abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90962654
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:06 schreef waht het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. In zekere zin zijn de Amerikanen en Israëli's ervan overtuigd dat hun (westerse) cultuur beter is en ze het dus zelf niet hypocriet vinden. Ook niet als ze andermans grondgebied schenden. Maar ik geloof dat dat gevoel van culturele superioriteit wederzijds is.
Natuurlijk, ik vind ook dat iedereen maar de waarden en normen moet aanhangen die ik aanhang, want die zijn immers de beste. ;)
Je zou toch van leiders van staten mogen verwachten, dat ze wat meer zelfinzicht en relativeringsvermogen hebben. Anders kunnen we net zo goed zelf in die stoelen gaan zitten.

Iraniërs kijken neer op Arabieren en Turken, als ik goed ben ingelicht.
Of dat ook geldt voor Yanks en joden, weet ik niet zeker. Zal het eens vragen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90976670
Israëlisch leger doodt verkeerde man in Hebron

HEBRON - Israëlische militairen hebben vanochtend een 65-jarige Palestijn in zijn slaapkamer doodgeschoten tijdens een huiszoeking in de stad Hebron, op de bezette Westelijke Jordaanoever. De militairen zochten een Hamasverdachte die in hetzelfde gebouw als de man zou wonen. De Israëliërs drongen echter het appartement boven dat van de verdachte binnen en schoten daar de verkeerde man in zijn hoofd en borst.
Een woordvoerder van het Israëlische leger gaf toe dat de militairen een fout hadden gemaakt. De machthebbers in de Gazastrook, de radicale Hamasbeweging, houden de Palestijnse Autoriteit van president Mahmoud Abbas medeverantwoordelijk voor de dood van de man. Een zegsman van Hamas noemde de schietpartij een ,,gevaarlijke escalatie".

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-man-in-Hebron.dhtml

Zo even een bejaarde man neerschieten.
En dan raar op kijken dat dat volk radicaliseert. Het zal je opa maar zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 7 januari 2011 @ 14:33:06 #43
137949 Disana
pi_90976757
Sowieso, meteen maar gaan schieten.
pi_90995605
Tja, noem me cynisch, maar zou het iets met dit nieuws te maken kunnen hebben?

quote:
Hamas said on Sunday the Islamist group was in the final stages of reconciling with the rival Palestinian Fatah party after its leader met Saudi officials to try to narrow the rift.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE6020D720100103
pleased to meet you
pi_91010626
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:31 schreef IHVK het volgende:
Israëlisch leger doodt verkeerde man in Hebron

HEBRON - Israëlische militairen hebben vanochtend een 65-jarige Palestijn in zijn slaapkamer doodgeschoten tijdens een huiszoeking in de stad Hebron, op de bezette Westelijke Jordaanoever. De militairen zochten een Hamasverdachte die in hetzelfde gebouw als de man zou wonen. De Israëliërs drongen echter het appartement boven dat van de verdachte binnen en schoten daar de verkeerde man in zijn hoofd en borst.
Een woordvoerder van het Israëlische leger gaf toe dat de militairen een fout hadden gemaakt. De machthebbers in de Gazastrook, de radicale Hamasbeweging, houden de Palestijnse Autoriteit van president Mahmoud Abbas medeverantwoordelijk voor de dood van de man. Een zegsman van Hamas noemde de schietpartij een ,,gevaarlijke escalatie".

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-man-in-Hebron.dhtml

Zo even een bejaarde man neerschieten.
En dan raar op kijken dat dat volk radicaliseert. Het zal je opa maar zijn.
Er is een tijdje geleden een reclame geweest die van een dergelijke vergissing uitging.
Maar daar werd tenminste niet meteen geschoten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91010685
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:07 schreef moussie het volgende:
Tja, noem me cynisch, maar zou het iets met dit nieuws te maken kunnen hebben?

[..]

http://www.reuters.com/article/idUSTRE6020D720100103
Je bedoelt Hamas en Al Fatah tegen elkaar uitspelen? Zou zomaar kunnen!

Vind het trouwens wel vreemd dat Hamas president Abbas verantwoordlijk houdt voor een Israelische actie.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:33:15 #47
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_91018867
Uitgestoken hand van Israel, de uitgelezen kans voor Europa om bij te dragen aan vrede en toekomst in Israel.

quote:
Foreign Minister Avigdor Lieberman called on the EU Wednesday to put together a strong, real and effective force to prevent arms smuggling into the Gaza Strip.
http://mobile.jpost.com/Search;.N01?r=31&c=202404&n=202381

Al stuurt de Eu daar gewoon een legertje van 10 duizend troepen en zorgen dat er geen raketten mortieren en andere militaire aanvals/terroristen wapens gesmokkeld kunnen worden dan kan de blokkade ook versoepeld of zelf opgeheven worden hiermee een sfeer van voorspoed creerend en een 2 staten oplossing eindelijk realiseren.
Maar we weten de uitkomst al Europa is te bang om mensenlevens op het spel te zetten en zal dus geen enkel wapen tegenhouden netzoals in het zuiden van Libanon.
In plaats daarvan in hun basis wegkruipen en laten gebeuren wat er altijd is gebeurd, zie Srebrenica, zuid Libanon.
Dus hou dan ook met die vingertjes wijzen Europa als je zelf je vingers ook niet wilt branden.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_91022667
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je bedoelt Hamas en Al Fatah tegen elkaar uitspelen? Zou zomaar kunnen!

