Dat bedoel ik niet, want daar heb ik ook helemaal gelijk in, ik zeg alleen dat de politiek gewoon totaal niet meer staat waar het eigenlijk voor zou moeten staan. In dictaturen erger dan in democratieen, maar of ik hier nou naar de traditionele partijen kijk of nieuwe partijen, in andere landen, allemaal prachtige beloftes en interessante mensen, maar het zal nooit echt iets worden waarschijnlijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is een zwaar overdreven. De politici in democratieën verschillen wezenlijk van politici in dictaturen. In Nederland piepen we als een politicus een euro teveel declareert en elders mogen ze blij zijn dat ze een dag niet slachtoffer worden van willekeur van de staat.
Ik durf te wedden dat de Israëlische regering het volk veel meer representeert dan iets verder naar het noord-oosten in Syrië.
Ik denk dat de politici niet zijn veranderd, maar het volk. We zijn veel kritischer en mondiger en dus veel minder snel tevreden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:41 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, want daar heb ik ook helemaal gelijk in, ik zeg alleen dat de politiek gewoon totaal niet meer staat waar het eigenlijk voor zou moeten staan. In dictaturen erger dan in democratieen, maar of ik hier nou naar de traditionele partijen kijk of nieuwe partijen, in andere landen, allemaal prachtige beloftes en interessante mensen, maar het zal nooit echt iets worden waarschijnlijk.
Dat is niet waar, ondanks dat we dat misschien wel zijn geworden, worden we dom gehouden en tevreden met weinig. We moeten het niet raar vinden als gouverneurs worden neergeschoten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik denk dat de politici niet zijn veranderd, maar het volk. We zijn veel kritischer en mondiger en dus veel minder snel tevreden.
Al Jazeera heeft zijn eigen wikileaks gebruikt om deze info te krijgen.quote:Over the last several months, Al Jazeera has been given unhindered access to the largest-ever leak of confidential documents related to the Israeli-Palestinian conflict. There are nearly 1,700 files, thousands of pages of diplomatic correspondence detailing the inner workings of the Israeli-Palestinian peace process. These documents memos, e-mails, maps, minutes from private meetings, accounts of high level exchanges, strategy papers and even power point presentations date from 1999 to 2010.
The material is voluminous and detailed; it provides an unprecedented look inside the continuing negotiations involving high-level American, Israeli, and Palestinian Authority officials.
Al Jazeera will release the documents between January 23-26th, 2011. They will reveal new details about:
• the Palestinian Authoritys willingness to concede illegal Israeli settlements in East Jerusalem, and to be creative about the status of the Haram al-Sharif/Temple Mount;
• the compromises the Palestinian Authority was prepared to make on refugees and the right of return;
• details of the PAs security cooperation with Israel;
• and private exchanges between Palestinian and American negotiators in late 2009, when the Goldstone Report was being discussed at the United Nations.
Because of the sensitive nature of these documents, Al Jazeera will not reveal the source(s) or detail how they came into our possession. We have taken great care over an extended period of time to assure ourselves of their authenticity.
We believe this material will prove to be of inestimable value to journalists, scholars, historians, policymakers and the general public.
We know that some of what is presented here will prove controversial, but it is our intention to inform, not harm, to spark debate and reflection not dampen it. Our readers and viewers will note that we have provided a comments section in which to express opinions. In keeping with our editorial policies, we reserve the right to excise comments that we deem inappropriate, but all civil voices will be heard, all opinions respected.
We present these papers as a service to our viewers and readers as a reflection of our fundamental belief that public debate and public policies grow, flourish and endure when given air and light.
quote:Volgens The Guardian is de belangrijkste indruk uit de documenten dat de Palestijnse leiders zwak en wanhopig zijn in het zoeken naar een oplossing voor het Midden-Oosten-conflict. Daarbij zijn de Israëli's onverzettelijk, en tonen Amerikaanse politici en ambtenaren minachting voor de Palestijnse autoriteiten, schrijft de krant.
http://www.volkskrant.nl/(...)tijns-conflict.dhtmlquote:Jeruzalem
Een van de opmerkelijke details: Het hoofd van de Palestijnse onderhandelaars stelde voor dat Israël 'het grootste Jeruzalem ooit' zouden krijgen, in ruil voor een oplossing in het slepende conflict tussen de Palestijnen en Israëli's. De Amerikanen en Israëlische onderhandelaars vonden het aanbod van de Palestijnen niet goed genoeg.
Wij van WC-eend..........quote:Op zondag 23 januari 2011 21:47 schreef C_N het volgende:
he er is weer nieuws over de lieve vrede activisten .van de flotila..........
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4017619,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4017867,00.html
kees kom er maar in....
Ik vind het wel grappig hoe nu eindelijk duidelijk wordt wat iedereen eigenlijk toch al lang wist.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)tijns-conflict.dhtml
Vredesactivisten vallen geen soldaten aan met de intentie om te moorden.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:55 schreef Monidique het volgende:
Israëlische overheid zegt dat Israëlische overheid correct gehandeld heeft. Yawn. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ik denk niet dat de rest van de wereld snel zal vergeten dat er hier sprake was van een slachtpartij op een hulpkonvooi.
Ik heb ook geen medelijden met die militairen die deze misdaad hebben uitgevoerd. Ze werden belaagd? Och gossie, voortaan misschien niet een schip beschieten en enteren in internationale wateren. Sterker nog, beëindig gewoon die bezetting die de uiteindelijk reden is voor dit bloedbad.
Wat wij weten, en al wisten, is dat de Palestijnen geen betrouwbaar regime hebben.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig hoe nu eindelijk duidelijk wordt wat iedereen eigenlijk toch al lang wist.
Wat ik dan weer niet begrijp is hoe de glasharde ontkenningen van die waarheden al die tijd geloofd werden.
pita met humus....quote:Op maandag 24 januari 2011 10:18 schreef IHVK het volgende:
Wat hebben de Britten daar te halen eigenlijk ?
Wikileaks heeft geen banden met Wikipedia.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:18 schreef Disana het volgende:
En nu weten we dankzij Wikipedia dat de Palestijnen zich achterovergebogen hebben in aangeboden land en concessies maar dat het voor Israël nooit goed genoeg was.
eh het was not wikiquote:Op maandag 24 januari 2011 10:18 schreef Disana het volgende:
En nu weten we dankzij Wikipedia dat de Palestijnen zich achterovergebogen hebben in aangeboden land en concessies maar dat het voor Israël nooit goed genoeg was.
Klopt, ik wou het net gaan editten maar je was me voor. Het is Al Jazeera. Doet verder niets af aan mijn vermoeden dat Israël dus nooit op vrede uit is geweest.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wikileaks heeft geen banden met Wikipedia.
En deze lek is trouwens niet naar buiten gekomen via Wikileaks.
Shell (half brits) and BP (brits) hebben daar belangen, 10 tegen 1 dat dat de reden is.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:18 schreef IHVK het volgende:
Wat hebben de Britten daar te halen eigenlijk ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |