als het naar buiten kwam dat Israel inplaats van ...deze ingeving had gedaan ..nam je het dan ook zo klakkeloos over .quote:Op maandag 24 januari 2011 10:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, ik wou het net gaan editten maar je was me voor. Het is Al Jazeera. Doet verder niets af aan mijn vermoeden dat Israël dus nooit op vrede uit is geweest.
Ik snap niet wat je wilt zeggen, maar ik heb in elk geval geen reden aan te nemen dat er iets gelogen of verdraaid is van wat nu naar buiten komt. Daarvoor past het teveel in het plaatje.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:24 schreef C_N het volgende:
[..]
als het naar buiten kwam dat Israel inplaats van ...deze ingeving had gedaan ..nam je het dan ook zo klakkeloos over .
quote:
quote:
jou plaatje idd maar eerst eens kijken op de betrouwbaarheid .quote:Op maandag 24 januari 2011 10:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je wilt zeggen, maar ik heb in elk geval geen reden aan te nemen dat er iets gelogen of verdraaid is van wat nu naar buiten komt. Daarvoor past het teveel in het plaatje.
In mijn ogen niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:27 schreef IHVK het volgende:
Vroeger stond ik best neutraal in dit conflict.
Hevige discussies met een Marokkaanse en een Joodse klasgenoot omdat ik bleef volhouden dat beide kanten waarschijnlijk schuld hadden.
Daarna zag ik keer op keer Israelische agressie. Woonwijken bombarderen in Libanon bijvoorbeeld en daarna in Gaza.
Hamas hebben ze ook zelf aan het roer geholpen.
Ik zie een totaal assymetrisch conflict met een machtige partij die openlijk en geheim steun heeft van de grote wereldmachten die er enkel op uit lijkt te zijn om al het land van de Palestijnen af te pakken. En daarbij veel geweld en verdeel en heers gebruikt.
Heb ik ongelijk ?
Ik betwijfel of twee solide bronnen zomaar leugens en nonsens de ether in gooien C_N.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:29 schreef C_N het volgende:
jou plaatje idd maar eerst eens kijken op de betrouwbaarheid .
en buiten dat .
olmert gaf ook vrij veel .maar ja net niet heel Israel
als je eens wist..quote:Op maandag 24 januari 2011 10:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of twee solide bronnen zomaar leugens en nonsens de ether in gooien C_N.
Suggestief dus niet relevant. Ik zie jouw land er helaas zonder meer voor aan met niets genoegen te nemen teneinde door te kunnen gaan met het wegjagen van Palestijnen en het innemen van gebied. Het heeft in al die tijd nooit beter bewezen.quote:
Nee, een verdienste van de slechte politiek van Libanon zelf en steun van Syrie.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:33 schreef IHVK het volgende:
Hezbollahs macht in Libanon nu is ook een verdienste van Israël.
=quote:
Deels, het is een asymmetrisch conflict, maar is de machtige partij daarmee meteen fout?quote:Op maandag 24 januari 2011 10:27 schreef IHVK het volgende:
Hevige discussies met een Marokkaanse en een Joodse klasgenoot omdat ik bleef volhouden dat beide kanten waarschijnlijk schuld hadden.
Daarna zag ik keer op keer Israelische agressie. Woonwijken bombarderen in Libanon bijvoorbeeld en daarna in Gaza.
Ik zie een totaal assymetrisch conflict met een machtige partij die openlijk en geheim steun heeft van de grote wereldmachten die er enkel op uit lijkt te zijn om al het land van de Palestijnen af te pakken. En daarbij veel geweld en verdeel en heers gebruikt.
Heb ik ongelijk ?
Ik ben benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen. Volgens Haaretz zegt Abbas dat er van alles aan verdraaid is.quote:"Israelis want the two state solution but they don't trust. They want it more than you think, sometimes more than Palestinians," Erekat says.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4018118,00.htmlquote:Op maandag 24 januari 2011 15:06 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Deels, het is een asymmetrisch conflict, maar is de machtige partij daarmee meteen fout?
De onderstaande quote uit deze nieuwe leaks vind ik tekenend voor de misverstanden en vooroordelen die er heersen (http://www.haaretz.com/ne(...)f-netanyahu-1.338776)
[..]
Ik ben benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen. Volgens Haaretz zegt Abbas dat er van alles aan verdraaid is.
Of Israel brengt de gematigde Palestijnse groeperingen weer in diskrediet, en drijft zo weer de Palestijnen naar Hamas. En met Hamas kunnen ze zogenaamd niet praten, want dat is de vijand, en dus hoeft er niet gepraat te worden, en kunnen ze ongestoord verder bouwen aan een etnisch zuiver Groot-Israel.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:21 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat dit het einde van de PLO is -of: zeer goed mogelijk kan zijn-, van de PA. Fatah, al jaren gewantrouwd om corruptie, verliest alle geloofwaardigheid. Tegelijkertijd maakt dit de rest van de wereld nog maar eens duidelijk dat Israël, zonder dwang van buitenaf, geen vrede zal stichten. Op de middellange termijn is dit funest voor het Groot-Israëlisch streven.
Disana, jij stelt de Palestijnen hier voor als onschuldige slachtoffers, maar misschien moet je eens kijken naar het zwakke regime in hun land, hun geschiedenis van hoe dan ook oorlog blijven voeren, aanslagen te plegen, dat is allemaal niet niks, dan wil je in ruil voor vrede ook de garantie hebben dat vrede blijft bestaan. Dat kan duidelijk nog niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Suggestief dus niet relevant. Ik zie jouw land er helaas zonder meer voor aan met niets genoegen te nemen teneinde door te kunnen gaan met het wegjagen van Palestijnen en het innemen van gebied. Het heeft in al die tijd nooit beter bewezen.
Wij zien slechts een deel van de besprekingen terug.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:26 schreef PhysicsRules het volgende:
De reacties geven vooral ook de steun aan die de verschillende regeringen hebben. De Israëliërs hebben vaak genoeg gezegd dat ze vergaande concessies willen doen. Nu blijkt dat de Palestijnen blijkbaar daar ook toe bereid zijn geweest, maar ontkennen het in allerijl. Bang voor de publieke opinie?
Waarom is dan de reactie dat Israël geen vrede wil????
Haha, de Palestijnse Autoriteit is zelfs terecht boos op Al Jazeerah en Wikileaks in bepaalde mate, lijkt me duidelijk. Zoals ik al zei, Abbas is te vertrouwen, maar we moeten weten hoe ver ze zijnquote:The Palestinian Authority has accused al-Jazeera TV of distortion, after it leaked documents purporting to show offers of major concessions to Israel.
President Mahmoud Abbas said the leaks had deliberately confused Palestinian and Israeli negotiating positions.
The documents suggest the Palestinians agreed to Israel annexing all but one settlement in occupied East Jerusalem - an offer Israel apparently rejected.
The BBC has been unable to verify the documents independently.
Al-Jazeera says it has more than 1,600 confidential records of meetings, e-mails, and communications between Palestinian, Israeli and US leaders covering the years 2000-2010.
The Palestinians are reported to have proposed an international committee to take over Islamic and Jewish holy sites in Jerusalem, and limiting the number of returning refugees to 100,000 over 10 years.
The papers are believed to have originated from the Palestinian side.
Mr Abbas, who is due to hold talks on the peace process on Monday with Egyptian President Hosni Mubarak, said negotiations had been carried out openly, and his fellow Arab leaders were aware of their contents.
Continue reading the main story
Start Quote
What is intended is a mix-up - I have seen them yesterday present things as Palestinian but they were Israeli... this is therefore intentional
End Quote
Mahmoud Abbas
Palestinian Authority President
"What is intended is a mix-up. I have seen them yesterday present things as Palestinian but they were Israeli... this is therefore intentional," he said in Cairo, in remarks quoted by the Reuters news agency.
Meanwhile, a spokesman for the Palestinian Authority, Yasser Abed Rabbo, refused to be drawn on whether the documents were authentic or not.
"Today al-Jazeera has published what it says are documents it obtained from the PLO's negotiations directorate," he said.