Vind het trouwens wel vreemd dat Hamas president Abbas verantwoordlijk houdt voor een Israelische actie.
Je was even vergeten dat Hamas, zeker in het begin, juist actief gesteund werd om de PLO van Arafat dwars te zitten? En dat het machtsevenwicht aan de onderhandelingstafel verschuift als de 'tegenstanders' hun onderlinge geschillen laten zijn voor wat het is en een gesloten front vormen (waarbij uitgegaan wordt van de herkenning van Israël met de grenzen van 1967) ligt voor de hand.

Wat het verwijt aangaat .. Hamas heeft op zich maar weinig controle over al die jihadistische organisaties die vanuit Gaza opereren, al werken ze soms wel samen, en Fatah heeft weinig controle over de IDF in door de PA gecontroleerd gebied (wat Hebron dus is), al werken ze soms wel samen .. ze verwijten elkaar over en weer, vanuit de onderbuik ipv vanuit het verstand
pleased to meet you
pi_91022741
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:33 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Uitgestoken hand van Israel, de uitgelezen kans voor Europa om bij te dragen aan vrede en toekomst in Israel.

[..]

http://mobile.jpost.com/Search;.N01?r=31&c=202404&n=202381

Al stuurt de Eu daar gewoon een legertje van 10 duizend troepen en zorgen dat er geen raketten mortieren en andere militaire aanvals/terroristen wapens gesmokkeld kunnen worden dan kan de blokkade ook versoepeld of zelf opgeheven worden hiermee een sfeer van voorspoed creerend en een 2 staten oplossing eindelijk realiseren.
Maar we weten de uitkomst al Europa is te bang om mensenlevens op het spel te zetten en zal dus geen enkel wapen tegenhouden netzoals in het zuiden van Libanon.
In plaats daarvan in hun basis wegkruipen en laten gebeuren wat er altijd is gebeurd, zie Srebrenica, zuid Libanon.
Dus hou dan ook met die vingertjes wijzen Europa als je zelf je vingers ook niet wilt branden.
Ik denk dat de VN zich wel twee keer bedenkt, het zou niet voor het eerst zijn dat de blauwhelmen door Israël beschoten worden .. zoek dat eens op en vraag je daarna af hoe dat nou echt zit met die 'uitgestoken hand'
pleased to meet you
pi_91022872
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:27 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind dat weinig verschillen van de manier waarop Israël zichzelf verdedigd heeft. Meermaals hebben de Arabische buurlanden Israël aangevallen. Als we dan de raketaanvallen, aanslagen en ontvoeringen van Hamas en Hezbollah meetellen als aanval heeft Israël zichzelf puur verdedigd.
Uitsluitend verdedigd, ja, en de afgelopen dertig jaar vijf landen aangevallen en o ja, iets met een bezetting die al 40 a 45 jaar duurt. Verder is het inderdaad puur verdediging.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:32:48 #51
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_91023090
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat de VN zich wel twee keer bedenkt, het zou niet voor het eerst zijn dat de blauwhelmen door Israël beschoten worden .. zoek dat eens op en vraag je daarna af hoe dat nou echt zit met die 'uitgestoken hand'
:)
Dus VN hoeft zich niet 2 keer aan dezelfde steen te stoten maar Israel wel 1001 keer?
Stop dan ook met zeuren als je er zelf niets aan wilt doen.
Wel lekker makkelijk altijd zitten zeuren vanuit brussel, maar als er actie ondernomen moet worden is Brussel er weer niet.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_91024502
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uitsluitend verdedigd, ja, en de afgelopen dertig jaar vijf landen aangevallen en o ja, iets met een bezetting die al 40 a 45 jaar duurt. Verder is het inderdaad puur verdediging.
Welke vijf landen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91024705
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:07 schreef waht het volgende:

[..]

Welke vijf landen?
Libanon, Syrië, Irak, Palestina en Soedan. Verder is er dus nog die uitsluitend verdedigende bezetting van Palestina.
pi_91025091
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Libanon, Syrië, Irak, Palestina en Soedan. Verder is er dus nog die uitsluitend verdedigende bezetting van Palestina.
Zelfverdediging dus. Hezbollah, Syrie, Irak & Hamas zijn geen lieverdjes.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91025219
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:24 schreef waht het volgende:

[..]

Zelfverdediging dus. Hezbollah, Syrie, Irak & Hamas zijn geen lieverdjes.
Ik heb het idee dat voor jou alles zelfverdediging is.

O ja, en nog iets met een bezetting, die schijnt er ook al enkele decennia te zijn. Zelfverdediging?
pi_91025495
Succes met jullie eindeloze discussie.
pi_91025729
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:33 schreef IHVK het volgende:
Mja.
pi_91025824
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 15:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mja.
Je bent whatever vergeten
pi_91025865
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je bent whatever vergeten
Ik heb m'n dag niet.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:46:18 #60
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91025947
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:33 schreef IHVK het volgende:
Inderdaad, alhoewel ik ze oprecht geen succes wens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')