abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91828552
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:46 schreef Louis22 het volgende:
Hebben jullie gehoord wat die laagste van de laagste levensvormen Condi Rice heeft voorgesteld? De Palestijnse vluchtelingen die terugwillen naar het land van hun voorvaderen, het land waar ze recht op hebben te verschepen naar Zuid-Amerika.

http://www.guardian.co.uk(...)fugees-south-america

Stel je voor dat ze had voorgesteld de joden Madagascar, Suriname of Oeganda te geven. De parallellen zijn sinister.
Moh, ik zie de parallel niet want Israel kunnen ze toch niet meer in, bovendien hechtte die gevluchte Palestijnen, minder waarde aan een specifiek land. Ik denk dat ze zich zelf wel thuis gaan voelen tussen al die nazi's die daar
ook naar toe zijn gevlucht zelfs.
Rot maar lekker op dan doe je al normaal genoeg.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:14:11 #127
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91832939
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:32 schreef Sabeltandman het volgende:

[..]

Moh, ik zie de parallel niet want Israel kunnen ze toch niet meer in, bovendien hechtte die gevluchte Palestijnen, minder waarde aan een specifiek land. Ik denk dat ze zich zelf wel thuis gaan voelen tussen al die nazi's die daar
ook naar toe zijn gevlucht zelfs.
Hoe kom je erbij dat het die Palestijnen om het even is waar ze wonen? Bepaal jij dat voor ze? En suggereer je nou dat Palestijnen als nazi's zijn?
pi_91833105
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:14 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het die Palestijnen om het even is waar ze wonen? Bepaal jij dat voor ze? En suggereer je nou dat Palestijnen als nazi's zijn?
1) Ligt er aan over welke Palestijnen je het hebt, maar volgens mij was het een voorstel van Rice en geen onvrijwillige/opgelegde deportatie, bovendien wonen er in Amerika (of woonden) er voornamelijk Christelijke Palestijnen (relatief gezien/in verhouding), en met Amerika, bedoel ik ook Chili en Argentinie. Deze zijn toentertijd gevlucht voornamelijk doordat ze gediscrimineerd werden onder de Ottomanen, en onder slechte economische omstandigheden veelal tijdens en vlak na de Eerste Wereldoorlog vertrokken richting andere gebieden. Ondanks dit hebben ze altijd de Joden de schuld gegeven terwijl de echte migratie vanuit Europa, van de Joden, naar het Midden-Oosten toen nog niet eens echt op gang was gekomen, of tenminste niet, zoals het later zou worden.
2) Ik kijk naar de feiten en ik geloof niet in leugens.
3) Heel veel wel ja.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:28:48 #129
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91833342
Een voorstel ja, maar wat een affront! Kom op zeg, Helen Thomas heeft het met haar carrière moeten bekopen toen ze voorstelde dat alle joden in Israel maar naar Duitsland en Frankrijk moesten emigreren. Dit is net zo zeer een belachelijk voorstel.
pi_91833456
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:28 schreef Louis22 het volgende:
Een voorstel ja, maar wat een affront! Kom op zeg, Helen Thomas heeft het met haar carrière moeten bekopen toen ze voorstelde dat alle joden in Israel maar naar Duitsland en Frankrijk moesten emigreren. Dit is net zo zeer een belachelijk voorstel.
Dit gaat niet over de Palestijnen in de Palestijnse gebieden.
Dit gaat over de Palestijnse vluchtelingen.
pi_91833918
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 02:38 schreef Sabeltandman het volgende:

[..]

Vredesactivisten vallen geen soldaten aan met de intentie om te moorden.
Er was evenmin sprake van verdediging door de activisten omdat die gast niet eens een dodelijk schietwapen in zijn handen had. Anders zouden er op al die schepen wel doden zijn gevallen.
Maar nee die waren nodig om de indruk te geven dat ze voor vrede kwamen, die schepen gaven zich ook heel normaal over, de BBC heeft het perfect uitgelegd en zelfs met bewijzen dat er op dat schip weinig te vinden was wat ook maar iets te maken had met vrede.
Zelfs de goederen waren vreemd. Medicijnen die al lang over datum waren en slechts enkele opvulling in kisten met enkele kapotte rolstoelen, wat heel indrukwekkend leek, maar verder zat er niet zo heel erg veel in qua goederen alleen maar spullen die kapot waren en/of over datum.

[..]

Wat wij weten, en al wisten, is dat de Palestijnen geen betrouwbaar regime hebben.
Je ziet nu al weer de macht van Hamas afnemen in Gaza.
Je ziet dat Abbas goede bedoelingen heeft maar dat het makkelijk uit de hand kan lopen.
Dan kan je niet alles zo maar afgeven en weglopen, dat heet dus onderhandelingen, en op die punten wordt er mbt de onderhandelingen veel gemist, want hoe kan dat regime de veiligheid garanderen zonder macht, op dat vlak moet er voor iig een bepaalde periode concessies worden gemaakt, het is niet alleen een zaak van; O jullie geven A, dan geven wij B, en dan hebben we vrede. Nee, want dan zou het conflict ook niet zo lang hebben geduurd, als het nu duurt.
Denk er maar eens aan wat The Guardian ook schreef vandaag dat de Palestijnse leiders al wisten van de Gaza-oorlog voordat die had plaatsgevonden.
Ik heb werkelijk geen idee waar je nu op reageert.
Je kletst een heel eind uit je nek, dat is wel duidelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91834099
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waar je nu op reageert.
Je kletst een heel eind uit je nek, dat is wel duidelijk.
Dat weet jij heel erg goed anders moet je je eigen post maar eens teruglezen want daar reageerde ik op, dat ging over de rapporten, die Al Jazeerah bracht.
Het lijkt me niet voor niets dat Abbas, en de Palestijnse Autoriteit,
boos zijn geworden op Al Jazeerah.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 02:23:40 #133
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91834389
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:32 schreef Sabeltandman het volgende:

[..]

Dit gaat niet over de Palestijnen in de Palestijnse gebieden.
Dit gaat over de Palestijnse vluchtelingen.
Vluchtelingen uit hun eigen land ja.
pi_91834499
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 02:23 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Vluchtelingen uit hun eigen land ja.
Ook al komt er morgen vrede, Israel zal meer dan terecht al die duizenden vluchtelingen niet terug kunnen laten, een te groot veiligheidsrisico daar. Het is hun land niet meer, de meeste van hen zijn vrijwillig vertrokken, opgeroepen door Arabische leiders en veelal vertrokken. Ze kunnen misschien/waarschijnlijk terugkeren naar de Palestijnse gebieden bij vrede, in bepaalde hoeveelheden, maar naar Israel gaat niet meer. Israel zal slechts mondjesmaat enkele vluchtelingen laten terugkeren, en dan ook echt heel weinig, puur uit veiligheidsoverwegingen.
Je zult zien, als de nieuwe Palestijnse natie groeit en bloeit, dan willen die vluchtelingen niet meer naar Israel, dan willen ze allemaal naar Palestina en tolereren ze Israel opeens wel.
Het zijn geen verdreven mensen die Palestijnse vluchtelingen.
Als ze niet willen verhuizen naar Argentinie/Chili of waar dan ook, dat is hun goed recht, maar iemand kan op z'n minst het voorstel maken aangezien veel Palestijnen succesvol geintegreerd zijn in Zuid-Amerika ke.
pi_91870069
quote:
Palestine papers reveal MI6 drew up plan for crackdown on Hamas
British intelligence helped draw up a secret plan for a wide-ranging crackdown on the Islamist movement Hamas which became a security blueprint for the Palestinian Authority, leaked documents reveal. The plan asked for the internment of leaders and activists, the closure of radio stations and the replacement of imams in mosques.

The disclosure of the British plan, drawn up by the intelligence service in conjunction with Whitehall officials in 2004, and passed by a Jerusalem-based MI6 officer to the senior PA security official at the time, Jibril Rajoub, is contained in the cache of confidential documents obtained by al-Jazeera TV and shared with the Guardian. The documents also highlight the intimate level of military and security cooperation between Palestinian and Israeli forces.
[..]
Under the heading "Degrading the capabilities of the rejectionists", the MI6 Palestinian Security Plan recommends "the detention of key middle-ranking officers" of Hamas and other armed groups, adding: "We could also explore the temporary internment of leading Hamas and PIJ [Palestinian Islamic Jihad] figures, making sure they are well-treated, with EU funding."
[..]
The intelligence papers highlight the far-reaching official British involvement in building up the Palestinian Authority's security apparatus in the West Bank, which was led from the late 1990s by the CIA and recently has focused on the build-up of forces under General Keith Dayton, who was US security coordinator for Israel and the Palestinian territories until last October.

Alistair Crooke, a former MI6 officer who also worked for the EU in Israel and the Palestinian territories, said that the British documents reflected a 2003 decision by Tony Blair to tie UK and EU security policy in the West Bank and Gaza to a US-led "counter-insurgency surge" against Hamas which backfired when the Islamists won the Palestinian elections in 2006.

The PA's security control of the West Bank has become harsher and more extensive since the takeover of Gaza by Hamas in the summer of 2007. Hundreds of Hamas and other activists have been routinely detained without trial in recent years, and subjected to widely documented human rights abuses. In a meeting with Palestinian officials in 2009, Dayton is recorded praising the PA's security: "The intelligence guys are good. The Israelis like them. But they are causing some problems for international donors because they are torturing people.