"We are not going to discuss the authenticity or lack of authenticity of these documents."
BBC Middle East bureau chief Paul Danahar, in Jerusalem, says the most likely source of the leaks is a Palestinian rival who wants to damage Mr Abbas's leadership.
He adds that the Palestinian leader has not been directly quoted in these documents so far, and being at arms length may allow him to distance himself from the fallout.
A spokesman for the Palestinian Islamist movement, Hamas, which controls the Gaza Strip and rivals Mr Abbas's Fatah movement, said the documents revealed the "ugly face of the authority, and the level of its co-operation with the occupation".
They show "the level of the Fatah authority's involvement in attempts to liquidate the Palestinian cause, particularly on the issue of Jerusalem and refugees, and its involvement against the resistance in the West Bank and Gaza Strip", Sami Abu Zuhri said, in remarks quoted by the AFP news agency.
Current peace talks between Israel and the Palestinians have been suspended for months over Israel's refusal to stop building Jewish settlements on occupied Palestinian land.
'Biggest Jerusalem'
Among the leaked papers, the reported offers relating to East Jerusalem are the most controversial, as the issue has been a huge stumbling block in peace talks. Both Israelis and Palestinians claim Jerusalem as their capital.
Also the reportedly curt dismissals by some US politicians of Palestinian pleas do not fit with the message of even-handedness that President Barack Obama tried to put across in his 2009 Cairo speech, says the BBC's Jonny Dymond in Washington.
The Palestinian ambassador to the UK, Manuel Hassassian, said that if confirmed, the documents would show that "major concessions" had been offered.
"But I think we need to see this in context," he told the BBC World Service's World Today programme.
"What was Israel willing to give in return to these concessions? Nobody talks about the other side."
Er lopen helaas teveel mensen rond op deze aarde die naiëf ''het westen'' volgen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:26 schreef PhysicsRules het volgende:
De reacties geven vooral ook de steun aan die de verschillende regeringen hebben. De Israëliërs hebben vaak genoeg gezegd dat ze vergaande concessies willen doen. Nu blijkt dat de Palestijnen blijkbaar daar ook toe bereid zijn geweest, maar ontkennen het in allerijl. Bang voor de publieke opinie?
Waarom is dan de reactie dat Israël geen vrede wil????
Wat dat betreft heb je gelijk, hoe selectief die feiten ook zijn. Israël wil het liefst het gehele land hebben. Dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Maar kennelijk voelen ze er niets voor om het Palestijnse volk in te lijven. Dat zou betekenen dat de Joden net in de minderheid zijn. Bovendien is de bezetting vol te houden, zo blijkt.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:27 schreef IHVK het volgende:
Heb ik ongelijk ?
Wie heeft er in baat bij het bevrijden van Palestina? Oorlogen worden niet gevoerd uit puur ethische beweegredenen.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:28 schreef Monidique het volgende:
Nou, dit lijkt me het officiële einde van een vreedzame poging een eigen staat voor de Palestijnen te creëren. Voor de Palestijnen is het duidelijk dat de enige manier om een staat te creëren, geweld is, en tegelijkertijd is duidelijk dat dat niet gaat werken. Het is tijd dat de rest van de wereld stopt met de militaire en politieke steun aan de misdaden en de bezetting door Israël en misschien wordt het wel eens tijd om een soortement Kosovo-campagne te overwegen, hoewel ik daar eigenlijk niet zo'n voorstander van ben, maar als je kijkt naar militaire acties in het verleden, zou dit nu niet geheel ongepast zijn.
Best wel schokkend, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:46 schreef Louis22 het volgende:
Hebben jullie gehoord wat die laagste van de laagste levensvormen Condi Rice heeft voorgesteld? De Palestijnse vluchtelingen die terugwillen naar het land van hun voorvaderen, het land waar ze recht op hebben te verschepen naar Zuid-Amerika.
http://www.guardian.co.uk(...)fugees-south-america
Stel je voor dat ze had voorgesteld de joden Madagascar, Suriname of Oeganda te geven. De parallellen zijn sinister.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |