abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90845671
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

de vraag is of de voordelen afwegen tegen de nadelen

moeten we ons goed functionerend politieaparaat wel inzetten om die paar drugsdoden (extra) per jaar te voorkomen en hoe goed lukt ze dit uberhaupt op dit moment met het gedoogbeleid en alles?

wegen de voordelen van het verbod op tegen de nadelen van de criminalisatie?

ik denk dat we de politie beter in kunnen zetten dan op drugsgebruikers jagen
De politie jaagt niet op drugsgebruikers maar op de dealers. Het is een logisch iets dat de politie de wet aan het handhaven is. Nogmaals de gevaren van drugsgebruik zijn al meerdere malen bewezen en ik denk niet dat het nog een discussie waard is om vast te stellen dat drugs en met name coke/heroine een gevaarlijk product is. Gevaarlijker dan alcohol.
pi_90845727
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat er van de zes incidenten toch al bekend is dat er in vier gevallen paddo`s zijn gebruikt rechtvaardigd voor mij dit verbod. Dat er geen autopsie is gedaan vind ik niet zo relevant want men zal het wel op een andere manier hebben vastgesteld dat het om psychedelische drugs ging getuigenverklaringen bijvoorbeeld.
Getuigen verklaringen zijn natuurlijk altijd hartstikke eerlijk

quote:
'Verkrachtingsdrug in drankje is volksgeloof'
'Verkrachtingsdrug in drankje is volksgeloof' Het gebruik van zogenaamde date-rape drugs zoals rohypnol en GHB die bij vrouwen in drankjes zouden worden gedaan is een mythe. Een recent onderzoek waar 200 universiteitsstudenten uit het Verenigd Koninkrijk en de VS aan meewerkten maakt duidelijk dat het er-zat-iets-in-mn-drankje-verhaal voornamelijk in stand word gehouden door vrouwen die simpelweg te veel hebben gedronken en hiervoor een excuus zoeken.

Het onderzoek, gepubliceerd in het Britse tijdschrift voor Criminologie, onthult een aantal interessante feiten. Zo blijkt dat de angst onder jonge vrouwen om iets in hun drankje te krijgen en slachtoffer te worden van verkrachting of aanranding groter is dan bij het gebruik van drugs, het s nachts alleen naar huis lopen of dronkenschap.

Dr Adam Burgess, van de afdeling Sociologie en Gedragsonderzoek aan de Universiteit van Kent, zegt: Het lijkt erop dat veel jonge vrouwen de angst voor de gevolgen van overmatige alcoholconsumptie liever vervangen door de mogelijkheid dat iemand iets in hun drankje heeft gedaan.

De reden dat de angst voor verkrachtingsdrugs zo groot is, kan zijn ingegeven door een combinatie van het feit dat het eenvoudiger is om iets anders dan alcohol de schuld te geven, en het feit dat zulke verhalen iets spannends en onbekends met zich meedragen.

Nick Ross, voorzitter van het Jill Dando Crime Research institute, merkt op: ondanks de vele verhalen die de ronde doen is er geen bewijs dat het gebruik van slaapmiddelen op grote schaal plaatsvindt bij zedendelicten, laat staan het middel Rohypnol.
Onder duizenden bloed- en alcoholtests werden diverse middelen aangetoond die het beoordelingsvermogen beďnvloeden, maar dit waren voornamelijk medicijnen en recreatieve drugs die door het slachtoffer zelf waren ingenomen. In de meeste gevallen was alcohol de boosdoener.

Eerder dit jaar werd door Australische onderzoekers aangetoond dat geen van de 97 ondervraagde jonge mannen en vrouwen die in het ziekenhuis waren opgenomen en beweerden iets in hun drankje te hebben gehad ook daadwerkelijk waren bedwelmd met een rape drug.
bron http://www.azarius.nl/new(...)nkje_is_volksgeloof/
en het orginele engelse onderzoek
http://www.nhs.uk/news/20(...)nd-alcohol-myth.aspx
:o

Of ga je nu roepen dat dit ook weer onzin is?

Eigenlijk lijkt het me des te meer reden om te pleiten voor een verbod op alcohol
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:38:23 #253
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_90845756
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:35 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De politie jaagt niet op drugsgebruikers maar op de dealers.
Dat is alleen maar hypocriet. Je mag je helemaal dood snuiven maar iemand anders mag er niet aan verdienen. Dus de hele drugswetgeving gaat alleen maar om winstmaximalisatie van Heineken en Bayer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90845759
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Betekend dat er gelogen wordt, dat er propaganda bedreven word en 35.000 drugsdoden betekenen dat het verbod een enorm financieel en maatschappelijk drama is en jij als een hysterische gelovige je voorkeuren met geweld aan iedereen opdringt.