"I've only started working on this very recently. I don't need to tell you who was working with them before," in an apparent reference to the CIA.
Niets is wat het lijkt. ;(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91880739
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 02:30 schreef Sabeltandman het volgende:

[..]

Ook al komt er morgen vrede, Israel zal meer dan terecht al die duizenden vluchtelingen niet terug kunnen laten, een te groot veiligheidsrisico daar.
Veiligheidsrisico? Hoezo? Als je mensen eerlijk behandelt, hoe worden ze dan een veiligheidsrisico?
quote:
Het is hun land niet meer, de meeste van hen zijn vrijwillig vertrokken, opgeroepen door Arabische leiders en veelal vertrokken.
De meesten zijn vertrokken met een geweer in hun rug en onderweg nog beroofd ook. Dat heet de naqba.
quote:
Ze kunnen misschien/waarschijnlijk terugkeren naar de Palestijnse gebieden bij vrede, in bepaalde hoeveelheden, maar naar Israel gaat niet meer.
Wie gaat dan bepalen hoeveel mensen en naar welke gebieden deze verdreven personen kunnen gaan. Terugkeren is niet het juiste woord, want ze kunnen niet naar hun gebieden van herkomst.
quote:
Israel zal slechts mondjesmaat enkele vluchtelingen laten terugkeren, en dan ook echt heel weinig, puur uit veiligheidsoverwegingen.
Wat nou veiligheidsoverwegingen? Als je mensen fatsoenlijk behandelt, hoe worden ze dan een veiligheidsoverweging?
quote:
Je zult zien, als de nieuwe Palestijnse natie groeit en bloeit, dan willen die vluchtelingen niet meer naar Israel, dan willen ze allemaal naar Palestina en tolereren ze Israel opeens wel.
Het grootste probleem voor de groei en bloei van de Palestijnse natie is juist de afklemming in allerlei opzicht door Israel. En het pesten van de Palestijnen door de illegale nederzettingen.
quote:
Het zijn geen verdreven mensen die Palestijnse vluchtelingen.
Als ze niet willen verhuizen naar Argentinie/Chili of waar dan ook, dat is hun goed recht, maar iemand kan op z'n minst het voorstel maken aangezien veel Palestijnen succesvol geintegreerd zijn in Zuid-Amerika ke.
Dat is nou een merkwaardige opmerking!
Als je daarin Palestijns door joods vervangt, geldt de bewering evengoed, maar is ze opeens antisemitisch en zou ze dus verwerpelijk zijn.

Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91880904
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Veiligheidsrisico? Hoezo? Als je mensen eerlijk behandelt, hoe worden ze dan een veiligheidsrisico?
Omdat ze menen recht te hebben op land, zulke grote groepen immigranten, daar is niet altijd plek voor en het is zowel voor het land als voor die groep niet sociaal-economisch bevorderlijk.

[..]

quote:
De meesten zijn vertrokken met een geweer in hun rug en onderweg nog beroofd ook. Dat heet de naqba.
Ook daar geloof jij in zonder wat voor kritisch inzicht dan ook.
Het klopt dat veel militanten verdreven zijn, maar het grootste gedeelte, de burgers die vertrokken, hebben dat vrijwillig gedaan, opgeroepen door de Arabische leiders om hun heen,
die zeiden te wachten op de grote Arabische overwinning en dan konden ze terug.

[..]

quote:
Wie gaat dan bepalen hoeveel mensen en naar welke gebieden deze verdreven personen kunnen gaan. Terugkeren is niet het juiste woord, want ze kunnen niet naar hun gebieden van herkomst.
Precies, dan is het toch niet zo gek, dat er naar andere oplossingen gekeken wordt lijkt me.

[..]

quote:
Wat nou veiligheidsoverwegingen? Als je mensen fatsoenlijk behandelt, hoe worden ze dan een veiligheidsoverweging?
Zoals hierboven uitgelegd, bovendien zullen hun ideologische/religieuze opvattingen over de staat Israel niet verdwijnen met een vredesakkoord, dus ook al is die vrede er het biedt niet voor iedereen automatisch een oplossing en daar moeten alle partijen toch rekening mee houden.
Een nieuw Libanon lijkt me ook niet echt bevorderlijk he.
Je ziet wat er daar telkens en telkens weer gebeurt en nu lijkt het weer op komst.

[..]

quote:
Het grootste probleem voor de groei en bloei van de Palestijnse natie is juist de afklemming in allerlei opzicht door Israel. En het pesten van de Palestijnen door de illegale nederzettingen.
De nederzettingen vormen niet het probleem, maar veel kolonisten vormen inderdaad wel problemen, zij hebben een meer radicale blik op het conflict dan de rest van de Israeliers.
Dit vormt ook veel nieuwe politieke problemen voor de Israelische regering, toch zag je onder Sharon, en Ohlmert dat die het wel aandurfden om de nederzettingen op te ruimen.
Dus ik ben het met je eens dat er hier meer aan gedaan moet worden.
Zonder dat ik zeg dat die nederzettingen meteen allemaal moeten verdwijnen.

Maar het is echter niet waar dat de groei en bloei van de Palestijnse natie door Israel stagneert.
Al het geld dat voor ontwikkeling is gegeven, zoals bij de Camp David II akkoorden, zoals na de Oslo Akkoorden, bijna al dat geld is naar wapens gegaan, naar de prive-zakken van Arafat en zijn omgeving, naar fabrieken in andere landen voor persoonlijke winst van een individu.
Daar is weinig mee gebeurd en dat heeft voor veel wrok gezorgd.
Zo gaat het daat al jaren, met Hamas hetzelfde, bijvoorbeeld Israel laat een bepaalde hoeveelheid energie naar Gaza komen bedoeld is dit voor ziekenhuizen, de bevolking, en ga zo maar door. Dit zou genoeg moeten zijn voor energie. Toch zit meer dan 80% van de bevolking zonder energie enkele uren van de dag omdat Hamas andere dingen er mee doet.
Hetzelfde geldt dat voor goederen die verkocht worden om wapens mee te kopen.
Dat zorgt er voor dat Israel ook weer moet controleren.
De Palestijnse zwakke regeringen staan hun eigen ontwikkeling in de weg.
Dit is niet gek voor een land dat van allerlei Islamitische kanten steun/geld/aanmoedingen kregen om de oorlog vooral niet te staken, ik heb meer vertrouwen in Abbas, maar zoals gezegd moet hij wel steviger de touwtjes in handen nemen en het land op sleeptouw nemen.

[..]

quote:
Dat is nou een merkwaardige opmerking!
Als je daarin Palestijns door joods vervangt, geldt de bewering evengoed, maar is ze opeens antisemitisch en zou ze dus verwerpelijk zijn.

Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Ik snap je opmerking niet, het enige wat ik zeg is dat ze niet verdreven zijn,
het zijn echter wel vluchtelingen.
pi_91881331
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 02:03 schreef Sabeltandman het volgende:

[..]

Omdat ze menen recht te hebben op land, zulke grote groepen immigranten, daar is niet altijd plek voor en het is zowel voor het land als voor die groep niet sociaal-economisch bevorderlijk.
Maar wat is dan het veiligheidsrisico? Het opgeven van onterecht verkregen grond heeft toch niks met veiligheid te maken?
quote:
[..]

[..]

Ook daar geloof jij in zonder wat voor kritisch inzicht dan ook.
Het klopt dat veel militanten verdreven zijn, maar het grootste gedeelte, de burgers die vertrokken, hebben dat vrijwillig gedaan, opgeroepen door de Arabische leiders om hun heen,
die zeiden te wachten op de grote Arabische overwinning en dan konden ze terug.
Je beschuldiging is ad hominem en kan geen ander doel dienen dan verwarring en wantrouwen scheppen.
Nee, je presentatie klopt niet. Er zijn voldoende observaties van andere zaken: gedwongen vertrek uit dorpen, beroving van kolonnes verjaagde Palestijnen.
De naqba is geen sprookje.
quote:
[..]

[..]

Precies, dan is het toch niet zo gek, dat er naar andere oplossingen gekeken wordt lijkt me.
Oplossingen? Welke dan?
quote:
[..]

[..]

Zoals hierboven uitgelegd, bovendien zullen hun ideologische/religieuze opvattingen over de staat Israel niet verdwijnen met een vredesakkoord, dus ook al is die vrede er het biedt niet voor iedereen automatisch een oplossing en daar moeten alle partijen toch rekening mee houden.
Een nieuw Libanon lijkt me ook niet echt bevorderlijk he.
Je ziet wat er daar telkens en telkens weer gebeurt en nu lijkt het weer op komst.
No capice. Ik snap hier echt niks van.
quote:
[..]

[..]

De nederzettingen vormen niet het probleem, maar veel kolonisten vormen inderdaad wel problemen, zij hebben een meer radicale blik op het conflict dan de rest van de Israeliers.
Dit vormt ook veel nieuwe politieke problemen voor de Israelische regering, toch zag je onder Sharon, en Ohlmert dat die het wel aandurfden om de nederzettingen op te ruimen.
Dus ik ben het met je eens dat er hier meer aan gedaan moet worden.
Zonder dat ik zeg dat die nederzettingen meteen allemaal moeten verdwijnen.

