ik geen invloed op. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat ik mijn eigen zaken goed voor elkaar heb :)
pi_90979141
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:37 schreef xenobinol het volgende:
HansvD zou in ieder geval geen werk meer hebben :')
Kom nou, ik heb altijd werk. Desnoods begin ik zelf wat.

Wie wil werken kan werken.

Wie goed voor zichzelf is verdient genoeg.
pi_90979319
quote:
Tekort programmeurs gaat pijn doen

Programmeurs: goudgerande banen, maar een tekort van duizenden en bedrijven gaan plat.
door THEO BESTEMAN

AMSTERDAM Ze krijgen bijna goud aangeboden, maar de ict-programmeur en systeembeheerder houden zich nukkig schuil voor Nederlandse bedrijven. Wervers worden gek van hun sterrengedrag en zoeken noodgedwongen tot in Hongarije, Tsjechië, Polen en de Oekraine. Komend jaar, waarschuwt een werver van It-Profile, gaat de economie daar echt onder lijden.

De frustratie bij de wervingsbureaus is bijna voelbaar. De programmeurs zijn onbenaderbaar, stellen ze, zijn arrogant en alleen met een diamanten splijter bij bedrijven weg te bikken.

Ze reageren totaal niet op onze mailtjes om te komen praten, zegt een ondernemer van een groot serverbedrijf. En daar staan toch wel goudgerande arbeidsvoorwaarden in. Zij kunnen het zich permitteren niet te reageren. Een ervaren softwareschrijver verdient ¤ 80.000 per jaar, exclusief secundaire voordeeltjes.

In de Randstad, merkt Daan de Jong van platform ICTerGezocht.nl, zijn programmeurs bijna niet te krijgen. Hoewel het probleem breder speelt met 8000 vacatures in de ict-markt, vormen de programmeurs onder hen het hart van de automatisering in alle bedrijven. Door schaarste aan deze techneuten dreigen overal continuïteitsproblemen.

Dit jaar gaat het nog, maar in 2012 gaan de tekorten bedrijven echt pijn doen. Dan trekken de babyboomers onder de programmeurs de deur achter zich dicht, zegt de werver van It-Profile.

Omdat universiteiten en hbo-opleidingenstudies veel te weinig programmeurs afleveren, werven Nederlandse specialisten in Roemenië, Hongarije, Tsjechië en Polen. Programmeurs daar zijn goed opgeleid, meestal het Engels redelijk machtig en relatief goedkoop. Maar hoewel de voertaal voor opdrachten Engels mag zijn, wil de leiding toch meestal dat programmeurs Nederlands kunnen spreken, aldus de It-Profile werver. Werver Cruit It ziet het tekort, maar zegt her en der goed talent te vinden. Er is geen peil op te trekken. Je moet hun nieuwsgierigheid prikkelen. Ieder wil de held zijn, maar voor deze baan geldt dat ze willen blijven leren.

bron: Telegraaf
Oeps..... HansvD gaat toch goud verdienen de komende jaren. Nou in dat geval moet per direct zijn HRA afgepakt worden als hij niet per direct een veel duurder huis gaat kopen :Y
Je moet immers wel wonen naar je inkomen :7

Gelukkig ben ik aardig handig met zowel hard als software, ik denk dat ik voorlopig nog maar even blijf huren en mijn eerste koophuis contant ga afrekenen met wat kilo'tjes goud :Y)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:29:32 #246
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90979498
quote:
1s.gif[b] Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:[/b

Gelukkig ben ik aardig handig met zowel hard als software, ik denk dat ik voorlopig nog maar even blijf huren en mijn eerste koophuis contant ga afrekenen met wat kilo'tjes goud :Y)
Niet nodig. Een villa met zwembad is vanaf 2012 standaard secundaire arbeidsvoorwaarde. ;)
pi_90982253
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:57 schreef HansvD het volgende:

[..]

Nee, ICT, zonder CAO.