In feite ben je een terrorist. Ze zouden je op moeten sluiten, massamoordenaar.
Bewijs maar eens dat het gelogen is. Bovendien in elke oorlog zullen er doden vallen en aangezien elk mens recht heeft om te vechten voor zijn idealen en voor de idealen van de internationale gemeenschap zijn die 35000 doden een logisch gevolg. Het enige wat het mij zegt is dat de productie van coke harder aangepakt moet worden en niet de distributie.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:40:35 #255
pi_90845857
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:38 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat het gelogen is.
Zie linkje van Xa1pt
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90845875
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:38 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat het gelogen is. Bovendien in elke oorlog zullen er doden vallen en aangezien elk mens recht heeft om te vechten voor zijn idealen en voor de idealen van de internationale gemeenschap zijn die 35000 doden een logisch gevolg. Het enige wat het mij zegt is dat de productie van coke harder aangepakt moet worden en niet de distributie.
Dus waar het op neer komt is dat jij voor anderen wil bepalen hoe ze moeten leven en wat ze wel een niet mogen gebruiken. Dat klinkt wel erg fascistisch.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90845899
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Getuigen verklaringen zijn natuurlijk altijd hartstikke eerlijk

[..]

bron http://www.azarius.nl/new(...)nkje_is_volksgeloof/
en het orginele engelse onderzoek
http://www.nhs.uk/news/20(...)nd-alcohol-myth.aspx
:o

Of ga je nu roepen dat dit ook weer onzin is?

Eigenlijk lijkt het me des te meer reden om te pleiten voor een verbod op alcohol
Anders lees je even wat GHB in hoge dosering met je doet.

http://www.drugsweb.nl/drugsweb368.asp
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:41:57 #258
pi_90845923
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik zie geen enkel argument voor een verbod.
pi_90845946
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je gaat weer totaal voorbij aan het punt wat ik probeer te maken.

Iedereen moet in mijn ogen zelf bepalen wat hij met zijn lichaam uitvoert. Zolang hij daar anderen niet mee tot last is, is er in mijn ogen weinig aan de hand.

Vanwaar die panische controledrang op andermans leven?
pi_90845991
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zie linkje van Xa1pt
Heb ik gelezen, het enige wat ik eruit heb kunnen halen is dat de tegenstanders het niet zeker weten omdat er geen autopsie is gepleegd.
Maar zodra men op andere manieren kan vaststellen dat het drugsgerelateerd is doormiddel van getuigenverklaringen en andere onderzoeksmethoden dan is een autopsie overbodig.
pi_90846024
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie geen enkel argument voor een verbod.
bij nog hogere doseringen werkt het als verdovingsmiddel (anestheticum) en kun je zelfs in een soort coma raken

Staat in de link
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:44:26 #262
pi_90846027
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Daar gaat het toch helemaal niet om. Iedereen moet in mijn ogen zelf bepalen wat hij met zijn lichaam uitvoert. Zolang hij daar anderen niet mee tot last is, is er in mijn ogen weinig aan de hand.

Ja maar dan kan PIRchampignon vanwege zijn hulpverleningstrauma niet slapen en daarom moeten er 10.000den mensen vermoord worden.
pi_90846037
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:43 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Heb ik gelezen, het enige wat ik eruit heb kunnen halen is dat de tegenstanders het niet zeker weten omdat er geen autopsie is gepleegd.
Maar zodra men op andere manieren kan vaststellen dat het drugsgerelateerd is doormiddel van getuigenverklaringen en andere onderzoeksmethoden dan is een autopsie overbodig.
Getuigenverklaringen zijn in essentie altijd onbetrouwbaar. Welke andere onderzoeksmethoden bedoel je?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:45:25 #264
pi_90846072
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:44 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

bij nog hogere doseringen werkt het als verdovingsmiddel (anestheticum) en kun je zelfs in een soort coma raken

Staat in de link
Nou is toch prima? Als je dat lekker vind.

Ik heb gehoord dat als je het gaspedaal van je auto te ver in drukt en niet remt dat er dan zo maar mensen gewond kunnen raken en dingen stuk kunnen gaan. Verbieden?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:46:35 #265
pi_90846115
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:43 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Not quilty until....