Maar het is echter niet waar dat de groei en bloei van de Palestijnse natie door Israel stagneert.
Al het geld dat voor ontwikkeling is gegeven, zoals bij de Camp David II akkoorden, zoals na de Oslo Akkoorden, bijna al dat geld is naar wapens gegaan, naar de prive-zakken van Arafat en zijn omgeving, naar fabrieken in andere landen voor persoonlijke winst van een individu.
Daar is weinig mee gebeurd en dat heeft voor veel wrok gezorgd.
Zo gaat het daat al jaren, met Hamas hetzelfde, bijvoorbeeld Israel laat een bepaalde hoeveelheid energie naar Gaza komen bedoeld is dit voor ziekenhuizen, de bevolking, en ga zo maar door. Dit zou genoeg moeten zijn voor energie. Toch zit meer dan 80% van de bevolking zonder energie enkele uren van de dag omdat Hamas andere dingen er mee doet.
Hetzelfde geldt dat voor goederen die verkocht worden om wapens mee te kopen.
Dat zorgt er voor dat Israel ook weer moet controleren.
De Palestijnse zwakke regeringen staan hun eigen ontwikkeling in de weg.
Dit is niet gek voor een land dat van allerlei Islamitische kanten steun/geld/aanmoedingen kregen om de oorlog vooral niet te staken, ik heb meer vertrouwen in Abbas, maar zoals gezegd moet hij wel steviger de touwtjes in handen nemen en het land op sleeptouw nemen.
Een heleboel gepraat en geklets: feit blijft dat Israel de bezette westoever en de gazastrook volledig afklemt en in de bezette westoever zelfs illegale nederzettingen voort laat woekeren.
quote:
[..]

[..]

Ik snap je opmerking niet, het enige wat ik zeg is dat ze niet verdreven zijn,
het zijn echter wel vluchtelingen.
Vervang dan eens het woord Palestijnen door joden.

Voor joden werd indertijd Suriname of Argentinië als thuisland gesuggereerd.
Ik heb daarvoor vrijwel letterlijk dezelfde zinsneden gezien als jij nu gebruikt voor de Palestijnen.

Maar om terug te komen op je eigen woorden: het zijn geen verdrevenen, maar wel vluchtelingen. Niet verdreven door Israel, maar wel gevlucht voor ????? wat dan????
pi_91881431
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 02:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar wat is dan het veiligheidsrisico? Het opgeven van onterecht verkregen grond heeft toch niks met veiligheid te maken?
Kap aub met je subjectieve benamingen van bepaalde zaken.
Verder als een grote groep mensen een land binnenkomt, die geen binding heeft met de meerderheid van een land, dan brengt dat veel onrust en problemen met zich mee.
Verder hoef ik alleen maar te wijzen op meer dan 60 jaar oorlog. Dat vergeet je niet snel.

[..]

quote:
Je beschuldiging is ad hominem en kan geen ander doel dienen dan verwarring en wantrouwen scheppen.
Nee, je presentatie klopt niet. Er zijn voldoende observaties van andere zaken: gedwongen vertrek uit dorpen, beroving van kolonnes verjaagde Palestijnen.
De naqba is geen sprookje.
Ach, historici dit dat hebben gezegd hebben of hun beweringen teruggenomen grotendeels zoals Benny Morris, of behoren tegenwoordig tot zeer obscure groepjes.
Ik vraag me af waarom jij niet kijkt naar de academisch verantwoorde werken en alleen maar naar dit soort subjectieve werkjes, obscure werkjes, die vaak weinig met academisch niveau te maken hebben, misschien kan jij, die vraag voor mij, eens, oplossen.

[..]

quote:
Oplossingen? Welke dan?
[..]
Zoals Argentinie en Chili. Als ze niet willen, nogmaals, dat is dat hun goed recht.
Maar een voorstel is geen slecht idee. Omdat het simpelweg problematisch wordt.

quote:
No capice. Ik snap hier echt niks van.
[..]Jij begrijpt niet waarom er meer dan 60 jaar oorlog is gevoerd?
Jij begrijpt niet dat 60 jaar oorlog niet met een vredesakkoord alleen vergeten wordt?
Dat een vredesakkoord misschien helemaal geen vrede betekent voor sommige mensen?
Dat begrijp jij niet?

quote:
Een heleboel gepraat en geklets: feit blijft dat Israel de bezette westoever en de gazastrook volledig afklemt en in de bezette westoever zelfs illegale nederzettingen voort laat woekeren.
Zucht, totaal geen inhoudelijke reactie, Kees22, als je een discussie voert zorg er dan voor dat je inhoudelijk op de hoogte bent, dat kan je beter toegeven dan dit soort onzin.

[..]

quote:
Vervang dan eens het woord Palestijnen door joden.

Voor joden werd indertijd Suriname of Argentinië als thuisland gesuggereerd.
Ik heb daarvoor vrijwel letterlijk dezelfde zinsneden gezien als jij nu gebruikt voor de Palestijnen.
Nogmaals, waren Joden vluchtelingen? Nee!
Hadden Joden hun eigen gebieden? Nee!
Hebben Palestijnen hun eigen gebieden? Ja!
Waren het twee compleet andere tijdsperiodes? Ja!
Was Herzl desnoods bereid de Joden naar Zuid-Amerika te laten verkassen als het M-O geen optie was? Ja!
Was het M-O een optie? Ja
Kregen de Palestijnen ook een eigen land/natie? Ja
Konden ze in Israel blijven? Ja!
Vertrokken ze zelf? Ja!

quote:
Maar om terug te komen op je eigen woorden: het zijn geen verdrevenen, maar wel vluchtelingen. Niet verdreven door Israel, maar wel gevlucht voor ????? wat dan????
Opgeroepen door de Arabische leiders om weg te trekken en te wachten op de grote Arabische overwinningen. Bang gemaakt door diezelfde Arabische leiders en radio-uitzendingen etcetera.
Christelijke Palestijnsen zijn in grote aantallen verkast onder de Ottomanen.
Dit kwam door de zwakke sociale en economische omstandigheden.
pi_91881645
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 02:50 schreef Sabeltandman het volgende:

[..]

Kap aub met je subjectieve benamingen van bepaalde zaken.
Kijk naar jezelf!
quote:
Verder als een grote groep mensen een land binnenkomt, die geen binding heeft met de meerderheid van een land, dan brengt dat veel onrust en problemen met zich mee.
Geen binding met de meerderheid van het een land.
Bedoel je nou de golven van joden die Palestina overspoelden vanaf pakweg 1880? Die brachten veel onrust en problemen met zich mee.
quote:
Verder hoef ik alleen maar te wijzen op meer dan 60 jaar oorlog. Dat vergeet je niet snel.
Nee, 60 jaar de agressor uithangen gaat vreten.
quote:
[..]

[..]

Ach, historici dit dat hebben gezegd hebben of hun beweringen teruggenomen grotendeels zoals Benny Morris, of behoren tegenwoordig tot zeer obscure groepjes.
Ik vraag me af waarom jij niet kijkt naar de academisch verantwoorde werken en alleen maar naar dit soort subjectieve werkjes, obscure werkjes, die vaak weinig met academisch niveau te maken hebben, misschien kan jij, die vraag voor mij, eens, oplossen.

[..]
Wat een hoop gezever om de term al naqba te ontkennen. En gescherm met academici. Leer ze mij kennen.
quote:
[..]

[..]
Zoals Argentinie en Chili. Als ze niet willen, nogmaals, dat is dat hun goed recht.
Maar een voorstel is geen slecht idee. Omdat het simpelweg problematisch wordt.

[..]

[..]Jij begrijpt niet waarom er meer dan 60 jaar oorlog is gevoerd?
Jij begrijpt niet dat 60 jaar oorlog niet met een vredesakkoord alleen vergeten wordt?
Dat een vredesakkoord misschien helemaal geen vrede betekent voor sommige mensen?
Dat begrijp jij niet?

[..]

Zucht, totaal geen inhoudelijke reactie, Kees22, als je een discussie voert zorg er dan voor dat je inhoudelijk op de hoogte bent, dat kan je beter toegeven dan dit soort onzin.
Oh, het afklemmen en isoleren en blokkeren van gebieden en het vestigen van illegale nederzettingen, het pesten van bewoners, het neerzetten van muren op andermans grond, dat is allemaal niet inhoudelijk?
Ook goed.
quote:
[..]

[..]

Nogmaals, waren Joden vluchtelingen? Nee!
Hadden Joden hun eigen gebieden? Nee!
Hebben Palestijnen hun eigen gebieden? Ja!
Waren het twee compleet andere tijdsperiodes? Ja!
Was Herzl desnoods bereid de Joden naar Zuid-Amerika te laten verkassen als het M-O geen optie was? Ja!
Was het M-O een optie? Ja
Kregen de Palestijnen ook een eigen land/natie? Ja
Konden ze in Israel blijven? Ja!
Vertrokken ze zelf? Ja!
Moet ik daar nou echt op ingaan?

quote:
[..]

Opgeroepen door de Arabische leiders om weg te trekken en te wachten op de grote Arabische overwinningen. Bang gemaakt door diezelfde Arabische leiders en radio-uitzendingen etcetera.
Christelijke Palestijnsen zijn in grote aantallen verkast onder de Ottomanen.
Dit kwam door de zwakke sociale en economische omstandigheden.
Opgeroepen? Dat is het sprookje dat Israelische geschiedenisboekjes je graag laten geloven.
Een initiatief van leraren die ook de naqba aan de orde wilden stellen, werd vijandig benaderd. Een kwalijke zaak, want een gelijkwaardige benadering lijkt me van levensbelang.
pi_91881660
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 03:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk naar jezelf!
Als ik het doe geef ik er uitleg bij. Dat kunnen we helaas niet van jou zeggen.

[..]

quote:
Geen binding met de meerderheid van het een land.
Bedoel je nou de golven van joden die Palestina overspoelden vanaf pakweg 1880? Die brachten veel onrust en problemen met zich mee.
Nee hoor, ze brachten geld en spullen met zich mee, om een nieuw leven op te kunnen zetten.
Zij kenden geen wrok tegen de Palestijnen, tegen de moslims, tegen de Arabieren.
De Palestijnen kennen dat nu wel tegen de Joden.[..]

quote:
Nee, 60 jaar de agressor uithangen gaat vreten.
Een stelling die je niet hard kan maken.

[..]

quote:
Wat een hoop gezever om de term al naqba te ontkennen. En gescherm met academici. Leer ze mij kennen.
Volgens mij heb ik er in onze verschillende converstatie ook nog verschillende academici genoemd.
Zelfs hierboven nog, eentje, die aan jou kant stond maar later z'n mening herzag op bepaalde punten.

[..]

quote:
Oh, het afklemmen en isoleren en blokkeren van gebieden en het vestigen van illegale nederzettingen, het pesten van bewoners, het neerzetten van muren op andermans grond, dat is allemaal niet inhoudelijk?
Ook goed.
Het grappige is dat jij denkt dat dat gebeurt om de Palestijnen te treiteren en/of te verjagen!
Ik vraag me af waarom jij zo slecht denkt over de intenties van Joden?
Zulke zaken als nederzettingen en muren gebeuren niet zo maar.
Pesterijen gebeurt door individuen. Pesterijen door Palestijnen gebeurt op hoog georganiseerd niveau.
Pesten met raketten en zelfmoordbommen bijvoorbeeld.
Of willekeurige schietpartijen daar.

[..]

quote:
Moet ik daar nou echt op ingaan?
[..]Uhm ja anders zou ik het ook niet opschrijven he, de essentie, van een discussie als we dit al zo kunnen noemen maar dan zijn er tenminste nog mensen onder ons die het proberen.

quote:
Opgeroepen? Dat is het sprookje dat Israelische geschiedenisboekjes je graag laten geloven.
Een initiatief van leraren die ook de naqba aan de orde wilden stellen, werd vijandig benaderd. Een kwalijke zaak, want een gelijkwaardige benadering lijkt me van levensbelang.
Zoals ik al zei hebben die mensen, als Benny Morris, geconcludeerd dat dit soort zaken grotendeels op fraude berust waren en trokken hun meningen grotendeels terug. Mensen die dit nog beweren worden meestal tot zeer obscure groepjes gerekend. Kennelijk groepjes waar jij je wel thuisvoelt.
Dan kan ik weer een bepaalde site opnoemen
die jij hebt gebruikt, als bron, die beweren dat, en ach, dat nemen we toch niet meer aan tegenwoordig, ach ik zal de site wel niet noemen denk ik,
ik denk dat je wel weet waar ik het over heb.
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 10:08:34 #142
8781 crew  Frutsel
pi_91884544
Ontopic maar weer, Sabelnogwatman is weg
pi_91926213
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 05:09 schreef C_N het volgende:

[..]

Diverse links die het haatzaaien tegen Israel zouden laten zien.
.
ik leer mijn zoon anderen dingen hoor om van het leven te genieten en dat is niet .haat kweken tegen de palestijnen.
Ik had nog een vraag staan:

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:12 schreef Kees22 het volgende:

Vet en onderstreept van mij.
Dat lijkt me sterk! Dat genieten, dat zou nog kunnen. Hoewel je hier niet als een vrolijke Frans overkomt.
Maar dat je hem geen haat tegen Palestijnen bijbrengt, kan ik me niet voorstellen. Dan zou je namelijk tegen je zoon heel andere dingen vertellen dan hier op FOK!, waar elke poging tot enige nuancering door jou genadeloos aangevallen wordt.
Je spreekt hier achteloos van pallies die rücksichtloos Israel voortdurend aanvallen. Elke opmerking dat er ook andere kanten aan het verhaal zitten, wordt door jou bestreden, met de merkwaardigste drogredenen ook nog. En dan zou je in staat zijn om je zoon normaal respect voor Palestijnen bij te brengen?
Dan ben je ofwel een totaal gespleten persoonlijkheid ofwel je liegt jezelf voor.
Erg ad hominem, dat geef ik toe, maar je begint er zelf over.
Desnoods kun je per pm antwoorden.
Maar ik vind het wat slap als je Palestijnen beschuldigt van haatzaaien, zegt dat zelf niet te doen en dan een uitleg over hoe dat kan niet geeft.
pi_91926582
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:16 schreef C_N het volgende:

[..]

ja en ben er trots op . *O* *O* *O* *O* *O* *O*
het is allemaal zo voor spelbaar vind je ook niet :Y
Trots op iets waar je zelf helemaal niks voor gedaan hebt?
Beetje goedkoop.