Gewoon voor jezelf opkomen en goed je werk doen, levert elk jaar een verhoging op.
Dat klopt wat je zegt. Is mij tot nu toe altijd gelukt. Ook in het crisisjaar 2009 :)
pi_90982398
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Oeps..... HansvD gaat toch goud verdienen de komende jaren. Nou in dat geval moet per direct zijn HRA afgepakt worden als hij niet per direct een veel duurder huis gaat kopen :Y
Je moet immers wel wonen naar je inkomen :7
Ik zit prima en de HRA daar geniet ik van :-)

quote:
Als ik wil huren betaal ik meer dan nu, ik verdien te goed voor die woningbouwrommel.

Vandaar dat ik gekocht heb. Uiteraard met een spaarconstructie om maximaal te profiteren van de HRA. Laat die huurders maar betalen!
pi_90983128
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:35 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ik zit prima en de HRA daar geniet ik van :-)

[..]

Als ik wil huren betaal ik meer dan nu, ik verdien te goed voor die woningbouwrommel.

Vandaar dat ik gekocht heb. Uiteraard met een spaarconstructie om maximaal te profiteren van de HRA. Laat die huurders maar betalen!
Je koopt te goedkoop Hans... ik vindt dat je een reductie moet krijgen op je HRA.... je moet duurder kopen want iemand moet de huizenmarkt zeepbel in stand houden. Als de zeepbel barst dan is dat jouw schuld :P
I'll sing you a lullaby.
pi_90983174
Scheefkopers :N

De markt gaat er door kapot :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_90983655
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:

Word jij zo af en toe niet moe van jezelf :P?
pi_90984027
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:00 schreef antfukker het volgende:

[..]

Word jij zo af en toe niet moe van jezelf :P?
Iemand moet het onrecht in de wereld ter discussie stellen :)

Ik vindt het gewoon niet kunnen dat je als gesubsideerde leentopper te weinig leent in verhouding tot je inkomen... Zo gaat de economie nooit uit het slop komen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_90985119
Psssst... gerucht op site van zeepbel.... de EU gaat de HRA in 2012 slopen...
I'll sing you a lullaby.
pi_90985159
2012.... het jaar dat Nederland vergaat?
I'll sing you a lullaby.
pi_90985230
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:32 schreef xenobinol het volgende:
Ah. Dus niet uit een geloofwaardige bron. :D
pi_90985275
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ah. Dus niet uit een geloofwaardige bron. :D
Aaah.... de ontkenningsfase :D
I'll sing you a lullaby.
pi_90985468
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:37 schreef xenobinol het volgende:
Aaah.... de ontkenningsfase :D
Het zal me allemaal worst zijn. :Y
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:44:17 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90985511
quote:
Ze hebben het geld te hard nodig voor Afghanistan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90985570
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
Welnee... onze jongens kunnen prima lopen op tweedehands schoenen en in Kerkrade schijnen nog genoeg wapens op voorraad te zijn :P
I'll sing you a lullaby.
pi_90985640
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het zal me allemaal worst zijn. :Y
Laat het me weten als je boos begint te worden, dan onderhandelen we wel over de voorwaarden voor je bail-out :D

Dan doe ik je een bod dat je wel zult moeten accepteren >:)
I'll sing you a lullaby.
pi_90985697
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:47 schreef xenobinol het volgende:
Laat het me weten als je boos begint te worden, dan onderhandelen we wel over de voorwaarden voor je bail-out :D

Dan doe ik je een bod dat je wel zult moeten accepteren >:)
* Bijvlagenzinvol notitie maakt. :+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:49:01 #262
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90987859
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 18:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De praktijk laat al een krimp zien en dat zal alleen maar meer worden, door de oudjes die hun pensioen veilig stellen en de hut verkopen
Welke praktijk, cijfers?
and made it rain upward
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:49:25 #263
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90987881
Je dacht na 3 dagen durf ik het wel weer?
and made it rain upward
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:07:21 #264
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90988651
quote:
Reden nummer zoveel dan om de EU :W te zeggen.

Grieken en Spanjaarden kunnen overigens wel goed slopen

[ Bericht 6% gewijzigd door Bayswater op 07-01-2011 19:14:03 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90989211
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:07 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Reden nummer zoveel dan om de EU :W te zeggen.

Grieken en Spanjaarden kunnen overigens wel goed slopen
Ik ben nooit een voorstander geweest van de EU maar hier hebben ze wel degelijk een goed punt. De HRA is onwenselijke subsidie aan kopers.... als subsidie aan huurders 'vies' is dan is subsidie aan kopers gewoon ronduit smerig :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90989286
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:49 schreef Sjabba het volgende:
Je dacht na 3 dagen durf ik het wel weer?
Ik vat hem niet? Heb je MM bang gemaakt of zo :?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:30:06 #267
43642 Bayswater
pi_90989899
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De HRA is onwenselijke subsidie aan kopers.
Dat begrijp ik niet, leg eens uit?
Life lies a slow suicide
pi_90992747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:30 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet, leg eens uit?
Oke... het is een onwenselijke subsidie aan de banken.... uiteraard wel eentje die met toestemming van de kopers wordt verleend. Kopers leven in een fantasiewereld waar het kennelijk zonder consequenties blijft om geld door de sluizen naar de banken.....
Deze vorm van staatssteun moet met wortel en tak worden uitgeroeid :Y
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:29:22 #269
43642 Bayswater
pi_90993178
En gewoon voor de 153e keer hetzelfde verhaal vertellen. :D

Had jij geen afspraak vanavond?
Life lies a slow suicide
pi_90994199
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:

Ach, ik kocht een huis waarvan ik de lasten makkelijk kon betalen. Niks scheef aan, gewoon verstandig. Dat huis was nieuwbouw en ik was laat met inschrijven, dus een ander had eerder kunnen zijn... Maar goed succes met je huurhut.
pi_90995104
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:20 schreef xenobinol het volgende:
Kopers leven in een fantasiewereld waar het kennelijk zonder consequenties blijft om geld door de sluizen naar de banken.....
Doet jouw verhuurder ook. Alleen betaal jij hem daar riant voor terwijl je dat zelf ook zou kunnen. Dus jij hebt niet alleen meer geld dan ik, je bent ook nog eens luier dan ik. :Y
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:08:28 #272
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91003914
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:20 schreef xenobinol het volgende:
Kopers leven in een fantasiewereld waar het kennelijk zonder consequenties blijft om geld door de sluizen naar de banken.....
Haha nee hoor, we snappen prima wat er gebeurt, is niets fantasie aan. Vanuit onze positie is het nu eenmaal enorm vermakelijk dat jij een deel van onze hypotheek betaald. Dat realiseren we ons elke dag en daarom zijn we wat vrolijker dan jij ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:26:34 #273
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91005063
Nederland verliest toppositie landen met laag schuldenrisico
http://www.fd.nl/artikel/(...)-laag-schuldenrisico

Een vrije val, wat verrassend _O-

Een overbevolkt land met een veel te grote bancaire sector en veel te hoge hypotheekschulden. Wie steekt het lontje aan?
pi_91005703
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Een overbevolkt land met een veel te grote bancaire sector en veel te hoge hypotheekschulden. Wie steekt het lontje aan?
Ze kunnen niet eens lezen bij het fd, best triest.

"De top tien van landen met het laagste schuldenrisico bestaat nu uit Noorwegen, Finland, Zweden, Zwitserland, Verenigde Staten, Hongkong, Denemarken, Australië, Duitsland en nieuwkomer Saoedi-Arabië. Omdat alleen de tien landen met het laagste schuldenrisico in het rapport zijn vermeld, is het onbekend op welke plaats ons land nu staat. "

In het rapport staan we op 12.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  Eindredactie Games zaterdag 8 januari 2011 @ 00:42:11 #275
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91009583
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gewoon moet gaan huilen :)
van het lachen ja!
pi_91010015
quote:
Artikel: Tekort programmeurs gaat pijn doen
Waarom zou ik een headhunter gebruiken om een baan te vinden dan. Dat soort kosten maken de markt pas kapot.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Nederland, het land met hoge hypotheekschulden en hoge spaartegoeden. Zou er wellicht een oorzaak zijn waardoor we relatief veel schuld en spaartegoed hebben... Cijfertjes zijn zo makkelijk naar je eigen voordeel uit te leggen.
pi_91012114
De gemiddelde Nederlander heeft helemaal geen spaartegoeden. De gemiddelde Nederlander heeft een berg schulden.
I'll sing you a lullaby.
pi_91012168
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:29 schreef Bayswater het volgende:
En gewoon voor de 153e keer hetzelfde verhaal vertellen. :D

Had jij geen afspraak vanavond
Het gesprek met de potentiele leentokkies ging redelijk goed.... ik heb bij het manmens een redelijke twijfel kunnen induceren, het vrouwenmens wist van geen wijken en wou perse kopen. Ze was de vloer en de keuken al reeds aan het uitzoeken :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_91014314
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:36 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ze kunnen niet eens lezen bij het fd, best triest.

"De top tien van landen met het laagste schuldenrisico bestaat nu uit Noorwegen, Finland, Zweden, Zwitserland, Verenigde Staten, Hongkong, Denemarken, Australië, Duitsland en nieuwkomer Saoedi-Arabië. Omdat alleen de tien landen met het laagste schuldenrisico in het rapport zijn vermeld, is het onbekend op welke plaats ons land nu staat. "

In het rapport staan we op 12.
australia waar de huizenprijs circa 8000 euro per m2 is, en waar alles via veilingen per opbod wordt verkocht (en idioot vlot), en alles over the top wordt gefinancierd met een fiscaal niet aftrekbare variabele rente van thans tegen de 8%...... :D

www.house-soapbubble.au :)
pi_91016428
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:49 schreef xenobinol het volgende:
De gemiddelde Nederlander heeft helemaal geen spaartegoeden. De gemiddelde Nederlander heeft een berg schulden.
http://statline.cbs.nl/St(...)38&HDR=T&STB=G1&VW=T

of als je liever de hypotheken uitgezet ziet ten opzichte van de spaartegoeden:
http://www.statistics.dnb(...)cs/excel/t11.1nk.xls

Waar de meeste vergelijkingen op stuk lopen is dat Nederland door het fiscale beleid een vreemde situatie heeft waarbij er hoge schulden en bezittingen naast elkaar staan.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 10:59:10 #281
pi_91016536
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef snabbi het volgende:

[..]

http://statline.cbs.nl/St(...)38&HDR=T&STB=G1&VW=T

of als je liever de hypotheken uitgezet ziet ten opzichte van de spaartegoeden:
http://www.statistics.dnb(...)cs/excel/t11.1nk.xls

Waar de meeste vergelijkingen op stuk lopen is dat Nederland door het fiscale beleid een vreemde situatie heeft waarbij er hoge schulden en bezittingen naast elkaar staan.
De spaartegoeden staan voor het grootste deel bij de pensioenfondsen. De rest van het spaarkapitaal is voor 80% in handen van de relatief kleine groep 45+ers.

De gemiddelde fokker heeft een enorme berg schuld. Echte leners, vele met een hele grote mond.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:36:36 #282
43642 Bayswater
pi_91017346
Velen beheersen echter wel de Nederlandse taal. ;)
Life lies a slow suicide
pi_91017762
En velen anderen lopen daar over te zeuren :+

Maar ik ben benieuwd wat 2011 gaat brengen, 2010 was voor mij bijna goed (droomhuis ging aan mijn neus voorbij), misschien dat 2011 wel goed gaat, klein huisje met grote schuur wat ik zelf op kan knappen a.u.b. :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_91019395
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:59 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
De rest van het spaarkapitaal is voor 80% in handen van de relatief kleine groep 45+ers.
Het CBS en DNB lijken geen cijfers te hebben over de verdeling van deze spaartegoeden. Heb jij wellicht informatie over hoe deze verdeling zit bijvoorbeeld per leeftijdscategorie of een verdeling dat zoveel procent van de spaartegoeden in handen is van zoveel procent van de bevolking.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:23:47 #285
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_91025075
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het CBS en DNB lijken geen cijfers te hebben over de verdeling van deze spaartegoeden. Heb jij wellicht informatie over hoe deze verdeling zit bijvoorbeeld per leeftijdscategorie of een verdeling dat zoveel procent van de spaartegoeden in handen is van zoveel procent van de bevolking.
Dat krijgt hij via mail van Xeno.
and made it rain upward
pi_91029446
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:59 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

De spaartegoeden staan voor het grootste deel bij de pensioenfondsen. De rest van het spaarkapitaal is voor 80% in handen van de relatief kleine groep 45+ers.

De gemiddelde fokker heeft een enorme berg schuld. Echte leners, vele met een hele grote mond.
Precies..... aan gemiddelde cijfers heb je niets. De meesten Nederlanders hebben gewoon geen cent te makken. Heel veel mensen zijn gewend om alles op krediet te kopen.
I'll sing you a lullaby.
pi_91029468
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:36 schreef Bayswater het volgende:
Velen beheersen echter wel de Nederlandse taal. ;)
Alsof je daar geld mee kan verdienen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91029639
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat krijgt hij via mail van Xeno.
Ik heb nooit contact met zeepbel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91029679
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies..... aan gemiddelde cijfers heb je niets. De meesten Nederlanders hebben gewoon geen cent te makken. Heel veel mensen zijn gewend om alles op krediet te kopen.
quote:

[..]

pi_91029778
quote:

[..]

Ik denk dat deze informatie ook moeilijk te achterhalen is i.v.m. de privacy. Waarschijnlijk dat de banken intern wel zulke cijfers hebben over hun klanten. Persoonlijk vermoed ik dat het meeste spaargeld bij een kleine groep mensen zit. Ik denk dat je een onderscheid kan maken tussen mensen die sparen om te kopen en mensen die lenen om te kopen.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:50:52 #291
pi_91031410
quote:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)shoudens/default.htm

Babyboomers domineren in hoogste inkomensgroep
Van onze redactie 31/05/10, 20:53

Babyboomers zijn relatief rijk. Huishoudens met een kostwinner tussen de 50 en 65 jaar verdienen meer in vergelijking met andere huishoudens en hebben grotere vermogens. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag publiceerde.

Ruim een kwart van alle huishoudens had in 2008 een babyboomer als kostwinner. Aan deze definitie voldoen 308 duizend huishoudens.

In de groep met de 10 procent hoogste inkomens komen ze veel vaker voor: 43 procent van deze huishoudens heeft een babyboomer in de gelederen. Deze huishoudens hadden gemiddeld een besteedbaar inkomen van 88.000 euro.

Ook in de op een na hoogste inkomensgroep domineren mensen die in de geboortegolf na de Tweede Wereldoorlog zijn geboren. Ruim eenderde bestaat uit babyboomers.
Generatie

De generatie die is geboren na de oorlog heeft ook flink gespaard. In de drie groepen met het hoogste vermogen zijn babyboomers oververtegenwoordigd. Bijna 40 procent van deze huishoudens bestaat uit 50- tot 65-jarigen.

Deze groep heeft ook vaker dan gemiddeld een eigen woning. Tweederde van deze generatie heeft een eigen huis verworven. Zon 30 procent heeft naast spaargeld aandelen of obligaties.

De welvarendheid van de 50-plusser is deels te danken aan de levensfase waarin ze zitten. De carrière is op het hoogtepunt, de kinderen zijn het huis uit en de hypotheek is grotendeels afbetaald. Een deel van deze generatie heeft ook geprofiteerd van de stevige economische groei in de jaren 60 en 70. De banen lagen voor het oprapen. Verder zagen de babyboomers de waarde van hun huis de afgelopen decennia gestaag stijgen.

De babyboomers potten niet al hun geld op. In 2008 spendeerden ze zon 34.000 euro. Dat is 9 procent meer dan het gemiddelde huishouden uitgeeft. Woonlasten (8.000 euro) per jaar is de grootste uitgavenpost.

[ Bericht 3% gewijzigd door huizenmarkt-zeepbel.nl op 08-01-2011 17:57:15 ]
pi_91031818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:

Nederlands zijn vergeleken met andere volken erg spaarzaam. De 290 miljard aan particuliere spaartegoeden van het CBS zijn géén pensioentegoeden, maar vrij geld op gewone spaarrekeningen en termijndeposito's. Het gaat om een ruime 18 mille per Nederlander, of 40 mille per huishouden (en dan zijn tegoeden van bijna een miljoen ZZPers op zakelijke rekeningen waarschijnlijk nog niet meegerekend).

Een ING-medewerker vertelde me ooit dat 20 mille een heel veel voorkomend spaarsaldo is, maar dat 50 mille zeldzaam is. Bij ABN hanteren ze dat laatste getal als ondergrens voor 'preferred banking'-status, waarbij je als klant met meer égards behandeld wordt.
pi_91031994
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Het is een goed artikel, maar bevat eigenlijk maar weinig informatie. Met betrekking tot de spaartegoeden wordt gesteld dat 40% van de groep met een hoog spaartegoed een bepaalde leeftijdscategorie is. Toch is dit lastig te vergelijken welk percentage van het spaartegoed deze 'spaarders' vertegenwoordigd. Ook is het niet duidelijk of deze spaartegoeden gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld een hypotheekschuld. Een aanname kan immers zijn dat wanneer je oud bent heb je een groot deel van je hypotheekschuld al gespaard in het gekoppelde spaarproduct.

Met andere woorden, dit bevestigd noch ontkend dat de tegen globaal gezien de hoge hypotheek schuld in nederland, ook die gekoppelde hoge spaarpot staat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk dat deze informatie ook moeilijk te achterhalen is i.v.m. de privacy. Waarschijnlijk dat de banken intern wel zulke cijfers hebben over hun klanten. Persoonlijk vermoed ik dat het meeste spaargeld bij een kleine groep mensen zit. Ik denk dat je een onderscheid kan maken tussen mensen die sparen om te kopen en mensen die lenen om te kopen.
Niet eens om de vastgoed mythe in stand te kunnen houden? :P

Naar mijn oordeel zou je eigenlijk moeten weten wat de huidige marktwaarde is van het onroerende goed, de hypotheekschuld die er op ligt en de spaartegoeden die hier op gebaseerd zijn. Dit is de enige wijze om een gefundeerde uitspraak te kunnen doen voor in hoeverre de hypotheekschuld problematisch is. Ik trek het bewust los van de mogelijkheid van het individu om zijn betalingsverplichtingen te voldoen omdat hier zoveel factoren van afhankelijk zijn naar de toekomst toe, dat je hier geen betrouwbare uitspraak over kan doen.

De marktwaarde van het onroerende goed is belangrijk omdat je best een huis van 1.000.000 kan hebben dat gefinancieerd is door een hypotheek van 500.000. In je analyse kan je vervolgens stellen dat je verwacht dat de marktwaarde gemiddeld x% zal zakken en de gevolgen voor de verhouding bezit en schuld
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:10:21 #294
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_91032366
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:02 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is een goed artikel, maar bevat eigenlijk maar weinig informatie. Met betrekking tot de spaartegoeden wordt gesteld dat 40% van de groep met een hoog spaartegoed een bepaalde leeftijdscategorie is. Toch is dit lastig te vergelijken welk percentage van het spaartegoed deze 'spaarders' vertegenwoordigd. Ook is het niet duidelijk of deze spaartegoeden gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld een hypotheekschuld. Een aanname kan immers zijn dat wanneer je oud bent heb je een groot deel van je hypotheekschuld al gespaard in het gekoppelde spaarproduct.

Met andere woorden, dit bevestigd noch ontkend dat de tegen globaal gezien de hoge hypotheek schuld in nederland, ook die gekoppelde hoge spaarpot staat.

[..]

Niet eens om de vastgoed mythe in stand te kunnen houden? :P

Naar mijn oordeel zou je eigenlijk moeten weten wat de huidige marktwaarde is van het onroerende goed, de hypotheekschuld die er op ligt en de spaartegoeden die hier op gebaseerd zijn. Dit is de enige wijze om een gefundeerde uitspraak te kunnen doen voor in hoeverre de hypotheekschuld problematisch is. Ik trek het bewust los van de mogelijkheid van het individu om zijn betalingsverplichtingen te voldoen omdat hier zoveel factoren van afhankelijk zijn naar de toekomst toe, dat je hier geen betrouwbare uitspraak over kan doen.

De marktwaarde van het onroerende goed is belangrijk omdat je best een huis van 1.000.000 kan hebben dat gefinancieerd is door een hypotheek van 500.000. In je analyse kan je vervolgens stellen dat je verwacht dat de marktwaarde gemiddeld x% zal zakken en de gevolgen voor de verhouding bezit en schuld
Volgens mij is dat CBS artikel ongelofelijk duidelijk.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:11:54 #295
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_91032433
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:34 schreef xenobinol het volgende:
2012.... het jaar dat Nederland vergaat?
Het jaar dat NL gered wordt door de EU.

Of het 2012 wordt weet ik niet. Maar duidelijk is dat dit als een donkere wolk boven de zeepbel hangt.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:13:26 #296
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_91032501
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:04 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat een link naar een commerciële website toevoegt als de post alleen maar de link bevat zonder enige verdere verwijzing?

Zelf over dat kan jij en de Dromer niet de hand in eigen boezem steken. Wat betreft jullie visie/wens op de woningmarkt zit je helemaal in een tunnel zonder einde...
Dus als je met bronnen onderbouwt, noem jij dat spam. Zucht. Zucht. Zucht.
pi_91032510
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:10 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat CBS artikel ongelofelijk duidelijk.
Welk CBS-artikel?

Bedoel je deze? http://www.volkskrant.nl/(...)-inkomensgroep.dhtml
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:14:55 #298
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_91032573
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welk CBS-artikel?

Bedoel je deze? http://www.volkskrant.nl/(...)-inkomensgroep.dhtml
Deze

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)shoudens/default.htm

Babyboomers zijn relatief rijk. Huishoudens met een kostwinner tussen de 50 en 65 jaar verdienen meer in vergelijking met andere huishoudens en hebben grotere vermogens. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag publiceerde.

Ruim een kwart van alle huishoudens had in 2008 een babyboomer als kostwinner. Aan deze definitie voldoen 308 duizend huishoudens.

In de groep met de 10 procent hoogste inkomens komen ze veel vaker voor: 43 procent van deze huishoudens heeft een babyboomer in de gelederen. Deze huishoudens hadden gemiddeld een besteedbaar inkomen van 88.000 euro.

Ook in de op een na hoogste inkomensgroep domineren mensen die in de geboortegolf na de Tweede Wereldoorlog zijn geboren. Ruim eenderde bestaat uit babyboomers.
Generatie

De generatie die is geboren na de oorlog heeft ook flink gespaard. In de drie groepen met het hoogste vermogen zijn babyboomers oververtegenwoordigd. Bijna 40 procent van deze huishoudens bestaat uit 50- tot 65-jarigen.

Deze groep heeft ook vaker dan gemiddeld een eigen woning. Tweederde van deze generatie heeft een eigen huis verworven. Zon 30 procent heeft naast spaargeld aandelen of obligaties.

De welvarendheid van de 50-plusser is deels te danken aan de levensfase waarin ze zitten. De carrière is op het hoogtepunt, de kinderen zijn het huis uit en de hypotheek is grotendeels afbetaald. Een deel van deze generatie heeft ook geprofiteerd van de stevige economische groei in de jaren 60 en 70. De banen lagen voor het oprapen. Verder zagen de babyboomers de waarde van hun huis de afgelopen decennia gestaag stijgen.

De babyboomers potten niet al hun geld op. In 2008 spendeerden ze zon 34.000 euro. Dat is 9 procent meer dan het gemiddelde huishouden uitgeeft. Woonlasten (8.000 euro) per jaar is de grootste uitgavenpost.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:15:47 #299
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_91032610
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:16:13 #300
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_91032626
Had ik me verteld ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')