Dus jij gaat er vanuit dat iedereen in principe drugs gebruikt en dat het meisje dat van het dak sprong zelf maar moet bewijzen dat ze clean is.
pi_90846650
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je gaat weer totaal voorbij aan het punt wat ik probeer te maken.

Iedereen moet in mijn ogen zelf bepalen wat hij met zijn lichaam uitvoert. Zolang hij daar anderen niet mee tot last is, is er in mijn ogen weinig aan de hand.

Zolang hij de samenleving niet tot last is moet iedereen het inderdaad zelf weten wat hij/zij doet. Helaas is dat met junks vaak niet het geval.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:59:38 #267
pi_90846716
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:58 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Zolang hij de samenleving niet tot last is moet iedereen het inderdaad zelf weten wat hij/zij doet. Helaas is dat met junks vaak niet het geval.
Er zijn al wetten om overlast en diefstal aan te pakken. Het is niet nodig om daarom drugs te verbieden.
pi_90846727
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Getuigenverklaringen zijn in essentie altijd onbetrouwbaar. Welke andere onderzoeksmethoden bedoel je?
Sporenonderzoek, getuigenverklaringen mischien hebben ze het wel in haar zak gestopt of was het bekend waar ze de middelen gekocht heeft. Genoeg manieren om de waarheid iedergeval te achterhalen.
pi_90846751
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn al wetten om overlast en diefstal aan te pakken. Het is niet nodig om daarom drugs te verbieden.
Dat heet symptoom bestrijding.
pi_90846781
De enige oplossing is het keihard aanpakken en afrekenen met drugsdealers en drugsgebruikers. Natuurlijk helpt de slappe aanpak niet. Daarvoor moet gekeken worden naar het drugsbeleid van Singapore. Met alle landen ter wereld moet geprobeerd worden om tot zo'n streng beleid en straffen te komen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:01:36 #271
pi_90846825
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:59 schreef PKRChamp het volgende:
mischien
Misschien is onvoldoende argument voor wetgeving.

Als jij nou een hulp zoekt voor je trauma's ipv de maatschappij te belasten met fascistische wetgeving en zielige argumentaties?
pi_90846852
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als jij nou een hulp zoekt voor je trauma's ipv de maatschappij te belasten met fascistische wetgeving en zielige argumentaties?
Het lijkt mij verstandiger dat jij eens hulp gaat zoeken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:02:14 #273
pi_90846855
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:00 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat heet symptoom bestrijding.
Het verbieden van drugs is idd symptoombestrijding, ik weet alleen nog niet voor welk probleem precies. :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:02:59 #274
pi_90846899
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:02 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Het lijkt mij verstandiger dat jij eens hulp gaat zoeken.
Ik heb idd veel hulp nodig om de drugswetgeving er uit te krijgen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:03:44 #275
pi_90846938
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:00 schreef Eminentie het volgende:
De enige oplossing is het keihard aanpakken
Dat doen ze, en het resultaat is 35.000 dode Mexicanen in 4 jaar.
pi_90846940
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb idd veel hulp nodig om de drugswetgeving er uit te krijgen.
De drugs uit jouw systeem te krijgen bedoel je natuurlijk.
pi_90846958
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke trauma`s ik ben nooit junk geweest iedergeval. Het was jij die mij kon vertellen dat een grammetje bij jou 40 Euro kost. :')
En ik met mischien geef ik aan wat voor opsporingsmethoden er mischien zijn gebruikt om vast te stellen dat de persoon in kwestie drugs heeft gebruikt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:04:30 #278
pi_90846973
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:03 schreef Eminentie het volgende:

[..]

De drugs uit jouw systeem te krijgen bedoel je natuurlijk.
Dat gaat niet. Drugs zitten in je hoofd. Je beloningssysteem, je genotscentrum.
pi_90847029
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doen ze, en het resultaat is 35.000 dode Mexicanen in 4 jaar.
Met een slappe aanpak krijg je veel onschuldige slachtoffers, dan kunnen de problemen niet opgelost worden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:05:37 #280
pi_90847041
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:04 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Welke trauma`s ik ben nooit junk geweest iedergeval. Het was jij die mij kon vertellen dat een grammetje bij jou 40 Euro kost. :')
Jij hebt het hulpverlenerstrauma, net als Berlitz.
quote:
En ik met mischien geef ik aan wat voor opsporingsmethoden er mischien zijn gebruikt om vast te stellen dat de persoon in kwestie drugs heeft gebruikt.
Ik ga er voorlopig vanuit dat er NIET is vastgesteld dat ze paddo's op had.
pi_90847062
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat gaat niet. Drugs zitten in je hoofd. Je beloningssysteem, je genotscentrum.
Je weet wel wat ik bedoel.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:06:06 #282
pi_90847068
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Met een slappe aanpak krijg je veel onschuldige slachtoffers, dan kunnen de problemen niet opgelost worden.
De War on Drugs is een slappe aanpak? _O-
pi_90847092
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:00 schreef Eminentie het volgende:
De enige oplossing is het keihard aanpakken en afrekenen met drugsdealers en drugsgebruikers. Natuurlijk helpt de slappe aanpak niet. Daarvoor moet gekeken worden naar het drugsbeleid van Singapore. Met alle landen ter wereld moet geprobeerd worden om tot zo'n streng beleid en straffen te komen.
Denk jij dat er geen drugs zijn in Singapore?

