Als ik het doe geef ik er uitleg bij. Dat kunnen we helaas niet van jou zeggen.quote:
Nee hoor, ze brachten geld en spullen met zich mee, om een nieuw leven op te kunnen zetten.quote:Geen binding met de meerderheid van het een land.
Bedoel je nou de golven van joden die Palestina overspoelden vanaf pakweg 1880? Die brachten veel onrust en problemen met zich mee.
Een stelling die je niet hard kan maken.quote:Nee, 60 jaar de agressor uithangen gaat vreten.
Volgens mij heb ik er in onze verschillende converstatie ook nog verschillende academici genoemd.quote:Wat een hoop gezever om de term al naqba te ontkennen. En gescherm met academici. Leer ze mij kennen.
Het grappige is dat jij denkt dat dat gebeurt om de Palestijnen te treiteren en/of te verjagen!quote:Oh, het afklemmen en isoleren en blokkeren van gebieden en het vestigen van illegale nederzettingen, het pesten van bewoners, het neerzetten van muren op andermans grond, dat is allemaal niet inhoudelijk?
Ook goed.
[..]Uhm ja anders zou ik het ook niet opschrijven he, de essentie, van een discussie als we dit al zo kunnen noemen maar dan zijn er tenminste nog mensen onder ons die het proberen.quote:Moet ik daar nou echt op ingaan?
Zoals ik al zei hebben die mensen, als Benny Morris, geconcludeerd dat dit soort zaken grotendeels op fraude berust waren en trokken hun meningen grotendeels terug. Mensen die dit nog beweren worden meestal tot zeer obscure groepjes gerekend. Kennelijk groepjes waar jij je wel thuisvoelt.quote:Opgeroepen? Dat is het sprookje dat Israelische geschiedenisboekjes je graag laten geloven.
Een initiatief van leraren die ook de naqba aan de orde wilden stellen, werd vijandig benaderd. Een kwalijke zaak, want een gelijkwaardige benadering lijkt me van levensbelang.
Ik had nog een vraag staan:quote:Op woensdag 5 januari 2011 05:09 schreef C_N het volgende:
[..]
Diverse links die het haatzaaien tegen Israel zouden laten zien.
.
ik leer mijn zoon anderen dingen hoor om van het leven te genieten en dat is niet .haat kweken tegen de palestijnen.
Erg ad hominem, dat geef ik toe, maar je begint er zelf over.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:12 schreef Kees22 het volgende:
Vet en onderstreept van mij.
Dat lijkt me sterk! Dat genieten, dat zou nog kunnen. Hoewel je hier niet als een vrolijke Frans overkomt.
Maar dat je hem geen haat tegen Palestijnen bijbrengt, kan ik me niet voorstellen. Dan zou je namelijk tegen je zoon heel andere dingen vertellen dan hier op FOK!, waar elke poging tot enige nuancering door jou genadeloos aangevallen wordt.
Je spreekt hier achteloos van pallies die rücksichtloos Israel voortdurend aanvallen. Elke opmerking dat er ook andere kanten aan het verhaal zitten, wordt door jou bestreden, met de merkwaardigste drogredenen ook nog. En dan zou je in staat zijn om je zoon normaal respect voor Palestijnen bij te brengen?
Dan ben je ofwel een totaal gespleten persoonlijkheid ofwel je liegt jezelf voor.
Trots op iets waar je zelf helemaal niks voor gedaan hebt?quote:Op maandag 24 januari 2011 10:16 schreef C_N het volgende:
[..]
ja en ben er trots op .![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het is allemaal zo voor spelbaar vind je ook niet
Toch was het wel een relevant onderwerp: de toekenning van gronden die eigendom van de staat waren. Of in dit geval van het Britse mandaat.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:08 schreef Frutsel het volgende:
Ontopic maar weer, Sabelnogwatman is weg
Kun jij me uitleggen waarom iemand niet trots kan zijn op zijn joods-zijn?quote:Op donderdag 27 januari 2011 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Trots op iets waar je zelf helemaal niks voor gedaan hebt?
Beetje goedkoop.
Het is inderdaad allemaal voorspelbaar en we wisten het ook eigenlijk wel.
Israel wil gewoon heel Palestina inpikken en afpakken van de oorspronkelijke bewoners..