Het is inderdaad allemaal voorspelbaar en we wisten het ook eigenlijk wel.
Israel wil gewoon heel Palestina inpikken en afpakken van de oorspronkelijke bewoners..
De machinaties erachter, ofwel de achterkamertjespolitiek, is lang verborgen gehouden. Slimme mensen hadden daar al wel vermoedens van, maar nu ligt een en ander dus gewoon op tafel.

Mooi: Goed om te weten dat Israel gewoon machts- en gebiedshongerig is.
pi_91927036
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:08 schreef Frutsel het volgende:
Ontopic maar weer, Sabelnogwatman is weg
Toch was het wel een relevant onderwerp: de toekenning van gronden die eigendom van de staat waren. Of in dit geval van het Britse mandaat.
pi_91938323
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Trots op iets waar je zelf helemaal niks voor gedaan hebt?
Beetje goedkoop.

Het is inderdaad allemaal voorspelbaar en we wisten het ook eigenlijk wel.
Israel wil gewoon heel Palestina inpikken en afpakken van de oorspronkelijke bewoners..
De machinaties erachter, ofwel de achterkamertjespolitiek, is lang verborgen gehouden. Slimme mensen hadden daar al wel vermoedens van, maar nu ligt een en ander dus gewoon op tafel.

Mooi: Goed om te weten dat Israel gewoon machts- en gebiedshongerig is.
Kun jij me uitleggen waarom iemand niet trots kan zijn op zijn joods-zijn?
En ook hoe je komt van 'trots-op-joods-zijn' naar 'Israël is machts- en gebiedshongerig'?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:45:20 #147
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91946930
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:30 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Kun jij me uitleggen waarom iemand niet trots kan zijn op zijn joods-zijn?
En ook hoe je komt van 'trots-op-joods-zijn' naar 'Israël is machts- en gebiedshongerig'?
Omdat het geen verdienste is, denk ik.
pi_91951022
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 16:45 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Omdat het geen verdienste is, denk ik.
Mag je tegenwoordig alleen nog trots zijn op je eigen verdiensten? Niet meer op wat je kinderen hebben bereikt, of je broers, of zussen, je ouders of familieleden, je landgenoten of geloofsgenoten? Kees22 is ook niet trots als een Nederlander een goede prestatie heeft geleverd? zuur hoor.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:30:18 #149
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91951255
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:23 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Mag je tegenwoordig alleen nog trots zijn op je eigen verdiensten? Niet meer op wat je kinderen hebben bereikt, of je broers, of zussen, je ouders of familieleden, je landgenoten of geloofsgenoten? Kees22 is ook niet trots als een Nederlander een goede prestatie heeft geleverd? zuur hoor.
Tja, die emotie is mij vreemd. Ik vind het een beetje primitief aandoen en het kan ook gevaarlijk uitpakken. Het lijkt me goed dat opvoeding erop gericht zou zijn zulke irrationaliteiten af te leren.
pi_91951306
quote:
Israeli settlers 'shoot Palestinian teen' near Nablus

An 18-year-old shepherd has died after being shot by Israeli settlers near the West Bank city of Nablus, Palestinian officials say.

Witnesses say the man was attacked by four Jewish settlers. Israeli officials say they are looking into the incident.
There are over 400,000 Jewish settlers living on occupied Palestinian land in the West Bank and East Jerusalem.
Disputes over grazing areas that lie between the illegal settlements and Palestinian villages are common.
Many settlers own guns which were originally issued to them by the Israeli government, says the BBC's Jon Donnison from Ramallah.
Palestinian sources identified the man as Uday Maher Qadous from the village of Iraq Burin, south-west of Nablus.
His cousin, Omar Qadous, told the AFP news agency that the incident occurred as they were farming near their village.
He said one of a group of four settlers standing on a nearby hilltop opened fire, hitting Uday in the chest.
The teenager was later pronounced dead at Rafidiyeh hospital in Nablus.
An Israeli police spokesman said they were checking reports that a Palestinian had been shot.
Het onderstreepte is van mij. Echt, WTF. Ik schaam me voor mijn land, dat Israël een "bevriende natie" noemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')