Is het eerlijk dat iemand voor zijn eigen keuze een straf krijgt die totaal geen maat houdt gezien het feit dat hij niemand anders iets aangedaan heeft?

Face it. Juist door het verbod is de winst op drugs gestegen en onze economie is gebaseerd op het principe van vraag = aanbod. Zolang er vraag is zul je aanbod hebben, de prijzen zullen alleen hoger worden en de winsten dus ook.
En als je alle mensen die drugs gebruiken in de gevangenis wil gooien heb je straks amper een beroepsbevolking over.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:06:34 #284
pi_90847095
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:06 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Je weet wel wat ik bedoel.
Lees jij je eerst eens in in het onderwerp voor je nog meer onzin post.
pi_90847126
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad veel harder. Het drugsbeleid en de straffen van Singapore kunnen andere landen als voorbeeld nemen.
pi_90847149
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lees jij je eerst eens in in het onderwerp voor je nog meer onzin post.
Daar ben jij voortdurend mee bezig.
pi_90847207
Nogmaals het keihard aanpakken en afrekenen met drugsdealers en drugsgebruikers is de enige oplossing.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:09:49 #288
pi_90847251
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:08 schreef Eminentie het volgende:
Nogmaals het keihard aanpakken en afrekenen met drugsdealers en drugsgebruikers is de enige oplossing.
Voor welk probleem ook al weer?
pi_90847255
quote:

[..]

Dat is inderdaad een slappe aanpak ja. Met vele politieke intriges wat tot gevolg heeft dat de grote drugsbaronnen worden beschermd door de CIA en de DEA. Het had allang afgelopen kunnen zijn maar men houd er in de USA nog een andere agenda op na. Nogmaals lees het boek van Micheal Levine "de cocaine leugen" en je zult versteld staan.
pi_90847282
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor welk probleem ook al weer?
Ben je dat nu al weer vergeten. Waar zou dat nou aan kunnen liggen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:10:19 #291
pi_90847283
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:07 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Daar ben jij voortdurend mee bezig.
Ik ben onder de indruk van je argumenten.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:11:03 #292
pi_90847329
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:10 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Ben je dat nu al weer vergeten. Waar zou dat nou aan kunnen liggen.
Omdat je nog niet gepost hebt wat het probleem nou eigenlijk is.
pi_90847337
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben onder de indruk van je argumenten.
Jij begon over onzin posten en daar zijn de meeste van jouw reacties uitstekende voorbeelden van.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:12:29 #294
pi_90847412
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Jij begon over onzin posten en daar zijn de meeste van jouw reacties uitstekende voorbeelden van.
Bewijs dat maar.
pi_90847462
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bewijs dat maar.
Lees anders je posts even terug. :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:14:35 #296
pi_90847518
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:13 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Lees anders je posts even terug. :')
Ok, ik post dus geen onzin. Anders hadden jullie dat al lang aangetoond.
pi_90847561
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat je nog niet gepost hebt wat het probleem nou eigenlijk is.
Ik denk dat jij je dan even moet inlezen, maar ik heb nu wel genoeg onzin van je gelezen.
pi_90847573
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ok, ik post dus geen onzin. Anders hadden jullie dat al lang aangetoond.
Ja ik blijf bezig.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:16:44 #299
pi_90847620
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:15 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ja ik blijf bezig.
Je blijft idd bezig met het posten van leugens, propaganda, en idiote redenaties. Maar daar gaan drugs niet weg van. En ook niet van wetgeving en zwaar geweld. Drugs gaan niet weg.
pi_90847638
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:15 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ja ik blijf bezig.
Je kan inderdaad wel bezig blijven met het wachten op een zinnige reactie van deze user. Ik heb alweer genoeg tijd aan hem verspild.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')