De machinaties erachter, ofwel de achterkamertjespolitiek, is lang verborgen gehouden. Slimme mensen hadden daar al wel vermoedens van, maar nu ligt een en ander dus gewoon op tafel.
Mooi: Goed om te weten dat Israel gewoon machts- en gebiedshongerig is.
Omdat het geen verdienste is, denk ik.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kun jij me uitleggen waarom iemand niet trots kan zijn op zijn joods-zijn?
En ook hoe je komt van 'trots-op-joods-zijn' naar 'Israël is machts- en gebiedshongerig'?
Mag je tegenwoordig alleen nog trots zijn op je eigen verdiensten? Niet meer op wat je kinderen hebben bereikt, of je broers, of zussen, je ouders of familieleden, je landgenoten of geloofsgenoten? Kees22 is ook niet trots als een Nederlander een goede prestatie heeft geleverd? zuur hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:45 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Omdat het geen verdienste is, denk ik.
Tja, die emotie is mij vreemd. Ik vind het een beetje primitief aandoen en het kan ook gevaarlijk uitpakken. Het lijkt me goed dat opvoeding erop gericht zou zijn zulke irrationaliteiten af te leren.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:23 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig alleen nog trots zijn op je eigen verdiensten? Niet meer op wat je kinderen hebben bereikt, of je broers, of zussen, je ouders of familieleden, je landgenoten of geloofsgenoten? Kees22 is ook niet trots als een Nederlander een goede prestatie heeft geleverd? zuur hoor.
Het onderstreepte is van mij. Echt, WTF. Ik schaam me voor mijn land, dat Israël een "bevriende natie" noemt.quote:Israeli settlers 'shoot Palestinian teen' near Nablus
An 18-year-old shepherd has died after being shot by Israeli settlers near the West Bank city of Nablus, Palestinian officials say.
Witnesses say the man was attacked by four Jewish settlers. Israeli officials say they are looking into the incident.
There are over 400,000 Jewish settlers living on occupied Palestinian land in the West Bank and East Jerusalem.
Disputes over grazing areas that lie between the illegal settlements and Palestinian villages are common.
Many settlers own guns which were originally issued to them by the Israeli government, says the BBC's Jon Donnison from Ramallah.
Palestinian sources identified the man as Uday Maher Qadous from the village of Iraq Burin, south-west of Nablus.
His cousin, Omar Qadous, told the AFP news agency that the incident occurred as they were farming near their village.
He said one of a group of four settlers standing on a nearby hilltop opened fire, hitting Uday in the chest.
The teenager was later pronounced dead at Rafidiyeh hospital in Nablus.
An Israeli police spokesman said they were checking reports that a Palestinian had been shot.
quote:Settlers reportedly shot a Palestinian to death in clashes that erupted near the West Bank city of Nablus on Thursday, Palestinian eyewitnesses said.
The Israel Defense Forces Central Command said it had no knowledge of the incident and was investigating the report.
The settlers in question have denied any connection to the incident.
According to a complaint filed by Palestinian villagers, the settlers began beating 18-year-old Fadi Kaddous after he and his cousin threw rocks at them near the settlement of Brakha . The settlers then opened fire, hitting Kaddous in the chest, said the witnesses.
The Judea and Samaria District Police and IDF troops arrived at the scene to examine the circumstances of events. A police spokesman said they were checking the report of "a disturbance between groups of Israelis and Palestinians" and the report that a Palestinian had been shot.
zeg je dit ook over andere landen als daar een idioot in het rond schiet?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het onderstreepte is van mij. Echt, WTF. Ik schaam me voor mijn land, dat Israël een "bevriende natie" noemt.
Wat is er dan primitief aan trots? Ik ben het met je eens dat we ons gelukkig kunnen prijzen dat we niet hier het nationalisme kennen zoals bijvoorbeeld als in de VS, maar er is niets mis met een beetje trots.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:30 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Tja, die emotie is mij vreemd. Ik vind het een beetje primitief aandoen en het kan ook gevaarlijk uitpakken. Het lijkt me goed dat opvoeding erop gericht zou zijn zulke irrationaliteiten af te leren.
dit is niet zomaar een incident, deze pesterijtjes spelen al decennia lang en worden gesteund door de israelische overheid, DAT is wat het zo misselijkmakend maaktquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
zeg je dit ook over andere landen als daar een idioot in het rond schiet?
De Israëlische regering steunt van alles aan de kolonisten dat te veroordelen is, maar dit soort pesterijtjes [sic, moord zou ik zeggen], wordt zeker niet gesteund.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit is niet zomaar een incident, deze pesterijtjes spelen al decennia lang en worden gesteund door de israelische overheid, DAT is wat het zo misselijkmakend maakt
Jij en ik zouden misschien maat weten te houden, maar het grote gemeen niet. Dat heeft tucht nodig. Je kan er dus maar beter helemaal niet aan beginnen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat is er dan primitief aan trots? Ik ben het met je eens dat we ons gelukkig kunnen prijzen dat we niet hier het nationalisme kennen zoals bijvoorbeeld als in de VS, maar er is niets mis met een beetje trots.
gesteund/ oogluikend toegestaan ,what's the difference?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
De Israëlische regering steunt van alles aan de kolonisten dat te veroordelen is, maar dit soort pesterijtjes [sic, moord zou ik zeggen], wordt zeker niet gesteund.
Je hebt er toch niks aan bijgedragen? Als ik een naaste iets zie doen dat hem of haar veel moeite kost, kan ik wel trots zijn op de persoon. Maar op de daad, eigenlijk niet.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:23 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig alleen nog trots zijn op je eigen verdiensten? Niet meer op wat je kinderen hebben bereikt, of je broers, of zussen, je ouders of familieleden, je landgenoten of geloofsgenoten? Kees22 is ook niet trots als een Nederlander een goede prestatie heeft geleverd? zuur hoor.
Als reactie op bericht via Al-Jazeera over machinaties van de Britten en de Israeli's.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:11 schreef C_N het volgende:
Israel geef ook vrij veel maar dat zien de bekrompen onder ons niet alleen de goed palesijntje die wat zeggen maar never iets laten zien .
= rak bla blabla bla bla bla .
en nu kom spuit 11 Al-(kutz)Jazeera pro palie met iets ..en moet de wereld er van onderste boven staan ??
armen palies altijd maar het slachtoffer rolletje aan nemen .
wij zijn zielig zo heluppp.
en dan is het niet zo moeilijk . na wiki leaks . toen dachten de PA he idee.wij geven het aan Al-(kutz)Jazeera .en de dingen die goed voor ons zijn dat kunnen ze bekend maken .
uffffff![]()
quote:Police: Palestinian shot in self-defense
Police conclude that unidentified man killed Palestinian teen after being attacked by him, his friends. Samaria Settlers' Committee responds, 'Report proves leftists automatically adopt Arab blood libels against settlers'
Police said Thursday that a man, apparently a settler, who shot and killed a 19-year old Palestinian Thursday in the West Bank, had been attacked by a group of Arabs and was acting in self defense.
The man has not yet been identified and police are not sure of his whereabouts.
A police investigation has concluded that the shooter, who was armed with a gun, was walking alone on a path near the village of Iraq Burin when he was attacked.
The man tried to ward off his assailants, but one of them approached him with a stone, police said. He fired a single shot and fled the scene. The victim has been identified as Udai Maher Qadous.
Ynet has learned that the police are relying on testimony given by one of the Arab youths, as well as footage from an IDF security camera at the scene.
The Samaria Settlers' Committee responded by stating, "Today it was once again proven that Arab blood libels against Jews are automatically adopted by leftist organizations that incite against settlers. After it was proved that this was self-defense, we expect everyone to apologize."
Samaria Regional Council head Gershon Mesika said, "I am glad police exposed today the truth behind the Arab plot. Unfortunately these plots are usually made public in a manner that harms and libels the Jewish population."
Yitzhar spokesman Avraham Binyamin responded to the report as well. "The police announcement proves once again that the Arabs have blood on their hands. The hands of the extreme leftist organizations are filthy as well, for touting Arab blood libels," he said.
Palestinian sources presented a different version, however. They claim settlers from Yitzhar came to the village and began assaulting people. At some stage they opened fire and killed a resident, sources say.
Head of Iraq Burin's local council, Abd al-Rahim Kadus, told Ynet his version. "Udai Qadous went with his cousin to the fields near the village. The fields are located underneath the settlement of Har Bracha, and at some stage shots were fired at them from the settlement. The shots wounded him in the chest. Then the settlers came down, beat them, and fled," he said.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |